Stary temat, ale może komuś pomoże. Pisałem kilka postów wyżej o wymianie pompki od webasto. Otóż cała historia zakończyła się wymianą uszczelki pod głowicą. Przelot był minimalny i lekko zapowietrzał się układ chłodzenia, wystarczało to jednak na zapowietrzenie nagrzewnicy. Po naprawie jeżdżę już dwa lata i wszystko gra.
Silnik dogrzany? Pompa wody, termostat, zapowietrzenie nagrzewnicy lub zapchana, zawór sterujący otwarciem krótkiego obiegu na nagrzewnicę.
Płyn spyścisz odłączając rurę dolną przy chłodnicy (gruba). Potem łączysz tą rurę z chłodnicą i nalewasz powoli płyn. Pewnie zapowietrzy się nagrzewnica, ale ma ona swój odpowetrznik na przewodzie do nagrzewnicy w komorze silnikowe przy ścianie grodziowej. Przy spuszczaniu i napełnianiu płyny ustaw pokrętło ogrzewania na grzanie.
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem ale podejrzewam albo cięgło pokrętła ciepłe-zimne przyblokowane lub zerwane albo zapchaną lub zapowietrzoną nagrzewnicę.
A czy może mi ktoś powiedziec jak prawidłowo odpowietrzyc nagrzewnice. To sie zaczeło dziać pare dni po tym jak wymieniłem płyn chłodniczy ,dlatego mam podejrzenie o zapowietrzeniu ale to tylko moje domysły. Dziękuje wszystkim za pomoc:D
Golf 2, to już staruszek- bardzo możliwe, że nagrzewnica jest do wymiany. Aby to sprawdzić trzeba sprawdzić jej drożność, nawet puszczając przez nią wodę z kranu i zaobserwować jak duży jest spadek ciśnienia na wylocie. Jeżeli woda wypływa "leniwie" to wymiana. Zapowietrzona nagrzewnica, nie grzeje w ogóle. Nie sprawna pompa, to przegrzewanie się silnika.
a przed wymianą płynu dobrze grzało bo jak tak to zapowietrzony układ będzie
A skąd wiadomo że to nie UPG? Albo pompa albo przytkana chłodnica od środka albo z zewnątrz lamele zatkane, termostat może trzymać wymontuj na próbę. Albo po prostu układ zapowietrzony, trzeba odpowietrzać razem z nagrzewnica.
W sobotę kociołek powiedział, że się przegrzał (komunikat 02) oraz, że ma za słaby przepływ c.o (komunikat 27). Znajomy technik wymontował wymiennik i stara się go odkamienić. Dwie próby nieudane, dzisiaj ostatnia próba zastosowania czegoś mocniejszego (jakiś kwas). Prawdopodobnie również się nie uda. Mam kilka rozwiązań - wszystkie takie sobie: 1 wymienić...
nie, nic sie nie spali - po prostu bedzie pracowal na pelnych obrotach dmuchawy odnosnie wezy, to jesli tak jest to moze być: - zapowietrzona nagrzewnica - zatkana nagrzewnica - jesli występuje w aucie, to może być uszkodzony zawór zamykający przepływ płynu przez nagrzewnicę Dodano po 1 ktoś coś może w aucie dokładał? jakąś instalację LPG? instalatorzy...
Odpowiadajac na pierwsze pytanie upewnij sie ze płynu w zbiorniczku wyrównawczym masz do poziomu max jak jest malo plynu lub uklad zapowietrzony w nagrzewnicy znajduje sie powietrze i nie ogrzewa auta. Mozesz odpowietrzyc uklad odkrecajac korek zbiorniczka wyrównawczego, silnik włączony dmuchawa na maxa (4) i ciepły nawiew. Co do "zamulania" nagrzewnicy...
No to , zapowietrzyłeś nagrzewnicę.
Jak zapowietrzony to jeden wąż do nagrzewnicy będzie zimny. Jak dobrze pamiętam to najlepiej się odpowietrza cienkim wężem koło przepustnicy, ale teoretycznie powinien odpowietrzyć się sam.
Rozumiem że pokrętło w kabinie ustawione na ciepło, ale czy steruje ono zaworem? Mogł się wysunąć pancerz linki, z opaski na jednym z końców sterowania. A jeżeli zawór pracuje, to masz większy problem. Zapowietrzona nagrzewnica. Generalnie po uzupełnieniu płynu powinna odpowietrzyć się sama. Jeżeli tak się nie dzieje to wydmuchana uszczelka pod głowicą...
Może nagrzewnica się zapowietrzyła .
Instalacja gazowa Ona może być przyczyną tych kłopotów, konkretnie reduktor, a nie termostat. Na wcześniejszym termostacie z tymi dziurkami, nie było kłopotu z wywalaniem płynu bo przez te dziurki układ prawdopodobnie się sam odpowietrzał, ale nie na tyle skutecznie, że były problemy z ogrzewaniem zapowietrzona nagrzewnica. Teraz przy termostacie bez...
po 10minutach, duży obieg nie załącza, góra rura chłodnicy gorąca, dolna zimna, Nie sadze, aby po 10 minutach termostat sie otworzyl (ok.90°C). Trzeba by zmierzyc termometrem. - jakiś zawór blokuje przpływ nagrzewnicy We wspolczesnych samochodach nie ma zaworow na zasilaniu nagrzewnicy. - zapowietrzona nagrzewnica - zatkane przewody natrzewnicy Oba...
nagrzewnica nie grzeje? Zapowietrzony układ!
Pisze , że wymieniał pompę układu chłodzenia , myślę ,że to zapowietrzenie nagrzewnicy.
Albo zasyfiona nagrzewnica
Zobacz czy na wężach przy nagrzewnicy nie ma odpowietrznika. Mi się wydaje że to nie będzie problem z zapowietrzoną nagrzewnicą. Jesteś pewien że ten termostat jest ok?
Sprawdź poziom płynu chłodniczego, sprawdź czy nie jest zapowietrzony (nagrzewnica). Poziom oleju doprowadź lepiej do optymalnego stanu, czyli na miarce w połowie między min a max.
Zapowietrzenie wykluczone? Pompa wody daje wystarczające ciśnienie, może oberwane łopatki? Jest przepływ przez nagrzewnicę czy nie ma? Zawór sprawny, zamyka otwiera przepływ?
może masz zapowietrzoną nagrzewnice
Mnie też wszyscy gadali nagrzewnica, termostat. Oba wymieniłem i dupa. U mnie pozrywane były łopatki z pompy wody. Dało mi to do myślenia, jak po rozgrzaniu silnika przewody do nagrzewnicy dalej zimne były. Teraz tylko nie wiem, czy je dobrze podpiąłem. Obecnie węże gorące, ciepłe od czasu do czasu poleci u pasażera. Albo jest tak zapowietrzona nagrzewnica,...
Układ może być zapowietrzony. Rurka wychodząca od nagrzewnicy jest ciepła ?
Ale inne auta nie grzeją sie tak szybko i jeszcze jedno jak włacze ogrzewanie i mocniej przespiesze słysze jakies bulgotanie tak jakby z kratek wentylacji. Czytałem tu podobne zdarzenie opisane i niby było to zapowietrzenie nagrzewnicy Jak ja odpowietrzyć jeśli w aucie nie ma srubki odpowietrzającej ??
Może zapowietrzona nagrzewnica.
mialem podobny blad z powodu zapowietrzenia ukladu nagrzewnicy
Sprawdzałeś czy nagrzewnica nie jest zapowietrzona?
Masz zapowietrzoną nagrzewnicę, albo zamknięty zawór nagrzewnicy.
Brak prawidłowego obiegu płynu przez parownik(zatkany ten obieg). Uszkodzony termostat silnika. Uszkodzony korek wlewu zbiornika płynu(brak ciśnienia w układzie). Zapowietrzony układ(ale to bardziej tyczy nagrzewnicy). Wadliwie działający mieszalnik.
kalibracja błędów Zrobię to ale tu raczej się rozbija o zapowietrzona nagrzewnice -chyba to już raz przerabiałem -pamięć zawodzi po woli. Spoko wszystko po kolei.
Niektórzy opisują ten dźwięk jako chrupanie... a chodzi o zapowietrzoną nagrzewnicę. Może to to?
Witam Jak w temacie w moim polonezie mam słabe ogrzewanie płyn w zbiorniczku na ful, nigdzie nie ucieka pokrętło od ciepłego powietrza działa, nagrzewnica zamulona raczej być nie może bo wcześniej było ok. Chłodnicę zatkałem kartonem temperaturę mam 90 a z nadmuchów leci tylko letnie powietrze, dawniej to przy 90 leciało zarąbiście gorące. Dodam jeszcze...
Witam. Ubytki płynu chłodniczego mogą być z trójników łączących nagrzewnice z parownikiem i zapowietrzyła się nagrzewnica z braku płynu chłodniczego lub z powrotnego węża do zbiorniczka wyrównawczego pękniecie przewodu lub poluzowanie jego zacisku np.(opaski)
zapowietrzona nagrzewnica
Zapowietrzony układ, zamulona nagrzewnica, walnięty panel starowania co sprawdziłeś? Pewnie nic.
Witam . Bulgotanie płynu może sugerować zapowietrzony układ (nagrzewnica + doprowadzenia).A skoro węże gorące ,to zatkany obieg?
Typowy objaw obecności pęcherza powietrza w nagrzewnicy albo w przewodach do niej (zapowietrzona nagrzewnica, nie chłodnica).
Moze poprostu zapowietrzona nagrzewnica,a na zabrudzenia polecam wode z kwaskiem cytrynowym.Pozdrawiam
Tak ma większość samochodów. Niska wydajność pompy na biegu jałowym. Ale zdjolem węże z nagrzewnicy a tam znów pusto. Zapowietrzona. Z nagrzewnicy znów pocieklo może z 50ml . Znów zaleje płynem i zobaczymy.
zapowietrzona nagrzewnica, przytkana, albo nie do końca otwarty zaworek w lornetce
Czy przed wymianą płynu było ogrzewanie?Wymieniłeś płyn w chłodnicy czy całym układzie?Jeśli ogrzewanie wcześniej było dobre to obecnie masz zapowietrzoną nagrzewnicę,świadczy o tym różnica temperatur przewodów do i z nagrzewnicy.
Jest kilka możliwości: - zakamieniony układ chłodzenia (za słaby przepływ płynu), - niesprawny termostat, - zapowietrzony układ chłodzenia. Częstą usterką w Puntach jest rozszczelnienie nagrzewnicy.
Zapowietrzona nagrzewnica.
Może masz zapowietrzony układ? Masz odpowietrznik na wężu nagrzewnicy w komorze silnika?
Zmień nagrzewnicę, sprawdź termostat i zalej świeży płyn.
Typowy objaw zapowietrzonej nagrzewnicy. Przeczytaj moje dzisiejsze wpisy w tematach autorów: rafalek8219 i kielkowicz.
Nie, jedyne co tam może bulgotać to zapowietrzona nagrzewnica.
Może zapowietrzona nagrzewnica,s a odpowietrzniki przy nagrzewnicy.
Uszkodzenie sterowania klapkami w obudowie nagrzewnicy. Sprawdź czy dwa węże od nagrzewnicy(przy wyłączonym silniku dmuchawy) mają jednakową temperaturę,jeśli nie-zapowietrzony układ chłodzenia.
Zapowietrzona nagrzewnica ,zapchana brudem ,lub uszkodzona .
Takie bulgotanie może występować w przypadku zapowietrzonego układu chłodniczego, zapowietrzonej nagrzewnicy. Nie wiem jak to wygląda w przypadku Twojego silnika ale doszukaj w necie coś w kwestii odpowietrzenia tego układu bo może w tym być problem.
Być może masz zamuloną nagrzewnicę lub zapowietrzony układ.
Zapowietrzony układ chłodzenia, przelewa się przez nagrzewnicę.
Zapchana (lub zapowietrzona) nagrzewnica. Klimatyzacja manualna,automatyczna czy brak? Temperaturę trzyma i osiąga prawidłowa?
Witam. Obstawiłbym raczej na zapowietrzoną nagrzewnicę. Biorąc pod uwagę że samochód ma gaz, więc ma też drugi obieg równoległy do obiegu płynu do nagrzewnicy, a więc obieg może być a nagrzewnica moze być zapowietrzona. Sama instalacja gazowa powoduje, że płynu chłodzącego wchodzi więcej (węże + reduktor napewno troche płynu maja w sobie). Mozna zapalić...
Zapowietrzona nagrzewnica,albo tez ma slaby przeplyw. Pozdrawiam
Zamulona nagrzewnica , zapowietrzony układ płynu chłodniczego itp. trzeba sprawdzić.
Więc co jest przyczyną słabego ogrzewania?, zapowietrzona nagrzewnica? jeśli tak to jak odpowietrzyć? czy raczej zapchana? Dzięki za odpowiedzi.
Witam Ja przejechałem 340 tys. ani razu nie wymieniana pompa, to są pancerne silniki. Nagrzewnica nie grzeje, bo jest zapowietrzona. Zdejmij górny wąż nagrzewnicy. U mnie nie było sruby odpowietrzającej. Był przywieziony z zachodu w częściach jako składak takie czasy i miał pewne rzeczy nie konieczne jak orginał.
Może zapowietrzony, co było powodem wymiany, może jakaś zaślepka została?
W połączeniu z http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic21... to masz problem z zapowietrzonym układem chłodzenia (na skutek rozszczelnienia nagrzewnicy) i/lub uszczelką pod głowicą silnika...
może zapowietrzony układ lub zasyfiona nagrzewnica
Potem okazuje się, że filtr był zapowietrzony, podawano mało paliwa, a nagrzewnica nagrzewała się jak gdyby bez paliwa?
Skoro płyn się nagrzewa a nie wieje ciepłym to albo zapchana nagrzewnica, albo klapa się nie przestawia, albo zapowietrzony układ, albo ale to auto chyba nie posiada zaworu na nagrzewnicę. Co do gotowania płynu to też zostaje zapowietrzony układ.
Gdyby termostat padł to silnik nie uzyskałby temperatury 90st. Możliwe, że zapowietrzony układ albo nagrzewnica zapchana.
na 100% nagrzewnica, termostat ok, nie zapowietrzona.
Zatkany/zakamieniony układ chłodzenia (a w szczególności nagrzewnica), zapowietrzony układ chłodzenia, uszkodzona pompa cieczy chłodzącej.
Po czym to wywnioskował? Węże twardnieją po uruchomieniu zimnego silnika? Sprawdzana zawartość CO 2 ? P. S. Ja jednak walczę jeszcze ze swoim - prawdopodobnie mam zapowietrzoną nagrzewnicę.
Przez nagrzewniczke przepływa woda/płyn cały czas niezależnie czy w kabinie masz ustawione "na zimno czy na ciepło". Sprawdź ręką czy oba przewody pod maską dochodzące do nagrzewniczki są jednakowo ciepłe,jeśli nie zapowietrzona nagrzewnica,Jeśli mają podobną temperaturę spadła Ci linka otwierająca klapkę "ciepło-zimno".
Polonezy Caro i Atu miału takie same deski ,napewno chodzi o deskę od Poloneza plusa. Może jest zapowietrzona nagrzewnica.
Ja nadal czepiłbym się termostatu! Skoro na biegu jałowym utrzymuje się prawidłowa temp. a podczas jazdy nie, to może to tylko jedno oznaczać, że właśnie duży obieg jest otwarty... W momencie zapowietrzenia układu miałbyś (owszem) brak ogrzewania (o ile nagrzewnica drożna), ale za to miałbyś kilka innych kłopotów z układem chłodzenia... Sprawdź raz...
Do zapowietrzenia może dojść z wielu powodów, także od cieknącej rury czy nagrzewnicy. Zresztą podobne objawy może dać na przykład bardzo stary płyn chłodniczy. Warto więc sprawdzić płyn i odpowietrzyć układ zanim podejmie się inne bardziej skomplikowane i kosztowne naprawy.
To sprawdź czy jest płyn.Sprawdź czy nie zapowietrzony układ,sprawdź czy nagrzewnica jest gorąca.Możesz sprawdzić ręką ,nad pedałem gazu są rurki od niej.Jak nagrzewnica gorąca to raczej któraś z linek spadła.
Może też byc walnięta uszczelka pod głowicą i nagrzewnica się zapowietrzyła.
Witam. Nagrzewnica zapowietrzona lub jest do wymiany płyn chłodniczy nie ma pełnego obiegu po całej nagrzewnicy.
Do nagrzewnicy idą dwa przewody pod maską. Jeżeli włączysz ogrzewanie to oba powinny byc gorące. Jeśli nie są, to może byc zapowietrzona nagrzewnica lub zamulona, bądź też uszkodzony zawór.
brian0809,być może masz zapowietrzoną nagrzewnicę,sprawdź przewody na niej,być może masz uszkodzony czujnik temperatury i dlatego zaniża ci temp.
Możliwe przyczyny: -termostat -zapowietrzony uklad -zapchana nagrzewnica -uszkodzona nagrzewnica (przecieki) -pompa wodna -przy niskich temperaturach zaslonic chlodnice
Rozgrzej silnik i dodaj gazu na postoju. Wtedy zobacz czy wtedy powietrze będzie ciepłe. Jak tak to może być mało płynu, albo zapowietrzona nagrzewnica. Ewentualnie coś z pompą.
Witam Możliwości jest kilka: zapowietrzona nagrzewnica, uszkodzony termostat albo nagrzewnica mogła również zajść kamieniem. Najpierw proponowałbym jej płukanie "z weża" i ponowne napełnienie ukł chłodniczego oraz odpowietrzenie go. Pozdrawiam
Masz zapowietrzoną nagrzewnicę. Odpowietrza się w ten sposób: zsuń wąż który ma specjalny otworek do odpowietrzania z nagrzewnicy tak aby przez ten otworek mogło wyjść powietrze uruchom silnik dodaj gazu aby uzyskać przez chwilę min 2000 obr wówczas wyjdzie powietrze i zacznie lać się płyn przez ten otworek, nasuń z powrotem wąż, powinno być ok. Nagrzewnica...
Co prawda zima się skończyła ale dała mi się we znaKI ZBYT SŁABO GRZEJĄCA NAGRZEWNICA. Temp. na wskażniku była 60-70 C.Przyczyną napewno nie jest zapowietrzony układ chłodniczy, nagrzewnica ok. Co jeszcze i jak sprawdzić. Kiedyś gdy miałem CC700 to w nim ogrzewanie lepiej i szybciej działało.
Witam. Jak jest stan plynu,moze byc zapowietrzona nagrzewnica,wysokie obroty silnika o tym swiadcza.Moze tez byc zawor otwierajacy,przytkany.pozd.
Witam. Grzej woza aż się włączy wentylator (patrz na temp. na wskaźniku). Powinno przepchać zapowietrzoną nagrzewnicę. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic64... PS. Popraw pisownię.... Pozdrawiam.
Jak nie masz włączonego ogrzewania to i woda w nagrzewnicy nie krąży. Takie przelewanie się to często przyczyną zapowietrzonego układu lub nie zbyt droznej nagrzewnicy. Nie masz problemu z ciepłym powietrzem?
Witam Jeśli twoja Xanitia ma auto nawiew, to prawdopodobnie padł silniczek który steruje klapką od regulacji ciepłe/zimne powietrze. Druga opcja to coś nie tak z elektroniką sterującą, choć osobiście obstawiam silniczek. Trzeba by dobrać się do nagrzewnicy i zobaczyć czy przy zmiane położenia suwaka od temeratury towarzyszy zmienia się położenie klapki....
nie kombimuj z obchodzeniem to auto musi już grzać po 1KM być moze masz zapowietrzoną nagrzewnice poszukaj odpowietrznika (niepamiętam czy jest) lub zagięty wąż do nagrzewnicy lub co mało prawdopodobne zapchany sprawdz czy te świece od podgrzewania grzeją warunek temperatura silnika poniżej 5*C i wyłaczone wszystkie odbiorniki a jak niegrzeją to masz...
Kolega Autor ma ewidentnie problem z zapowietrzoną nagrzewnicą lub niedrożnością w układzie nagrzewnicy, niestety nie stosuje się do porad udzielanych Mu na forum, teoretyzuje ponad miarę i wie wszystko lepiej. Strach się bać takiego Klienta. P.S. zmieniłem branżę, teraz naprawiam tubki po paście do zębów. ;)
Włącz silnik i dmuchawę na ciepło, następnie ściskaj przewody od nagrzewnicy wcześniej układ odpowietrz korkiem odpow.) - rób tak dotąd gdy obydwa przewody będą ciepłe - masz zapowietrzoną nagrzewnicę gdyż spóściłeś płyn przy ustawionym przełączniku ciepło-zimno na zimno.
Jest dokładnie tak jak na schemacie. Przewody/rurki są gorące do ściany grodziowej, wewnątrz w kabinioe rurki aluminiowe i sama nagrzewnica są zimne. Wygląda to na zapowietrzenie, ale przewody gumowe są miękkie, lub usterka ścianek termostatu i woda zamiast iść przez nagrzewnicę to wybiera drogę na "skróty". Do sprawdzenia jeszcze ta pompka pomocnicza....
Było kompletnie pusto Jak układ jest zapowietrzony, jak ma grzać? Trzeba odpowietrzyć! Dowolny warsztat powinien zrobić to za darmo, w ramach reklamy! Zawór nagrzewnicy otworzyć na full. Korek wlewu odkręcić. Trzymać na średnich obrotach, aż przestaną wydobywać się bomble. Uzupełnić płyn.
Na wyłączonym ogrzewaniu obydwa przewody powinny być gorące. Jeżeli jeden jest gorący a drugi ciepły, to albo jest zapowietrzony układ, albo zapchana nagrzewnica.
Sądząc z opisu masz ogrzewanie automatyczne. Jeśli nawiew działa prawidłowo, to sprawdziłbym serwomechanizm regulacji temperatury. Częstym winowajcą "braku ciepełka" jest też zapowietrzona nagrzewnica. Sprawdź czy masz prawidłowy poziom płynu.
Może zadam głupie pytanie , ale :D Czy na pewno dokładnie jest odpowietrzony układ chłodzenia ? Jeśli masz zapowietrzoną nagrzewnicę to w zbiorniczku wyrównawczym masz "stan" płynu/wody - ale gdy silnik pracuje to odpowietrzy się nagrzewnica a jednocześnie brakuje płynu gdzie indziej Gdzie indziej - przy termowłączniku Wtedy termowłącznik nie zadziała
Po zmianie płynu w chłodnicy przestało mi lecieć ciepłe powietrze do kabiny, jest letnie. Szukałem trochę w necie i usterką może być zapowietrzona nagrzewnica. Chciałbym się dowiedzieć jak się ją odpowietrza bo nigdzie nie mogę znależć. Przed wymianą była woda i nawiew działał jak powinien. Polonez z 98 GSI.
Z tego co kojarzę to w Eskorcie nagrzewnica jest na dole /dolot i wylot w nogach pasażera/. Nawet, gdyby układ był zapowietrzony to w nagrzewnicy płyn raczej będzie się kręcił. Jeżeli silnik nagrzewa się normalnie /wskaźnik na środku/ to jak wcześniej wspomniano- zasyfiona nagrzewnica. I nie ma co kombinować z jej czyszczeniem bo to o d-pę rozbić. Wymienić.
problem tkwi w zapowietrzonej nagrzewnicy, tak samo mialem u siebie, odpowietrzylem i teraz nawet bombelek mi nie przeleci :P dokladna instrukcje jak to zrobic masz tu: http://fiatuno.pl/fiatuno,1,40.html moze komuś sie jeszcze przyda :)
zapowietrzyć pompa zapowietrzyć silnik zapowietrzyć ekspres
wiercenie betonie zasilacz napiecie kondensator satel instalator
centrala wentylacyjna komunikator telegram
Częstotliwość fali T - definicja, wzory, przykłady Częstotliwość fali T w EKG - szczegółowa analiza