Najprawdopodobniej więc masz teraz silnik do grubszej naprawy.
Witam posiadam Rometa z elektronicznym zapłonem (brak przerywacza) mam problem z zapłonem (moduł "telpod gl133"). Ten motorower niema iskry impulsator działa cewki w magnecie tez dają prąd a cewkę wysokiego napięcia podłączyłem od ogara i tez nie było iskry, więc stawiam na moduł proszę o pomoc mam już schemat modułu tylko nie mam wartości elemętów....
Witam chciałbym ustawić zapłon motoroweru w którym serwisówka podaje wyprzedzanie w stopniach, nie chce drukować kątomierza bo mam fajny czujnik zegarowy do tych celów tylko jak przeliczyć stopnie na milimetry? Pozdro
Witam. Mam prośbę czy mógłby mi ktoś doradzić jak zrobić bezstykowy przerywacz zapłonu, posiadam motorower instalacja 6v, zapłon iskrownikowy. Motorower jest OK ale przerywacz ma do d....... Jakich części miałbym użyć, prosiłbym także o schemat. Proszę o odp. Pozdrawiam.
Kiedyś wiele lat temu, jak miałem motorower to zapłon ustawiałem wkładając ołówek, lub inny długi przedmiot do cylindra. Następnie po ustaleniu górnego położenia tłoka, tuż przed jego górnym położeniem, ustawiałem przerwę w aparacie zapłonowym. W Twoim wypadku wydaje mi się, że masz ustawiony zbyt wczesny zapłon, i dlatego tak się silnik zachowuje.
ZAPŁON - budowa zaplonu
:mikstu2 - układów zapłonowych była cała seria. GL100 - elektroniczny zapłon tranzystorowy (do samochodów z zapłonem iskrowym) GL118 - układ zapłonowy bezstykowy GL200 - elektroniczny układ zapłonowy GL133 - elektroniczny zapłon tyrystorowy (motorower chart) GL134 - układ zapłonowy do samochodu Polski Fiat 126p Tak podaje katalog. Później firma OBREM...
Wie ktoś jak zrobić zapłon bateryjny do motoroweru ?? Jesli tak prosze o schemat albo o pomoc ?? :?: :?
Witam, zakupiłem do swojego motoroweru zapłon MVT Premium. Ogolnie ten zapłon posiada ładowanie akumulatora, ale w tym problem ze jest tylko 3V ładowania. Zakupilem rowniez do niego nowy regulator napięcia ponieważ moj oryginalny byl 3'pinowy. Nie mam pojecia co może być przyczyną, i mam nadzieje ze to nie jest wina samego zapłonu. Prosiłbym o jakąś...
Wg mnie możesz mieć wysoki poziom paliwa w gaźniku i silnik nie jest w stanie spalić dawki paliwa, zanieczyszczone dysze w gaźniku, niewłaściwy skład paliwa tj. za bogate paliwo w olej (uszkodzony tzw. mieszalnik), albo też niewłaściwie ustawiony zapłon.
Hmmm ogary z silnikiem od jawki mają dobry zapłon. Na cewce butelkowej. Wiec nie wiem po co przerabiać to?? Rozumię jakbyś miał silnik DEZAMETA to można zrobic zapłon bateryjny na samej krzywce. Jak masz jakiś problem zapraszam na www.romety.pl moje forum. (sorki za reklame ale chce pomóc koledze)
Na szczęście nie mam żadnego czterosuwa ale wiem, że mają 1 zapłon na dwa obroty.
Zwróć uwagę na główną dyszę. Odnośnie wyższego postu; tam nie ma żadnej membrany. A jeszcze jedno, jaki masz zapłon? Tu też może być pies pogrzebany.
Chciałbym zastąpić zasilanie zapłonu z bateryjnego na prądnicowy. Mam cewkę która daje 12V, tak jak akumulator, jednakże prądu zmiennego. Czy wystarczy podłączyć między cewkę a moduł zapłonowy diodę prostowniczą? Czy może trzeba budować cały stabilizator napięcia? Moje rozważania wzięły się z motorowera ale mogą mieć równie dobrze zastosowanie w innych...
Rozrusznik wcale nie kręci, nie działają światła, kierunki nic. Na razie nic nie mierzyłem Dodano po 1 Zapłon CDI
Stroboskop wykrywa przepływ prądu przez przewód wysokiego napięcia, czyli praktycznie bezpośrednio wskazuje czy wystąpiła iskra na świecy. Zalanie świecy może wykazywać brak iskry (brak świecenia stroboskopu), natomiast przebicie po izolatorze wewnętrznym lub zmostkowanie świecy będzie wykazywać występowanie iskry (stroboskop świeci). Czasami problem...
Podlinkowałem przykładowy regulator motorowerowej prądniczki, nie gotowiec do zastosowania w komarku. A przede wszystkim kolega michal360a nie napisał po co chce rzeźbić zapłon bateryjny w swoim jednośladzie. Oryginalny, sprawny, wyregulowany (wyprzedzenie i przerwa) zapłon z dobrą świecą (z właściwą przerwą 0,4mm) całkowicie zaspokaja potrzeby silnika...
To nic innego, jak moduł GL133 z Telpodu. Rozwiązanie to było stosowane w motorowerze chart. Podobne rozwiązania są teraz nagminnie stosowane we wszystkich skuterkach made in China. To zapłon CDI, czyli zapłon kondensatorowy zasilany z osobnej cewki. Nie potrzebuje do podjęcia pracy akumulatora.
Nowy zapłon pasuje idealnie w karterze a ten stary co w nim był, był luźny.
W motorowerze taki zaplon, ciekawe, ale potrzeba troche znać się na motoryzacji. Czy masz alternator w tym motorowerze?
Pisałem, że schemat jest do d... Masz jakąś obsesję z pomiarami napięć. Pomiary napięć przebiegów mocno różniących się od sinusoidy i częstotliwości 50 Hz, a z takimi masz do czynienia, trzeba traktować mocno orientacyjnie. Natomiast z twoich opisów nie można dojść co i jak łączysz. Czuć spory chaos w twoich działaniach. Trzeba wyraźnie rozróżnić zintegrowaną...
Może byśmy się dowiedzieli jaki to motorower? Za chwile się okaże że ma zapłon cdi i cala pisanina psu w tyłek...
Tam nie musiało być cewki. To pewnie zapłon z jakiegoś motoroweru, a tam była cewka prądowa do zasilania świateł. Tutaj zbędna. Jak tam wygląda krzywka? Jak współpracuje z przerywaczem? Masz klasyczny zapłon iskrownikowy, jak w motorynkach, wsk... Nie jest to zapłon bateryjny. Możesz naprawiać ten, założyć bateryjny, tylko to będzie wymagało przerobienia...
Można to zrobić na 2 sposoby. Zasilacz np.12V zasilający przetwornicę 12/300V i generator impulsów zapłonowych dla tyrystora albo 2 transformatory małej mocy 230/12->12/230 pracujące jako transformator separacyjny + prosty zasilacz do generatora impulsów zasilajacych. 2 sposób wydaje się prostszy w realizacji. Jest jedno "ale". Czy impuls wytwarzany...
Porównaj sobie układ zapłonowy z układem motoroweru Chart.
witam, wymieniłem startor iskra było mocna swieca była zalana ale nie chciał odpalić postanowiłem przełożyć kable na cewce WN. Iskra się pojawiła i simson zapalił za pierwszym przejechałem się i zgasł i znowu nie ma iskry. Jak powinny być kable podpięte na cewce WN? Wymieniłem praktycznie każdą część w silniku i nie mam już pomysłu co w nim robić dalej....
Witam. Mam pytanie w jaki sposób można w silniku WSK 125 zrezygnować z bardzo zawodnego zapłonu platynkowego? Istnieją jakieś modyfikacje tego iskrownika? Kiedyś słyszałem, ze można wsadzić zapłon elektroniczny z motoroweru HART, ale wiąże to ze sobą dużo dużo przeróbek czopu wału oraz karteru. Proszę o pomoc ponieważ zapłon platynkowy doprowadza mnie...
Poszukuję schematu zapłonu elektronicznego do motoroweru Ogar 200, jeżeli to możliwe to razem z opisem elementów i instalacji.
czesc! moj problem wyglada tak: mam silnik modelarski żarowy, chce go tak przebudować aby nie zasilac go metanolem tylko zwyklą benzyną(bedzie słabszy ale to jets niewazne), cchce tez przerobic go na zapłon iskrowy, przerywacz byłby mechaniczny, lecz nie wiem jak nawinąć odpowiednią cewkę aby iskra zapaliła paliwo..nie wiem tez jaki kondensator dac,...
myśle że lepiej żebyś zostawił oryginalny przerywacz! nie opłaca się przerabiać motoroweru na elektroniczny zapłon! to tak jakbyś do piły motorowej dorobił skrzynkę na akumulator żeby mieć rozrusznik na stacyjke!!
Jaka rodzaj instalacji tam się znajduje? Czy jest akumulator czy zapłon iskrownikowy? Czy są osobne cewki na oświetlenie? Motorower to nie pojazd kosmiczny i w kilka minut ogarniesz czego się możesz spodziewać. Na przykład stare komarki-Romero miały cewkę iskrownika i dwie cewki oświetleniowe. Pomimo, że żarówki były na 6V to tylna (6V/5W) zawsze była...
Zacznijmy od tego, że w tym chińczyku nie ma silnika AM6. tylko jego chińska kopia. Zapłon w tych chińczykach jest zupełnie inny (żadne Leonelli). Do zapłonu Ducati Energia musiałbyś mieć zupełnie inny licznik, z obrotomierzem przystosowanym do wykrywania obrotów silnika z cewki zasilającej CDI. To jest główny problem z podłączeniem oborotomierzy do...
Jak wszyscy użytkownicy starych motocykli wiedzą instalacja elektryczna potrafi napsuć krwi ,więc założenie alternatora ma sens . Ważne jest żeby nie psuć sprzętu! to tak jak z oponami , fajnie wygląda motocykl na oponach z epoki , ale na drodze (szczególnie mokrej ) już fajnie nie jest . Do ts 150 sa dwa wyjścia ,po pierwsze zapłon Vape ( koszt koło...
To kolo magnesowe, na zdjęciu, jest z Twojego silnika, czy tylko zapożyczone z internetu. Wydaje mi się że jest tam całkowicie inne. To ze zdjęcia, to chyba z jakiegoś motoroweru, który ma zapłon z przerywaczem. Metoda gaszenia silnika, przez zwarcie do masy jest powszechnie stosowana. Świecę, wymieniałeś?
"Stacyjka komar" "Wyłącznik zapłonu motoroweru" "Wyłącznik zapłonu komar" "Wyłącznik zapłonu romet" I tak dalej i dalej...
No tak, takie schematy i więcej opisów modułów znajdziesz na forum. Pozostaje dopasować moduł do posiadanego magneta i zapłon załatwiony. W sumie nie powinno być trudno. Więcej zabawy będziesz mieć z oświetleniem i ładowanie, bo to jest inaczej zorganizowane w charcie i w chińskich motorowerach/skuterach.
Witam. Mam skuter Hyosung SF-50 2t. Znikła w nim iskra. Cewka WN jest dobra. Moduł wizualnie jest taki sam jak ten od Kymco Super 9. Stator jest na 3 cewki: http://obrazki.elektroda.pl/9766373800_1... Nigdzie na necie nie moge znależć moułu ani statora. Może wie ktoś gdzie kupić taki moduł i stator albo jak przerobić ten zapłon? Pozdrawiam
W motorowerach chart był stosowany zapłon elektroniczny. W necie szukaj schematów do silników dwusuwowych (syrena, trabant...). Powinieneś coś podpasować.
Czyli pierw ustawiam otwarcie na 3mm przed GMP a potem 0,3mm na przerywaczach?? Ale ktoś mnie pojechał motorowery xD
Co do wyboru rower czy motorower to już zależy co chcesz mieć. Jedno jest pewne silnik komara bym odradzał. Ciężki i badziewny, zapłon na platynkach. Zdecydowanie jak już to. Nowoczesny silnik.
Radzieckiego zewnętrznego iskrownika się nie spodziewałem. Przeczyszcz styki przerywacza i sprawdź czy jest iskra. Oryginalnie tam jest moduł z motorowerów babetta i da się go prosto zrobić, tylko impulsator musi być sprawny bo inaczej lipa. Chodziło mi o ten zapłon z cewkami czy tam też nie było nic przerabiane. Jeśli na tym ruskim iskrowniku chodziła...
Witam. Postawiłem przed sobą takie wyzwanie. Zbudować samodzielnie do mojego motoroweru zapłon CDI. Wstępny plan jest taki aby skorzystać z oryginalnej cewki butelkowej i cewki indukujące wysokie napięcie. Samemu chcę wykonać czujnik oraz moduł. Oryginalny zapłon jest elektroniczny, i ten ma zostać w razie awarii tego mojej konstrukcji. Zapłon chcę...
Jak byś poszukał na forum to byś trafił na ten temat: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic60... Jest tam do malucha i do motoroweru dość dokładny opis. Pozdr.J.
A gdzie ja ci cewki kazałem w szereg łączyć? Wiesz, co to połączenie w trójkąt? Jest jeszcze łączenie w gwiazdę dla twojej wiadomości. Wypadało by się dowiedzieć, jak są połączone cewki wewnątrz alternatorów, bo właśnie to chcesz zastosować. I informacje dodatkowe dla ciebie - zapoznaj się z pojęciem "zapłon CDI" i przejrzyj schematy motorowerów obecnie...
Kilkanaście lat temu skonstruowałem moduł sterowania kątem wyprzedzenia zapłonu do motorowerów. Projekt umarł śmiercią naturalną wraz z wprowadzeniem przepisów o zakazie modyfikowania układów zapłonowych w pojazdach spalinowych. Sercem układu był prosty procesor PIC16F505. Zegar 4 MHz. Kod - assembler. Procesor "strzelał" impulsem zapłonowym wyliczonym...
To jest raczej zapłon od Mofy/Mopeda lub innego starego zagranicznego motoroweru, bez ładowania akumulatora. Wyczyść to aby dowiedzieć się chociaż jakiej firmy jest ten stator.
Podpowiem Ci, ostatnie wersje motorynek "STELLA", motorowery "CHART" miały już zapłon bezstykowy i takiego szukaj. Mam taki komplet w domu (mogę podrzucić zdjęcie) bez modułu który rozebrałem by zobaczyć budowę co poskutkowało jego zniszczeniem (zawierał kilka elementów, schemat można znaleźć w sieci).
Witam trochę nietypowo jak na to forum ale szukam dokumenacji do motoroweru SIMSON z zapłonem elektronicznym z góry dziękuję za wszeką pomoc. Pozdrawiam Johny
A zdjąłeś blokady? Motorowery są dławione aby nie osiągały więcej niż 45km/h. Może ci np odcinać zapłon.
Ustaw zapłon dokładnie według książki "jeżdże motorowerem simson". Szczelina świecy ma byc od 0,4 do 0,5mm. Iskra wtedy "powinna być koloru niebieskiego (nie fioletowego). Aha, no własnie. Jak go wkrecasz na wysokie obroty to nie swista Ci w tłumik??
musisz mieć cały aparat zapłonowy z kołem od elektronika a co do cewek to dokładnie nie pamietam bo były 6 i 12V poszukaj w książce "..jeżdze motorowerem simson.."
Witam,chce zbudować zapłon elektroniczny z Optycznym czujnikiem położenia wału do motoroweru typu Jawa,ale nie wiem jak to zrobić. Nie wiem czy czujnik nada się od np. starej myszki komputerowej (kulkowej). Poszukuje schematów ale nie mogę ich znaleźć, więc potrzebuje waszych porad.
Simson pali bez problemu o kopa na świecy F65, a gaśnie na F95. Masz słaby zapłon. Wartość cieplna iskry nie ma wpływu na łatwość uruchomiania silnika, chyba że izolator świecy był pokryty sadzą (zgaszony silnik był nierozgrzany, pracował tylko na biegu jałowym).
to znaczy, że masz SLPZ no to tylko zajrzyj tutaj http://hubdc.prv.acx.pl/simaki/start.php... aby dowiedzieć sie jakie moduły są odpowiedzialne za co zrobimy ci kierunki jeśli chodzi o zapłon to piszą o tym w "jeżdżę motorowerem simson" slpz jest ciężki do ustawienia, ale to nie problem, tylko stosować sie do ich przepisu
Witam ponownie !! Ogar juz odpalil,jezdzi i wydaje sie byc wszystko ok,ale.... Ktoregos pieknego dnia postanowilem miec migacze w ogarze...wiec zakupilem wszystko co potrzeba i jakis mechanior wszystko mi zainstalowal i podlaczyl... bylo ok... A teraz przy tym remoncie odlutowal sie od czegos kabel od akumulatorka (+) plusowy,dochodzi on tam gdzie jest...
Mam silnik od kartinga który ma słabą iskrę(zapłon iskrowy jak w motorowerze).Rezystancja cewki wysokiego napięcia to ok 1ohm.Przerywacz wyczyszczony ,iskrzy przy kręceniu magnetem.Iskra tak słaba że można trzymac przewód ręką i kręcić magnetem.W ciemności widać przeskoki iskry także koło cewki wysokiego napięcia.Magdneto wykonane z dziwnego magnesu...
Sprawdź, czy masz dobre pierścienie założone (czy jest dobre kompresja), bo może nie zasysa mieszanki z gaźnika. Sprawdź też, czy nie padł simmering od strony sprzęgła (czy olej nie wlewa się do komory korbowej). Komar odpala z 1 kopa? Zapłon jest wyregulowany? Przerwa na platynkach, to o,3-0,4 mm, na świecy 0,3 - 0,6 mm, wyprzedzenie zapłonu 3 mm.
Nie przesadzaj! W sieci jest dobrych kilka stron, gdzie można znaleźć instrukcje obsługi, schemat i dyskusję na temat tego motoroweru i jego zapłonu. Hasło: "schematy elektryczne motocykli", "motorower chart" i podobne.
Nie zamierzam się obrażać bo jakbym był lepiej obeznany to zamiast pytać bym odpowiadał, ale jakbym miał już ku temu wiedzę skłaniałbym się ku konstruktywnym wypowiedziom a nie nic nie wnoszącym do sprawy. Dodaje schemat, jeżeli byłby nieczytelny postaram się coś innego wyszukać w necie bo tylko takie coś miałem na kompie. A co do cewek-poszukaj schematu...
Kolego Rocketboy94 ! Tą gumę można całkiem zdjąć i nie będzie żadnej, poza zmianą "głosu", reakcji. Nic przed gaźnikiem nie wpłynie w tak opisany sposób na pracę silnika. Ustawienie (iglica) i regulacja doświadczalna gaźnika śrubką składu mieszanki - może nawet się nieco wykręciła sama; przedmuchanie dysz; uszczelka pod gaźnikiem na styku z cylindrem;...
Celem zrealizowania 2-cylindrowego motoroweru zainstalowałem zapłon z charta. Zapłon miodzio, bez przeróbek można zamontować 2 impulsatory (na które jest miejsce fabrycznie) co 180°. Silnik jeszcze nie został wykonany. Zapłon przechodzi testy na "zwyczajnym" egzemplarzu. Podmieniałem już niesprawny impulsator (obydwa z zapłonu z kosiarki) i na obu to...
Temat naprawy tych układów zapłonowych bardzo mnie interesuje, gdyż też chciałbym sobie poradzić jeżeli taki zapłon będzie zepsuty żeby go naprawić i żeby działał prawidłowo, widziałem niejednokrotnie jakieś przeróbki że była zamontowana taka duża cewka butelkowa jak w motorowerach. Da radę gdzieś kupić zestawy naprawcze gaźników tych pilarek ? ( nowe...
Witam!! Przeglądając różne strony internetowe natknąłem się na ciekawy schemat jak zrobic do komara elektroniczny zapłon. A że jestem szczęśliwym posiadaczem tego motoroweru i ciągle mam jakieś problemy z zapłonem postanowiłem zrobic z Waszą pomocą Elektroniczny zapłon do komara. Myśle że mogę liczyc na Waszą pomoc, z góry dziękuje za każdą cenną odpowiedź....
Jaki zapłon? Gdzie jest przerywacz (czujnik układu zapłonowego)? Zrób zdjęcia.
Wygląda na typowy zapłon CDI, czyli cewka zasilająca moduł i cewka wyzwalająca. Tam nie ma czujnika halla (chyba, że to jakieś inne rozwiązanie). Rozwiązanie stosowane dziś powszechnie. Na tej samej zasadzie działa moduł zapłonowy choćby z motoroweru chart.
Kolego Etezet jak w tym wypadku oceniasz pracę zapłonu w motorowerze Jawa 50 przecież w instalacji Jawki 50 jest zabudowana cewka butelkowa a napięcie pracy jest podawane bezpośrednio z cewki iskrownika? Narysowany schemat zapłonu tego odkurzacza jest poprawny.Niesprawny lub uszkodzony kondesator jest do wymiany.Zapobiega on wypalaniu styków platynek...
Witam , mam problem z motorowerem , wymienione sprzęgło , napęd , gaźnik , zapłon , problem polega na tym ze sprawdzałem już wszystkie opcje nawet zdejmowałem cylinder i szlifowałem zawory ustawiałem rozrząd no wszystko , i nic nie pomogło ze motorower nie wkręca się prawidłowo na obroty . na wysokich wchodzi dobrze jak dam manetke na maksa a z niskich...
Tak w ogóle dlaczego pytasz o impulsator? Dlatego że wygląda na to że jest niesprawny. Napiszę od początku, remontowałem różne motocykle, motorowery od wielu lat (około 35) w tym Simson. Zazwyczaj naprawy odbywały się na zasadzie kupna nowych części, wkład własnej pracy przy wymianie i niekiedy naprawienie części która kwalifikowała się do tego. Dostałem...
Na pewno niektóre MZtki miały moduł zapłonowy, nie wiem czy wszystkie, Simsony małe (motorowery) jeśli miały moduł to był napis na deklach „Electronic”, Schwalbe czy Awo miały klasyczny zapłon. Zresztą każdy musisz sprawdzić, bo jest dostępnych mnóstwo dedykowanych zestawów zapłonu CDI , jak i elektronicznych regulatorów ładowania do wielu...
Właśnie jestem na etapie robienia zapłonu do motoroweru dla syna i ten schemacik też widziałem. Tranzystor T2 nie spełnia żadnej roli. Problem grzania cewki rozwiązałem ( chyba :D) na tajmerku 555. Pierwszy impuls do masy wyzwala przerzutnik, mamy wysoki stan na wyjściu Q NE555, zasila on kolektor T1. Kolejne impulsy podtrzymują wysoki stan Q. Pewną...
Witam, nie będę ukrywał, że nie znam się na motorowerze Romet 200, ale jako iż dostałem go od ojca, to chciałbym go ogarnąć, by zaczął jeździć. Wszystko wyczyściłem, ustawiłem zapłon i nic. Nie wiem, w czym może być problem. Udało się go odpalić w biegu, lecz odpalił i gasł. Jakby nie dostawał paliwa, mimo tego, że wszystko tam jest okej. Z kopyta nie...
Ten motorower nie ma żadnego akumulatora. A ja potrzebuję aby miał bo ten zapłon jest tragiczny. Chodzi o to aby przerobić ten zapłon na zapłon bateryjny elektroniczny... A robię to wszystko z czystej chęci i nauki. Proponujecie jakiś prostownik sterowany?
Witam, Wstępnie mam upatrzony zapłon, ale mam pytanie, bo zapomniałem się dopytać. 1.Gdzie najlepiej umiejscowić cewkę zapłonową, bo zapłon od Charta taki potrzebuje? Wolałbym jednak, aby nie odbywało się wierceniem dziur na ramie motoroweru. 2.Czy do tej cewki, która wchodzi wraz do zestawu, trzeba dołożyć kondensator? Oczywiście, wiem że w zapłonach...
przede wszystkim jaki tam jest zapłon?? jest przerywacz? czy elektroniczny? jakieś zdjęcia? model motoru? Kreidler to bardzo dobre motory (te stare), mam taki motorower i to ile by nie stało to zapala od razu, nie to co te wszystkie nasze beznadziejne romety
Ciężko coś podpowiedzieć. W tym przypadku "walkę" niech Pan zacznie od zapłonu.
Witam , jestem posiadaczem czesko- łotewskiej motorynki Stella z silnikiem który ma automatyczną skrzynię biegów (dwa sprzęgła odśrodkowe)oraz elektroniczny zapłon. problem mój tkwi w tym że zniszczeniu uległ moduł zapłonowy i poszukuje schematu takiego ustrojstwa. W aparacie zapłonowym mam 5 cewek , dwie świetlne , jedną do światła stop , jedną zasilającą...
To sobie sprawdź, jak w tym pojeździe jest generowany zapłon i powinieneś dość do słusznych wniosków. Zresztą odsyłam do wątku o obrotomierzu w motorowerze.
Na twoim miejscu zrezygnowałbym z zapłonu bateryjnego i założył zapłon CDI. Nie wymaga on zewnętrznego źródła energii. Zapłony takie są stosowane we wszelkich skuterach i wielu motorowerach. Składa się z koła magnesowego, cewki zasilającej, cewki wyzwalającej, modułu, cewki zapłonowej. Nie trzeba wtedy akumulatora - oszczędność masy. Można próbować...
Witam Mam problem z zapłonem w motorowerze. Świeca nie daje iskry ale gdy dotknę świecy to kopie mnie prąd. Na nowej świecy także nie ma iskry. Nie mam pojęcia co to może być i proszę Was o pomoc.
Kupiłeś nowy, czy używany? Nie było wcześniej jakiegoś zabezpieczenia? Blokady występują w kilku miejscach. Wspomniana już kryza na dolocie, także kryza na wydechu. Są też ograniczniki obrotów silnika. Przy mechanicznych prędkościomierzach raczej nie stosuje się ogranicznika odcinającego zapłon na podstawie prędkości. Choć dla chętnego jest to do zrobienia...
model silnika to RV4 p6 To się zdecyduj dokładnie, bo RV4 a P6 to zupełnie inne silniki. AM4 to zupełnie inny silnik i części nie pasują wzajemnie. wychodzą z niego tylko dwa kable czerwony i czarny Podaj więcej informacji na temat zapłonu, bo na pewno nie jest to zapłon Ducati i raczej nie jest to CDI.
50 czy 80 ccm specjalnej krzywdy nie zrobi przy odpalaniu, ale wsadziłem kiedyś własnej roboty cdi bez opóźniania zapłonu do hondy trl250, efekt: ja leżałem 2 m za motorem, a podeszwa z buta poleciała gdzieś z 10 m dalej w krzaki ;) Kumpel miał jawę 350 sdm, klasyczny, przerywaczowy zapłon (tyle, że zdublowany), jak ją kiedyś odpalał w trampkach, to...
Znam sie troche na simsonach i w ogole na sprawach silnikowych ze tak to nazwe i jedyne co mi do glowy przychodzi to jednak kondensator. O ile pamietam to w ksiazce Jezdze motorowerem Simson pisalo ze jesli kondensator jest zepsuty objawia sie to iskrzeniem na przerywaczu. Masz 100% pewnosc ze kondensator jest dobry?
Witam. Ta prądnica ma 3 cewki: zapłonu, i dwie szeregowe oświetlenia (o ile dobrze pamiętam, a temat przerabiałem w Ogarze 200A w 1990 r.) Instalacja oświetlenia motoroweru połączona jest poprzez szeregowo połączone cewki z masą (lut do rdzenia cewki!:). Rezystancja tych cewek jest bardzo mała- ok 0,5Ω każda. 1.Rozłacz instalację elektryczną od...
A na tej stronie pisali że w mińsku jest czujnik halla Bzdury piszą. Zresztą jest tam zdjęcie tego czujnika i z daleka widać, co to jest. Widać to też ze schematu układu zapłonowego. Generalnie, jeśli chcesz się pozbyć problemów z elektryką w mińsku, to oryginał precz i załóż zestaw od jakiegoś porządnego motoroweru.
- Przerwa na przerywaczu prawidłowa - 0,5-07 mm - wyprzedzenie zapłonu 1,8 mm - jaką masz świecę?
Jest to jawa 20p - motorower oldtimer .Posiada instalacje 12V z minusem na masę i zapłon bateryjny. Moc pądnicy ok 65W. Oryginalne cewki zostały przewinięte i poprzez mostki prostownicze zasilają akumulator i instalację .
Co do rozrządu to jestem pewien a zapłon to nie wiem. Wcześniej motor chodził ale rozwalił się zawór i kupiłem nawą głowicę i już nie pali.
Witam. Troszeczkę wyjaśnień. " Magneto " nie jest żargonową nazwą prądnicy tylko najprostszym systemem zapłonowym, stosowanym w silnikach z zapłonem iskrowym ( benzynowe ). W takiej instalacji mogą powstawać przepięcia w momencie rozwarcia przerywacza. W celu zabezpieczenia innych odbiorników przed skutkami przepięć zastosowano trzy (zazwyczaj) cewki,...
W kole przynitowane są sztabki magnetyczne - pewnie już się "zdemagnetyzowały". Poszukałbym podobnego koła współczesnej produkcji ( motorowery, skutery itd) i próbował dopasować, wykorzystując elementy tego starego ( piastę z krzywką).
Nity pościnać, założyć nową zębatkę i zanitować. Mnie, jako 13 latkowi nie udało się to. Nowa zębatka nie pasowała (była rzekomo od WSK 125, a wyglądała jak od jakiegoś motoroweru). Po zaopatrzeniu się w nową słabo szło nitowanie bez narzędzi - młotek i imadło to trochę mało.
:arrow: zibi72 nie wiem czy do końca mam rację, ale wydaje mi się, że w kosiarce cewka o której wspominasz to prądnica (jak w motocyklu), która zasila układ zapłonowy i to powinno wystarczyć aby nie zatrzymać pracy kosiarki myślę, że możesz tu z powodzeniem zastosować typowy zapłon do silnika dwusuwowego pzdr MANGI dokładnie ...to bardzo stara kosiarka...
Koło magnesowe to bardzo często koło zamachowe. Szczególnie w starszych dwusuwowych silnikach małych motocykli czy motorowerów. Ale faktyczne, klin pełni rolę tylko ustalającą; moment obrotowy powinien być przenoszony poprzez tarcie pomiędzy piastą a osią. Zapłon z kolei powinno się faktyczne regulować przestawiając postawę iskrownika (gdzie jest impulsator)....
Bo stacyjka nie załącza w tym motorowerze prądu na cewkę, tylko rozwiera obwód czujnika; jak wyłączysz zapłon, to czujnik zapłonu jest zwarty do masy. Dlatego napisałem ci, byś przestrzelił stacyjkę miernikiem, a to jak łączy, narysował sobie w tabelce. Już miałbyś po problemie, a ty kombinujesz...
Chcesz jeździć kompletnym motorowerem bez akumulatora, czy jeździć bez świateł i innych odbiorników elektrycznych. Zapłon CDI nie potrzebuje do swojej pracy akumulatora i tutaj możesz spokojnie odpalić silnik bez niego. Jednak, jak będziesz mieć podłączony regulator napięcia i odbiorniki , to akumulator jest wymagany.
To jest właśnie CDI! Jest cewka zasilająca moduł, cewka wyzwalająca, czyli dająca impulsy, mały, wielkości dwóch pudełek od zapałek lub paczki papierosów moduł i mała cewka. Wszystko waży, wraz z kołem kołem magnesowym i cewkami poniżej 1 kg. Iskrownik jest zdaje się w komarku i wielu innych prostych sprzętach. A CDI można wziąć z wszelkich skuterów,...
Świetnie, kontynuuj swoją kłótnie. Myślę, że autor ma pojęcie, ile procedur wykonuje przy uruchamianiu swojego motoroweru (motocykla?) i, gdyby musiał za każdym razem odkręcać kranik i włączać ssanie - nawet nie rozpoczął by tego tematu. Jeśli natomiast jest inaczej - tak, trzeba wprowadzić elektrozawór ssania i serwo otwierające kranik. Myślę, że sprzęt...
Filtr ANL tłumi zakłócenia impulsowe (szpilkowe) pochodzące np. od zapłonu samochodu, motoroweru i tym podobnych. Aby sprawdzić ANL trzeba mieć źródło takich zakłóceń i osłuchać czy filtr po włączeniu wycina te śmieci. Tak dla prostego sprawdzenia wystarczy jak obok anteny popstrykasz np. lutownicą albo innym urządzeniem włączonym do sieci.
zawsze dostawał muła jednak dało się z tym żyć, szukałem powodu dlaczego tak się dzieje To motorower, silnik niewielkiej mocy... bo czasem platynki się otwierają czasem nie przerwę między nimi też jest trudno ustawić Zdalnie to trudno stwierdzić, ale zwykle powodem jest wyrobienie tulejek ruchomego styku po dużym przebiegu albo gdy ktoś zapomniał o...
Możesz dołożyć przekaźnik, ale po włączeniu stacyjki będzie on pobierał dodatkowy prąd. Możesz też zastosować stacyjkę od motoroweru lub motocykla z zapłonem CDI.
odpalanie motoroweru licznik motoroweru przerywacz motoroweru
płyta indukcja electrolux sprawność prostowania śmigło górne zmywarka bosch
wzmacniacz lampowy mazda konserwacja
Przepalający się bezpiecznik klimatyzacji BMW E83 3.0d Jak ustawić histerezę w pompie ciepła Nulite NL-BKDX30-95II?