Napraw moduł zapłonowy.
Układ działał poprawnie z silnikami czterosuwowymi już od ok. 1000 obr./min. Dla dwusuwów można było modyfikować zapłon dopiero powyżej 2000-2500 obr./min ze względu na nierównomierną pracę silnika. Czyżby zakradł się błąd? Nie na odwrót z tymi silnikami?
To dość proste. Dwusuw po pierwsze ma zapłon co obrót wału, a nie co drugi obrót wału jak czterosuw. Druga sprawa to dyfuzor. Dwusuw nie ma stricte zaworu wydechowego (pomijam tu wynalazki marki KTM). Domykanie kanału wydechowego odbywa się na zasadzie "odbitej energii spalin" właśnie z dyfuzora. Czyli jakby część "dźwięku" cofa się do silnika. Więc...
Czytasz co piszemy czy masz to w D głęboko? Ten zapłon nie zagra nigdy w dwucylindrowym dwusuwie.
Dzięki za konstruktywne skarcenie, już naprawiam swój błąd, mianowicie jest to dwusuw, zapłon iskrowy, nie ma przerywacza, jest indukcyjny iskrownik, wzbudzany magnesami na kole zamachowym, umieszczonym na wal, jest to jakaś chińszczyzna . Nie ma możliwości regulacji momentu zapłonu, pierwszą rzeczą jaką teraz uczynię to kupie nową świecę, i wtedy od...
Do takiego dwusuwu robiłem zapłon na tyrystorze i to się bardzo dobrze sprawuje.
Kosa spalinowa, silnik dwusuw. Przy próbie odpalania wyrywa szarpak z rąk. Wyrywa nadgarstek z przegubu. Jak odpali, to strasznie się trzęsie. Klin na miejscu. Podejrzewam przedwczesny zapłon. Opóźniłem przesuwając cewkę, ale żadnego rezultatu. Może ktoś coś podpowie.
Seryjnemu nie przerabianemu silnikowi nie potrzeba mapy a dzięki temu układzikowi RC lekko powinna się poprawić góra obrotów. Większość prostych fabrycznych CDI opiera się na takim schemacie. Moduły od 4t nie nadają sie do 2t i było o tym pisane wyżej. W dwusuwie kąt zapłonu ma spadać po przekroczeniu pewnej wartości obrotów a w 4t masz na odwrót i...
Jest to możliwe, ale czy faktycznie są zamienne? Cholera wie. Często jest tak że w silnikach 4T, iskra jest również co obrót wału, bo nie ma sensu dokładać komplikacji. Co z tego że iskra dodatkowa pojawi się pod koniec suwu wydechu? W niczym to nie przeszkadza, a dokładanie jakiegoś "przerywacza" zapłonu tylko by zwiększało koszt. W dwusuwie oczywiście...
Na początek proponuję wymienić świecę na nową. To że po wykręceniu świecy między jej elektrodami przeskakuje iskra wcale nie oznacza, że w cylindrze również jest iskra, zwłaszcza, że świeca jest mokra. Zapłon nie przestawiony?
Cieszę się że masz zdrowe podejście do siebie. Schemat faktycznie nieczytelny. Numeracja się nie pokrywa i nie ma schematów łączeniowych stacyjki i innych skrzynek łączeniowych. Nie wiadomo co z prądnicą. Nie doszedłem jaki naprawdę masz rodzaj zapłonu. Spróbuj uzupełnić schematy nanosząc informacje "z natury" lub znajdź lepsze. To co piszesz o Simsonie...
Chyba żartujesz kolego. Nie ma takiego silnika spalinowego, w którym nie jest możliwe ustawienie punktu zapłonu. Przecież to jest podstawa jego prawidłowej pracy. To ty mało widziałeś. Teraz królują zapłony bezstykowe. Nic się nie zużywa i nie przestawia, więc regulacja jest zbędna. W samochodach od 20 lat regulacji nie ma bo tym zajmuje się sterownik...
(at)kobert4 Nie poddawaj się, sprawdź to co napisał lenar022 . Co do motorynki, to zawsze były problemy bo nie widziała dobrego mechanika który by dobrze ten silnik rozłożył, złożył odpowiednio dał uszeczelki zimmery,ustawił zapłon lampą stroboskopową, kondensator wymienił, i naprawił mocowanie zaplonu, oraz naprawił gaźnik, wtedy by to działało jak...
Witam Poniższe zdjęcie przedstawia fragment płytki modułu zapłonowego spalinowego silnika dwusuwowego. Może wie ktoś co to za elementy są te zaznaczone na czerwono ? Pozdrawiam https://obrazki.elektroda.pl/8696818200_...
Wracam do tematu bo więcej wiem. Dorwałem drugi taki agregat (działający). Sprawdziłem na nim gaźnik i świecę z pierwotnego i są ok. Dorwałem też miernik kompresji. W obu silnikach pokazuje ~2bar przy czym w tym niedziałającym ciut większą - wiec kompresja też jest ok. Pomijam fakt że 2 bary to mało.... ale miernik z tych tanich, na gumowym wężu co...
zapłon ustawiamy kilka stopni przed zz, i tak to działa. Ja tam się nie znam na tym, ale wiem, że jak dwusuw ma za wczesny zapłon to się grzeje jak diabli i dzwoni przy obciążeniu.. :lol:
pomyślałem o tym a 2cylindry w czterosuwie to tak jak jeden w dwusuwie jeśli chodzi o zapłon dlatego moduł będzie pasował. Były czujniki podciśnienia do ustawiania kąta wyprzedzenia zapłonu. a ja potrzebuje schemat od tego modułu od eleganta moduł miał 7 wyprowadzeń to było ostatnie wydanie malucha
A sprawdzałeś moduł zapłonowy. W chińczykach to nie jest najmocniejsza strona konstrukcji :-)
W dwusuwie zapłon trzeba opóźnić po osiągnięciu odpowiedniej wartości obrotów proszę sobie sprawdzić mapy zapłonowe z wyścigowych motocykli Yamaha, Honda itd. Przykład http://www.bdkraceeng.co.uk/Images/TZR25... http://www.sp125racing.com/uploads/1/5/3... Wykrzesać można dużo tylko trzeba wyłożyć dużo pieniędzy , jedna...
Niezły Fake ten moduł. Nic dziwnego że kopniak obijał, bo punkt zapłonu występował przy maksymalnym wyprzedzeniu. Nie ma co kombinować z modułami tuningowymi, do silników dwusuwowych, ponieważ one mają stały punkt zapłonu. Szukaj modułu do Baotiana 4T z taką samą wtyczką 6-pinową. W żadnym wypadku moduły z kostką 5-pinową, które są przeznaczone do dwusuwów....
Czyli co trzeba teraz zrobić ustawić lepiej zapłon i przerwę a jak to nie pomoże to kondensator lub świece?
dzik dobra rzecz (ja to mówie tak "pomysł dobry tylko wykonanie chu...we") sprawuje się z tego co mi wiadomo, elegancko przyspiesza zapłon w funkcji obrotów (tylko denerwujące jest odcięcie zapłonu przy 7tys.-bo układ w dwusuwie chodzi) co do tego wykonania to problem właśnie jest na płytce z tym czujnikiem koledzy zastosowali tam gniazdko do którego...
Mam takie pytanko: Czy ten moduł można zastosować do czterosuwów. To co się znam, to w dwusuwach zapłon jest podczas każdego obrotu wału korbowego, w czterosuwach jest do drugi obrót wału. Jak można rozwiązać przeróbki tego układu do czterosuwów. Dzięki z góry.
Dzisiaj właśnie ponownie rozebrałem silnik,i w komorze walu była benzyna i takie pytanie do was czy to normalne w dwusuwie?
To jest właśnie skutek tego, że za handel biorą się ludzie którzy nie mają zielonego pojęcia o towarze i branży. [syntax=c]55K to moduł zapłonowy do Yamahy RX-Z/RXZ135 z 1985 roku, modelu przeznaczonego wyłącznie na rynek azjatyckiej polinezji. Natomiast zbliżone modele RX były przeznaczone na rynek Indyjski i krajach ameryki łacińskiej. Ten model nie...
Niestety rzeczony temat nie został pozytywnie rozwiązany. Mało jest tam informacji przydatnych djxjano. Choć kto wie? Przydałoby się więcej wiedzy o silniku. Zdjęcia. Może jakaś dokumentacja. Coś mi się nie zgadza. W temacie z linku autor pisał o pojemności 50 ccm. Tutaj djxjano pisze o 3.6kW mocy. Może to różne silniki. Nie wiadomo jaki zapłon ma silnik...
dlatego też mówiłem, że rama z ceownika jest dużo lepsza dwusuwy to porażka, niema sensu w to iść, owszem można założyć koło zamachowe i cewkę np od piły spalinowej wtedy zapłon jest 100x lepszy i to wtedy dużo lepiej pracuje, ale to i tak dwusuw. mam też dzika przerobionego na 4 koła ale nadal z dwusuwem, i tam planuję założyć 1cyl dieselka Kubota...
Dwusuw z opóźnionym zapłonem lubi "odbić" i kręci się wtedy w drugą stronę :D W sportowych silnikach 4T z turbodoładowaniem są specjalne mapy z opóźnieniem zapłonu do podtrzymania obrotów turbiny
:ninja14 - po co mieszasz silniki czterosuwowe z dwusuwowymi? :pachnies - bzdury piszesz. W silniku dwusuwowym przypada jeden zapłon na jeden OWK - 360'. Czyli jeden obrót - jeden cykl pracy. Jak to dwusuw. W jawie masz da cylindry przestawione o 180 stopni, czyli na jeden OWK przypadają dwa zapłony, co pół pełnego OWK. :Qiupherum - możesz tak zrobić....
No tak - ale niezależnie od tego co piszecie, Trabant w dwusuwie ma 26 koni, a nie 50 jak w sei czy matizie - a to jest wg mnie jednak zawrotna różnica! Auto jest na gaźniku, ale czy da się to tak wszystko pozapinać, skoro w Trabancie jedyna elektronika to elektroniczny zapłon (zamontowałem go dla świętego spokoju - bo platynki dawały mi w kość). Myślę...
Wszystko fajnie, ale takiego wyprzedzenia nie zastosujesz do 2 suwa typu WSKa gdzie zaworem ssącym jest tłok bo zapłon dostanie kiedy jeszcze tłok nie zasłoni otworu ssania. To można robić w 4ro suwie albo w dwusuwie z zaworami.
Nie wiem, czy wiesz, ale syrena ma TRZY niezależne układy zapłonowe. Są trzy przerywacze i trzy cewki. Ty możesz podłączyć się w ten sposób, że przystosujesz obrotomierz do wersji do malucha i podłączysz się pod jeden obrotomierz. W maluchu tez wypada jeden zapłon na jeden obrót wału. Jak w jednocylindrowym dwusuwie.
Witam, proszę o pomoc, dostałem opryskiwacz spalinowy, silnik chiński ale z czasów komuny ma około 20 lat ale jest jak nowy tylko ktoś oberwał kable. Na zdjęciu przedstawiłem jak wygląda aparat zapłonowy, jest on z przerywaczem, nie mam pojęcia do czego te kable, moim zdaniem do jakiegoś wyłącznika ale nie chciałem kombinować żeby nie spalić jakiś cewek...
Witam dwusuw wcześniej szarpało bardzo rzadko a teraz praktycznie co drugie pociągnięcie. Jutro będę miał ściągacz do wentylatora i postaram się ustawić zapłon jak pomoże to dam znać. We wcześniejszych postach było opisane jak ustawiać to chyba sobie poradzę. Czy te trzy śruby na wentylatorze mam odkręcić (te co trzymają chyba magneto) czy z nimi ściągać...
Kolego, zadałeś zbyt ogólne pytanie. Bo od rodzaju paliwa, przez kształt tłoka, po masę koła zamachowego, punkt zapłonu - zależne są maksymalne obroty. Kształt i rodzaj wydechu też jest bardzo istotny Czyli sama zmiana czasu otwarcia okien nie spowoduje zmiany maksymalnych obrotów i mam rozumieć ze jeśli okienkami nastroje cylinder jak podaje to książka...
No technika jazdy t"urlu-turlu" w dwusuwie to sposób na zatarcie. Dwusuw lubi max otwartą przepustnice i zdławione obroty obciążeniem. Wtedy jest dobrze smarowany (dużo paliwa = dużo oleju) plus przepływająca mieszanka przez skrzynie korbową dodatkowo chłodzi silnik o pędzie powietrza nie wspomnę. Najgorsze dla tego silnika to hamowanie nim. WSK wręcz...
Splanować głowicę, wypolerować doloty , dopasować kartery, głowicę, gażnik, pobawić się z dyszami od gaźnika, zamontować inny gaźnik, popracowaćnad dolotem, przeczyscić wydech lub zamontować o więkzej średnicy, dobrze ustaw zapłon - ogólnie zrób podstawowe rzeczy, które robi się w przypadku dwusuwów
w benzynowym silniku na kazdy obrot silnika przypadaja cztery impulsy zaplonowe po jednym dla kazdej swiecy i inaczej nie da rady Cztery impulsy na obrót wystąpią tylko w przypadku silnika np 4 cylindry dwusuw ponieważ dwusuw ma jeden zapłon na cykl a cykl to jest jeden obrót a 4 cylindry to 4 zapłony na obrót lub silnik 8 cylindrowy czterosuw ponieważ...
W dzisiejszym artykule przyglądamy się zasadzie działania nowego dwusuwowego silnika z zaworami, który nie zużywa oleju. Został on niedawno opatentowany przez japońskiego producenta Mazda, który planuje zastosować go w swoich samochodach. Zastanówmy się więc, jak to działa. https://obrazki.elektroda.pl/1963567700_... Źródło: https://www.motor1.com/news/565427/mazda...
Z moich notatek wynika, że podstawowe dane silnika, to: - pojemność skokowa 130,7 ccm; - średnica cylindra 63,5 mm; - zapłon stykowy (wyprzedzenie 4,4 mm, rozwarcie styków przerywacza 0,5 mm); - paliwo może być nasza 95, producent robił jakieś ograniczenia dla paliw o dużej (powyżej 10 %) zawartości różnych dodatków; - mieszanka 3/4 pinty na galon US...
Przyjrzyj się uważniej układowi nr 1. Składa się on z czterech cześci: układu formowania sygnału na tranzystorze T1, generatora monostabilnego na IC2, filtra zamieniającego impulsu z IC2 na napięcie proporcjonalne do ich częstotliwości na R4,R5,C8,C9,P1 i woltomierza diodowego na IC3. Ten ostatni Ci nie jest potrzebny ale cała reszta to układ, który...
Panowie, prośba o radę, bo głupieję =:-0 Silnik zaburtowy Yamaha 2B (inaczej model 6A1), dwusuwowy, jednocylindrowy, dwa konie mechaniczne, rocznik 1994, nie ma iskry. Kupiony za grosze na Alledrogo jako niesprawny, ale wszystko jest OK, poza tą iskrą. Układ zapłonowy najprostszy z możliwych: koło magnesowo-zamachowe, dwufunkcyjna cewka, klasyczny przerywacz...
Nie, jednak tą nakrętkę normalnie w lewo się odkręca nie jest to lewy gwint. Przeczyściłem cały aparat zapłonowy, końce przerywacza przetarłem i jest iskra silnik działa. Jeszcze jak będę miał szarpak to wreszcie będę mógł normalnie zapalać, a nie nawijać sznurek:)
Silnik czterosuwowy jest bardziej skomplikowany od dwusuwowego, przy tej samej pojemności waży na pewno więcej niż dwusuw. Poza tym, silniki czterosuwowe stają się coraz popularniejsze w sprzętach typu kosiarki, motorowery, gdyż są bardziej ekologiczne i osiągają większą wydajność z litra paliwa. Natomiast silniki dwusuwowe osiągają większą moc z pojemności,...
(at)TREPAZyt Regulator obrotów chcesz podłączyć czy zwykłą skuterową manetkę ? Podejrzewam że to drugie, więc w czym jest problem ? Śrubokręt w łapki, odpinasz linkę od silnika i wpinasz tą z nowej manetki. Kup sobie taką z wyłącznikiem zapłonu by gasić silnik bez zsiadania z roweru.
Napisz lepiej co chcesz uzyskać i do czego do zastosować.Jeśli chcesz zrobić impulsator to jest to zwyczajna cewka nawinięta cienkim drutem na rdzeniu, ten rdzeń bywa czasem celowo namagnesowany.Wykonałem kilka kompletnych systemów CDI dla dwusuwów, jeśli będę wiedział czego Ci trzeba chętnie doradzę.
Po złożeniu układu na bazie NE555 niestety układ nie działa poprawnie. Przy dołączeniu przewodu o długości około 1 metra ale bez owijania go wokoło przewodu zapłonowego świecy układ wytwarza przebieg o częstotliwości około 200Hz a jeżeli owinę go wokoło przewodu świecy w zasadzie wskazanie się nie zmienia. Wartości elementów pozostawiłem jak na schemacie....
Nikt Cię nie dołował. Wyciągasz pochopne wnioski. Nie proponowałem kupna nowego gaźnika! Wręcz przeciwnie! Starałem się jak mogłem najlepiej pomóc Ci rozwiązać Twój problem przy jak najniższych kosztach. Ale coś za coś. Albo Twój wkład wiedzy, pracy i cierpliwości albo kasa. Twój wybór. Jak ma być ustawiony zapłon w Twoim silniku przy pojemności 70...
Myślę że to zależy od silnika, albo szczęścia. W większości przypadków na gwincie zostaje czarny osad węglowy, który nic nie robi. W starszych silnikach na gwincie pozostaje olej (bo już silnik go przepala lub świece były niedokręcone). Czasami zdarza się tak czysty silnik, że gwinty świec pozostają idealnie suche. Wtedy to przy wykręcaniu aż piszczy....
Kolego, z tego co się orientuję, to obecnie, niezależnie od producenta w dwusuwach stosowany jest zapłon elektroniczny. Taki zapłon nie wymaga ustawiania chyba, że z jakiegoś powodu zostanie ścięty klin na wale silnika przez koło magnesowe, to wówczas przestawi się zapłon.
Jak oglądałem przybiegi na zapłonie to czas "szczotki iskry" wynosił około 1,5ms a potem była cisza. Daje to możliwość pomiaru maksymalnie do 40 000 obr/min.
Dzięki. Ja nie chciałem zapłonu przerabiać,tylko przestawić. Ten wynalazek to quad własnej produkcji z napędem na cztery nogi. Silnik z Jawy napędza małą skrzynkę biegów a ta dopiero podaje napęd na dwie osie. Dodatkowa skrzynia jest konieczna aby mieć bieg wsteczny. Niestety taka dodatkowa skrzynia "odwraca" obroty,więc muszę na nią podać lewe.
Z głowy, tak o. Wiem, że strzelać ma troszkę, bo to dwusuw stary, już niejeżdżony, wiec czemu mam sobie nie pomajsterkować? Dodano po 2 Ten, co wysłałeś, byłby spoko, tylko może coś troszkę mniej mocnego...
Pamiętaj aby przy zakładaniu zębatki nie założyć jej odwrotnie. Wystąpi wtedy małe przesunięcie zapłonu. Zęby należy liczyć na odwrotnej stronie niż jest na zdjęciu, czyli na tej, która opiera się o panewkę misy olejowej.
Zastosowany moduł do pojazdów z silnikiem dwusuwowym, zasilany z cewki CDI (np. Keeway Hurricane), rozwiązał problem.
(at)carrot Pierwsze silniki dwusuwowe o zapłonie samoczynnym to chyba traktor Lands Bulldog. Tyle ze to niskoprężny silnik z gruszka żarową. A takim prawdziwym dieslem - dwusuwem już wysokoprężnym to traktorek jednoosiowy Dzik ?
Witam Szanownych Kolegow! Na wstepie chcialbym zadac pytanie - o jaka sweke chodzi - iskrownikowa, czy cewke zaplonowa pod bakiem tzw. BUTELKOWA - bo tak one chyba sie nazywaja? Krzywka przerywacza na wale a krzywka przerywacza w magneto istotnie - jak zauwazyl jeden z Kolegow - w zaleznosci od typu sa rozne. maja in ne katy zwierania i rozwierania...
Witam podpinam się pod temat, mam no może nie do końca podobny problem, zrobiłem zapłon elektroniczny w Jawie dokładnie na tej samej zasadzie jak u kolegi z linku https://dwusuw.blogspot.com/2013/02/bezs... wszystkie części dokładnie takie same oprócz cewki, wszystko dokładnie tak samo podłączone. No i niby z początku...
kiedyś popełniłem taki zapłon i zrobiłem to tak że jeden licznik zliczal impulsy na podstawie których wyznaczał obroty silnika. Wyprzedzenie zapłonu przybiera dość ostrą wartość w zakresie obrotów czyli mozna przyjąć że po przekroczeniu pewnej wartości następuje znaczna zmiana kąta wyprzedzenia zapłonu. Zatem zadaniem drugie licznika było wyznaczanie...
Był to moduł zapłonowy zintegrowany a raczej zalany z cewka wysokiego napiecia , wszystko w jednej obudowie (oznaczenie TM 14 - 07 produkcja Amal Szwecja ) pracowalo to cudo w dwusuwowym KTM GS300 ale taka sama cewka byla montowana w Apriliach lub innych dwusuwowych wynalazkach z silnikiem Rotax'a, jest to juz drugi motocykl ktory naprawiam z tym samym...
Witam Przedstawiam schemat modułu zapłonowego spalinowego silnika dwusuwowego. Schemat nie jest mojego autorstwa, znalazłem go w sieci... Chciałem zapytać o warystor VR1. 976436 Jak wiadomo element ten ma za zadanie chronić układ w którym go zastosowano przed przepięciami. Tzn. w przypadku dużego wzrostu napięcia zmniejsza się jego rezystancja przejmując...
Dzięki panowie za więcej uwag ;) Myślę że sprawa wyjaśniona na tyle na ile można bez testów, więc zamierzam to przetestować (bo mam taką cewkę na warsztacie więc wystarczy założyć). Natomiast pojawiły się kolejne pytania: Teraz chcę spóbować zmontować zapłon elektroniczny, który nadawałby się do założenia w każdym prl-owskim motorku na bazie tego (genialnego)...
mam do sprzedania silnik od dużej kosiarki sachs dwusuw 150cc.jest dosyć lekki, z kilka kg. ma elektroniczny zapłon i aluminiowe magneto.moc pewnie taka sama jak w mz150, a z lepszym gażnikiem i dyfuzorem pewnie większa. cylinder ma żeliwny. tłok taki sam jak w mz150. ale ne trzęsie się tak jak silnik mz. proszę pisać na pw lub wkg(at)op.pl
Chyba to nie ma znaczenia,jest różnica silnik czterosuwowy a dwusuwowy.Obrotomierz pobiera impulsy z cewki zapłonowej.
Witam, pęka mi porcelana na świecach, motor Senda Derbi. https://obrazki.elektroda.pl/4463240700_... 50 dwusuw, rok czasu niecały wytrzymała, niby mocno dokręcona albo uboga mieszanka, ale świeca jest brązowa, nie jest biała cała. Miałem wcześniej NGK, 3 lata chodziło i było dobrze, i kupiłem nową, ale cofnąłem zapłon na 3 mm, może...
Witam, do "szymtro" wykonałem płytkę zapłon mikroprocesorowy v 1.1 z Twojej strony i mam pytania oraz zastrzeżenia -czy dobrze rozumiem, że diody zenera są tylko dla zabezpieczenia? -czy układ ze strony dokładnie taki był uruchamiany? -znalazłem błąd w połączeniach:na rysunku ideowym pin 21 (AREF) jest podłączony przez kond. 100nF do masy, a na rysunku...
Naprawiając motorowery-przy problemach z uruchomieniem silnika często stwierdzałem że problem nie leży jedynie po stronie zapłonu. Trudno uruchomić dwusuw z uszkodzonymi simeringami na wale korbowym /zmiana składu mieszanki/- uszkodzonym pływakiem w gażniku. czy niewłaściwą świecą zapłonową. Trudna do identyfikacji jest też usterka polegająca na nieznacznym...
Niestety nie jestem pewien co do modelu silnika. Nie ma juz na nim zadnych naklejek wiec nie wiem jak sprawdzic model. Jestem tylko pewny , ze to tecumseh dwusuwowy. Jest identyczny jak w tym watku. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic16... Co do ustawienia przerwy to wiadomo, bez problemu. Okolo 3mm przed GMP tez jest oczywiste (bo znalazlem...
Witam Posiadam stary ale sprawny silnik do łódki - 2 cylindrowy z klasycznym układem zapłonowym na przerywaczach. Z analizy pracy przez fachowców wydano diagnozę że należy wymienić kondensatory (mają ponad 30 lat) - te odpowiedzialne za "gaszenie" wyładowania na stykach przerywacza. Oryginalne kondensatory są .... np tu: http://www.buitenboord.com/en/yamaha-out...
Co Wy chcecie od 6 V halogenów H4 ? i od prądnicy ? Możesz spokojnie zainstalować takę żarówke, o ile klosz i odbłyśnik jest do niej przystosowany. Niewiele sie tam zdziałasz przy tych 6 V z plusem na masie, o ile nie chcesz przerabiać instalacji. A ta prądnica mimo wszystko ma spory zapas mocy, więc nic się stanie. ,,Lata Swietlne" temu mialem IZa...
Znowu podajesz link do schematu który nie pasuje do tego silnika, na schemacie jest zwykły moduł stałokątowy do silników dwusuwowych. Moduły zapłonowe do silników czterosuwowych (ze zmiennym kątem) są dużo bardziej skomplikowane ze względu na układ sterujący kątem wyprzedzenia zapłonu (przyśpieszczacz). Dla przykładu: http://www.motelek.net/andere/cdi/china_...
Z tymi kilkoma milimetrami przed GPZ w tym przypadku bym nie przesadzał - wszak ma 17mm skoku :D Kilka będzie, ale dziesiątych :) Mnie by cieszyło już zrobienie czegoś, co "samo" się będzie kręciło, nic innego robić nie musi. Ma się rozumieć, że nie będzie to 4 mm. Przytoczyłem dla referencji orientacyjne dane krajowych dwusuwów aby od czegoś zacząć....
w niektórych autach wymagane jest odkłucenie obwodu ładowania i zapłonu , nie wspomnę o dwusuwach , ale pojazd z klasycznym przerywaczem i zwykłym rozdzielaczem zapłonu kopułką jest w stanie zakłucić pracę uządzeń elektronicznych warto sprawdzić stan mas pojazdu ,oraz kondensatory odkłucające pozdrawiam serdecznie
Witam więc po kolei: 1. silnik dwusuwowy układ zapłonowy elektroniczny 2. schemat układu zapłonowego http://obrazki.elektroda.pl/9036505000_1... początek jest prawdopodobnie taki sam jak w linku ze schematem z pierwszego postu(nie rozbierałem dalej więc nie wiem - ale wyglądają identycznie więc dlatego tak sądzę) przewód biały został...
Chińskie silniki "biegowe" 4T 50-110 cm³ mają zazwyczaj układy zapłonowe ze stałym kątem wyprzedzenia zapłonu, czyli zwykłe moduły zapłonowe stosowane także w silnikach dwusuwowych. Silniki skuterów 4T GY6 mają układy zapłonowe ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu. Zakładając taki zwykły moduł do skutera spowodujesz że zapłon będzie występował...
Myślałem nad spawaniem - szczególnie w dwusuwach. Praktycznie nie próbowałem. W głowicach samochodwych ryzyko zniszczenia głowicy w ten sposób - poluzowanie gniazd zaworowych.
Witam, szukałem schematów to były albo do samochodu albo takie które wymagają wiejskiego rozwiązania - nawiniecia drutu na kabel W/N. Mam zapłon bateryjny więc w miare stałe napięcie na cewce W/N, chciałbym by obrotomierz kożystał z impulsów na cewce a nie z drutu na kablu W/N... Dziękuję za wszelkie schematy
Byłem w podobnej sytuacji. Padł mi moduł zapłonowy CDI w dwusuwie. Problem był w tym, że był to moduł z czterema końcówkami, a te które były dostępne były z pięcioma lub sześcioma. Nie mając schematu, zmontowałem więc układ według własnego widzimisię, układ z czterema końcówkami, który działał, od czasu do czasu silnik kopał przy uruchamianiu. Kolega...
hmm nasówa mi się pytanie jak zczytać do pliku mape zapłonu ze starego modułu fabrycznego(made in china) skoro ten moduł jest zalewany i nie da się fizycznie wyciagnąć płytki to odpada. W sprzedaży jest dostępny sportowy modul zapłonowy dla skuterów z silnikiem dwusuwowym tylko koszt jest za wysoki. Dobrze gdyby dalo się taki algorytm użyty w tym module...
W wsk 125 jest zapłon iskrownikowy. Ty tutaj masz zapłon BATERYJNY. To co innego. Przerywacze są dwa, bo w dwusuwach często stosowało się jeden blok zapłonowy na jeden cylinder - jeden cylinder, to jeden przerywacz, kondensator i cewka, dwa, to wa takie zestawy, w 105 i wartburgu był już potrójny układ. Nie wiem, czy tutaj nie ma plusa na masie. Więc...
Nie wiem czy wiesz ale łańcuch powinien byc naciągnety z luzem na wysokośc 1,5 cm minimalnie. jak jedziesz po dziórach to on sie mocniej naciaga i dlatego jest słaby a rozwiercanie dysz nic cie nie da poza wiekszym zuzyciem paliwa, siweca tez nie ma nic do zeczy, odkręc rure i przepal na samym kolanku. jak chcesz tuningowac to najlepiej przetocz tłook...
instalacje mam 12v w motorze obrotomierz próbowałem w golfie 2 na cewce zapłonowej więc chyba i w motorze powinno sie to sprawdzić nie?? wiem na pewno nie idzie to w skuterach z zapłonem cdi chyba że coś źle podłączałem. może sygnał ma poprostu za niskie napiecie... wydaje mi sie że w cz powinno to chodzić... jutro jednak sprawdze i napisze...:)
http://obrazki.elektroda.pl/6715099200_1... "1,2 - Izolator ma szarawy lub brązowawy nalot. Spalanie w normie (prawidłowe). Świeca o dobrze dobranej wartości cieplnej. 3,4 - Świece zakopcone. Mieszanka paliwowo-powietrzna wytwarzana w układzie dolotowym, jest zbyt bogata lub świeca nie oczyszcza się samoczynnie, bo jej wartość cieplna...
Załącznik jest OK. Pasowałoby tylko wkleić w post wyeksportowany (np. Pdfcreator'em - darmowy super program udający drukarkę) do JPEGa obrazek schematu. Było by łatwiej, i ja nie produkowałbym się niepotrzebnie na temat charakterystyk wyprzedzenia zapłonu w DWUSUWIE. Tak tak. Nie byłeś łaskaw napisać, że wynalazek na którym jeździsz ma silnik 2T. Po...
Witam. Wieczorem wpadł mi taki pomysł do głowy, aby spróbować przerobić silnik z motoroweru jawa 50cm3 na silnik z samoistnym zapłonem zasilanym olejem napędowym. Powstał by wtedy diesel dwusuw. Świece zapłonową, można by było po odpowiednich przeróbkach zastąpić świecą żarową, olej napędowy byłby naturalnym środkiem smarującym, jedynie pozostaje kwestia...
Witam Pytanie/Prośba z serii nietypowych: Otóż przerabiam w silniku zaburtowym do łódki ładowanie na znacznie mocniejsze. Wymaga to niestety pozbycia się oryginalnego zapłonu CDI, gdyż muszę wyrzucić cewkę spod koła zamachowego. Zamiast tego montuje zapłon działający w klasyczny samochodowy sposób (przerwa na masie). Mam już dwie samochodowe cewki (silnik...
Witam! Poszukuję informacji, z czego można by było zaadoptować elektroniczny układ zapłonowy do motocykla Jawa 350- silnik dwusuwowy, dwucylindrowy, tłoki chodzą na zmiane. Widziałem w necie filmik z zapłonem np. trabanta. Ma ktoś jakieś info na ten temat? od jakiego dokładnie modelu trabanta musi być cały układ, bo jak wiadomo przeważnie każdy trabant...
Pomysł bardzo ciekawy, Można by spróbować wtryskiwacz od diesla sterowany elektrycznie np z HDI, do tego mechaniczną pompę oleju np. z fiata 125. Wtrysk proponuję wkomponować do skrzyni korbowej, dlatego że w dwusówie najbardziej awaryjne są łożyska to je głównie musi posmarować olej, jak już ten olej dostanie się do skrzyni korbowej przeciąg tam panujący...
Witam wszystkich. Problem tkwi w kosiarce, którą mój ojciec pożyczył swemu wspaniałemu koledze który po godzinie odwiózł mu ją twierdząc że mu zgasła i.... no właśnie-jest trupem. Oczywiście jako że jajko podobno mądrzejsze od kury, miałem się nią zająć i tak też robię. Sęk w tym że to mnie zadziwia bo na wyjściu przewodu W.N. nie ma iskry. Sprawdzałem...
Proszę tu spokojnie i bez inwektyw. Wiem co piszę, gdyż niejednokrotnie uruchamiałem dwusuwy w drugą stronę. Jak im się przestawiło zapłon to nawet dość rześko chodziły. Co ma podawanie paliwa do rzeczy ? Normalnie, paliwo zasysa sie razem z powietrzem przez gaźnik ;) Z czterowsuwem oczywiście juz taki numer nie przejdzie, bo będzie zasysał wydechem...
Czy są prawidłowe nastawy gaźnika? Czy przepustnica otwiera sie do końca? Czy jest prawidłowo ustawiony zapłon? Czy na oryginalny tłumik? W dwusuwach zmiany tłumika negatywnie odbijają sie na mocy - musi być odpowiednio dobrany.
mam hamownie silnikową obciązeniową, i niestety ten parametr jest niewychwytywalny przez hamownie, ale przerwa na świecy już tak. A jaka jest stosowana świeca zapłonowa w tym silniku i jaki odstęp elektrod? W książce Bella jest coś o tym wspomniane. Duży odstęp elektrod (0.7 mm) daje poprawę pracy na niskich obrotach, więc jest przez producentów zalecany....
Witam, moduł zapłonowy mercury, P/N 332-7778 XK Pozbyłem się żywicy z układu zapłonowego zaburtowego dwusuwa i mam tam 2x element w TO-92 z oznaczeniami, a mianowicie: SCR 5162 M - motorola tyrystor ? raczej tak, ale proszę o potwierdzenie (ewentualne), w necie brak datasheetów jedynie wzmianka, lub słabo mi szło pytanko, zatem jak ktoś ma podpowiedź...
Jest to stary typ przewodu, bardzo dobry do wszelkich dwusuwów. Kupowało je się na metry i samemu docinało i montowało z jednej strony do cewki, z drugiej nakręcało fajkę. Do współczesnych aut nie polecam bo mogą uszkodzić cewki. Zmierz i wystaw na aukcji od złotówki a zobaczysz ile są warte. Jak każdy towar, jest tyle wart ile ktoś chce za niego zapłacić.
A czy nie był to moduł od quada, jedna wtyczka 5 pinów? Bo te silniki jako jedyne mają stały kąt. W silnikach 4T są stosowane moduły ze zmiennym kątem (przyśpieszanie zapłonu wraz ze wzrostem obrotów), są to zazwyczaj moduły dwie wtyczki 2+4 piny lub moduły Baotian jedna wtyczka 6 pinów. W dwusuwach stosuje się stały kąt wyprzedzenia. Moduły jedna wtyczka...
Po pierwsze sprawdź jak długą iskrę daje zapłon (ze samego przewodu WN). Po drugie zmierz rezystancję cewki zasilającej i impulsatora. Tak poza tym w serii NSR stosowano moduły zapłonowe o budżetowym wykonaniu i zalane elastyczną masą. Niskiej jakości laminat, lutowanie na fali i wibracje silnika sprawiają, że luty pękają i moduł przestaje prawidłowo...
W celu przylutowania miedzianego elementu do aluminiowej blaszki wylewamy trochę oleju silnikowego w miejsce w którym będziemy lutować Następnie srubokrętem lub czym mamy pod ręką zeskrobujemy tlenek z aluminium w sposób taki ze oczyszczone miejsce cały czas pokryte jest olejem a co z tym idzie powietrze niema dostępu do oczyszczonej powieszchnii Kiedyś...
Dwusuw nie dwusuw - od obciążenia jak dasz korekcję to będzie ekonomiczniejszy. Chyba, że to jakiś do łodzi albo śmigła - wtedy obciążenie jest funkcją obrotów i można je po prostu wyliczyć. Zanim dodasz dodatkowy czujnik to sprawdź jak to będzie na jednym - kłopoty mogą być ale nie muszą. Zależy jak ciężkie masz koło zamachowe, i jaki sposób rozruchu...
Tyrystor sie zatka kiedy przestanie przez niego płynąć prąd czyli kiedy kondensator sie rozładuje. Przetwornica powinna chodzić powyżej 20 kHz w przeciwnym razie może piszczeć. Jeżeli chodzi o to czy ma być sinus czy prostokąt to w tym wypadku chyba jest bez większego znaczenia. Nie wiem z jakim wypełnieniem pracuje ta ze strony a nie mam oscyloskopu...
Witam Czy po zainstalowaniu regulatora poprawiło się odpalanie? Ja ostatniej zimy byłem w strefie bez prądu przez około 10 dni (słupy lód połamał) i zakupiłem ten generator. Okazało się że przy około -15°C to odpalenie tego generatora graniczyło z cudem. Zdarzało się że generator tracił zasilanie na jakiś czas a co za tym idzie nie było iskry... tak...
zapłon świecy dwusuw agregat dwusuw yamaha dwusuw
silnik pompy hydroforowej wartość skuteczna napięcia tętnień magnetofon unitra transformator
Wybrzuszona osłona parownika w lodówce Beko - przyczyny i naprawa Brother MFC-J6510DW - Błąd zacięcia papieru (przód, tył) po usunięciu papieru