1. Niedrożne przewody olejowe do i od chłodnicy 2. Nieprawidłowo podpięte 3. Uszkodzona pompa cyrkulacyjna 4. Zapowietrzona chłodnica 5. Niedrożna chłodnica
Sprawdź poziom płynu i czy nie jest zapowietrzona chłodnica (jak dobrze pamiętam czujnik-włącznik jest u góry na chłodnicy ),jak będzie za niski poziom to też nie załączy wentyla bo czujnik nie będzie dobrze ogrzany,może też być niedrożna chłodnica. Jak tam będzie w porządku to trzeba by zerknąć na uszczelkę główki.
Od końca, :) radiatory-żeberka chłodnicy i intercoolera, czy nie są pozatykane brudem. Przedmuchaj sprężonym powietrzem, tak by tych blaszek między kanałami nie rozwalić. Sprawdziłbym termostat czy się nie zablokował, czy pompa wodna jest sprawna. Po uruchomieniu silnika powinien być widoczny wyraźny przepływ płynu w zbiorniczku przy sprawnej pompie....
Nie musi to wcale być termostat.Może jakiś wąż jest zapchany...przeważnie w autach optymalna temperatura silnika to około 70 stopni.A od jakiego momentu tak zaczął Ci się grzać silnik?Może masz zapowietrzoną chłodnice,bo ktoś źle odpowietrzył przy wlewaniu płynu... Co ty pier.......? Jakie 70 stopni???
sprawdź jeszcze symbole i nr katalogowe tych czujnków starych i nowych nawet jedna cyfra w oznaczeniu może dawać duże zmiany z tego co opisałeś to układ chłodzenia pracuje prawidłowo jabyś miał zapowietrzoną chłodnicę to część chłodnicy jest zimna a częśc gorąca ale jak pamiętam to układ odpowietrza się samoczynnie
Witam Zna może ktoś niezawodny sposób na odpowietrzenie układu wodnego chłodzenia? Obracanie, trzęsienie nie pomaga, czy wpięcie mocnej pompki w układ tylko w celu odpowietrzania to bezpieczny i dobry pomysł? Graty Alphacool, sprzęt delikatnie OC temperatury spoczynek 36, stres 60 wydaje mi się ze te chłodzenie może więcej a zapowietrzona chłodnica...
Typowy objaw obecności pęcherza powietrza w nagrzewnicy albo w przewodach do niej (zapowietrzona nagrzewnica, nie chłodnica).
Jeśli faktycznie nie ma to może i termostat jak również pompa wody, nie napisałeś czy chłodnica ciepła, zakładam że zapowietrzony nie jest. pozdr
Witam mam takie pytanie, po wlaniu płynu chłodniczego i odpaleniu silnika słychać takie dzwonienie w chłodnicy słychać to bardziej na dole, czy czasem chłodnica nie jest zapowietrzona? Lub czy nie odpowietrza się układ chłodniczy przy zmianie płynu?
Witam. mam takie pytanko. kupiłem niedawno Opla Astre w którym była wymieniana chłodnica, do samochodu był świeżo nalany płyn do chłodnicy, pojezdziłem kilka dni samochodem a tego nie kontrolowałem i zobaczyłem że brakuje płynu chłodniczego. a sprawdzałem nigdzie nic nie wycieka i nie wyrzuca płynu. dolałem teraz do maximum i niby jest wszystko ok,...
przejechałem kilka kilometrów i ngrzałem nieco auto. Podniosłe maske i popatrzylem na poziom plynu chłodniczego. Był ponad wskaźnik MAX a gdy lekko odkrecilem nakretke, plyn zaczał bulgotac i pienic sie na zwnatrz, do tego było własnie słychać to tykanie z pod chłodnicy-intercoolera, Co to znaczy?? tak powinno byc z tym plynem chłodniczym?? a to tykanie??...
To ta klapa zimne ciepłe raczej jest dobra bo temperaturę mogę zmieniać. Auto bez gazu. Dzisiaj wymieniłem chłodnicę i po pewnym czasie jakby temperatura się poprawiła na wolnych obrotach. Mechanik powiedział, że może węże były zapowietrzone przez chłodnicę. Zobaczę jutro rano czy będzie działać czy to tylko tak przez chwilę.
Jeśli masz zamiar robić takie praktyki to radze wymienić nie drożną chłodnicę na inna drożną pod warunkiem oczywiście że nie masz zapowietrzonego układu i termostat działa prawidłowo
Układ zapowietrzony , niedrożna chłodnica , pompa obiegu niewydolna.
Chłodnica nie jest zapowietrzona ponieważ jak przestało grzać to myślałem że jest zabita chłodnica i ją prze pukałem i dalej nie grzeje po diagnostyce pokazuje mi błąd 4fa jak wykasuje ten błąd to on powraca .W którym miejscu znajduje się ten silniczek od klapy powietrza ciepłego ja znalazłem 3 silniczki i wszystkie 3 działają. Zapomniałem dodać że...
Skoro się grzeje a chłodnica jest zimna to albo termostat się nie otwiera albo masz zapowietrzony układ, lub zapchany duży obieg.
Witam, Od dwóch lat jestem posiadaczem Clio II. Do tej pory nie było z nim wiekszego problemu. W ubiegłym tygodniu przy gigantycznym upale na dworze zaczął mi się bardzo grzać i włączała się czerwona kontrolka temperatury. Upały minęły a problem pozostał. Po około 5 minutach jazdy zapala się czerwona kontrolka, bo wskazówka temperatury zbliża się do...
A skąd wiadomo że to nie UPG? Albo pompa albo przytkana chłodnica od środka albo z zewnątrz lamele zatkane, termostat może trzymać wymontuj na próbę. Albo po prostu układ zapowietrzony, trzeba odpowietrzać razem z nagrzewnica.
Płyn spyścisz odłączając rurę dolną przy chłodnicy (gruba). Potem łączysz tą rurę z chłodnicą i nalewasz powoli płyn. Pewnie zapowietrzy się nagrzewnica, ale ma ona swój odpowetrznik na przewodzie do nagrzewnicy w komorze silnikowe przy ścianie grodziowej. Przy spuszczaniu i napełnianiu płyny ustaw pokrętło ogrzewania na grzanie.
Pompa wody lub zapowietrzony układ. Chłodnica raczej odpada bo by się też gotował na wolnych obrotach.
Niestety temat powraca jak bumerang. Pisałem jakis czas temu o mojej merivie 1.4 turbo. Wtedy skończyło sie na wymianie silnika. Stary rozkręciłem na części pierwsze. Niestety nie znalazłem podejrzanego pęknięcia, odkształcenia, ani też miejsca, które mogło przepuszczać spaliny do układu. Po wymianie silnika wszystko działało jak należy. Auto sprzedałem....
Witam ! Układ chłodniczy powinien być szczelny w innym wypadku nagrzewnica się zapowietrza. Napraw chłodnicę , uzupełnij płyn i wszystko powinno być ok.
Nie znam się na tym, przyczyn może być wiele, niedrożna chłodnica, zapowietrzony układ, termostat nie otwiera się do końca, ale najczęściej wydmuchuje uszczelkę pod głowicą. Najlepiej jedź do dobrego warsztatu niech zdiagnozują.
Pierwsze to do sprawdzenia termostat, potem termo wyłącznik, ten w chłodnicy, wiem, że pisałeś iż wymieniłeś te elementy. Moim zdaniem masz dwie usterki i albo obieg wody przez chłodnice jest zbyt mały (np zamulona chłodnica, uszkodzona pompa wody, zapowietrzony układ) albo masz usterkę termo włącznika. Zmierz temperaturę na chłodnicy, bo gorąca to...
Nie wywala wody bo jest zapowietrzony...
No dobrze, ale temat nie dotyczy filozofowania nad zależnością temperatury wrzenia wody od ciśnienia. Zostało w nim załączone zdjęcie na którym widać, że to co opisujesz nie występuje, więc o co chodzi? Poza tym, większym problemem będzie zapowietrzona pompka, niż powietrze w wężu. Niestety chłodzenie jest zamontowane najgorzej jak się da. Nie dosyć...
Przyczyną może być ograniczona zdolność chłodzenia przez chłodnicę. Może zapchana brudem. Może zapowietrzony układ. Jak jest możliwość, to sprawdź czy po nagrzaniu silnika dół i góra chłodnicy ma taką samą temperaturę.
Zapchana chłodnica, zapowietrzony układ, niedrożne węże do obiegu płynu chłodzącego. W ostateczności pompa.
Jeden czujnik odpowiada za wskaźnik drugi do sterownika silnika Płyn jest w chłodnicy? Węże od nagrzewnicy ciepłe? Jeżeli nie to termostat otwarty i puszcza wszystko na duży obieg tj. chłodnice Jeżeli węże ciepłe a nie grzeje to układ zapowietrzony np. wydmuchaną uszczelka pod głowicą lub uszkodzonym reduktorem lpg o ile występuje Myślę że rozwiałem...
Sprawdź stan płynu chłodzącego, może jest mało albo układ jest zapowietrzony. Sprawdź czy chłodnica jest równomiernie nagrzana, bo byc może jest gdzieś niedrożna.
Hej, mam pytanie co do skrzyni w A8 D3 ZF tiptronic. Wymieniam właśnie chłodnicę oraz skraplacz (w którym jest chłodnica oleju skrzyni) i zastanawiam się, czy nic się w tej skrzyni nie zapowietrzy po zamontowaniu "pustej" chłodnicy?
Rano zaobserwuj jak zmienia się temperatura obu węży podgrzewania reduktora LPG. Zakręć wielozawór przy butli LPG i sprawdz następnego dnia, jak z temperaturą płynu chłodzącego. Niezależnie od powyższego, dobrze odpowietrz układ chłodzenia - wcześniej sprawdzając czy nie widać miejsc ubytku płynu (plastikowe trójniki LPG, połączenia zaciskowe przewodów,...
Może masz układ zapowietrzony. Warto spróbować sprawdzić też chłodnice i nagrzewnice. Maga być zakamienione. Najlepiej odpowietrzyć podciśnieniowo. Instalacje elektryczną należy sprawdzić czy nie jest gdzieś uszkodzona, styki od czujników wyczyścić szczotką i kontaktem spray. Masę na karoserii sprawdzić też należy i połączenie z silnikiem czy nie występują...
No to zapowietrzony albo uszczelka. Test na CO zrób. Węże twarde?
Zapowietrzony układ, lub chłodnica zatkana. Włącz silnik i poczekaj do otwarcia zaworu głównego obiegu. Naciśnij kilkakrotnie dolny wąż dochodzący do chłodnicy. Może termostat?
Termostat ,lub układ zapowietrzony.
Być może uszczelka głowicy czego Ci nie życzę Nie strasz chłopaka niech sprawdzi termostat na początku. Nawet przy uszkodzonej uszczelce głowicy a sprawnym termostacie chłodnica nie była by zimna. Co do zapowietrzonego układu to też chyba nie do końca. Nagrzewnica mogła by być zimna ale nie cała chłodnica. Tez nie życzę koledze większych usterek więc...
To daj znać czy to nie uszczelka... Układ sam z siebie nie ma możliwości się zapowietrzyć. Możesz spróbować wymienić korek na zbiorniczku wyrównawczym. Przejrzyj również instalację LPG czy w jakiś sposób nie zapowietrza układu. Ewentualnie dobrze odpowietrz układ. Na zdjęciu masz zaznaczone odpowietrzniki. Zaczynasz od tego przy nagrzewnicy. https://obrazki.elektroda.pl/9767602800_...
w moim przypadku okazała się dziurka w przewodzie malutka i układ się zapowietrzał i sprawdz korek i czy chłodnica w lewym rogu jak stoisz do auta jest gorąca bo tam jest czujnik wiatraka.jak nie masz nie szczelności i przewody gorące to chłodnica zamulona albo termostat. Dodano po 9 Trzeba wyliminować lewe powietrze bo malutki wyciek jak u mnie może...
Witam przyczyną grzania się silnika może być przypchana chłodnica lub zapowietrzony układ całego chłodzenia. ale przy 16 normą jest temperatura ok 90 st. C
Płyn jest ? Nie zapowietrzony układ chłodzenia ? Chłodnica nagrzewa się równomiernie od początku pracy silnika ? Może układ nie drożny ? Może brak obiegu ? Załącz zimny silnik i rękoma kontroluj czy rośnie temperatura przewodów do chłodnicy i parownika wraz z temperaturą silnika.
Może nie czujnik, może słaby obieg wody, zapowietrzenie, słaba pompa wody, zakamieniona chłodnica, najpierw to trzeba wykluczyć.
Sprawdź, czy chłodnica gorąca, potem sprawdzasz czy masz ciśnienie w układzie, potem jak masz wątpliwości to robisz test na CO2 w układzie.
Skoro po zmostkowaniu się włącza to jest(chyba dobrze myśle??) Wymieniony ten, który jest wkręcony w chłodnicę. No to cudów nie ma. Albo chłodnica się nie nagrzewa (zapowietrzenie), albo termowłącznik leży, albo coś mieszasz.
Dzięki za podpowiedź. Sprawdzę tą nagrzewnice jeszcze raz przy okazji. Po dolaniu płynu chłodnica odpowietrza się sama? Tak sobie myślałem, że może nagrzewnica jest lekko zapowietrzona. Pozdrawiam
Jak odpowietrzyć chłodnicę ,nie grzeje nagrzewnica :| Myślisz że zapowietrzony a ja myślę że masz za mało płynu.P
obelx1 Możliwe ze woda nie ma obiegu przez chłodnice...przez co idzie gorąca woda zostaje u góry węza i nie dociera do dolnego węza przez co czujnik na chlodnicy nie czuje temperatury i nie załącza wiatraka. Spróbuj spuścić płyn z chłodnicy węzy itp posprawdzaj węże czy nie ma płynu. i napełnij jeszcze raz płynem. moze sie chłodnica zapowietrzyła i...
A przed czyszczeniem było dobrze, czy po prostu nie robiłeś testu? Moim zdaniem dobrym zwyczajem jest sprawdzić temperatury przed takim czyszczeniem, dzięki temu po operacji będzie widać, czy przez przypadek nie jest gorzej jakby się coś niechcący niewłaściwie przylegało. Nie nałożyłeś zbyt grubej warstwy pasty? Ta pasta jest bardzo gęsta i ja osobiście...
Witam Ja przejechałem 340 tys. ani razu nie wymieniana pompa, to są pancerne silniki. Nagrzewnica nie grzeje, bo jest zapowietrzona. Zdejmij górny wąż nagrzewnicy. U mnie nie było sruby odpowietrzającej. Był przywieziony z zachodu w częściach jako składak takie czasy i miał pewne rzeczy nie konieczne jak orginał.
Dziękuję za porady to mój pierwszy post. Przepraszam za błędy. Wszystko sprawdzone chłodnica drożna, układ nie zapowietrzony olej też jest dobry.
Zimny płyn w zbiorniku świadczy o braku obiegu czyli zamknięty termostat albo zapowietrzony jak masz powietrze na termos tacie to ci się nie otworzy. Ogólnie to masz dwa obiegi wody silnik nagrzewnica i otw term chłodnica tak w skrócie. Zbiornik nie będzie ciepły jak go konkretnie nie nagrzejesz jak będziesz miał chłodnica ciepłą to zbiornik też
Siemanko, zakupiłem nowe chłodzenie AIO Endorfy Navis F240. Teraz mam pytanie, bo nie jestem pewny, czy wszystko aby na pewno dobrze hula. Posiadam Ryzen 7 7800X3D. Po odpaleniu kompa moje temperatury krążą w granicy 50-63 stopnie. Myślałem, że może UV pomoże, bo ten procesor jest dość gorący ze względu na swoją budowę. Niestety, spadek temperatury...
Poprawnie odpowietrzony? Jak chłodnica, dół zimny góra ciepła? - to wskazuje na zapowietrzenie układu.
Witam. Mam problem z chłodzeniem w Fiacie Punto I 55 1.1 z 97 roku. Auto gotuje płyn w chłodnicy, a po osiągnięciu temperatury momentalnie się zapowietrza i wywala płyn przez korek. Zapowietrza się tylko chłodnica. Po rozgrzaniu silnika ( ostro prze gazowany) temperatura na wskaźniku jest poniżej 1/2 wszystkie węże gorące, chłodnica też, odkręcam odpowietrznik...
Witam Możliwe uszkodzenia: - wydmuchana uszczelka pod głowicą (po takim przegrzaniu silnika przy wymianie uszczelki konieczne jest planowanie głowicy), - zapowietrzony układ chłodzenia - częściowo zatkana chłodnica Pozdrawiam
wąż dolny chłodnicy się zapada przy większych obrotach Czy aby na pewno chłodnica jest drożna? Może warto przeczyścić chłodnicę jakimś odkamieniaczem?
Może być zapowietrzony układ. Czy Kolega robił coś z przewodami, chłodnicą? Tu nie dawno był temat o odpowietrzaniu Golfów.
Witam. Kupiłem Skodę Fabię 2004 1.9 SDI. Auto od początku nie nagrzewało się tak, jak powinno, więc najpierw wymieniłem termostat, było to samo. Teraz wymieniłem czujnik temperatury, zalałem płyn, odpaliłem, na wolnych obrotach nagrzał się, ale chłodnica była zimna. Dzisiaj, jadąc do pracy, auto nagrzało się tak, jak powinno, ale chłodnica dalej zimna....
witam prawdopodobnie jest to przyczyna termostatu , sprawdzić możesz w ten sposób - odpal samochód i poczekaj az się rozgrzeje i wtedy zobacz czy chłodnica jest ciepła jesli nie to zaciął się termostat pozdrawiam ewentualnie sprawdz czy nie masz zapowietrzonego układu chłodzenia
Kolego sprawdź czy podczas pracy silnika nagrzewają się przewody zasilające chłodnicę, zbiorniczek wyrównawczy? Może być zapowietrzony układ i tak się będzie działo. Proponuję zobacz ten post http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic11...
Kolego sprawa jest prosta jak obręcz. Jak masz zimne przewody do nagrzewnicy to nie ma przez nią obiegu. Przyczyna - zapowietrzona, lub gdzieś niedrożny (zatkany) przewód w jej obwodzie. A jak wygląda chłodnica (gorąca) i przewody do niej (są miękkie czy twarde) jak silnik jest gorący?
Zapowietrzony układ chłodzenia, termostat do wymiany, zakamieniona chłodnica i nagrzewnica, sprawdź poziom płynu w układzie. Jak zachowuje się wskaźnik tem. silnika? Czy leci choć troszkę ciepłe powietrze ?
Słuchaj no ja mam to samo od kierowcy letnie a u pasażera normalnie można zmieniać temperaturę dziś wyczytałem że można w nagrzewnice wpuścić pod ciśnieniem w odwrotnym kierunku wpuścić wodę pod ciśnienieniem z węża ogrodowego bo najprawdopodobniej chłodnica nagrzewnicy się zapowietrzyła jeżeli to nie pomoże zdejmuje silnik od mieszalnika powietrza...
Dasz radę ;). Daję opis z forum BMW http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=... - proszę moderatora o nieusuwanie linka :). Dodam, że robiłem to już 2 razy i sposób działa w 100% Prawie we wszystkich BM-kach, wcześniej, czy później pojawiają się problemy z układem chłodzenia. Jego niedomagania objawiają się ogólnie przegrzewaniem lub niedogrzewaniem,...
Znane mi powody przegrzewania silnika: Brudna chłodnica (zakurzona). Uszkodzony termostat. Uszkodzona pompa płynu chłodniczego. Uszkodzona uszczelka głowicy - objawem są spaliny w płynie chłodniczym i płyn chłodniczy w oleju silnikowym. Zbyt niski poziom płynu chłodniczego. Zakamieniona chłodnica (popularnne ponad 40 lat temu, kiedy były problemy z...
Witam cię kolego słuchaj na początek zrób test na szczelność głowicy i zawartość co w układzie chłodzenia.Jeżeli tu nic nie okaże się to najwidoczniej masz go bardzo zapowietrzonego bądź gdzieś nie ma obiegu i w tym przypadku trzeba pokolei wszystko sprawdzać węże, chłodnica. A jak na teście coś wyjdzie to albo głowica pęknięta albo sama uszczelka bądź...
Ma dwie turbiny i dwie chłodnice bo inżynierowie przeliczyli zapotrzebowanie na moc i chłodzenie, i będzie to najbardziej wydatnie dla tego pojazdu. Problem z korkiem,problem z zapowietrzeniem, z chlodnica powietrza doladowanego, pękła głowica ,blok,problem z uszczelka. Pompa wody uszkodzona?
Witam. Jakie biegi?? optymalna temperatura silnika to 89-92^C. A pierwszy stopien to masz racje ze przy 50-60^C ale to termostat sie otwiera. Moze pompa albo jak koledzy wyzej napisali ze chłodnica jest zasyfiona albo zapowietrzony uklad.
Aby w C-330 zamienić przewody gumowe to trzeba się nieźle natrudzić, więc myślę że to nie wchodzi w rachubę. Zapowietrzony układ też odpada bo sam bez problemu się odpowietrza i to zaraz po zalaniu wodą. Z takimi objawami w C-330 nigdy się nie spotkałem. Jeszcze pytanie, czy wskaźnik temperatury właściwie wskazuje i czy w ogóle woda się gotuje czy nie?...
co może być przyczyną nieprawidłowy montaż ,brak uszczelki gumowej na kołnierzu termostatu jeśli występuje ,bądź nieszczelny termostat. Czy chłodnica nagrzewa się od razu ?? Układ chłodzenia jest w dalszym ciągu zapowietrzony przez co termostat nie jest zalany cieczą i nie ma skąd otrzymać czujnik 8nformacji o temperaturze. Kolega widział na oczy 1,9tdi...
Zastanawiam się dlaczego chłodnica w dolnej części jest chłodna. Ano dlatego, że przez chłodnicę nie ma pełnego przepływu, to tak jak z kaloryferem, jak mało jest na niego puszczone, to góra jest gorąca, a dół chłodny. Może to być również zapowietrzenie i bąbel powietrza blokuje częściowo przepływ przez chłodnicę, to jaka jest tego konkretna przyczyna...
Według mnie zapowietrzony jest układ chłodzenia (konkretnie nagrzewnica). Po otwarciu dużego obiegu opory przepływu przez chłodnic są mniejsze i przez to cały obieg zamyka się przez chłodnicę i przepływ przez nagrzewnicę maleje lub ustaje. Po zamknięciu (przymknięciu) termostatu przepływ przez nagrzewnicę jest wznawiany. Czysta fizyka.
SILNIK NAGRZEWA SIE DO TEMP NAWET 120 ^C. TO MAM ROZUMIEC ZE NAGLE SAM SIE UKŁAD CHŁODZENIA ZAPOWIETRZYŁ , PŁYNU NIE BRAKOWAŁO OBJAW::: JADE I NAGLE SILNIK MA 120 A CHŁODNICA ZIMNA? ZALEWAM DO PEŁNA UKŁAD CHODZENIA ZAPALAM ICZEKAM PŁYNU NIE UBYWA A NAWET PÓZNIEJ ZACZYNA GO WYRZUCAC
przewody są dobrze podłączone nigdzie nie pozaginane zawór wyrzuciłem, wstawiłem rurkę, wymieniłem nagrzewnicę zalewając ją płynem w pionie potem ja zamontowałem, sądzę ,że jest odpowietrzona. Zastanawia mnie to, że cały czas jest powietrze w chłodnicy. Trzymając obroty ok 2000 odpowietrzyłem chłodnicę, ale po przejechaniu kilku kilometrów znowu była...
Odpowiadajac na pierwsze pytanie upewnij sie ze płynu w zbiorniczku wyrównawczym masz do poziomu max jak jest malo plynu lub uklad zapowietrzony w nagrzewnicy znajduje sie powietrze i nie ogrzewa auta. Mozesz odpowietrzyc uklad odkrecajac korek zbiorniczka wyrównawczego, silnik włączony dmuchawa na maxa (4) i ciepły nawiew. Co do "zamulania" nagrzewnicy...
To masz problem z przedmuchem pod głowicą albo z pękniętą głowicą. Gdyby był zapowietrzony to by się pewnie zagotował podczas jazdy, tak samo zamulona chłodnica jak i niesprawna pompa wody. Twierdzisz że temp 85-90st więc żadne z powyższych nie ma miejsca.
Często zdarza się, że na skutek zapowietrzenia układu chłodniczego nie otwiera się termostat, nie ma obiegu płynu chłodzącego i chłodnica nie przejmuje ciepła co z kolei powoduje, że nie działa wentylator i o przegrzanie bardzo łatwo. Nie wiem gdzie odpowietrza się golfa ale dość łatwo powinieneś znależć odpowietrzniki.
Albo zapowietrzony ,albo odręcona śruba zabezpieczająca wirnik pompy wodnej (czasami się to zdarza) lub zanieczyszczona chłodnica.
Czujnik w termostacie wymieniłem na nowy ewentualnie drugi który jest w silniku całkiem blisko termostatu jest uszkodzony, ale chyba pojadę pod komputer bo szkoda pieniędzy. A co do chłodzenia to ogrzewanie jest bdb, a chłodnica zimna, spróbuje jeszcze raz spuścić płyn i zalewac z odkręconym korkiem na chłodnicy bo wyczytalem że może być zapowietrzona....
Chciałbym wlać tam teraz jakąś ciecz, żeby móc namierzyć skąd pryska chłodziwo (miejsce wycieku) Możesz nalać przegotowanej wody. Odpowietrz układ chłodzenia. Jak to zrobić nie powiem, bo nie znam tego silnika, nie wiem również czy ma wskaźnik temperatury czy tylko kontrolkę, nie wiem czy zbiornik wyrównawczy pracuje jako ciśnieniowy. Po w/w czynnościach...
Wcześniej było OK? Ile czasu masz już to chłodzenie pracujące? Blok sie nie poluzowal? Choć chyba nie, bo temperatury w miarę równe na rdzeniach... Przepływ nie osłabł? Niektóre płyny potrafią wytrącać z siebie różne syfki, które potrafią zbierać się w drobnych kanalikach bloku wodnego robiąc zator. Chłodnica czysta? Układ nie zapowietrzony? Za mało...
Sprawdź temperatury chłodnicy / węży chłodnicy na zimnym po odpaleniu - mają być zimne a nie ciepłe/gorące jak te węże idące do reduktora. Jak na zimnym są tak samo ciepłe ( chłodnica oczwiście też) jak te od reduktora to termostat nie zamyka a musi być zamknięty do czasu nagrzania silnika. A na to wychodzi skoro tak długo ci się nagrzewa silnik. Sprawdź...
Jestem w trakcie składania układu chłodzenia i tyle co go zapalę i zaraz łapie temperaturę. Nie mogłem dostać nigdzie zamiennika więc adaptuję od C-330 i jest trochę rzeźbienia. Zastanawiam się gdzie może łapać lewe powietrze (niektórzy tak ciągle mi sugerują) skoro wcześniej podkładka między deklem a tak jakby smokiem w korpusie była sprasowana na...
To ciekawe bo jeżeli przy takiej temp. chłodnica jest zimna to by znaczyło że termostat się nie otwiera albo masz zapowietrzony układ.
W tym silniku układ chłodzenia jest bardzo wrażliwy na jakiekolwiek nieprawidłowości. Dopóki nie doprowadzisz go do stanu fabrycznego nawet nie ma sensu szukać usterek. Dość powiedzieć, że bez termostatu może się przegrzewać (tak, to nie pomyłka, zweryfikowane w praktyce, dzięki za wyjaśnienie że to termostat przełączający, bo nie znałem przyczyny zjawiska)...
Pompa się chyba skończyła. A nawet na pewno, jak mi się zdaje. Jeżeli układ nie jest zapowietrzony to prawdopodobnie kolega ma rację
Ja ci polecam uzupełnić płyn chłodniczy włączyć ogrzewanie na maksa, opalić silnik i czekać aż się zagrzeje. Podczas zmiany uszczelki pod głowicą mógł się zapowietrzyć układ chłodzenia. Jeśli termostat by nie puszczał to chłodnica będzie cały czas zimna.
88/83 - załącza przy 88, a wyłącza przy 83, jak na dzisiejsze standardy to bardzo niskie temperatury. Albo wskaźnik źle Ci pokazuje albo masz zapowietrzony układ chłodzenia albo słaby obieg płynu przez chłodnicę. Zazwyczaj prawidłowa temperatura płynu to 88-92*C.
Witam posiadam Peugeot 306 xsi 2.0 i grzeje mi się silnik bo z chłodnicy wycieka płyn i to konkretnie ale dopiero po zgaszeniu silnika a w tym wężyku co idzie do termostatu nie ma wody i po chwili jest bardzo gorący. Moje pytania polegają na tym czy muszę tez kupić nowy termostat? bo chłodnice napewno i jak wymienić chłodnice muszę demontować cały ten...
Widać ze układ zapowietrzony. Zmieni płyn i bedzie to samo. Pewnie kolega nie znalazł odpowietrzników.
Mam taki problem z swoim golfem niedawno jadąc auto zagrzało mi się do 120 c samo od siebie (na trasie) problem wyglądał tak dolny waz od chłodnicy zimny chłodnica tez, wiec diagnoza padł termostat, dzisiaj kupiłem nowy najdroższy jaki był i po założeniu dalej to samo auto czymam na obrotach temperatura ponad 90c i nic ogrzewanie działa a obiegu niema...
Witam, Może zwyczajnie się zapowietrzył. nie przecież chłodnicę i wyrównawczy masz bardzo wysoko , Poszukaj w necie opcji Guarded options wchodzi się przez kombinacje pustego przycisku z pierwszym. , Hm odradzam kombinację z przyciskami procedura konfigóracji tego stera zawiera 389 stron , z panelu sterowania ustawiasz dodajesz odejmujesz komponenty...
Wieczorem opiszę. Dodano po 11 Mały obieg mam włączony.Zaślepiłem tylko ogrzewanie.Co do grzania ,to był zapowietrzony.Chłodnica od Mazdy.Trochę większa,więc i wydajniejsza.Apropos tych rur miedzianych,własnie dlatego je włączyłem w obieg ,żeby zwiększyć powierzchnię chłodzenia.To jakieś 60cm kw. dodatkowego chłodzenia.Co do podłączenia pompy wtryskowej...
Jeśli wywala płyn przy normalnej temperaturze to UPG lub uszkodzona głowica, jeśli temperatura jest znacznie podwyższona to są 4 możliwości, ciągle zapowietrzony(zatkany wężyk odpowietrzający), niesprawny termostat, uszkodzona pompa wodna lub zakamieniona chłodnica.
Termostat jest przy silniku, puszcza płyn w górny wąż z chłodnicy. Jak masz zimno z nawiewów, to pompa lub brak płynu - zapowietrzona pusta nagrzewnica. Weź może dolej płynu, bo poziom w zbiorniczku może być złudny. Nagrzewnica przecież połączona jest stale z silnikiem w pierwszym obiegu, termostat załącza tylko chłodnicę - drugi obieg płynu. https://obrazki.elektroda.pl/1151767200_...
mam podobny problem silnik podczas jazdy nie puszcza mi wody na duży obieg. jeżeli grzeje się na postoju to termostat puszcza i wentylator się załącza termostat wymieniony, chłodnica drożna, wężyk do zbiorniczka wyrównawczego drożny, ogrzewanie działa bardzo dobrze, zapowietrzony nie jest, pasek na pompie puszczony dobrze temperatura podczas jazdy około...
Witam wszystkich, serwis wykonywał remont silnika 2,0 MPI, wymieniana była również chłodnica. Odebrałam samochód i zauważyłam, że długo schodzi, aby złapał temperaturę (wskaźnik pokazuje 70 stopni) po przejechaniu 20 km, następnie po zgaszeniu na 5 minut i odpaleniu pokazuje już poprawnie. Czy może to oznaczać zapowietrzony układ? Pozdrawiam
Twoje auto czy nowo kupione? Dodawał ktos proszku do "lepienia chłodnic" ? w 1 swoim poście napisałeś, że "nie wywala wody" w kolejnych pisałeś, że "wywala prawie całą" to jak wkońcu jest? możesz mieć też zapchaną chłodnicę lub jakiś przewód dolotowy skoro upg miałes przepaloną może ktoś coś kombinował.. przy przepaleniu upg i jeżdzeniu tworzy się taka...
Panowie Układ chłodzenia do przeglądu. Co powinien sprawdzić i w jakiej kolejności. Od pewnego czasu grzeje mi się Seicento. Ponieważ auto mało jeździ miałem problem z hamulcami. Myślałem że problem jest ze względu na nie. Niestety hamulce doprowadziłem do stanu używania. Pierwsza jazda próbna i problem z układem chłodzenia wrócił. Wentylator spalony,...
wiem ze odkopuje temat ale miałem podobnie u mnie problemem była chłodnica która była zakamieniona i miała pozatykane kanaliki przez co wentylator nie chłodził tak jak powinien dodatkowo miałem zapowietrzony układ ręcznie go odpowietrzyłem wlałem odkamieniacz do układu chłodzącego wyskoczyły dziury na chłodnicy wymieniłem chłodnice i chodzi tak jak...
hamulce zapowietrzona paliwo zapowietrzona zapowietrzona nagrzewnica
zmywarka amica migające diody kodowanie kluczyka pestki regulator solara
Skutki pracy bojlera 120L bez wody Instrukcja obsługi Logitech G PRO X Wireless