Najczęściej padają scalaczki LIN w silniku. Koszt niecałe 4 zł, ale trzeba go umieć wymienić.
Silnik wycieraczek jest podłączony do do modułu SCA lub SSAM w zależności od wykonania w aucie. Wtyk X24 pod pokrywą plastikową na ścianie kabiny, pod atrapą. Najlepiej podłączyć kompa i podejrzeć czy jest wysterowanie z dźwigni i czy da się zasterować silnik z modułu A7.
Jeżeli do braku działania przednich wycieraczek towarzyszy jeszcze brak spryskiwacza, to ja bym sprawdził czujnik zamknięcia maski. Jak komputer widzi otwartą maskę to wycieraczki nie będą działać. No tak , a myślisz że fis tego nie pokaże? No chyba że go nie ma. Strzelać można trzy opcje. Zgnity kabelek LIN, brak zasilania, uszkodzony silnik. Wróżenie.
Nie może być VIC a to z prostej przyczyny, a mianowicie jeżeli jest tak jak piszesz że wycieraczki nie działają na wszystkich prędkościach, to przy najwyższej prędkości wycieraczek obwód wycieraczek odbywa się bez jakiejkolwiek ingerencji VIC-a.Jest to wówczas zwykły obwód elektryczny jak z jakiegoś duzego fiata. Sprawdź obydwa przekaźniki tzn. G236...
https://obrazki.elektroda.pl/6889073600_... Wycieraczka 15 Zapłon włączony - 15 15A Bezpiecznik 15 A 30 Napięcie akumulatora - 30 30A Bezpiecznik 30 A 31 Masa - 31 50 Sygnał startu - 50 5A Bezpiecznik 5 A 70A Bezpiecznik maksymalny 70 A A20 Sterownik elektroniki nadwozia bg Beżowy bl niebieski br brązowy G10 Połączenie masy na pokrywie...
Bezpiecznik F3.14 https://obrazki.elektroda.pl/5714867300_...
Tam jest zwykły silnik elektryczny ze stałymi magnesami. To jest napęd. Napędza on przekładnię ślimakową, która redukuje obroty, a równocześnie siłę na osi. Na osi zamontowana jest krótka dźwignia, która wykonuje ruch obrotowy i łączy się z długą dźwignią, która to już wykonuje ruch posuwisto zwrotny. Zasada taka sama jak w korbowodzie w silniku spalinowym....
Zasilanie powinno wychodzić z skrzynki komory silnika .Sterowanie z uch ,tak trzeba ściągać kokpit z góry.
wszystko jest na jednym? Dokładnie tak własnie w Sienie jest. Zobacz schemat ;)
Sprawdź czy na bezpieczniku nr 33 10A masz napięcie po przekręceniu stacyjki (dla pewności możesz sprawdzić na zapalonym silniku), jeśli nie ma to sprawdzamy kostkę stacyjki pin 75 lub na przekaźnik -J59- (100) (chyba gniazdo nr 7) gdy prąd jest, bezpiecznik dobry to sprawdzamy napięcie na ośmiu pinowej wtyczce przy przełączniku (pin nr 8 przewód czarno-żółty),...
Moze siadly styki w przelonczniku,albo tez sam przekaznik,jedna z tych dwoch rzeczy.Po przelonczeniu na czasowe sprawdz czy idzie napiecie na przekaznik,tak bedziesz mogl w ten sposob wykluczyc przeloncznik.
Podbijasz kolego ten temat i podbijasz. A co zrobiłeś ze swojej strony? Podłączałeś auto do komputera serwisowego? Są jakieś błędy w tym sterowniku? Robiłeś zalecane testy czujnika? W tym przypadku najlepszy byłby Star Diagnose - komputer specjalnie do Mercedesa. Sprawdzałeś kodowanie wyposażenia czy nie ma jakiegoś błędu? Czujnik był fabrycznie? Jest...
W takich sytuacjach pierwsze co przychodzi do głowy to zatarcie się osi na jakich osadzone są wycieraczki (trzpienie wystające z podszybia - często woda wypłukuje smar, omija dawno wytarte mini-oringi i pojawia się osad, który blokuje obrót, lub wprowadza solidny opór). Mechanizm po podniesieniu wycieraczek o odłączeniu od silnika powinien pracować...
Tak, linia X to jest taki + po włączeniu zapłonu, który jest pozbawiany napięcia w momencie kręcenia rozrusznikiem po to aby odciążyć akumulator (wycieraczki, kierunki, nawiew, ogrzewana szyba etc.)
czyli jak dobrze rozumiem wycieraczki tak działaja bo za mocno przykrecilem tamta srubę mocującą.. Nie za mocno (powinna być mocno) ale w złym polożeniu dźwigni. Kolega spróbuje ustawić ją mniej więcej jak na mojej fotce - moze się uda...
Wyjmij akumulator i zobaczysz taką małą skrzyneczkę schowaną obok. Są tam takie duże bezpieczniki. Wilgoć na nie oddziałuje. Są tam puste miejsca i właśnie wtedy one się przydają żeby przełożyć bezpiecznik w nieskorodowane miejsce.
Czy problem z wycieraczkami powstał po tym jak rozłączałeś te kable? Jeżeli tak, to pomyliłeś któreś z nich, łącząc je na powrót. Jeżeli było tak wcześniej, to powodem jest styk w obudowie silnika wycieraczek, który powoduje wracanie ramion wycieraczek do pozycji spoczynkowej.
To nie jest stały plus tylko po zapłonie. Sterowanie z manetki jest masą. Weź też pod uwagę że silniczek podpięty bez obciążenia na krótko może działać a obciążony wycieraczką już nie.
Mam to samo. Padł klimatronic i wycieraczki. Czasem zaskoczy i działa kilka dni. Prawdopodobnie problem jest w skrzynce bezpieczników, przynajmniej u mnie. Dziś był ten dzień, kiedy mogłem sprawdzić usterkę, jednak szybko zrobiło się ciemno, do tego padało. A więc tak. Nie mam przy sobie schematu układu elektrycznego ale sprawdź najpierw napięcia na...
musisz kupic sobie preparat do czyszczenia i konsewacji inst. elektrycznych i spryskac wszystkie dostepne wtyczki radze zrob to przed zima
Taaak. Wymień ten przekaźnik i problem z głowy na długi czas. Jak chcesz to czyść, skrob styki, psikaj isolem, podginaj blaszki..... i znów wróćisz na forum z tym problemem.
Jak wyjąłeś przepalony bezpiecznik i włożyłeś dobry, to przestały działać szyby??
Trzeba dokładnie sprawdzić styki w gniazdach bezpieczników i przełącznik przy kierownicy może tez być przyczyną.
Przekaźnik nie będzie śmierdział,zapach poszedł z uzwojenia na wirniku.Nie spotkałem się z zatartymi sworzniami ramion wycieraczek w starszawych fordach,przeważnie mają takie luzy,że nie ma szansy na zastanie
Hm z oryginalnych kodów PSA iest to błąd / wejście ADC / zacytuję co to jest i powjązane z nim systemy Systemy PSA ADC - immobilizer PSA KURS 9823 Systemy Peugeot ADC SŁOWNICZEK ADC: Immobilizer kodowany. NAUKA: Operacja polegająca na inicjalizacji różnych elementów powiązanych z ADC. UWIERZYTELNIANIE: Proces umożliwiający weryfikację tożsamości składnika...
to by się zgadzało 519 steruje wszystkim ,być może z vw będzie to samo ,numer części by się przydał ,a schemat masz ?Na pewno wszystkie bezpieczniki ok?
Bezpiecznik 1 jest od prawego silnika, od lewego jest nr.19
Problem rozwiązany. Zwarta dioda 1-5KE36CA była przyczyną uszkadzania bezpiecznika i braku wycieraczek. Poniżej widać miejsce po diodzie. Te dwa przekaźniki są od wycieraczek. W jednym po zwarciu skleił się styk. http://obrazki.elektroda.net/50_12555466...
To przełącznik zespolony pod kierownicą do sprawdzenia.
Panowie, zanim zaczniecie pruć pół auta, lutować procesory, wywalać immo, może tak wziąć i sprawdzić zasilania? Żarówką, minimum 21W. Zaręczam, że pomoże:)
Masz schematy -przejście zasilania przekaźników (111) masz na drugim schemacie (6112 WI) - UEC w komorze silnika .
prawdopodobnie masz zatarty mechanizm wycieraczek ,odłącz go od silniczka (jedna nakrętka) i sprawdź czy można poruszyć wycieraczkami,przeważnie zacierają się końcówki do których przykręcone sa ramiona wycieraczek
Wiązka nadwozie - klapa, gumowa przelotka
te dwa przekaźniki są wlutowane w tej skrzynce bezpieczników a steruje nimi moduł UCH podpięty do tej skrzynki bezpieczników u mnie prawdopodobnie ten UCH padł jednak koszt jego wymiany wiązał się immo programowaniem czytnika z kartami dlatego rozwiązałem problem dokładając przekaźniki wszystko śmiga jak z fabryki no prawie bo ominąć musiałem czujnik...
Witam i jak z problemem wycieraczek i spryskiwaczy? Dzisiaj zrobiło mi się to samo po wymianie zaworu nagrzewnicy
Prawdopodobnie dźwignia wlaczajaca do wymiany
Wycieraczki naprawione. Problem tkwił w komputerze sterującym od wycieraczek. Silnika od wycieraczek nie da się podłączyć na krótko nawet w celu sprawdzenia . Temat zamykam.
Problemem będzie skrzynka bezpieczników pod plastikiem z naklejką "E2".
Czasem wystarczy zamknąć maskę silnika a jak nie to, może być czujnik klapy. Ostatecznie moduł komfortu, zdarza się zimny lut.
Kostka stacyjki do wymiany.
(at)piotrek22101 A ciężko to naprawić? Można się obejść bez pomocy fachowca? A jeśli tak to jak się za to zabrać - w tym samochodzie ciężko dostać się do czegokolwiek w kabinie (już miałem okazję się przekonać), nie chciałbym uszkodzić jakichś zatrzasków czy coś
Jeżeli maska jest otwarta to nie będą działać wycieraczki. W zamku maski jest czujnik krańcowy.
Mechanizm się przytarł i spaliło silniczek. Jest szansa że tylko spaliło bezpiecznik - szukaj go pod maską. Nowy mechanizm + silnik lub rozebrać i nasmarować stary i zmienić silnik.
Jeżeli temat jest aktualny , mogę podać zasadę działania tylnej wycieraczki z przekażnikiem czasowym na przykładzie volgswagena.Pozdr.
Przewody które idą od ściany grodziowej w kierunku skrzynki bezpieczników i przekaźników pod maską nie są uszkodzone . Czy chodzi o te które schodzą na podłużnicę ? Dodam że w momencie nie działania wycieraczek licznik nie wyświetla informacji spalonej żarówki pozycyjnej... za to w momencie kiedy mamy informację na liczniku o spalonej żarówce wycieraczki...
Witam. Mam problem z moim Citroenem C4 2007r, a dokładnie z wycieraczkami przednimi. Działają jak chcą, tzn. raz działają kilka dni bez zarzutu, innym razem nie działają wcale, jeszcze innym razem zatrzymują się w losowo wybranym miejscu, chodzą pomimo wyłączonego przełącznika. Zdarzyło się też że były uruchomione przednie wycieraczki, a załączyła się...
Podczas testowania spryskiwacza, przy podniesionej klapie płyn uciekał z obiegu i wyciekał w okolicy silniczka wycieraczki. W takim razie warto by było sprawdzić czy płyn nie znajduje się również w samym silniczku.
Witam mam problem w swojej borze a mianowicie bardzo wolno chodzą mi wycieraczki , tak jakby silniczek nie dawał rady ich poruszać z normalną prędkością.I moje pytanie jest takie czy może ktoś wie o co może chodzić a jeśli tak to czy da się to jakoś samemu naprawić?
Jeżeli chodzi o wycieraczkę to prawdo podobnie jest zatarta ośka przekładni w silniczku, co do wentylatora dmuchawy może być wiele przyczyn, zacząłbym od sprawdzenia czy dochodzi do niego zasilanie.
Bezpiecznik
Coś tam ci wysłałem zobacz.
Mam do II ale z 2008. 2016 to już chyba III.
Tu jest opis jak samodzielnie zbudować sterownik tylnej wycieraczki. Dotyczy Octavii 1, ale przypuszczam, że podobne działanie będzie i w tym przypadku. W każdym razie przeczytanie i zapoznanie się z zasadą działania da rozeznnie jak to wszystko mniej więcej działa. Oczywiście podstawą jest znalezienie wlaściwego bezpiecznika oraz sprawdzenie czy do...
Witam . W pierwszej kolejności sprawdź bezpieczniki ,czy dochodzi napięcie do wyłącznika.
Po podpieciu Gutmana , BSI pokazuje elegancko sygnały zmieniające się przy każdym przełączeniu włącznika wycieraczek. Błędów oczywiście brak i wycieraczki nie drgna. Czy to wskazuje kłopot z BSM / uszkodzony przekażnik/?
Krańcówka w silniku do sprawdzenia.
Witam Jak rozpołowiłeś na podgrzewaczu rozlutowałeś ,czy w inny sposób ?
Jak odpalisz cofnij troszkę kluczyk.Zacznie działać ;)
Mam problem z wycieraczkami po włączeniu wycieraczek nie działają i spryskiwacze tez nie włączają się auto to Renault Master z 2007r. silnik 2,5
Nie grzeb auta. Zdejmij osłonę kolumny kierownicy, wyjmij przełącznik kierunkowskazów, rozbierz go i na pewno znajdziesz usterkę. Obstawiam pierwszy z brzegu. Do naprawy pottzebna grubsza igła do usunięcia pozostałości i jakaś cienka, tępa blaszka żeby naprawić. Trochę zagadka ale żebyś zaoszczędził parę ładnych stówek to musisz pogłówkować. Jesteś...
Chrysler Grand Voyager Po takiej ilości danych na pewno ktoś pomoże :D
Witam wszystkich zainteresowanych,problem wycieraczek rozwiązany poprzez dotarcie do opisu bezpieczników i przekazników.W skrzynce bezpieczników znajdują sie dwa przekazniki które nie łączyły,po dokładnym dociśnięciu tych kostek zadziałało ,są to te dwa pierwsze na środku postaram się dodac zdjęcie ,dziekuje za zainteresowanie
Sprawdzę na prądzie amperowym A jest inny niż amperowy prąd?
Mam go od dawna . Nie wiem czy poprzedni właściciel coś kombinował z wycieraczkami ale na pewno nie powinny tak działać jak działają.
Raczej usterka nw UCH.
Sprawdzić bezpieczniki.
Za manetke nie płaciłem mam kolege na szrocie od francuzów tylko podmieniłem pająka ale nie w tym rzecz. prosiłbym o rozpiske pinów do megane ii phi
Ale w golfie 5 mechanizm nie kreci sie 360 stooni tylko dochodzi w lewo i musi odbic bo dalej nie pojdzie. Możesz rozwinąć swoją myśl na temat działania mechanizmu wycieraczek w Twoim VW Golf 5 ? Chodzi o to ze np w octavi mechanizm wycieraczek kreci w kolo a w golfie od lewej do prawej. Nie mowie tu o wycieraczkach tylko o samej zasadzie dziala mechanizmu....
A sprawdzałes kostke stacyjki?
Zatarte na sworzniach.
uch - skrzynka bezpiecznikow inteligentych; centralny modul sterowania elektryki. pozdrawiam
Sprawdz przewody wtyki Lub miernikiem czy nie masz poboru pradu. Ja mialem problem z OBD w b5 wywalało bezpiecznik przerwane przewody.. napewno jest gdzies spięcie obejrzyj przewody od tego bym zaczal
Ja też niedawno kupiłem Xsarkę i mam problem ze spryskiwaczem. Mechanik mówi, że to sprawa modułu BSI. Moduł ten steruje wszystkim: wycieraczki, spryskiwacze, kierunki itd.
Może byś na początek napisał, o którą wycieraczkę chodzi i o którą tablicę. Wycieraczka może być -przednia -tylna Tablica może być -rejestracyjna -rozdzielcza. Sprawdzałem żarówki i są dobre.. I gdy wyjme jedna to pokazuje 12v a gdy ja włożę to 0v Zazwyczaj jest po drodze słaby styk lub zgnił kabel. Przechodzi bardzo mała ilość prądu - wystarczająca...
Zatarty mechanizm .
No właśnie że sucha, na podmianę poszła już druga. Jest to rzeczony usmx. Dziadostwo właśnie działa w miarę dobrze jak jest bardziej wilgotno. Wszystko już sprawdzone, no chyba że uch padł...
Mam to samo w audi, podejrzewam zuzycie roznych stykow w tak starym aucie.
Komputer wskazuje błąd mechanizmu maski przedniej (jak jest otwarta to nie ma sygnalizacji na tablicy) Jak naprawisz tą usterkę to na 99% wycieraczki będą działać.
Usterki szukaj w silniczku lub w braku zasilania powrotów. nie mam schematów przed sobą i nie widzę jakie tam masz dokładnie rozwiązanie.
wycieraczki: bezpiecznik F8 20A nadmuch: bezpiecznik F9 20A
A sam silnik możesz sprawdzić czy działa na krótko??
Po wymianie BSI wycieraczki zaczęły działać .
Nie masz czasem uszkodzonego włącznika w zamku maski jak w vw?
https://obrazki.elektroda.pl/1073448000_... Sztuka ogarnięta. Usterka fabryczna, zbyt mocno ściśnięta wiązka sześciu kabelków i dwa styknęły się ze sobą. Rzucam fotkę ni i dzięki wszystkim odpowiadającym, bez was chyba bym nic nie zrobił. https://obrazki.elektroda.pl/1646685800_...
następnego dnia zastałem rozładowany akumulator i wycieraczki w pozycji pionowej (nie ma opcji, żebym zostawił je włączone, Nic, kolego, na razie nie wymieniaj. Widzę, że auto nie było podłączone do kompa. Też miałem przypadek z losowym zatrzymywaniem wycieraczek w pozycji pionowej i to cykanie, rzadkie, ale było. To wygląda na błąd komunikacji z COM...
A który to będzie przekaźnik?
A nie masz włączonego trybu serwisowego? Da się wycieraczki poruszać ręką? Wycieraczki nie działają także gdy masz otwartą maskę z przodu (nawet na pierwszy "klik"). Psuje się też czujnik otwarcia maski - możesz kilkukrotnie zamknąć i otworzyć maskę. Bezpiecznik to F22 lub F31 (od silniczka) pod maską
Sprawdz przekażnik 229 a, ewentualnie go podmień ,on jest odpowiedzialny za czasówki,jak uszkodzony to wymięń na 99 i będziesz maił programowalne czasówki (jak kupisz wytłumacze) Pozdrawiam
Silnik wycieraczki pin 1 stała masa 31 pin 4,5 prąd z przekaźnika BSM piny c1 oraz c9 bezpiecznik f17 pin 2 z BSI pin a9 Jest jeszcze komunkacja VAN BSI C6 C8 oraz BSM D5 d1 nie mam dokładnie kolorów kostek.
Witam ja mam to samo pomaga podłączenie klemy na chwile mówią żeby sprawdzić przekaźnik moja fabia 1.4 mpi 50kw 2003
Proszę o wyjaśnienie zasady działania sterownika wycieraczek na załączonym schemacie - w szczególności biegu pierszego (sterowanego bimetalem) Dzięki z góry
Witam serdecznie. Robiłem to bez wyciągania silnika. Zdjąłem tylko pokrywę przekładni. Wystarczyło dogiąć styki. Są bardzo cienkie. Pozdrawiam.
Pompka jest na tym samym bezpieczniku, co wycieraczki. Zasil na krótko i będziesz wiedział.
Cześć, sprawdzałeś może, czy w napędzie jest zabudowany przekaźnik. Zdarza się, że do podtrzymania, a w zasadzie wykonania pełnego obrotu, w samym napędzie jest przekaźnik. Wystarczy zimny lut i po pracy. Trzeba zdemontować napęd i wtedy sprawa się wyjaśni. Oczywiście zakładam, że sprawdziłeś już bezpieczniki i obecność napięcia na stałe i po włączeniu...
Zacznij od sprawdzenia czy wtedy dochodzi napięcie do silnika.
No ok a żarówką sprawdzałeś czy pojawia się zasilanie w kości silnika przy awarii ? Powinien być po zapłonie cały czas , 1 bieg i 2 bieg z manetki. No i masa oczywiście
a ja mysle ze masz zatarty mechanizm wycieraczek:D
W przełączniku.
Jednym słowem wygląda że silniczek wycieczek zakończył swój żywot.
Motronic napisał dignoza botdnetza! (moduł centralnej elektryki)
zasada działać dioda zasada działać działać wycieraczka zasada działać enkoder
obliczenia spadku napięcia tokarka frezarka schemat cd4047
resetowanie baterii kettler sterownik
Problemy z kotłem Beretta AT 25C: diagnostyka i rozwiązania Rodzaje uszkodzeń pamięci w tabletach