zainteresuj się programem ABCOM. Do tego prosty interfejs i czytasz w czasie rzeczywistym parametry ze sterownika. Wśród tych parametrów jest "ignition retard" czyli o ile stopni jest opóźniony zapłon względem mapy, zmienia się gdy zadziała czujnik spalania stukowego (+ pewien algorytm w sterowniku). Sam sygnał z czujnika tez chyba widać. A. jak masz...
diagnostyka ( kody błędów? znaczenie MAP sensor?) może być: zapłon przeciek powietrza adaptacja przepustnicy
W erze układów wtryskowych, w których zapłon jest kontrolowany w całości przez ECU, nikt nie sprawdza kąta wyprzedzenia zapłonu. Silnik turbo benzyna, takie mapy zapłonu są zupełnie naturalne. Przy niskim obciążeniu maksymalny kąt wyprzedzenia zapłonu (40 stopni), przy pełnym obciążeniu i doładowaniu jest opóźniany co daje kilkanaście stopni wyprzedzenia....
Lambda 10 map 033918 043918 02D918 027918 021918 01B918 015918 00F918 009918 003918 Zapłon 8 map 03B8D7 03B997 03BBEF 03BCAF 04B8D7 04B997 04BBEF 048CAF ...tyle Ci wystarczy żeby popsuć to auto ;-) ale tak całkiem serio to mam nadzieję że masz sumy kontrolne? Jakbyś jeszcze chciał to mam dawkę paliwa ale lambda powinna Ci wystarczyć.
Jeśli gas dochodzi do listwy to MAP gazowy do wymiany.
Witam! Potrzebujesz wiedzy z zakresu pracy i sterowania silnika spalinowego. Antykwariat/alledrogo i tam raczej starsze książki, gdzie o tym pisano. W nowszych jakby mniej esencji. Zapłon zależy od obrotów i obciążenia silnika, temperatury silnika, powietrza i liczby oktanowej paliwa, stopnia sprężania, konstrukcji komory spalania itd. Obroty wiadomo,...
Sonda lambda nie ma wpływu na kąt zapłonu a strzelanie w dolot to za wczesny zapłon. -map sensor * -czujnik obrotów wału -czujnik położenia przepustnicy * -gniazda zaworowe powiedziały do widzenia Bez komputera : zgaduj zgadula, można co prawda kombinować multimetrem ale do tego trzeba przysiąść. * - biorąc pod uwagę w miarę poprawną pracę na gazie,...
Włącz zapłon i sprawdź jaką wartość pokazuje MAP sensor.
Może i masz racje . Ale napisałeś : "Równie dobrze można zrealizować to wykorzystując moduł DC-CDI i układ RC na wejściu z impulsatora." Jeśli się nie mylę jest to zapłon też ze zmiennym kątem zapłonu ale to zapłon praktycznie analogowy ( bez mikroprocesora) . Pewnie układ RC spełnia funkcje opóźnienia zapłonu . Czy znalazł by się schemat takiego zapłonu...
Witam nie masz możliwości podpięcia ECU do kompa ? najlepiej szukać tam gdzie coś było ostatnio robione nie ma jakiś kontrolek na pulpicie ? co już sprawdzieś ? Obiawy wygladają na silniczek krokowy, map sensor albo katalizator nie wypada tb zapłon przypadkiem
MZ ki w prawdzie fabrycznie nie miały mapy zapłonowej czyli zapłon statyczny ale mapa jest stworzona. 3mm jest dobre dla 1500obr ale już dla obrotów użytkowych jest zdecydowanie za późno. No ale lepiej jeśli sie grzeje niż by miał kop odbijać i miało być spalanie stukowe.
Zacznij od regulacji później będziemy myśleć dalej. Dokładnie o tą "wielką śrubę" mi chodzi, po jej odkręceniu w gwincie powinno być wycięcie. Widzę, że podstawy mechaniki znasz i mając zdjętą pokrywę zaworów będziesz widział kiedy żaden z zaworów nie wykonuje pracy. Jeżeli chodzi o samą iskrę - zapłon, to tu niestety regulacji wyprzedzenia - opóźnienia...
Forum Avensis http://avensis.info
Jak szarpie a nie jest to zapłon to raczej TPS .MAP-a nie ma.
Witam jak w temacie potrzebuje zmodyfikowany wsad do bmw 320d 136ps a najlepiej rozpiske map zapłon,paliwo itp. Są tam mapy 16x16, 12x12, 12x13, 10x16, 10x13, 10x10, 7x12, 8x10, 9x9, 8x8, 9x8, 8x16, 6x6, 10x5, 10x8, 8x5, 6x10 i nie wim zabardzo co jest od czego .Jak ktoś ma doświadczenie w modyfikacji diesla to proszę o pomoc .dzięki za pomoc pozdrawiam.
Jak by jeszcze dać czujnik podciśnienia albo otwarcia przepustnicy i mapę to zapłon idealny.
Najwyższe ciśnienie powinno mieć miejsce przy 10° do 15° owk po GMP, ale jeśli "stroisz" silnik to licz się z tym że moc "dwusuwa" zależy również od parametrów układu dolotowego i wylotowego, oraz od składu mieszanki, a także od temperatury powietrza, zaś wszystkie te czynniki wpływają na siebie. Życzę sukcesów.
Przekręć zapłon , zobacz co pokazuje MAP. Odpal auto i zobacz co pokazuje MAP na wolnych obrotach. Pytałem czy sprawdzałeś zawór zmiennych faz.
Cześć Tadas, dzięki za zainteresowanie. Mam takie autko doświadczalne i chciałem dla fanu dostroić wache na zewnętrznym kontrolerze Lm-2, podnieść zapłon, rpm i przerobić mapę przepustnicy, bo pewnie się przymyka. To w sumie wszystko, co tam można popsuć:-). Te stery w IAW w Vagach mają chłopaki rozpykane, ale Renault to już egzotyka, widzę. Ciekawe,...
Mój pracownik zamontował do swojej MZ moduł na czujniku HALLA od Golfa2.Tam jest prosty zapłon i nie trzeba przyśpieszacz ani mapy zapłonu. A czym zmienić mapę ,może KWP2000.....
Tylko ten zapłon ma mapę zapłonów do zupełnie innego silnika. W tamtym impulsy są zczytywane z koła zamachowego i nie ma mechanicznego przyspieszacza zapłonu (wszystko na drodze elektronicznej). Spróbuj na początek zastosować te moduły samochodowe. W polonezie też jest czujnik magnetyczny i mechaniczny przyspieszacz. Potrzebujesz tylko dwa takie moduły...
Rzeczywiście interesujące. Kiedyś robiłem zapłon do JAWY 350 z mapami zapłonu na Atmelu w Bascomie i byłem bardzo zadowolony. W instrukcji Jawy napisane było aby zapłon by ustawiony od 2,8mm do 3,2mm przed GPZ tłoka. Algorytm programu procesora polegał na tym iż, czujnik mierzył prędkość obrotową wału i przekazywał sygnał do Atmela a on odpowiednio...
Kup ten sam, z latami produkcji mógł się zmienić pinout modułu lub sterowanie mapą zapłonu.
Piszecie tutaj o czujniku map sensor czy to może być ten problem?? (...)Mechanik twierdzi że może być przestawiony zapłon . Map sensor jak najbardziej tak. Koniecznie trzeba też sprawdzić, czy wężyk podciśnieniowy jest szczelny i drożny. Swoją drogą ciekawy ten mechanik... W sumie moje strony... Nie niejaki Wiącek przypadkiem? Pozdrawiam
W cdifie oczywiście jest taka możliwość
Tym modułem nie uzyskasz charakterystyki takiej jaką przedstawiłeś w poprzednim poście. Dokładając kondensatorów równolegle do sygnału z impulsatora możesz jedynie opóźniać punkt zapłonu. Charakterystyka ta jest liniowa wraz ze wzrostem obrotów silnika. Przedstawiona charakterystyka dotyczy zapłonu ze sterowaniem mikroprocesorowym (tzw. digital) z bardzo...
MED213A ma kąt wyprzedzenia zapłonu 10st. MED210 i 211 ma kąt 4st. Dodatkowo mają inne mapy zapłonu, ale pinowo są zamienne.
Poszukaj w Google części zamienne do np pilarek spalinowych, zresztą, najpopularniejszy chinski motocykl Li-Fan 150ccm tez ma taki zapłon. Co ciekawe, jedna cewka podczas ,,najazdu' na nią magnesu koła generuje wzrastające napięcie, ładujące poprzez diodę kondensator i jednocześnie w odpowiednim miejscu tej krzywej napięcia na kondensatorze lub z cewki...
Jedyny dwucylindrowy jaki mi przychodzi na myśl to 126P w wesji EL,jak i cinquecento 700. Może napisz co chcesz osiągnąć,bedzie łatwiej coś pomyśleć.
bodzio18 zauważ, że ten układ nie twoży nowej mapy zapłonu tylko przesuwa orginalną mapę zapisaną w ECU o dowolny kąt ustalany poprzez stałą czasową. Jeżeli stała czasowa odpowiadać bedzie np.350 stopniom to masz wyprzedzony zapłon o 10 stopni w stosunku do orginalnej mapy w całym zakresie obrotów
Widzę po wypowiedzi że mi nie pomożesz, kolego zapłon to ja mam mikroprocesorowy własnej produkcji ale nie mam mapy zapłonu której to poszukuje, mapa zapłonu czyli różne wyprzedzenie zapłonu zależnie (akurat u mnie) od obrotów i to konkretnie do tego silnika. np taka ale ta jest raczej nie wiarygodna http://obrazki.elektroda.net/4_123616295...
No tak, a mapa zapłonu ?
Jak geometria chodzi lekko to na początek podmień MAP. Nie wiem co to za obrazki powstawiałeś. Dodam tylko że MAP na zapłonie mia mieć około ciśnienia atmosferycznego. Wartości z baro i map musza być zbliżone.
a zrób jak umiesz:) zapłon, cisnienie paliwa, no i map/maf
Jak zwiększasz? Wiesz co to misfire? Co tu ma mapa do tego, że zapłon Ci wypada na jednym garze. Czym to czytasz?
VAG w zeszytach serwisowych podaje, że na biegu jałowym rozgrzanego silnika w moim aucie (1.4 16v MPI) czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym MAP powinien wskazywać wartość między 240 a 420 mbar (norma) Norma jest wartość jak najbliżej zbliżona do 340mBar. Odchyłki w górę, lub w dół, mogą raz wynikać ze specyfikacji samego silnika - kwestia kątów...
Nie widzi prędkości auta?? Na postoju to normalka , w czasie jazdy jak widzi sygnał prędkości to pozwala na "dokręcenie" obrotów.Te modele nie mają MAF tylko MAP
taki sam a nawet jak nie wpływa na zapłon to może wpłynąć na chęć zapalenia kontrolki MIL co również może oznaczać sztywny zapłon albo awaryjną mapę - wszystko zależy od tego jaki program jest w ECU a to zależy od głowy konstruktora więc na początek należałoby tam wejść a więc niemożliwe, zatem jak nie zrobisz próby to nie będziesz wiedział
Auto udalo sie odpalic, okazalo sie ze w kompie wykasowaly sie mapy zapłonu, reset kompa+wgranie nowych map załatwilo sprawe:)
Bo żeby prawidłowo wywalić klapy trzeba mapę powietrza i zapłonu zmodyfikować, w mt35e lepiej kolektor wymienić.
Jak nie ma czym regulować to można tylko sprawdzić zapłon. Głównie wpływ mają obroty (im wyższe tym wcześniejszy zapłon - odpowiednik ciężarków w aparacie zaplonowym) oraz czujnik położenia przepustnicy i map (wg nich ecu określa obciążenie silnika - im większe tym zapłon wcześniejszy; odpowiednik komory podcisnieniowej w starych aparatach zapłonowych)....
W digiplex-ie też jest procesor z wgranymi mapami zapłonu, podciśnienie tylko je przełącza. Była też gdzieś montowana wersja tego modułu wyposażona we wbudowany map-sensor, korekta KWZ odbywała się w zależności od obciążenia silnika
O ile ma moduł dobrej klasy , to przestawianie zapłonu odbywa się elektronicznie w zależności od obrotów i chwilowego przyspieszenia . W 2T jest nie wielkie , natomiast w 4T dużo większe , dlatego nie powinno zamieniać się modułów . :| Dodano po 15 Oprócz tego każdy inny silnik ma inny kąt zapłonu oraz wymaga innej mapy przyspieszania zapłonu o ile...
Panowie, Rozumiem wasze sugestie ale oryginalny sterownik nie ma możliwości przełączania map. Jest to dla mnie bardzo ważna funkcja. Nie zainwestuje w EMU. Czy naprawdę nie da się podłączyć tego do astry?
A wężyki podciśnienia to dla ozdoby były dodawane? Niestety, ale zapłon mieszanki ubogiej przebiega trochę inaczej, niż bogatej i trzeba to korygować. W systemach gaźnikowych też były takie korekty wymuszane przez membrany. Jak już coś robić, to porządnie, a nie jak 100 lat temu, kiedy to było rzeczywiście trudne technicznie.
W polonezie nie ma czujnika spalania stukowego W GSI jest czujnik spalania stukowego, ale nie wiem czy działa w dwie strony czy tylko w jedną. Tzn. czy komp potrafi przyśpieszać zapłon aż do wystąpienia "stukania" i potem pracować na granicy jego występowania, czy tylko przy gorszej jakości paliwa opóźnia zapłon w stosunku do kąta wyprzedzenia obliczonego/odczytanego...
witam inne sa fazy rozrządu mapy zapłonów stopień i ciśnienie sprezania i jeszcze coś tylko nie pamietam dokładnie co ale sprawdze i dopiszę
Odłącz oba wężyki od czujnika map, włącz zaplon by centralka gazu świeciła i sprawdź czy gaz jak map pokazują równo okolo 1 bara cisnienia atmosferycznego.
Jest pewne ryzyko w tej przerobce Jawy TS,ze jej moc wzrosnie do okolo 30 KM. Wg. mnie nie ma takiego ryzyka. Natomiast jest ryzyko uszkodzenia silnika zastosowaniem zapłonu z mapą od 4T. fulcrum144. Zamiast narzekać na puryzm językowy moderatorów i chwalić się "osiągnięciami" w naprawach motocykli zrób/zamontuj ten zapłon! Przetestuj go w Jawie i...
To nie jest zbyt wczesny zapłon tylko za dużo paliwa.Sprawdż rurkę do MAP-sensora, czujnik temperatury cieczy silnika/pod kolektorem ssącym/.Powodzenia.
Teraz włącz zapłon i sprawdź na samym zapłonie ile jest .Ma sie pokrywać z atmosferycznym. Jak nie to podmień MAP. Wcześniej sprawdzajać zasilania i masy.
Witam Można zastosować sterownik zapłonu z czujnikiem spalania stukowego z Escorta 1.6i na KE-Jetronicu. Miał on osobny sterownik dla wtrysku paliwa i osobny dla zapłonu. Mapę zapłonu zrobić np.dla V-power Racing 100 Shell-a, a jak będzie gorsze paliwko to komp opóżni zapłon biorąc pod uwagę sygnał z czujnika spalania stukowego. Potrzeba sterownik 200zł,rozdzielacz...
Przy stały kącie wyprzedzenia zapłonu, ustawionego zgodnie z zaleceniami producenta (3.8-4mm przed GPZ), miał nieprzyjemną cechę "oddawania" w kopniak, czasem tez przyduszony przy ruszaniu z miejsca potrafił odbić w drugą stronę - motor zaczynał jechać do tyłu. Odpalenie silnika na "lewych obrotach" to bardzo niebezpieczna sytuacja. Sam miałem taki...
Brat ma w VA ten silnik. Jest tam zwykła kopułka, palec itp. Do tej pory żyłem w beztrosce, nie wiedząc, że istnieje tam wynalazek o nazwie Zapłon elektroniczny z czujnikiem indukcyjnym, z zaprogramowaną mapą kąta wyprzedzenia Ok, w takim razie zapłon się nie przestawił :cry:
Zakladać, będzie ok. Różnice w tym że BB jest do fiesty więc może mieć delikatnie inna mapę zapłonu, nie do odczucia w toku normalnej jazdy.
możesz zakładac tylko ułady od crossowych motocyli :) dlaczego bo tylo one tam wytrzymają :D cz moze wykręcić nawet 13 000obr/min :) jesli chcesz to podam ci numer gg do gościa który coś na temat cz wie :P bobbik- masz troche dużą konkurecje ale jesli zrobisz zapłon z zmiennymi mapami w zalezności od obrotów i obciązenia w przystępnej cenie to może...
Zapłon da się rególować. Aby to zrobić trzeba odkręcić dwie srubki mocujące czujnik położenia wału (śruby M6 z okrągłymi łebkami, trzeba pokombinowac) i możemy przesuwać czujnik góra-dól, w górę zapłon opóźniamy a w dół przyspieszamy. Trzeba dodać że w taki sposób przenosimy tylko o kilka stopni całą mapę zapłonu zapisaną w module sterującym.
Moim prywatnym zdaniem jest cos nie tak z czytnikiem plyt.Info z komunikatem o błedzie jest wyświetlane jak dolna czesc nie moze sie dogadac z gorna.Jaką wersje masz tej MFD?Na dzien dobry sprawdz polaczenie z tyłu pod klapka z 3 wkretami jest mozliwe ze wysunela sie wtyczka lub ktos ja zle wkładał i wepchnol do srodka jakis pin Powodzenia PS jest mozliwe...
Notatnikiem otwierałem ale to jakieś bzdury wychodzą.W jakimś sensownym programie to musi być otwierane skoro da się przestawić zapłon i czas wtrysku.Mam ori mapę i kręconą i chciałbym je porównać.
tak 16v na pięć kabli.po jeżdżę zobaczymy,wypada mi jeszcze zapłon na 2i4 cylindrze zapali się czek i słabnie skasuje błąd i jest ok
Jak wypada na wolnych to jesteś o tyle w dobrej sytuacji że możesz zapiąć oscyloskop i wyłapać czy to zapłon czy wtryski. Tylko tak bo już powymieniałeś za dużo. Jeszcze przy lewiźnie w dolocie też by wypadał na wolnych ale MAP na to nie wskazuje. Jeszcze zwróć uwagę na korekty.
Wydaje mi się, że ECU powinien przez cały czas, utrzymywać wyprzedzenie zapłonu w pobliżu spalania stukowego. T zn. przyspieszać zapłon, aż wykryje początki spalania stukowego, następnie opóźniać, itd. Kłopoty powinien sygnalizować dopiero wtedy, gdy nie potrafi uniknąć spalania stukowego, pomimo opóźniania zapłonu.
Dwusuw z opóźnionym zapłonem lubi "odbić" i kręci się wtedy w drugą stronę :D W sportowych silnikach 4T z turbodoładowaniem są specjalne mapy z opóźnieniem zapłonu do podtrzymania obrotów turbiny
Falowanie obrotów faktycznie skłania do szukania w sterowaniu tymże biegiem ale u mnie silnik pracuje tak jak by mu wypadał zapłon. Problem jest bardziej po stronie sterowania układem wtryskowym. Może mapy się rozjechały ale przypominam sobie, że jeden elektromechanik wgrywał mi te mapy na nowo, tylko że z marnym skutkiem widocznie. Będę jeszcze musiał...
jeżeli masz moduł z cewkami bez brzewodów zapłonowych montowanymi na silniku to nie ma tam regulacji zapłonu chyba ze zmiana mapy bitowej w kompie auta pozdrawiam
Witam Przeczytałem cały wątek, który miejscami staje się dziwna polemiką ale temat jest wielce ciekawy. Oczywiście, zmiany w scalaku bez dobierania indywidualnego weryfikowanego pod obciążeniem dadzą lepsze rezultaty i bezpieczniejsze. Są oczywiście takze chipy uniwersalne tj. trochę lepsze od fabrycznych ale na tyle uniwersalne by silnik nie popłynął....
W przypadku awarii czujnika silnik znaczy mapy przejdą w tryb bezpieczny cofnie zapłon o parę stopni. Czyli żadne tych objawów co opisujesz a jedynie silnik może stracić na dynamice z 10 Kunia...
kąt wyprzedzenia zapłonu będzie prowadzony z mapy awaryjnej, silnik może dzwonić w pewnym zakresie obciążeń.
Problem został rozwiązany. utworzona została nowa mapa zapłonu i teraz pali bardzo ładnie
DOHC- ja od jakiegoś czasu już śmigam na BLOSie- polecam. Teraz pierwszym krokiem bedzie budowa mapy pod gaz (mapy zapłonu), potem sie zobaczy. Wogóle interesuje mnie temat dwóch kosći do jednego MS (pierwsza mapa zapłonu lpg ,druga -mapa zapłonu pb).
Z tych danych to tylko istnienie IMMO ma wpływ na sterownik. No, jeszcze kodowanie czy automatyczna skrzynia, ma zdajesię inna mapę zapłonu dla automatu. Ale to można ew. z TECHa przestawić. Faktycznie, nie ma na alledrogo tych kompów. Ale ktoś silnik taki sprzedaje, napisz, może ma kompa też..
W istniejących autach są stosowane tzw. mapy sterowania parametrami-paliwo, zapłon. Przy braku sygnału z sondy sprawny poza tym układ doskonale sobie poradzi. Z sondy brana jest tylko poprawka doliczana do aktualnych wartości mapy. Sonda za wolno reaguje, zbyt wiele jest czynników odbijających się na jej pracy, żeby układ przez ciebie proponowany działał...
A sprawdzałeś map sensor?? On też odpowiada za zapłon.. Zdarza się że przekłamują a komp nie wywala błędu
zaglądnij na diy-efi.org
Może niewiele odbiję od tematu bo chodzi tu też o zapłon elektroniczny lecz do motocykla w którym sprawia dużo więcej kłopotów mianowicie Jawa TS 350 tu mamy aż 2 "problemy" ( przerywacze ) napotkałem w internecie jak dla mnie bardzo imponujący zapłon do tego motocykla z mapą wyprzedzenia zapłonu z możliwością regulacji za pomocą komputera... po prostu...
nie mam zielonego pojecia jak to czytać.. ja też. Ale nie ma strachu. To nie tam jest problem. Nie w mapach, a to coś nie jest żadną mapą.
MAP sensor służy do wyliczenia czasów wtrysku paliwa, ale także do wyliczenia kąta wyprzedzenia zapłonu. Z MAP sensora mikroprocesor odczyta jakie jest podciśnienie czyli jakie jest obciążenie silnika i na tej podstawie przyspieszy odpowiednio zapłon. Analogicznie do działania mieszka podciśnieniowego w mechanicznym aparacie zapłonowym. MAP sensor....
Czujnik położenia wału korbowego jest przykręcony do bloku za pomocą dwóch śrub, jedna ma klasyczny łeb sześciokątny a druga to "urywka" - musisz wziąć kleszcze, chwycić na wystający walec i odkręcić, nastepnie na jej miejsce dajesz normalną srube i jest ok - możesz już regulować kat wyprzedzenia zapłonu. Ten element u góry to czujnik podciśnienia -...
Zastanawiam się, czy interfejs diagnostyczny prawidłowo odczytuje ten parametr. Czy wartość ujemna oznacza wyprzedzenie, a nie opóźnienie zapłonu. Przy zapłonie 30° za GMP silnik w ogóle nie chciałby pracować. Natomiast wyprzedzenie 30° jest możliwe z punktu widzenia poprawnej pracy silnika, choć bym powiedział że to dosyć „ostra” mapa zapłonu. Generalnie...
Szukałem informacji na temat tego, czy czujnik temperatury powietrza służy do czegokolwiek innego niż określenie masy powietrza. Dowiedziałem się że prawdopodobnie do niczego innego nie służy ale nie znalazłem definitywnego potwierdzenia tej informacji. W wielu silnikach z przepływomierzem masowym (drucikowym) jest czujnik IAT czyli temperatury powietrza...
pompa paliwa podaje paliwo a wtryskiwacze chodzą ponieważ udało mi się z gazu przerzucić na benzynę i chodził normalnie natomiast doszedł nowy objaw kiedy go zgasiłem i spróbowałem odpalić z benzyny po chwili kręcenia rozrusznikiem strzelił w dolot i połamał obudowę filtra powietrza.. Teraz się zastanawiam co jest nie tak? map sensor , zapłon? ale wtedy...
Heh :D mapa zapłonu to raczej w nowych silnikach ze wtryskiem. Też posiadam MZ ETZ 150 i bardzo dobrze działa na przerywaczu. A zapłon ustawiałem czujnikiem zegarowym.
W 2t zapłon najpierw przyśpieszamy do pewnej granicy a potem rzeczywiście mapa zapłonowa opada w funkcji obrotów. Ciężko znaleźć gotowy moduł z taką charakterystyką, więc lepiej zastosować stały punkt zapłonu i zastosować system bezstykowy. Nawet ta wydawałoby się prosta zmiana, czyli pozbycie się przerywacza znacznie poprawia pracę silnika. Proszę...
Najprościej zrobić. Jest sporo schematów dostępnych w sieci. Najczęściej są to dwa równoległe bloki z tranzystorami mocy (choć może też być jeden, układ z iskrą traconą nawet pracuje w tych warunkach) i dwa elementy wyzwalające rozmieszczone co 180' - transoptory, czujniki Halla, indukcyjne (do wyboru). Są nawet schematy zapłonów z procesorem i mapą...
2mm to spora zmiana. Należałoby sporządzić nową mapę zapłonu, szczególnie dla wyższych obrotów i przenieść to jakoś do sprężynek w przyspieszaczu. Zmiana kąta w tym przypadku raczej nie w tą stronę.
Czy jest możliwe że na check-u związanym z sondami silnik ma inny program mapy zapłonu? bardzo możliwe, auto przechodzi wtedy w tryb awaryjny nie korzysta z odczytów z sondy wtedy zapłon też może przestawiać
Witam, Oczywiście EGR już dawno zaślepiony, rozrząd również sprawdzony pod względem ścięcia klina (ściągałem obydwa kółka). Jest to identyczny efekt do opóźnionego zapłonu (praktyka na poprzednich samochodach), ale tutaj niestety nie da się ruszyć zapłonem. Trochę podejrzewałem MAP sensor ze fałszuje przy pewnych wartościach opóźniając zapłon, ale nie...
Podłącz kabel do auta. Następnie wybierz model auta i odczytaj ori. Zapisz go w razie coś ci pójdzie nie tak. Teraz open file , wybierz zmodyfikowany plik complete i download file. Oczywiście cały czas włączony zapłon przy odczytywaniu i wgrywaniu. :D
To że nie jesteś elektronikiem, nie upoważnia do niechlujnej pisowni. Rzecz jest w tym - knock sensor działa jak czuły mikrofon, o dość wąskiej charakterystyce pasma które "słyszy" - generalnie chodzi o metaliczny stukot, będący objawem spalania stukowego. Sterownik silnika przyspiesza zapłon, zgodnie z mapą do wartości maksymalnej zapisanej w niej,...
Może uderzał wcześniej,może mechanik coś zrobił z napinaczem ,a teraz słyszysz nie łańcuch. Wariator pracuje jedynie w zakresie wałka, a zęby na łańcuchu są w stałej pozycji względem łańcucha więc to też by wykluczyć, chyba że się mylę to proszę mnie poprawić. Tylko koło pracuje razem z łańcuchem,a reszta się przemieszcza względem osi. Mamy zatem kilka...
fioletowy dym powiesz i masz golfa 4 to ja to bym sprawdzał jeszcze synchronizacje rozrządu. Niedomykanie zaworów podczas pracy prze to tak silnika pracuje jakby się przestawiał zapłon i wszystkie cykle pracy suwowwej . A ty czasem nie próbowałeś samodzielnie zmienia mu a mapy zapłonu żeby go stuningować ? :)
Dzięki za poradę, może uściślę stary zapłon to zapłon tyrystorowy (uszkodzony) miał ustawiony statyczny kąt na 8 stopni przed GMP chciałbym zastosować zapłon mikroprocesorowy oferowany na Allegro jest możliwość wgrania do pamięci dowolnej mapy zapłonu ale jest ona wgrywana do procesora i musiałbym go wymieniać do testów.potrzebuję czegoś zbliżonego...
Kończę na dzień dzisiejszy pewnie wrócę po sezonie do tematu i prawdopodobnie pojadę do tych polecanych warsztatów. Byłem u gazownika podstawę z paliwa zrobiliśmy jeszcze raz. Na programie gazowym wykres jest taki sam. Na paliwie idzie gorzej niż na gazie i na gazie jest bogato cały czas. Jak dopytałem ten układ jest tak skonfigurowany ,że do czasu...
vw golf 1,6 55KW silnik AEE cały czas ma podwyższone obroty ok 1100 na biegu jałowym po rozgrzaniu,żadnych błedów nie ma,temp widzi w ecu prawidłową,klient podmieniał przepustnice,komputer silnika,czujnik temperatury oraz MAP sensor,sprawdzany był zapłon,podciśnienie ok-0,65 bar,pomysły sie skończyły :(
No więc po numerze komputera można stwierdzić że jest to silnik 18E , system wtrysku paliwa LE2 Jetronik. Nie ma on sondy lambda. Podstawą regulowania spalania jest pomiar analizatorem spalin i ew. korekta bypassem na przepływomierzu. Odnośnie kopułki i cewki - nie jestem w stanie powiedzieć Ci czy są one właściwe. Ale jeśli auto dobrze wchodzi na...
a co cię interesuje? Moduł digiplex 2 steruje dwiema cewkami, jest inicjowany czujnikiem magnetoindukcyjnym, posiada ujecie podciśnienia, mapa wyprzedzenia zapłonu w funkcji obrotów wału i podciśnienia w kolektorze dolotowym
Kolego nie napisałeś nic pożytecznego. Jaki błąd EGR? Nigdy samego takiego nie wyświetli, zawsze będzie np 'pozycja zaworu EGR" lub "obieg prądowy zaworu EGR" To istotne, nie widome czego się łapać, czy potencjometru zabudowanego na zaworze, czy obiegu elektromagnesu. W tej chwili to jest stawianie kabały. Naprawę widze tak-odczyt parametrów zmierzonych...
DTC P0236 Działanie czujnika wspomagania turbosprężarki Warunki ustawień DTC •Moduł ECM wykrywa że sygnał czujnika ciśnienia doładowania nie mieści się w przedziale modelu uzyskanego prędkości obrotowej czujnika, czujnika BARO, czujnika ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym (MAP), czujnika pozycji przepustnicy oraz czujnika ciśnienia...
No właśnie różnią się mapami zapłonu. Mapy są w pamięci wymiennej i można a nawet trzeba podmienić. Ale nie wiem czy sama wymiana pamięci wystarczy. Prawdę mówiąc sam jestem ciekaw takiej przekładki.
Skład mieszanki można korygować. Do instalacji II generacji można dołożyć emulator czujnika MAP, który podczas pracy silnika na LPG przyśpiesza zapłon.
płyta mapą tomtom problemy mapą zapłon punkt zapłon
spawarki kinzo electrolux hydrostat grzałka pasmowy filtr
problemy stacja parowa tefal problemy żelazko tefal
Regulator Junkers FW120 nie świeci - brak zasilania Brak prądu w gniazdkach, bezpieczniki sprawne