Jak silnik zgaśnie, to świeca jest sucha, czy mokra, bo to byłyby dwie różne usterki. W przypadku, gdy iskra będzie stabilna a silnik gaśnie, to może trzeba sprawdzić filtry paliwa np. w kraniku, lub na wężyku. Twierdzisz, że zapłon ustawiony poprawnie a sprawdzałeś ciśnienie w cylindrze. Czy dysze i kanaliki w gaźniku rzeczywiście rzetelnie udrożniłeś....
Przerwa na przerywaczu powinna wynosić 0,4-0,6mm. Z silnika wychodzą Ci dwa kable, jeden od świateł, drugi od gaszenia zapłonu. Włącz omomierz między ten od gaszenia zapłonu a masę ( korpus silnika) i ustaw na najmniejszy zakres rezystancji. Ustaw tłok na maksymalnej wysokości a następnie cofnij o 4,5mm (obracaj magnetem przeciwnie do strzałki na nim)...
Obcięty klin. Za wczesny zapłon i obcięło bo odbił.
Romet Kadet nie odpala, iskra jest słaba i żółta. Przestawiałem zapłon — nic nie dało. Miałem krzywe Magneto i przez to nie odpalał. Trochę go przyszlifowałem, czy jest możliwość, że to przez to? Dodano po 4 Iskra raz jest, raz nie ma. Przestawiam platynki — jest i zaś nie ma. Przez co to? Ktoś pomoże?
Gaśnięcie po nagrzaniu, to objaw zacierania silnika. Ten jest dwusuwowy czy czterosuwowy? Po nagrzaniu może też się psuć układ zapłonowy. Szczególnie podatne będą wynalazki z elektroniką. Kondensator zapłonowy też może być podatny na wysoką temperaturę. Słabnie izolacja w kondensatorze, słabnie izolacja kabla WN i fajki. Musisz zaobserwować czy po zatrzymaniu...
w środę przyjdzie nowe magneto i zobaczę czy po przełożeniu iskra wróci
Ta chińska imitacja modułu DC-CDI nie ma prawa działać poprawnie, jeżeli przetwornica załącza się na początku znacznika i wyzwala iskrę na końcu znacznika. Jeżeli alternator został zaprojektowany jako zmiennokątowy, to znacznik na długość 15»20° OWK, natomiast jeżeli został zaprojektowany jako stałokątowy to znacznik może być węższy ew. szerszy. Moduł...
Przerywacz ustawiałem w ten sposób, że najpierw zapłon na 3mm przed gmp, a później na najwyższym rozwarciu przerywacza 0,4 mm. Przewód od gaszenia zchowałem i podłączyłem(i niema żadnych przebić). Wymieniłem przewód w/n i po przyłożeniu do cylindra pojawia się iskra ale jak podłącze do fajki to na świecy nie ma iskry. Dodam, że fajka została wymieniona,...
Moment otwierania styków przerywacza jest momentem zapłonu , i tak jak kolega wyżej pisał , ustaw prawidłowo zapłon .
Tak jak napisał Kolega, rozregulowany zapłon i pewnie do tego złe proporcje mieszanki... Jutro jak przyjde ze szkoły to pokombinuje z zapłonem. Ale gdyby był gaźnik rozregulowany to powinien pracować tak jakoś na biede.. A on nic ;/ A iskra jest taka niebieskawa czasami tak jakby taka pół niebieska pół żółta.
Witam chciałbym sprzedać lub wymienić komara Romera 2375 i ogara 200 zdjęcia poniżej . Cenę jaką bym chciał nie wiem proszę proponować ale tylko całość , żaden silnik nie chodzi w s38 jest zapłon CDI i gaźnik z jackmotors podróba dellorto 15mm trzeba go zamontować i zapłon CDI iskra jest kompresja bardzo duża wystarczyłoby dalej złożyć w 2375 silnik...
Gdzie masz przymocowany moduł, że zjadł go kwas z akumulatora? Fabrycznie to on jest wyżej i spory kawałek od akumulatora. Moduł zapłonowy nie ma związku z regulatorem napięcia ani akumulatorem. To jest zapłon CDI.
To jest chiński zamiennik zapłonu od skuterów z silnikiem produkcji Franco Morini. Zapłon idiotycznie prosty, gdyż to jest CDI bez impulsatora. Może pracować w kierunkach CW i CCW, ale będzie generował dwie iskry na obrót wału korbowego (w DMP będzie iskra tracona). Z tego co tu widzę, dorobiony jest nowy stożek koła magnesowego skręcony na śruby (Morini...
Posiadam ogara 200 ze standardowym zapłonem , czyli jeśli palatynki są zwarte następuje zapłon . Standardowy zapłon w Ogarze jest taki sam jak w Jawie 50 - magneto z zewnętrzna cewką WN. Iskra skacze w momencie rozwierania styków przerywacza, a nie ich zwierania.
świeca na pewno jest ok / iskra jest co prawda nawet nie zła, powinien być zapłon raczej dobrze ustwiony bo nikt nic nie ruszał ... także elektryka powinna być ok, kranik daje paliwo, sysze przedmucham dzisiaj
To jest oryginalny gaźnik, w chartach były 14 MC i Bing 1/14/206. Gotowałem go, bo tak mi to zostało polecone przez kolegę, motor był zajechany jak go kupiłem, a przed remontem chciałem odpalić i sprawdzić jak to działa. Zapłon oryginalny, moduł to GL133 (sprawdzony omomierzem, wszystko wydaje się OK). Iskrę sprawdzałem, przy ciemnym pomieszczeniu,...
No cóż jeśli paliwo jest (bo świece zalane) iskra brzytwa , zapłon ustawiony prawidłowo no to ?? Czytaj w pierwszym poście co zrobił.
nie no ja z grubsza wiem jak działa zapłon tyrystorowy tylko nigdy nie miałem pojazdu z takim zapłonem i sie zastanawiam czemu ta iskra taka maleńka owo daje tym większe napięcie im wyższe ma obroty. Zapłony klasyczne, akumulatorowe są zapłonami stałoenergetycznymi, i iskra nawet przy małych obrotach jest silna. tylko że ja porównuje iskre z motorowerem...
Wielkie dziękiii! Iskra jest aż rażąca! A silnik odpalił za pierwszym kopem. Ale pojawił się drugi problem: Silnik chodzi tylko na niskich obrotach(1000rpm), wogóle nie chce wejść na wyższe. Nie reaguje na gaz. Zapłon jest ustawiony prawidłowo wg instrukcji. Złożyłem również wg. pierwszego schematu i nic nie pomaga
Pierwsze co, to może ci padła świeca. Już kilka razy miałem że świece NGK (najpopularniejsze w Polsce) zdychały własnie tuż po zgaszeniu pojazdu. Ot tak sobie. Działa, działa, zgasisz i już nie odpalisz. Co śmieszniejsze, lubią tak padać wszystkie świece na raz. Druga opcja, jeśli dodajesz mu gazu a on spada z obrotów i gaśnie to znaczy że za uboga...
Dzięki, a powiedz mi jeszcze, bo jest taki moduł jaki ja mam, czy to nie ma znaczenia że jest on opisany pod 2T? aa i jak ustawić zapłon w tym Romciu :P bo już nie chce mi się z nim tyle walczyć :D Dodano po 17 A jeśli chodzi o problem z iskrą, to dalej występuje ale zauważyłem że jak pojeżdżę świecą nałożoną na fajce, po cylindrze w momencie kopania...
Witam. Mam taki problem, moj Romet nie chce odpalić. Iskra jest, zapłon ustawiony dobrze, platynki chodza jak należy, gaźnik to samo. Na starym cylindrze miał słabą kompresję 0,6 i świeca ciągle zalana. :/ Po założeniu nowego cylindra, tłoka itd. kompresja wzrosła do 0,7, świeca dalej zalana i nie ma ochoty zagadać... Jakieś pomysły? Co może się dziać?
Witam, Mam problem z motorynką pony 301 a mianowicie (ustawiałem zapłon). Wymieniłem w niej: - cewke WN - kondensator - przerywacz - gaźnik Jak dziś ustawiałem zapłon i przerwe na przerywaczu to malutka iskra sie pojawiała ale przy mocnym kopnieciu i tylko czasami.Proszę o pomoc.Z góry dzieki.
Witam problem polega na tym że nie moge ustawić biegu jałowego w moim charcie. Romet ma podniesioną przepustnice prawie do połowy za pomocą napinacz linki gazu (bo śruba regulacyjna nie daje takiej możliwości) próbowałem regulacji iglicy przepustnicy, brak rezultatu nie wchodzi na obroty, na niskich dławi się. Simeringi zostały zmienione na nowe. A...
Niedawno zakupiłem motorower Romet ogar 205 (silnik 2-biegowy). Po zakupie trochę nim pojeździłem i wyskoczył mi simmering na wale od strony iskrownika. Założyłem go, były pewne trudności z klinem i założeniem magneta ale jakoś się z tym uporałem. Trochę pojeździłem i rozregulował się zapłon, na szczęście wcześniej prawidłowy zapłon zaznaczyliśmy więc...
Ok to ja czekam na schemat i informacje czy działa:) Chciałbym takie coś zmontować, a wiem, że to dość dobry patent zapłony, ponieważ Romet Chart zamontowany ma układ zapłonowy właśnie działający na podobnej zasadzie i nie ma z tym w ogóle problemów. Iskra jest ogromna. W Chartach często mówili o problemach z tym i że paliły się te moduły zapłonowe...
To, że iskra piękna, nie oznacza że występuje w dobrym położeniu tłoka. Jak chcesz żeby dobrze wszystko działało to zapłon proponuję ustawić. Później gaźnik. Zaznaczyć możesz punktakiem albo małym przecinakiem delikatnie jak chcesz na stałe. Wrzuć bieg i niech Ci ktoś przytrzyma tylne koło dociśnięte do ziemi i wtedy odkręcaj.
Iskra jak piorun, ustawiona przerwa przerywacza, zapłon ustawiony na suwmiarkę i sprawdzony jeszcze na lampę stroboskopową. Gaźnik OK, ciśnienie sprężania jest. Simmering przynajmniej od strony koła zamachowego jest OK. Z resztą to nie miałoby aż tak dużego wpływu. Efekt - bez zmian. Poprzednio faktycznie zapłon był za późny o ok.1mm czyli był 2mm przed...
to za mały prąd dochodzi na cewke WN zeby wytworzyć iskre co myślisz o tym? Już pisałem: Użyj akumulatora albo zablokuj zasilanie sporym kondensatorem elektrolitycznym. Ponadto cewka może być przebita. a jak podłącze odwrotnie cewke WN czyli mam czarny i zielony i pod zielony mam podłączony + a czarny - czy dobrze to podłączyłem? W jednym z tych połączeń...
No nie w to nigdy nie uwierzę, ale jednak to prawda. Znalazłem jakąś świece iskra lgp i co? Komar pali a już chciałem cały zapłon zmieniać, dziś kupiłem nową świecę bosch, teraz tylko regulacja gaźnika i takie tam i komar powinien śmigać. Dziękuję serdecznie wszystkim za pomoc Dodano po 3 Jeszcze jedna sprawa. Silnik na tej nowej świecy bosch nie pali,...
Witam Was mam pytanie odnośnie obrotomierza od Poloneza. Przeszukując ostatnio You Tube natknąłem się na obrotomierz Jaeger od Poloneza. W odróżnieniu od obrotomierzy Lumel ten obrotomierz pokazuje obroty do 10 tys rpm ( poza skalę) a Lumele tylko kręcą się do 8 tys rpm. W jakich modelach Poloneza był montowany obrotomierz Jaeger? Obrotomierz ten chciałbym...
W tym module jest płytka z elektroniką i kondensator 1mikro.Kondensator jest ładowany napięciem z cewki zasilającej prawie 100v i rozładowanie jego następuje na cewkę wysokiego napięcia (uzwojenie pierwotne) i wtedy jest iskra na świecy. Cykl ten jest w czasie jednego obrotu wału korbowego.bardzo często kondensator dostaje przebicia i iskry brak. trzeba...
Romet 777 4t Nie działa jak powinien.Na początek moja rada to lektura.Poczytaj,poznaj swój motorek,zobacz jak pracuje silnik.Jest to dwu sów.Zobacz którym momencie masz zapłon./Po odkręceniu dekli tak by można było odkręcić świecę i pokręcić kołem zamachowym. Po wykręceniu świecy musisz wstawić w miejsce świecy przyrząd lub sufmiarkę. Gdybyś nie miał...
Nie ściągaj kolanka, ew. tłumik, ale nie na długo, bo mogą pójść Ci pierścienie. Sprawdź ustawienie zapłonu, świecę, przerwę na platynach. Jak wymieniał platynki to chyba zapłon i przerwy poustawiał. :) Filter kwadrat wyczyszczony, iskra dobra, platyny nowe i świeca tez Mam nadzieję. :) A co do jazdy bez tłumika to chyba mu wystarczy odcinek 100 metrów...
Witam Mam problem z ogarem 205 gdyż traci moc podczas jazdy ciężko skręca się na obroty albo gaśnie. Nie wiem co się mogło stać bo wcześniej było normalnie bo silnik przeszedł generalny remont łożyska simmeringi i góra. Nie jestem do końca pewien ale myśle że to może wina oleju Mixol S który stosowałem ostatnio, gdy go stosowałem na początku normalnie...
Witam. Problem jak w temacie. Gdy odpalam go zimnego, oczywiście na ssaniu, zapłon przeskakuje, tak jakby nie było iskry cały czas tylko "raz kiedyś". Motocykl nie chce się wkręcać, tj. nie żebym katował zimnego, ale jak chce mu dać powyżej 4000rpm, to już się nie da, manetka na max i nie wkręca się. Na wyłączonym ssaniu wkręca się Motocykl strasznie...
Mam problem. Wiem, że coś takiego było już poruszone na forum ale u mnie jest coś innego. Mój Kadet przeszedł generalny remont silnika przejechałem na nim około 60 km i teraz, gdy chciałem go odpalić to nie ma iskry. Czasami zdarza się, że przeskoczy po przyłożeniu świecy do cycka W motorku wymieniłem kondensator, platyny, przewód WN, fajkę. Zapłon...
Witam Mam problem z Rometem Stellą z silnikiem Predom Dezamet 023. Ostatnim razem po skończonej jeździe odstawiłem ją w garażu. Następnego dnia próbowałem ją jak zwykle odpalić. Niestety na kopkę nie dało rady. Wybrałem się ''na spacerek''. Po chwili nastąpił zapłon, koło miało tendencję do obrotu w drugą stronę a przez filtr powietrza wydostała się...
Mam 3 pytania... ;) 1. Przelot neodyma nad cewką przekaźnika wystarcza to przełączenia tyrystora? Jakiego rzędu wystarczy impuls do zadziałania? 2. Jakiego typu powinny być kondensatory? Licząc, że jest dioda prostująca to chyba można byłoby zastosować elektrolita? Czy nie wytrzyma? 3. Czy wie ktoś? Potrafiłby wytłumaczyć jak działa impulsator w Romet...
Tłumik mam oryginalny. Wiem jak działa silnik 2 suwowy. Myślałem też, że przez złe uszczelnienie wydechu nie ma tego cyklu, gdzie niespalona mieszanka wraca z powrotem do cylindra. Komplet naprawczy gaźnika kupiłem lecz dysz nie mogłem wymienić, ponieważ w kompletach są tylko dysze 40 i 45 a po zagłębieniu się w temat gaźnika GM13F dysza główna była...
Prąd jest doprowadzony na młotek przerywacza kablem przez sprężynę tegoż. Ponieważ sprężyna zapiera się o obudowę aparatu - połączenie musi być izolowane; rozumie się więc samo przez się, że ta podkładka plastikowa musi być w dobrym stanie i czysta, a to, czy jakiś element jest namagnesowany - nie zaprzątaj sobie głowy. Iskra jest, czy jej nie ma? Jeśli...
Dawno tymi sinikami się już nie bawiłem ale z tego co pamiętam to lubiły w nich siadać cewki i dawały taki obiaw przynajmniej u mnie że iskra była raz na jakiś czas. Sprawdź wszystkie połączenia przy zapłonie i spróbuj jeszcze go podregulować jak to nic nie da sprawdź kondensator jeżeli jest ok to prawdopodobnie cewka do wymiany.
Kurcze już 5 rok jeżdźe Komarem i miałem takie problemy na początku. Najlepiej kupić tłoczek+pierścienie+tulejka na wał i sworzeń, zrobić szlif i pozamiatane! Chula jak złoto! A może poprostu masz za dużo podkładek w skrzyni biegów i się ciężko kręci? Może masz łożyska do wymiany? Ale najlepiej REMONCIK! Zrobisz raz,dobrze dotrzesz i masz spokój (no...
Przewód czarno-czerwony to cewka zasilająca CDI. Ten chiński ogier ma gaźnik sterowany elektronicznie. Nie miałem okazji oglądać jaki tam jest układ zapłonowy, jeżeli po stronie instalacji nie ma tego przewodu, to prawdopodobnie zapłon jest typu DC-CDI. Masz iskrę na tym silniku? Odpala?
Ustaw najpierw przerwę na przerywaczu, ma mieć 0,3 mm w najwyższym punkcie wzniosu krzywki. Potem ustaw wyprzedzenie zapłonu na 2,8-3 mm przed GMP - w tym momencie ma się zacząć otwierać przerywacz. W tej kolejności, nie odwrotnie! Jeśli będzie normalna iskra, to powinien odpalić, potem co najwyżej kosmetyczne korekty punktu zapłonu. Nie bardzo rozumiem...
Skąd wiesz że zapłon dobrze ustawiony?nie zerwało klina na wale z magneta?iskra będzie ale w złym miejscu!,przerywacz powinien otwierać się 2mm przed górnym położeniem tłoka,jakiego koloru jest iskra?
Widać są problemy z zapłonem jak iskra zanika, jak silnik chodzi to bardzo dymi ?
Wszystko wyczyściłem, ustawiłem zapłon i nic. Jaką przerwę na platynkach ustawiłeś i jakie wyprzedzenie zapłonu? Dodano po 6 Tu masz podobny temat i zażartą dyskusje. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic4... Ale na temat zupełnie innego silniczka. Ogar 200 to czeska "Jawa" - z zupełnie innym zapłonem.
A iskrę na świecy w ogóle masz? Przerwa na przerywaczu jest? Pytanie co znaczy 'zapłon prawie cały nowy'?
Warto sprawdzić punkt zapłonu. Mógł wał przesunąć się.
iskra romet romet iskra romet zapłon
ekspres krups konserwacja serwis telefonów śląsk wzmacniacz tranzystor bc546
systemy wbudowane tablet uszkodzone gniazdo
Wymiana żarówek w kontrolkach Peugeot 3008 2012 Maszynka Philips nie działa z gniazdka – przyczyny i rozwiązania