w środę przyjdzie nowe magneto i zobaczę czy po przełożeniu iskra wróci
Przewód czarno-czerwony to cewka zasilająca CDI. Ten chiński ogier ma gaźnik sterowany elektronicznie. Nie miałem okazji oglądać jaki tam jest układ zapłonowy, jeżeli po stronie instalacji nie ma tego przewodu, to prawdopodobnie zapłon jest typu DC-CDI. Masz iskrę na tym silniku? Odpala?
Wszystko ładnie, pięknie, tylko zastanawia mnie, dlaczego przy większych obrotach gubi iskrę. Ja rozumiem, żeby stracił prędkość. No ale żeby tracił iskrę?? Czy jest szansa, że zapłon jest walnięty, czy twardo iść w modul?
Obcięty klin. Za wczesny zapłon i obcięło bo odbił.
Moment otwierania styków przerywacza jest momentem zapłonu , i tak jak kolega wyżej pisał , ustaw prawidłowo zapłon .
to za mały prąd dochodzi na cewke WN zeby wytworzyć iskre co myślisz o tym? Już pisałem: Użyj akumulatora albo zablokuj zasilanie sporym kondensatorem elektrolitycznym. Ponadto cewka może być przebita. a jak podłącze odwrotnie cewke WN czyli mam czarny i zielony i pod zielony mam podłączony + a czarny - czy dobrze to podłączyłem? W jednym z tych połączeń...
Gdzie masz przymocowany moduł, że zjadł go kwas z akumulatora? Fabrycznie to on jest wyżej i spory kawałek od akumulatora. Moduł zapłonowy nie ma związku z regulatorem napięcia ani akumulatorem. To jest zapłon CDI.
Wygląda na rozregulowany zapłon. Grzebałeś coś przy nim?
Dziękuję jeszcze raz wszystkim co mi pomogli i pozdrawiam. Ustawiłem zapłon.
http://www.mzetz.fora.pl/warsztat,13/prz... Poczytaj, bo nie potrafię Ci wytłumaczyć w tym momencie jak to robić- mimo iż robiłem to wiele razy. Po prostu przerwa nie może być ani za duża, ani za mała - ja to robię raczej doświadczalnie - ustawiasz platynki, świecę przystawiasz np. do cylindra, ruszasz kopnikiem i sprawdzasz...
szukaj zwarcia w instalacji, uszkodzonego przewodu od gaszenia itp, podejrzewam że to jakaś drobnostka, ściągnij sobie schemat instalacji i sprawdź kable odpowiedzialne za zapłon
A iskrę na świecy w ogóle masz? Przerwa na przerywaczu jest? Pytanie co znaczy 'zapłon prawie cały nowy'?
Ustaw najpierw przerwę na przerywaczu, ma mieć 0,3 mm w najwyższym punkcie wzniosu krzywki. Potem ustaw wyprzedzenie zapłonu na 2,8-3 mm przed GMP - w tym momencie ma się zacząć otwierać przerywacz. W tej kolejności, nie odwrotnie! Jeśli będzie normalna iskra, to powinien odpalić, potem co najwyżej kosmetyczne korekty punktu zapłonu. Nie bardzo rozumiem...
Skąd wiesz że zapłon dobrze ustawiony?nie zerwało klina na wale z magneta?iskra będzie ale w złym miejscu!,przerywacz powinien otwierać się 2mm przed górnym położeniem tłoka,jakiego koloru jest iskra?
A zapłon dobrze ustawiony?
No witam. W moim romeciku 205 nie ma iskry po mimo,że jak wsadzę palec do fajki to kopie. Cewka zmieniona, zapłon wyregulowany i kondensator od malucha. A propo kondensatora, to czy powinien mieć masę? Jak tak to z czego i nawet jak go nie podłączę to i tak kopie. Platynki ustawione na 0,4 mm, testowałem na kilku świecach i na żadnej nie ma iskry. Zapłon...
Hmm, nie wiem sam.. Iskra jest, i to mocna.
Jak silnik zgaśnie, to świeca jest sucha, czy mokra, bo to byłyby dwie różne usterki. W przypadku, gdy iskra będzie stabilna a silnik gaśnie, to może trzeba sprawdzić filtry paliwa np. w kraniku, lub na wężyku. Twierdzisz, że zapłon ustawiony poprawnie a sprawdzałeś ciśnienie w cylindrze. Czy dysze i kanaliki w gaźniku rzeczywiście rzetelnie udrożniłeś....
Spróbuj jeszcze odkręcić fajkę z przewodu i sam przewód przyłożyć w odległości kilku milimetrów do metalowej części silnika, może z fajką coś nie tak.. A sprawdzałeś, czy czasem nie zerwało ci klina na wale, gdzie osadzone jest magneto ? Musiałbyś odkręcić osłonę wentylatora z prawej strony silnika, odkręcić wentylator i najlepiej magneto wtedy na stożku...
No cóż jeśli paliwo jest (bo świece zalane) iskra brzytwa , zapłon ustawiony prawidłowo no to ?? Czytaj w pierwszym poście co zrobił.
Wszystko wyczyściłem, ustawiłem zapłon i nic. Jaką przerwę na platynkach ustawiłeś i jakie wyprzedzenie zapłonu? Dodano po 6 Tu masz podobny temat i zażartą dyskusje. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic4... Ale na temat zupełnie innego silniczka. Ogar 200 to czeska "Jawa" - z zupełnie innym zapłonem.
Dziękuję za odpowiedzi. Przełożyłem zapłon (cewka, kondensator, platynki razem z podstawką) i chodzi. Iskra niebieska. Chwila regulacji i Crossik już śmiga . :)
Tak ale jeśli masz rozregulowany gaźnik i do tego zapłon to wtedy nie odpali choć nie wiem co byś robił...
Posiadam ogara 200 ze standardowym zapłonem , czyli jeśli palatynki są zwarte następuje zapłon . Standardowy zapłon w Ogarze jest taki sam jak w Jawie 50 - magneto z zewnętrzna cewką WN. Iskra skacze w momencie rozwierania styków przerywacza, a nie ich zwierania.
Panowie po pierwsze na starym paliwie to w ogóle nie odpali ale to za nami. Jeśli chodzi o zapłon, często występuje problem z jego ustawieniem, bierze się to stąd, że poluźnia się mosiężna oś na której mocowany jest przerywacz. Całe ustawianie zapłonu proponowałbym zacząć właśnie od tego. Jeżeli występuje ten wspomniany luz osi, należy zdemontować stator...
Jeżeli nie ma żadnej oporności względem masy, to są uszkodzone cewki zasilające zapłon . 12 V tam nie podawaj nic to nie da, musisz wymienić zespół cewek. Czasami zdarza się przełamany kabel, ściągnij koło magnesowe i posprawdzaj wszystko. Regulator napięcia jak dobrze pamiętam jest pod czaszą z przodu, ale do iskry nic on nie ma, tylko ładowanie i...
nie no ja z grubsza wiem jak działa zapłon tyrystorowy tylko nigdy nie miałem pojazdu z takim zapłonem i sie zastanawiam czemu ta iskra taka maleńka owo daje tym większe napięcie im wyższe ma obroty. Zapłony klasyczne, akumulatorowe są zapłonami stałoenergetycznymi, i iskra nawet przy małych obrotach jest silna. tylko że ja porównuje iskre z motorowerem...
Według mnie objawy wskazują na złą regulację gaźnika, w sensie zbyt duża dawka paliwa. Z kopki nie odpalisz bo go zalewa, na pycha jak weźmie to chodzi tylko na wysokich obrotach i przy odjęciu gazu znowu się zalewa i gaśnie. Druga rzecz która mi przychodzi do głowy to słaba kompresja. Może ktoś jeszcze się wypowie ale zacząłbym od podstaw czyli sprawdzić...
Wielkie dziękiii! Iskra jest aż rażąca! A silnik odpalił za pierwszym kopem. Ale pojawił się drugi problem: Silnik chodzi tylko na niskich obrotach(1000rpm), wogóle nie chce wejść na wyższe. Nie reaguje na gaz. Zapłon jest ustawiony prawidłowo wg instrukcji. Złożyłem również wg. pierwszego schematu i nic nie pomaga
nie mam podłaczonej lampy, chyba jutro się przejadę do wujka bo on ma komarka i pożyczę zapłon, bo ja wiadomo mało ludzi ma już komarki
Musisz mieć na wale klina lub coś takiego bo to on ustawia zapłon. Może jak się magneto obróciło na wale ścięło klina i wprasowało go w wał ze nie widać go.
Witam. Mam taki problem, moj Romet nie chce odpalić. Iskra jest, zapłon ustawiony dobrze, platynki chodza jak należy, gaźnik to samo. Na starym cylindrze miał słabą kompresję 0,6 i świeca ciągle zalana. :/ Po założeniu nowego cylindra, tłoka itd. kompresja wzrosła do 0,7, świeca dalej zalana i nie ma ochoty zagadać... Jakieś pomysły? Co może się dziać?
świeca na pewno jest ok / iskra jest co prawda nawet nie zła, powinien być zapłon raczej dobrze ustwiony bo nikt nic nie ruszał ... także elektryka powinna być ok, kranik daje paliwo, sysze przedmucham dzisiaj
Niekoniecznie; oczywiście warto sprawdzić zapłon. Ale i uszczelniacze wału, kranik, korek baku. Określenie "wydaje się" nie przystoi w technice: wydaje się panna za mąż...
Gaśnięcie po nagrzaniu, to objaw zacierania silnika. Ten jest dwusuwowy czy czterosuwowy? Po nagrzaniu może też się psuć układ zapłonowy. Szczególnie podatne będą wynalazki z elektroniką. Kondensator zapłonowy też może być podatny na wysoką temperaturę. Słabnie izolacja w kondensatorze, słabnie izolacja kabla WN i fajki. Musisz zaobserwować czy po zatrzymaniu...
Witam, Mam problem z motorynką pony 301 a mianowicie (ustawiałem zapłon). Wymieniłem w niej: - cewke WN - kondensator - przerywacz - gaźnik Jak dziś ustawiałem zapłon i przerwe na przerywaczu to malutka iskra sie pojawiała ale przy mocnym kopnieciu i tylko czasami.Proszę o pomoc.Z góry dzieki.
Kurcze już 5 rok jeżdźe Komarem i miałem takie problemy na początku. Najlepiej kupić tłoczek+pierścienie+tulejka na wał i sworzeń, zrobić szlif i pozamiatane! Chula jak złoto! A może poprostu masz za dużo podkładek w skrzyni biegów i się ciężko kręci? Może masz łożyska do wymiany? Ale najlepiej REMONCIK! Zrobisz raz,dobrze dotrzesz i masz spokój (no...
Jeżeli jest to silnik dezameta 023 to przerwa na świecy powinna wynosić 0.45/0.6, przerwa na przerywaczy 0.25/0.35 (iskra powinna być nie za duża taka wąska). W następnej kolejności powinieneś przestawiać zapłon do momentu aż będzie ładnie palił (różnica 0.5 mm jest tutaj czymś wielkim).
Witam ja w swoim charcie też nie mam iskry, jak sprawdziłeś te cewki od iskrownika i czy masz schemat tego modułu, a wogule to zrobiłeś już iskre w swoim??
witam.Pierwszy układ ma żle podłaczony kondensator układu całkującego.powinien być między zasilaniem a bazą tranzystora a nie do masy. oba mogą pracować pod warunkiem że zastosujesz zasilanie z mostka diodowego i dołożysz dużą pojemność filtrującą np.10000mikrofaradów lub większą. tzw.wypadanie zapłonów następuje przy większych prędkościach obrotowych...
Mówię że to raczej nie jest kondensator, ale skoro można to sprawdzić bez kosztów to czemu nie? Jak to mawiał mistrz Yoda "trochę wiedzy oświetli naszą drogę" XD. A nóż, to właśnie to :) . Druga sprawa że po szlifie wzrosła kompresja (a im lepsza kompresja tym trudniej wywołać zapłon)... Może przed szlifem była słaba kompresja i przez to była potrzebna...
W jawach przerywacz po nagrzaniu robił takie kawały - nigdy nie zauważyłem takiej zależności, a użytkuję od dość dawna taki silnik. - zapłon prawidłowo ustawiony /1,8 mm gpm/ - szczelina na przerywaczu / ok.06mm/ - jaką masz świecę zapłonową /NGK-BFR6H/
To jest chiński zamiennik zapłonu od skuterów z silnikiem produkcji Franco Morini. Zapłon idiotycznie prosty, gdyż to jest CDI bez impulsatora. Może pracować w kierunkach CW i CCW, ale będzie generował dwie iskry na obrót wału korbowego (w DMP będzie iskra tracona). Z tego co tu widzę, dorobiony jest nowy stożek koła magnesowego skręcony na śruby (Morini...
Witam Was mam pytanie odnośnie obrotomierza od Poloneza. Przeszukując ostatnio You Tube natknąłem się na obrotomierz Jaeger od Poloneza. W odróżnieniu od obrotomierzy Lumel ten obrotomierz pokazuje obroty do 10 tys rpm ( poza skalę) a Lumele tylko kręcą się do 8 tys rpm. W jakich modelach Poloneza był montowany obrotomierz Jaeger? Obrotomierz ten chciałbym...
Widać są problemy z zapłonem jak iskra zanika, jak silnik chodzi to bardzo dymi ?
Witam chciałbym sprzedać lub wymienić komara Romera 2375 i ogara 200 zdjęcia poniżej . Cenę jaką bym chciał nie wiem proszę proponować ale tylko całość , żaden silnik nie chodzi w s38 jest zapłon CDI i gaźnik z jackmotors podróba dellorto 15mm trzeba go zamontować i zapłon CDI iskra jest kompresja bardzo duża wystarczyłoby dalej złożyć w 2375 silnik...
Warto sprawdzić punkt zapłonu. Mógł wał przesunąć się.
Iskra jak piorun, ustawiona przerwa przerywacza, zapłon ustawiony na suwmiarkę i sprawdzony jeszcze na lampę stroboskopową. Gaźnik OK, ciśnienie sprężania jest. Simmering przynajmniej od strony koła zamachowego jest OK. Z resztą to nie miałoby aż tak dużego wpływu. Efekt - bez zmian. Poprzednio faktycznie zapłon był za późny o ok.1mm czyli był 2mm przed...
Ok to ja czekam na schemat i informacje czy działa:) Chciałbym takie coś zmontować, a wiem, że to dość dobry patent zapłony, ponieważ Romet Chart zamontowany ma układ zapłonowy właśnie działający na podobnej zasadzie i nie ma z tym w ogóle problemów. Iskra jest ogromna. W Chartach często mówili o problemach z tym i że paliły się te moduły zapłonowe...
Jeżeli motorek nie ma filtra powietrza, mieszanka jaką pobiera do cylindra może być nieodpowiednia, przez co dochodzi do zalewania. W moich sprzętach doraźnie stosowałem kawałek cienkiej szmaty składanej w razie potrzeby kilkakrotnie(aby uzyskać większy opór) i zakładanej za pomocą zacisku bezpośrednio na gaźnik. Ustawienie zapłonu to kwestia wyczucia....
Dzięki, a powiedz mi jeszcze, bo jest taki moduł jaki ja mam, czy to nie ma znaczenia że jest on opisany pod 2T? aa i jak ustawić zapłon w tym Romciu :P bo już nie chce mi się z nim tyle walczyć :D Dodano po 17 A jeśli chodzi o problem z iskrą, to dalej występuje ale zauważyłem że jak pojeżdżę świecą nałożoną na fajce, po cylindrze w momencie kopania...
Pytanie czemu nie będzie funkcjonował - ma w magnecie cewki dające prąd przemienny, spokojnie może użyć transformatora. Przerabiałem ten temat (w jawach, rometach, mz zakładałem zapłon CDI)... Silnik może i uruchomi ale będzie bardzo nie stabilna energia iskry. Jeśli chce 300km na takiej fuszerce przejechać to życzę powodzenia ;)
Zapłon tam jest elektroniczny. W ogóle sprawny? Iskrę daje? Zapłon ustawiasz na dane silnika, albo w stopniach wyprzedzenia, albo w mm, czyli o ile tłok musi być niżej od GMP. I to można mierzyć suwmiarką lub inną dostosowaną do tego miarką.
Z tego co pamiętam, koło magnesowe od AM6 czy Derbi nie za bardzo się nadaje ze względu na różnicę rozmiaru stożka. Lepiej by się nadawało koło magnesowe ze silników Morini (Malaguti Fifty). Ludzie na takie trafiali, okazywały się że miały za małe stożki aby je zamontować w Simsonie. Reszta to standardowo, dorabianie podstawki itp. Romety były robione...
Romet 777 4t Nie działa jak powinien.Na początek moja rada to lektura.Poczytaj,poznaj swój motorek,zobacz jak pracuje silnik.Jest to dwu sów.Zobacz którym momencie masz zapłon./Po odkręceniu dekli tak by można było odkręcić świecę i pokręcić kołem zamachowym. Po wykręceniu świecy musisz wstawić w miejsce świecy przyrząd lub sufmiarkę. Gdybyś nie miał...
Jak w temacie, przekładam zapłon CDI od chińskiego skutera do Rometa charta, i pojawił się problem:cry: w którym miejscu wyzwalacz daje iskrę? http://obrazki.elektroda.net/88_12909397... na początku, czy może za tym garbem na obwodzie magneta? ustawiłem na początku, silnik chodzi baaardzo równo, na wolnych obrotach dużo mocniejszy, niestety...
Iskra jest? Najpierw zmień przewód WN. Sprawdź jak tam jest z kompresją i czy nie wywaliło uszczelki pod cylindrem. Zobacz czy szpilki się dokręcą, czy nie są popuszczone. Mógł sie też przestawić zapłon, tylko że co ma do tego błysk na zewnątrz silnika. Ogar 200 ogólnie to dziwny sprzęt.
przede wszystkim jaki tam jest zapłon?? jest przerywacz? czy elektroniczny? jakieś zdjęcia? model motoru? Kreidler to bardzo dobre motory (te stare), mam taki motorower i to ile by nie stało to zapala od razu, nie to co te wszystkie nasze beznadziejne romety
https://obrazki.elektroda.pl/8495279600_... Updated sytuacyjny: Po podłączeniu akumulatora nic się nie dzieje, a do tego kluczyk jest złamany, więc odpalam go śrubokrętem, popychając ten „klucz”. Sprawdziłem miernikiem – czerwony przewód jest OK, napięcie jest, ale czarny, który odpowiada za włączenie, zero reakcji. Czy ktoś miał coś...
Mieszanke to ja zawsze robie sam: 1:50 - na 1 litr mixolu 50 litrów benzyny. A, i jeśli było by za dużo oleju to by mocno dymił. Ja miłem wytrzaskany zimering na wale i ciągnoł mi olej ze skrzyni - zasłona dymna :D ps. a co do biegów to ja mam silnik od rometa (" kwadratowy") i też mam biegi w ręce. jak chcesz już kupować silnik to kup 3 biegowy.
Witam Mam problem z ogarem 205 gdyż traci moc podczas jazdy ciężko skręca się na obroty albo gaśnie. Nie wiem co się mogło stać bo wcześniej było normalnie bo silnik przeszedł generalny remont łożyska simmeringi i góra. Nie jestem do końca pewien ale myśle że to może wina oleju Mixol S który stosowałem ostatnio, gdy go stosowałem na początku normalnie...
To, że iskra piękna, nie oznacza że występuje w dobrym położeniu tłoka. Jak chcesz żeby dobrze wszystko działało to zapłon proponuję ustawić. Później gaźnik. Zaznaczyć możesz punktakiem albo małym przecinakiem delikatnie jak chcesz na stałe. Wrzuć bieg i niech Ci ktoś przytrzyma tylne koło dociśnięte do ziemi i wtedy odkręcaj.
Witam problem polega na tym że nie moge ustawić biegu jałowego w moim charcie. Romet ma podniesioną przepustnice prawie do połowy za pomocą napinacz linki gazu (bo śruba regulacyjna nie daje takiej możliwości) próbowałem regulacji iglicy przepustnicy, brak rezultatu nie wchodzi na obroty, na niskich dławi się. Simeringi zostały zmienione na nowe. A...
Witam serdecznie, jestem w trakcie generalnego remontu motocykla Romet Mińsk 400a. Doszedłem do etapu składania elektryki (kładę sam całą nową wiązkę). W tej chwili mam wyprowadzoną instalację "zapłonową", tj. wyjścia z iskrownika do modułu zapłonowego, wyjścia z modułu, cewka WN, świeca. Mam problem, nie ma iskry, a jak jest, to jest i znika. Ale po...
masz słabą iskrę sam pisałeś że jest biało niebieska powinna być koloru żółto-czerwonego pod kompresją będzie ginąć czy aby na pewno masz dobrą przerwę na platynkach ? i czy nie ma na nich przebicia ? Chyba kolega ma problem z kolorami, od kiedy to iskra na świecy powinna mieć kolor żółto-czerwony ? Właśnie taki kolor świadczy o problemach z kondensatorem....
Witam! Mam problem z moim kołem magnesowym w ogarze 200. W zeszłe lato przerobiłem mojego rometa na zapłon bateryjny, ponieważ nie chciał odpalać z powodu słabej iskry. Po dwóch tygodniach jazdy z akumulatorem 6V i ładowaniem jednopołówkowym wpadłem w dziurę i od tamtej pory zaczęły przepalać mi się żarówki 24V, lecz po podłączeniu równolegle cewek...
Witam mam pytanie czy świeca zapłonowa mogła się popsuć od zbyt dużej dawki oleju w benzynie? Chodzi mi o mojego Ogar 205 silnik 023 dałem z dużo oleju do benzyny chwilę pochodził i zgasł teraz wlałem świeżą benzynę z taką dawką oleju jaka powinna być i dalej się nie odzywa świeca ma taką biało i trochę niebieską iskrę. Zapłon jest dobrze ustawiony...
Co do przerywacza , czasem jest taki numer że spręzyna jest za słaba i może przy wyższych obrotach nie nadążać zamykać młoteczka.Inny przypadek jest gdy młoteczek zaciera się na osi.Sprawdź czy lekko się odchyla. Generalnie jak świeca czarna , to pierwsze co NOWA świeca o jak najniższym numerze(iskra-65) ,z przerwą 0,4.Następnie gaźnik.Sprawdź czy nie...
Mam problem. Wiem, że coś takiego było już poruszone na forum ale u mnie jest coś innego. Mój Kadet przeszedł generalny remont silnika przejechałem na nim około 60 km i teraz, gdy chciałem go odpalić to nie ma iskry. Czasami zdarza się, że przeskoczy po przyłożeniu świecy do cycka W motorku wymieniłem kondensator, platyny, przewód WN, fajkę. Zapłon...
A swoja droga gdybym ja mial potrzebe rzezbienia z zaplonem to wybralbym na pewno bezstykowy z jakiegos chinczyka.. Mniej problemow z powodu braku przerywacza Też tak uważam. Zamiana zapłonu bateryjnego przerywaczowego na iskrownikowy i też przerywaczowy jest bez sensu. Lepiej dorzeźbić jakiś zapłon bezstykowy do tego co jest i.... mieć sprawny alternator....
Witam Mam problem z Rometem Stellą z silnikiem Predom Dezamet 023. Ostatnim razem po skończonej jeździe odstawiłem ją w garażu. Następnego dnia próbowałem ją jak zwykle odpalić. Niestety na kopkę nie dało rady. Wybrałem się ''na spacerek''. Po chwili nastąpił zapłon, koło miało tendencję do obrotu w drugą stronę a przez filtr powietrza wydostała się...
Nie ściągaj kolanka, ew. tłumik, ale nie na długo, bo mogą pójść Ci pierścienie. Sprawdź ustawienie zapłonu, świecę, przerwę na platynach. Jak wymieniał platynki to chyba zapłon i przerwy poustawiał. :) Filter kwadrat wyczyszczony, iskra dobra, platyny nowe i świeca tez Mam nadzieję. :) A co do jazdy bez tłumika to chyba mu wystarczy odcinek 100 metrów...
Może wystarczy świecę zmienić? Jak miałem Rometa to tak raz na 2-3 miechy się zdarzało,że zgasiłem go i więcej nie zapalił a zmieniłem świecę i brykał jak szalony. Zdejmij fajkę z kabla WN i trzymając jego koniec ok 0.5 cm od cylindra delikatnie kopnij. Z silnika wychodzą Ci 2 kable jeden do świateł drugi do gaszenia? Jeśli tak to odłącz je oba i zobacz...
No niewiem czy ci to dużo da. Cewka oświetleniowa nie pasuje rozstawem śrub do podstawki twornika :!: Pewnie coś przerobiłeś. Miałem kiedyś rometa i też się bawiłem z kierunkami akumulatorem i stopem. Mam simsona SR50, zapłon mechaniczny i stabilność na wolnych obrotach mam bardzo dużą, mimo że to nie zapłon bateryjny. Polecam cewkę 6V od syrenki, dobrą...
Kolego pomimo dokonanych już sprawdzeń, podmiany podzespołów itd. - sprawdź jeszcze jakie ma silnik ciśnienie w cylindrze, czy dobrze jest ustawiony zapłon, załóż nową świecę zapłonową tj. o właściwej wartości cieplnej (w zależności od koloru "starej" świecy po wykręceniu). Aby sprawdzić jakość iskry można zdjąć tzw. fajkę z przewodu wysokiego napięcia...
jawa 50 to fajny motur do czasu gdy psuje ci sie elektrtka zapłon to jesst do bani właśnie kupiłem jawe 50 mustang z1972roku zrobiłem generalke chodzi aż do czsu.brak iskry wyrombane resory.właśnie dziśaj chce ją sprzedac za 200zł bez papierów mam tez rometa 205 z silnikiem polskim w częsciach tez na sprzedaz lub te dwa motory zamienie na jawe skuter...
Witam wszystkich! Jestem nowy na jakich kolwiek forach więc proszę o troszkę wyrozumiałości. Mój problem jest następujący: mam motor wsk 125, jestem w trakcie odrestaurowywania. Stwierdziłem że zrobię parę modyfikacji silnika jak już robię generalny remont silnika. Doczytałem się ,że ludzie wymieniali iskrowniki i magneta na te z Rometa Charta. Wszystko...
W tych modułach, kondensator dostaje przebicia i klapa. Ja w gl133 zmieniłem kondensator z 1mikro na 3mikro 385v iskra na świecy że konia powali, pali od kopa. Ten kondensator na 1 obrót wału jest ładowany napięciem ponad 100v i przez tyrystor rozładowany na cewkę zapłonową i w tym momencie jest iskra na świecy. Napięcie z cewki wyzwalającej około 1,5v...
To jest oryginalny gaźnik, w chartach były 14 MC i Bing 1/14/206. Gotowałem go, bo tak mi to zostało polecone przez kolegę, motor był zajechany jak go kupiłem, a przed remontem chciałem odpalić i sprawdzić jak to działa. Zapłon oryginalny, moduł to GL133 (sprawdzony omomierzem, wszystko wydaje się OK). Iskrę sprawdzałem, przy ciemnym pomieszczeniu,...
Załącz zdjęcie zapłonu. Możesz do testu odpiąć kable od gaszenia i świateł, wpięte w gumę obok kabla WN
Przypuszczam że po to właśnie jest ten opornik zeby zarówki się nie paliły Czy ten skuter masz od nowosci? Masz jakąś książkę do tego pojazdu? Dodano po 4 Który rok produkcji jest tego skuterka? Jeśli to starszy model i zapłon jest na zasadzie przerywacza mechanicznego to ten kondensator jest dla poprawienia iskry na swiecy. Ale jeśli do zapłonu jest...
Witam;) posiadam skuter Romet 777 przebieg 1777km nic nie tuningowałem oryginał. Jak go zapalę i przejadę około 3 km to przygasa aż w końcu gaśnie. Jak próbuje go odpalić to nie ma mowy. Dopiero po godzinie, dwóch, znowu można go zapalić i to samo się dzieje. Sprawdzałem filtr paliwa-czysty. Świeca nie daje iskry chyba że źle to sprawdzam. Wyciągam...
Witaj! Ustalenie przyczyny to sprawdzenie poziomu paliwa oraz iskry. Paliwo sprawdź ile w komorze.Poziom regulując iglicą. Iskrę przez świecę - drugą podłącz jednym końcem zasilanie a obudowa świecy do masy. Zobacz jaka iskra. Nie piszę o prawidłowym ustawieniu zapłonu./Przed górnym punkcie tłoka około 4mm/w momencie sprężenia ma być iskra. Pozdrawiam...
Co do regulacji gaźników to mam doświadczenie bo regulowałem je w kilku motocyklach. Faktycznie ogar i jawka mają te same silniki, więc to pomijam. Ale ta kruchość, delikatność i wgl "cherchlawość" jawki jest dobitna :P . Wąziutki bak, cienka rama. Jakoś to do mnie nie przemawia - po prostu... Myślę że z tymi świecami to nie przypadek gdyż chart ma...
witam, niedawno popsuł mi się skuter 4t, i zauważyłem że nie ma iskry, podłączyłem multimetr (minus do ramy/silnika a plus do kabelka który dochodzi do świecy(mocno izolowany) ) i przestawiłem na pomiar napięcia AC i napięcie wskazywało 0,98v gdy kręciłem rozrusznikiem. jakie napięcie tam powinno być i co mogło się uszkodzić (cewka chyba jest dobra...
Mam 3 pytania... ;) 1. Przelot neodyma nad cewką przekaźnika wystarcza to przełączenia tyrystora? Jakiego rzędu wystarczy impuls do zadziałania? 2. Jakiego typu powinny być kondensatory? Licząc, że jest dioda prostująca to chyba można byłoby zastosować elektrolita? Czy nie wytrzyma? 3. Czy wie ktoś? Potrafiłby wytłumaczyć jak działa impulsator w Romet...
Pierwsze co, to może ci padła świeca. Już kilka razy miałem że świece NGK (najpopularniejsze w Polsce) zdychały własnie tuż po zgaszeniu pojazdu. Ot tak sobie. Działa, działa, zgasisz i już nie odpalisz. Co śmieszniejsze, lubią tak padać wszystkie świece na raz. Druga opcja, jeśli dodajesz mu gazu a on spada z obrotów i gaśnie to znaczy że za uboga...
Tłumik mam oryginalny. Wiem jak działa silnik 2 suwowy. Myślałem też, że przez złe uszczelnienie wydechu nie ma tego cyklu, gdzie niespalona mieszanka wraca z powrotem do cylindra. Komplet naprawczy gaźnika kupiłem lecz dysz nie mogłem wymienić, ponieważ w kompletach są tylko dysze 40 i 45 a po zagłębieniu się w temat gaźnika GM13F dysza główna była...
Prąd jest doprowadzony na młotek przerywacza kablem przez sprężynę tegoż. Ponieważ sprężyna zapiera się o obudowę aparatu - połączenie musi być izolowane; rozumie się więc samo przez się, że ta podkładka plastikowa musi być w dobrym stanie i czysta, a to, czy jakiś element jest namagnesowany - nie zaprzątaj sobie głowy. Iskra jest, czy jej nie ma? Jeśli...
Cześć wszystkim, mam problem z układem CDI który zakupiłem ostatnio do Rometa Ogara 200 z silnikiem Jawy 50. Wszystko wydawało się działać prawidłowo, zapala bez problemu, potrzebna drobna kosmetyka przy regulacji w kwestii gazu, ale nie w tym problem. Po podłączeniu całej instalacji mam problem z napięciem w układzie, silnik Jawa 50 odpala bez problemu...
pomóżcie mi bo ja już nie wiem co mam robić zrobiłem dużo rzeczy przy nim a on tylko raz mi zapalił i to jeszcze z popychu.Ustawiałem chyba z 15 razy zapłon, gaźnik się zapycha ale czyszcze, (wyregulowałem gaźnik) w gaźniku pływaczek nie tonie, ustawiony jest na 7/14 a mam na krótko go podłączonnego bez akumulatora ale chciałbym w przyszłości zrobić...
Nowe wiesci mam wszystko zrobione tylko mam jedną sprawe jak ustawić ten zaplon, kiedy jest wyzwalana iskra i ile przed GMP? Prosze o szybką dopowiedz , z góry dziękuję
Może czujnik zapłonu ,cewka wstępną wm ta w magnecie
Witam! Ustawiłeś zapłon? jesli nie to zrób to bo to podstawa. Jeśli nie wiesz jak to skożystaj z tego: http://www.motorower.skutery-motocykle.p... jeśli nie masz szczelinomieża to jest to grubość 2 żyletek i tłok nie jest u samej góry tylko kilka milimetrów przed samą górą;p zresztą ja ustawiam wszystko na "oko" i chodzi naprawde ładnie:)...
Witam kolegów. Zwracam się do was z problemem jaki występuje w moim Ogarze 200. Mianowicie po odpaleniu silnik zaczyna gasnąć tak, jakby tracił iskrę. Jedynym sposobem, żeby utrzymać jego pracę to dodawanie gazu, lecz nawet przy lekkim dodaniu gazu silnik gwałtownie wkręca się na wysokie obroty, by za chwilę "przerwać" i zgasnąć (chyba, że znów dodam...
Siemka! Mam zapłon do Charta. w nim jest cewka która niby iskrę daje, dobrą i często ( nie przerywa) Otóż problem jest taki że rezystencja wynosi 530 Ohmów zamiast 750. Czeka mnie ponowne jej nawinięcie, wiem że z góry nawinięta jest grubym drutem, natomiast pod nim jest cieniutki jak włos drut. Pytania moje : Jak obliczyć ile tego drutu? ile zwoi?...
Jak zwykle chcesz mieć rację. Może nie zawsze. Jednak potrafię się do tego przyznać "bez bicia", co niektórym nie przechodzi "przez gardło". Taki oftop. Sorry. Jest wykonany z niezbyt twardego materiału i nie uszkodzi wału. Mam "alergię" na ściągacze elementem naciskającym na wał w formie stożka. Zbyt wiele zniszczonych nakiełków widziałem i związanych...
Witam wszystkich, otóż zakupiłem tydzień temu wyżej wymieniony motor za 300 zł z kompletem dokumentów. Po przeczyszczeniu gaźnika, wkręceniu nowej świecy, zakupie nowego akumulatora, przejrzenia instalacji elektrycznej. Nadszedł czas na odpalenie (przy pierwszym urwałem przy rolgazie trzymanie linki w tym momencie się dorabia), i co kopie, kopie i nic....
Młoteczek-kowadełko? Zapewne chodzi o platynki, bo nie wiem czy dobrze rozumiem. Romet Chart 210 Elektronik nie posiada przerywacza zapłonu na platynkach . W Charcie jest zapłon bezstykowy, w iskrowniku znajduje się cewka - impulsator, która jak sama nazwa wskazuje podaje impuls do modułu zapłonowego Telpod GL133. Moduł natomiast zasilany jest z cewki...
Witam! Potrzebuje schematu modułu zapłonu model: BKC 262.3734 jest to moduł do Rometa mińska 125 typ 400a rok 1990 wersja z akumulatorem i instalacją 12v. Schematu potrzebuje ponieważ mam popaloną płytkę drukowaną, Samą cewkę zapłonową z świecą sprawdzałem na zasilaczu z przerywaczem i iskra była, zasilanie z prądnicy do modułu dochodzi, dołączam w...
iskra romet romet zapłon kolor iskra romet
piszczenie dysku twardego radio kondensator trzeszcz monitor audio subwoofer
lutownica arduino lutownica arduino
Schemat audio Opel Insignia Grand Sport 2018 Podłączenie LG Therma V 9 kW z Viessmann Vitodens 200