W większych skutrach jest to zapłon bateryjny... Nie CDI i tak to jest rozwiązane... Natomiast pamiętaj że cewka zasilająca CDI ma wydajnośc do 100mA co przy napięciu 200V da moc 20W. Sprawność przetwornicy też coś powie... Pobierzesz z aku około 25W więc nawet jak dołożysz cewkę to zyskasz czy stracisz, i ile zyskasz? Pozdrawiam
Bezpośrednio do stopki przychodzi czujnik który rozłącza zapłon?
Nie wiem bardzo dokładnie ale chyba ok 0.7V
nikt mi nie zrobi otworu idealnego na 2 klin a koło magnesowe , a jakby zrobił to po jakimś czasie klin myślę , że by się zerwał. Zrobi, tylko trzeba mieć nieżle wyposażony warsztat mechaniczny. A dlaczego nie mógł bym np. dać tak jak napisałem wyżej np. jakiegoś potencjometra albo coś w tym stylu? Można od zera zaprojektować zapłon cyfrowy...
Jestem ciekaw jak przetoczysz stożek koła magnesowego tak aby nie powstało bicie, jak oszlifujesz stożek aby miał właściwy kąt, gładkość i "trzymanie" się na stożku czopu wału korbowego? Podałbyś orientacyjne wymiary stożka w WSK. Chińskie 2T mają większy rozmiar stożka w stosunku do włoskich silników, taki chiński zapłon masz podany w pierwszym poście....
Ta blaszka to mały magnes który przesuwając się przed czujnikiem (cewka) wytwarza impuls który to inicjuje iskrę.
Chińskie silniki "biegowe" 4T 50-110 cm³ mają zazwyczaj układy zapłonowe ze stałym kątem wyprzedzenia zapłonu, czyli zwykłe moduły zapłonowe stosowane także w silnikach dwusuwowych. Silniki skuterów 4T GY6 mają układy zapłonowe ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu. Zakładając taki zwykły moduł do skutera spowodujesz że zapłon będzie występował...
Sprawdź czy w zbiorniku paliwa nie skisła grochówka. :) A na poważnie, jak zobaczyłeś te zawory? Zdejmowałeś głowicę? Dziwny odgłos z wydechu może wskazywać nadpalenie zaworu wydechowego. Zmierz kompresję. Może być też za późny zapłon.
Skoro rozrusznik nie może odpalić silnika, to znaczy, że nie porusza tłokiem. Bzdura najczęściej rozrusznik kręci silnikiem a ten po prostu nie odpala. Być może zapłon jest zasilany z akumulatora na którym za bardzo spada napięcie i dlatego nie pali na rozrusznik.
Do sprawdzenia zawór podciśnieniowy, gaźnik, zapłon, rozrząd. Jak sprawdzisz to napisz.
A ile ten skuter ma przejechane? Twoje stukanie to może być zużyty wał albo spalanie stukowe (występuje przy zbyt wczesnym zapłonie). Czy ściągałeś magneto? bo jeżeli je źle założyłeś to zapłon jest w niewłaściwym miejscu.
Nie. Diodą led czerwoną. Powinna mrugać przy próbie odpalania. Moduł od 4T teoretycznie powinien dać iskrę pod warunkiem że rozkład wyprowadzeń jest taki sam i sam zapłon jest też typu CDI.
Że tak wtrącę i zapytam z ciekawości. A jak wygląda sprawa zgrania fazowego przy modułach cdi ze zmiennym kątem stosowanych czasem w skuterach 4T
Kolego, czy koło magnesowe zakładałeś z klinem, może Ci wypadł. To, że "zgrałeś" wałek rozrządu z literą "T" nie znaczy, iż ustawiłeś poprawnie rozrząd. Najpierw ustawia się tłok w GMP a później wałek rozrządu i nie może być pomyłki nawet i 1 ząbek łańcuszka. Po objawach reakcji silnika uważam, że masz przestawiony zapłon (za wczesny), ale w/wym. koledzy...
Skuter na gaźniku czy już wtrysk? Sprawdziłbym jedno albo drugie.
Może ci się klin ściął i zapłon masz nie tu gdzie trzeba,kurcze wymieniłeś połowę osprzętu.
Należy prawidłowo ustawić punkt zapłonu. Przynajmniej od tego zacząć.
sprawdź stopkę może ci zapłon odcinać nie raz się czujnik zawiesza -- wypnij kostkę i po bólu
Bezpośrednio od wału, czyli przez krzywkę. Tak samo jak w silniku 4T, tylko tu nie musi być przekładni zwalniającej, bo cykl wychodzi: jeden zapłon na jeden obrót wału. Silniki 2T z zaworem i wtryskiem paliwa są obecnie "ćwiczone" przez producentów skuterów.
może być paliwo, świeca (zapłon) albo gaźnik się rozregulował (w Chinolach same to robią)
Ostatnio zdjąłem głowice w swoim skuterze. (zdjąłem ponieważ chciałem załozyc zestaw o wiekszej pojemnosci). Okazalo sie ze nowy zestaw ma wade fabryczną i załozylem starą głowicę Po odpaleniu okazało się że skuter nie ma mocy, wymieniłem rolki na lżejsze (z 5g na 3,5g) jednak nie przyniosło to żadnych efektów. Zawory i rozrząd został dobrze ustawiony,...
Kolego, czy urwany pasek wyrządził jakieś szkody w silniku np. w wariatorze i czy zablokował pracę silnika. Sprawdź, czy nie ostał ścięty klin koła magnesowego oraz zbadaj ustawienie rozrządu. Czy uruchamiasz silnik z tzw. kopki, czy tylko z rozrusznika. Wymieniłeś w nim bendix, ale na nowy, czy używany. Do kol. miro.nasz. - ten silnik ma świecę wkręcaną...
A jak niby ustawić zapłon skoro czujnik jest montowany na stałe?
Czy skuter ma krańcówkę w stopce? Spotkałem się z przypadkiem, gdzie wyłącznik w stopce się uszkodził i zapłon był odcinany. Na próbę można odłączyć kostkę i zakręcić rozrusznikiem, lub w odłączonej kostce zrobić zworkę i zakręcić rozrusznikiem. Ten prosty test pozwala na wykluczenie awarii wyłącznika.
Witam mam problem z moim chinczykiem mianowicie nie ma siły by jechać, skuter wcześniej osiągał 95 km/h po zakończonym sezonie był tylko w zime odpalany, gdy tylko poprawiła sie pogoda chciałem sie przejechać i aż tu nagle ja mu w gaz a on mi ledwo jechał. wyczyściłem gaźnik i filtr powietrza a także filtr w zbiorniku paliwa, wymieniłem moduł, zapłon....
Witam wszystkich, zakupiłem wszystko co jest potrzebne do złożenia zapłonu CDI który chce zastosować w mojej wsk 175 . Jedynym problemem jest stator gdyż z tego co wiem oryginaly zapłon CDI posiadał kiepskie ładowanie i trzeba przerobić lub przelutować odpowiednio cewki. Instalacja ma generować 12-14,8V - 150 czy 180 wat/ ładowanie trójfazowe. Prosiłbym...
witam, skuter chełmiński vison 4t na slniku 139 nie chcę zapalić gdy zapłon jest ustawiony to znaczy gdy na magnecie jest T a na waleczku punkty w pionie, gdy ustawie inaczej( byle jak parę oczek do przodu) skuter zapali lecz nie ma siły, lekko kręcić na całym gazie. Co może być tego przyczyno?
jak wciskam hamulec przednii przy raczce to nie działa stop a jak wciskasz klamkę tylnego hamulca to światło stop działa? Ogólnie to jest taka blokada, że musi być wciśnięty hamulec i światło stop musi działać wtedy rozrusznik będzie działał spod przycisku. Czujnik łatwo się wymienia. Trzeba rozkręcić plastiki na kierownicy ale po odłączeniu starego,...
To spr. instalacje, zasilanie do modułu i czujnik. Jak tu bęzie ok. to siadł moduł.
Witam mam problem z skuterem Benda 4t otóż po przekręceniu kluczyka na zapłon bateria akumulatora spada do zera gdy wyłączy się zapłon bateria wraca do swojej wartości. Po odłączeniu rozrusznika bateria nie spada myślałem że to właśnie przez rozrusznik bateria spada do zera wymieniłem rozrusznik na nowy i dalej to samo czy to może być wina przewodów...
CDI ustala moment w którym ma nastąpić zapłon, zazwyczaj stały kąt wyprzedzenia. ustala go za pośrednictwem impulsatora znajdującego się na zewnątrz koła magnesowego (w chińskich maszynach). Jest zasilany ze statora. Podaje impuls na cewkę WN... Wszystkie te elementy do kupienia, podmiany ze skutera china 4t.
To jest zapłon DC-CDI. Potrzebuje zasilania z akumulatora aby pracował. Tak więc naładowany akumulator musi być.
Bezpiecznik nie ma nic do zapłonu. Stacyjka w skuterach ma dwa styki - jeden załączany w pozycji zapłon, a drugi w niej rozłączany. Do stacyjki dochodzą przewody: czerwony - zasilanie z akumulatora czarny - zasilanie po stacyjce, wyjście na odbiorniki zielony - masa czarno biały - blokowanie modułu. Jak wyciągasz kluczyk ze stacyjki, to zwierasz zielony...
Sprawdź świece jak jest ok to sprawdź impulsator miernikiem do sprawdzania ciągłości obwodu. Jeśli nie masz wady serca :) to sprawdź czy na czarno czerwonym kablu z magneta jest napięcie tzn czy kopie :) jak masz miernik to lepszym rozwiązaniem będzie zmierzenie rezystancji tej cewki ~200-300 Ohm dokładnie nie pamiętam Dodano po 2 Zapytam jeszcze co...
(...) akumulatora w skuterze? Tak AI: Czy w ostatnim czasie były wykonywane jakieś naprawy lub modyfikacje w skuterze, albo czy doszło do jakichś incydentów, które mogłyby wpłynąć na elektrykę? Nie Dodano po 1 Wstępna ocena dostępnych informacji Użytkownik zgłasza, że w skuterze Rex 500RS (4T) przestały działać jednocześnie kierunkowskazy, klakson,...
Zwarcie przewodu gaszącego do masy. Jest to przewód idący od modułu do stacyjki. Jeśli masz możliwość odłącz go przy module i wtedy sprawdź. Konkretnego koloru nie podam ze względu na brak niczego pomocnego przy identyfikacji skutera. Możesz jeszcze sprawdzić masę na silniku. Takie rzeczy sprawdza się po podstawieniu świecy, przed wymianą całego zapłonu....
Obawiam się że to co przedstawiasz to moduł sterujący światłami, nr. części 33800-T6R-100, w Niemczech kosztuje 30 euro. Moduł zapłonowy powinien być na dwie wtyczki, identyczne jak w chińskich skuterach 4T. Raczej będziesz miał zapłon DC-CDI oraz alternator trójfazowy jak w Jet Euro X. Taki moduł to bardziej kłopotliwa sprawa, jeśli dobrze patrzę to...
Witam serdecznie. Złożyłem właśnie skuter syna i okazało się, że brak iskry. Rozrusznik kręci, pompka podaje paliwo a komputer wyświetla informację (włącz zapłon). Gzie szukać błędu? Skuter stoi a zając w niedzielę. Proszę o pomoc.
To ja już głupi jestem. Iskra jest albo nie ma. Weź inna świece i porównaj iskrę. Wiadomo że iskra jest bardzo ważna. Iskra może skakać po elektrodzie świecy. Może być wtedy ta iskra nieprecyzyjna i zapłon może nie być idealny ale działać będzie, to takie moje zdanie ale mogę się mylić.
Do sprawdzenia wpust na kole magnesowym , ścięcie wpustu spowoduje przestawienie zapłonu.
Witam Mam taki problem po wymianie głowicy skuter nie odpala zawory są dobrze ustawione zapłon również jest ok paliwo ma iskra jest w 4t. A jak wstawie starą to wszystko jest ok ma ktoś pomysł co może być przyczyną bo ja nie mam już pojęcia proszę o jakieś propozycje.
Ja widzę 2 opcje: - albo po prostu masz przestawiony zapłon i to tak konkretnie, - albo masz zdechłą świecę. Bo świece NGK z Francji mają taką dziwną tendencję do nie podawania iskry pod ciśnieniem. Jak ją wykręcisz i sprawdzasz iskrę, to iskra jest i wygląda na normalną, ale jak wkręcisz świecę, to nagle iskry już nie podaje, taka świeca przebita do...
Naładuj akumulator i próbuj odpalić.
Tak kolory kabli na stacyjce jeśli są podobne to prawdopodobnie zapłon będzie czarny i czerwony. Na tym schemacie stacyjka ma przewody: 2 zielone, czarny, czerwony, i czarno-biały.
olej również dodany 10/40 Do czego, skoro piszesz, że to 4t? Zacząłbym od dokładnego wysuszenia pojazdu, bo mycie go w taką pogodę, to niestety nie był zbyt dobry pomysł. Zresztą, mycie ciśnieniowe jednośladów, to ogólnie nie jest dobry pomysł. Napięcie akumulatora zmierzone podczas rozruchu? Nie spada drastycznie? Jak zapłon? Iskra jest? Wykręć świecę,...
instalacja jak w chińczykach jest do kitu ,po przerobieniu jak jest możliwosc to nie paliło by zarówek i poprawiło by swiatła .Zmieniłem cewki zasilające bo były 5 małych i napięcie skakało do 17v zmieniłem na zapłon z jedną juz nie skacz ale jest 12 do 13v max nao brotach .Zmiana regulatora nic nie pomogła
Bo może masz zabezpieczenie, to nowy skuter? Robią odcięcie zapłonu przy zbyt dużych obrotach żeby silnika nie zarżnąć...
Tutaj należy sprawdzić czy wchodzi na obroty na biegu jałowym, jeżeli nie to stawiałbym na zapłon (dawniej przy zwykłym zapłonie to kondensator do był do wymiany), a jeżeli tylko przy obciążeniu są problemy to stawiał bym na układ paliwowy.
Pierwsze co, to może ci padła świeca. Już kilka razy miałem że świece NGK (najpopularniejsze w Polsce) zdychały własnie tuż po zgaszeniu pojazdu. Ot tak sobie. Działa, działa, zgasisz i już nie odpalisz. Co śmieszniejsze, lubią tak padać wszystkie świece na raz. Druga opcja, jeśli dodajesz mu gazu a on spada z obrotów i gaśnie to znaczy że za uboga...
Zobacz sobie na animacjach silnika 4t - zapłon przed GMP. Jak na moje oko iskra powinna się pojawiać jakieś 1.5-1 mm przed Górnym Martwym Położeniem.
Uwagi powyższe aktualne. Sprawdź luzy zaworowe i czy zapłon jest ustawiony poprawnie tj. wg znaków. Filtr paliwa, powietrza oraz dysze w gaźniku do sprawdzenia. Paliwo powinno być świeże ( najlepiej do 3 miesięcy od zakupu).
Masz zapłon DC-CDI. Sprawdź napięcie zasilania na module. Sprawdź cewkę WN. Jeśli dalej nic, to niestety moduł co nie będzie takie łatwe. Zataśmowana kostka jest od alarmu. Nie wiem co to za niepodłączona kostka dwupinowa.
Witam Skuter Inka Sprint 4T Chiński zawiera moduł DC i to z przyspieszaczem zapłonu oraz ograniczeniem prędkości.
Jest to cewka ładowania jak już mówiłem bezmasowa. Zapłon SLPZ (platyniarz). Chciałbym podłączyć regulator od chińskiego skutera 4t według tego schematu: http://obrazki.elektroda.pl/1139734100_1... Nie wiem tylko czy konieczne jest zmasowanie cewki na rdzeniu? Czy można bezpośrednio przez zmasowanie jednego z kabli (wychodzą 2) do ramy...
nie bardzo to wszysto zrozumiałem wina modułu moze byc ze skuter nie chce odpalic a to ze przerywa to: nie dostaje paliwa, moze byc ciut wody w baku i dlatego przerywa, zapłon ;)
A może szlifuje się same końcówki dźwigienek zaworowych? W tym przypadku jednak masz 0,09 i tyle powinno być - więc to nie jest problem z luzem zaworów. A dlaczego na zdjęciu nie ma łańcuszka rozrządu? Twój problem to może być zapłon, układ zasilania i wiele innych... Te objawy to może być prawie wszystko...
Tradycyjnie, trzy czynniki: - paliwo, - kompresja, - iskra. Wszystko we właściwych proporcjach i miejscach. Cudów nie ma. Zmierz kompresję, sprawdź ustawienia i pracę gaźnika (na czas prób możesz podlać trochę paliwa do gardzieli), sprawdź punkt zapłonu.
Myślę, że nabyłeś chińszczyznę i zatarłeś silnik lub zapomniałeś o oleju. Gaźnik do przeglądu, założyć świecę o właściwej ciepłocie oraz sprawdzić czy nie został przestawiony zapłon (czy na kole magnesowym nie został ścięty klin. Kolego stare przysłowie mówi, że co jest dobre nie trzeba ruszać.
Nie wiem co widzisz w sprawdzaniu czy jest prąd w obiegu za pomącą wiatraczka który jest na te samo napięcie. No i chyba żartujesz skoro twierdzisz że próbowałbym odpalać skuter na nie włączonym zapłonie.
Objawy wskazują na zbyt bogatą mieszankę. Też. A jak będą wyppadały zapłony to co wtedy?
No iskrownik od skutera, z symbolem jak w moim skuterze, https://allegro.pl/oferta/cewki-zaplon-i... Czy jak kupię iskrownik z identycznym kolorem kabli to będzie dobrze...
Podłącz wszystko tak jak powinno być zgodnie ze schematem włącznie z akumulatorem. Przekręć kluczyk na zapłon tylko nie odpalaj weź miernik i zmierz napięcie na klemach akumulatora jakie jest (powinno być lekko poza 12v), odpal skuterek i ponownie zmierz. Jeżeli na pracującym silniku będziesz miał powyżej 13v nawet lekko (13.2v) a nie przekroczy 15v...
Bo w tych skuterach jest stosowany zapłon typu DC-CDI. Podłączenie zwykłego modułu zapłonowego (typu AC-CDI) zamiast oryginalnego modułu zapłonowego DC-CDI, skutkuje tym, że przy próbie uruchomienia silnika (wyzwolenia iskry) dochodzi do zwarcia linii zasilającej 12V i uszkodzenia modułu. Spalił się bezpiecznik główny przy akumulatorze.
Wracam ponownie do tematu. przy lekkim dodaniu i dodawaniu gazu skuter wkręca się na obroty.Do pewnego momentu.Potem zaczyna pierdziec a tylne koło ledwo się kręci.Gdy puszczę gaz gaśnie.Czyżby zapłon?Gdzie szukać przyczyny? Dodano po 0 Wracam ponownie do tematu. przy lekkim dodaniu i dodawaniu gazu skuter wkręca się na obroty.Do pewnego momentu.Potem...
To jest alternator od skuterów Piaggio 50 4T. Jest w nich stosowane specyficzne rozwiązanie zapłonu Ducati Energia. Moduł zapłonowy jest zasilany z tego jednego uzwojenia, ale posiada układ powodujący zwiększenie napięcia zasilania dla CDI wykorzystujący indukcyjność uzwojenia. Z tego powodu stosowany jest w zestawie specjalny regulator napięcia, który...
Bynajmniej. To że masz klasyczny kopniak do odpalania nie oznacza że zapłon pracuje na AC CDI. U siebie w YBR 125 też mam kopkę, a zapłon DC CDI :) . I skoro masz sondę w wydechu, to już w zasadzie nie masz prostego modułu zapłonowego, a pełnoprawne ECU. Taka jednostka zgłupieje bez wszystkich czujników. Więc musisz w zasadzie wypruć pół elektryki :/...
Zauważyłem też że z gaźnika Wylatuje mgiełka mieszanki paliwowo powietrznej. Wyczytałem że to przez to że zawór ssący popuszcza więc dotarłem zawory. Po dotarciu zaworów już prawie.nic nie wylatuje poza gaźnik ale to i Tak nie pomogło zmieniłem fajkę i przewód do świecy i niestety dalej to samo. Ogólnie podczas jazdy skuter zachowuje się NASTĘPUJĄCO:...
Skutery 4T miały zapłony CDI lub bateryjne. To jest bardzo ważna kwestia. Jeżeli był podłączony na 24V na pewno regulator napięcia został uszkodzony. Dopóki nie napiszesz co to za skuter, jakiej on jest firmy, to nikt Tobie nie pomoże.
Witam mam Problem z Skuterem Boatian 4t Wymieniłem mu Cylinder z Tłokiem i Głowice wszystko było w komplecie oraz Gaźnik , Skuter ładnie pali ale nie wchodzi na obroty z wydechu leci ogień a w gaźniku widać Iskrę jak się podniesie Membranę. Czytałem ze to może być Wina Cewki lecz Sprawdzałem od innego skutera który chodzi i to samo Moduł Kupiłem nowy...
.Po zakupieniu nowego silnika Co się stało ze starym? I silnik jest nowy, czy nowy używany? Czy gaźnik nowy, czy stary? Czy były przeprowadzone regulacje silnika i jego pomiary? Układ wydechowy drożny? Układ dolotowy sprawny? Koło magnesowe zamontowane poprawnie? Od tego silnika? Zapłon nie przestawiony? Zgadza się ze znakami? Czarna świeca to za bogata...
To co pokazujesz na zdjęciu nie wygląda mi na moduł zapłonowy ponieważ nie widzę z niego wyjścia na przewód wysokiego napięcia. Przy spawaniu bez odłączenia układu zapłonowego mógł ulec uszkodzeniu impulsator bądź moduł zapłonowy na Twoim miejscu zlokalizował bym moduł po kablu od świecy i spróbował bym kupić moduł od jakiegoś chińskiego skutera 4t...
Witam mam problem z piaggio x9 125 4T. Skuter przy pracy na wolnych obrotach lub podczas jazdy traci iskrę (jest odcięty zapłon). Jak zgaśnie i sprawdzam iskrę jest ona nieregularna, raz na jakiś czas "strzeli" po dłuższym kręceniu iskra powraca do normy. Wymieniałem : - cewkę - fajkę - przewód WN - świecę (sprawdzałem na 5 innych i to samo) Po wymienieniu...
Moduł mógł "paść" podczas spawania (należało odłączyć akumulator i wyłączyć zapłon). Zdemontuj tłumik i próbuj silnik, może spawacz zaspawał nieco wylot. W gaźniku dysze muszą być drożne oraz kanaliki na 100 % i czysty filtr paliwa (jeśli go masz). Ponadto sprawdź, czy w zbiorniku paliwa jest drożne odpowietrzenie.
Witam posiadam skuter 4t typowy chińczyk i nie chce on odpalić. Opiszę ten problem od początku. Wszytko zaczeło się gdy wczoraj po umyciu pojeżdżdziłem nim a następnie odstawiłem na ok. 30 min po tym czasie przyszedłem i chciałem odpalić miał spory problem ale odpalił. Potem znowu pojeżdziłem odstawiłem na ok. 3 godziny i po tym czasie już nie daje...
Skuter podczas pracy silnika i bez akumulatora powinien mieć czynne światła i kierunki, przy czym będą one mniej stabilne podczas małych obrotów silnika. Przy wyłączonym silniku i sprawnym akumulatorze oraz stacyjce w poz. "zapłon" skuter powinien mieć czynne: światło hamowania, kierunkowskazy i sygnał. W niektórych skuterach od akumulatora czynne są...
Odpowiem co do pierścieni . Nie mogło tak się stać jak piszesz bo. Cylinder w 4T nie ma kanałów tylko cały równy , więc pęknięcie pierścienia nie zablokuje silnika . Co najwyżej spadnie ciśnienie . Koła magnetyczne posiadają punkt bazujący /klin . To podstawa do ustalenia zapłonu , więc nie marwt się że go źle założysz .
Mnie bardziej interesuje to jak to będzie działać skro MZ250 to 2T a skuter, motocykl oraz quad to przeważnie 4T jak to zrobili że jest uniwersalny... Otóż zapłon jest wykonany tak, że sygnał do zapalenia mieszanki jest wytwarzany przez czujnik położenia wału korbowego (Halla lub elektromagnetyczny). Dlatego iskra jest zapalana zarówno między suwem...
Błażeju ja bum się nie czepiał szczegółów czy iskrownik czy nie ,potocznie tak to się nazywa ale jak wytłumaczyłeś koledze to już wie,więc tak 90% usterek układu zapłonowego w skuterach 2t i 4t jest uszkodzona cewka prądowa zasilająca moduł pod warunkiem że mamy zapłon C.D.I a nie D.C.I ,drugą sprawą i faktem jest to iż cewka zapłonowa jest elementem...
Witaj kolego, z tego co się orientuje jeśli to skuter to zapłonu się nie ustawia, jest tylko jedna możliwość jego ustawienia, ja stawiam na nieszczelność w ukladzie dolotowym (pomiędzy gaźnikiem a filtrem powietrza) lub gdy zamontujesz stożek też mogą być podobne objawy. PZDR
witam, niedawno popsuł mi się skuter 4t, i zauważyłem że nie ma iskry, podłączyłem multimetr (minus do ramy/silnika a plus do kabelka który dochodzi do świecy(mocno izolowany) ) i przestawiłem na pomiar napięcia AC i napięcie wskazywało 0,98v gdy kręciłem rozrusznikiem. jakie napięcie tam powinno być i co mogło się uszkodzić (cewka chyba jest dobra...
Szczególnie, że masz tam pewnie zapłon CDi i do cewki dostarczane jest napięcie rzędu kilkuset V. Poza tym, takie przepinanie obciążenia na pracującym układzie może się dla niego źle skończyć. pomijam to, jak to się może skończyć dla silnika i wydechu. Ale poza tym pomysł przedni. Mucha nie siada...
Sprawdzenie kompresji pozwoli jedynie ocenić szczelność tłoka i być może zaworów też nie koniecznie zresztą... Nie sądzę by był to gaźnik... Ale może to być jeszcze coś, przypomniało mi się, że kiedyś nie mogłem odpalać ani jechać na niskich obrotach bo urwało mi rureczkę od gaźnika, obejrzyj dokładnie gaźnik, zwłaszcza w okolicach króćca ssącego, powinno...
http://zaplon.pl.tl/ Tu sobie poczytaj...
Witam już nie mam siły do tego skuter , wyczytałem wszystko co było na forach wcześniejszych i nic to nie pomogło to ewidentnie gorszy przypadek , mianowicie ktoś przedemna po obcinał trochę kabli wkurzyłem się kupiłem nowe kable odpalił zaczął się jarać dosłownie modoł i koniec iskry nie ma , zmieniłem nowy modoł , nowy regulator , nowa stacyjkę ,...
Nie ma już więcej czujników. Poza tym dziwne by było, by złożenie centralnej podstawki odcinało zapłon. To pierwsza sprawa. Druga, to autor, z użyciem funkcji [Zmień] poprawi swoje posty i zacznie używać POPRAWNEGO słownictwa! Co to jest "cylek"??? Silnik pracuje przecież z całym wahaczem. Wyciągnąć miskę bagażnika wraz z siodłem i patrzyć, co się zaczyna...
Przekopalem net wzdluz i wszerz, obdzwonilem znanych mi sprzedawcow czesci uzywanych i nikt niema takiej cewki. Mam plan B. Zastosowac zaplon CDI dla 4T skutera. Kupic modul, zamiast cewki pod kolo wladowac czujnik/impulsator https://obrazki.elektroda.pl/3435567500_... podlaczenie modulu jest dosc obszernie opisane w necie, problemem...
Mam taki oto problem . Po wymianie tłoka na nowy złożyłem wszystko do kupy i gdy wyregulowałem wszystko zawory i itp odpaliłem ustawilem obroty i na postoju chodzi jak nigdy. Ale gdy ruszam to okolo 20km robi sie takjakby czkawka albo tak jakby tzn że jakby mu zapłon i pakiwo i powietrze momentalnie odcieli i znowu przywrucili i tak ponownie za jakies...
Nie ma sensu takie kombinowanie. Powyżej 4000 RPM masz maksymalny kąt wyprzedzenia zapłonu, którego nie możesz już regulować (chyba że przerobienie mocowania impulsatora). Zmniejszanie kąta wyprzedzenia zapłonu nie poprawi Ci osiągów. Poniżej 4000 RPM takie skutery rzadko jeżdżą.
Przewód oporowy a cewka pod platynki czy pod moduł to zupełnie 3 różne tematy - tak dla uściślenia. Właśnie. Dlatego pytanie o poprawność doboru gratów jest w tym przypadku całkiem na miejscu. Ja bym w dzisiejszych czasach nawet się nie bawił w jakieś przerywacze, tylko założył zapłon CDI od motocykla i miał spokój. Koszt bym zamknął z 100 zł i zapomniał...
Jeśli jest to nowy skuter, to w ramach gwarancji należy wykonać sprawdzenie luzów zaworowych, ustawienia zapłonu oraz ewentualnej regulacji gaźnika. Skutery 4T są raczej oszczędne i taką ilość paliwa spalają na 100-tkę, a nie na 40 km. Myślę, że tankujesz świeże i właściwe paliwo, a nie jakieś "wynalazki". Może jeździłeś bez oleju i zatarłeś silnik....
a ciekawe jak by w tej konstrukcji zastosować silnik taki jaki jest w zagęszczarkach,gokartach,itp...ma on zbiornik paliwa, zapłon i jest 4t A wsk nie posiada zapłonu? a dlaczego kolega uważa że 4t jest lepszy? od kilku lat dosć często mam okazję naprawiać stare jak i nowsze pojazdy zazwyczaj skutery ale wsk java czy inny motocykl również wpadnie,...
Jeśli okaże się, że przewody będą nieuszkodzone, to wyjmij ze zbiornika paliwa czujnik i sprawdź jego działanie. Aby go wyjąć musisz przekręcić pierścień blokujący go, następnie włącz I pozycję stacyjki (zapłon), poruszaj pływakiem i obserwuj wskaźnik. Jeśli nie masz akumulatora w skuterze, to uruchom silnik i przeprowadź próbę w podobny sposób. Czujniki...
Witam, Mam problem z modułem zapłonowym w motocyklu Yamaha sr125. Seryjny moduł padł (częsta przypadłość w tych motocyklach przy module cdi dc), nie znalazłem nigdzie używki a od handlarzy częściami usłyszałem że ciężki temat dostać taki moduł. Nie raz już przerabiałem układy zapłonowe z powodzeniem więc i tu spróbowałem jednak skończyło się z dziwnym...
Za minimalny i maksymalny kąt wyprzedzenia odpowiada znacznik na kole magnesowym i w praktyce nie ma co go ruszać ani kombinować z przestawianiem zapłonu. Jedyna różnica w modułach to charakterystyka przyśpieszacza (przy jakich obrotach jest min i max kąt wyprzedzenia) oraz obroty odcięcia zapłonu. Też dużego znaczenia nie ma, ponieważ w 4T przy 5000...
Tak też już robiłem. Po odłączeniu przewodu gaszenia napięcie nadal spadło do ok 1V. Przewód biegnący od cewki zasilania CDI do kostki łączeniowej CDI jest sprawny. Ciągłość zachowana, brak przebicia na masę. Czy może być winne koło magnesowe? Jeśli chodzi o sam moduł CDI to jest już drugi zakupiony. Kupowałem odblokowany (bez jednego pinu w kostce)...
Zaraz, zaraz. Pisząc skuta masz na myśli skuter? Skoro silnik jest 4T i ma JEDEN cylinder, to jeden pełny cykl pracy, czyli cztery suwy przypadają na 2 pełne obroty wału. A skoro jest czujnik zapłonu na wale, to wypada jeden zapłon na jeden obrót wału korbowego. Jeden daje zapłon mieszanki, a drugi nie robi nic. Czyli spokojnie możesz brać impulsy....
Generalnie w silnikach quadów jest stały kąt wyprzedzenia zapłonu, zapłon występuje na końcu znacznika w punkcie oznaczonym "F". Jednak są pojazdy które w takim silniku mają zmienny kąt wyprzedzenia zapłonu - zwiększający się wraz z obrotami. Ogar 900 ma moduł zapłonowy z dwoma gniazdami (jak do skuterów 4T GY6), czy z jednym gniazdem 5-pinowym? Nie...
Witam wszystkich serdecznie i zwracam się z prośbą O POMOC NIE ODPALAJĄCEGO SKUTERA wiem że jest pełno takich tematów na forum ale nie do końca mogę ich zrozumieć. A mianowicie skuter nie chcę odpalić zawory są ustawione paliwo dostaję do gaźnika gaźnik wyregulowany zapłon dobrze ustawiony uszczelki pod głowicą cylindrem nowe wszystko ładnie założone...
Kolego masz za duży luz zaworowy (ustal jakie mają być w Twoim skuterze) i zapamiętaj, że luz zaworowy jest inny dla zaworu ssącego a inny dla wydechowego. Sprawdź ponadto, czy dobrze ustawiłeś zapłon (nie może być przestawiony nawet o ząbek) i filtr paliwa jeśli go masz w pojeździe ( może jest zbyt mały lub zabrudzony ). Jeśli te czynności nie dadzą...
W takim razie można próbować podpasować moduł zapłonowy od innych moto 4T ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu. Trzeba tylko zorientować się co do kształtu tzw. "mapy zapłonu", a dokładnie przy jakich obrotach jest pełny kąt wyprzedzenia zapłonu o raz upewnić się, czy początek i koniec znacznika wypada na minimalnym i maksymalnym kącie wyprzedzenia...
skuter zapłon zapłon skuter schemat zapłon skuter
daewoo ustawienia serwisowe resetowanie pojemnika tuszem epson naprawa monitorów warszawa
aktualizacja firmware uniden ubc125xlt
Blender Zelmer 1200 - brak wolnych obrotów, działa tylko turbo Usterka uziemienia kontrolnego 521F w podstacji UT2