Bezpiecznik mam C20 kupiony siemensa , według mnie powinno działać wszystko poprawnie , napisze do mojego dostawcy Energi elektrycznej PGE jaki mam maksymalny przydział mocy . Te kompresory N50 Airpola niby startują na C20 bez problemu . P - Dla sprężarki N50 zaleca się przekrój 5x4mm2 Sprężarkę N50 należy zasilać ze skrzynki rozdzielczej wyposażonej...
Mógłby kolega pokazać, w którym poście pisał że jest to projekt do pracy inżynierskiej, bo to dużo zmienia, a ja nie mogę znaleźć takiej informacji. Owszem nigdzie taka informacja się nie pojawiła. Myślałem, że ta informacja nie jest istotna by otrzymać pomoc na tym forum. Co do schematu to tak. Po pierwsze skoro jest to projekt inżynierski to czemu...
Witam No prawdę mówiąc może być trochę niebezpieczne - bo mój pojazd co prawda nie jeździ szybko ale ma sporą moc więc kwestia przejechania czegoś jest. Ale póki co córka ma 10 lat w tym roku a synek będzie miał 2 lata więc jak ona przestanie jeździć to on zacznie i pewnie nie będzie problemu. Co do hamulca ja mam ten elektromagnetyczny - jest mocny...
Xantix, głównym elementem pompującym będzie wiatrak typu WAVT, z tym, że nie będzie to pompa wiatrowa w stylu amerykańskim, bo tam wał korbowy bezpośrednio napędza pompę tłokową. Mi chodzi o pompowanie pneumatyczne, wiatrak ma zasilać pierwszą sprężarkę, drugi kompresor fotowoltaiczny (może być bardzo małej mocy, byle tylko biła), trzeci awaryjny (warunki...
binkom to ma być awaryjne zasilanie silnika pompy centralnego ogrzewania o mocy ok. 120W, dlatego falownik trójfazowy odpada.
Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby włączyć zapłon bez silnika pod maską. Druga opcja-zdemontować moduł z silnika i podać zasilanie bezpośrednio na piny silnika
Taki zamysł: Jeśli wykorzystasz stycznik trzy torowy to jeden biegun lampki sygnalizacyjnej podłącz bezpośrednio do -24V zasilania bateryjnego.
Witam. Mam problem jak w temacie. Od jakiegoś czasu załączenie silnika 3 fazowego powoduje wyrzucenie różnicówki( dodam, że wcześniej wszystko działało bez zarzutów) sprawdzałem czy nie ma przebicia miedzy fazami, nie ma. Nie ma też przebicia z obudową. Zauważyłem jedną niepokojącą rzecz zaśniedziałe styki i resztki rdzy w puszce prawdopodobnie dostała...
witam wszystkich zwracam sie do was z prośbą o podpowiedź jak mozna w łatwy i skuteczny sposób zabezpieczyc pojazd przed kradzierzą, unieruchomienie silnika. z góry dziekuje pozdrawiam
Jaki układ czasowy powinienem zastosować aby rozruch silnika elektrycznego odbywał się np. nie częściej niż co 10 minut mimo przychodzącego w ciągu tych 10 minut sygnału do uruchomienia?
Witam !! Chciałem sie dowiedziec jak utrudnić zycie złodzieją. Mój pomysł jest taki aby zrobić na kontaktronie odcięcie prądu od pompy paliwa i magnes przykładać. I mam pytanie takie czy da sie to jakoś bardziej rozbudowac aby nietrzymac tego magnesu cały czas ? Albo jakaś inna metoda trudna do odkrycia? Wydaje mi sie ze z pompą moze być najlepsze bo...
Witam, mamy taki problem że czasem w warsztacie są spadki napięć i silnik tokarki aż trzeszczy. Raz już na skutek takich numerów silnik uległ spaleniu. Jak skutecznie zabezpieczyć silnik przed takimi rzeczami? Niestety nie mam wpływu na spadki - to jest na wsi. Powstają jak sąsiad załącza np. jakiś spory wentylator. Myślę o podłączeniu ckf-b http://www.fif.com.pl/produkt/30/390...
Zamiast stosowania wyrafinowanych i czasem drogich autoalarmów, wystarczy prosta symulacja niesprawności silnika, zeby utrudnić żywot potencjalnym kradziejom. Najprostszy sposób polega na włączeniu w obwód zasilania cewki zapłonowej - wyłącznika uruchamianego pedałem gazu. Silnik daje się normalnie uruchomić i pracuje na wolnych obrotach. Naciśnięcie...
Mam zmywarkę Whirlpool ADG 8673 A++FD w wersji do zabudowy, nr katalogowy: 8542 867 10091. Dzięki różnym postom na Elektroda.pl udało mi się rozwiązać uszkodzenia tej zmywarki związane najpierw ze spadkiem ciśnienia pompowanej wody, a później grzania wody. Ze względu na brak odniesienia na Elektroda.pl do tego typu zmywarki zamieszczam opis jak rozwiązałem...
Zrobisz jak uważasz. Ja dałbym styczniki na zasilaniu mocy falowników, zasilane z obwodu bezpieczeństwa i jak są hamulce na silnikach, to zasilanie ich przez obwód bezpieczeństwa.
Sprawdziłem schematy. Do 2013 roku klasyczne rozwiązanie — przerywacz kierunkowskazów i wyłącznik świateł awaryjnych przełączający zasilanie (30/15) i łączący wyjście przerywacza z stroną L i R. Bezpiecznik od awaryjnych jest w komorze silnika, a bezpiecznik od kierunkowskazów pod kierownicą. Proponuję sprawdzić przerywacz kierunkowskazów. Według schematów...
Grzyb niewiele tu zmieni, może tylko łatwiej odciąć zasilanie silnika. Podaj moc silnika, dobierzemy zabezpieczenie -termik. oznaczony jako Q1.
Ten silnik posiada bezimpulsatorowy układ CDI. Masz trzy możliwości: 1. Uszkodzona cewka zasilająca 2. Zwarcie na gaszeniu (stacyjka, wyłącznik awaryjny) 3. Uszkodzenie modułu zapłonowego
Witam serdecznie użytkowników elektrody. Mam małą zagwozdkę, zostałem poproszony o montaż awaryjnego zasilania dla bramy garażowej w stacji postoju karetek. Silnik rurowy, który został zastosowany, to jakiś chińczyk: Model: Kraftmaster 140 Napięcie: 230 V Moc: 380 W Pobór prądu: 1,68 A https://obrazki.elektroda.pl/8643808800_... Sterowanie...
Dajesz na każdy silnik włącznik z odczepem na którym jest realizowane podtrzymanie. A na początku układu dajesz wyłącznik awaryjny który odetnie zasilanie.
A jak to wykonać to już na elektrodzie na[pisano... Szukać trzeba.
Znalazłeś stałe zasilanie kompa. A odciąć możesz tylko plus po stacyjce. Jeśli przetniesz stały plus to silnik za każdym razem jak go odpalisz będzie pracował w trybie awaryjnym.
...która będzie w stanie zasilić lodówkę, czainik itp. Akurat zasilanie czajnika z tego typu źródła nie jest dobrym pomysłem. To urządzenie bardzo prądożerne, o mocy kilku kilowatów i wymagające dostarczenia wielkich ilości energii. Znacznie rozsądniejsze jest wykorzystanie innych metod awaryjnego ogrzania wody. Świetnie sprawdza się na przykład awaryjna...
Generalnie zastanawia mnie potrzebna moc. Dotychczas napędzał człowiek. Maksymalna praktycznie moc to ok. 200W. Ten silnik ma maksimum wg opisu 2000W. Nie moc tylko moment obrotowy jest tutaj istotny. Ręczny napęd to jest korba. Schemat kolegi gklub z dodanym wyłącznikiem bezpieczeństwa. Litości, wyłącznika bezpieczeństwa nie używa się w obwodzie sterowania...
Jeśli masz hak holowniczy i 13 pinowe gniazdo, to można tam podać zasilanie. Można również podać zasilanie na śrubę + rozrusznika, trzeba się jakoś wczołgać pod samochód i zdemontować osłonę silnika
Przy takim długotrwałym eksperymencie to rezystory musiałyby mieć moc porównywalną z mocą pompy. Przy długotrwałym... Jeśli szybko policzyć, to 0,9KW przy 230V to ok. 4A, z czego na jeden rezystor przypada połowa wydzielając na nim moc (I²R) ok. 40W. Próba, o której pisałem w #20 może trwać 5÷10 sekund. Po tym czasie będzie wiadomo czy pompa ruszyła,...
Ten silnik będzie pracował jako prądnica ale czym chcesz go napędzać? Najprościej, sprzedać potrzebującemu i kupić agregat prądotwórczy.
Jeśli zadajesz takie pytania to odpowiedź jest jedna - jedź do fachowca, sam go nie odetniesz. Tym bardziej że pewnie nawet nie wiesz co to za alarm. I nie chodzi tutaj ani o bezpiecznik, ani o przekaźnik - teoretyzując to należy wywalić fizycznie moduł alarmu - czasem wystarczy odciąć mu zasilanie, żeby zdeaktywować syrenę i awaryjne, zmodyfikować...
Do takiego prostego wentylatora to żaden schemat nie potrzebny. Masz 4 przewody 2 grube to stałe zasilanie, 1 cienki pljus po kluczyku, drugi cienki sygnał PWM ze sterownika silnika. Jak pojawi się + po kluczyku a nie będzie PWM zakresie 20-80% wypełnienia to wentylator ruszy w trybie awaryjnym na maksymalnych obrotach. Także albo ECU go z jakiegoś...
Silnik 1,6d z golfa lub vwt3 + prądnica trójfazowa .
Napęd ten ma zasilanie awaryjne w postaci 8 akumulatorków Ni-MH 800 mAh połączonych szeregowo, co daje 9,6 V. Silnik zasilany jest napięciem DC 24 V w związku z tym brama otwiera się bardzo wolno, a energii w tych akumulatorkach wystarcza tylko na kilka razy. Dodatkowo po kilku latach eksploatacji akumulatorki odmówiły współpracy i miałem duży problem...
Na razie delikatny sukces - w nadkolu zgnił wewnątrz izolacji przewód zasilający sterownik. . A no gnije tam we wiązce za lewym błotnikiem kabel ze stałym plusem zasilający UCH; ale wtedy nie działają też kierunki, awaryjne, wycieraczki, zamek, bo całe UCH nie ma zasilania. Co do ciągle świecących zegarów to szukał bym awarii w wiązce silnika, w miejscu...
Telewizor, laptop, PlayStation powinny działać na tej przetwornicy, którą masz. Napięcie sinusoidalne jest potrzebne do zasilania silników indukcyjnych i transformatorów sieciowych. Połączenie równoległe akumulatorów o jednakowych parametrach to bardzo dobry pomysł. Akumulatorom nic się nie stanie, jeśli przed połączeniem zostaną wyrównane ich napięcia....
Witam! Dokładnie tak to wygląda jak opisał kolega Sławek.Wielu producentów stosuje zasadę że podczas rozruchu zasilanie ma być doprowadzane tylko do niezbędnych elementów takich jak np.sterownik silnika czy immobiliser.Niektórzy producenci owszem stosują dodatkowe małe akumulatorki ale one z kolei służą (tak myślę)do nieco odmiennych funkcji typu podtrzymanie...
Do zmiany kierunku wystarczą dwa przekaźniki. Pierwszy odcina zasilanie od silnika (przycisk awaryjny grzyb). Drugi zmienia kierunek.
(at)balonika3 Krańcówkę oświetlenia to masz tam, gdzie jest litera P. To o co pyta autor raczej wygląda jak jakiś przycisk awaryjny lub rozłącznik, ponieważ rozłącza całe zasilanie zarówno oświetlenia jak i silnika sprężarki. Poza tym symbol elementu rozłączającego, sterowanego ręcznie. Może to być coś w formie wciskanego grzybka.
Zeby zlokalizować miejsce gdzie przedostaje się zasilanie ciągłe na obwody "po stacyjce" zacznij od wyjęcia tych bezpieczników które mają zasilanie siągłe i obserwuj czy kontrolki zgasną. Winny może być przerywacz kierunkowskazów-awaryjnych, radio, zegar i inne urządzenia mające zasilanie ciągłe i po stacyjce. Jak to nie pomoże to rozepnij kostke wyłącznika...
Rozwiązanie bez sensu gdyż łącząc równolegle akumulatory tracisz to na czym Ci zależy czyli niezależne od silnika zasilanie echosondy. Tak spięte akumulatory będą pracowały jako jeden, prąd będzie pobierany równocześnie z obu. To w jakim stopniu będą się one rozładowywać zależy od ich stanu (m.in. rezystancji wewnętrznej). Rozwiązanie ma jeszcze dodatkowy...
Falownik to urządzenie energoelektroniczne przetwarzające napięcie (prąd) stałe na przemienne, sinusoidalne lub do niego zbliżone. Przemiennik częstotliwości najczęściej składa się z prostownika i falownika. Tak więc falowniki mają zastosowanie w przemiennikach częstotliwości, a te z kolei najczęściej służą do regulacji obrotów silników indukcyjnych...
Chcę zapytać czy to się może udać mam pompkę basenowa 25W 230V, przetwornice 300W samochodowa Czy w tym wypadku, najprostszym rozwiązaniem nie byłoby jednak zastosowanie pompy 12V lub 24V DC? Poza uproszczeniem całego układu unikniesz także zupełnie niepotrzebnych strat związanych z przetwornicą. System byłby tez znacznie tańszy i bardziej niezawodny:...
Zamiast czterech przekaźników możesz użyć dwóch podwójnych. 1.Ciągnięcie Wszystkich przewodów ziemią nie jest konieczne, lepiej wszystko zamknąć w szczelnej obudowie. 2. Arduino może pracować 24h, problemem będzie tylko ciepło z obwodów zasilających oraz pobór prądu. Można zastosować uśpienie. 3. Bezpiecznik bimetaliczny zadziała gdy silniki będą przeciążone...
do dowolnego gniazdka w sieci włączę zasilanie ze stacji zasilania Tak, ale jest warunek: fazy RST muszą być identycznie podłączone (sparowane).
F1 wyłącznik silnikowy, F2 bezpiecznik typy eska, S1 Stop awaryjny z blokadą, S2 przycisk start, K1 stycznik. Jeśli w gnieździe zasilającym wiertarkę są cztery dziury to tak, wtedy będzie to przewód PEN, jeśli pięć dziur to wymień przewód na 5 żyłowy.
Witam serdecznie Chciałbym się zapytać jak zrealizować wyłączenie awaryjne silnika 3f zasilającego wyciągarkę, które ma zadziałać po zerwaniu/naciągnięciu linki na końcu trasy wyciągarki. Takie rozwiązanie jak jest np. na wyciągach narciarskich orczykowych/wyrwirączki Sytuacja: 1. Silnik elektryczny 3f 1.5kW 2. Silnik napędza reduktor/przekładnie 3....
Jak to odbywało się w dźwigach budowlanych samojezdnych? Tam było napędzane silnikiem spalinowym a sam dźwig pracował na elektrycznym. Wielka prądnica synchroniczna GCE74, obcowzbudna. Tzn. tak naprawdę to były dwie prądnice w jednej - głowna, trójfazowa prądu przemiennego i mała samowzbudna prądu stałego, zasilająca uzwojenie wzbudzenia głównej prądnicy.
Oczywiście, z tą pompą na powrocie masz rację. Skupiłem się na wysokich temperaturach glikolu i przez moment zapomniałem gdzie jest pompa :) . Ale widziałem też schematy instalacji z pompą na dopływie wężownicy. Nie mam pojęcia dlaczego ktoś montuje pompy po stronie wysokich temperatur. Widzę, że pompa 12V Ci się spodobała. Chcesz przerobić swoją istniejącą...
Napędy z silniami na 24V, płynna przyjena praca, spowolnienia na końcu ruchu, wykrywanie przeszkody (gdy brama stawia opór). Kolejna zaleta to że dokupujesz karte ladowania dwa aku i masz awaryjne zasilanie. Napędy z silnikami na 230V bez enkodera to w mojej opinni poprzednia era automatyki do bram.
Witam. Również pierwsze co postawiłbym na moduł, ale skoro już wymieniony to obstawiam, że "nie ma zezwolenia" na uruchomienie silnika, czyli np. masz w nim coś takiego jak wyłącznik awaryjny - zrywka? Być może to blokuje zapłon. Fajnie jakbyś dodał zdjęcie modułu wraz z przewodami i kolorami. Jeśli silnik pracuje bez akumulatora to zasilanie zapłonu...
To zobacz czy do wyłącznika mocy są doprowadzone przewody sterownicze do cewki wyzwalającej. Zapewne producent maszyny zrobił takie uproszczenie, że stop awaryjny odcina zasilanie na wyłączniku głównym maszyny.
Mam pytanie - czy spotkaliście z realizacją układu zatrzymania awaryjnego (kategoria 0) w którym zasilanie silnika trójfazowego jest kontrolowane bezpośrednio przez styki przekaźnika bezpieczeństwa, bez dodatkowego stycznika? Od strony praktycznej wygląda to tak: Silnik 0,75 kW, styki w PK bezpieczeństwa 3x 5A 250V AC. Załączanie bez obciążenia, tzn....
Witam Ze sterowaniem silnikiem trojfazowym z użyciem falownika i jakiejś chińskiej centrali nie powinno być żadnych problemów. Centralę można użyć do obsługi wejść: radioodbiornik, fotokomórki, krańcówki (o ile istnieje takie wejście), wyjść: lampa, zasilanie akcesoriów, a z wyjścia zasilania silnika można obsłużyć dwa styczniki do sterowania silnikiem...
...I tutaj pytanie, czy wchodzi w grę układ taki Przekaźnik bezpieczeństwa ->PLC-> Falownik? ...Mamy 2 kategorię zatrzymania więc NIE odłączamy zasilania od układu. Myślałem też po prostu nad układem takim że po prostu przekaźnik bezpieczeństwa steruje stycznikiem mocy i odłączy falownik z zasilania, ale czy falownik będzie wstanie wyhamować silnik...
Buduję awaryjne zasilanie z alternatora TG14c011 i silnika od kosy spalinowej. Czy musi być przez żarówkę? Co się stanie jak podłączę bez żarówki B+ do D+/L? Czy bez podłączonego akumulatora alternator sam się wzbudzi przy odpowiednich obrotach? Ewentualnie jakich?
Kolega dobrze napisał, że podczas rozruchu silnik indukcyjny pobiera bardzo duży prąd. Dodatkowe obciążenie silnika to sprężarka. Zasilacz awaryjny czy przetwornica powinny być w stanie dostarczyć taką moc przez czas potrzebny do rozruchu silnika. Producenci zasilaczy awaryjnych pbulikują czasem kalkulatory pozwalające dobrać moc zasilacza do mocy i...
poszedłem za danymi producenta (jak Ty w inverterach Chyba ....duuużo dalej... Ta kogeneracja miała by sens przy bezpośrednim napędzie sprężarki przez silnik spalinowy. Omijamy dwie sprawności: "moją" i "Twoją". Jednak takiego urządzenia raczej nie znajdzie się na złomie za grosze... Do tego, jak na LPG to taniej (w eksploatacji, a może i w zakupie)...
Zasilanie nazwijmy "awaryjne" które chcesz podłączyć do lodówki musi spełniać odpowiednie parametry aby nie uwalić silnika. Nie każdy UPS nadaje się do zasilania silników itp. urządzeń.
zasilać zasilać awaryjny komputer awaryjny zasilać pompka awaryjny zasilać prostownik
icloud usunięcie dodatkowy przycisk hormann ogrzewanie zawor zwrotny
złoto różne sposoby odzyskiwania ariva reset
Zwiększenie przepływów a taktowanie kotła Renault Laguna 2 1.9 dCi - Kontrolka immobilizera nie gaśnie