1. Przeczytaj tematy z podpietych. 2.[url=http://autokacik.pl/postlist.php?... 3.[url=http://www.fiatuno.pl/fiatuno,1,4... odpowietrzanie
A może to problem czegoś innego, może masz instalację gazową lub problem z płynem chłodzącym, jak jest zapowietrzony układ to też gubi obroty.
Może masz zapowietrzony układ.
Mało płynu chłodniczego albo zapowietrzony układ.
parownik jest gorąco, nie jest oszroniony. kiedys jak mi sie zapowietrzył układ chłodzący i był oszroniony to bynajmniej chodził samochód na gazie ale nie tak jak trzeba.
Zobacz czy idzie powietrze (pęcherzyki powietrza) do zbiorniczka wyrównawczego jak tak to czeka cie wymiana uszczelki pod głowicą, a jeżeli nie to sprawdz czy nie masz zapowietrzony układ chłodzący.
Przyczyna braku ogrzewania jest: jak wcześniej pisali poprzednicy zamulona nagrzewnica.demontaż troche uciążliwy ale do zrobienia.Przeczyszczenie silnym strunieniem w obu kierunkach ewentualnie jeszcze jakis detergent. nie otwierający sie zawór.wymiana zapowietrzony układ chłodzący. korek nie ma nic wspólnego z ogrzewaniem.
Dzięki za rade. Poddałeś mi pomysł może jest gdzieś zapowietrzony układ chłodzący. Miałem 80-90 ustawione od początku jak kupiłem ale i tak pojadę do gasmana bo nie mam dobrego kabla diagnostycznego do tej instalacji. Dam znac co mi powiedza.
Witam. Maniek-a1 ma racje z tym zapowietrzeniem parownika, tyko ze jeszcze w polonezach jest taka metalowa rurka w układzie chłodzenie ktora czesto jest zapchana i nie ma wystarczajacego obiegu płynu.
Zapowietrzył się przez te 3 lata, więc powietrze wypchnęło płyn, a pustka (powietrze) słabo chłodzi silnik, więc się grzeje. Uzupełnij, a najlepiej wymień płyn i stosownie odpowietrz układ.
nie mikser tylko reduktor (parownik) tylko on może zamarzać a to z kilku powodów: -zapowietrzony układ chłodzenia lub reduktor -żle podłączone węże wody do reduktora -za niski poziom płynu chłodzącego -źle zamontowany reduktor!( może być za wysoko względem chłodnicy) ale jeśli wszystko było wporządku to najpierw sprawdź płyn w układzie chłodzenia.
zaciągnij paliwo przez przelewy i nie pozwól mu uciec, popuść wszystkie przewody wys. ciśnienia i niech ktoś kręci rozrusznikiem, gdy zacznie walić z któregoś dokręcaj i tak dalej. Pamiętaj że sterownik jest chłodzony w VP44 paliwem. WSZYSTKO JEST NA FORUM.
Stan płynu chłodzącego , zapowietrzenie układu!
płyn chłodniczy w zbiorniczku trzyma stan czy ucieka ? Paski piszczą :-) visco trochę przyśpiesza ...... porównaj ciepłotę węży zaczynając od dołu silnika - Pompa -Głowica Nagrzewnica wtedy zlokalizujesz problem komputer pokazuje temperaturę 50 stopni ? o rozrząd mi nie chodzi jak o tą pompę Stawiam na pompę...... lub przytkany układ / zapowietrzony....
Witam. Mam pewien problem z gazem otóż przy niskich temperaturach, po dłuższym postoju mam problem z przełączeniem auta na gaz, praktycznie nie jest to możliwe. Gdy samochód rozgrzeje się do 90 stopni problem znika i bez problemu gaz załapuje. W necie znalazłem takie info, że brak stanu cieczy chłodzącej ma wpływ na zamarzanie reduktora jak i zapowietrzony...
Moze masz układ zapowietrzony. Sprawdź ile masz płynu chłodzącego.
Rano zaobserwuj jak zmienia się temperatura obu węży podgrzewania reduktora LPG. Zakręć wielozawór przy butli LPG i sprawdz następnego dnia, jak z temperaturą płynu chłodzącego. Niezależnie od powyższego, dobrze odpowietrz układ chłodzenia - wcześniej sprawdzając czy nie widać miejsc ubytku płynu (plastikowe trójniki LPG, połączenia zaciskowe przewodów,...
Albo układ chłodzenia jest zapowietrzony albo pompa cieczy chłodzącej albo uszczelka pod głowicą.
Problem rozwiązany no prawie gdyż auto w środę postawie u mechanika. Problem tkwił w wężach gdyż jeden wąż który wychodzi z nagrzewnicy jest złączony w takim miejscu że tego nie widać i to łączenie troszkę puściło, co skutkowało się do wycieku płynu nie jakoś wielkiej ilości ale układ chłodzący się zapowietrzył węże idą do wymiany i cały układ do odpowietrzenia...
Być może masz zapowietrzony układ chłodzenia, tym bardziej jeżeli wymieniałeś silnik.
Witam forumowiczów. Szukam przyczyny następujących usterek. Pierwsza przypadłość zapowietrzony(?) układ chłodzący. Podczas jazdy czujnik w kabinie pokazuje brak płynu chłodniczego. W rzeczywistości wygląda to tak że płyn jest na poziomie minimum lecz gdy delikatnie zaczne odkręcać korek poziom rośnie i można kontynuować jazdę do momentu aż czujnik ponownie...
Tak jak koledzy sugerują, nawet najlepsza pompka z najwyższej półki się popsuje jak będzie kręcić na sucho. Woda w takiej pompce pełni dokładnie taką samą rolę jak olej w silniku samochodowym. Po pierwsze smaruje łożyska, po drugie chłodzi pompkę. Pompkę najlepiej jest przenieść na powrót kotła, dzięki czemu do pompki nie będzie się dostawało powietrze...
Moje skromne uwagi na ten temat. Przy stosowaniu właściwego płynu w układzie chłodzenia (w ostateczności wody przegotowanej), praktycznie niemożliwe jest wytrącanie się kamienia lub szlamu powodującego niewydolność chłodnicy. Efektem obecności pęcherzy gazowych (zapowietrzenie) w układzie chłodzącym jest twardnienie przewodów gumowych ze wzrostem temperatury....
Ja jednak stawiam na zapowietrzony układ miałem to samo.W przewodach do nagrzewnicy pod szybą jest taki plastikowy korek odkręć go i zobacz czy leci płyn chłodzący,jak nie leci to układ jest zapowietrzony.
Zatkany/zakamieniony układ chłodzenia (a w szczególności nagrzewnica), zapowietrzony układ chłodzenia, uszkodzona pompa cieczy chłodzącej.
Zamrażalnik chłodzi jak durny do -26 na kość, nie zauważyłem wahań temperatury, a już wrzuciłem do niego żywność. Myślicie, że to nie jest zapowietrzony układ? Tak sobie pomyślałem, że skoro rurki chłodzące są w ściance chłodziarki (prawdopodobnie), to tam zostaje powietrze, a czynnik jest zablokowany na dole układu w zamrażalniku? Może jakbym wywalił...
Zapowietrzony , cały układ odpowietrzyć
zapowietrzony układ chłodniczy samochodu albo po prostu brak płynu chłodzącego w układzie
Problem rozwiązany. W tym przypadku winowajcą okazał się korek zbiornika płynu chłodzącego. Prócz tego zapowietrzony miałem układ chłodzenia. Odpowietrzenie układu i wymiana korka na nowy naprawiło problem. I jeszcze jedno, miałem mały wyciek z przewodu chłodzenia z turbiny. Jakby kiedyś ktoś miał podobny problem to zróbcie tak jak ja.
Zapchana chłodnica, zapowietrzony układ, niedrożne węże do obiegu płynu chłodzącego. W ostateczności pompa.
Kol może układ jest zapowietrzony sprawdzałeś poziom plynu w chłodzącego ?
Zapowietrzony układ oraz prawdopodobnie zawieszony termostat
Siemanko wszystkim.Masz zapowietrzony układ chłodzenia.Zrób tak w kabinie na maxa przekręć ogrzewanie odkręć zawór przy wejściu do kabiny (nagrzewnicy) odpowietrzający - jak nie masz to odkręć przy chłodnicy poczekaj jak zacznie wypływać tamtędy płyn chłodzący wtedy zamknij zaworek.Włącz silnik i przy odkręconym korku tego zbiorniczna wyrównawczego...
Teraz zdjąłem wtyczkę z czujnika przy termostacie i wentylator ruszył. Dlaczego więc ten czujnik go nie załącza skoro jest nowy? Czy przyczyną może być zapowietrzenie układu?
i tak nie ma ogrzewania Ogrzewania nie ma, bo mechanizm zjawiska jest taki 1.Jak odpowietrzysz układ, to czynnik chłodzący przepływa i jest lala. 2.Niewydajny układ chłodzenia nie odprowadza temp. cieczy i ona zaczyna wrzeć! Jak wrze, to para zapowietrza ukł. chłodz. Jak zapowietrzy to nie ma obiegu i nie grzeje.
Po pierwsze, to podłącz diagnoskop i odczytaj numery błędów związanych z tą sytuacją. Inaczej to wróżenie z fusów co może być przyczyna takiego wzrostu temperatury, zimnej chłodnicy i późnego załączania się wentylatora? - brak płynu chłodzącego - zapowietrzony układ chłodzenia - uszkodzony czujnik temperatury - uszkodzony regulator wentylatora - zacinający...
Dokładnie, zrób to co napsał arekczesiek. Pewnie wymieniałeś na zimę płyn chłodzący i masz zapowietrzony układ. Nie zauważyłeś że masz słabe ogrzewanie?
Gdybyś miał kamerę termowizyjną lub pirometr, mógłbyś sprawdzić temperaturę głowic poszczególnych cylindrów, choć taki pomiar jest mało dokładny ze względu na emisyjność powierzchni metalowych. Zapewne temperatura ostatniego cylindra jest wyższa, a powodem jest zapowietrzenie układu chłodzenia. Równie dobrze może być uszkodzona uszczelka pod głowicą...
Visco powinno w przypadku dużego ciepła "zaskoczyć" i spowodować, ze wiatrak zacznie się kręcić szybciej - zgodnie z obrotami wału gdzie jest przyczepione. Często się uszkadza (w środku jest płyn, który twardnieje od wysokiej temperatury) co powoduje, ze wiatrak kręci się na biegu jałowym. Ale. Nie koniecznie to musi być przyczyną. Visco by się załączyć...
Na szczęście chyba układ się zapowietrzył , bo otworzyłem korek wlewu płynu chłodzącego syknęło powietrzem i ubyło płynu . Dolałem płynu do zbiornika i ogrzewanie działa normalnie jak wcześniej.
Zapowietrzony układ albo zbyt powolny przepływ płynu przez parownik (np. złe podpięcie do układu chłodzenia.) Silnik się nie przegrzewa ?
bardzo rzadko w tych silnikach dochodzi to uszkodzeń uszczelki (metalowa) może układ jest zapowietrzony
Po prostu ten komunikat odcina paliwo ponieważ jest zagrożenie zapalenia się silnika. Trzeba sprawdzić poziom cieczy w zbiorniczku, może być uszkodzony przewód cieczy chłodzącej, co spowoduje dostanie się powietrza na czujniku temperatury, czyli zapowietrzony układ chłodzenia.
Wszystko począwszy od stanu i poziomu płynu chłodzącego oraz termostatu poprzez zapowietrzenie układu i nagrzewnicy a skonczywszy na droznosci i połączeniu kanałów doprowadzających powietrze do kabiny.
Jeśli wymieniałeś płyn chłodzący i źle odpowietrzyłeś to masz zapowietrzony układ chłodzenia, a może poszła uszczelka pod głowicą?
Witam Mój problem jest następujący. Otóż mam w aucie jak w temacie instalację gazową BRC, zakładaną jeszcze przez poprzedniego właściciela. Instalacja wg papierów była zakładana w 99r. Jako że nie znam się na gazie, sądzę że ta instalacja nie posiada komputera. Silnik to gaźnikowiec. Jeżdżę tylko na gazie ponieważ nawet nie wiem czy na benzynie by palił....
ad 1 ja bym sprawdził czy układ chłodzący nie jest zapowietrzony ... nawet jeśli ogrzewanie dziala poprawnie to niewielka ilość powietrza w układzie chlodzenia może powodować zamrażanie reduktora ponieważ przepływ cieczy chłodzącej jest leniwy .... fachowo wytwarza się tzw. syfon ... sprawdź poziom płynu chłodzącego jeśli nie ma powietrza w układzie...
Prawdopodobnie jest zapowietrzony układ cieczy chłodzącej.Miałem przypadek ,po wymianie przewodu chłodnicy retardera wyrzucało płyn.Odpowietrzone i problem zniknoł.
Częstą przyczyną przegrzania silnika jest zbyt uboga mieszanka (częste przy "budżetowych" instalacjach LPG przy większym obciążeniu silnika) lub utrata cieczy chłodzącej/zapowietrzenie układu chłodzenia (tu również instalacja LPG często się do tego przyczynia). Gęstszy olej tu nic nie pomoże, zwłaszcza że jak twierdzisz przy delikatnej jeździe silnik...
witam moim zdaniem masz za mało płynu chłodzącego albo zapowietrzony układ chłodzenia , ewentualnie źle wpięty parownik i wtedy zamarza miałem kiedyś instalację w samochodzie na gaźniku i odpalałem na gazie nawet przy - 20° i ani razu nie zamarzł mi parownik jest jeszcze jedna możliwość , że gazownicy dali d......, coś ci zamarza , a gdy postoi kilka...
wiem ze odkopuje temat ale miałem podobnie u mnie problemem była chłodnica która była zakamieniona i miała pozatykane kanaliki przez co wentylator nie chłodził tak jak powinien dodatkowo miałem zapowietrzony układ ręcznie go odpowietrzyłem wlałem odkamieniacz do układu chłodzącego wyskoczyły dziury na chłodnicy wymieniłem chłodnice i chodzi tak jak...
witam , jak ci zamarza parownik to znak,że masz zapowietrzony układ chłodzenia,przez parownik nie przepływa ciecz chłodząca. musisz układ odpowietrzyć by móc odpalać z gazu i jeżdzić na gazie..... ogólnie jest ten problem na benzynie czy na gazie czy na jednym i drugim????
Pompujac r134 w zapowietrzony uklad sprawiamy ze uklad pracuje na duzo wyzszym cisnieniu i nie chlodzi . Dodano po 1 A jak nabiles uklad propanem zmieszanym z powietrzem to gratuluje. Odeslij auto na ukraine jako jeżdżącą bonbe.
Po pierwsze sprawdź ilość płynu chłodzącego bo wygląda że nie masz stanu i układ zapowietrzony
Ta oczywiście Ja powiedziałbym że masz dziurę pod głowicą i nic te wymiany płynów nie pomogą . Układ stale się zapowietrza i nie ogrzewa silnika . 1 Zapal silnik 2 lekka przegazówka niech pochodzi ..tak z 4 minuty 3 wyłącz 4 sprawdź gumowe węże czy są napuchnięte 5 delikatnie powolutku próbuj poluzować korek od zbiornika wyrównawczego płynu chłodzącego...
Sprawdź stan płynu chłodzącego, może jest mało albo układ jest zapowietrzony. Sprawdź czy chłodnica jest równomiernie nagrzana, bo byc może jest gdzieś niedrożna.
Często zdarza się, że na skutek zapowietrzenia układu chłodniczego nie otwiera się termostat, nie ma obiegu płynu chłodzącego i chłodnica nie przejmuje ciepła co z kolei powoduje, że nie działa wentylator i o przegrzanie bardzo łatwo. Nie wiem gdzie odpowietrza się golfa ale dość łatwo powinieneś znależć odpowietrzniki.
Czy remont wykonałeś z części dedykowanych do Twojego pojazdu, czy z tanich wiadomego pochodzenia. Jeśli nie chcesz inwestować, to korzystaj z silnika na ok. 90 % jego mocy. Przypuszczam, że nie "docierałeś" silnika po remoncie i jeździsz na max. obrotów i takie mogą być tego efekty. Sprawdź, czy silnik jest właściwie chłodzony tj. czy ma zalecaną ilość...
Silnik serii K ma bardzo małą przestrzeń cieczy chłodzącej w bloku, taki objaw wskazuje na zapowietrzenie układu chłodzenia. Pościągaj małe węzyki z króćcow po kolei, dmuchnij w zbiorniczek przez korek żeby wybił płyn i sprawdź czy pomoże.
Przedewszystkim to nie dotykaj głowicy to niepotrzebny koszt i wydawanie pieniędzy. Co ma głowica do płynu chłodzącego jeśli Ci olej nie rośnie, to mogą być trzy sprawy korek chłodnicy który działa pod ciśnieniem i jeżeli korek jest zardzewiały to źle działa. Dróga sprawa to poziom płynu chłodzącego i zapowietrzony układ oraz trzecia sprawa to termostat...
jeśli w krótkim czasie od odpalenia temp wskakuje na wyższą skale to masz zapowietrzony układ. mususz dobrze odpowietrzyć i powinno być jak powinno
Jak już wcześniej napisał "płetwa" parownik jest zimny, a dokładniej ma temperaturę poniżej punktu rosy- dlatego skrapla się na nim para wodna z powietrza. Podczas pracy silnika parownik podgrzewany jest płynem chłodzącym z układu chłodzenia silnika i powinien mieć temperaturę praktycznie taką samą jak silnik- powinien być po prostu gorący. Jeśli tak...
Pacjent BMW E46 330XD 2002 rok Klimatyzacja automatyczna Wentylator 3 pin (plus,minus,sterowanie) Problem : Nie włącza się wentylator klimatyzacji . Po uruchomieniu klimatyzacji ,chłodzi , lecz nie włącza się wentylator który powinien się załączyć z automatu . Kupiłem drugi działający oraz podłączałem 7 innych i cisza. Wentylator podpinając za modułem...
Jeżeli jest tak jak piszę, czyli zapowietrzony, to wyjęcie termostatu może nic nie zmienić, chyba, że przy tej okazji zostanie odpowietrzony układ, a oprócz tego wolniej będzie się silnik nagrzewał.
Gdzieś pod cewką zapłonową na rurze od płynu chłodzącego jest odpowietrznik.(Imbusem 5-tką odkręcany)Znajdz go i odpowietrz blok silnika.Zostaw tą pompę w spokoju.To nie pompa.
SILNIK NAGRZEWA SIE DO TEMP NAWET 120 ^C. TO MAM ROZUMIEC ZE NAGLE SAM SIE UKŁAD CHŁODZENIA ZAPOWIETRZYŁ , PŁYNU NIE BRAKOWAŁO OBJAW::: JADE I NAGLE SILNIK MA 120 A CHŁODNICA ZIMNA? ZALEWAM DO PEŁNA UKŁAD CHODZENIA ZAPALAM ICZEKAM PŁYNU NIE UBYWA A NAWET PÓZNIEJ ZACZYNA GO WYRZUCAC
Witam. Tak jak w temacie od czasu wymiany łożyska oporowego i sprzęgła zaczęła skakać wskaźnik temperatury oleju. Czy mechanik mógł coś żle podłączyć ? Mój problem polega na tym iż przjadę np 100km temperatura cieczy wskazuje 90 stopni i w pewnym momencie wskażnik skacze na max temperature i wyskakuje kontroalka zatrzymaj auto. Czasami kontrolka skoczy...
nie piszesz kiedy wymieniany byl plyn, byc moze uklad jest zapowietrzony itrzeba go po prostu odpowietrzyc, robi sie to przy okazji wymiany plynu
Witam. Cieknie z reduktora czy z trójników, plastykowych? Podjechać do gazowników na wymianę trójników lub węży gumowych. Może wystarczy wyregulować autko, a może reduktor się "kończy". Płynu jest dość w zbiorniczku? Nie jest jest układ zapowietrzony?
Ile jest płynu gdy silnik jest zimny? Jeżeli płynu nie wywala na zewnątrz to by wskazywało na zapowietrzony układ chłodzenia, jeżeli wyrzuca płyn na zewnątrz to by wskazywało na przedmuchy do układu chłodzenia.
Witam. Może parownik jest źle wpięty w układ chłodzenia i odcina długi obieg cieczy chłodzącej. Stąd szybkie nagrzewanie się silnika oraz ciśnienie w układzie chłodzenia. Sprawdź, czy chłodnica jest również gorąca. Być może tylko jest zapowietrzony układ chłodzenia, ponieważ,,mechaniory',,'zapomnieli '' uzupełnić układu płynem i odpowietrzyć gdy wpinali...
bardzo często przyczyną pływania obrotów w nowoczesnych silnikach jest zapowietrzony układ chłodzenia. Tworzą się korki powietrzne lub chwilowe strefy chłodnej cieczy chłodzącej, co czujniki natychmiast "widzą" jako silnik niedogrzany i wymuszają wyższe obroty, nawet dodatkowo wzbogacają mieszankę. po chwili wszystko się uspokaja. efekt jest jaj wyżej...
Witam Mam kłopot ze wskazaniami temperatury w samochodzie Audi A3 8l 1.9 TDI 1998 rok. Po odpaleniu i przejechaniu około 10 km wszystko jest w porządku. Samochód się rozgrzewa normalnie i po kilku km temperatura cieczy chłodzącej wskazuje 90°C, czyli tak jak ma być. Później temperatura powoli zaczyna spadać do 60°C, czyli na minimum wskaźnika i po jakimś...
Kolejny raz widzę na oczy auto TDI VW w którym wiertłem 2-3mm jest zrobiona dziurka w korku zbiornika płynu chłodzącego. Klient twierdzi że to rzekomy patent na sporadyczne wywalanie płynu chłodniczego i przyrost ciśnienia w układzie. Czy to ma jakiś sens ? Ma to czasem sens, ale gdy poprawnie pracuje termostat (temperatura jest utrzymywana na stałym...
Chciałbym wlać tam teraz jakąś ciecz, żeby móc namierzyć skąd pryska chłodziwo (miejsce wycieku) Możesz nalać przegotowanej wody. Odpowietrz układ chłodzenia. Jak to zrobić nie powiem, bo nie znam tego silnika, nie wiem również czy ma wskaźnik temperatury czy tylko kontrolkę, nie wiem czy zbiornik wyrównawczy pracuje jako ciśnieniowy. Po w/w czynnościach...
Jesli nagrzewnica jest ciepła to układ nie jest zapowietrzony. Kontrolnie możesz sprawdzic czy jest drożny cienki przewód do zbiorniczka wyrównawczego i czy płyn wraca równym strumieniem. Moim zdaniem przyczyna jest zwarcie.
Równie dobrze może być uszkodzona uszczelka głowicy (ucieka płyn chłodzący i/lub wyżuca płyn korkiem z jednoczesnym wzrostem ciśnienia (nadmiernym) w układzie i zapowietrzeniem go. Czasami jest to ugięty korbowód (nieznaczny spadek ciśnienia sprężania w 1-nym cylindrze) Pozdro.
Jeśli była by uszkodzona uszczelka pod głowicą to raczej miał byś stan płynu chłodzącego wysoki więcej niż miałeś wlane i płyn zimny był by mętny/ a co do takiego wysokiego ciśnienia w zbiorniku może być korek podciśnienia nie sprawny lub zapowietrzony układ chyba że sprawne jest ogrzewanie w samochodzie to w tedy bym się nie zamartwiał/ zobacz jeszcze...
Dzięki za zainteresowanie moim problemem. Jak tylko zaczęły się problemy z zapalaniem, wymieniłem filtr paliwa i wstawiłem dwa zawory zwrotne z przewodami przeźroczystymi z i do zbiornika. Układ paliwowy, chyba nie jest zapowietrzony. Po wymianie czujnika temperatury płynu chłodzącego zaczął palić lekko ale zawsze za drugim razem. Po wymianie czujnika...
Zalałem płyn, silnik złapał temperaturę, otworzył się termostat, włączył się wentylator. Płyn w zbiorniczku opadł trochę, jest max na kresce. Wyłączyłem silnik i czekam jak ostygnie. Nie dmuchał jeszcze ciepłym powietrzem czyli nagrzewnica jeszcze nie odpowietrzona. Drugi obieg wody chłodzenie dolotu i turbiny zimny, też pewnie jeszcze zapowietrzony....
Przy chłodzeniu powinno być powyżej zera, zgodnie z tabelą odparowania i ustawieniem zaworu, dla danego czynnika, nie ma prawa być poniżej zera. Nie wiem czy grzejesz czy odszraniasz, bo przy końcu odszraniania następuje automatyczne przełączenie na chłodzenie. Tak, śmak, sprawdż czy chodzą dobrze wentylatory (naciąg pasków), oraz czy nie jest zabity...
T/J Gdy układ chłodzący nie jest zapowietrzony, poziom płynu jest zgodny z instrukcją a parownik jest zamontowany na odpowiedniej wysokości, to nie ma takiej możliwości, aby parownik ,,zamarzał'' Już 10 lat jeżdże tylko i wyłącznie na LPG czy to zimą, czy tez latem i nigdy w zimę, przy kilkunastostopniowych mrozach nie miałem problemów z odpalaniem...
Informację o ciśnieniu oleju a tym samym o smarowaniu silnika na pewno sterownik nie otrzymuje a jazda przez kilometr bez pracującego silnika to fikcja. Auto stanie.Pytanie jest takie dlaczego nie wykorzystuje się danych z czujnika ciśnienia oleju.Dlaczego dopuszcza się do pracy w temperaturze niszczącej w konsekwencji uszczelkę pod głowicą,prowadzącej...
jeżeli grzejnik zasilany tradycyjnie z boku jest zimny u góry ( na końcu grzejnika) świadczy o jego zapowietrzeniu , natomiast jeżeli jest zimny u dołu to jest na nim zbyt mały przepływ (przepływem reguluje się jego wydajność). pompką bym się nie przejmował (jeżeli jest "chłodzona" przepływającą cieczą to będzie gorąca , ale to jej nie szkodzi). Napisałeś...
Jedną z możliwości to niewielki przedmuch uszczelki pod głowicą. Dopóki silnik pracuje na wysokich obrotach, to pompa zdąży przepchać płyn razem ze spalinami. Inna możliwość to budowa silnika. Niestety nie wiem co za silnik siedzi w tym Fendt i jakie są szczegóły budowy. Bardzo często w silnikach 6-cylindrowych konstruktorzy nie przykładali się do kwestii...
Wcześniej było OK? Ile czasu masz już to chłodzenie pracujące? Blok sie nie poluzowal? Choć chyba nie, bo temperatury w miarę równe na rdzeniach... Przepływ nie osłabł? Niektóre płyny potrafią wytrącać z siebie różne syfki, które potrafią zbierać się w drobnych kanalikach bloku wodnego robiąc zator. Chłodnica czysta? Układ nie zapowietrzony? Za mało...
Warto regenerowac reduktory przy wykorzystaniu oryginalnych zestawów naprawczych. Robiłem to juz wielokrotnie i zawsze działają. Wartsztaty montujące gaz często skupuja "trupki" reduktorów i po wymyciu, dokłądnym wyczyszczeniu i założeniu nowych gumek sprzedaja jako po kapitalnym remoncie. W wiekszosci w reduktorach zuzywają sie membrana oraz gumka...
Witam, mam dziwny przypadek przy ciężarowym mercedesie 814 Ecopwoer ( silnik atego ). Temperatura silnika skoczyła do około 90 stopni C w czasie ostatniej trasy. Wymieniony został termostat, temperatura nadal jest wysoka. Zastanawiam się dlaczego chłodnica w dolnej części jest chłodna. Czy układ chłodzenia może być zapowietrzony? Jeżeli tak to w jaki...
- nie ma możliwości wyłączenia zimnego powietrza ze środkowej konsoli Żebyśmy się dobrze zrozumieli: oczywiście że jest możliwość wyłączenia zimnego powietrza ze środkowych nawiewów: przekręcasz "kręciołek" pomiędzy środkowymi nawiewami i zimne powietrze przestaje lecieć. Tak ma być, tak to zostało skonstruowane i wszystko jest w porządku - przy układzie...
- w zbiorniku wyrównawczym jest czujnik poziomu płynu i to jest też prawdopodobnie powód do świecenia, - jeśli czujnik jest sprawny i oryginalny to może zapowietrzony jest układ chłodzenia i od czasu do czasu jak się silnik nagrzeje nie ma tam płynu i czujnik pokazuje zbyt wysoką temp. powodzenia
Dzięki za wszelkie rady ale okazało się, że nowy korek od zbiorniczka wyrównawczego wypuszczał ciśnienie z układy chłodzenia wraz z płynem. Ciśnienie w układzie chłodzenia powinno wynosić 0,7 atmosfery ( na niektórych korkach jest nadruk) a jest po to aby był obieg płynu na nagrzewnicy która znajduje się wyżej od zbiorniczka wyrównawczego. Ponadto jeśli...
witam panowie mam pytanko mam galaxa 2002 i problem z dogrzewaniem webasto od dogrzewania układu strasznie dymi po kilkakrotnej próbie załączenia blokuje się i dopiero interwencja vag-a wykasowanie błędów pomaga pokazuje błąd-kilkakrotna próba załączenia mechanik sprawdzał pompkę,świecę,czyścił siateczkę cały czas to samo wymienił webasto na inne od...
Prawdopodobnie byl zapowietrzony uklad a ostateczba odpowiedz trzeba jeszsze troche poczekac, okazalo sie ze kolo zmiennych faz rozrzadu jest do wymiany. Zomowilem i z portfelem szczuplejszym o spora sumke czekam na info ze jest gotowe
Dziękuje za otworzenie ponowne wątku. Sprawa ma się następująco dla pewności ze wszystko jest w porządku kupiłem nowy czujnik płynu chłodzącego (jak robić to tak żeby mieć pewność) po wkręceniu i odpowietrzeniu układu wentylator się włączał przy 105 stopniach na liczniku w kabinie (płyn już bulgotał). Pierwsza myśl która się nasuwa to było ze nowy czujnik...
Zapowietrzony układ chłodzenia. Miałem kiedyś identyczną sytuację. Jak już będziesz miał temperaturę taką w okolicach 100*C, to odkręć korek wlewu płynu chłodzącego (uważaj, można się poparzyć, najlepiej nałóż jakies rękawice gumowe). Powinien mocno psyknąć i od razu ciepły płyn z silnika powinien pójść do chłodnicy. Jeśli nie pomoże, to kilka razy...
Sxil - nie słuchaj i nie czytaj bzdur . A niby dlaczemu nie wolno dolać wody do płynu chłodzącego ? Każdy płyn jest produkowany jako koncentrat . [ rozcieńczany wodą ] Co do Twoich problemów z silnikiem to masz problemy z układem chłodzenia. Może to tylko zapowietrzenie , a może też ubytki płynu z węży [ dokładnie oblukaj ] Najgorsze co może być to...
Sterownik podaje impulsy na wtryskiwacze dopiero gdy ciśnienie przekroczy minimum, np 200 bar(wartości nie jestem pewien). Odłączonych wtryskiwaczy na nie pracującym silniku sterownik nie pokaże. Absolutnie się nie zgodzę, jakoby sterowanie wtryskiwaczy było uzależnione od ciśnienia paliwa w listwie.To wychodzi na to,że zapowietrzonego common raila...
myśle że masz zapowietrzony układ szukaj na wężu w najwyższym punkcie zaworka który trzeba odkręcić aby zeszło powietrze u mnie w b4 jest na wężu gdzie przechodzi przez ścianę grodziową do nagrzewnicy
A pewien jasteś że to płyn? Zbiornik wyrównawczy mógł być pusty z powodu niedbałego lub braku odpowietrzenia układu chłodzenia po wymianie termostatu. W obudowie termostatu jest czujnik płynu chłodzącego który pośrednio ma wpływ na pracę silnika, w momencie jak był zapowietrzony to mógł dać sygnał do komputera nieadekwatny do temperatury silnika. A...
witam Panów. Miałem ten sam problem tyle że temperatura silnika też była minimalna.chwilowo pomogła wymiana termostatu na jakiś miesiąc. problemem może być też zatkana chłodniczka i nie ma obiegu cieczy chłodzącej. można ją wymienic podobno tania jest, albo wlać w układ chłodzenia specjalnego płynu. Niestety później trzeba cały płyn wymienić . w moim...
zapowietrzony układ chłodzić silnik zapowietrzony układ chłodzić objaw zapowietrzony układ
zmywarka dłużej kontrolka silnik citroen berlingo wskaźnik paliwo cordoba
Transformator 15V AC do zasilacza 12V 0,6A LM7812 – dobór napięcia i mocy Suzuki Grand Vitara 2004 2.0B – wymiana uszczelniacza reduktora od strony wału napędu