moze wejdz tam jest gdzies schemat www.klublada.of.pl
mam problem bo kupiłem do swojego simsona zapłon elektroniczny (wcześniej miałem zwykły stykowy zapłon) po przejechaniu jakichś 50 km spalił mi sie moduł zapłonowy (orginalny) kupiłem drugi juz nie oryginalny. założyłem go i mototek odpalił od razu pochodził ze 20 sekund i zdechł. póżniej już nie chciał odpalić bo nie było iskry. :cry: czy mógł by mi...
Sprawdż działanie urządzenia rozruchowego , to jest tłoczek na końcu którego jest uszczelka gumowa - czy jest cała i czy podczas manipulacji dżwigienką na kierownicy owy tłoczek płynnie się przesuwa i czy dochodzi do końca w swoim gnieżdzie. Może być też ze iskra jest słaba i pod ciśnieniem ginie. Rozumiem że świeca zapłonowa to dedykowana , czyli F-100...
Witam. widze że mam tutaj do czynienia z osobami którzy posiadają nie małe wiadomości i doświadczenie na temat motocykli więc postanowiłem zapytać o jedna rzecz która gnębi mnie ostatnio a mianowicie mam problem bo kupiłem do swojego simsona zapłon elektroniczny (wcześniej miałem zwykły stykowy zapłon) po przejechaniu jakichś 50 km spalił mi sie moduł...
Samo wstawienie tranzystora w obwód przerywacza mechanicznego niewiele daje, poza zmniejszeniem przerywanego prądu w jego obwodzie. Ale wtedy styki muszą być idealnie czyste w przciwnym razie przerywacz nie będzie zwierał za każdym razem. Ponieważ brak samooczszczania styków, które występóje w przpadku przerywania większego prądu. Modernizacja zapłonów...
Tutaj nie ma żadnego rozdzielacza, to jest elektroniczny, bezrozdzielaczowy zapłon z podwójnymi cewkami pracującymi w układzie z iskrą traconą. Tego typu układ zapłonowy nie wymaga regulacji ani nie zawierz żadnych ruchomych elementów stykowych. Wtryskiwacze stukają bo taką mają konstrukcję, stuka tłoczek zaworu.
Witam Was koledzy. Posiadam Aprilię Rx 80/50. Aprilka jest odpalana z kopa i tyle wiem o jej zaplonie :D i pytanie do Was czy przez ten modul motor będzie zapalal bez kopania czy poprostu wspomaga iskrę by moto lepiej się wkręcalo na obroty?? Kolego to nie jest rozrusznik! Tylko moduł zapłonowy i przy zapłonie stykowym wspomaga iskrę pozdrawiam
Kiedyś gdy elektroniczne układy bezstykowe nie były tak powszechne jak dzisiaj, spotykało się prostą elektroniczną modernizacje układu stykowego, która znacznie wydłużała jego trwałość. Do przerywacza mechanicznego podłączano tranzystor dzięki czemu prąd cewki nie niszczył styków, przez które płynął tylko niewielki prąd załączania tranzystora.
Wentylator elektroniczny (PWM). Na dużej 2 stykowej kostce ma być "+" i masa. Jak nie ma zasilania to szukaj pod skrzynką bezp. w komorze silnika - bezpiecznik maxi 50A, pierwszy z lewej. Na małej 3 stykowej kostce: 1 - sygnał zwrotny do ECM (D4, 48 styk. czarna), 2 - sterowanie z ECM (C3, 48 styk. czarna), 3 - "+ po zapłonie" ze skrzynki bezp. w komorze...
Witam Widzę że temat o zapłonie więc czy wie ktoś jak zrobić taki zapłon tranzystorowo-stykowy czy jakoś tak? Chodzi mi o to żeby zmniejszyć prąd przepływający przez przerywacze, układ miałby pracować w motocyklu CZ 350 Proszę o Pomoc
Posiadasz simsona z modułem elektronicznym czy ze stykowym zapłonem? Ja kiedyś podpinałem do ogara 200 licznik rowerowy też miałem z tym podobny problem, poradziłem sobie w ten sposób że do wejścia licznika podłączyłem kondensator 0,1µF i wymieniłem kabel WN na samochodowy z włókna szklanego.
poszukaj cewki z auta o tradycyjnym stykowym zapłonie choćby z żuka Elektroniczne mają od 0,75 do 1.5 Ω Może być polonez, fiat 125 ale "stary typ".
Witam Potrzebuję waszej pomocy Do przerobienia mam stary silnik V8 ze stykowym rozdzielaczem zapłonu. Chcę przerobić go na elektroniczny zapłon bezstykowy z wzmacniaczem zapłonu Co do samego wzmacniacza zapłonu (modułu) zastosowałem jeden z prostszych Niestety wyzwalanie iskry w tym module realizowane jest za pomocą prostokątnego sygnału z hallotrona...
nie no ja z grubsza wiem jak działa zapłon tyrystorowy tylko nigdy nie miałem pojazdu z takim zapłonem i sie zastanawiam czemu ta iskra taka maleńka owo daje tym większe napięcie im wyższe ma obroty. Zapłony klasyczne, akumulatorowe są zapłonami stałoenergetycznymi, i iskra nawet przy małych obrotach jest silna. tylko że ja porównuje iskre z motorowerem...
Co ty piszesz ? .Z jakim iskrownikiem?. Może być aparat zapłonowy tzw. stykowy , czyli mechaniczny mający styki przerywacza zapłonu. Drugi typ który może występować w związku z modernizacją auta to po prostu aparat zapłonowy bezstykowy , elektroniczny. Oprócz tego każdy z tych aparatów zapłonowych współpracuje z cewkami wysokiego napięcia które również...
w zasadzie od zabytkowych do epoki fiat 125 został dodany 1.odśrodkowy regulator kąta zapłonu 2. podciśnieniowy przyspieszacz zapłonu (zapłon stykowy oczywiście) potem to już czujniki indukcyjne i Halla i elektroniczne moduły końcowe a jeszcze potem to komputerowe sterowniki wtrysku zintegrowane ze sterownikami zapłonu (jedno urządzenie) ale to już...
Sprawdziłem rezystancje cewki bez fajki według serwisówki i oporności się zgadzają. To nie gwarantuje że cewka nie ma przebicia wewnątrz uzwojenia WN. na czerwonym po przekręceniu kluczyka pojawia się takie samo napięcie jak na akumulatorze zaś na żółtym kabelku napięcie pojawia się dopiero przy kręceniu rozrusznikiem i wynosi ono 8.6-9v. Teraz mi...
1. Nie potrzebujesz zapłonu CDI, tylko zwykły elektroniczny moduł zapłonowy do przerywacza (układ stykowo - tranzystorowy). 2. Schematy są dostępne na forum i w sieci. Nie trzeba więc prosić o nie, tylko samemu poszukać.
Wszystko ładnie tak jak pomyślałeś jedynie pamiętaj że w samochodzie na pierwotne uzwojenie jest podawane napięcie z akumulatora poprzez przerywacz (stykowy czy też elektroniczny to jest w tym przypadku mało istotne) więc albo zrób jakiś impulsator na p[opularnym 555 z tranzystorem mocy na wyjściu. Ewentualnie jeśli chodzi tylko o sprawdzenie to naładuj...
Cewka ma rezystancję uzwojenia pierwotnego 0,6 oma (elektronik) lub okolo 3 omy (klasyczny,przerywaczowy) cewka oznaczona jako 4226(na bakielitowym izolatorze)-elektroniczny zapłon cewka oznaczona jako BE200B lub 4232(na bakielitowym izolatorze)-zaplon klasyczny (przerywaczowy)
wlosek1: Rad też jestem wielce, że nie jestem sam z takimi zainteresowaniami w naszym cudnym mieście. Oby było nas coraz więcej. Co do kwestii zapłonu stykowego w radzieckich silnikach serii D - jest to rozwiązanie dość archaiczne, wymaga sporo gimnastyki przy ustawianiu momentu zapłonu, i dobrze że jest możliwość jego zastąpienia modułem elektronicznym....
Witam. Przerobiłem zapłon w WSK 125 ze stykowego na elektroniczny wykorzystując moduł zapłonowy i cewkę od simsona. Moduł zasilany jest z cewki zapłonowej wskowskiej a czujnikiem jest cewka z przekaźnika od malucha a fajka na świecy nie ma rezystora. Problem polega na tym, że na niskich obrotach (do około 2000 obr/min) jest iskra i silnik działa idealnie...
Ja podałem ogólne zasady. "Najmocniejsza" w rozumieniu autora to taka która da największe napięcie. Czy to będzie aparat stykowy czy CDI czy moduł elektroniczny to zasada pozostaje bez zmian. A jakież to inne parametry grają tam rolę, czyżby coś się pozmieniało i ja nie wiem ?
Piny komputera sterującego zapłonem oraz wtryskiem, tak jak napisałem, nie są zaśniedziałe, tylko znajduje się na nich bezbarwny, nieprzewodzący żel, którego nie widać gołym okiem, a można go zauważyć pod lupą. Należy go usunąć benzyną ekstrakcyjną z tych pinów, jak i ze wsuwek wtyczki. Dla uzyskania pewniejszego kontaktu w złączu, każdą wsuwkę we wtyczce...
Dobrze by było, jakbyś jeszcze podał, co to za silnik i czy tam przypadkiem CDI nie siedział. Silnik jednocylindrowy, czterosuwowy, górnozaworowy z wałkiem w głowicy i niestety CDI... Nie wiem czy dobrze rozumuje ale gdyby udało mi się zrobić układ typu "elektroniczny zapłon" który aby zmniejszyć iskrzenie na platynach montowało sie w maluchu (czy...
Stare UNO, Panda z silnikami FIRE 1.0. Nawet wersje z elektronicznym zapłonem są bardzo proste, a idea silników FIRE jest taka, że cały osprzęt miał być "na silniku". 1.0ie jest na digipleksie - to bardzo prosty układ i na pewno mniej awaryjny niż układy stykowe (z przerywaczem mechanicznym). Z czujników to masz tam czujnik położenia wału i czujnik...
Założyłeś cewkę od jakiegoś zapłonu elektronicznego. W skodach bywały takie. Kup albo cewkę od któregoś z aut wymienionych przez jacka , albo dorób sobie prosty moduł zapłonowy, na początek tranzystorowo stykowy, które to są opisywane na forum. Następnie sprawdź, co się porobiło z przerywaczem, bo zwiększony prąd mógł mu zaszkodzić (mniejsza oporność...
Nowa przeróbka siwetlówki U 11W z klasycznym dławikiem na balast elektroniczny...( oswietlenie akwarium) Wykorzystałem elektronike z 7W ikea ( wersja mini w obudowie szklanej ) Elektronika z niej : http://obrazki.elektroda.net/44_12478608... Porównanie klasycznego i elektronicznego : http://obrazki.elektroda.net/81_12478609... Nie...
Wszystko się zgadza, dodam tylko że w starszych układach zapłonowych - np. monomotronic, ljtronic występują klasyczne aparaty zapłonowe - niekiedy stykowe, niekiedy bezstykowe - tam zmiana konto wiadomo przez obrut aparatu, dodatkowo sterowane są podciśnieniem i prędkością obrotową - te wielkości mają wpływ na kąt wyprzedzenia. Niekture układy mają...
Nie znam odpowiedzi na wszystkie pytania i nie czuję się zbyt mocny w teoretyzowaniu. Teorii może poszukać wyszukiwarka po wpisaniu frazy np.: "stykowe układy zapłonowe silników". Zasugeruję jednak coś innego, bardziej konkretnego, co sam bym zrobił w takiej sytuacji. Jeżeli uważasz, że przerywacz i kondensator jest w tym układzie niepotrzebny, to po...
Przedruk dla wszystkich, którzy nie wiedzą po co są elektroniczne układy zapłonowe: Zastosowanie nawet najprostszego elektronicznego modułu zapłonowego w miejsce tradycyjnego układu z przerywaczem daje znaczną, od razu zauważalną poprawę w pracy silnika. Już od wielu lat we wszystkich samochodach montowane są fabrycznie moduły bezstykowe ( w "maluchu"...
Przejście na zapłon elektroniczny ma same zalety. Silnik jest bardziej elastyczny i dynamiczny bo dokładnie spala mieszankę(eliminuje wypadanie zapłonów).Pracuje równiej na wolnych obrotach.Łatwiej startuje zimny silnik nawet przy bardzo wolnym kręceniu rozrusznika zimą(iskra jest taka sama jak przy wysokich obrotach) Jeżeli zastosujesz do istniejącego...
Witam Moim zdaniem Elba 12V do akku i cewki 6V jest pomysłem nietrafionym. 1019205 Odpisuję może lekko nietrafnie bo mnie to dotyczy: Wiadomo że moduł zapłonowy w simsonie jest rozdzielony ze stroną ładowania. Może być stykowy lub elektroniczny. U mojego simsonka SR50/1 (z tabliczki znamionowej). Chwała za to że to dwie odrębne rzeczy. Te simsony są...
Przycisk "start-stop" w samochodzie. (Modernizacja 3). "Przycisk start-stop w samochodzie", zasada działania, budowa, montaż i modernizacje są dokładnie opisane w tych linkach: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic58... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic12... Po 14 już latach bezproblemowego używania przycisku "start-stop" zdarzyła...
Sterownik wycieraczki tylnej szyby. W samochodzie Skoda Octavia (kombi) przestała działać wycieraczka tylnej szyby. Uszkodzeniu uległ moduł sterujący silnika wycieraczki, znajdujący się wewnątrz obudowy przekładni. Silnik, przekładnia, moduł sterujący konstrukcyjnie stanowią jeden podzespół, i producent nie przewiduje jego naprawy. Koszt nowego zespołu...
Aby zachować ciągłość "rozwojową" przycisku start-stop podaję kolejną modernizację (modernizacja 3). Przycisk "start-stop" w samochodzie. (Modernizacja 3). Po 14 już latach bezproblemowego używania przycisku "start-stop" zdarzyła się mała awaria osprzętu, mianowicie uszkodził się wyłącznik przy pedale sprzęgła. Pękła w nim sprężynka. Skutkowało to tym,...
Aby zachować ciągłość "rozwojową" przycisku start-stop podaję kolejną modernizację (modernizacja 3). Przycisk "start-stop" w samochodzie. (Modernizacja 3). Po 14 już latach bezproblemowego używania przycisku "start-stop" zdarzyła się mała awaria osprzętu, mianowicie uszkodził się wyłącznik przy pedale sprzęgła. Pękła w nim sprężynka. Skutkowało to tym,...
Jeśli TICO ma elektroniczny układ zapłonowy to moja porada z #49 jest nieaktualna bo ona dotyczy tylko układów z mechanicznym przerywaczem stykowym w układzie zapłonowym.
Biorąc pod uwagę jaki postęp dokonał się w motoryzacji - raczej z nim do muzeum. To coś kiedyś amerykanie ze wschodu stojący i sprzedający na rynku mieli w swojej ofercie . Pomijam jakość tego , spory rozrzut parametrów . Jest on dedykowany do aut wyposażonych w tradycyjny stykowy układ zapłonowy. Podłączenie go np. pod elektroniczny układ zapłonowy...
Witam Jest jeszcze cos takiego jak kat zwarcia i rozwarcia stykow przerywacza, regulowac to mozna eksperymentujac z przerwa na stykach. Zbyt maly kat zwarcia nie pozwala osiagnac maksymalnego pradu cewki i odpowiedniej iskry(szczegolnie na wysokich obrotach), jak jest zaduzy tez niedobrze.
Zrobilem jakis czas temu ten modulik (co prawda niedlugo go uzywalem). jesli chodzi o prad samooczyszczania stykow to jak go nie ma jak jest? W koncu sterowanie nadal jest przy pomocy przerywacza, przez ktory plynie prad (tyle ze stosunkowo niewielki). A co do kosztow - to sam MOS ok. 2,50 w sklepie, reszta elementow to grosze. Ja uzywalem go z cewka...
witam coś mi się przypomniało odnośnie modułu GL118 kiedys montowałwm taki moduł w fiacie 125 i po kilku miesiącach znikneła iskra . Okazalo sie że był zanieczyszczony przerywacz po podpiłowaiu iglakiem stykow przerywacza moduł pracował prawidłowo przez kilka lat. Wazne aby opornik wpięty na zaciskI W i B modułu miał 150- 200 omów i plus instalacji...
moze po krotce opowiem historyjke na temat wyprzedzenia zaplonu w silniku motocykla dwusuwowego. Otoz mowa o WSK 175. Przez przypadek ustawilismy mocne wyprzedzenie zaplonu i silnik na wolnych obrotach chodzil doslownie jak 6-ciosuw ale jak poruszalo sie manetka i w pewnym momencie udalo mu sie zlapac wysokie obroty to doslownie glowe urywalo od przyspieszenia....
Witam. Autko jest z 1966 roku. Posiadam je od trzech lat. W czasie jego "zycia" ktos zalozyl alternator i elektroniczny modul zaplonowy. Ja kilka dni temu musialem zalozyc elektroniczny regulator napiecia. Stary mechaniczby, niestety sie zuzyl. Problem z odpalaniem pojawil sie jakis miesiac temu. Gdy silnik jest zimny zapala bez problemu nawet bez ssania....
Witam Posiadam starą piłkę spalinowa drużba 4 na zapłonie stykowym. Niestety padła w niej cewka. Przezwoiłem ja ale tak na prawdę nie liczyłem na sukces, bo nie znałem dokładnej liczby zwojów. O dziwo iskra była przy kreceniu ręka koła magnesowego, z szarpanki jednak nie działało. Pomyślałem żeby kupić zapłon bezstykow z nowszej wersji. I tutaj mam...
zapłon stykowy elektroniczny zapłon zapłon elektroniczny
mastercook kuchenka win10 procesy sterowanie renault
Błąd 1408 w VW T5: Webasto i EGR Koparka Volvo EC180D zgasła i nie odpala - diagnostyka