Moje pytanie brzmi ,1 cylinder jest po skrajnej lewej stronie Tak zawsze od strony rozrządu.
Nie podałeś modelu pojazdu, więc śmiem podejrzewać, że może on mieć silnik czterocylindrowy - to by tłumaczyło wszystko.
Krzywa korba
uwierz mi, że będzie dokładnie tak jak opisuje kolega 82spacemen sterownik zlicza wypadające zapłony, jeśli przekroczy jakąś wartosc ilosc (teraz nie pamietam ile) to sterownik odłączy na tym cylindrze wtryskiwacz paliwa, aby uniknąc zatarcia silnika. Po skasowaniu błedu działa nadal do czasu kiedy znowu przekroczy ilosc wypadajacych zapłonów na cylinder....
Witam Podmieniłeś wszystko co elektroniczne ...a problem jest w tym co mechaniczne. Valvetronic w Twoim silniku ma wiele części mechanicznych, które odmówiły posłuszeństwa. Przeczytaj moje poprzednie posty ze zrozumieniem. Naprawa tego ustrojstwa jest ekonomicznie nieopłacalna. Pozdrawiam
Wypadanie zapłonu cylinder 1.Cewka,kabel,wtryskiwacz,świeca,słabe sprężanie,uboga mieszanka.Wybierz sobie.
To co się dało, czyli podmiana, zamiana. Ok. A jak wygląda stopień sprężania, na cylindrach?
https://obrazki.elektroda.pl/7783381000_... Bez przesady nic trudnego sciagaj głowice i oddaj do naprawy https://obrazki.elektroda.pl/7096414500_...
Sprawdź wiązkę silnika w miejscu gdzie obudowa filtra powietrza dotyka do pokrywy zaworów. I oczywiście pomiar kompresji wszystkich cylindrów.
jakie auto ?? model ??
Zamień miejscami wtryskiwacze , ten z trzeciego z innym i zobacz czy wypadanie sie nie przeniosło na inny cylinder . Coś na sondzie pokazuje ?
Tu jest poniekąd wyjaśnione zjawisko http://www.motofakty.pl/artykul/uwaga-na... Przyczyn jednak może być wiele. Np. -> http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic24... Najłatwiej chyba zacząć od kontroli kompresji. [edyta] A może (w związku z wymianą) jest nieszczelność na świecy? Ja miałem taki przypadek (choć w innym...
Sterownik widzi chwilową zmianę prędkości obrotowej wału z czujnika położenia wału a dzięki czujnikowi położenia wałka wie na którym cylindrze.
Błąd P0304 Tak jest interpretowany przez workshop Wykryto przerwę zapłonu w cylindrze 4 Sprawdzić następujące podzespoły: 1 Czujnik Halla/MRE na wałku rozrządu 2 Przemiennik magnetyczny na wale korbowym 3 Wtryskiwacz 4 4 Moduł zapłonu
kolego na 100% wieszają się zawory, pewnie facet robi krótkie odcinki albo jeżci jak ci..ta.
Ciśnienie na cylindrach jakie?
P1654 - czujnik temperatury/poziomu oleju P0304 - wypadanie zapłonu cylinder 4 Co do body to nie mam pewności: 063E - napięcie akumulatora 021A - napięcie odniesienia
wypadanie zapłonu na 4 cylindrze taki błąd rozwiązał ktoś taki problem Dodano po 50 Rozwiązałem może problem tego pegota wypadanie zapłonu na 4 cylindrze taki błąd
Wieczorem zrobię, ale z tego, co pamiętam, wypadanie zapłonu cylinder 2 sporadyczne.
z tym Ciśnieniem na drugim to może hydraulika? a ten błąd co ci wywala to nie jest czasem błąd zapłonu cylinder 2? miałem już taki problem z audi 1,9 ajm było wyrobione gniazdo w głowicy wtrysk się troszkę ruszał i uszczelniacze założone na nim i podkładka przepuszczały kompresje i wydmuchiwały mu paliwo z kanalików i nie chodził na jeden właśnie a...
Szczerze powiem, nie wiem jak jest w A-klasie, ale jest wysoce prawdopodobne, że nie otwiera wtryskiwacza celem ochrony katalizatora przed przedostawaniem się do niego niespalonego paliwa. Zdarza się taka procedura w przypadku wypadania zapłonów. W Vaneo o którym wyżej wspomniałem silnik po skasowaniu błędu i uruchomieniu, przez 2-3 sekundy chodził...
Mam nadzieję że problem rozwiązany przyczyną wypadania zaplonow i telepanie autem jest odma i jej przewody. Po demontażu kolektora wszystko widać wstawiam zdjęcie. A i kompresja zmierzona na wszystkich cylindrach pokazuje około 18 bar. Zamawiam odme przewody i po zamontowaniu dam znać czy chodzi poprawnie.
Dopóki licznik wypadających zapłonów nie przekroczy granicznej wartości - odetnie sobie wtedy niepracujący cylinder, żeby nie zalewać katalizatora paliwem.
Do sprawdzenia ciśnienie w cylindrze i punkt zapłonu.
To trzeba sprawdzić, w tym silniku nie ma hydraulicznych popychaczy zaworowych i często, zwłaszcza przy jeździe na lpg luzy zaworowe się kasują i zaczyna "podpierać" zawory gdy silnik się rozgrzeje
Kompresja jest ok, ale czy silnik zużywa olej? Czy po wymianie świecy na 2 cylindrze jest jakaś różnica? Jak wygląda korekta mieszanki na cylindrze drugim? Czy po wycięciu katalizatora zmieniona została sonda przed katalizatorem?
Liczysz od rozrządu, czyli stojąc przed samochodem od lewej strony pierwszy. W 99 % to cewka (to moje obstawienie).
Proszę sprawdzić jeszcze kompresje
Vin: VF36EXFVJ21150994, a błędy P0353 - cewka zapłonowa C, usterka w obwodzie pierwotnym lub wtórnym; P1339 - wypadanie zapłonu cylinder 3.
Witam kolego. Mam dokładnie ten sam problem od jakiegoś miesiąca i nie moge sobie z tym poradzić. Nowe świece cewki sprawdzane i podmienianie. Nawet gdzieś wyczytałem ze czujnik temperatury cieczy to tez wymieniłem i nic. Daj znać czy i jak sobie z tym poradziłeś.
0351Usterka w elektronicznej regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu - cylinder 1 + 4 za niskie napięcie......... chyba. O ile nie pomyliłem. Napisz dlaczego myślisz że ECU ok ? - bo tam najczęściej jest problem. Problem pojawia się od razu po odpaleniu czy dopiero po przejechaniu jakiegoś kawałka ?
Odnośnie wypadania zapłonu na cylindrze , błąd należy interpretować : spalanie nie nastąpiło , więc wchodzi jeszcze w grę kompresja, wtryskiwacz i jego obwód.
Kolejnośc zapłonu w cylindrach 1, 3, 4, 2
Nie wiem jak w tym kodzie silnika, ale starsze AUA i pochodne miały problem z zacierającymi się wałkami rozrządu w pokrywie, co po dłuższym czasie skutkowało wypadaniem zapłonu Bszumi, te 2 rzeczy się wykluczają - nie może być jednocześnie "kompresja dobra" i "wypalony zawór", zmień mechanika..
Witam. Peugeot 308 1.6 vti. Mam problem z błędem 1339 - wypadanie zapłonu na 3 cylindrze. Wymienione świece, cewki, czujniki położenia wałka rozrządu, czujniki zmiennych faz rozrządu, sonda lambda, czujnik temperatury. Walczę już z samochodem od 6 miesięcy. Ja walczyłem ponad rok i sprzedałem jako uszkodzony. Silnik dobry - osiągi dobre jak na 120...
Witam! Mam nadzieje ze wystarczy
Jak liczysz cylindry? Bo w widlakach to nie jest takie oczywiste, jak w rzędowych.
Nie pomyliłem się. A czemu tak sądzisz?
20nm 90stopni
Cewka do wymiany.
Witam. Sprawdź kompresję. Sterownik dla ochrony katalizatora odcina wtrysk gdy wykryje brak zapłonu w cylindrze.
Ten błąd oznacza wypadanie zapłonów na 2 cylindrze. Nic tam nie ma mowy o cewce w opisie a dużo osób uznaje że o nią tutaj chodzi. Wypadanie zapłonów może być spowodowane przez brak zapalenia mieszanki w cylindrze a to powodować może: - brak iskry - zła mieszanka lub jej brak - brak sprężania na cylindrze Zmierz ciśnienie sprężania na cylindrach. Może...
albo ma przerwy w sterowaniu Tu bym szukał. Wiązka. Jest jeszcze możliwość, że nie jest właściwie zasilany w gaz. Coś gdzieś się przytkało.
Jeszcze kabel można podmienić.
Może by zacząć od świec . Pozdrawiam
Ta nieszczęsna Stiga z tym niezbyt szczęśliwym rozwiązaniem masowania zapłonu do cylindra. Nic Ci nie zostało po założeniu tłumika, mam na myśli sprężynkę?
Zostaje paliwo czyli wtrysk.
Mogę podać Tobie z własnego doświadczenia że przez wyciągnięty łańcuch będą działy się takie rzeczy. Co prawda stwierdzone to nie na tym samym silniku, ale wymiana łańcucha pomogła.
Ogarnij ten czujnik na początek.Jak wszystko już sprawdziłeś co pisane,trzeba jeszcze sprawdzić kilka rzeczy.Trzeba odczytać MAF korekty itd.Bardzo dużo się dowiesz patrząc w parametry.Albo wrzuć jakieś logi czy co.
Witam. Mam problem z BMW 3L E46 N54 wypadanie zapłonu na 5 cylindrze po wyżej 6tys.obr i chodzi już na 5 cylindrów po zgaszeniu i ponownemu odpaleniu działa już dobrze do momentu przekroczenia 6tys.obr blad jaki jest to 1f DEM -moduł sterujący silnikiem aktywacja zapłonu w cylindrze 5 . F2 moduł sterowania silnikiem przerwa zapłonu cylindrze.5. Świece...
Potwierdzam, uwalony sterownik, możesz zaobserwować np. diodą led wpiętą we wtyczkę wtryskiwacza, że w momencie gdy rejestruje wypadanie zapłonu na danym cylindrze wyłącza kluczowanie wtryskiwacza (celem ochrony katalizatora)
Wyjąć listwę wtryskową na zewnątrz i pokręcić rozrusznikiem. Zobacz czy wszystkie 3 równo rozpylają. To najprostsza metoda wstępnej weryfikacji wtrysków benzynowych ;)
w 99 przypadkach na 100 pada sterownik silnika można je regenerować prostą metodą sprawdzenia cewek jest zamiana podłączeń cewek miejscami
. Silnik nie ma prawa zapalić na 3 wtryskach, a jednak pali na dotyk!? . Będzie chodził i na dwóch jak wtryski sprawne, kompresja itd.
Właśnie obawiam się czy remont pomoże . U mnie na benzynie i na LPG po rozgrzaniu na wolnych obrotach zaczyna czasami chodzić bardzo nierówno (na trzy cylindry). Wyskakuje błąd P1338 "Wypadanie zapłonu cylindra 2" . Cewka sprawdzona ,wtryskiwacz raczej nie bo na gazie też jest błąd. A ile kosztował remont bo nie wiem czy nie taniej wyjdzie kupić silnik...
Uszczelkę kolektora ssącego sprawdź bardzo dokładnie. Robiłem identyczny przypadek.
Hi, Fajnie, ze udało Ci się rozwiązać problem, jeśli możesz to napisz: - które to były czujniki (jeden, kilka ?) - jaki rodzaj zanieczyszczeń (opiłki, spalony olej, etc ?) - jaka metodą doszedłeś do tego, ze to właśnie był ten problem ..tzn poprzez podmianę czujników, jakaś ich diagnozę (za pomocą miernika, oscyloskopu) ? Pozdr M
Kolego zwróć uwagę na cewki w jakim są stanie ,jeśli masz możliwość podmień.Tak jak kolega koks110 wyżej podpowiadał.Co znaczy wypadanie zapłonu na kolejnych cylindrach?Jeśli zapłon wypada to na którymś cylindrze konkretnie pokaże to Interfejs .Może także ustalić czy na świecy w ogóle pojawiła się iskra. Integracja układu zapłonowego z układem wtryskowym...
Zamień przewody 2 i 3.Chyba że uszczelka między cylindrami,to sprawdź kompresję.
Powinno śmigać od ręki jak tym bardziej te same by poszły. Sterownik lpg jaki bo pewnie nie masz do niego podglądu?
Lenistwo straszne. http://obrazki.elektroda.net/100_1283533...
Leszek, sprawdź kable na ciągłość, jeżeli ok, to pościągaj te metalowe zakucia.
Omomierz raczej nie wiele da...
Żadna wielka sprawa, albo zawór albo wypalona uszczelka pod głowicą, czapka w górę i wiadomo co dalej
z tego co pamiętam silnik mazdy i standard 1 3 4 2
Do sprawdzenia czujnik temperatury cieczy i wypadanie zapłonów na 2 cylindrze, pozostałe błędy to ich przyczyna.
a dochodzi do niego mieszanka ? moze byc cos z kolektorem
Dołączam do tematu,ta sama sytuacja i auto co u autora postu,czy autor może się podzielić co było przyczyną w jego przypadku ?
Nie rozumiem, piszesz o 4 cylindrze a wykres pokazuje 3? Oscyloskop podłącz i zobacz czy masz identyczne sygnały zapłonowe.
Cewkę, driver cewki
Sprawdź wąskie od wtrysku. Probówka w rękę i sprawdź sygnał i masa czy dochodzi. sygnałowego nie sprawdzisz probówką. takie rzeczy to oscyloskop, ale przeglądnąć wstępnie wiązkę musisz. Natomiast on idzie bezpośrednio ze sterownika więc oporności i na zwarcie można sprawdzić, nie mam niestety przy sobie schematów żeby Ci podesłać
Witam sprawa jest Peugot 308sw 2009 1.6 vti 120km błąd wypadania zapłonu cylinder 4 p1340 nowe świece cewka cewki zamieniane z innego peugeota i dalej to samo co może być ?
Książka podaje: Wydech - 0,45 (+-0,05) Dolot - 0,25 (+-0,05) Pamiętaj regulować na zimnym silniku.
Tym razem chcę podjąć temat W203, 1.8 kompresor. Otóż wypada zapłon na jednym cylindrze, do tej pory wymieniłem wtryski, łańcuch rozrządu, tu wałek wydechowy opóźniał się ok. 6 stopni do znaków OT, kompresja ok. 12 at. Cewki były zamieniane miejscami, dalej pracuje na trzy, pomocy, pozdrawiam AI: Na którym cylindrze występuje wypadanie zapłonu? na pierwszym...
Witam, udało się ustalić, co było powodem, bo mam identyczne objawy na 2-cylindrze w 2.0 FSI BLR w VW Jetta.
Głowica do góry.
Na pewno to masz iskrę ale nie w cylindrze tylko na zewnątrz.
Nie odłączać , w żadnym wypadku!!!
Wypadanie zapłonów na wszystkich cylindrach w TSI, w dodatku w takiej ilości by wywołać kod usterki, jest niepokojące. Sugeruje to silne zanagarowanie układu dolotowego.
Nowe wtryski założone, rezultat jest taki, że liczba wypadania zapłonu na cylindrze 3 zmniejszyła się do ok 10 ale zaplon zaczął rownież wypadać na cylindrze 4 również w ilości ok 10...
Aparat zapłonowy był wymontowywany z silnika? Jeśli tak, to trzeba go prawidłowo ustawić aby zachować kolejność zapłonów w cylindrach. Przewody WN także trzeba prawidłowo połączyć wg. kolejności zapłonów.
Proszę bardzo:
Wypalone zawory, głowica do roboty. Ot taki standard.
Dziękuję tym co próbowali pomóc. Po konsultacjach wysłałem sterownik do naprawy i nie wiem co zrobili bo auto śmiga jak nowe nawet pierwszy bieg wentylatora działa i w końcu można jeździć więc polecam od tego zacząć bo szkoda kasy i nerwów na daremne wymiany.
Właśnie zazwyczaj nie widać objawów wypadania zaplonu na wyższych obrotach. Pamiętaj o tym że wypadanie zaplonu to nie tylko brak iskry. Przyczyn może byc kilka jak np niedostateczne ciśnienie sprężania, zły skład mieszanki (zbyt uboga, zbyt bogata) a przyczyn tego jest wiele. Brak sterowania wtryskiwacza to w tym przypadku rezultat wypadania zapłonu...
Ścieżka diagnozy dla P0304 mówi o sprawdzeniu czujnika wałka rozrządu , czujnika wału korbowego , wtryskiwacza 4 cylindra , moduł zapłonu . Na twoim miejscu postarałbym się na próbę o cewkę zapłonową to czasem się wymienia. Po za tym oględziny świec i gum cewki czy nie mają przebicia ( najlepiej podmienić). Impuls sterowania wtryskiwaczem może zanikać...
Przy rozwiercie na 54 mm powstaje dziura w karterach do komory sprzęgła, czasem także od strony zapłonu. Z tego powodu nowe kartery mają wytoczenie stopniowe 54/53 mm, tylko pogrubiony odlew od strony zapłonu. Cylindry S70 mają tuleję 50 mm lub 53 mm.
Golf 6 1.4tsi cavd po zrobieniu softu z serii na 200 km po jakimś czasie zaczął wypadać zapłon na 2 cylindrze przy 6k rpm i wtedy odłącza cylinder świeci się epc i check. błędy wtedy były wielokrotne wypadanie zapłonu deaktywacja cylindra wypadanie zapłonu cyl2 podmieniłem świece cewki dalej to samo ostatnio zmieniłem wtryski dalej to samo teraz doszło...
Cześć wypadanie zapłonu było spowodowane zatkanym katalizatorem nigdy bym się nie spodziewał. Pozdrawiam.
Po pierwsze, to zacznij od pomiaru ciśnienia sprężania zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku. Po drugie, w tym modelu sterownik rejestruje wypadanie zapłonu na określonym cylindrze, nie tylko błąd zbyt bogatej mieszanki
Witam, Skoda Octavia 3 1.5 TSI DADA, na zimnym silniku grzechotanie przez ok 10 sek, podczas jazdy wypadanie zapłonu 2 i 3 cylinder. Po wymianie świec i cewek, wypadanie zapłonu na 1 cylindrze, przebieg 110tys. Czuć szarpanie podczas przyspieszania, i przy ok 2 tyś obrotów słychać grzechotanie, ale nie mam go na biegu jałowym.
Nie ma żadnych objawów Dodano po 4 Nie ma żadnych objawów
Auto Citroen C3 II wersji Exclusive silnik 1397 cm3.. z roku 2011 co jakiś czas pojawia się wypadanie zapłonu na II cylindrze /check engine/ i czasem samoistnie znika . Jest pytanie co jest tego przyczyną i jak ta usterkę usunąć ?.
Jeżeli wypadanie zapłonów występuje tylko na 4 cylindrze to na próbę zamień miejscami wtryski gazu i zobaczysz czy to coś zmieni.
Nie wydaje mi się. Pewnie auto miało jeszcze rozdzielacz zapłonu i zapewne chodziło o kolejność zapłonu, a nie cylindrów. Wyjątkiem są silniki V6 czy V8 w których są minimalne różnice w liczeniu kolejności, ale tylko tego typu że naprzeciwko cyindra 1 jest 2, naprzeciwko 3 - 4 itd.
Ogólnie to masz wypadanie zapłonu na wszystkich cylindrach i istotny błąd P1554 to coś jak brak synchronizacji między czujnikiem wału a czujnikiem wałka. Wygląda na uszkodzenie czujnika wałka , ale to trzeba poszukać coś więcej o tym błędzie. Wypadanie zapłonu to raczej jego efekt.
U mnie był to błąd - wypadanie zapłonu na cylindrze 2, i tak czytałem instrukcję obsługi.
Glowica zrobiona. Jest lekka poprawa pracy silnika ale wciąż wypada zaplon i ciśnienie jest bardzo małe ma II cylindrze
Witam. Jeżeli wymieniles świece i przewody to jedynie pozostaje Tobie Examiner czyli programowanie koła fonicznego,zalecene przy każdym ściagnięciu koła fonicznego.Pozdrawiam
Witam 16687 P0303 Cylinder #3 – wykryto przerwę zapłonu 18076 Valve for Pump-Jet: Cylinder 3 (N242): Electrical Malfunction Może byc padniety pompowtrysk.Najlepiej podpiąć Vaga i sprawdzić.
błąd zapłonu cylinder cylinder cylinder kolejność zapłonu błąd zapłonu cylinder
automapa windows zniekształcenia niskich tonach sharan schemat wiązka
elektronika baterie parkside elektronika baterie parkside
Skoda Fabia 1.6 brak mocy, huczenie silnika, ujemne korekty, spalony katalizator – diagnostyka Schemat wzmacniacza m.cz. tranzystorowego RADMOR FM3011 – płytka 3011-1500/B708, naprawa i modernizacja