Witam. Zapłon można regulować na pompie wtryskowej, Jeżeli po zluzowaniu trzech śrub delikatnie przechylisz pompę w kierunku do silnika to przyspieszysz zapłon zaś w drugą stronę od silnika to go opóźnisz. Z mojego doświadczenia podejrzewam że masz za wczesny zapłon, albo motor bierze olej czyli ma słabą kompresję . Może też być popękana głowica. Powodzenia.
Witam. F1R3G -> (tyrystor) SCR - 400Volt - 4Amp - Sensitive Gate Pozdrawiam.
Jak nie wiesz, poczytaj na forum to zrozumiesz działanie bateryjnego układu zapłonowego, zasadę działania cewki , co to jest indukcja elektromagnetyczna , jaką rolę pełni elektronika. Poznaj zasady elektrotechniki w tym układzie, zaopatrz się w miernik i może wreszcie uda ci się naprawić. A jak nie wiesz, to przekaz motor do zakładu, któryś z elementów...
Dobra problem rozwiazalem,zwarcie w przewodach egr zamykam post😁
Tam na aparacie jest zamontowany moduł.W załączniku pinologia tego modułu.
A jeszcze zapytam jak sprawdzę, że to jest 7 stopni ? Czy ta są te kreski obok kropki ? Możesz to zrobić na dwa sposoby, jeden jest łatwy, drugi nieco bardziej skomplikowany, bo wymaga posiadania lampy stroboskopowej i umiejetnosci posługiwania się nią. Skupmy się na sposobie prostszym. Fotografia którą wkleiłeś, cechy naniesione na koło zamachowe...
jeśli dobrze pamiętam to jest to motor 2E, może problem tkwi w przepływomierzu powietrza? czy dobrze ustawiony jest zapłon? w tym motorze zapłon ustawia się przy ściągniętym czyjniku temperatury i przy ok. 2200 obr na 6 st.
jak podlaczyć ocięcie zapłonu w motorze a mianowicie fabrycznie jest włącznik, który załącza lub rozłącza zapłon(+) a z centralki wychodzi impuls(-) przez 3s?
http://obrazki.elektroda.pl/2002429400_1... Dokładniejsze dane proszę poszukać w serwisówkach lub schematach, pinout i kolory przewodów mam spisane z kiedyś naprawianego skutera. http://filer.peugeotscooter.dk/File/Figh... http://filer.peugeotscooter.dk/File/New%... http://filer.peugeotscooter.dk/File/Div/...
Sprawdź iskrę bez fajki w fajce masz lokatora kilka om. Kondensator jest do pochłaniania iskry między stykami przerywacza. Przesuń zapłon na wyczucie ok. 3 przed GPZ. Motor nawet przy zgonie kondensatora będzie chciał zagadać.
Udało mi się ustawić zapłon i motor chodzi dobrze, jednak na wolnych obrotach się zalewa, sprawdziłem pływak i jest ok. W czym tkwi problem?
He czemu niby zapłon motor dobrze wchodzi na obroty, równo chodzi. To niby czemu ma być źle zapłon ustawiony? Gaźnik dobrze jest wyregulowany ponieważ świece mają kolor ceglasty, nom i ustawiałem najniższe położenie przepustnicy, a potem najwyższe obroty śrubą od regulacji składu mieszanki. Olej leję w mieszance 1:40 i jest to CASTROL półsyntetyczny....
KY202 to tyrystory 10 A i w zależności od literki miały różne napięcia. Te z literką M miały 400V. W tym układzie tyrystor rozładowywał przez cewkę kondesator 1 mikro.
Tylko kto teraz ustawia zapłon w samochodzie? Są jeszcze motory, skutery i masę innych silników które nie posiadają ECU.
Witam, kupiłem Honde xl 125, lecz okazał sie zatarty i kupiłem inny silnik, też od tego modelu, lecz okazało się że różni się zapłonem ;/ . Stary silnik przy głowicy posiadał impulsator a nowy ma w tym miejscu platynki. Z platynek wychodzi jeden kabel a z impulsatora w starym silniku dwa. W starym silniku z cewek wychodzi 5 kabli a w nowym tylko 4....
A mi w 639 tylne działają i po otwarciu tylnych lub przesuwne drzwi i też po przycisku na desce rozdzielczej ale tylko na zgaszonym aucie. Jak dam kluczyk na zapłon lub motor odpalam to już nie działają ani po drzwiach ani po przełączniku. Jeszcze tydz temu było ok. Po co było to tak komplikować ehh A właśnie przestały działać wogóle.
przecież jakoś musi się dać ustawić zapłon Nie musi
Witam Takie pytanie Jakie napięcie powinna dawać prądnica/zapłon CDI w motorze Honda NSR 125. Moja daje 24 v i właśnie padła mi cewka wysokiego napięcia.
Witam, Mam problem z motorem Suzuki Dr 125 z 1996 r. Jak silnik jest zimny to motor normalnie oracuje, normalnie wkręca się na obroty, a gdy silnik jest rozgrzany to bardzo szybko odcina zapłon i motor szarpie. Nie mam pomysły co to może być, ale raczej to nie jest gaźnik. Gdy jest rozgrzany to też występuje problem z czujnikiem luzy, a mianowicie na...
Da się ale to trochę zabawy bo trzeba przełożyć cały zapłon, cewka i koło magnesowe. Potem ustawianie punktu zapłonu.
sprawdź kable przy cewce wysokiego napięcia i napisz jaki motor ma zapłon,
Nie mam pojęcia jak i gdzie się przestawia zapłon elektroniczny. W takich motorach jak wsk czy komar to wiadomo ale elektroniczne ? czy tam jest wogle koło zamachowe ? Mam motor KTM 125 i chyba przestawił mi się zapłon bo sprawdzałem już wszelkie możliwości. Proszę o pomoc czy to się zmienia jakimś potencjometrem, cewką, kondensatorem... ?? Z góry dziękuję...
Kod motoru masz w vinie pojazdu. 6,7,8 litera vinu to kod motoru. Jak wywala zapłon, to trzeba sprawdzić świece, cewke i LPG.
Ten motor ma zapłon przyśpieszany w dwóch krokach,a moduł jest ten sam co do GN 125,Marouder itp. Dzisiejsze CDI mają trzy punkty zmiany zapłonu. Proponuję zakupić pierwszy lepszy na 12DC (istotne). https://allegro.pl/listing?str...a%C5%82... https://allegro.pl/oferta/modu...9c6e616... https://allegro.pl/oferta/modu...24ef086...
Witam. mam pytanie. wymieniłem uszczelkę pod głowicą. Głowica po regeneracji. silnik na zimnym ciężko odpala. podłączam Vaga - brak błędów. Proszę o podanie info na temat jak ustawić zapłon w tym motorze. Z góry dzięki. Pozdrawiam.
Witam Takie pytanie Jakie napięcie powinna dawać prądnica/zapłon CDI w motorze Honda NSR 125. Moja daje 24 v i właśnie padła mi cewka wysokiego napięcia.
Witam Ocena postepowania sklepu zalezy od tego czy zamowiles swiece do konkretnego modelu samochodu , czy o konkretnym symbolu...jesli to drugie to powinni ci zwrocic cala kase (jesli nie mieli takiego jaki zamowiles powinni wysylke zamiennika uzgodnic telefonicznie z toba)...w przypadku zmiany oznakowania swiec do twojego wozka kontakt nie bylby konieczny...
Można to zrobić na 2 sposoby. Zasilacz np.12V zasilający przetwornicę 12/300V i generator impulsów zapłonowych dla tyrystora albo 2 transformatory małej mocy 230/12->12/230 pracujące jako transformator separacyjny + prosty zasilacz do generatora impulsów zasilajacych. 2 sposób wydaje się prostszy w realizacji. Jest jedno "ale". Czy impuls wytwarzany...
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic56... Finito.
Witam znalazłem tylko takie schematy 3D ale na nich nie bardzo widać jak zrobić zapłon. Potrzebne mi tyle żeby motor odpalił i ładował akumulator. Żadnych kierunków itp.
Panowie może jesteście w stanie mi pomóc. W mojej wsk 125 wymieniłem cewkę platynki oraz kondensator na nowy. Ustawiłem zapłon, iskra idealna. Motor pali na dotyk, pracuje 40 sekund do minuty po czym gaśnie i iksry nie ma. Gdy wyczyszcze platynki iskra się pojawia. I tak w kółko. Pomocy..
Witam. Chciałbym zrobić zapłon bezstykowy w motorze który posiada magneto i zwykły przerywacz.Uznałem że czujniki indukcyjności odpadają z powodu silnego pola magnetycznego (6 magnesów) i chciałem się dowiedzieć jak to będzie z fototranzystorem i diodą IR (wszystko mam z myszki PC) Za wszelką pomoc i swoje opinie i pomysły będę bardzo wdzięczny.
Ale ja już mam założony ten zapłon tylko nie wiem dlaczego motor nie pali przerwa miedzy magnetem a cewka jest minimalna . Wiec proszę jeżeli ktoś mógł by mi powiedzieć w czym tkwi problem to był bym wdzięczny.
Drucik masz na wierzchu, więc multimetr w dłoń i zmierz jego rezystancję i będziesz wiedział, czy to 75ohm, czy 1,5. Nawet jeśli drucik jest urwany, czy przepalony to jego wartość całkowitą możesz oszacować proporcjonalnie do mierzonego fragmentu. Rezystor Drutowy kupisz w każdym sklepie elektronicznym. Ten opis 17A to raczej nie będzie prąd przez niego...
Mam pytanie bo chciałbym kupić bezstykowy zapłon CDI ale nie mam w motorze instalacji i chce żeby była tylko iskra. Czy wystarczy magneto, iskrownik i przewód wysokiego napięcia żeby była ta iskra, trzeba regulator napięcia itp podłączac?
Witam. Chciałbym Wam przedstawić patent na bezbateryjny zapłon w MZ 250. Posiadam motor który jest całkowicie przerobiony na teren i dlatego przerobiłem awaryjny zapłon bateryjny. Patent polega na dorobieniu pierścienia dystansowego który mocujemy w miejsce stojana alternatora który ma mieć wymiary 117mm śr zewn, 75 mm wewnętrznej(tak jest w moim przypadku...
Witam, potrzebuję porady odnośnie wózka widłowego STEINBOCK BOSS NK16 rok produkcji 1993 na silniku Sierry DOHC 2 litry, 8 zaworowy na gaźniku. Problem polega na braku iskry. Potrzebuję schematu modułu sterowania zapłonem lub schematu podłączenia kabli do tego sterownika MOTORCRAFT 88BB12A297 AD bądź ewentualnie ustalenia czy jest to odpowiedni sterownik...
Witam jak takie coś zrobiłeś to tez by pasowało do tego przerywacz bezstykowy. W niektórych nowych motorach (enduro) zapłon ma dodatkowe funkcje takie jak jazda w terenie i normalna ekonomiczna, jakbyś zrobił sterowanie ( kontu wyprzedzenia) to wtedy to byłoby coś. Co ma zrobić? I czemu? Co to jest "kontu" i co ma mu zrobić?
No widzę że wreszczie odezwali się fachowcy od motorów- mogę przejść na stanowisko obserwatora tematu....... Pozdr.J. Ps z pobieżnej analizy dostępnych schematów wygląda że klasyczny zapłon ma w tym motorze dwa przerywacze i dwie cewki zapłonowe i dwa kondensatory. I wyczytałem jeszcze że ma alternator a nie prądnicę.....
tylko czy ten wał z motoru ma wykorbienia co 180st? czy jakoś nierówno? bo na tym zdjęciu niebardzo widać, bo wtedy digiplex nie podejdzie i można się ratować tylko 2 oddzielnymi zapłonami. zestaw Digiplexa z instalacją nawet gdzieś powinienem mieć ale niestety bez koła pasowego bo nie mogłem odkręcić
Motor odpalił jeszcze raz na spokojnie dokładnie ustawiłem zapłon i po kilku próbach zagadał i teraz pali już od strzała. Pojawił się jeszcze jeden problem czy jest opcja ze po tylu latach stania skleiły się tarcze. Ponieważ gdy motor jest odpalony i wyduszę sprzęgło i włączę jedynkę to odrazu koło się kręci a sprzęgło wduszone. Co to może być za przyczyna...
Witam. Mam pytanie co do ustawienia zapłonu w tytułowym motorze (zapłon tradycyjny - młoteczkowy). ...bardziej o jego szczegół... otóż w pewnej mądrej książce napisano, że punkt ustawienia zapłonu wynosi 2,5mm przed GMP (górnym położeniem tłoka). Szczelina w najwyższym położeniu krzywki przerywacza ma wynosić 0,35mm. I tu pojawia się problem: Czy w...
Co do rozrządu to jestem pewien a zapłon to nie wiem. Wcześniej motor chodził ale rozwalił się zawór i kupiłem nawą głowicę i już nie pali.
żeby poprawić osiągi motoru musisz mieć sportowy zapłon, a one niestety nie są tanie
Ostatnio wpadłem na pomysł aby zamontować do mojej MF zapłon CDI od małego motoru , Jak znajdę trochę czasu to porównam stary oryginalny z wymiarami tego CDI, a wtedy podzielę się opinią.
Oryginalnego magneta nie chcę z prostego względu dało się we znaki razem z przerywaczem i oryginalną cewką. W poprzednim sezonie jeździłem na oryginalnym zapłonie wszystko pracowało pięknie aż tu nagle motor zgasł i koniec (środek pola 20km od domu). Po z holowaniu motoru zmarnowałem pół dnia na wymianę cewki, kondensatora, przerywacza (miałem po kilka...
Cewki trzeba przewinąć nie grubszym ale cieńszym przewodem nawojowym od zera do zapełnienia karkasu. Jak najwięcej zwojów. To i tak eksperyment! Okaże się co z niego wyjdzie. Trzeba zamontować do motoru i zrobić pomiary pod obciążeniem żarówką 45W na różnych obrotach silnika. Tu masz informacje jak zrobić regulator: [url=http://zaplon.pl.tl/REGULATOR-NAPIE...
Stawiam, że zapłon masz naprawdę dobrze ustawiony, jeśli tak jest a motor odpala Ci jak jest zimny tylko z samostartu, lub jak nalejesz benzynę na świece to odpala, To to jest na 90% wina Labiryntu uszczelniającego komory wału jawy bardzo często miały tą przyczynę ponieważ nie zaciągały jak jest popsuty labirynt, ponieważ nie ma wtedy podciśnienia i...
Witaj, Ostatnio robiłem remont silnika Kadeta, ale miał nieco inny gaźnik. Niemniej zasada jest podobna: Wkręcasz 1 do oporu i wykręcasz ok 1 obrotu, odpalasz motor trzymając manetkę gazu aby nie zgasł. Drugą śrubę dokręcasz aż oprze się o przepustnicę - poznasz po tym, że podwyższą się obroty a pomimo puszczenia ręką manetki nie będą maleć. Teraz wykręcasz...
Yamaha TZR 50 posiada zapłon DC-CDI. Chyba że został tam zainstalowany tuningowy zapłon.
djandriu wysłałem ci moduł!!!!!!!!!
Vitxx Jeśli zewnętrznie jest taki sam to bierz i śmigaj ,ważne by miał podciśnieniowy korektor zapłonu tzw. UFO bo te silniki są na prostym wtrysku tzn. sterownik steruje tylko wtryskiem natomiast zapłon masz przyśpieszany i opóźniany mechanicznie przez korektory w aparacie zapłonowym . Dlatego szukaj żeby miał UFO , gaźnikowe silniki 1.0-1.3 po 86...
tylko ja nie chce się brać za budowanie modułu CDI bo kompletnie się na tym nie znam i wogóle nie mam do takich rzeczy dostępu, a chodzi mi bardziej o jakiś konkretny zapłon od jakiegoś innego motoru do zamontowania w mojej MZ 150 po odpowiednim jego przerobieniu... ma ktoś jakieś pomysły?? Powiedzcie mi jeszcze czy to dobry pomysł z tym zapłonem od...
Zamontować (jeżeli jest to możliwe) moduł ProgCDI, można zaprogramować miedzy innymi odcięcie zapłonu powyżej zadanych obrotów.
Radzieckiego zewnętrznego iskrownika się nie spodziewałem. Przeczyszcz styki przerywacza i sprawdź czy jest iskra. Oryginalnie tam jest moduł z motorowerów babetta i da się go prosto zrobić, tylko impulsator musi być sprawny bo inaczej lipa. Chodziło mi o ten zapłon z cewkami czy tam też nie było nic przerabiane. Jeśli na tym ruskim iskrowniku chodziła...
Witam, z mojej strony to będzie za pewne głupie pytanie, ale do rzeczy. W czasach kiedy Tesla wymyślił swoją cewkę nie było tranzystorów, ani jeszcze lamp elektronowych, a jednak potrafił wytwarzać wysokie napięcia, częstotliwości i zasilać ogromne cewki. I stąd moje pytanie, w sumie problem którego jakoś nie mogę przełknąć: Czy da radę zasilić cewkę...
to z czego wynika wrażenie zablokowania w chwili zgaśnięcia silnika? Aby pojazd mógł przyspieszać ( ruszanie ) to aktualna moc silnika musi być większa od sumy mocy " bezwładności" i oporów toczenia. Jeżeli ten warunek nie jest spełniony przy zbyt małych obrotach pojazd zwalnia i w końcu staje. Podobnie się zachowa przy odłączeniu kluczykiem zapłonu....
A masz samochód bądź dostęp do akumulatora z samochodu?Podlacz przewodami rozruchowymi i będziesz wiedział. Poza tym nie bardzo wiem w jaki sposób przycisk rozrusznika mógłby gasić moto... Albo zostaje zwarty i powoduje ciągła prace rozrusznika albo wogole nie zwiera i "nie dzieje sie nic". Chyba ze bez wciskania startera tylko z kluczykiem w pozycji...
Witam! Jako że jest zima chciałbym ulepszyć mojego mopeta. Słyszałem o "wzmacniaczach iskry ". Postanowiłem założyć takie coś. Poszukałem na ten temat i znalazłem: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic96... tyle że nigdzie nie ma napisane pod jaką cewkę jest ten moduł, elektroniczną czy zwykłą. Mam w gokarcie moduł GL100 produkcji telpod i...
To jeśli tak to może jakieś zamienniki tańsze kupić w każdym sklepie auto motoryzacyjnym mają katalogi i coś na pewno znajdą odpowiedniego.
Dobrze jest narysowane to jest tzw. magneto (zaplon iskrownikowy), a nie zapłon akumulatorowy.
Ja dziś zmontowałem układ w MZ 250 po prostu rewelacja Silnik pali od kopa, pracuje idealnie na wolnych obrotach nie ma zjawiska wypadania zapłonów, motor stał z 2 miechy nie palony założyłem układ, przepompowałem z dwa razy i zapłon odpalił od razu. Wysoka kultura pracy na wolnych obrotach, układ wcale się nie grzeje, w sumie zamontowałem duży radiator....
przede wszystkim jaki tam jest zapłon?? jest przerywacz? czy elektroniczny? jakieś zdjęcia? model motoru? Kreidler to bardzo dobre motory (te stare), mam taki motorower i to ile by nie stało to zapala od razu, nie to co te wszystkie nasze beznadziejne romety
Czy przy kole magnesowym na pewno nie ma impulsatora? Jeżeli nie ma, to mamy do czynienia z układem typu Magnet. Poczytaj : [url=http://zaplon.pl.tl/nietypowe-CDI-m... Tam masz listę pojazdów w jakich ten zapłon był stosowany. Może uda ci się kupić moduł od któregoś motorka z listy. Jak nie, to trzeba będzie dokupić i zamontować...
Użyj kondensatorów stosowanych w zasilaczach impulsowych. Są to kondensatory polipropylenowe. Oznaczenia polskie to KMP, KFMP, a europejskie MKP. Pojemność jak pisałeś. Napięcie pracy nie musi być aż 600V. Wystarczy 400V. Z doświadczenia wiem, ze takie kondensatory spisują się dużo lepiej niż "oryginalne" motoryzacyjne. Pozwalają na pewniejsze połączenie...
Panowie jak już tak sobie rozmawiamy, to mam pytanie co do mondea mk3 2005 2.0tdci a mianowicie przy wiekszych obrotach (3400rpm) w czasie przyspieszania odcina zapłon tak że tylko szarpnie motorem ale po redukcji idzie dalej a czasem go wyłącza komputer nie pokazuje błędów. Czy to może być wina pompy? Bo nie dawno wymieniałem regulator ciśnienia paliwa...
Ja miałem go popsutego i właśnie chodził cały czas na ssaniu i go cały czas zalewało, a objawy były takie, że auto miało bardzo wysokie obroty na biegu jałowym bo około 1400 i nierówno wkręcało na obroty(odczucie takie jakby w motorze zapłon był przestawiony) Jeśli nie zauważyłeś problemu z pracą silnika samochodu to wątpie aby to była jego wina
Sprawdzilem wlasnie cisnienie i wyszlo 12 Dodano po 1 Więc gdzie dalej szukac przyczyny ? Dodano po 32 Czy może miec z tym coś wspólnego zapłon czy mógł sie przestawić?
Witam. Mam problem z cewką WN. Przerobiłem swój motor z oryginalnego zapłonu na zapłon od Poloneza (gl-118) Wszystko gra, moto działa, teraz potrzebuję mniejszej cewki WN żeby schować ją pod zbiornik. Wielkość, połowę tej od poloneza. Od czego można założyć cewkę do tego modułu? Proszę o pomoc bo ciepło idzie a moto by się przydało odkurzyć ;)
Zamiana na szybsze nic nie da. Chyba że motorower ma powyżej 12000obr.min. Dla świętego spokoju i własnej satysfakcji że coś poprawiłeś zamień na UF4007.
U mnie niby było wszystko dobrze iskra elegancka w dobrym momencie ale motor nie palił wiec kupiłem zapłon cdi ustawiłem i kobuz odpalił odrazu i chodzi bez problemu
WITAM Mam problem kupiłem peugota 106 1,1 z monowtryskiem bosch w wersji pierwszej czyli z kopułką i podcisnieniowym regulatrem kąta zapłonu. jest on wyposażony w gaz. sterownik ma kilka czujników których stan jest niewiadomy. mam problem głównie z silnikiem biegu jałowego. niestety nigdzie nie moge zdobyć strategi pracy. u mnie zachowuje sie tak: motor...
Witam.. Oglądając myszkę od środka zauważyłem czujniki z tarczkami podobne do elementów zapłonu elektroniczneo montowanego w motocyklach.... Teraz mam pytanko, czy da się takie czujniki zamontować w zapłonie motocyklowym? Pozdrawiam
Własnie jestem u kuzyna i nie chce się połączyć, pisze coś związane z Sync jak wchodze w engine, bo jak daje na Options a potem test to wszystko hula, pisze ze znalazło czyli found. A i mam bez przerwy włączony zapłon, nie zapalony motor, będzie chodzić czy muszę zapalić silnik ? Can't synch Baud rate! taki napis mi sie wyswietla
Na próbę zewrzyj przerywacz i sprawdź czy w ogóle cewka iskiernika-prądnicy pracuje. Przy "kopnięciu" dźwigni rozrusznika na kondensatorze 2200uF powinieneś mieć kilka - kilkanaście V, na tyrystorze więcej, nawet kilkaset. Tyle samo powinno być na kondensatorze 1uF. Kondensator 1uF powinien byc z gatunku impulsowych (KMP, MKP i tym podobne). Zwykły...
To jest tak dobrane w tym motorze że przyspiesza się lekko zapłon i jednocześnie dawka paliwa.
Witam, posiadam motor mam w niej zapłon TCI mikroprocesorowy sygnał na iskrę daje czujnik na magnecie i tutaj moje pytanie jak zrobić żeby przy pewnych obrotach (impulsach) odcinało zapłon jak w tym filmie Motor nie ma blokad i spokojnie wkręca się na 10tyś. obr. (przy 8tyś czerwone pole) ja chciałbym zrobić blokadę żeby nie wkręcał się wyżej jak 8000-8500...
Bezstykowy zapłon CDI MZ ETZ 125, ETZ 150 kontrolka ładowania. Jak podłączyć wszystko krok po kroku, żeby motor normalnie działał?
Posiadam motocykl WSK175 "wiater" do którego zaprojektowałem i wykonałem zapłon elektroniczny (ukł cmos, tranzystory) powiem tak: to jest już inny motor :D taka WSK powinna być od początku! Mam jednak do Panstwa pytanie: czy posiada ktoś charakterystyki wyprzedzenia kąta zapłonu do tego motoru? pozdrawiam
Witam serdecznie nie wiem czy do dobrego działu trafiłem ale zaryzykuje. Zakupiłem zapłon cdi do wsk125 zapłon założyłem zgodnie ze schematem i problem jest taki że mam iskę na świecy a motor nie chce odpalić. nawet po wlani paliwa do cylindra. Dodam jeszcze że nie mam lampy stroboskopowej i nie bardzo wiem jak taki zapłon ustawić może ktoś coś podpowie.
Witam posiadam simsona s51/60 motor zimny odpala w miarę dobrze. Gdy odpalam simsona to mi (tylko jeden) raz strzeli w tłumik a potem wszystko normalnie pracuje (zapłon ustawiony).Motor jest zrywny, szybki gdy jest zimny ale z czasem traci moc o 5-10 km/na godzinę i dziwnie przerywa gdy zgaszę motor po dwóch kilometrach jeszcze odpala, po 5 kilometrach...
Ja kiedyś coś takiego robiłem tyle, że w motorze. Mianowicie podczas jazdy wyłączasz zapłon silnik ci zwalnia co powoduje wyplucie mieszanki do wydechu i po chwili właczasz zapłon no i masz to co chciałes. Ognia może w samochodzie nie zobaczysz ale huk bedzie niesamowity. Praktycznie to podczas jazdy na chwile przekrecasz kluczyk w stacyjce:)
Cieszę się że masz zdrowe podejście do siebie. Schemat faktycznie nieczytelny. Numeracja się nie pokrywa i nie ma schematów łączeniowych stacyjki i innych skrzynek łączeniowych. Nie wiadomo co z prądnicą. Nie doszedłem jaki naprawdę masz rodzaj zapłonu. Spróbuj uzupełnić schematy nanosząc informacje "z natury" lub znajdź lepsze. To co piszesz o Simsonie...
Wymieniłem cały iskrownik cewke kondensator i młoteczek, po ustawienu przerwy i zapłonu motor odpalił ale jest słaby. waże 75 kg jak na 1 wejdzie na pełne obroty i wrzuce na 2 na równej drodze to ledwo co przyspiesza czasami niestety musze redukować. Gaźnik jest wyregulowany i nie wiem dlaczego ma taką małą moc.
(at)karaczan: tak, jeśli trzeba to kupię nowy akumulator to obstawiam na samym końcu, 150 PLN piechotą nie chodzi a ja chciałbym się upewnić że wszystkie rzeczy elektryczne mam sprawne, dobre i są właściwie pomierzone. Stąd dziękuję za opinie i sugestie. Możliwe że uda mi się jeszcze dzisiaj pomierzyć takie same auto i zobaczymy jak tam sytuacja wygląda...
Część programów diagnostycznych "gada" z interfejsami tylko na portach COM od 1 do 4 ale tu widać nie jest to problem. Sfrezowany układ do jednak ELM, tudzież odpowiednik. Może piny pomieszane we wtyku, albo - tylko bez obrazy :P - próbujecie na wyłączonym zapłonie. Może wręcz na zapalonym silniku połączy się z którymś autem. Kiedyś miałem takie oporne...
nie to jest zapewne czujnik temperatury ten od zapłonu musi być tam gdzie cewki w magnecie bo odbiera on sygnał z koła magnesowego w momencie w którym ma nastąpić zapłon
Tak jak pisze klm787, wstępnie omiń gaźnik, jeśli 'zalapie' na trochę, tzn że zapłon powinien być ok. U mnie w motorze po zimie pomagało częściowe przytkanie wlotu powietrza, wtedy miał dodatkowo wzbogacona mieszankę. W tym roku na wiosnę odpalił od strzała bez takich kombinacji, po prostu wyregulowałem w gaźnikach skład mieszanki (musiałem nieco wzbogacić...
Brak czujnika/zadziałanie w wyniku wywrotki odcina zapłon. Da się na krótko zrobić bo przerabiałem temat w szwagra motorach.
Witam , kupiłem sobie gotowy moduł CDI do wsk 125 po podłączeniu jak z schematem nie było iskry, magneto i iskrownik jest od 4t reszta od 2t.Po wyjęciu impulsatora na zewnątrz zapłonu motor chodzi normalnie.Kable z modułu 2t pomarańczowy i czarny podłączone mam bezpośrednio do cewki pomarańczowy-czarny czarny-zielony, a impulsator jest całkiem na zewnątrz...
Mam problem z iskrą w klr 600, stało się to gdy wróciłem z trasy motor chodził normalnie wyłączyłem zapłon i już nie chciał zapalić, sprawdziłem czy ma iskrę i sie okazało ze jej nie ma, proszę o pomoc co mogło się stać , czy ktoś już miał taki problem?
Zapłon jest ustawiony w miarę dobrze bo motor pali z kopa i ma moc. Kabel jest z miedzianym drucikiem, ale teraz to chyba kondensator bo iskra jest czerwona. A nie wiece co może być przyczyną psucia kondensatorów ?? bo to już 4-5 w ciągu 2 lat.
Witam, planuje przerobić motor wsk 125 na zapłon CDI z wykorzystaniem części od skutera . Dokładny instruktaż znajduje się na stronie http://www.wueska.pl/viewtopic.php?f=118... chciałem zapytać czy do tego układu można zastosować akumulator żelowy? czy będzie to ładowało odpowiednim prądem?
Ta metoda działa na 100% z silnikami X20XEV do 98 roku. Po 98r występują kody 4 cyfrowe i wtedy też nie da się odczytać błędów w ten sposób, ale powinien zrobić to tech. Zwierasz na wyłączonym zapłonie, potem zapłon, ale bez uruchamianie motoru. Musi migać, chyba, że źle spiąłeś, albo jest uwalony ECU.
I tak byłem u znajomego który zajmuje się starymi motorami . Ustawił mi zapłon do lampy i jak już palił od ,,kopa,, to prawdopodobnie nie wiem czemu uwalilo mi modol. Brak iskry znowu. Zamówiłem tym razem z allegro 2 szt od innego dostawcy (do skutera bonten miałem od gościa od któreho kupiłem zapłon) bo od gościa od CDI 2 uwalilo i nie mam pojęcia...
Bardzo często brak iskry jest skutkiem zaśniedziałych styków przerywacza. Sprawdz też poprawność podłączenia akumulatora ( czy bezpiecznik nie jest spalony itp.) bo te motory mają "zapłon bateryjny" czyli bez akumulaytorka nie zapali. W razie pytań pisz na maila blue_lizard(at)wp.pl sam mam Jawe 250 i chętnie podzielę się spostrzeżeniami. Pozdrawiam
Iskra praktycznie wyparowała, wczoraj moment pojeździłem i praktycznie motor "umarł" Odpalić nie da rady. Zmieniać już nic nie będę bo już z pół nowego zapłonu oryginalnego by było. Albo zamontuje nowy zapłon lub wejdzie zapłon CDI ze skutera i tyle. To chyba tyle by było w temacie ,dzięki za sugestie, ale żadne zmiany nie przynoszą efektów.
Wiesz takie motorowerki i motorki nie mają jakiś bóg wie modułów bo to nie jest potrzebne. Motorower komar (motorynka i podobne) Mają iskrownik i tam jest cewka paltynki i kondesator. A inne np ogar 200 ma zapłon butelkowy. Wiec nie rozumię Twojego pytania! Dodano po 1 Moduły takie z prawdziwego zdarzenia mają silniki 4T a nie 2T :P
Takie podstawowe pytanie , jeśli silnik chcesz odpalić poza autem to czy pociągnąłeś do niego masę ? Co do kondensatora jeśli będzie uszkodzony to motor też może nie odpalić , ale zapłon na żarówkę będzie można ustawić .
chodzi o to że mam motor i chcem zrobic ładowanie do akku bo zapłon <prądnica> nie ciągnie tego ale zeby był kierunki a akku sie nie rozładowywał musi byc ładowanie a motor to honda mtx
zapłon honda motor ustawić zapłon motor elektroniczny zapłon motor
czyszczenie głowicy magnetofonowej tl072 ne5532 skrzynia garbusa
Kosiarka spalinowa Honda, Briggs & Stratton – strzały w tłumik, nie odpala, diagnostyka gaźnika i zapłonu Nescafe Dolce Gusto Krups KP120 shuts off after a few seconds, green light stays on