Bezpośrednio do stopki przychodzi czujnik który rozłącza zapłon?
Wystarczyło wymienić zapłon
To już lepiej zastosować takie coś: http://www.oferta.wmmotor.pl/oferta/towa... lub http://www.oferta.wmmotor.pl/oferta/towa... . Niestety mają one jedną wadę, to jest...
Ten kabel to blokada prędkości - jeśli sprzęgło obraca się powyżej określonych obrotów zapłon jest odcinany.
Za bardzo przyśpieszony zapłon.
W tym przypadku dobrym rozwiązaniem by było założyć moduł od charta (GL-133), tylko że platynki trzeba by zastąpić impulsatorem. Podobno impulsatorem może być głowica magnetofonowa. http://obrazki.elektroda.pl/6136874600_1... Można wykonać ten moduł samodzielnie, ponieważ jest on bardzo prosty. Parametry podzespołów można znaleźć wpisując...
Dziękuję jeszcze raz wszystkim co mi pomogli i pozdrawiam. Ustawiłem zapłon.
Jeżeli oryginalny zapłon Romet Chart to pasuje klin.
weż wyczyść gaźnik albo załatw inny zapłon
to są fotki rometa oraz zapłonu
Zrób zjecie elektrod świecy i pokaż na forum. Powinna być wypalona po dłuższej jeździe na kolor kawy z mlekiem/piaskowy. Jeśli jest czarna, okopcona lub mokra to masz albo brudny filtr powietrza albo rozregulowany lub niesprawny gaźnik. Świeca powinna być o odpowiedniej wartości cieplnej zalecanej do tego silnika, nie żadna dowolna. Profilaktycznie...
jak mozesz to napisz mi jak odpowiednio wyregulowac ( przyspieszyc) zapłon
A iskrę na świecy w ogóle masz? Przerwa na przerywaczu jest? Pytanie co znaczy 'zapłon prawie cały nowy'?
Moment otwierania styków przerywacza jest momentem zapłonu , i tak jak kolega wyżej pisał , ustaw prawidłowo zapłon .
To raczej błąd w opisie, bo coś takiego nie istnieje, jak już to zapłon CDI.
Za uboga mieszanka ? Przestawiony zapłon ?
Witam jak ustawić zapłon od rometa 205 w silniku Romet chart i w tych silnikach wały kręcą się w przeciwną stronę czy to w czymś przeszkadza ?
może nieszczelność przy gaźniku, ale najprędzej zapłon.
to jeszcze kondensator zapłonowy można by podmienić a jak simeringi wału? wymieniane były? czy strasznie stare? gaźniki komarowe są bardzo proste i zwykle akurat są najmniej zawodne a najgorszy jest zapłon
Obcięty klin. Za wczesny zapłon i obcięło bo odbił.
siema. mam problem z chartem , nie chce odpalić obracałem wiele razy zapłonem w prawo lub lewo i nic nie daje . Może znacie dobry sposób jak ustawić zapłon ?
Twoje działania z zapłonem tylko pogorszyły sprawę, jak widać. Teraz wygląda na to, że punkt zapłonu jest całkiem źle, skoro się nie odzywa. Próbowałeś na pych? Klin do sprawdzenia, bo jeśli nie spasowałeś dobrze na stożku i nie dokręciłeś mocno śrubą to będzie zerwany. Przerwa na przerywaczu ma mieć 0,3 mm, punkt zapłonu 2,8-3 mm przed ZZ. Nie wiem...
Spróbuj, nic nie tracisz
Jeśli to byłby mój romet to pierwsza rzec jaka bym zrobił to rozebrał go na części pierwsze i w ten sposób upewnił bym się ze w silniku wszystko jest ok. Po drugi sprawdź czy z tłokiem i cylindrem jest wszystko ok jeśli to już zrobisz to możesz się brać za ustawianie zapłonu i gaźnika. O i najważniejsze sprawdź czy w baku nie ma jakiś zanieczyszczeń...
Witam, zrobiłem do swojego Ogara 200 (silnik Jawy) zapłon AC-CDI. Zamontowałem impulsator i dorobiłem wyzwalacz z kawałka blachy. Do oryginalnej cewki zapłonowej, która daje ok. 6V podpiąłem uzwojenie wtórne transformatora 230/12V. Na uzwojeniu pierwotny w zależności od mocy kopnięcia otrzymuje 60-120V~, które idzie na moduł. Impulsator daje ok. 0,2V~....
Witam!! Przeglądając różne strony internetowe natknąłem się na ciekawy schemat jak zrobic do komara elektroniczny zapłon. A że jestem szczęśliwym posiadaczem tego motoroweru i ciągle mam jakieś problemy z zapłonem postanowiłem zrobic z Waszą pomocą Elektroniczny zapłon do komara. Myśle że mogę liczyc na Waszą pomoc, z góry dziękuje za każdą cenną odpowiedź....
Sprawdź czy przy ocieraniu przypadkiem nie została uszkodzona krawędź od Heli, lub sam czujnik
Witam, temat dość stary ale mam pytanko ! Posiadam ogara 200 ze standardowym zapłonem , czyli jeśli palatynki są zwarte następuje zapłon . Analizując schemat z tyrystorem wydaje mi się ze jest zupełnie na odwrót, czyli jeśli palatynki się rozwierają następuje zapłon (bramka tyrystora zostaje zasilona) Czyli muszę całkowicie przestawić zapłon ? Cześć,...
Witaj! Mówisz że masz problem z odpaleniem na kopkę. Opisz dokładniej trochę. Czy kopiesz i silnik "nie kręci" ? Czy kręci ale nie zapala? Jeżeli kopka nie przekazuje momentu obrotowego na wał korbowy, to pewnie jakiś tryb lub półksiężyc. A jeżeli kręci, to powodów może być wiele. Ja bym zaczął od porządnego sprawdzenia i ustawienia zapłonu.
Wszystko wyczyściłem, ustawiłem zapłon i nic. Jaką przerwę na platynkach ustawiłeś i jakie wyprzedzenie zapłonu? Dodano po 6 Tu masz podobny temat i zażartą dyskusje. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic4... Ale na temat zupełnie innego silniczka. Ogar 200 to czeska "Jawa" - z zupełnie innym zapłonem.
A zapłon dobrze ustawiony?
Regulacja gaźnika i zapłonu.
Wygląda na rozregulowany zapłon. Grzebałeś coś przy nim?
Zbytnio opóźniony zapłon. Przyspiesz go
Przewód czarno-czerwony to cewka zasilająca CDI. Ten chiński ogier ma gaźnik sterowany elektronicznie. Nie miałem okazji oglądać jaki tam jest układ zapłonowy, jeżeli po stronie instalacji nie ma tego przewodu, to prawdopodobnie zapłon jest typu DC-CDI. Masz iskrę na tym silniku? Odpala?
Witaj ,świece wyczyścić,jak będzie dalej strzelał to znaczy ,że zapłon jest przestawiony.
Sprawdź czy zapłon jest dobrze ustawiony
Bieg 1 wbija się ładnie idzie jak szatan Czy jest w stanie ruszyć jeżeli zaprzesz się nogami? Mimo wszystko wygląda na to, że silnik jednak nie ma mocy. Jak ustawiałeś zapłon?
Ma 6 kabli bo ma gaszenie dodatkowo, co do sterowania wyprzedzeniem za pomocą mikrokontrolera to taki mikrokontroler można wpiąć przed fabrycznym zapłonem - między czujnikiem na magnecie a modułem zapłonowym. Mikrokontroler - wystarczy AVR np Atmega8. Cała zasada jest taka że mikrokontroler z impulsów dawanych przez czujnik w magnecie oblicza prędkość...
Witam szukam prostego schematu na zapłon tyrystorowy szukałem ale nic nie znalazłem ciekawego zapłon potrzebuje do rometa ogar200. Za odpowiedzi dziękuje.
Nie chcę niszczyć karterów i iskrownika , będzie przerabiany iskrownik od skutera do karterów charta . O to ten zapłon który chcę zamontować.
Gdzie masz przymocowany moduł, że zjadł go kwas z akumulatora? Fabrycznie to on jest wyżej i spory kawałek od akumulatora. Moduł zapłonowy nie ma związku z regulatorem napięcia ani akumulatorem. To jest zapłon CDI.
sprawdz te paliwo potem zapłon i gaznik
Cały zapłon z Rometa Charta pasuje do karterów i na wał silnika 023 (nic nie trzeba przerabiać.). Zapłon z charta nie potrzebuje akumulatora, ale kierunki bez niego CI nie będą działać.
Zapłon nie jest przestawiony.
Może ci ścięło klin od magneta i zapłon jest przestawiony.Częsty przypadek.
Elektroniczny zapłon nie jest od tego żeby nie "kopać". Z resztą w charcie taki zapłon chyba juz jest.
ustaw zapłon ew. przeczyść kranik
Jeżeli wcześniej moto chodziło, to zastanawiał bym się nad tym czy ten cyl. i tłok to do tego silnika.... o ile zapłon nie ruszony.
Tak, choć może być jeszcze za wariatorem przykręcona blaszka, która nie pozwala na pełny ruch rolek. Moduł jeśli jest zablokowany to słychać, że odcina zapłon. Należy go wymienić na odblokowany, ale u Ciebie raczej na nim nie ma blokady.
Spróbuj ustawić zapłon najlepiej przy pomocy czujnika zegarowego, też często miałem problemy z ogarem i wile razy wychodziło na to że zapłon się przestawił.
witam.Pierwszy układ ma żle podłaczony kondensator układu całkującego.powinien być między zasilaniem a bazą tranzystora a nie do masy. oba mogą pracować pod warunkiem że zastosujesz zasilanie z mostka diodowego i dołożysz dużą pojemność filtrującą np.10000mikrofaradów lub większą. tzw.wypadanie zapłonów następuje przy większych prędkościach obrotowych...
Tylko że miałem podmieniony i to samo. Jest szansa, że zapłon?? W sumie po zmierzeniu impulsator ma 143/150 om.
O ile dobrze pamiętam to kondensator ma tam wpływ na zapłon,wymień go i powinien dobrze chodzić.
Zapłon był sprawdzany wszystkie jego elementy też swieca również to chyba coś poważniejszego
No tak, takie schematy i więcej opisów modułów znajdziesz na forum. Pozostaje dopasować moduł do posiadanego magneta i zapłon załatwiony. W sumie nie powinno być trudno. Więcej zabawy będziesz mieć z oświetleniem i ładowanie, bo to jest inaczej zorganizowane w charcie i w chińskich motorowerach/skuterach.
https://www.olx.pl/oferta/bezstykowy-zap...
Cewka zapłonowa ma dokładnie taką samą budowę, co cewka do dwubiegowego Rometa. Jedna cewka współpracująca z przerywaczem, druga cewka generująca wysokie napięcie na świecę zapłonową. Jak pisałem wcześniej, sprawdź przerywacz, kondensator i połączenia skręcane.
Cześć.Objawy te co opisałeś pasują na brak masy silnika, lub gdzieś na wtyczkach nie łączy sprawdź jeszcze raz. Kolego KAPI35 sprawdź zapłon w tej motorynce, przerwę na przerywaczu, świecy.Aaaa jeszcze kondensator może być uszkodzony.Tu masz filmik z ustawienia zapłonu[/b]. [youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
Na wstępie chciałbym się przywitać bo piszę tu pierwszy raz, mój problem tkwi w awaryjnym zapłonie mego lekko przerobionego rometa tzn. zapłon jest bateryjny bez modółów i innych cudów więc jak się pewnie wszyscy domyślają mam problem z kondensatorem i przerywaczem chodzi o to że kondensator jeśli nei padnie po kilku sekundach to pada po dniu czasem...
Co do tej pory sprawdziłeś? Gaźnik wyregulowany? Zapłon wyregulowany? To nie sprzęgło się ślizga?
To nie jest wina mieszanki tylko jak kolega mówi zapłonu , jeśli byś miał za dużo oleju to mocno by ci kopcił i przerywał bo na świecy osadziła by się sadza , jeśli ci strzela w gaźnik to zapłon jest za wczesny!!!
Jakie ma wymiary czujnik indukcyjny i jak jest z awaryjnością modułu?? Ciekawy i dobry pomysł za zmianę ciągle psujących się cewek zapłonowych w WSKach i Rometach.
Chciałem się zapytać jeszcze czy iskrownik (zapłon) od rometa ogara 205 będzie pasował do simsona s50 ( 3-biegi, stary typ) ???
WITAM, POTRZEBNY MI SCHEMAT SILNIKA 019? i z jakiego powodu po dłuższej jeździe sam przestawia się na zapłonie ?
Kurcze już 5 rok jeżdźe Komarem i miałem takie problemy na początku. Najlepiej kupić tłoczek+pierścienie+tulejka na wał i sworzeń, zrobić szlif i pozamiatane! Chula jak złoto! A może poprostu masz za dużo podkładek w skrzyni biegów i się ciężko kręci? Może masz łożyska do wymiany? Ale najlepiej REMONCIK! Zrobisz raz,dobrze dotrzesz i masz spokój (no...
Jak próbowałem go odpalic to 2 razy strzelil z wydechu Strzelanie z rury wydechowej jest najczęstszym objawem opóźnionego zapłonu. Dodam, że jeżeli strzela w gaźnik, to zapłon następuje za szybko.
Witam. Mam silnik Rometa w mini crossie (jak chcecie zobaczyć to tu macie: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic20... ) A mianowicie siadł mi zapłon. Mam z Komara zapłon (cewka, kondensator, przerywacz) i teraz pytanie, czy mi będzie pasował do Rometa, bo gdzieś słyszałem, że coś tam kąt wyprzedzenia zapłonu nie pasuje czy coś. Dziękuję z góry...
Witam. Posiadam motorower Romet Chart 210 Elektronik. Nie dawno z dnia na dzień moto stawało się coraz słabsze, w końcu tak osłabło, że ledwo na 2 biegu (posiada 3) da się jechać po prostej drodze. Wyeliminowałem zużycie mechaniczne cylindra i reszty wraz ze złą regulacją gaźnika, jego stanem itp. To jest ok. Przyszła więc kolej na zapłon - ustawiony...
Albo jednak źle ustawiłeś zapłon, albo zła mieszanka. Jak wygląda świeca ? Regulowałeś gaźnik ? Filtr powierza drożny ?
szukaj zwarcia w instalacji, uszkodzonego przewodu od gaszenia itp, podejrzewam że to jakaś drobnostka, ściągnij sobie schemat instalacji i sprawdź kable odpowiedzialne za zapłon
Dotyczy skutera Romet 727 Włączam zapłon,sprawny mam akumulator ,nie uruchamiam silnika -włączam światła, postojówki nie świecą przełączam na mijania nie świecą tylko są kierunki i stop czy to może być moduł i silnika też sie nie da uruchomić? proszę o odpowiedź.
Mianowicie pali mi się moduł. Pytanie czy to wina nieoryginalnego modułu, cewki czy czego? Zapewne wina cewki zasilającej CDI, sugeruję zapłon zrobić na wzór Yamahy.
A tak podstawowa sprawa jak regulacja zapłonu?
witam mam silnik rometa 2 biegowy i zapłon ducati energia taki jak na foto po niżej czy jest możliwość założenia tego zapłonu do silnika Dezamet 023 polskiego rometa https://obrazki.elektroda.pl/5951651600_...
Sprawdź klin na magnecie oraz simering od strony zapłonu.
Temat do zamknięcia Przyczyną okazała się świeca i zapłon Ustawiłem zapłon i wymieniłem świecę na iskre f100 SUPER
A guzik prawda. Przy maksymalnej prędkości, z pełnym gazem, ma jechać płynnie i równo, nie ma prawa nic przerywać. Przyczyn może być mnóstwo. Gaźnik i zapłon do sprawdzenia ogólnie mówiąc.
Użyj kondensatorów stosowanych w zasilaczach impulsowych. Są to kondensatory polipropylenowe. Oznaczenia polskie to KMP, KFMP, a europejskie MKP. Pojemność jak pisałeś. Napięcie pracy nie musi być aż 600V. Wystarczy 400V. Z doświadczenia wiem, ze takie kondensatory spisują się dużo lepiej niż "oryginalne" motoryzacyjne. Pozwalają na pewniejsze połączenie...
Magnesów stałych nie ma moiżiwości "naładować"...
Witam, posiadam taki o to zapłon do motoryki https://www.olx.pl/oferta/bezstykowy-zap... chciał bym się zapytać czy jest możliwość przerobienia go na oryginalne koło magnesowe ? Ten z zdjęcia ma dodatkowe magnesy.
No witam. W moim romeciku 205 nie ma iskry po mimo,że jak wsadzę palec do fajki to kopie. Cewka zmieniona, zapłon wyregulowany i kondensator od malucha. A propo kondensatora, to czy powinien mieć masę? Jak tak to z czego i nawet jak go nie podłączę to i tak kopie. Platynki ustawione na 0,4 mm, testowałem na kilku świecach i na żadnej nie ma iskry. Zapłon...
Koledzy, jaki powinien być typ koła magnesowego do silnika Romet 019. Czy może mi ktoś odczytać typ ?? Mam 2 identyczne, ale zapłon jest chyba zupełnie w innym miejscu.
witam chciałbym sie dowiedziec czy można zamontować zapłon elektryczny w motorynce romet pony prosze o odpowieć na gg 3873961.
Tak jak napisał Kolega, rozregulowany zapłon i pewnie do tego złe proporcje mieszanki...
Mam rometa i przerobiłem zapłon na bateryjny z cewką od cz250 i z tego co pamiętam to to Ci raczej nie zadziała bo tam cewke niskiego napięcia do zasilnania cewki wysokiego napięcia masz nawinięta jedną na drugą po drugie jest napięcie przemienne. P.S. lepiej wymyśl lub znajdz coś lepszego. Chetnie pomogę.
Zmień świecę na "zimniejszą". Ale to tak na szybkiego. Nie wiadomo jak jest ustawiony zapłon, jaka kompresja, to tylko taka doraźna porada.
Kolego 56b4, może trochę wlanej inicjatywy. Widzę że tak naprawdę nie wiesz czego chcesz, zdecyduj się na konkretny zapłon.
Schemat przedstawiony przez Ciebie powinien działać, prąd będzie ciągnięty z cewek, jeśli będzie go mało (jałowe obroty) to pociągnie z akusia, tylko pamiętaj że każda dioda prostownicza obniża napięcie o 1,5V, a Ty ich tam trochę masz :) co do przekaźnika to masz rację, ale myślę że będzie to tak mała przerwa że nie odczujesz tego.
a zapłon ustawiałem według tego poradnika http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthrea...
Kolego Rocketboy94 ! Tą gumę można całkiem zdjąć i nie będzie żadnej, poza zmianą "głosu", reakcji. Nic przed gaźnikiem nie wpłynie w tak opisany sposób na pracę silnika. Ustawienie (iglica) i regulacja doświadczalna gaźnika śrubką składu mieszanki - może nawet się nieco wykręciła sama; przedmuchanie dysz; uszczelka pod gaźnikiem na styku z cylindrem;...
Poszukuje modułu zapłonu do Rometa R 125 oryginał firmy LiHua symbol BY150117D101 albo jakiś zamiennik
"Stacyjka komar" "Wyłącznik zapłonu motoroweru" "Wyłącznik zapłonu komar" "Wyłącznik zapłonu romet" I tak dalej i dalej...
Znajdź pierwszy lepszy warsztat ślusarski i niech tokarz Ci dotoczy tulejkę na wymiar świecy a głowicę przegwintuje na większy rozmiar. Każdy tokarz będzie wiedział o co chodzi więc nie musisz za dużo mu tłumaczyć. Zrobi Ci to za przysłowiową flaszkę. Musisz tylko pamiętać żeby zabrać ze sobą głowicę. Pozdrawiam
A to co pokazujesz na zdjeciu wygląda mi na regulator napiecia. Też o tym w pierwszej chwili pomyślałem, ale regulator miałby użebrowaną, aluminiową obudowę. Teraz niby motocykle muszą spełniać EURO4, ale Romet podaje tajemniczo Rodzaj zapłonu: ECU, natomiast dla tych z wtryskiem pisze raczej EFI.
Bądź pójść w obecną technologię i założyć cały "zapłon CDI" (tak sprzedają przerobione iskrowniki z magnetem z chińskich skuterów) i cieszyć się wszystkimi udogodnieniami płynącymi z tejże technologii.
Może zapłon warto byłoby sprawdzić. A jeżeli możesz to podmień świecę na inną.
w jaki sposób z cewek indukuje się napięcie i dlaczego tylko z 1 cewki napięcie wędruje do cewki wytwarzającej wysokie napiecie. To jest klasyczny zapłon typu "magneto" znany od więcej niż 100 lat. W okolicy zwojnicy porusza się magnes osadzony na kole magnesowym napędzanym przez silnik, w zwojnicy indukuje się napięcie. Zwojnica jest zwierana przez...
Pytanie czemu nie będzie funkcjonował - ma w magnecie cewki dające prąd przemienny, spokojnie może użyć transformatora. Przerabiałem ten temat (w jawach, rometach, mz zakładałem zapłon CDI)... Silnik może i uruchomi ale będzie bardzo nie stabilna energia iskry. Jeśli chce 300km na takiej fuszerce przejechać to życzę powodzenia ;)
Aktualnie motorek nie pali z powodu uszkodzonego zapłonu, więc nie jestem w stanie sprawdzić iglicy ???????? A co ma iglica dyszy głównej do zapłonu?
romet zapłon zapłon iskra romet zapłon romet chart
wtrysk matiz lustro prądowy radia wojskowe
kaisai pompa ciepła telefon międzymiastowy
Awaria ekspresu Ariston MCK103X/HAS po kilku kawach Jak mierzy się odległość do Księżyca? Laserowy pomiar odległości i inne metody