Rozważ zapowietrzenie układu chłodniczego
jak dla mnie to masz objawy na ubytek płynu lub zapowietrzony układ chłodniczy
zapowietrzony układ chłodniczy samochodu albo po prostu brak płynu chłodzącego w układzie
Mało płynu chłodniczego albo zapowietrzony układ.
Często zdarza się, że na skutek zapowietrzenia układu chłodniczego nie otwiera się termostat, nie ma obiegu płynu chłodzącego i chłodnica nie przejmuje ciepła co z kolei powoduje, że nie działa wentylator i o przegrzanie bardzo łatwo. Nie wiem gdzie odpowietrza się golfa ale dość łatwo powinieneś znależć odpowietrzniki.
Układ zapowietrzony albo uszczelka pod głowicą = jej remont.
Jeżeli stan płynu jest ok to na pewno masz zapowietrzony układ chłodniczy. Często węże do parownika ida pod górkę i same się nie odpowietrzą.
możesz mieć zapowietrzony układ chłodniczy, przy jakiej temp. gotuje płyn problem może tkwić również w termostacie być może się nie otwiera
Witam, dzisiaj po jeździe autem zauważyłem wyciek płynu chłodniczego z auta. Dzieje się to od razu po zgaszeniu auta lub po odkręceniu korka od zbiornika wyrównawczego(na zgaszonym silniku). Wyciek jest gdzieś pod kolektorem(nie widać dokładnie gdzie) i spływa po misie olejowej. Co może być tego powodem? Uszczelka pod głowicą, zapowietrzony układ chłodniczy,...
nagrzewnica nie grzeje? Zapowietrzony układ!
Co prawda zima się skończyła ale dała mi się we znaKI ZBYT SŁABO GRZEJĄCA NAGRZEWNICA. Temp. na wskażniku była 60-70 C.Przyczyną napewno nie jest zapowietrzony układ chłodniczy, nagrzewnica ok. Co jeszcze i jak sprawdzić. Kiedyś gdy miałem CC700 to w nim ogrzewanie lepiej i szybciej działało.
Zamulona nagrzewnica , zapowietrzony układ płynu chłodniczego itp. trzeba sprawdzić.
Głośna praca sprężarki i słabe chłodzenie w zamrażarce świadczą o zapowietrzonym układzie chłodniczym, mikro nieszczelności na układzie niskiego ciśnienia. Sprawdź ciśnienie w układzie na stronie ssącej. Jeżeli ciśnienie jest powyżej zera, odparowanie czynnika na minus 10 °C albo na minus 5 °C, masz powietrze w układzie.
W samochodzie okazała się uszkodzona tak jak podejrzewałem pompa wody. Po wymianie kompletnego rozrządu samochód jezdzi i ma się dobrze. Pozdrawiam
Albo za niski stan płynu w układzie chłodniczym, układ zapowietrzony , problemy z pompą obiegu płynu w układzie chłodzenia , uszkodzony termostat.
Takie bulgotanie może występować w przypadku zapowietrzonego układu chłodniczego, zapowietrzonej nagrzewnicy. Nie wiem jak to wygląda w przypadku Twojego silnika ale doszukaj w necie coś w kwestii odpowietrzenia tego układu bo może w tym być problem.
Jestem umówiony do mechanika w piątek. Jednak chciałbym się dowiedzieć czy możliwe jest zapowietrzenie układu chłodniczego ponieważ poziom płynu "skacze". Na zimnym silniku jest pomiędzy min a max natomiast na rozgrzanym jest go więcej. Natomiast po dłuższej jeździe nie ma go wcale. Po odkręceniu korka wraca do wysokiego poziomu i widać ślady na zewnętrznej...
Witam ! Silnik najczęściej po dogrzaniu - na trasie najczęsciej przy większej prędkości 120-150km/h, w zbiorniku wyrównawczym wzrasta ciśnienie , wyświetla sie komunikat w czasie jazdy o sprawdzeniu środka chłodniczego. W zbiorniku wyrównawczym widać niski poziom płynu, po odkręceniu korka ciśnienie spada (na ciepłym silniku) a poziom wznosi się do...
Może układ jest zapowietrzony albo któryś z przewodów może być załamany, sprawdź to.
Czy sądzisz że to bezpieczne? Owszem bezpieczne bo gdyby było uszkodzenie mechaniczne silnika to już by stał na dobre. Wydaje się, że po odparowaniu wilgoci z płynu chłodniczego silnik ożyje na dłużej. Pamiętaj tylko o uzupełnianiu płynu chłodniczego bo układ prawdopodobnie jest zapowietrzony. Dodano po 8 aż zauważyłem że tłumik który wychodzi zaraz...
xsantia 1,8 96r wywala płyn chłodniczy z zbiornika wyrównawczego ,czy może być zapowietrzony układ chłodzenia
Znane mi powody przegrzewania silnika: Brudna chłodnica (zakurzona). Uszkodzony termostat. Uszkodzona pompa płynu chłodniczego. Uszkodzona uszczelka głowicy - objawem są spaliny w płynie chłodniczym i płyn chłodniczy w oleju silnikowym. Zbyt niski poziom płynu chłodniczego. Zakamieniona chłodnica (popularnne ponad 40 lat temu, kiedy były problemy z...
Test CO2 da pewność czy są przedmuchy. Tego auta nie znam, ale jak jest układ ciśnieniowy to zapowietrzenie też może dawać takie objawy.
za kilka min odpaliłem A dolna część chłodnicy zimna, to oznaka że układ jest zapowietrzony, Albo oznaka, że jednak UPG jest uszkodzona, nadmuchuje spalinami do układu i zapowietrza układ...
Naprawione!!! Po wymianie przepływomierza i wymianie płynu chłodniczego usterka zniknęła. Wydaje mi się ze problem tkwił w zapowietrzonym układzie chłodniczym. Niem niestety starego przepływomierza żeby na 100% być pewnym. Pozdrawiam
Dodałbym do tego - nie próbujcie otwierać odpowietrznika przy zakręconym korku na zbiorniku wyrównawczym, po wystygnięciu silnika, bo układ się znów zapowietrzy (po porządnym nagrzaniu silnika i zostawieniu go do całkowitego ostygnięcia w układzie chłodzenia może być lekkie podciśnienie).
Wymieniono Ci także płyn chłodniczy z tego co piszesz. Czy sprawdzałeś odpowietrzenie ukladu? Miałem kiedyś podobny przypadek i skończyło się naprawą silnika, nienwiem jakim cudem ale częściowo zablokowany/zapowietrzony układ chłodzenia doprowadził do problemów z silnikiem.
Jeżeli regulacja ogrzewania jest zrealizowana na zaworku ( są też regulacje przepustnicowe) To brak tej regulacji leży w jego obrębie. Zakładam ,że zawór jest od tego modelu, należy sprawdzić czy linka nie wyskoczyła lub czy w ogóle pracuje. To, że na wolnych obrotach nie grzeje to może być powód zapowietrzonego układu chłodniczego (napisałeś że był...
Witam mam takie pytanie, po wlaniu płynu chłodniczego i odpaleniu silnika słychać takie dzwonienie w chłodnicy słychać to bardziej na dole, czy czasem chłodnica nie jest zapowietrzona? Lub czy nie odpowietrza się układ chłodniczy przy zmianie płynu?
zapowietrzony układ?
Czujnik masz najczęściej w reduktorze i przy niskim poziomie płynu chłodzącego, będzie on pokazywał niższą temperaturę więc i czas przełączania się wydłuży. W skrajnym przypadku przy zapowietrzonym układzie chłodzenia czujnik może nigdy nie osiągnąć zadanej temperatury.
Jest to układ ciśnieniowy, wiec zawsze po jeździe będzie ciśnienie w układzie. Nie zaleca się otwierania zbiorniczka bezpośrednio po wyłączeniu silnika, jednak skoro wywala ci płyn podczas jazdy to albo układ był zapowietrzony, albo idzie cisnieni spalin w układ.
Witam. Masz pewnie zapowietrzony układ chłodzenia. Pozdrawiam.
Witam ! Układ chłodniczy powinien być szczelny w innym wypadku nagrzewnica się zapowietrza. Napraw chłodnicę , uzupełnij płyn i wszystko powinno być ok.
Do zapowietrzenia może dojść z wielu powodów, także od cieknącej rury czy nagrzewnicy. Zresztą podobne objawy może dać na przykład bardzo stary płyn chłodniczy. Warto więc sprawdzić płyn i odpowietrzyć układ zanim podejmie się inne bardziej skomplikowane i kosztowne naprawy.
1.uszczelka pod glowicol 2.glowica 3.pompa wodna 4.zapowietrzony uklad chlodniczy 5. termostad
Zależy jaką termostat ma temperature otwierania,...po wymianie płynu nic nie powinno się zmieniać jak przed wymianą,..jak ci się otwierał na 90 stopni to tak powinien,..możliwość jest zapowietrzenia układu chłodzenia ale jeżeli nawiew dmucha gorącym powietrzem to powinien być odpowietrzony,....czy napewno dobry jest czujnik temperatury?
Pompa wodna z reguły jest napędzana paskiem. w VW z turbinami były małe pompki elektryczne, ale uruchamiały się po wyłączeniu silnika i przeciwdziałały przegrzewaniu się układu (głównie turbiny). Szczerze mówiąc nie spotkałem się z jeszcze inną pomką, a jeżeli jest to proszę mnie sprostować. Wraz ze wzrostem szybkości wzrasta też temp. Jeżeli jest ona...
Silnik ma temp. normalną 70-90 C. Czy jeśli jest zapowietrzony układ to czy płyn chłodniczy "krąży" w odwodach czy stoi w "miejscu". Co do tego odpowietrzania to musze sprawdzić. Mam pytanie jak sie dobrać do nagrzewnicy by sprawdezić czy jest ciepła i jak ją odpowietrzyś w razie konieczności? To czy rdza zapycha to też sprawdze. Jeśli chodzi o ten...
Ciśnienie, które jest w układzie, wyższe niż atmosferyczne, cały czas wypycha płyn z układu. Masz nieszczelność. Niewielka ale jest. I przez noc, płyn jest wyrzucany. Szukaj nieszczelności. Dodatkowo, mam wrażenie, że układ ciągle jest nieco zapowietrzony. Dodano po 45 Ogrzewanie działa na 100%?
Uzupełnij do poziomu miedzy min a max, oczywiście na zimnym silniku. Prawdopodobnie miałeś zapowietrzony układ.
Ja miałem podobnie, tylko że u mnie to zdefiniowałem jako "wysiadło ogrzewanie" (było zimno więc silnik sie szybko nie grzał), pojeździłem chwile i pojechałem do mechanika, okazało sie że nie mam wody w układzie chłodniczym i zapowietrzył sie cały układ (łatwo sprawdzić jak widziałem w innych postach powiedzieli jak). Mechanik chwile posiedział nad...
Miałem podobnie - uszczelka pod głowicą. Odpowietrzałem układ a za chwilę zapowietrzony , przestawał grzać i temperatura ponad 100 stopni (mam wskaźnik). Jeszcze wyklucz lpg czy czasem parownikiem nie dostaje się do układu chłodzenia - zakręć butlę i pojeździj na benzynie. Jednakże bądź przygotowany na wymianę uszczelki
Wygląda jak zapowietrzony układ, miałem podobnie po wymianie płynu chłodniczego- rano gdy sprawdzałem to zimny płyn miał poziom wyższy w zbiorniczku wyrównawczym niż rozgrzany bo był gdzieś pęcherz powietrza i podobnie na światłach z nawiewów leciało chłodniejsze powietrze. Auto z LPG?
Najprawdopodobniej układ zapowietrzony.
Witam. Zapowietrzony układ - tak robi. Dodatkowo popatrz w tym momencie na dolny wąż od chłodnicy - na pewno robi się płaski. Pozdrawiam.
Nie sprawdzałem niestety na postoju ogrzewania z "gazowanym" silnikiem, tylko podczas jazdy. Jak jadę, to wszystko jest w porządku. Gdzieś w necie było napisane, że mogło się dostać powietrze przez dolewanie płynu chłodniczego i układ mógł się zapowietrzyć. Jakiś czas temu miałem sytuację, że około 100 ml musiałem dolać płynu, bo mi się zapalała lampka....
Uruchom test zegarów i zobacz czy się nie zacina i czy pracuje płynnie. Jak to nie pomoże sprawdź punkty masy przedniej konsoli. Ale wygląda mi to jak termostat albo zapowietrzony układ chlodniczy
Sprawdź termostat. Wykręć i wrzuć do szklanki z wrzątkiem. Zobaczysz czy działa czy nie. Przyczyną może być też zapowietrzony układ, zbyt mała ilość płynu chłodniczego (chyba że wodę lejesz), syf w układzie, pompa (tutaj byś miał wyciek). Nie lej przypadkiem zimnej wody jak ci się zagotuje, poczekaj aż ostygnie i dopiero.
Sprawdź dłonią ciepłotę nagrzewnicy i jej króćców ( na wejściu i wyjściu), jeśli będą zaledwie letnie, to szukaj usterki np. termostatu lub awarii pompki wodnej (urwany wirnik), zbyt małej ilości płynu chłodniczego lub zapowietrzenia układu. Sprawdź w jakim stanie masz filtr kabinowy, może jest "zabity" i wówczas nie będziesz miał efektu grzania, nawet...
No wiesz, generalnie pasek rozrządu miałem wymieniany w 2017 roku, teraz w tym roku na wiosnę znowu wymieniam - więc płyn chłodniczy także. Wątpię, że od 4 lat jeździłem z zapowietrzonym. Mam normalny ciepły nawiew z kratek jeżeli potrzebuje itd. więc raczej nie jest zapowietrzony.
Dziękuje wszystkim za udział w temacie problem został rozwiązany. Układ chłodniczy był zapowietrzony dlatego się nie nagrzewał. A dymienie to resztki ropy które były w wydechu wystarczyło go przegonić dynamicznie aby wypluł to z wydechu. Silnik pracuje równo nie kopci. Niestety z racji na temperatury nie przeprowadziłem diagnostyki poprzez clip. Wątku...
Kolego, jeśli po wymianie chłodnicy nadal ubywa płyn, a nie ma żadnych innych zewnętrznych wycieków, to raczej szukaj usterki w uszkodzonej uszczelce silnika. Wcześniej jednak wykonaj badania płynu w zbiorniczku na zawartość oleju i spalin. Twierdzisz, że silnik stracił moc i kiepsko pali, więc najlepiej udać się do szpeca od diesli, który może też...
Układ zapowietrzony wciągnął płyn. Pomału dolewaj. Chyba, że masz wyciek.
Najprościej po uruchomieniu silnika( jak jest zimny) sprawdzasz czy przewód/odma od silnika do chłodnicy jest tak samo ciepła jak przewód ogrzewający parownik , jeśli odma będzie miała taką samą temp wina termostatu, jeżeli termostat działa poprawnie to spróbuj podłączyć parownik szeregowo i wtedy nie ma możliwości żeby nie przeszło przez nagrzewnice,...
Albo masz zapowietrzony układ lub termostat uszkodzony.
Było kompletnie pusto Jak układ jest zapowietrzony, jak ma grzać? Trzeba odpowietrzyć! Dowolny warsztat powinien zrobić to za darmo, w ramach reklamy! Zawór nagrzewnicy otworzyć na full. Korek wlewu odkręcić. Trzymać na średnich obrotach, aż przestaną wydobywać się bomble. Uzupełnić płyn.
Czy remont wykonałeś z części dedykowanych do Twojego pojazdu, czy z tanich wiadomego pochodzenia. Jeśli nie chcesz inwestować, to korzystaj z silnika na ok. 90 % jego mocy. Przypuszczam, że nie "docierałeś" silnika po remoncie i jeździsz na max. obrotów i takie mogą być tego efekty. Sprawdź, czy silnik jest właściwie chłodzony tj. czy ma zalecaną ilość...
Pewnie za mało płynu nalałeś/zapowietrzony układ jeśli wcześniej było dobrze. To nowy nabytek to auto?
Sprawdź szczelność żółtego korka zbiorniczka wyrównawczego. Często się psują i przez to zapowietrza się układ.
Zobacz czy idzie powietrze (pęcherzyki powietrza) do zbiorniczka wyrównawczego jak tak to czeka cie wymiana uszczelki pod głowicą, a jeżeli nie to sprawdz czy nie masz zapowietrzony układ chłodzący.
Witam, mam problem z ogrzewaniem Audi A6 C5 2.4 170KM. Przy obrotach 2500 leci ciepłe ale nie gorące powietrze. Na wolnych obrotach leci zimne. Tak się dzieje na gazie, lecz na benzynie na wolnych obrotach leci ciepłe powietrze a przy obrotach 2500 prawie gorące. Myślałem, że układ chłodniczy jest zapowietrzony ale zsunąłem przewód od chłodniczki górny,...
Zapowietrzył się przez te 3 lata, więc powietrze wypchnęło płyn, a pustka (powietrze) słabo chłodzi silnik, więc się grzeje. Uzupełnij, a najlepiej wymień płyn i stosownie odpowietrz układ.
Witam. Kupiłem Skodę Fabię 2004 1.9 SDI. Auto od początku nie nagrzewało się tak, jak powinno, więc najpierw wymieniłem termostat, było to samo. Teraz wymieniłem czujnik temperatury, zalałem płyn, odpaliłem, na wolnych obrotach nagrzał się, ale chłodnica była zimna. Dzisiaj, jadąc do pracy, auto nagrzało się tak, jak powinno, ale chłodnica dalej zimna....
Pojechałem z tym do serwisu i tam gościu powiedział mi że układ chłodniczy może być zapowietrzony i żebym w trasie, gdy zaczyna lecieć zimne powietrze zatrzymał się i sprawdził poziom płynu chłodniczego. Jak raz odkręciłem kurek od wlewu zbiorniczka po zatrzymaniu się to płyn momentalnie wystrzelił i wylał się. Słuchaj dalej takich debilnych doradców...
płyn chłodniczy w zbiorniczku trzyma stan czy ucieka ? Paski piszczą :-) visco trochę przyśpiesza ...... porównaj ciepłotę węży zaczynając od dołu silnika - Pompa -Głowica Nagrzewnica wtedy zlokalizujesz problem komputer pokazuje temperaturę 50 stopni ? o rozrząd mi nie chodzi jak o tą pompę Stawiam na pompę...... lub przytkany układ / zapowietrzony....
Nie znam się na tym, przyczyn może być wiele, niedrożna chłodnica, zapowietrzony układ, termostat nie otwiera się do końca, ale najczęściej wydmuchuje uszczelkę pod głowicą. Najlepiej jedź do dobrego warsztatu niech zdiagnozują.
Skoro poziom płynu sie podniósł, to moż układ sie zapowietrzył. Poziom oleju sie zmienił? Widać olej w płynie chłodniczym?
ciekawa sprawa. po pierwsze sprawdź czy masz płyn chłodniczy w normie. to może być kwestia zapowietrzenia układu. jeśli masz klimatronic to szukaj tu przyczyny ponieważ może źle działać
Witam, Od jakiegoś czasu mam problem w swojej Astrze III 1.7 CDTI. Silnik nagrzewa mi się w czasie jazdy. Tj. jak przekroczy temperaturę 92 stopni to już tylko wzrasta aż do 117 stopni i wtedy odcina moc. Wentylator działa. Dodatkowo w aucie nie mam od tego czasu ogrzewania ciepłym powietrzem. POnadto w momencie wzrastania temperatury wyłącza mi się...
Nie wiemy czy masz instalację gazową czy też nie. Ale skoro na wodzie było w porządku to musi być dobrze na płynie. Istnieje możliwość zapowietrzenia układu podczas wymiany płynów. Teoretycznie układ z czasem powinien się odpowietrzyć po kilku grzaniach i studzeniach, jeśli poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym odpowiedni. Może sią zdarzyć rozłączenie...
Witam, nie możesz odkręcać korka jak płyn jest gorący bo wtedy spada ciśnienie w układzie i płyn gwałtownie zaczyna wrzeć. Podjedź do diagnosty niech Ci sprawdzi ten układ (termostat, czujniki itp.). Może tym odkręcaniem korka sam zapowietrzyłeś układ.
Usterką okazało się zapowietrzenie układu. Wystarczyło odpowietrzyć i teraz wszystko gra i buczy. Aby odpowietrzyć należało odkręcić śrubę imbusowa nad termostatem. Pozdrawiam
Po przekręceniu kluczyka do pozycji II nie zapala się kontrolka "samochodu z kluczykiem" (immobilaizer). Wszystkie kontrolki przechodza test i gasną oprócz kontrolki od układu chłodzenia i klimatyzacji. Po sprawdzeniu przekaźników, bezpieczników okazało się, że są dobre. Nie dochodzi prąd na świece żarowe. Dodano po 1 Układ nie jest zapowietrzony. Cały...
Wygląda na to że zapowietrzony jest układ chłodzenia-należy powtórzyć procedurę odpowietrzenia,ale z zakręconym korkiem zbiorniczka wyrównawczego i wykręconym na max pokrętłem stopnia nagrzewania kabiny. Powinno pomóc,jeżeli ubędzie płynu należy odczekać chwilę -aby nie poparzyć rąk przy odkręcaniu korka-i uzupełnić płyn w zbiorniczku wyrównawczym.
Zapowietrzony układ chłodzenia. Musisz odpowietrzyć układ przy pomocy zaworku zaraz przed nagrzewnicą na podszybiu. Jaki motor masz w Audi ?
Tak jak mówił kolega warto sprawdzić czy pompka podaje, krokowy działa, kable na szynie wtryskowej... itd.. Ale mam pytanko, czy spuszczałeś stary płyn chłodniczy? Odpowietrzyłeś układ? albo przynajmniej nie zapowietrzył się (czy parownik robi się ciepły/gorący)? Czy masz białe denko(białe gluty) od kurka gdzie wlewasz olej. Czy Twoje problemy zaczeły...
Takie pytanko, czy ogrzewanie nagle znikneło, może po wymianie płynu chłodniczego, ten górny przewód z tym zaworkiem to odpowietrznik, może układ jest po prostu zapowietrzony.
Witam wszystkich. Mam problem z moją Corsą C 1.0 Jakiś czas temu padła mi uszczelka pod głowicą, którą sam wymieniłem, autko jeździ normalnie, tylko że jak się zagrzeje do 90 stopni to znika mi płyn ze zbiorniczka, ale jak odkręcę korek to idzie powietrze i płyn wraca. I teraz nie wiem czy coś źle poskręcałem, czy też może być głowica gdzieś pęknięta...
Na początek kilka rzeczy 1 Stan płynu chłodniczego 2 filtr kabinowy czy nie zatkany 3 wentylator czy działa (od nadmuchu) 4 kanały przez które leci ciepłe powietrze termostat mógłby być uszkodzony gdyby silnik się przegrzewał właściwie w wypadku ogrzewania kabiny mało ma on do czynienia bo nagrzewnica w aucie to jak druga chłodnicza włączana ręcznie...
Sprawa banalna ale ciekawa.. Cały układ sprawdziłem ponownie, różne konfiguracje i podkładki poszczególnych części nie przyniosły efektu. W trakcie sprawdzania zauważyłem niewielki ubytek płynu chłodniczego, w trakcie uzupełniania układ okazał się być zapowietrzony. Po jego dokładnym odpowietrzeniu problem zniknął, weszło około 1 litra płynu. Mimo ubytku...
zapowietrzyłeś układ chłodzenia dolej płynu na max i pokolei odpowietrzaj na odpowietrznikach chyba sa 2 albo 3
Teraz silniczek lata jak latał. Jednak temperatura troche skacze. To jest podczas jazdy delikatnie się podnosi i opada. Podejrzewam zapowietrzony układ. Jak wstane to się pobawię.
Być może jest zapowietrzony lub nieszczelność. Lepiej obejrzeć cały układ z rana jak silnik nie był nagrzany. Czasami pęka obudowa termostatu przykręcana do bloku . Dobrze jest ją sprawdzić ręką czy sucha
Co mogłoby być przyczyną ? Coś jest zapowietrzone ( najczęściej nagrzewnica ) . Należy odpowietrzyć układ chłodzący .
Skoro twardość węży spada po spadku temperatury do 85°C to raczej nie wina przedmuchów, a więc przypuszczalnie nie jest to związane z pęknięciem bloku, głowicy czy uszczelki. 1. Odpal zimny silnik, włącz ogrzewanie i obserwuj, czy w miarę wzrostu temperatury chłodziwa na wskaźniku, temperatura powietrza wdmuchiwanego do kabiny rośnie płynnie, czy też...
Kolego proste - masz co najmniej zapowietrzony układ, a znamieniem tego jest jeżdżący poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym oraz mocno zmieniająca się twardość węży do chłodnicy w porównaniu z układem pozbawionym powietrza. Napisałem co najmniej, bo nie chce być złym prorokiem, bo nie wygląda na zwykłe zapowietrzenie, na wystarczy tylko odpowietrzyć...
Witam forumowiczów. Szukam przyczyny następujących usterek. Pierwsza przypadłość zapowietrzony(?) układ chłodzący. Podczas jazdy czujnik w kabinie pokazuje brak płynu chłodniczego. W rzeczywistości wygląda to tak że płyn jest na poziomie minimum lecz gdy delikatnie zaczne odkręcać korek poziom rośnie i można kontynuować jazdę do momentu aż czujnik ponownie...
tak wiem że to jest dogrzewacz a dokładnie ogrzewanie postojowe. Są dwa czujniki w tym ustrojswie: czujnik temperatury który ma za zadanie załączyć urządzenie w chwili gdy na polu jest 5 stopni i czujnik cieczy który odłącza go kiedy ciecz ma odpowiednią temperaturę. Temat powyższy przeczytałem dwa razy i nic nie ma na ten temat. Wyciągnąłem wczoraj...
'ello. wymieniłem w cc700 płyn chłodniczy i po ponownym włączeniu silnika, grzeje się. dotychczas wszystko było w porzadku, czyli temp. w granicach 90 stopni. domyślam się, iż przyczyny mogą być dwie: termostat albo zapowietrzenie układu. stawiam na to drugie. co należy zrobić w takim przypadku? aha, mimo włączonego na maxa ogrzewania leci zimne powietrze,...
Czy to normalne zjawisko, że podczas odkręcenia korka słychać krótkie syknięcie i poziom płynu powraca do prawidłowego stanu? Na ciepłym, czy zimnym silniku? Podczas pracy silnika, czy nie? W przypadku zapowietrzonego układu może występować taki efekt.
Zobacz czy nie leje się z pompy wodnej, koło rozrządu. Zobacz bagnet oleju i korek na pokrywie zaworów. Jeśli masz tam majonez zamiast oleju, to znaczy, że woda ląduje w silniku i trafiona jest uszczelka pod głowicą. To, że w zbiorniku wyrównawczym masz bąbelki, może oznaczać, że układ nadal jest zapowietrzony i nadal brakuje w nim płynu, jednak 4 litry...
Dasz radę ;). Daję opis z forum BMW http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=... - proszę moderatora o nieusuwanie linka :). Dodam, że robiłem to już 2 razy i sposób działa w 100% Prawie we wszystkich BM-kach, wcześniej, czy później pojawiają się problemy z układem chłodzenia. Jego niedomagania objawiają się ogólnie przegrzewaniem lub niedogrzewaniem,...
Napisz jaki silnik i jak to się zaczęło,czy miałeś ubytki płynu chłodniczego,czy zmieniałeś może płyn,czy z nawiewu leci ciepłe powietrze,czy wentylator chłodnicy się włącza?Wygląda mi to na zapowietrzony układ chłodzenia,ale nie mam pewności(za mało danych).
Witam Problem jest ogrzewanie w Passacie B6 2005 r. 2.0 TDI 103 kW BMP. Otóż problem polega na tym, że czasami jest w aucie ogrzewanie, a czasami nie... Kupiłem auto i okazało się, że spaliny są w układzie chłodzącym, więc uszczelkę zrobiłem wraz z nową głowicą. Wymieniłem wszystkie potencjometry silniczków, bo komputer pokazywał błąd dwóch, ale jak...
Witam, Proszę o radę. Mam problem z układem chłodniczym w fiat punto 1 1.1 96r 5-dzwiowy. Silnik bardzo szybko się nagrzewa a wentylator się nie włącza. ( Sprawdzałem wentylator na krótko do akumulatora i działa). Lampka od temperatury cieczy chłodzącej zapala się w upalny dzień po 15km czyli czujnik temperatury cieczy chłodzącej działa poprawnie (dodam...
Tak ale jak termostat jest uszkodzony czyli,ciągle otwarty to nagrzanie całego obiegu jest w zimie dużo bardziej utrudnione.I nie zapominajmy co pisze zarak,że na benzynie też ma kłopoty. Tylko że ma to związek bardziej z przełączaniem gaz/benzyna - dwie/trzy przegazówki i na benzynie mogę objechać cały świat dookoła. Czy jest możliwe, że np. układ...
Jak nie odpowietrzysz nagrzewnicy to nici z grzania. A to że ubywa płynu wcale nie musi świadczyć o uszczelce pod głowicą gdy masz zapowietrzony układ. Jak odpowietrzysz i zacznie ubywać wtedy powinieneś się martwić.
Witam.Mam bardzo ciężki problem ze scanią i nie mogę tego rozwiązać .Na początku objaw był taki że po jezdzie i zgaszeniu Scani było słychać w zbiorniczku płynu chłodzącego bulgnięcie a dwa tyg. temu gdy pojechałem w trasę wywaloło mi płyn zaworem bezpieczeństwa w zbiorniczku .Witać że bąblowanie jest z przewodu (powrotu) z gowic do zbiorniczka.Przy...
Ogrzewanie działa poprawnie? Wydaje mi się, że układ może być zapowietrzony skoro słyszysz bulgotanie. Ile tego płynu ubywa? Czy osobiście widziałeś, że to ucieka przez otwór w zbiorniczku? Możesz to sam stwierdzić?
zapowietrzony układ układ chłodniczy zapowietrzony układ objaw
jakie napięcie migomat paski ekranie cienkie konica minolta kalibracja
odpowietrzanie klimatyzacji odpowietrzanie klimatyzacji
Przekaźnik sprzęgła klimatyzacji BMW X5 E53 – lokalizacja, modele, diagnostyka BMW X5 E53 – brak napięcia na przewodzie sprzęgła kompresora klimatyzacji