Kolejna partia schematow do Hondy del SOL.
aparat zapłonowy?
Ja miałem podobny problem tylko że auto dopiero odpaliło jak ostygło. Przyczyną był aparat zapłonowy.
Proszę o jakąś podpowiedź Na początek proszę ustalić, czy wina leży po stronie układu zasilania, czy układu zapłonowego?
potrzebna część aparatu zapłonowego honda civic 1.3 bo sie ubiła jak ktos ma cos takiego to prosze o jakis kontakt
Witam!! Ten skok ujemnego napięcia jest spowodowany przez kondensator wpięty w układ zapłonowy. Dzięki niemu otrzymujemy impulsowe bardzo duże napięcie. jedst on potrzebny też dla tego, żeby zabezpieczyć przerywacz przed wypaleniem styków /cewka bardzo nie lubi przerywania i zachowuje ciągłość płynięcia prądu/. Ten moment skoku napięcia będzie spowodowany...
może banalne pytanie ale pomocne, jak sprawdzić aparat zapłonowy?
poszukajcie w module zapłonowym. ten samochód ma bardzo prostą zasade działania i wszystko prawie jest ukryte w module zapłonowym
zmieniłem czujnik od 1.4 i to samo.. Sonde potem sprawdze. Jak odpięcie sondy nic nie pomoże to wymienić aparat zapłonowy ?
Ja proponuję też sprawdzić cewke w aparacie zapłonowym.
No co może być problemem? Aparat zapłonowy!
to znaczy aparatu zapłonowego?
Najprawdopodobniej uszkodził się moduł zapłonowy w aparacie, efekt braku obciążenia cewki wn świecą zapłonową
Szukaj ale aparatu zapłonowego.
do sprawdzenia czujnik halla w aparacie zapłonowym
Podmień cewkę zapłonową.
Przy zdjęciu kabla wn na pracującym silniku zazwyczaj ulega uszkodzeniu moduł zapłonowy
Znalazłem problem i padła cewka zapłonowa :)
Pewnie sobie już poradziłeś, ale napiszę. Na początek: 1. regulacja zaworów 2. wymiana świec zapłonowych i sprawdzenie cewek. a dopiero później zaczynamy szukać.
Odkręcałeś kopułkę, wysuszyłęś wewnątrz ?Jeżeli tak to szukaj aparatu zapłonowego.
To jest pompa paliwa. Nie ma tam dużego ciśnienia, więc można dać do pospawania, jeśli masz tę rurkę. Z drugiej strony to benzyna, niedaleko przewodów zapłonowych. Chyba lepiej nie ryzykować i wymienić.
Nie. Tutaj rozrząd nie ma nic wspólnego z odcięciem ani pompy, ani układu zapłonowego.
Nie, z pewnością nie. A radioodbiornik nie zbierał zakłóceń z układu zapłonowego?
witam. mam problem z aparatem zapłonowym w hondzie civic 92r. wymieniałem go juz cztery razy i nie wiem jaka jest tego przyczyna?? prosze o pomoc!
Witam. Chciałbym się dowiedzieć, czy można jakimś prostym sposobem, bez odstawienia samochodu do mechanika, sprawdzić czy cewka jest dobra, czy siadła? Ponieważ auto mi nie pali i albo poszła cewka, albo cała kopułka. Chciałbym sprawdzić, bo cewkę samemu dałbym radę wymienić i nie musiałbym tracić kasy specjalnie na mechanika. Czekam na jakąkolwiek...
Civic 1.4 z 1998r. brakuje impulsu masy na wtryskiwaczach, instalacja sprawdzona nie ma wyjścia impulsów ze sterownika. Czy może być uszkodzony aparat zapłonowy?
Być może nie na połączenia obrotomierza z modułem zapłonowym. To moduł właśnie generuje impulsy do obrotomierza.
Na początek wymiana filtrów, świec zapłonowych i czyszczenie przepustnicy.
U mnie problem już rozwiązany, przyczyną okazała się cewka w aparacie zapłonowym (iskra waliła na boki). Jeszcze raz podkreślę, że objawy identyczne w każdym punkcie kolegi Endrju111. Tak więc jeśli ktoś ma takie objawy, niech zaczyna od cewki w aparacie zapłonowym.
Zamykam.
kumpel w accordzie miał taki sam problem albo podobny i była walnięta cewka zapłonowa. Też 1,8 vtec. a jak z układem zapłonowym. świece przewody?a hola tam chyba są cewki indywidualne. sprawdź ukł. zapłonowy
Zegar temperatury działa, więc czujnik temperatury chyba także. Jutro kupię nowe świece i wymienię, sprawdzę naciąg linki gazu i jeszcze raz wyczyszczę kolektor. Więcej pomysłów nie na razie nie mam. Chyba że aparat zapłonowy?
Jesli podstawisz inną centrale z imo i jeśli cała reszta jest ok to powinien zapalić. Ale ja bym zostawił ecu w spokoju a zaczął bym od całego aparatu zapłonowego
Wyczyść palec i styki przerywacza, sprawdź cewkę zapłonową. Pozdrawiam
Oglądasz aparat zapłonowy, naprawiasz/oddajesz do naprawy i cieszysz się sprawnym autem.
Nie twierdzę że nie masz racji,przytoczyłem twój post zamiast pierwszego,a konkretnie chodzi mi o przekażnik systemowy zasilający pompę paliwa i układ zapłonowy i wtrysk.W hondzie spotkałem się z tym że przekażnik ten zasilał pompę paliwa,wtryskiwacze i układ zapłonowy.
O ile temat jeszcze aktualny to najpewniej czujniki w aparacie zapłonowym (jest kilka)...
Mam problem którego serwis nawet nie może rozwiązać - Przy rozgrzanym silniku od 2000 do 3000 obrotów dochodzi dzwonienie, szczególnie intensywne gdy podjeżdżam pod górkę lub uruchomię klimę. Problem znika gdy zaleję benzynę 98 oct. gdy zmieniam benzynę na 95 oct zaczyna dzwonić dopiero po jakimś czasie. - wymieniłem olej, świece, oraz filtr paliwa...
Problem odwrócony aparat zapłonowy
Znalazłem coś takiego, http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthr... czy to poprawny sposób sprawdzenia ? nie zrobię jakiegoś zwarcia ? Nie chce uszkodzić elektryki..... dobrze to niech mi ktoś chociaż wyśle te kody błędów jak mam patrzeć na migające lampki? Nie mogę tego znaleźć niestety..... Dodano po 5 Witam! Po...
Robota dla elektromechanika. I jeszcze ten opis :Honda civic vi ,mistrzostwo.
Jak szarpie to układ zapłonowy/egr /czujniki wału /wałka, lewe powietrze. Jak brakuje mocy to MAF ,zapchany wydech ,albo ciśnienie paliwa. Zrób mu test przy WOT but w podłogę czytaj MAF i czy sondy "wstają"
okazał się walnięty aparat zapłonowy wraz z czujnikiem
Bardzo proszę. Pozdrawiam
Do sprawdzenia układ zapłonowy, wysterowanie cewki i moduł.
Zrób kontrolę układu zapłonowego. Gruntowną, czyli oscyloskop.
odpaliłem samochód brat zdjął jeden przewód pierwszy samochód chodził no i go zgasiłem nadal bez jednego przewodu po zgaszeniu brat założył brakujący przewód ale samochód już nie odpalił nie odpala nie ma iskry na żadnym przewodzie. Możliwe że iskra przeskoczyła w aparacie zapłonowy i go uwaliło.
Zazwyczaj to wina modułu zapłonowego.
skoro na zimnym silniku jeździ całkiem dobrze bez szarpania, to wskazuje bardziej na cewkę dobrze myślę? Czy muszę rozbierać aparat zapłonowy by ją wyciągnąć?
Sprawdź czy masz iskrę kiedy nie chce zapalić. Takie objawy daje również czujnik optotroniczny w aparacie zapłonowym.
Jak, skoro nie ma tam złączki obd? To zaprowadź auto do elektryka. Po pierwsze - rocznik auta. Po drugie - kto stwierdził że aparat zapłonowy jest sprawny?
Boscha robia w chinach :)
A jaka rezyzystacje powinna mieć cewka zapłonowa bo mi pokazuje 1,5
Popatrzeć najpierw w schemat! Iskra będzie zawsze, niezależnie od immo. Uszkodzony jest prawdopodobnie aparat zapłonowy a dokładniej czujnik w nim zamontowany.
W tych aparatach psuły się tylko dwie rzeczy -cewka zapłonowa -moduł Ale to idzie łatwo sprawdzić.
Uszkodzenie przewodów może być przyczyną. Silnik zasilany LPG jest bardziej czuły na usterki w układzie zapłonowym niż silnik zasilany PB.
Przecież napisałem że wymieniłem simmering wałka aparatu zapłonowego i w aparacie jest sucho.
No to ja poddaję się.
Była pęknięta kopułka aparatu zapłonowego, łapała wilgoć i auto nie odpalalo.
No nie wiem jak u innych ale u mnie przewody to żeby wyjąć je to trzeba się troche nasiłować mocno siedzą ale jeszcze i to sprawdze.Dziękujemy wszystkie rady mile widziane w tej sprawie.Aha a czy z wtyczkami od wysokiego napięcia przy aparacie zapłonowym też tak zrobić?
Witam,, na 90% to jest moduł w aparacie zapłonowym.Poszukaj całego aparatu używki bo sam moduł nowy będzie droższy niż używana całość. Oczywiście że tak. Ostatnio kupiłem używkę za 150 PLN, tych aparatów zapłonowych nie warto naprawiać (chyba że z dwóch uszkodzonych zrobić sprawny).
A może by tak podpiąć jakiś tester i odpytać sterownik silnika co go boli. Ten model nie ma już aparatu zapłonowego tylko cewki na każdym cylindrze. Jeżeli silnik zatrzymał się w czasie jazdy to nie immo. W gnieździe cewki zapłonowej 3 pinowej po kluczyku ma być napięcie + , masa, impuls wyzwalający wystawia sterownik silnika( przy kręceniu rozrusznikiem).
wymień moduł.
Witam. Jeśli mogę cos podpowiedzieć;w przypadku gazu co rok jest do wymiany kopułka aparatu zapłonowego i palec-koszt 60zł.....
Witam. Mam problem z moją Hondą civic:( Ostatnio kupiłem nowe kable org.japońskie (stare miały przebicie). Przejechałem może 2 tysiące na tych nowych i znowu mają przebicie ;/ Czy to normalne? Czy coś jest winnego? Z góry dziękuję. Pozdro.
Na początek wykonaj podstawowe rzeczy. - Czyszczenie kopułki i palca aparatu zapłonowego. - Czyszczenie przepustnicy. - Wymiana świec i najlepiej też kabli z fajkami (podmiana na inne do testów). Bardziej mu przeszkadza niska temperatura, czy wilgotność powietrza?
to jest aparat zapłonowy kolego na 99% miałem identyczny problem wcześniej
Witam. Mam taki problem z hondą , brak iskry , palec i kopułka czysta , cewka na pierowtnym ok 1 Ω na wtórnym 9kΩ ( katalog EPS podaje 18kΩ) napięcie wejsciowe się pojawia ( impulsy 12V) natomiast na wyjściu tylko ok 50V . I teraz mam pytanie czy poszła cewka czy moduł zapłonowy sterujący cewką który jest w aparacie ?
Posądzenia mam dwa: -zanika napięcie na sterownik, po pojawieniu się zaczyna on pracę na nowo (stąd szarpnięcie-zgubienie paru taktów) i błąd immo, bo immo wtedy nie startuje razem ze sterownikiem. -zła praca układu zapłonowego (któraś z cewek, świeca) i częśc amplitudy WN "cofa" się w kierunku sterownika powodując reset.
Honda pojechała do serwisu. podpięcie pod komputer, Czyszczenie aparatu zapłonowego koszt (serwis autoryzowany w Krakowie) 250zł. Dzięki za wskazówki
Widzę, że teraz na mnie kolej w walce z aparatem zapłonowym - podobne wątki 08 Kwi 2011 12:33 honda civic 1.4 5D MA8 zgasła podczas jazdy, kręci, brak iskry Proszę o info jaka powinna być rezystancja uzwojenia pierwotnego i wtórnego w cewce zapłonowej CM1T231 z aparatu zapłonowego D4T94-04. Chciałbym wykluczyć czy to tylko moduł RSB-57 czy też i cewka...
Witam, mogą być przegryzione kable w innym miejscu.
Robiłem już dwa moduły zapłonowe od hondy i układ ze zdjęcia można kupić. Cena poniżej 100 zł.
błąd nr 4 i w aparacie zapłonowym są jakieś czujniki jeden z magnesem - to ten ma być uszkodzony
ten objaw wskazuje na moduł zapłonowy trzeba wymienić. ale przedtem przeanalizować kody migowe zarejstrowanego błedu.
dzięki panowie za odpowiedzi.uszkodzenie już zostało usunięte - uszkodzoną okazała sie cewka w.n która to na sucho dawała iskrę jednak w warunkach pracy pod ciśnieniem ta sama iskra okazała się za słaba i nie zawsze była co powodowało brak pracy motorowni, pomogła wymiana na nową, a przy okazji musze dodać że ten system wtrysku jaki jest w niej zastosowany...
Problem rozwiązany padł czujnik halla i wymiana całego modułu zapłonowego pomogła. Hania teraz odpala i śmiga.
aparat zapłonowy {moduł albo cewka na 100%} miałem to samo tylko że wymieniłem cały aparat
1. Czy to normalne, że po zamianie ECU samochód nie odpala pomimo że oryginalny kluczyk jest obok? Normalne. 2. Co jeszcze może być przyczyną braku impulsu zapłonowego z ECU? może alarm? Brak zasilania do aparatu zapłonowego. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic14...
Witam. Wie ktos moze jak sprawdzic modul IGNITER w aparacie zaplonowym hondy civic sohc 1.6? Brak iskry , pojawia sie pojedynca iskra po wylaczeniu zaplonu.
Sprawdź świece zapłonowe i przewody zapłonowe. Jeśli w aparacie zapłonowym jest jeszcze moduł to ja stawiam na cewkę zapłonową. Już raz to przerabiałem Ale jeśli to ma być tak jak u mnie to poczekaj na pewno się pogorszy.
Oscyloskop wykazał bardzo wysokiego napięcia piki pochodzące od cewki zapłonowej. Dalsze postępowanie jest oczywiste. Autko śmiga. Pozdrawiam wszystkich, którzy służyli pomocą.
sprawdz ustawiene rozrządu
Mam Hondę civic VI d14a8 parę dni temu zgasł podczas jazdy sprawdziłem i nie było iskry wymieniłem moduł zapłonowy w aparacie i źle go potem zamontowałem itd ale iskra wróciła ale chyba przestawiłem cały zapłon itp bo nie odpala a iskra jest. Jak teraz ustawić to wszystko od nowa albo chociaż sprawdzić czy jest dobrze znaki na kole aparacie itp. Próbowałem...
mam problem ze swoim samochodzikiem, honda civic 1.4 16v 96r, problem to auto kręci, nie zapala, brak iskry, sterowanie na wtryski nie działa, pompa nie podaje paliwa, aparat zapłonowy jest dobry, immo gaśnie, bezpieczniki, przekaźniki ok. proszę o radę jeżeli ktoś się już z tym spotkał, z góry dziękuję
A z cewki zapłonowej próbowałeś?? albo czujnika położenia wałka rozrządu??
Mógłbyś też chyba obejrzeć aparat zapłonowy. A przekaźnik pewnie jest przy przy słupku drzwi kierowcy ( takie niezbyt duże pudełko ).
Witam 1- Sprawdzić przewody zapłonowe 2- Sprawdzić połączenia złączy elektrycznych zapłonu znajdujące się pod maską
obrotomierz jest inicjiowany odpowiednim pinem w module zapłonowym, wystarzcy taki myk z opornikiem 820 om i wsi juz smiga jak nalezy. To tyle odemnie.
Zbadaj stan filtra benzyny i gazu( jeśli masz gaz), jeśli dawno wymieniane były to wymień, to samo zrób z filtrem powietrza. Świece zapłonowe i przewody też możesz sprawdzić. Wyczyścić odstojnik gazu.
Mam problem , otóż w mojej hondzie pojawia się kontrolka "Check engine i samochód nie odpala , mam hondę civic z rocznika 95 6generacji Hatchback 5d .. dodam że nie ma iskry ale aparat zapłonowy był wymieniany 4dni temu .. moim zdaniem to coś z elektroniką , gdzie szukać ? Pomocy !! :D Pozdrawiam i dziękuje za pomoc .
Auto nie ma modułu zapłonowego. Jest cewka, sterownik ECU oraz czujnik wału. Bez podpięcia pod komputer nic nie wskórasz. No chyba że masz dodatkowy alaram.
Moja honda (civic 92r. gaźnik) miała podobne objawy jak w/w, po jakimś miesiącu gasła już nawet w czasie jazdy i były problemy z odpaleniem. Jak się okazało padł czujnik hala w aparacie zapłonowym. Wymiana takiego elementu to chwila lecz są problemy ze znalezieniem go w sklepach.
Nie ma instalacji gazowej. Przewody sprawdzone są ok. Ostanio troszke szukalem w necie i znalazlem podobny problem przy cieplym silniku. Podobno winna tego problemu jest cewka zapłonowa. Czy to mozliwe? Jak najprosciej sprawdzic sprawnośc tej cewki?
Dodatkowy styk był prawdopodobnie do pomijania rezystora cewki zapłonowej. Normalnie cewka jest zasilana przez rezystor a w momencie rozruchu jest pomijany by zrekompensować spadek napięcia w momencie pracy rozrusznika. Na razie zaizoluj ten dodatkowy przewód i zobacz jak auto zapala, raczej nie będzie problemu. Gdyby jednak to trzeba kombinować z przekaźnikiem
A tak upierając się tego MPFI takie pytanie, są jakieś schematy, bądź co bądź w co nie wierzę filmy instruktażowe typu zrób to sam, gdzie jest dokładniej rzecz mówiąc pokazane jak przerobić instalację elektryczną bo przełożyć elementy typu aparat zapłonowy, kolektor itd. to mały pikuś w porównaniu z przerabianiem wiązki.
Sprawdź czy przypadkiem nie masz skorodowanych lub urwanych przewodów "masy", które idą do aparatu zapłonowego. Powinny być przy bloku silnika po stronie rozdzielacza. O ile się nie mylę, to do aparatu zapłonowego dochodzą dwie masy i na jednej może być przerwa. Ja w swoim wozie (tyle że D14A8) już chciałem cały aparat zapłonowy wymieniać bo zachowywał...
Trudno określić poprawność pracy silnika, bez organoleptycznego zbadania tego zespołu. Głośna praca może wynikać nie tylko z niewłaściwych luzów zaworowych, ale również ze zużytego w dużym stopniu układu korbowego, dużych luzów tłok-cylinder. Przenoszenie drgań na nadwozie może być przyczyną zestarzenia się gumy w poduszkach, a może być spowodowane...
ups... jakoś mi umknęło: Honda Civic Sedan 1.4 '99r. Wygląda, że to od układu zapłonowego. Świece świerze, oryginalne, przewody nie mają przebicia. Układ zapłonowy wygląda ładnie.Niestety nie mam z kim podmienić elementów, a kupowanie w ciemno mija się z celem... Zastanawiam się nad sposobem zlokalizowania źródła.
Czujnik wału korbowego podczas kręcenia rozrusznikiem daje właśnie napięcie od 0.1 do 4.5 V , podejrzewam że nadal jest coś nie tak z komputerem, bo mimo że do komputera dochodzi sygnał z map sensora, czujnika położenia wału w programie obd w ogóle nie widzi wartości na tych czujnikach mimoże że napięcie do komputera z przewodów sygnałowych dochodzi....
moduł zapłonowy honda civic cewka zapłonowy honda civic honda civic cewka zapłonowy
bezpieczniki accord prąd bramki tyrystora umowa polsat
elnix gwarancja elnix gwarancja
Jak podłączyć antenę współosiową do radia? Przegrzewanie bojlera Ariston Pro1 Eco 120V - diagnostyka i naprawa