Czy można zastąpić pompę wspomagania KOYO z Fabii combi 1.4 16V 55 KW z 2005 6Y5 silnik BKY innym modelem? Można, ma być tej samej firmy KOYO, posiadać tyle samo pinów w kostkach. Gnije wiązka idąca do pompy, musisz mieć stałe zasilanie 12V na czerwonym i brązowym przewodzie (dwa najgrubsze).
Witam. A czemu nie działała poprzednia pompa? Może wina leży po stronie zasilania czyli niewydolnego alternatora, problemy z akumulatorem itp? To pierwszy i podstawowy problem przy pompach zasilanych elektrycznie. Pozdrawiam.
Niech sprawdzi na dzień dobry bezpiecznik od zasilania pompy,jest na akumulatorze
Sprawdź zasilanie obciążając na głównej wtyczce dwoma halogenami.Te pompy często psują się np.podciekając wodą poprzez wtyczki.Masz pewność,że druga jest sprawna?
No ja nie wiem dlatego tutaj pisze czy jak ma zasilanie pompa to moze byc walnieta...
Jeśli jest to TRW w skrajnym przypadku może zrobić zwarcie zasilania.
no niestety, ale nieobeznany w temacie nie zrobi samemu za wiele. Możesz czy dochodzi zasilanie na pompę. Jeśli tam jest ok, to może być usterka czujnika skrętu na kolumnie kierowniczej. diagnoza niezbędna.
Sprawdź czy masz to zasilanie na pompie ten czarno żółty przewód. Wczoraj miałem podobny przypadek naprawiałem światełko cofania (skorodowany przewód) i padło wspomaganie ten właśnie od zasilania pompy (nie chodzi o ten czerwono czarny gruby)
Ten element nie ma nic do braku komunikacji. Bez niego nie będzie sterowania silnikiem. Sprawdź czy na pompie jest zasilanie i CAN.
Jest w ogóle komunikacja ze sterownikiem pompy ?. Tam, oprócz głównego zasilania idą raptem 3 kable: + po zapłonie i CAN
Bardzo częstym przypadkiem jest brak komunikacji z pompą, a przyczyną jest dostanie się płynu do elektroniki pompy lub wilgoć. Najpierw sprawdź zasilanie na pompie (żarówką 100 W) i drugą wtyczkę czy nie jest pośniedziała.
zasilanie czujnika OK?
Witam Poszukaj na elektrodzie pompa elektryczna to jest to samo co w polo. Sprawdz czy zasilanie dochodzi jeśli tak to jest płytka zwarzona miałem to w polo woda się dostała przez wtyl zasilania Pozdrawiam
Zacznij od sprawdzenia zasilania pompy. Na grubych przewodach stałe 12 V oraz jeden przewód tam jest na którym powinno być 12V po odpaleniu i 2 przewody Can i jeszcze po prawej chyba wtyczka do czujnika skrętu. Jeżeli zasilanie jest to pompa do wymiany.
Tez mam takie wrażenie ale gość zgodził się na zwrot. Gorzej ze mi się pomysły skończyły a filozofi tam nie ma zbytnio żadnej. Zasilania prawidłowe, pompa słychać chodzi, olej świeży, przewody drożne, przekładnia podmieniona. Jest szansa że te używane pompy były uszkodzone również ale jakoś dziwne to trochę.
01598 - drive battery voltage 07-10 - signal too low - intermitten Zasilanie pompy do sprawdzenia.pozdr.
Panowie w octavii nie ma wspomagania elektrycznego, a jesli to fabia to ten blad to: Tryb pracy wspomagania -niewiarygodny sygnał- uszkodzona pompa lub przerwy w zasilaniu na zacisku 30
Zasilania masy wiązka na podłużnicy bezpieczniki oczywiście sprawdzone :)
Brak zasilania pompy. Sprawdź wiązkę do pompy szczególnie w okolicach podłożnicy pod akumulatorem ,wtyczkę do pompy ,Bezpieczniki na akumulatorze (te w kształcie 8) i te w skrzynce.
Jest używka, ale dalej nie działa, a na instalacji zasilania masa, na can 2,45 V jest. Pruje instalacje :/
W przyszłym tygodniu umówiłem się na serwis. Jak się okazuje przyczyną tych problemów nie musi (chociaż znajomy mechanik w 80% sądzi, że to pompa) być pompa. Przyczyną mogę być w tym roczniku także przewody może sygnałowe, czy zasilania. które źle wykonane lubią psuć się ("gnić"). Poczekam. Pozdrawiam. Tomasz z Bydgoszczy
Nie masz komunikacji w CANie układu napędowego (Powertrain) - z tego powodu jest błąd immo bo sterowniki silnika i licznika się nie widzą. Możliwe że poleciał któryś sterownik i przez to brak komunikacji pomiędzy resztą. Odłączaj po kolei sterowniki z którymi jest brak diagnozy i patrz kiedy diagnoza wróci - wtedy będziesz wiedział gdzie jest babol...
Witam w skodzie fabii nie działa wspomaganie, świeci się kontrolka , odczytany błąd to : 00566 - Steering Assistance Operation: Implausible Signal Zasilanie dochodzi z zacisku 30 oraz 15 po stacyjce,w blokach mierzonych w module 44 (wspomaganie ) napięcie zasilania wyświetla 14,2 podczas pracy silnika, obroty kierownicą czujnik odczytuje prawidłowo....
Pompa musi mieć CAN do poprawnego działania. Potrzebujesz pompę, maglownice z czujnikiem oraz węże. Pompa ma 3 wtyczki - zasilanie z akumulatora, czujnik z maglownicy oraz CAN wraz z plusem po stacyjce. Musisz zmienić kodowanie w module centralnej elektryki by auto wiedziało że ma wspomaganie. Proponuje zakup części z jednego auta i najlepiej wybrać...
Coś mi się wydaje że pewnie zrobiłeś test w którym to sterownik zachowuje się tak jakby był wypadek - gasi silnik, odpala awaryjne i wyłącza wspomaganie. Skoro nie idzie się połączyć ze wspomaganiem to trzeba sprawdzić zasilania na pompie. Można też w module centralnej elektroniki sprawdzić czy jest komunikacja ze wspomaganiem. Może Twój sprzęt jest...
Awaryjne sprawdzone na początku, nic. Licznik od innej Fabii - nic. Po odłączeniu pompy wspomagania przestało mrugać. Wszystkie przewody od pompy do modułu BSI sprawdzone, nic. Podłączona inna pompa - to samo, mruga. Stara pompa podłączona z powrotem. Po odłączeniu komputera sterującego przestało mrugać. Przewody sprawdzone, nic. Komputer podłączony...
Trzeci bezpiecznik jest od pompy, piszesz że ciągłość jest a na wtyczce brak zasilania więc może nie do końca wtykasz przewody pomiarowe we wtyczkę lub brak jest masy jeżeli bierzesz ją z tej wtyczki. Co do wiązki na podłużnicy to tam czasem kable wyglądają ładnie a wystarczy pociągnąć i się rwą. Możesz podać na to gniazdo zasilanie prosto z akumulatora...
sprawdź przewody do pompy, zasilania są ale cienkie sterujące i diagnostyczne mogą juz nie istnieć. Wyjąć akumulator i dojście jest całkiem dobre i wszytsko widać też z kanału.
Dzięki ale to można wyczytać na innych tematach dotyczących wspomagania w skodzie fabi. Wiązka , czujnik skrętu , zasilanie ( komunikacja oraz napięcie zasilające) to wszystko jest ok. Interesuje mnie pomoc dobrej duszy która będzie chciała podzielić się swoją wiedzą w zakresie naprawy pompy.
Ten błąd występuje najczęściej jak jest już słabawy akumulator i podczas rozruchu napięcie spada poniżej 10.5v , albo skorodowany styk we wtyczce zasilającej na pompie.
ja bym założył pompę wspomagania z citroena C15 i by się skończyły dziwne problemy, ona niema żadnej elektroniki, wystarczy przekaźnik po zapłonie i tyle, działa niezawodnie https://sprzedajemy.pl/citroen-c15-pompa... pewnie da się znaleść taniej, ja gdzieś taką mam albo założyć jakąś na pasek od alternatora,...
może czujnik a może elektronika pompy (postawiłbym na czujnik) . czujnik 3pin: 1-zasilanie czujnika 2-masa 3-wyjście czujnika zmierz zasilanie miedzy 1 i 2 powinno być ponad 12v i oscyloskopem na 3-wyjście- zobacz co jest i jak się zmienia podczas kręcenia kierownicą.
Witam. Posiadam Skode fabie 1.4MPI z pompą wspomagania marki KOYO. Jakieś dwa tygodnie temu zapaliła mi się kontrolka wspomagania, z czym od razu zgłosiłem się do mechanika, jego diagnoza pompa padła. Znalazłem więc punkt w warszawie gdzie sprzedają takie regenerowane pompy w zamian za starą pompę. Z lekkim bólem serca ale szczęśliwy że będę miał sprawne...
To sprawa się rozjaśniła. W pierwszym poście napisałeś to tak jakby z pompą była diagnoza cały czas. Z tego powodu napisałem że jest to dziwne bo gdyby siadł CAN GATEWAY lub pompa to nie powinno być diagnozy z którymś z tych sterowników. Jaki jest rocznik tej Fabii? Tam są 3 wtyczki jak napisałeś: - zasilanie pompy (2 przewody) - czujnik (3 lub 4 w...
Nie napisałeś nic nowego. Komputer nie jest w stanie wykryć takiej usterki tzn. dokładnie ją zlokalizować. Wykrył że jest coś nie tak z zaciskiem 30 czyli stałym plusem zasilającym pompę wspomagania. Jest tylko jedno ale, w samochodach zasilanie idzie od plusa oraz od minusa (masy). Wielu "fachofców" robi tak jakby o tym nie wiedziało. Drugi przejaw...
Witam wszystkich, mam problem z fabią I, otóż brak w niej wspomagania chodź czasem się pojawia. Zauważyłem również że nie zapala się nawet na sekundę kontrolka na liczniku od wspomagania a na dodatek brak diagnozy pompy. Napięcia sprawdzone na kostce zasilania 12.4V na kostce małej 3 piny na can 2.5v na trzecim po zapłonie 12.3v, dla pewności sprawdzona...
ok. już znalazłem moją usterkę. Wyjąłem pompę wysuszyłem porządnie suszarką gniazdo od zasilania , przeczyściłem styki benzyną i działa. Nawet kontrolka sama zgasła a wspomaganie chodzi jak masło. Zauważyłem też, że jeden drucik w gnieździe od zasilania (tego mniejszego) był skrzywiony i nie podłączony. Jeśli chodzi o moją diagnozę to myślę, że woda...
Witam Pompa -zasilanie jest Na CAN po kluczuku prąd jest na wszystkich pniach we właściwym napięciu Rozebrałem pompę i tranzystory sprawne wylutowałem sprawdziłem i wlutowałem. Kondensatory sprawne. Kontrolka zapala się gaśnie przed uruchomieniem -prawidłowo. Kontrolka po uruchomieniu zapala się i brak wspomaganie pompa się nie kręci Czujnik skrętu...
Witam. Mam problem z moja fabcią 1,4mpi 2001. Po uruchomieniu silnika i włączeniu oświetlenia można zaobserwować przygasanie - mruganie świateł. Dodatkowo można usłyszeć załączanie i wyłaczanie się pompy. Wspomaganie kierownicy jest i działa. Po wyłączeniu silnika słychać bbbbbbbbuuuuuuu (olej jest) Po podłaczeniu auta pod komputer i "wejściu" w pompę...
ok. już znalazłem moją usterkę. Wyjąłem pompę wysuszyłem porządnie suszarką gniazdo od zasilania , przeczyściłem styki benzyną i działa. Nawet kontrolka sama zgasła a wspomaganie chodzi jak masło. Zauważyłem też, że jeden drucik w gnieździe od zasilania (tego mniejszego) był skrzywiony i nie podłączony. Jeśli chodzi o moją diagnozę to myślę, że woda...
Gruby czerwony to silny plus zasilania, czarny plus za stacyjką, ale pompa jeszcze nie ruszy, ruszy po zapaleniu silnika jak pójdzie magistralą CAN info, że silnik pracuje. Silnik pompy jest to silnik trójfazowy (bezszczotkowy) sterowany tranzystorowym przemiennikiem.
J500 - pompa wspomagania K - licznik G250 - czujnik w maglownicy S164 - bezpiecznik na akumulatorze SB7 - bezpiecznik w skrzynce w kabinie, zasilanie po stacyjce Ten moduł na samej górze to moduł centralnej elektroniki. http://obrazki.elektroda.pl/1259852200_1... Bez odczyty kodów będzie ciężko sprawdzić co jej dolega. Nie każdy czujnik...
Witam serdecznie kolegow i kolezanki. Mam problem ze wspomaganiem w Fabi. 2 miesiace temu zostal wymieniony czujnik skretu w ASO. Teraz po nocy na dworze padlo wspomaganie ( pali sie kontrolka ) i wspomaganie nie dziala i do tego 2 dni pozniej rozladowal sie akumulator ktory naladowalam ale dalej jest to samo. Po podlaczeniu w ASO pod komputer wskazalo...
Błędu komputer nie wskazuje żadnego no i trochę zgłupiałem, zasilania i wszystko jest, kąty skrętu też są pokazane także nie za bardzo wiem jak do tego podejść. Rozmawiałem z pewną kobieta która regeneruje pompy wraz z mężem i powiedziała mi ona, aby sprawdzić jakiś przewód, który idzie od pompy na kolumnę kierownicza i w tym też przewodzie jest niby...
Witam Wszystkich ,Sorry za to ze sie wtrace w tym mijscu ale chcialbym poprosic o pomoc ;) z gory Dziekuje Wszystkim ;) Problem dotyczy , Skody Fabi 1.4mpi , a dokalnie popmy i wspomagania kierowniczego , samochod byl uszkodzony ,ale poduszki byly ok , samochod zostal naprawiony , wykasowane wszstkie bledy i i zostala podlaczona pompa wspomagania "...
Witam serdeczne, Po wymianie półosi w samochodzie Skoda Fabia 1.2 pojawił się problem z pracą wspomagania. To znaczy pojawiał się błąd wspomagania na desce rozdzielczej ale wystarczyło zgasić silnik i ponownie uruchomić go a układ KOYO zaskakiwał i pracował w odpowiedni sposób- przejechałem tak parędziesiąt kilometrów i teraz przy zapłonie na wyprostowanych...
Nie da rady podejść bo trzymają przewody. Ciężko wydobyć ośkę silnika z otworu płytki drukowanej żeby czegoś nie zniszczyć. Chciałbym uzyskać taki dostęp jak na obrazku poniżej. Po prawej stronie są 3 styki zasilania silnika które chyba odkręca się od strony pompy.Właśnie w tym miejscu poległem. Silnik jest podłączony do płytki. Właśnie tej części /z...
Trzeba by Fabię podłączyć do jakiegoś VAG'a i sprawdzić sławetny czujnik G250 (czujnik kąta skrętu kierownicy), popatrzeć na pobór prądu, popatrzeć i posłuchać czy pompa pracuje mimo wszystko (czy dostaje napięcie zasilania) ... no i potem to już albo naprawić (to lepiej i taniej) albo wymieniać czujnik lub pompę (to gorzej i drożej) Mimo wszystko życzę...
Jak w temacie Skoda Fabia rok 2005 brak wspomagania . Po podłączeniu komputera błąd komunikacji . W gateway bład 1309 . Próba nawiązania komunikacji z 44 kanałem - niepowodzenie . Brak komunikacji . Sprawdzona pierwsza kostka 4 pinowa 1- can napięcie 2,36V , 2 can napięcie 2,67V , 3 wolny , 4 napięcie akumulatora . Sprawdzona druga kostka 2 pinowa gruby...
Witam, Auto to fabia z 03 r z 1.4 tdi na pokładzie. wspomaganie to koyo Problem jest taki ze raz jest wspomaganie raz nie ma, 1. olej jest ok 2. Zasilanie na pompie tez 3. wiązka w podłużnicy sprawdzona 4. czujnik kata skretu kier w module wspomagania 44( widzi reakcje na kierownice) chociaz w centr zesp elektr 09 i canie 19 wywala bład braku komunikacji...
Nie potrzeba zdejmować nadkola aby sprawdzić zasilanie/sterownie pompy. Gdy na nią spojrzysz od strony halogenu to pierwsza wtyczka z prawej to połączenie z czujnikiem skrętu w maglownicy. Wtyczka środkowa i z lewej to zasilanie i połączenie ze sterownikiem. Dostrzegłem wiązkę która biegnie z góry od okolic modułu elektronicznego przy przedniej szybie...
Nie dawno w deszczową noc nastąpiła awaria wspomagania. Zaświeciła się kontrolka wspom. kier. i przy kolejnych uruchamianiach auta nie gasła. Czytając inne fora wykluczyłem oczywiste usterki: 1. Czujnik skrętu dobry, sprawdzony u fachowca na komputerze. 2. Jest błąd w komputerze samochodu o niedziałającym wspomaganiu. 3. Kable sprawne, napięcia i impulsy...
tak świeci. do tego jeszcze kontrolka ABS, brak jest wspomagania. Sytuacja ta jest nie zawsze. Jednego dnia wszystko jest OK. drugiego świecenie kontrolki wspomagania i jak powyżej. Temat ten był już omawiany na forum, lecz jak czytam to nikt nie wie o co chodzi. W/g mnie jest to pompa TRW, która już swoją konstrukcją ( zabezpieczenie układu elektronicznego...
Witam, wielkie podziękowania dla GSH82 za szybką odpowiedź. Dzisiaj żona znowu miała problemy z samochodem - te same objawy migające kontrolki hamulca ręcznego, abs'u, trzykrotny sygnał dźwiękowy i w konsekwencji zapalona kontrolka kierownicy i brak wspomagania (ponowny rozruch silnika na chwilę eliminował awarię), co ciekawe wczoraj był spokój. Gdy...
Witam ! Wracam do tematu wałkowanego przeze mnie kiedyś tu na tym forum. Chodzi mianowicie o pompę wspomagania (w tym momencie nie ważne czy to będzie TRW czy Koyo) a dokładnie o to czy ktoś z szanownych kolegów/koleżanek badał kiedyś jaki jest lub powinien być pobór prądu przez taką pompę. Chodzi mi o wartości w stanie tzw. spoczynku oraz dynamicznie...
Płyn jest w pompie? Tiaa , może panu w tym temacie wypada przejść do czytania? Jest oczywiście płyn:) Wierzę. Sprawdź główne zasilanie, grube czerwony i brązowy kabel, na cieńszym czerwono/żółtym + po stacyjce, na pomarańczowych ze znacznikami 2.2-2.4V na drugim 2.6-2.7 V , chyba że masz oscyloskop. Brak czegoś to kopanie w wiązce.
Witam.Męcze się już z pompa(TRW) tydzień.Raz działała raz nie.Błąd w sterowniku: 00566 - Steering Assistance Operation 27-00 - Implausible Signal00566 - Steering Assistance Operation 27-00 - Implausible Signal Przerobiłem wszystkie możliwe powody: wiązki,nowy czujnik skrętu itp. Rozebrałem pompę poraz drugi i po podłączeniu do auta (na sucho bez płynu)...
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2... Wydaje mi się, że to jednak dość istotnie inny problem. Ja nie chcę odcinać ładowania (przed przeładowaniem) tylko zapobiec nadmiernemu rozładowaniu wyłączając odbiorniki, które nie są wymagane do rozruchu silnika. Nie wiem, czy się dobrze orientuje, ale wydaje mi się, że by auto mogło zapalić...
Witam, zakładam sobie amatorsko alarm do samochodu skoda fabia 2005. Jest to alarm pod can-bus czyli bez żadnego wiercenia dziur. Utknąłem w sumie na końcu bo trzeba go podłączyć teraz do prądu. Według schematu ma to być z kabla 12 v po przekręceniu stacyjki czyli pozycja ON, a drugi kabel to zapłonowy. Nie wiem gdzie je odszukać ? Pod którym bezpiecznikiem...
Witam Wszystkich , chcialbym poprosic o pomoc ;) z gory Dziekuje Wszystkim ;) Problem dotyczy , Skody Fabi 1.4mpi 2001 , a dokalnie popmy i wspomagania kierowniczego , samochod byl uszkodzony ,ale poduszki byly ok , samochod zostal naprawiony , wykasowane wszstkie bledy i i zostala podlaczona pompa wspomagania " tzw -prowizorycznie) wszystko dzialalo...
fabia fabia pompa wspomagać fabia pompa wspomagać zasilać wspomagać
jubilat przestrojenie czytać schemat elektryczny koszt instalacji odgromowej
Symbol kombinerek na wyświetlaczu kotła Viessmann - co oznacza? Webasto Star 266 DDR - natychmiastowe wyłączanie po wyłączeniu