W komarku nie ma regulatora, zrób tak jak Ci koledzy radzą, zwróć uwagę na wpust - "klin" ustalający jeżeli jest ścięty to dorób sobie z podkładki, on tylko ustala a trzyma stożek i jeszcze jedno najpierw ustaw przerwę, potem zapłon
Możliwe uszkodzona świeca, zbyt wczesny zapłon...
Dziękuję jeszcze raz wszystkim co mi pomogli i pozdrawiam. Ustawiłem zapłon.
A iskrę na świecy w ogóle masz? Przerwa na przerywaczu jest? Pytanie co znaczy 'zapłon prawie cały nowy'?
Za co odpowiada w tym zapłonie kondensator ? Zapobiega przeskokowi iskry między platynami przerywacza... aby ich nie wypalić. Dodano po 1 Dałem niedawno majstrowi do naprawy wymienił platyny bo było zwarcie w lampie więc i platyny nadawały się do wymiany. Ciekawe to jest... wytłumacz ? PS. Zapłon i światła mają osobne cewki zasilające pod magnetem.
Obcięty klin. Za wczesny zapłon i obcięło bo odbił.
Zapłon dobrze ustawiony?
A ja myślałem że tylko Komar jest tak przeklętym pojazdem... Ja na Komarze się mechaniki nauczyłem. ;) Z zapłonem tam są zawsze problemy, może lepiej od razu zainwestować w zapłon CDI zamiast się męczyć z tym cholerstwem? https://allegro.pl/oferta/w...
(at)popromienny A powiększałeś otwory? Bo u mnie maksymalnie da się przyspieszyć zapłon do 4 mm przed gmp.
Poszukaj na forum, było opisywane. Chcesz zmieniać zapłon w silniku a pytasz o takie podstawowe sprawy?.
Witaj ,świece wyczyścić,jak będzie dalej strzelał to znaczy ,że zapłon jest przestawiony.
Wiesz takie motorowerki i motorki nie mają jakiś bóg wie modułów bo to nie jest potrzebne. Motorower komar (motorynka i podobne) Mają iskrownik i tam jest cewka paltynki i kondesator. A inne np ogar 200 ma zapłon butelkowy. Wiec nie rozumię Twojego pytania! Dodano po 1 Moduły takie z prawdziwego zdarzenia mają silniki 4T a nie 2T :P
https://www.olx.pl/oferta/bezstykowy-zap...
Wydaje mi się ze to jest zapłon od Żaka albo Rysia ewentualnie komar.
sprawa wygląda tak iskra jest piękna gaźnik czysty nic nie zawieszone zapłon 3mm przed gmp i jest strasznie słaba kompresja
"Stacyjka komar" "Wyłącznik zapłonu motoroweru" "Wyłącznik zapłonu komar" "Wyłącznik zapłonu romet" I tak dalej i dalej...
Chyba Grzesiu lepiej by było gdybyś kupił sobie jakiś nawet chiński nowy gaźnik. Bo moim zdaniem membrany samemu nie zrobisz. A co do mego projektu to ostatnio się rozwija, bo znalazłem jeszcze prostszy schemat do CDI który będzie zajmował mniej miejsca , i tylko zakupić potrzebne elementy i można zaczynać prace :) . Z góry przepraszam za niewłaściwe...
To nic innego, jak moduł GL133 z Telpodu. Rozwiązanie to było stosowane w motorowerze chart. Podobne rozwiązania są teraz nagminnie stosowane we wszystkich skuterkach made in China. To zapłon CDI, czyli zapłon kondensatorowy zasilany z osobnej cewki. Nie potrzebuje do podjęcia pracy akumulatora.
Cześć, ostatnio coś mnie wzięło i postanowiłem zrobić od nowa zapłon do silnika (komar, jajo). Już mam mniej więcej rozplanowane co i jak zrobić. Będzie to zapłon z akumulatorem i cewką butelkową. Chciałbym sterować cewką za pomocą mikrokontrolera STM32 (układ to nie problem). Mam jednak pewne obawy co do działania mikrokontrolera przy kablu wn. Jak...
Sprawdź, czy masz dobre pierścienie założone (czy jest dobre kompresja), bo może nie zasysa mieszanki z gaźnika. Sprawdź też, czy nie padł simmering od strony sprzęgła (czy olej nie wlewa się do komory korbowej). Komar odpala z 1 kopa? Zapłon jest wyregulowany? Przerwa na platynkach, to o,3-0,4 mm, na świecy 0,3 - 0,6 mm, wyprzedzenie zapłonu 3 mm.
no raczej trochę nie proszę się przyjrzeć bo śrubka to tyczy dokręcenia kabla
Witam! Jako że jest zima chciałbym ulepszyć mojego mopeta. Słyszałem o "wzmacniaczach iskry ". Postanowiłem założyć takie coś. Poszukałem na ten temat i znalazłem: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic96... tyle że nigdzie nie ma napisane pod jaką cewkę jest ten moduł, elektroniczną czy zwykłą. Mam w gokarcie moduł GL100 produkcji telpod i...
Witam. Poszukuje schematu sprawdzonego i działająccego zapłonu elektronicznego do Komara i jasno opisanego montażu w komarze. Szukałem na Elektrodzie ale nie znalazłem konkretnej odpowiedzi. Chodzi mi o to żeby była bardzo mocna iskra. Proszę o pomoc. Pozdrawiam
Tak, ale braknie materiału - skończy się płytka.
Więc cewka jest nowa bo mi niedawno padła i dałem nówkę sztukę. Pierścienie także niedawno wymieniłem, nieszczelność też raczej odpada bo w marcu był u mechanika na remoncie. Ale jak może być źle ustawiony zapłon jak na zimnym silniku po przelaniu pali na strzała. Co z tym jest?? To jakiego oleju powinienem używać aby nie zajeżdzać silnika? Raz tato...
Witam, posiadam taki o to zapłon do motoryki https://www.olx.pl/oferta/bezstykowy-zap... chciał bym się zapytać czy jest możliwość przerobienia go na oryginalne koło magnesowe ? Ten z zdjęcia ma dodatkowe magnesy.
Nie mam pojęcia jak i gdzie się przestawia zapłon elektroniczny. W takich motorach jak wsk czy komar to wiadomo ale elektroniczne ? czy tam jest wogle koło zamachowe ? Mam motor KTM 125 i chyba przestawił mi się zapłon bo sprawdzałem już wszelkie możliwości. Proszę o pomoc czy to się zmienia jakimś potencjometrem, cewką, kondensatorem... ?? Z góry dziękuję...
https://www.google.pl/search?site=&tbm=i...
Witam!! Przeglądając różne strony internetowe natknąłem się na ciekawy schemat jak zrobic do komara elektroniczny zapłon. A że jestem szczęśliwym posiadaczem tego motoroweru i ciągle mam jakieś problemy z zapłonem postanowiłem zrobic z Waszą pomocą Elektroniczny zapłon do komara. Myśle że mogę liczyc na Waszą pomoc, z góry dziękuje za każdą cenną odpowiedź....
Witam .Czy można zastosować ten moduł w romecie ? A jeżeli nie to podajcie namiary. Dzięki Jeżeli masz na myśli zwykłego komara to stanowczo nie. Jest tam zwykły najprostszy iskrownik co uniemożliwia zrobienie takiej przeróbki. Po za tym komar ma dobrze zrobiony zapłon i nie potrzebuje zamiany, mrozy nie mrozy zawsze odpala (chyba ze masz zamiar dołożyć...
Moje 2 suwy (Komary, Romety) chodzą na tym co im wkręcę, jak wszystko sprawne (również mieszanka) to ma chodzić i na chinolu i tyle.
Idąc po łatwiźnie- koło zamachowe od kosiarki i cewka zapłonowa. Ze szrota wyjdzie tanio, z kątem zapłonu trzeba pokombinować. Może być Komar jak od kosiarki się nie zmieści.
O ile dobrze pamiętam do tego silnika zalecana jest świeca F75, Twoje 95 to dużo za ciepła wieca do tego silnika. Pytanie jeszcze czy jak silnik pracuje to "ciągnie równo" czy też gubi zapłony?
No nie w to nigdy nie uwierzę, ale jednak to prawda. Znalazłem jakąś świece iskra lgp i co? Komar pali a już chciałem cały zapłon zmieniać, dziś kupiłem nową świecę bosch, teraz tylko regulacja gaźnika i takie tam i komar powinien śmigać. Dziękuję serdecznie wszystkim za pomoc Dodano po 3 Jeszcze jedna sprawa. Silnik na tej nowej świecy bosch nie pali,...
Czyli masz zaplon typu konwencjonalny iskrownik. ?I teraz nie wiem czy dobrze rozumię -przewijam cewkę dokładam chińczyka podłączam pod przerywacz i będzie działać? Tak jest, poczytaj tu na forum, jak to zrobić - Koledzy tak przerabiali ,,Komarki", bo to identyczny system zapłonowy w Twoim silniku.
Czyli spaliłem tyrystor tą cewką elektroniczną. Popłyną za duży prąd i fire! A może ma ktoś schemat modułu GL200 lub GL100. Mam w gokarcie Gl100 i jestem mega zadowolony i chciałbym taki do komarka. Czytałem że GL200 jest lepszy i może współpracowa z cewkami elektronicznymi i ma automatyczne wyłączanie zapłonu.
Yyy czy ten silnik nie jest na dotarciu? Tj ma mniej niż 1000km przebiegu? Pamiętaj że gaźnik reguluje się pod silnik. Czekaj, piszesz że masz komarka, a przypadkiem cewka WN nie pasuje od komara? Druga sprawa że komarek ma mniejszą moc, więc mniej pali, więc mieszanka jest uboższa... Wg mnie reguluj gaźnik.
Wersja pierwsza, z dwoma uzwojeniami, jest typowym iskrownikiem, czyli pełnym układem zapłonowym jesli wziąć pod uwagę jeszcze przerywacz i kondensator. Wersja druga, z jednym uzwojeniem, może być też zapłonem iskrownikowym, ale z wydzieloną cewką WN. Porównanie między nimi jest takie jak między zapłonem Komara i Simsona - oba w wersji z przerywaczem...
zapłon na stuł rozebrać wszystko starannie wyczyścić platyny kondensator nowy i cewka wysokiego też najlepiej nowa lub stara orginał
Kompresji nie mam czym sprawdzić dokładnie. Podmieniałem też świecę i kabel od wysokiego napięcia. Zapłon, jak pisałem wyżej, przyśpieszałem opóźniałem i nic. A co masz na myśli czy silnik nie jest zalewany przez paliwo? Jak to sprawdzić? Świece zalewa. Komar nawet nie łapie nic cisza. Kondensator dobrze przykręcony. Jak sprawdzić stan paliwa w komorze?...
Jaki problem? Widziałem już silniki mz z założonym zapłonem iskrownikowym od komara, czy pokrewnych. I działało to popranie, bez problemów z odpalaniem.
Wiesz teraz i złom drogi a ty kolego chyba średnio się znasz na tym skoro uważasz że almot czy zapłon CDI od turbozabytkow to złom bo złom to jest platynka jakbym miał czas i pieniądze na dokończenie to bym zrobił je ale przede wszystkim brak kasy
Kąt wyprzedzenia zapłonu ustawiony prawidłowo? Nie zapominaj, że po ustawianiu szczeliny przerywacza trzeba korygować.
Tak sobie pisać możemy wszyscy. Dzisiaj sprawdzę przy pomocy niezbędnych narzędzi gdzie leży problem. Pytanie skierowane było w zasadzie do ludzi którzy mieli podobny problem i co było przyczyną. Tak jak przedmówca wspomniał na oko do można zapłon w komarze ustawić. Komputer i ciśnieniomierz to powinno ustalić przyczynę.
Zdjąć magneto, wyczyścić układ zapłonowy (platynki) i ustawić przerwę oraz wyprzedzenie zapłonu, wymienić kondensator, sprawdzić świecę zapłonową oraz jej przerwę, skontrolować kabel wysokiego napięcia pod kątem przebicia no i próba.
Cewka powinna mieć ten sam rozstaw śrub mocujących. Różnica jest w tym, że stare były robione porządniej i miały tulejki prowadzące będące jednocześnie "nitami" trzymającymi w kupie blachy rdzenia cewki. Zrobiłeś zdjęcia w niosącej mało informacji pozycji. Wg mnie da się założyć nową cewkę i nie sądzę, że to bubel. Trzeba trochę popracować głową i rękami....
Przewód zapłonowy to przewód zapłonowy... Nie ma większego znaczenia czy pochodzi z Rometa czy Yamahy. Ważne aby miał żyłę miedzianą. Przewody samochodowe z żyłą węglową (oporową) nie stosuje się w motocyklach.
wielkie dzieki wlasnie zasiadlem do lektory. A zapytam sie jeszcze tak kolege jak wyregulowac dobrze zaplon?? w komarze sie regulowalo sowmiarka na 3mm wyprzedzenie ale w poldku nie mam pojecia
Miałem pomysł coby kupić mały akumulatorek i oświetlenie zrobić osobnym torem, a zapłon zostawić w spokoju. Pytanie tylko czy mogę wsadzić miast żarówki kilka jasnych diodek, czy będą równie skuteczne?
ja bym to poczucie humoru nazwał pasją, ale da się w tym dostrzec ukryte dobro- gdyby nie ciągłe usterki komara, to nic bym nie umiał, poza tym komar znakomicie ćwiczy kondycję i siłę (próby odpalania na popych). z każdym dniem potrafiłem go pchać dalej, wszystko popsuł zapłon elektroniczny :)
Na Twoim miejscu przeczyścił jeszcze raz dobrze gaźnik a dysze to cieniuteńkim ale to cieniuteńkim jak nitka drucikiem przeczyścił i przedmuchał wraz z filtrem,potem popróbował bym rożne regulacje na gaźniku a w ostateczności zobaczył bym zapłon;) Pozdrawiam
W jaki sposób można wypalać takie tłumiki których dalej się nie rozbierze? Nie wypalaj bo to nie wiele da. Wypłucz środek w benzynie lub jakimś innym rozpuszczalniku tak długo, aż wylewany rozpuszczalnik będzie czysty a nie czarny. To wszystko. W Komarku zatykało się wylot a przez wlot wlewało się "zupę". Mieszu-mieszu i po kilku takich mieszaniach...
A czy przypadkiem w jawie nie jest zapłon bateryjny??? Nie wiem o jakim ogarze mówisz, ale w tym z silnikiem od komara był zwykły iskrownik.
szkoda,że nikt mi nie odpowiedział na moje pytania.podłączyłem 3 cewki świetlne szeregowo w zapłonie od komara,świecą mi 26 diód połączonych szeregowo,ale żarówki nawet 6V nie chce pociągnąć ,nawet sie zażarzy,czemu?obroty ok 500/min.a może zastąpić te cewki czymś innym prosze o porade i prosze o odpowiedz.pozdrawiam gaweł
Co do wyboru rower czy motorower to już zależy co chcesz mieć. Jedno jest pewne silnik komara bym odradzał. Ciężki i badziewny, zapłon na platynkach. Zdecydowanie jak już to. Nowoczesny silnik.
Otóż chciałbym zakupić kondesnator do prostego układu zapłonowego (przerywacz , kondensator , cewka zapłonowa) do silnika Komara :) chciałbym zakupić to w zwykłym sklepie elektronicznym. Pojemność kondensatora ma mieć 0.22-025 uF , oraz napięcie 600V. O jaki typ kondesatora poprosić ? Jaki będzie najbardziej trwały ? Z kondesnatoram dydekowanymi dokładnie...
Jakis aparat co miał wcześniej ten sprzęt przykręcił mase do silnika o.O a ten kabel od masy rozłącza zapłon i dlatego nei było.. teraz nstępnę pytanie czy ten silnik 3.5hp uciągnie gokarta jeśli zastosuje odpowiednie przełożenia komar ma około 2 km i pociska ?? teraz jakie przełożenia skrzynia od malucha ?
Witam Mój problem jest następujący - jak jadę na 2 biegu na pełnym gazie w terenie prostym, albo z górki, to Komar zwalnia, jakby lekko przyhamowuje, a po pewnym czasie znowu zaczyna szybciej jechać. I tak w kółko. Jak jadę pod górkę na pełnym gazie, to takich problemów nie ma - jedzie cały czas równo. Gaźnik mam przeczyszczony i wyregulowany, zapłon...
Witam. Troszeczkę wyjaśnień. " Magneto " nie jest żargonową nazwą prądnicy tylko najprostszym systemem zapłonowym, stosowanym w silnikach z zapłonem iskrowym ( benzynowe ). W takiej instalacji mogą powstawać przepięcia w momencie rozwarcia przerywacza. W celu zabezpieczenia innych odbiorników przed skutkami przepięć zastosowano trzy (zazwyczaj) cewki,...
Wracam do tematu bo do prób postanowiłem skorzystać tylko z oryginalnego przerywacza, dokupując tymczasowo cewkę od jakiegoś motoroweru i stosowny kondensator. No i mam pytanie jak szukać takiej cewki? Jawka/Ogar 200, Komar, WSK, a może najprościej i najtaniej będzie użyć zwykłej cewki samochodowej? Celem jest możliwość odpalenia silniczka wyłącznie...
Zastanawiam się nad czym tu wszyscy debatują ponieważ taki problem to nie problem. Następujące widzę rozwiązania. 1. Spróbować kupić podobną cewkę od innego sprzętu np. komar, jawka, wska, ewentualnie przewiercić otwory lub dać ślusarzowi do wywiercenia. NIE WOLNO CI JEJ OBCINAć NP. W ROGACH ponieważ zewrzesz blachy. 2. Weź starą cewkę i idź do fabryki...
Silnik wsk 175 silnikiem wysokoobrotowym? Wprawdzie jest to silnik podkwadratowy ale do szybkobieżności to trochę mu chyba brakuje... Polecam lekturę starych numerów "Świata Motocykli" gdzie były artykuły dotyczące wydobywania ukrytych mocy silników dwusuwowych i ich "tuningu". Można dobrać czasy rozrządu, wstawić w skrzynię korbową podkowę, zestroić...
Jakos tak 'okolo 1972 / 73r.' jezdzilismy z Kolegami na podworkach i na koncu 'slepej ulicy' - 'Komarem Sport' i 'katowalismy' go 'ile fabryka dala' - i nigdy sie nie zatarl, bo mial idealnie ustawiony zaplon do benzyny 76 - 78 Oktan [ juz przyspieszony ponad dane fabryczne o ok. 1,5 - 2mm ]... 'Komar Sport' - dawal rade / 'szedl na kolo', chociaz we...
Z dzieciństwa pamietam, że do komarka najlepsza była ruska świeca od silniczka benzynowego do odpalania deta. Miała jasnofioletową porcelankę. Deciarze po odpaleniu silnika wykręcali tą świecę i chowali taki był na nią popyt.
to działa na takiej zasadzie że odcina na chwilą iskrę i jak paliwo bez spalenia przejdzie przez cylinder do rury wydechowej i przy ponownym podaniu iskry spala się wszysto co doszło do tłumika. wiec to nie będzie takie proste do zrobienia tylko na 555. w motorku typu Jawa Komar Mz może sz to łatwo osiągnąć : odpalasz dajesz trochę gazu, potem wyłączasz...
To jest układ typu magnet z gromadzeniem energii w indukcyjności rzeczonej i pewnie uszkodzonej cewki. Cewka nie musi generować tak wysokich napięć (200 VAC) ale te 2V to też za mało. W tej cewce musi płynąć spory prąd (2-4A) aby zgromadzona w jej indukcyjności energia po przetransformowaniu cewką WN dała iskrę. Układ działa podobnie jak zapłon w komarku/Romecie...
Sprawdzę jeszcze raz, bo znalazłem post w którym ktoś opisuje identyczne objawy. Okazało się, że miał wał korbowy od komara i zapłon był całkiem gdzie indziej. Musiał rozpiłować aparat zapłonowy i było wszystko OK. Być może u mnie jest podobnie, bo tego silnika nie rozbierałem. Wieczorem napiszę o wynikach prób
Temat chyba powinienem zamknąć bo problem rozwiązany.Dużo się nie namyślając kupiłem silnik od simsona s51 i mam zamiar go tam umieścić. A z tym silnikiem myślę że to wina zapłonu.
W muchołapce, a w zasadzie w komarołapce ze względu na to, że muchy tym złomem ciężko dogonić, napięcie jest rzędu 900V i trochę więcej. Jest ono zbyt niskie by przebić się przez sierść zwierzęcia.
Witam,mam komara z silnikiem s38. dostałem go od ojca , stal 11 lat w stodole i w końcu postanowiłem go zrobić, ustawiłem na nowo zapłon ( przerwa na rozdzielaczu 0.4 i 3 mm przed GMP ) wyczyściłem gaźnik i wyregulowałem go , wymieniłem pierścienie , oraz świece. Raz pali na pierwszy kop i jeździ a raz moge se kopać cały dzień i nie che odpalić i jest...
Powiem Ci tak, wielokrotnie próbowałem nawijać cewki zasilające cdi, które dają ok 50V przy rozruchu, potem kilkaset V przy pracy silnika, żadna długo nie wytrzymała, zawsze skończyło się to przebiciem uzwojenia. Ty chcesz przewinąć cewkę WN, która daje ok 15kV !. Nie widzę żadnych szans powodzenia takiej operacji w warunkach amatorskich. Jedyne wyjście...
Otóż kolego chcę sobie komplikowac sprawę dlatego że: zapłony iskrownikowe nie kojażą mi się najlepiej: Trudności w uruchomienu silnika, słaba iskra, często jej brak przy zabrudzonej świecy. Ne mówię tego z wyczytanu z neta tylko realne fakty. 4 lata jeździłem komarem. Pewnego pięknego wakacyjnego dnia założyłem kierunki i zapłon bateryjny. Wszystkie...
I drugie pytanko mam magneto z takim długim znacznikiem i tu pytanie w którym miejscu następuje iskra? Na końcu znacznika? Czy na początku? Na początku. Na kole magnesowym powinno być o znaczenie T jak Top (górny martwy punkt tłoka) i F jak Fire (iskra, zapłon).
Siewcu, znasz takie powiedzenie, „Jak coś jest do wszystkiego, to jest do niczego”? Nie przypominam sobie, żebym kiedykolwiek widział ustawianie zapłonu lampą stroboskopową w motocyklu WSK, lub motorowerze Komar, a taki przyrząd nadaje się do tego wyśmienicie.
Tylko przykręć to sprzęgło, bo widziałem agentów którzy składali sobie sprzęgło, a dopiero puźniej już złożone tylko wkładali je na wał - błąd, sprzęgło należy składać już na wale( może to sprawić kłopot jeśli sie to robi samemu - spreżyna jest "twarda"). Ja kiedy w mojej motorynce wymieniałem tarcze sprzęgłowe złapałem się za głowe( poprzedni właściciel...
Może sprubój wziąść inną cewkę zapłonową jak jest na 12V to od jakiegoś samochodu i podepnij zamiast orginalnej i wtedy się dowiesz czy tamta ogrinalna padła czy coś innego. I najpierw zmież napięcie za kabelkach dochodzących do cewki bo może jest za niskie i dlatego iskra jest słaba a pod ciśnieniem (w cylindrze) zanika. Życzę powodzenia w naprawie....
Temat można zamknąć zamiast trafa od tv wykorzystałem starą cewkę od komarka daje iskrę na 3-4 mm czyli wystarczającą do moich potrzeb jeszcze raz dziękuję za zainteresowanie i podpowiedzi.
Masz racje z cewkami było coś kombinowane, jeszcze mój św pamięci wujek coś w nim kombinował. A co do mierzenia napięcia nie mam z tym kłopotów wiem jak to się robi :!: :D układzik prostowniczy zrobiłem ale wydaje mi się że będzie za słaby będe musiał założyć każby mostek do poszczególnej cewki i odłączyć drut masowy od cewki żeby podłączyć mostek a...
:roll: Potrzebuję taaki układ żeby się zapalała kolejna dioda wzraz ze rosnącymi odrotami to ma działać pod zapłonem od motorynki lub komara i jak by ktoś mógł mi wysłać schemat to na wsmpw(at)tlen.pl Dzieki z góry :roll:
http://www.mzetz.fora.pl/warsztat,13/prz... Poczytaj, bo nie potrafię Ci wytłumaczyć w tym momencie jak to robić- mimo iż robiłem to wiele razy. Po prostu przerwa nie może być ani za duża, ani za mała - ja to robię raczej doświadczalnie - ustawiasz platynki, świecę przystawiasz np. do cylindra, ruszasz kopnikiem i sprawdzasz...
witam ubzdurałem sobie że w moim komarku będzie instalacja nie 6v jak normalnie tylko 12v po pierwsze łatwiej dostać żarówki po drógie będą mniejsze procentowo skoki napięcia znalazłem nawet artykuł o takiej przeróbce ale nie jest on jeszcze ukończony http://motorower.net/modules/articles/ar... jest tam opisane jak zrobić zapłon i jak zrobić...
Zapłon w tych silnikach to zapłon iskrownikowy ("magneto") i silnik będzie pracował bez akumulatora. W typowym iskrowniku cewka zapłonowa siedzi pod kołem zamachowym: WSK, Komar. Tutaj pod kołem zamachowym jest cewka (nazwę ją generująca), kondensator i przerywacz. Przy zwartych stykach wirujące koło zamachowe powoduje przepływ prądu w cewce generującej,...
To jest cewka zasilająca układ zapłonowy, jest nawinięta jak cewka prądowa od świateł. To nie jest cewka zapłonowa wysokiego napięcia z której wychodzi bezpośrednio przewód zapłonowy WN, taka jak np: WSK 125, Komar, Romet, które mają uzwojenie pierwotne i wtórne wysokiego napięcia.
A ja uważam, że to ciekawy temat - w końcu renowacja zabytku ;). Tam masz tylko kilka elementów. Sprawdź miernikiem cewkę, czy ma przejście. Sprawdź, czy odczep cewki (który służy do gaszenia silnika) nie jest zwarty do masy przez niewłaściwie działającą/ źle podłączoną instalację lub zepsutą stacyjkę. Jak pisał kolega wcześniej - może być za duża przerwa...
Nie pez przesady, a kołnierze są zaginane i zaklepywane nie wiem dokładnie w jaki sposób ale jest tak mozno zaciśnęta ta tuleja że nic jej nie rószy. A w Ogarze nie ma znowu takiego ciśnienia, ja mam gdzieś taka głowicę zrobioną do komara. Nic tego nie rusza a tulejka jest miedziana lub mosiężna....
WITAM BARDZO PROSZE O CHECKSUMY DO WINOLS 1.226 .DZIEKUJE BARDZO komar(at)djnation.com
Na 99,9% przerywacz będzie pasował od komara, swoją drogą fajny skuter ;)
Chcesz deklarować że jest zgodny z jakimiś normami. No i właśnie wtedy wysyłasz na badania, chyba że masz sprzęt i kwalifikacje żeby je zrobić samemu. Całkowicie darmowa podstawa jest taka że deklarujesz zgodność z dyrektywami bez zgodności i badań z normami. Dyrektywa i norma to są 2 różne sprawy. Dyrektywa jest obowiązkowa, norma jest dobrowolna....
Jeżeli byłeś serwisantem DD to wiesz, że bolączkom MCR-ów jest zapłon/jonizacja. Błąd E4 oraz E5 jest wynikiem m. in. awarii trafa. Pytam się więc użytkownika czy na postoju kocioł widzi prąd jonizacji. Oczywiście nie na poziomie 8µA jak przy normalnej pracy tylko na poziomie ok 0,4µA. :?: Jeżeli prąd jonizacji jest różny od zera to mamy...
a gdzie teraz dostanę platynkę która nie będzie chińska? Na przykład tu https://gmoto.pl/platynki,55887.html albo https://www.moto-shark.pl/moto/6472486/p...
Między masą a przerywaczem 0,8 Ω, masa-wn bez fajki 7,1Ω, przerywacz-wn 7,1Ω bez zmian wszystkie pomiary przeprowadzone bez połączeń z układem. Co myślicie nad założeniem cewki od motorynki,komarka. http://obrazki.elektroda.pl/8852718800_1...
To teraz ustawiaj zapłon/przyspieszenie doświadczalnie - próbuj, jak silnik pracuje przy wyprzedzeniu 3 mm, później zwiększ do 4-5 mm i sprawdź. Ja tak sprawdzałem z tym silnikiem "Komar - pedałowiec", że jeździłem na każdym ustawieniu kilka minut i sprawdzałem przyspieszenie. Początkowo, na "środku fasolki" - nie chciał sie wkręcać na obroty, osiągał...
Przepraszam że temat nieukończony od tak dawna opryskiwacz działa. Jest jeszcze niekompletny (brak filtra powietrza i osłony na przerywacz), ale ponoć gdzieś powinny być więc czekam. Dziękuję za zainteresowanie tematem i za pomoc uzyskaną tutaj, w szczególności "Rycho T" pomógł w określeniu "ustrojstwa" co pomogło w szukaniu... <piwo> Przydałby...
Ale nawet nie wiemy w czym? W komarze? Czy może w zaporożcu? A może to samochód, gdzie nie przestawi kąta?
Kurcze już 5 rok jeżdźe Komarem i miałem takie problemy na początku. Najlepiej kupić tłoczek+pierścienie+tulejka na wał i sworzeń, zrobić szlif i pozamiatane! Chula jak złoto! A może poprostu masz za dużo podkładek w skrzyni biegów i się ciężko kręci? Może masz łożyska do wymiany? Ale najlepiej REMONCIK! Zrobisz raz,dobrze dotrzesz i masz spokój (no...
Schematy.... rysuneczek zamiast schematu, coś co mnie osobiście przyprawia o dreszcze. Ale testując mieszankę napoju z lodem postanowiłem zapoznać się z szczegółami. "220/6v (ta liczba to omy)" - na pewno nie. To jest w uproszczeniu oznaczenie przekładni transformatora (jest to trafo sieciowe prawdopodobnie TS xx/6 czyli jeśli zasilisz uzwojenie wtórne...
Witam, to jeszcze świeca wchodzi w grę - wkręć "gorętszą", czyli np. wg starych oznaczę "Bosch-a": W 145 - to jest odpowiednik "Iskry F 50", bo może ta, którą masz teraz zamontowaną - jest "za zimna", ma zbyt wysokie oznaczenia i nie spala nagaru, który tworzy się na świecy - bo świeca nie zdąży się nagrzać do temperatury pracy? Świece muszą być dobierane...
Podczas pracy podlej go PB ze strzykawki, to rozwieje wątpliwości braku zasilania paliwem. Poza tym stroboskop. do iskry jest potrzebny. O oscyloskopie zapomnij, po co armatę, na komara, wytaczać!
Stronę elektryczną wykluczyłem bo mam cały zapłon od platynkowca- magneto, zaplon, cewke itd. Pominąłem oryginalną instalację. Właśnie gdybym tylko taki miał to już bym sprawdził. Też myślałem o uszczelniaczach ale jak pisałem wyżej olej jest normalny. Zrobiłem wiele takich komarków ale ten jest zczarowany.
to kwestia odzwyczajenia się od komarków 50cc bo wieki na takim czymś nie jeździłem. Kiedyś znajomy przewiózł mnie swoim 126p i rzucił tekst: - jak dobrze wcisnąć gaz do dechy. na to ja: - no to wciśnij bo słabo przyspiesza. a on: - już dawno mam nogę w podłodze. Tak przyspieszają te stare wynalazki, nie ma porównania do japońców.
komar zapłon ustawić zapłon komar romet komar zapłon
membrana pompa paliwo akumulator skuter elektryczny oświetlenie kurnika
wykrywacz metali schemat odbiornik pcf801
Onkyo E700BT vs JBL Tune Buds: Które słuchawki wybrać? Najlepsze słuchawki bezprzewodowe nauszne do 400 zł