Witam. Podaj jaką masz przecinarkę. Jakieś wyrażne zdjęcia bez obudowy. Osobiście odradzam Ci "tę" przeróbkę. Napisz czy masz jakąkolwiek wiedzę na temat budowy przecinarki; skąd masz wiedzę, że w urządzeniu nie ma układu HF? Udało mi się uzyskać podobny efekt jak dotknąłem przewód masowy do bocznej ścianki dyszy i przyszło mi na myśl że zamiast do...
bardzo często przyczyą spadku macy jest wypchnięcie simeringu na wale korbowym więc ściąg koło magnetyczne i sprawdż,, sprawdż też od strony sprzęgła. jaki masz zapłon stykowy czy bezstykowy pozdrawiam
Z moich notatek wynika, że podstawowe dane silnika, to: - pojemność skokowa 130,7 ccm; - średnica cylindra 63,5 mm; - zapłon stykowy (wyprzedzenie 4,4 mm, rozwarcie styków przerywacza 0,5 mm); - paliwo może być nasza 95, producent robił jakieś ograniczenia dla paliw o dużej (powyżej 10 %) zawartości różnych dodatków; - mieszanka 3/4 pinty na galon US...
04097 oznacza 4 dzwi z elektrycznymi szybami bez pamięci foteli i lusterek Jakie oznaczenie ma Twój sterownik określany mianem "moduł komfortu" (VAG adres 46 (Central Conv.) ? Wejdź do grupy wskazań 15 i odczytaj możliwe źródła alarmu: 1- Wyłącznik stykowy tylnej pokrywy 2- Mikrowyłącznik zamka drzwi tylny prawy 4- Mikrowyłącznik zamka drzwi tylny lewy...
moze wejdz tam jest gdzies schemat www.klublada.of.pl
008 - Możliwe źródła alarmu: 1- Wyłącznik stykowy tylnej pokrywy 2- Mikrowyłącznik zamka drzwi tylny prawy 4- Mikrowyłącznik zamka drzwi tylny lewy 8- Mikrowyłącznik zamka drzwi pasażera 16- Zapłon 32- Nadzór wnętrza samochodu 64- Wyłącznik stykowy pokrywy przedziału silnikowego 128- Mikrowyłącznik zamka drzwi kierowcy 255- Brak alarmu
Sprawdź czy bezpiecznik nie jest spalony,Jaka to jest wersja simsona?electronic?.Jeśli to electronic to mógł sie uszkodzić moduł zapłonowy. Jaki znowu bezpiecznik? Przecież tam nie ma zabezpieczenia instalacji zapłonowej. Odpowiedz czy to elektronik czy zapłon stykowy
A jaki tam jest zapłon w ogóle ? Stykowy czy z impulsatorem ? Ile tych impulsatorów i ile cewek ? Łatwiej będzie coś doradzić..
Poszukaj schematu instalacji z WSK'i 175. 175'tki miały elektrozapłon + aku na 6V. W sumie nie rozumię po co Ci taki zapłon w WSK? WSK175 tez miala zaplon stykowy jemu chodzi o cos innego byl taki motocykl MINSK o poj 125 on mial zaplon na czujniku moze moglbys wykorzystac uklad od niego
nie no ja z grubsza wiem jak działa zapłon tyrystorowy tylko nigdy nie miałem pojazdu z takim zapłonem i sie zastanawiam czemu ta iskra taka maleńka owo daje tym większe napięcie im wyższe ma obroty. Zapłony klasyczne, akumulatorowe są zapłonami stałoenergetycznymi, i iskra nawet przy małych obrotach jest silna. tylko że ja porównuje iskre z motorowerem...
Możesz zastosować zapłon stykowy (czyli jak od Jawy 50) albo bezstykowy CDI (np. Simson electronic lub też popularne skutery). Ja dla świętego spokoju, aby nie bawić się przerywaczami i kondensatorami zastosowałbym zapłon typu bezstykowy CDI. Wszystko zależy jakimi funduszami dysponujesz. Bez żadnych przeróbek zastosujesz zapłon czeskiej firmy Vape,...
mam problem bo kupiłem do swojego simsona zapłon elektroniczny (wcześniej miałem zwykły stykowy zapłon) po przejechaniu jakichś 50 km spalił mi sie moduł zapłonowy (orginalny) kupiłem drugi juz nie oryginalny. założyłem go i mototek odpalił od razu pochodził ze 20 sekund i zdechł. póżniej już nie chciał odpalić bo nie było iskry. :cry: czy mógł by mi...
Sprawdziłem rezystancje cewki bez fajki według serwisówki i oporności się zgadzają. To nie gwarantuje że cewka nie ma przebicia wewnątrz uzwojenia WN. na czerwonym po przekręceniu kluczyka pojawia się takie samo napięcie jak na akumulatorze zaś na żółtym kabelku napięcie pojawia się dopiero przy kręceniu rozrusznikiem i wynosi ono 8.6-9v. Teraz mi...
Witam. widze że mam tutaj do czynienia z osobami którzy posiadają nie małe wiadomości i doświadczenie na temat motocykli więc postanowiłem zapytać o jedna rzecz która gnębi mnie ostatnio a mianowicie mam problem bo kupiłem do swojego simsona zapłon elektroniczny (wcześniej miałem zwykły stykowy zapłon) po przejechaniu jakichś 50 km spalił mi sie moduł...
Sprawa się skomplikowała. Zapłon w G621 jest dwuelementowy: -SOURCE COIL(tłumaczone jako starter,lub cewka żródłowa) -IGNITION COIL(tłumaczone jako zakończenie cewki zapłonowej) znalazłem że te numery części figurują jako Zenoah,Husqvarna,i Redmax(Shindaiwa) obydwa elementy są do sprowadzenia z USA Cena łączna około 200$ czyli oryginały jak sugerowałeś...
Cewka może pozostać ta sama,ale można układ rozbudować o ogranicznik prądu i zastosować cewkę do zapłonu elektronicznego.Jako klucze ja stosuję BU931Z lub ZP .
Sprawdż działanie urządzenia rozruchowego , to jest tłoczek na końcu którego jest uszczelka gumowa - czy jest cała i czy podczas manipulacji dżwigienką na kierownicy owy tłoczek płynnie się przesuwa i czy dochodzi do końca w swoim gnieżdzie. Może być też ze iskra jest słaba i pod ciśnieniem ginie. Rozumiem że świeca zapłonowa to dedykowana , czyli F-100...
Luz zaworowy został sprawdzony i ustawiony prawidłowo. O czym wczesniej pisałem. O tym, że ciśnienie sprężania sprawdziłem tez napisałem (jest 12 bar na obydwu cylindrach) Ok. może te 12 Bar jest trochę podejrzanie duże, ale można przyjąć, że zawory OK. Natomiast nic nie wiadomo o stanie pierścienia olejowego i związanego z nim ew. sporego spożycia...
iskra jest gaznik przeczyszczony paliwo jest filtr paliwa i powietrza nowy ,przerwa na swiecach ustawiona . jak domowym sposobem ustawic zapłon mam bestykowy maluch z 1991 wkuza mnie to autko :oops:
W zasadzie nie ma żadnego wiarygodnego testu cewki w warunkach domowych. Dawniej - przy układach z zapłonem stykowym - można było zmierzyć rezystancję i porównać z wzorcową, która była podawana przez producentów (np. Tecumseh). W domu to trzeba sprawdzać po kolei: świeca, fajka świecy (jeśli jest demontowalna), kabel wyłącznika zapłonu i jego mocowanie...
Jak byś poszukał na forum to byś trafił na ten temat: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic60... Jest tam do malucha i do motoroweru dość dokładny opis. Pozdr.J.
To znaczy że masz silnik z zapłonem stykowym (ma przerywacz zapłonu; platynki)
Stopi się przerywacz na tej cewce, ona sie nie nadaje do zapłonu stykowego, choćbyś zastosował przewód oporowy
Według mnie, moduł zapłonowy GL - 200 stosowany jest do samochodów z zapłonem stykowym (przerywaczem). Jest to np: 126p (do 1994). Natomiast GL - 118 współpracuje z zapłonem bezstykowym, i tam trzeba dodac rezystor 330 Ohm / 2W. Jak się uda to odpali z aparatem stykowym, ale po co bawic się GL 118 skoro można zastosowac GL-200, w którym nie ma żadnych...
w zasadzie od zabytkowych do epoki fiat 125 został dodany 1.odśrodkowy regulator kąta zapłonu 2. podciśnieniowy przyspieszacz zapłonu (zapłon stykowy oczywiście) potem to już czujniki indukcyjne i Halla i elektroniczne moduły końcowe a jeszcze potem to komputerowe sterowniki wtrysku zintegrowane ze sterownikami zapłonu (jedno urządzenie) ale to już...
Witam. Mam pytanie: czy w simsonach typu S- 51 z zapłonem stykowym (przerywacz) występowały cewki zasilające o napięciu 6 V i cewki zapłonowe (tzw. butelka) również na napięcie 6 V ? Wszędzie na schematach gdzie napięcie instalacji oświetleniowej wynosi 6 V cewka zapłonowa jest na napięcie 12 V dla zapłonu z przerywaczem. Z góry dziękuję za odpowiedzi.
:D No, a starsze Mz z zapłonem stykowym miały krzywkę na regulatorze odśrodkowym. Nie umieli zrobić mądrej elektroniki.
Witam Was koledzy. Posiadam Aprilię Rx 80/50. Aprilka jest odpalana z kopa i tyle wiem o jej zaplonie :D i pytanie do Was czy przez ten modul motor będzie zapalal bez kopania czy poprostu wspomaga iskrę by moto lepiej się wkręcalo na obroty?? Kolego to nie jest rozrusznik! Tylko moduł zapłonowy i przy zapłonie stykowym wspomaga iskrę pozdrawiam
Witam, od syreny załóż a jak już zakładasz pełnogabarytową to sprawdź żeby była od zapłonu stykowego.
prawdopodobnie cewka jest od zapłonu stykowego (przerywacz) poszukaj cewki z zieloną nalepką jak się nie mylę
Tutaj nie ma żadnego rozdzielacza, to jest elektroniczny, bezrozdzielaczowy zapłon z podwójnymi cewkami pracującymi w układzie z iskrą traconą. Tego typu układ zapłonowy nie wymaga regulacji ani nie zawierz żadnych ruchomych elementów stykowych. Wtryskiwacze stukają bo taką mają konstrukcję, stuka tłoczek zaworu.
Witam ponownie. Czas zakończyć temat 🙂 Rok temu zainstalowałem w końcu zapłon. Wykorzystałem gotowy chiński moduł CDI -DC z regulacją i korekcją kąta wyprzedzenia, impulsator i cewkę zapłonową. Nabiegunnik (wirnik, znacznik) został "wyrzeźbiony" z blachy grubości ok. 3 mm: https://obrazki.elektroda.pl/4505942400_... Plusem jest możliwość...
Witam, mam pytanie mój tata kupił dawno temu silnik do simsona s51, jest tam zapłon bez stykowy, lecz nie wiem jakie napięcie z niego wychodzi mogę podłączyć instalacje 6v czy przerabiać na 12v ? jak to sprawdzić ?
wlosek1: Rad też jestem wielce, że nie jestem sam z takimi zainteresowaniami w naszym cudnym mieście. Oby było nas coraz więcej. Co do kwestii zapłonu stykowego w radzieckich silnikach serii D - jest to rozwiązanie dość archaiczne, wymaga sporo gimnastyki przy ustawianiu momentu zapłonu, i dobrze że jest możliwość jego zastąpienia modułem elektronicznym....
Witam, potrzebuje instalacje elektryczną do simsona s51 do silnika 4 biegowego z zapłonem bez stykowym, wstępnie znalazłem taki schemat i chciałbym go zrobić, tylko pytanie gdzie taką instalacje zrobić, a może lepiej będzie samemu zrobić? Jeśli tak to jakie przewody kupić? z góry dziękuje za pomoc
Moich kilka uwag do tematu: 1/ Moduł od Piaggio wydaje się być przeznaczony do silników z rozruchem akumulatorowym i oświetleniem oraz współpracuje zapewne z tzw. magnetem, zatem zastosowanie go wprost jako jedynego elementu jest niemożliwe. 2/ Do przeróbki układu zapłonowego w As-Motor koniecznym wydaje się zastosowanie koła magnesowego i statora z...
Witam Widzę że temat o zapłonie więc czy wie ktoś jak zrobić taki zapłon tranzystorowo-stykowy czy jakoś tak? Chodzi mi o to żeby zmniejszyć prąd przepływający przez przerywacze, układ miałby pracować w motocyklu CZ 350 Proszę o Pomoc
jeżeli w tym autku jest zaplon stykowy(przerywacz aparatu zaplonowego)zacznij od sprawdzenia przerywacza(stan,przerwa) i kondensatora.Druga sprawa to pompa benzynowa czy podaje odpowiednie ciśnienie.Sprawdż szczelność zaworkow,przepony i stan popychacza -czy nie sklepany.Skok regulujesz podkładkami pompy benzynowej(ok.2,4mm)
Rozważmy to teoretycznie Zapomniałeś o wybitnie niskiej sprawności silnika Stara, przystosowanego do pracy z paliwami niskooktanowymi (pamiętasz benzyny "niebieską" i "zieloną" ?) - duża komora spalania, niski stopień sprężania, duża masa układu korbowotłokowego, prymitywny zapłon stykowo/rozdzielaczowy. Zastanów się co piszesz.
A co do korbowodów z Yamahy to kilkanaście WSK z takimi już jeździ ;) No to mają wyeliminowany jeden słaby, ale nie najsłabszy punkt. Co z pozostałymi wadami? Nie trzeba kombinować z wirnikiem z Enfielda, rzecz daje się załatwić dużo prościej. W każdym razie podstawą jest wyeliminowanie zapłonu stykowego.
Zapamiętanie położenia neutralnego czujnika VSA ----------------------------------------... UWAGA: Nie wciskać pedału hamulca. 1-Ustawić samochód na równej nawierzchni. 2-Gdy zapłon jest wyłączony, podłączyć tester HDS do 16-stykowego złącza diagnostycznego (DLC) (A), znajdującego się pod deską rozdzielczą po stronie...
Czyli że masz tam zapłon bez stykowy, no to mój błąd całe moje wypociny o przerywaczach itd były nie potrzebne. Nie masz tam przypadkiem zapłonu CDI, do którego akumulator nie jest potrzebny? Nie znam dokładnie budowy zapłonu bezstykowego w tym motocyklu więc Ci nie pomogę!
hej, jest taki układ : VB024 to wystarczy do zapłonu na aparacie stykowym[opis w EP, a kupić tanio możesz w semiconductors bank ltd. Tylko rozwaz sobie takie istotne zjawisko samooczyszczania styków w normalnym układzie, a wtranzystorowym malutki prąd, styki śniedzieją bardzo szybko, w moim układzie to była zmora. LEpiej zastosować taki ukł. jak wnowych...
!. Koło magnesowe jest inne niż w przypadku zapłonu stykowego (różnica polega przede wszystkim na tym że posiada ono (2/6szt) specjalnego kształtu magnesy modelujące szczelinę dla wysterowania tyrystora modułu zapłonowego 2.Podstawa iskrownika posiada w dolnej części cewkę podającą impuls sterujący powodujący zapłon tyrystora modułu i rozładowanie kondensatora...
Podwójny, 15-stykowy.
Pytanie mam, czy istnieje wyłącznik (włącznik), ale do PCB względnie do płytek stykowych imitujący działanie tradycyjnego wyłącznika zapłonu?
Witam Podaję instrukcję synchronizacji ( programowania ) pilota c.zamka . 1.Zewrzeć zworką piny 12 i 16 gniazda diagnostycznego 20 stykowego. 2. Włączyć zapłon 3. Nacisnąć przycisk Lock pilota dwa razy i jeśli odnieśliśmy sukces brzęczyk odezwie sie na około sekundę 4.Wyłączyć zapłon - wyjąć zworkę i sprawdzić czy zamyka i otwiera I to wszystko. Pozdrawiam
Kolego Błażej zgadzam się moja pomyłka impuls do obrotomierza bierze się minusa a nie plusa cewki. Jednak iskra co obrót a praca tego silnika to dwa obroty na jeden cykl pracy. Silnik jedno tłokowy 4-suw może mieć zapłon stykowy(przerywacz na wale) lub bez stykowy-indukcyjny (cewka i magnes). Kolego Błażej jak nie wierzysz idz do garażu i rozbierz kosiarkę...
Kiedyś gdy elektroniczne układy bezstykowe nie były tak powszechne jak dzisiaj, spotykało się prostą elektroniczną modernizacje układu stykowego, która znacznie wydłużała jego trwałość. Do przerywacza mechanicznego podłączano tranzystor dzięki czemu prąd cewki nie niszczył styków, przez które płynął tylko niewielki prąd załączania tranzystora.
poszukaj cewki z auta o tradycyjnym stykowym zapłonie choćby z żuka Elektroniczne mają od 0,75 do 1.5 Ω Może być polonez, fiat 125 ale "stary typ".
zapłon stykowy elektroniczny wyłącznik stykowy termostat stykowy
chrysler radio schemat poziom sygnał wyjściowy audio pomiar pojemności kondensatorów
boardview toshiba fujitsu futro
Troubleshooting ecoNET 300 Connection to Boiler Fiat Panda II 1.1 2004 – pod który bezpiecznik podłączyć kamerę samochodową zasilaną po zapłonie?