Problem nie został jeszcze rozwiązany! Nie znam prawidłowej rezystancji impulsatora. Poszukaj w necie. Ma generować min 2-3V napięcia SZCZYTOWEGO. Pisałem o prostej sondzie. Nie wiadomo co z modułem zapłonowym, który jest zintegrowany z regulatorem napięcia. Po przezwojeniu/zakupie/itp cewki się okaże... Są duże szanse. :D Miło pomagać komuś, kto się...
Złapałem znikające napięcie z cewki sterującej zapłonem i odnalazłem uszkodzoną izolację na przewodzie do wyłączania zapłonu. Stąd brak 2 V AC po podłączeniu modułu. Po wypięciu przewodu z modułu iskra piękna. Tylko silnik odpala się do tyłu. Regulacja kąta zapłonu nie daje efektu. Co może stać za takim zachowaniem? Ceweczka sterująca zapłonem nowa....
motocykl jest w trakcie modyfikacji nie posiada obecnie jeszcze własnej instalacji. układ zasilany był tylko i wyłącznie tymże zasilaczem. Na akumulatorze nie był jeszcze uruchamiany.
http://sklep.motus.pl/modul-zaplonowy-mi... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic14...
Witam mam ten sam problem gaźnik nowy iglica opuszczona na max a zapłon 3mm przed gmp a Mińsk dalej się dusi przy ruszaniu i ma okopcona świece (at)ElektrodaBot
U mnie mińsk ma masę na ramie :F Mińsk to hybryda pasują częsci od WSK i MZ150 trza by pokombinować tylko czy warto wydawać 300zł na zapłon "CDI" ?
Jest na to prosty sposób. Wsadź zamiast świecy czujnik zegarowy. lub suwmiarkę i ustaw na 2,5mm przed GMP. Zaznacz kreską (pisak) podstawa / koło. Podłącz prosty stroboskop i przestawiając podstawę zgraj znaki. Masz wtedy zapłon ustawiony bardzo dokładnie.
Czyli że masz tam zapłon bez stykowy, no to mój błąd całe moje wypociny o przerywaczach itd były nie potrzebne. Nie masz tam przypadkiem zapłonu CDI, do którego akumulator nie jest potrzebny? Nie znam dokładnie budowy zapłonu bezstykowego w tym motocyklu więc Ci nie pomogę!
Witam temat przerabiany w sieci ale brak konkretnego rozwiązania problemu. Otóż mam motor Mińsk 125 i szwankuje w nim elektronika, konkretnie moduł zapłonowy. Zapłon jest typu CDI (12V) ale nie chce zamieniać na jakiś chiński układ. Chce aby całość wyglądała jak w originale. Moduł zamknięty jest w aluminiowej obudowie a od spodu zalepiony pianka montażowa...
czyli z tego wynika że ta stacyjka to od czegoś innego musi być chyba;/ teraz sobie tak myślę skoro stacyjka od c 330 jest na 4 pozycje( jak w ciagniku )na 0 zapłon na 1 postojowe 2 mijania 3 drogowe więc można by to było wykorzystać ??
A na tej stronie pisali że w mińsku jest czujnik halla Bzdury piszą. Zresztą jest tam zdjęcie tego czujnika i z daleka widać, co to jest. Widać to też ze schematu układu zapłonowego. Generalnie, jeśli chcesz się pozbyć problemów z elektryką w mińsku, to oryginał precz i załóż zestaw od jakiegoś porządnego motoroweru.
michalmaciaszek czesc i jak zalatwiles ten schemat minska?
No i co z tego? Ja doskonale wiem, jak wyglądają podzespoły i z czego się składa ta instalacja. Pytam, czy ty masz SCHEMAT. Bo na schemacie jest wszystko ładnie narysowane, co się z czym łączy i co można odpiąć, a co jest niezbędne do funkcjonowania zapłonu.
A jak z zapłonem nie przestawiony ?
Więc faktycznnie to dziwny układ. :) Naprawiałem też kiedyś układ zapłonowy w motocyklu Honda MTX ale tam był układ tyrystorowy, jedna cewka wytwarzała napięcie do ładowania kondensatora a druga była do generowania impulsów, które sterowały bramkę tyrystora a ten rozładowywał kondensator przez uzwojenie pierwotne cewki wysokiego napięcia. Tego typu...
Problem rozwiązany, trochę pokręciłem podłączenie cewki WN i modułu zapłonowego. Po przyjrzeniu się jak to wygląda w charcie, znalazłem błąd i zmieniłem. Iskra konia zabije. Jeżeli chcesz, to rozrysuje cewki.
Tez uważam, że przyczyna tkwi w układzie zapłonowym. Cofanie się paliwa w 2T jest normalne, a nasila się jak wypadają zapłony. Sprawdź długość iskry skaczącej od kabla WN (bez fajki) do masy. Musi być więcej niż 8 mm. W sprawnym CDI jest to kilkanaście mm a nawet więcej. Sprawdź simmeringi na wale i ssanie czy się zamyka.
Jak by ktoś miał problemy z elektryką(głównie zapłonem) w Mińsku,mogę pomóc zdobyć moduł jak w linku https://sovek.com.ua/swb2623734.html
Poszukaj schematu instalacji z WSK'i 175. 175'tki miały elektrozapłon + aku na 6V. W sumie nie rozumię po co Ci taki zapłon w WSK? WSK175 tez miala zaplon stykowy jemu chodzi o cos innego byl taki motocykl MINSK o poj 125 on mial zaplon na czujniku moze moglbys wykorzystac uklad od niego
Właśnie dlatego założyłem ten temat aby dowiedzieć się czy można coś z tym zrobić, jakoś to poprawić. Więc tak ma być i jest to zjawisko całkowicie normalne. Że ma wolnych obrotach świecą słabiej. Taka urodą starych wynalazków. Więc nie porównój do nowożytnych sprzętów. Nie zgodzę się z Tobą kolego, bo tak samo mógłbyś odpisać komuś kto pyta czy można...
no ale czy cewka indukcyjna ma takie same parametry co cewka w minsku,bo szkoda by bylo uszkodzic zaplon.Zaraz poszukam cos o podlaczeniach.Dziekuje i pozdrawiam
Witam, Posiadam problem zapłonem mińska 125 gdyż straciła iskrę (przy podnoszeniu pływaków w gaźniku(przypadek?)) Sprawdzony iskrownik, cewka, są dobre. Zauważyłem ze iskra pojawia się po przesunięciu dokręceniu w inne miejsce, motocykl pali lecz zapłon jest nie do ustawienia zapłon(brak skali na śrubkach). Poniżej kiedy iskra jest ok .Próbowałem dorobić...
W sumie to zapłon można przełożyć ze starego silnika co był w quadzie. A co myślicie o takim łożu silnika :D http://archiwumallegro.pl/fabryczne_loze... ? A wydech prawdopodobnie zamontowałbym oryginalny od WS-ki.
Sprawdż poprawność ustawienia zapłonu , sprawdż drożność układu wydechowego,czy drożny jest filtr powietrza.Jak możesz to zmierz ciśnienie sprężania . Że tak zapytam gażnik założyłeś fabrycznie nowy??. Wydaje mnie się że dobrze by było zobaczyć co tam w nim z poziomem paliwa , z zaworkem pływaka, to że jak piszesz że jest nowy to nie znaczy że ma dobre...
Stroboskopem.
Witam,mam taki problem,mam motor minsk 125 tam jest modul zaplonowy i zaplon indukcyjny.Chcialbym podlaczyc obrotomierz(posiadam obrotke z auta o silniku 4cylindrowym,4 suwowym,wiec mysle ze do silnika 1cylindrowego,2suwowego bedzie idealny).Jak wiadomo obrotomierz regauje na plus,jak sie zetkne plus z akumulatora do ktorego jesty podlaczony z G czyli...
Koło magnesowe wewnątrz. Jednak nie znam szczegółów technicznych aby stwierdzić czy może to być wina łożysk wału korbowego, rozcentrowania wału wzg. zgięcia czopu czy odkręcenia się wirnika. W Simsonie na DDR-owskich zapłonach jest taki bajer, że przy zbyt mocno zużytych łożyskach wał opiera się w podstawce nie dopuszczając do ocierania o cewki, jednak...
części zdarzają sie też na allegro z tym, ze ostatnio moduł-rzekomo nowy wytrzymał miesiąc. Mi chodzi o samo ładowanie bo jak narazie układ zapłonowy działa, silnik chodzi bez zarzutu. Jedyną zaletą własnie jest to że to są dwa niezależne obwody. swego czasu jeździłem nawet na dwa moduły, jeden do zapłonu drogi na ładowanie. A co do regulatora ze skutera...
A tak dokładniej to o jakim silniku jest mowa? Jest to silnik prawdo podobnie rosyjskiej produkcji montowany niegdyś w motocyklach Romet ''minsk'' oznaczenia na gaźniku oraz na silniku są rosyjskie. Macie jakieś wskazówki jak dokładnie ustawić w tym silniku zapłon? jak nie przekręcam to silnik pracuje tak samo dobrze i ma moc. Cytuję pewien artykuł...
Temat juz stary ale z potrzeby chciałbym go odswierzyc ,, Mam junaka na oryginalnym zapłonie i instalacji 6v ( pradnica) ale chciałbym przerobic go na elelktroniczny zaplon z ukladem bezstykowym jaki mozna kupic za dwiescie pare zloty aby uczynic go bardziej bezawaryjnym ,,,, http://www.prameti.webpark.pl/junak/juna... Jednak zalezy mi bardzo na...
Witam potzebuje schematu do modułu zapłonowego do mińska!! Mój uległ spaleniu a nigdzie nie moge go dostać i chciałbym sam go wykońać jezeli ktoś ma niech napisze. Z góry dzięki za odpowiedź.
Jesli to motocykl rosyjski to może być podobnie jak w mińsku 125. Tam o ile pamiętam jest regulator napięcia na tyrystorze który jest jednocześnie prostownikiem jednopołókowym. Zapłon jest na triaku dlatego ta cewka o dość dużej rezystancji, z niej ładowane są kondesatory w module zapłonowym. Coś masz pokopane w tej instalacji bo światła powinieneś...
Wygląda na silnik Mińska, ale te zdaje się miały skrzynie 4 biegowe oraz cewkę zapłonową poza silnikiem, a tutaj kabel WN wychodzi z silnika.
I co z tego że odpala? Zasilanie oświetlenia jest niezależne od układu zapłonowego. Są dwie opcje. W pierwszej masz spalone uzwojenie alternatora, dość częste w tym modelu. W drugiej spalony regulator napięcia (zwarcie tyrystora) w module zapłonowym.
Pewnie temat był wałkowany, ale przeszukałem forum i net i nie znalazłem wiążącej odpowiedzi. Mam Opla Astrę Classic z 2000 r. Immobiliser chyba montowany fabrycznie (chyba marki GM, jeśli się nie mylę). Chciałem wymienić wkład stacyjki (a przynajmniej zobaczyć, dlaczego się zacina), bo szwankowała i tak amatorsko zacząłem stacyjkę rozbierać. W końcu...
Ja robiłem swego czasu coś nieco innego i to nie tylko do wsk ale do wszystkiego co się ruszało :) jest to bardziej moduł wyładowczy który zrobiłem kumplowi do mińska za całe 15 zł ( iskra jest dużo bardziej intensywna niż w module przedstawionym w 1 poście (był to mój 1 prototyp) Diody zenera nie ma potrzeby montować ale jak ktoś chce ... fotka przedstawia...
Zapewne skrócenie kolanka nie zmieniło mocy, ale zastanawiam się nad dyfuzorem być może on coś poprawił... Instalacja jak najbardziej pochodzi z Mińska, zapłon i moduł ale narazie poprowadziłem kable tylko na zapłon cewka pod bakiem pochodzi z WSK 175 6V Podłączenie przewodów z zapłonu do modułu jest bardzo proste w module i na stojanie przy kabelkach...
Jak widać na linku powyżej symetryzator (wzmacniacz jest tej samej wielkości) jest znacznie mniejszy i mieści się w tej kuli do której sa umocowane elementy dipoli pasmowych. Sama antena ma bowiem oporność falową (impedancję) około 75 omów - dokładniej na pomiarach w pasmie Tv jest od 62 do 89 omów - dlatego wymaga symetryzatora 1:1. Typowe symetryzatory...
Np. Romet Zetka 50 - potem bez problemu (przynajmniej mechanicznie, bo z papierami to może być więcej zachodu - to różne pojazdy: motorower i motocykl, przeróbka ze 125 na 150+ jest już bezproblemowa) zrobisz z niej 125, a nawet 150 czy 175. Wygląda jak motocykl i jakoś tam jeździ z silnikiem 50ccm. Niestety w budżecie raczej się nie zmieścisz. Mam...
mechanik podpinał diagnoskop do samochodu. mało tego to pod 2 bo i kolegi zawsze pokazuje błąd ,,wypadanie zapłonu'' jeśli by chodziło tylko o czek z silnikiem który paliłby się na stałe to bym się tak nie martwiła ( pali się na stałe muszą robić do skutku wkładając z powrotem moje części które nie okazały się uszkodzone ) problem polega na tym że odbieram...
Witam co może być przyczyną małej iskry w romecie mińsku 400? Dodam że to nie świeca i cewka zapłonowa bo sprawdzałem moduł też raczej nie bo nowy. A i wcześniej iskra była duża na każdym stopniu stacyjki a teraz jest mała i tylko na drugim stopniu, wtedy gdy świeci światło postojowe. Czy to możliwe że tak się stało przez stacyjke?
Jakbyś mógł zrobić zdjęcie jakiś cewkę które zasilają ten moduł i są z nim połączone to może by się dało. Bardzo podobnie połączony jest moduł zapłonowy w mińsku 125.
Mam dokładnie ten sam problem w takim samym samochodzie - ochrona wnętrza raz działa a raz nie. Dodatkowo kiedy wóz stoi na słońcu w upalny dzień, alarm włącza się spontanicznie. Po powrocie do samochodu i otwarciu go z pilota alarm sygnalizuje dźwiękiem, że wył pod moją nieobecność a dioda w przycisku wskazuje, że przyczyną było otwarcie maski. Nie...
Witam, mam problem z skodą felicją 1,3MPI '98 z instalacją BRC z parownikiem AT90E. Przez pewien czas były problemy z pracą na gazie jak i benzynie jednak ojciec nie przejmował się zbytnio. Po pewnym czasie postanowił zrobić z tym porządek: - wymienił listwę zapłonową - filtr powietrza - filtr gazu - ustawienie luzu zaworów - sprawdzenie kompresji -...
Witam, prośba o sugestie na temat najlepszego rozwiazania, relatywnie koszt/efekt :) w kwestii uszkodzonego pilota do alarmu/immo. Passat B5 '98 zamontowany jest Meta system alarm + sterowanie zamkiem i blokada zaplonu. Przestal dzialac jeden pilot wiec sytuacja jest ryzykowna bo jezeli padnie drugi (a jest juz jednak stary) to samochodu nie odpale....
co z tym silnikiem było wcześniej ? Stał bardzo długo nie używany, w baku szlam gaźnik tak samo, w tej chwili bak jest zdjęty a na krótką chwilę dolewam strzykawką do wężyka paliwo na czas odpalenia (złapania iskry). Gaźnik zamówiłem nowy zamiennik i w tej chwili na nim odpala, mam jeszcze na gumowym króćcu gaźnik od minska. Mogę powiedzieć, że nie...
Witam mam problem z modułem bo nie wiem jak go można sprawdzić czy poprawnie działa. czujnik położenia wału jest ok bo jak podłącze żarówka to świeci miga trochę jak kopne kopniakiem. więc przypuszczam że jest ok:) jak sprawdzić ten moduł pod A i M jest przejście bo piszczy na mierniku a pod 3 i 02 już nic;/ Bardzo proszę o pomoc bo nie wiem czy kupować...
Witam , czy sprawdzenie Impulsatora motorowego jest możliwe dzięki zbudowaniu małego układu kabli i modułu ?? oto ten impulsator - http://allegro.pl/minsk-125-400a-impulsa... http://obrazki.elektroda.pl/3137977700_1... tu jest moduł http://obrazki.elektroda.pl/5036877000_1... tu jest...
MOTOROWERY I MOTOCYKLE APRILIA BAOTIAN BMW CAGIVA CPI DNIEPR HARLEY HONDA ITALJET IŻ JAWA - CZ JUNAK KAWASAKI KTM KYMCO MACAL MALAGUTI MIŃSK MZ - ETZ PEUGEOT PIAGGIO ROMET, OGAR, KOMAR, MOTORYNKA (polskie) SIMSON STELLA SUZUKI SYM TRIUMPH WFM WSK VESPA YAMAHA [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/vi... YZFR1L schematy...
Witam pytanie jak w temacie czy iskra zasłabnie jeżeli ten zapłon przykręce do metalowego przedmiotu??? czy musze go całkowicie odizolować od innych przedmiotów przewodzącyxh prąd?? pytam gdyż przerabiałem zapłon przy motocyklu MINSK i nie wiem czy łapie przebicie przez to że przykręciłem go do metalowej płytki a czy musze go całkowicie odizolować wtedy...
moduł mińsk chłodziarka mińsk mińsk temperatura
bizhub regeneracja bęben tracer komunikaty brother kolor czarny
kabel brake radio youtube premium
Światła drogowe nie działają w Ford Mustang 2015 Mercedes W245 B200 – lokalizacja modułu SAM przedni i tylny