Uszkodzony wtryskiwacz potrafi nadtopić tłok, który potem uszkadza gładź cylindra. Inna opcja to palenie samostartem po zapowietrzeniu silnika, efekty takiego palenia mogą wyjść dużo później. Dym też może powodować turbo. Sprawdź przedmuchy z silnika.
Na pierwszy rzut wymień filtr paliwa i nie jakiś tani najlepiej mann bo na innym może być taki sam objaw jak na tym co masz.
Witam. Prosze o pomoc poniewaz jestem juz gotowy sprzedac lub pociac auto :/ jakies 2 tyg temu skonczylo mi sie paliwo,wlalem zaraz 5l z baniaczka i probowalem odpalic ale bez skutku,zadzwonilem po kolege i probowalismy na zaciag,wkoncu odpalil ale gasl na wolnych obrotach,jakos dojechalem do domu,na drugi dzien powtorka z rozrywki,ciaganie go az odpali,jak...
rozrząd też spokojnie można sprawdzić
zaciągnij paliwo przez przelewy i nie pozwól mu uciec, popuść wszystkie przewody wys. ciśnienia i niech ktoś kręci rozrusznikiem, gdy zacznie walić z któregoś dokręcaj i tak dalej. Pamiętaj że sterownik jest chłodzony w VP44 paliwem. WSZYSTKO JEST NA FORUM.
Dodałbym do tego - nie próbujcie otwierać odpowietrznika przy zakręconym korku na zbiorniku wyrównawczym, po wystygnięciu silnika, bo układ się znów zapowietrzy (po porządnym nagrzaniu silnika i zostawieniu go do całkowitego ostygnięcia w układzie chłodzenia może być lekkie podciśnienie).
Wymieniono Ci także płyn chłodniczy z tego co piszesz. Czy sprawdzałeś odpowietrzenie ukladu? Miałem kiedyś podobny przypadek i skończyło się naprawą silnika, nienwiem jakim cudem ale częściowo zablokowany/zapowietrzony układ chłodzenia doprowadził do problemów z silnikiem.
W VB diesel DTI DTH nie ma pompy paliwowej. Pompa Wtryskowa Bosch VP 44 sama zasysa paliwo ze zbiornika. O zapowietrzeniu tych silników napisano mnóstwo postów na forum VKP. Możliwe najprostsze usterki to nieszczelne,stare przewody przelewowe,uszkodzony filtr paliwa lub jego uszczelka, nieszczelność na przewodach,zasyfiony zbiornik itd. Proponuje poczytać...
Problem rozwiązany. W wysprzęgliku brakowało sprężyny. Wychodzi na to, że pompy są zamienne, przynajmniej w golfie :D Doceniamy, że podałeś rozwiązanie problemu, Twój temat może być pomocny innym. Nagradzamy "Pomógł".
czy jest jakaś procedura przy wymianie oleju w przypadku silnika z łańcuchem rozrządu. Głównie chodzi mi o napięcie siłownika Dużo samochodów ma łańcuch rozrządu, i niema tam żadnych procedur przy wymianie oleju dotyczących napinacza łańcucha. Sam jestem w posiadaniu takiego modelu (dotyczy łańcucha rozrządu) Bo olej zawsze wymieniam sam. Jedyne co...
jeżeli faktycznie zabrakło paliwa to zapewne zapowietrzony
jakbym miał zapowietrzony to by się silnik przegrzał To nie miałbyś grzania lub po tych 20km przy odkręcaniu korka na ciepłym silniku !!!UWAŻAJ!!! powinno ci mocno zasyczeć i byłoby słychać bulgotanie. Ale twierdzisz że jest wszystko w porządku.
Sprawdzałes poziom płynu? Mógł się zapowietrzyć.
a podczas wymiany zalałeś filtr ON? Jeśli nie to masz zapowietrzony silnik.
Podsysa gdzieś powietrze. Może zawór zwrotny przed filtrem pomoże. Znalezienie nieszczelności czasami bywa bardzo uciążliwe.
Nieszczelność może powodować zasysanie powietrza. Stawiam na zapowietrzenie układu. Podłącz wszystko, kręć silnikiem, a druga osoba niech luzuje po kolei wtryskiwacze.
Podpięcie pod komputer powie czy to kwestia sterownika pompy czy tylko zapowietrzenia.
Weź czysty pojemnik po oleju , dwa przezroczyste przewody podłącz przy filtrze paliwa i uruchom silnik przy pomocy samostatu lub plaka . Twoja pompa potrafi się porządnie zapowietrzyć i nawet z takim wsparciem silnik musi chwile popracować aby pompa sama pobrała paliwo . Jeżeli popuścisz przewody przy wtryskach i paliwo tylko wypływa to może być uszkodzona...
Błędy od wtryskiwaczy powstaną nawet po zapowietrzeniu silnika! Więc nie wolno brać jednoznacznie kodu usterki. Volvo np. rozróżnia typ usterki tzw. FMI (zwarcie,przerwa,usterka mechaniczna itp.) w Scani niestety tego nie ma i podstawą do oceny jest odczyt czasów, wyważenie, kompresja i rozpędzanie poszczególnych cylindrów. Stąd też moja pierwsza uwaga...
problem rozwiązany. był problem z zapowietrzeniem.
Nie zagraża , gdyż w momencie braku paliwa (zapowietrzenia) silnik zgaśnie. Mankamentem takiego rozwiązania jest to, że pojazd przejedzie kilkaset metrów zanim układ się zapowietrzy. Plusem że samochód zatrzyma się w najmniej oczekiwanym momencie i sprawca będzie musiał się szybko wynosić.
Tera jeszcze doszło że po nocy odpala jak by był zapowietrzony
Jeśli układ paliwowy nie jest zapowietrzony, silnik ma stosowne ciśnienie w cylindrze, dobre paliwo oraz sprawną pompę i wtrysk, to włącz odprężnik i umiejętnie użyj korby do uruchomienia silnika. W razie potrzeby skonstruuj "przystawkę" złożoną np. z silnika elektrycznego z kołem pasowym i z pomocą paska uruchom Hatza, pamiętając o kierunku obrotów...
Bez EGR powinien odpalić, może układ cr zapowietrzony, jak silnik na wytryskach Delphi, to trzeba układ dobrze odpowietrzyć, te wtryski są bardzo wrażliwe na zapowietrzenie i może być problem z odpaleniem.
mitchu------jesli dalej tobie przerywa silnik ,niekoniecznie musi to byc zapowietrzona pompa wtryskowa. srobuj odkrecic nakretki na samych wtryskiwaczach i pokrec silnikiem do momentu wycieku paliwa z przewodow wyskiego cisnienia,Fordy miały takie fanaberie w momencie zapowietrzenia układu paliwowego.Z drugiej jednak strony jak zostało wspomniane w...
Witam Z tego co piszesz to uklad dalej jest zapowietrzony Silnik musi byc nagrzany do 90 stopni i wtedy odpowietrzaj W renowkach sa takie problemy tylko wowczas jak jest uklad zapowietrzony A termostat sie nie otworzy jak nie ma go co nagrzac Odkrec korek wlewu plynu zapal silnik i jak bedzie podnosil sie poziom odkrecaj odpowietrznik Pozdrawiam
Świece żarowe nie mają wpływu na gaśnięcie silnika już uruchomionego. Przyczyną jest zapowietrzony układ zasilania. Aby mieć pewność podłącz na noc bańkę z paliwem bezpośrednio do pompy i uruchom silnik rano . Jak nie zgaśnie to szukaj miejsca zapowietrzania się układu zasilania. Ja stawiam na pompkę ręczną. Powodzenia.
Zbiorniczek-wyrównawczy ten gdzie wlewasz płyn chłodzący Węże znajdziesz na przegrodzie silnika to te co wchodzą do "kabiny" Ale możliwe że masz po prostu za mały poziom płynu i to jest cała przyczyna zapowietrzenia nagrzewnicy.I po uzupełnieniu i uruchomieniu silnika na obrotach sama się odpowietrzy.
Podłącz wszystko jak było pierwotnie, odkręć opaskę na gumowej rurze dolotowej przy intercoolerze i za pomocą plaka odpal auto, może przez to przepinanie przewodów zapowietrzyłaś silnik, tam nie ma wstępnej pompki paliwa i odpowietrzyć ciężko. Wydaje mi się że mimo to co było zrobione nadal przyczyna może być w nieszczelnej obudowie filtra paliwa
Odpowietrz pompę hamulcowa po przez przewody i pompę abs na zapalonym silniku, najpierw zaczyna się odpowietrzać od najdalszego kola czyli tylnego lewego.
Już wszystko jasne. Silnik się zapowietrzył.
Witam, czy wie ktoś może w którym miejscu można podpiąć elektrozawór paliwa w silniku 2,5 tdi. Czy podpięcie gdzieś koło zbiornika paliwa to dobry pomysł? Czy jest możliwość "zapowietrzenia" silnika w przypadku gdy zapomni sie wyłączyć elektrozawór i czy jest to poważny problem? Link do elektrozaworu który chciałbym ewentualnie kupić: http://www.allegro.pl/item101069899_elek...
Witam.A płynu chłodzącego nie brakuje,silnik nie jest zapowietrzony.
Brak ogrzewania to silnik zapowietrzony,albo wydmuchuje płyn bo ciśnienie się dostaje do układu chłodzenia.Wtedy silnik puchnie od gorączki i staje.
Mozliwe jest ze uklad chlodzenia silnika moze byc zapowietrzony ?
Chyba jakby byl zapowietrzony to silnik by sie przegrzewal a nie niedogrzewal.
A moze silnik zapowietrzony?
Więc usuń usterkę. Skoro łapie powietrze to odpowietrzanie nic nie da. I tak zaraz będzie w pompie wtryskowej powietrze. Tak z ciekawości to w którym silniku na zapalonym się odpowietrza? Skoro jest zapowietrzony to nie zapali. Musi mieć paliwo.
Odpowietrza sie tak samo, jak wszystkie inne uklady podcisnieniowe - pompujac pompka. W tym przypadku pompka jest na powrocie do zbiornika, nie na zasilaniu pompy WC. Dlatego trzeba pompowac dosc dlugo (instrukcja mowi - 2 minuty). Pompujac na poczatku masz wrazenie, ze pompujesz powietrze, co jest zreszta prawda. W pewnym momencie powinienes poczuc...
silnik powinien odpalic i pracować nawet na nie sprawnej pompie w baku. Jak pompa w baku się nie uruchomi to odpali na chwilę, później układ się zapowietrzy i bardzo ciężko uruchomić silnik z zapowietrzonym układem paliwowym pomiędzy tendempompą a PD (warto prysnąć plakiem, żeby go nie męczyć)
Pewnie miał zapchane lub zapowietrzone. Masz silnik chłodzony cieczą, więc wykorzystaj oryginalny obieg. Możesz założyć nagrzewnicę od jakiegoś nowocześniejszego pojazdu. Miejsca pod kokpitem jest dosyć. http://uazy.pl/html/zawor.htm http://www.remek4x4.opty.com.pl/8/uaz/ci... http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f=3... http://www.forum4x4.pl/viewforum.php?f=3...
Filtry już pół roku temu wymieniane były więc wtedy wszystko dobrze pracowało, od dołu troszkę cieknie paliwo bo się poci lekko może to przez to? Dodano po 2 Nie jest okopcony zbiorniczek, i przez takie zapowietrzenie tak by trzęsło silnikiem
Uszkodzenie sterowania klapkami w obudowie nagrzewnicy. Sprawdź czy dwa węże od nagrzewnicy(przy wyłączonym silniku dmuchawy) mają jednakową temperaturę,jeśli nie-zapowietrzony układ chłodzenia.
dlatego Proxima się nie nadaje (...) ? Tak. Tylko dlatego Proxima nie nadaje się do żadnego samochodu z odcięciem rozrusznika. Proximę musisz zamontować tak - aby po odcięciu (brak komunikacji z BKE) pracujący już silnik "zgasł". Nie zapowietrzy się układ jak odetnę EKP i nastąpi próba uruchomienia na blokadzie? To wszystko zależy od stanu technicznego...
sprawdz czy uklad chlodzenia jest zapowietrzony
Witam, takie pytanie - Golf VI 2,0 TDI 2008r, CBDC silnik, auto zgasło i nie chce zapalić, kontrolka check engine (spirala świec żarowych), kręci i nic.. Pytanie mam takie czy silnik tego typu może się zapowietrzyć z uwagi na małą ilość paliwa już po zatankowaniu dnia poprzedniego? Typu że paliwo jest w baku owszem ale nie zdążył zaciągnąć i powietrze...
Ten silnik ma tylko pompę wtryskową i to ona ma zasysać paliwo (tobie najłatwiej będzie dać wężyk z paliwem jak najbliżej pompy bo szybciej się odpowietrzy, i nie zapomnij przewodu powrotnego pompy (tego na górze pompy) włożyć do zbiorniczka z którego będziesz czerpał paliwo (najlepiej żeby te był w paliwie zanurzony). zapowietrzony silnik będzie chwilę...
W tym silniku nie może zabraknąć paliwa, wymiana filtra paliwa też wymaga umiejętności. Jedną z usterek może być zapowietrzenie układu paliwowego. Pewnie zaraz ktoś odpowie że jak było paliwo i nikt nic nie grzebał to się nie zapowietrzył. Otórz mógł poprzez uszczelnienie wtryskiwacza (trawers). Przez noc potrafi tak się zapowietrzyć że nie odpali....
Powstawanie masła spowodowane jest niedogrzaniem silnika. Skoki temperatury mogą być spowodowane zapowietrzeniem układu chłodzenia, miałem tak w 1,6 GLI.
Termostat ,lub układ zapowietrzony.
Chwilowy służy do migania błędów kontrolką "EKG". Kody dwucyfrowe. Komputera tu nie trzeba bo jeśli tylko błędy to kontrolka zupełnie wystarcza. Po zapowietrzeniu ten silnik trochę ciężko ale zapala. Możliwe że padła pompka zasilająca albo zapowietrzona nie chce złapać. Najpierw sprawdź czy podczas kręcenia leci paliwo z odpowietrznika w głowicy. Jeśli...
Sprawdź krążenie płynu w silniku, termostat, możliwe też zapowietrzenie układu chłodzenia. Pozdrawiam.
Jak już wcześniej napisał "płetwa" parownik jest zimny, a dokładniej ma temperaturę poniżej punktu rosy- dlatego skrapla się na nim para wodna z powietrza. Podczas pracy silnika parownik podgrzewany jest płynem chłodzącym z układu chłodzenia silnika i powinien mieć temperaturę praktycznie taką samą jak silnik- powinien być po prostu gorący. Jeśli tak...
Ja bym stawiał na zapowietrzenie. ...co opóźnia kąt wtrysku, ale w blokach pomiarowych podejżyj prędkość obrotową silnika. Może czujnik niedomaga. No i świeczki.
Ok, to zaleję mu ten płyn. Jeśli układ jest zapowietrzony, wystarczy na ciepłym, odpalonym silniku odkręcić korek od chłodnicy. Jak sprawdzić termostat?
W tym silniku układ chłodzenia jest bardzo wrażliwy na jakiekolwiek nieprawidłowości. Dopóki nie doprowadzisz go do stanu fabrycznego nawet nie ma sensu szukać usterek. Dość powiedzieć, że bez termostatu może się przegrzewać (tak, to nie pomyłka, zweryfikowane w praktyce, dzięki za wyjaśnienie że to termostat przełączający, bo nie znałem przyczyny zjawiska)...
Jak jeździsz do pusta to silnik może się zapowietrzyć.
Witam Dziś niestety miałem juz drugi raz gdy zabrakło mi paliwa w moim golfie III 1,9 TD. Dojechałem do pracy nie wiedząc ze paliwo sie kończy. Po pracy chciałem odjechać i nie mogłem odpalić. Troche go hehałałem licząc, że odpali bo do stacji miałem 1,5 km, aż w końcu dotarło do mnie, że zapowietrzyc mogę silnik.(krótko mam samochód z silnikiem diesla)....
po odpowietrzeniu pompy silnik załapywał ale niechciał odpalić chcielismy odpowietrzyć jeszcze raz i teraz wcale nie załapuje silnik. mugła znowu zapowietrzyc sie pompa? a może byc inna przyczyna nieodpalania silnika? pomocy z góry dziekuje za pomoc
Zostaw błędy w spokoju. Masz co najmniej 2 powody dlaczego nie odpala. 1 Zapowietrzony układ paliwowy. 2 Silnik mechanicznie kompletna ruina lub rozrząd źle złożony skoro tylko 20 barów sprężania.
miałem montowac jeszcze da dni temu bo nawet taki zawór kupiłem. Zrezygnowalem po kilku postach na elektrodzie. bo jak elektrozwór to juz dwa a zapowietrzenie silnika moze miec miejsce tym bardziej ze jakieś cisnienia sie wytwarzają w przewodach paliwowych i eletrozawory nie znoszą tego najlepiej. Bilans jest taki ze sprzedalem zawór. W sumie to jak...
Stawiam na zapowietrzony układ,te silniki ciężko odpowietrzyć.
Zaworek zakładasz na powrocie z pompy do zbiornika, przewody wymień to przelewy
Czy może to oznaczać zapowietrzony układ może.
Zapowietrzony układ one ciężko mają wstać po rozszczelnieniu układu.
Kranik pasował idealnie od motoru SHL, aczkolwiek, po pewnym czasie zaczął cieknąć. Najlepiej jest zakupić króciec i założyć, bez żadnego kranika, przynajmniej będą mniejsze problemy z zapowietrzeniem się silnika. U mnie pasował idealnie z gwintem M18X1,5. Pamiętać tez trzeba o wymianie regularnym filtru paliwa.
Układ nie jest zapowietrzony bo na zgaszonym silniku pedał nie wpada, po nocy jest twardy. Z przewodami hamulcowymi to dobry pomysł !
Być może masz zapowietrzony układ chłodzenia, tym bardziej jeżeli wymieniałeś silnik.
Jesteś pewien ,że ma odwrotne obroty ? Może poprostu pompa jest zapowietrzona.
Mam problem z tym wynalazkiem SangYoung Rodius 2.7xdi system wtryskowy Delphi ( silnik Mercedesa) sprawa wygląda tak. Panewka powiedziała papa... wleciał drugi kpl. silnik zamontowane tylko stare wtryskiwacze (kolejność zachowana). Auto nie odpala. Przy pierwszym obrocie wału tylko wtrysk poda coś tam paliwa i na tym koniec. Jedyny błąd to: P0344 Camshaft...
A może to problem czegoś innego, może masz instalację gazową lub problem z płynem chłodzącym, jak jest zapowietrzony układ to też gubi obroty.
mi to wygląda że sie poprosu zapowietrzył sprawdz przewody i filtr paliwa
Silnik dogrzany? Pompa wody, termostat, zapowietrzenie nagrzewnicy lub zapchana, zawór sterujący otwarciem krótkiego obiegu na nagrzewnicę.
Sprawdź czy nie jest zapowietrzony układ chłodzenia silnika bądź uszkodzony termostat. Jeśli jest ok to prawdopodobnie nagrzewnica do wymiany.
dziękuje, lecz to chyba coś z układem paliwowym bo potem odpala jak by był zapowietrzony
Przy zapowietrzeniu nie zaplali odrazu kontrolki silnika, nie tędy droga.
Sprawdź, czy instalacja nie jest zapowietrzona. Sprawdź (na zimnym silniku!) jaki jest poziom płynu w samej chłodnicy.
Nie widać śladów zapowietrzenia, ani złego ustawienia rozrządu, poza termostatem, trzeba by jeszcze sprawdzić kompresje na zimny silniku przed odpalenie oraz na ciepłym. Osobiście obstawiam pompowtryski, albo nie te albo zajechane. Na jakim oleju pracuje silnik?
cześć...z tego co piszesz to paliwo dochodzi do pompy wtryskowej ale pompa nie pompuje......więc jak odkręciłeś przewód wchodzący do wtryskiwacza ,kręcąc korbą i nie pojawiło się paliwo to samo za siebie mówi że pompa nie podaje...biorąc pod uwagę że jest ona odpowietrzona...
Typowe usterki dla tego silnika. Wtryskiwacze; zapowietrzenie układu paliwowego (brak pompy w baku); blokujący się EGR w pozycji otwartej; rzadziej elektryczny problem czujnik położenia wału.
Poluzuj korek wlewu paliwa w zbiorniku, jeśli silnik się nie zapowietrzy- przetkaj otworek w korku.
Rozwaliło silnik
tak jak wspomniał kolega silnik (ukł. paliwowy) jest zapowietrzony. podejrzewam że nie masz pompki podciśnieniowej aby go odpowietrzyć- odpowietrzenie przez kręcenie rozrusznikiem może długo trwać i nie jest zbyt dobre dla pompy wtryskowej - pracuje na sucho skutkuje też w sytuacji awaryjnej jaka kolwiek pompka elektryczna o niezadużej wydajności ,...
zdejmij powroty wtrysku, jednakowe pojemniki i test menzurkowy od tego bym zaczął jeśli wszystko ok to sprawdzić czy układ nie zapowietrzony. Jeśli ON brak to cała droga dostarczania ON do silnika + immo i zawór gaszący do sprawdzenia. Piana na powrotach oznacza powietrze które trzeba wyelminować.
sprawdź czy węże od nagrzewnicy są gorące na gorącym silniku, zresztą ja by był zapowietrzony to by się przegrzewał, gotował i ostatecznie wywalił uszczelkę pod głowicą więc raczej nie to nie wiem jak jest w takiej nowej zafirze ale podejrzewam że są silniczki od klapek nawiewów i któraś dźwigienka któregoś silniczka pękła i Ty sobie ustawiasz temperaturę,...
Zresztą korekty nie są aż takie miarodajne. Zrób próbę przelewową. Wtedy zobaczysz różnice. Dodano po 4 Przy korektach 4 jeszcze będzie działał. Ale to nie ulega dyskusji że tu coś jest za dużo na + na trzech i ten jeden co kompensuje minusem. Zrób przelewy jak będą równe wtedy kompresję zmierz. Szkoda że jak miałeś wtryski wyjęte nie zmierzyłeś. Zresztą...
Ile masz paliwa w zbiorniku? Ten silnik trudno odpalić jak się zapowietrzy.
Kiepski termostat, możliwe zapowietrzenie. Ten silnik bez termostatu będzie się grzał. Tam jest termostat przełączający obiegi. Przy dużym obciążeniu, 100% płynu idzie do chłodnicy, przy braku termostatu, płyn miesza się w niewiadomych proporcjach między małym a dużym obiegiem. Ostatnio trafić dobry termostat, to też swoista loteria.
No to w jakim celu wiercić otwór w korku skoro już go ma? Wytłumacz jeszcze zjawisko zapowietrzenia się układu w silniku benzynowym.
A może zabrudzony dolot? Czy takie zapowietrzenie paliwa powinno być widać na pomiarze ciśnienia przez sterownik?
Płyn nie zamarzający był wymieniany może ostatnio? To nie zapowietrzony układ, zapowietrzony łapałby temperaturę silnika szybko a nie grzał wnętrza. Termostat otwarty i nie grzeje płynu.
Choć by nawet , tu ropa i tu ropa powinien załapać . Dobrze jest jeszcze odpowietrzyć na wysokim ciśnieniu kręcąc silnikiem . Przy mocnym zapowietrzeniu układu pompa wtryskowa nie raz nie może przebić paliwa do wtryskiwaczy .
Przy złej kolejności faz na silniku pompy jest szansa, że zapowietrzysz pompę albo uszkodzisz smoka pompy. Wirowanie zbadaj przed odłączeniem silnika od zasilania.
Sprawdź układ chłodzenia może być zapowietrzony
Pytanie podstawowe czy silnik pracuje, jeśli tak to zapowietrzona . Bo co innego moze w takiej pompie pobierać 3A jak nie nieobciążony silnik.
Brak prawidłowego obiegu płynu przez parownik(zatkany ten obieg). Uszkodzony termostat silnika. Uszkodzony korek wlewu zbiornika płynu(brak ciśnienia w układzie). Zapowietrzony układ(ale to bardziej tyczy nagrzewnicy). Wadliwie działający mieszalnik.
To nie synchronizatory tylko sprzęgło. Poprostu nie odłącza silnika od skrzyni całkowicie, jakbyś jechał na pół-sprzęgle. Spotkało mnie coś takiego w moim Hyundaiu Accencie. Zapowietrzył sie wysprzęglik hydrauliczny. Po odpowietrzeniu było juz dobrze. Jeżeli skok siłownika jest odpowiedni, szukałbym przyczyny w samym sprzęgle.
Zapowietrzył się przez te 3 lata, więc powietrze wypchnęło płyn, a pustka (powietrze) słabo chłodzi silnik, więc się grzeje. Uzupełnij, a najlepiej wymień płyn i stosownie odpowietrz układ.
Okazało się że winnym była zapowietrzony układ chłodzenia silnika. Na postoju przy wysokich temp na zewnątrz wskazówka temp silnika podnosiła się co powodowało, że klima w tym momencie wyłączała się. Pomogło odpowietrzenie .
Jeżeli już odpali to zostaw niech trochę pochodzi silnik, może zapowietrzył się układ paliwowy?
zapowietrzyć silnik mercedes zapowietrzyć pompa zapowietrzyć ekspres
legalizacja butli sprawdzić lenovo przycinanie grach podłączenie komputer honda accord
elektrozawór philips stacja zmywarka hotpoint pompa spustowa
Czy boombox 14V działa na 12V? Analiza i porady Podłączenie zasilacza zamiast baterii 14V w boomboxie