Przekaźnik t14 w skrzynce pod maską, zasilany bezpiecznikiem f02 70A. Pewnie sklejony sam przekaźnik.
W kostce ,która dochodzi do wentylatora nie ma napięcia ? bezpiecznik dobry ? przekaźnik powinien być pod maską jeśli dobrze pamiętam.
Jeśli się boisz to możesz wrzucić jakąś filtrację ale pamiętaj że napięcie na kondziu wzrośnie o 1,30V czyli zamiast 12V będziesz miał około 15V. Też niby nic bo w instalacji jest 14.4V podczas pracy silnika. Ja zasilałem różne silniki (dmuchawy, odkurzacze) z prostownika i nic się nie stało. Dodano po 0 Jeśli się boisz to możesz wrzucić jakąś filtrację...
(at)maly00 kondesator na zasilaniu CB jak najbliżej druga opcja jak nie pomoże filtr na zasilanie silnika dmuchawy zrób i napisz jak jest
Na początku zaznaczam,że nigdy nie miałem w ręku takiej opalarki,ale mam częste przejścia z suszarką do włosów./żona,synowa,dwie wnuczki/.Otóż zasilanie silnika dmuchawy takiego urzadzenia następuje poprzez spadek napięcia na odcinku spirali grzejnej.Odczep ten jest wykonany poprzez połączenie nitowane i tam najczęściej następuje utlenianie się opornicy...
najpierw sprawdz czy dochodzi ci zasilanie +12V do silnika dmuchawy,jesli dochodzi to instalacja jest wporzadku a masz problem z silnikiem wowczas demontaz i rozebranie go i postawienie diagnozy ewentualnie wymiana ,pozdrawiam :D
Na prawo od bezpiecznikow pod deska sa trzy przekazniki (lub puste miejsca na nie) jeden nad drugim. Ten srodkowy zalacza sie tylko przy pracujacym silniku i zasila dmuchawe.
Należy pierwsze sprawdzić zasilanie silnika dmuchawy jeśli prąd dochodzi winny jest opornik.
Mam pytanko skąd brane jest zasilanie na silnik dmuchawy. Ani na przełączniku ani na module rezystorów nie ma zasilania.Czy ktoś ma schemat instalki. Bezpieczniki są ok. Może przekaźnik lecz gdzie on jest. Pozostałe elementy samochodu są ok POZDRAWIAM
A może zgnita instalacja ;)
Za mały prąd
Gdzie szukać problemu? Problemu szukać w nieprawidłowym podłączeniu zasilania silnika dmuchawy. Silnik powinien być podłączony " po stacyjce", a nie na krótko z akumulatora!
Witam, Citroen C5 I 1.8 16V 2004r Break. W samochodzie nie działa dmuchawa nawiewu powietrza. W klimatyzacji (automatyczna/CAN) błąd 88-silnik dmuchawy przerwa w obwodzie. Podmienione BSM na nowe sprawne w komorze silnika, bezpiecznik 40A cały, wtyczka przy opornikach i silniku nie wypalona. Czy ktoś może określić który przewód wychodzący z puszki BSM-a...
Czarno/niebieski jest zasilaniem wychodzi od skrzynki bezpiecznikowej jako zasilanie dmuchawy i się rozchodzi do zasilanie silnika dmuchawy zasilenie zaworka podciśnieniowego i właśnie tego czujnika, ale nie napisałeś czy masz klimatronik czy może manualną bo zasila też cały panel sterujący.
a nie łaska sprawdzić czy dochodzi zasilanie do silnika dmuchawy,mogą być szczotki wytarte lub oprezystor walnięty.
Proszę o pomoc.. To napisz co sprawdziłeś. Bezpiecznik dmuchawy w BSM ma zasilanie, jest zasilanie (masa,plus) na silniku dmuchawy?
A jak wygląda sprawa w skrzynce bezpieczników w komorze silnika?
"ten gruby kabel to może być zasilanie silnika dmuchawy" - wlasnie o tym mowie: koszty ( nie tylko finansowe ) energii pobranej przez ten koszmar potrafia byc bardziej szkodliwe niz pozytek z tego. No coz, tak to jest, ze jedna jaskolka wiosny nie czyni i jeszcze parapet obesra,,,
Witam! Posiadam w samochodzie skoda felicia elektryczną grzałkę płynu chłodzącego oraz wyłącznik sonoff ,którym programuję załączanie owej grzałki. Wszystko działa dobrze ,ale chciałbym dodatkowo zrobić zasilanie silnika dmuchawy aby gorące powietrze dostawało się do wnętrza pojazdu wraz z nagrzewaniem się płynu .Najlepiej żeby silnik dmuchawy był zasilany...
To jest regulator obrotów http://obrazki.elektroda.pl/7553532800_1... Grube kable w jednej wtyczce to zasilanie, w drugiej silnik, zewrzyj je parami, czy dmuchawa ruszy
Webasto poprzez przekaźnik K3 zmienia zasilanie dmuchawy z stałego na po zapłonie. Masz zasilanie na silniku ??
Czyli bsm zasilanie daje Wentylator na krótko sprawdzony działa Zamiast opornika/rezystora drut, wentylator nie działa Czyli co pozostaje kabelki ? Pomyśl trochę ,BSM "daje" zasilanie na silnik dmuchawy. Masa na silnik idzie przez moduł którym steruje panel klimy. Ile maz tych punktów pomiarowych sto?Jak na BSM świeci a na silniku nie to jasne że kabelki....
030 Nieodpowiednia prêdkoæ Zablokowane ko³o dmuchawy lub silnik (usun¹æ zabrudzenia), obrotowa silnika dmuchawy ewentualnie wymieniæ zespó³. 031 Przerwa na silniku dmuchawy Sprawdziæ przewody elektryczne zasilaj¹ce silnik, ewentualnie wymieniæ silnik. 032 Zwarcie na silniku dmuchawy Skontrolowaæ silnik dmuchawy powietrza, ewentualnie wymieniæ, sprawdziæ...
Najprościej sprawdzić czy idzie zasilanie na silnik dmuchawy.
Sprawdź uzwojenia stojana, wirnika, szczotki, zabezpieczenie termiczne oraz czy dochodzi zasilanie w urządzeniu. Prosty temat ;) A i czy nie stanął mechanicznie.
przełącznik działa ..... chodzi wszystko ok , gdy silnik dmuchawy dostanie zasilanie z akumulatora ...... ale nie z plusa od strony bezpieczników ........... poradzę sobie to jest zwykła przerwa po drodze .....chyba , że się mylę ,,
Trzeba sprawdzić zasilanie na zaciskach silnika po rezystorze. Ja miałem takie uszkodzenie i faktycznie na 4 biegu dmuchawa działała i wymieniłem rezystor. Opel astra 1999r. Można sprawdzić napięcie na wyłączniku dmuchawy. Z wyłącznika jeden kabelek powinien iść prosto do silnika a na czwartym biegu prosto z zasilania 1,2,3 to przez rezystor.
Ja bym ten element grzejny podłączył tak: https://obrazki.elektroda.pl/5477362100_... Dzięki zastosowaniu 2 przełączników masz regulację mocy grzania (może się okazać, że to zbędne rozwiązanie, bo np na 1 grzeje tak słabo, że nie ma efektu, wtedy możesz spiąć razem obie cewki przekaźników). Ale najważniejsze, moim zdaniem jest podłączenie...
Trzeba mocno zanurkować pod kierownicę, parząc w górę będzie widać złącze zasilania silnika dmuchawy a trochę niżej kość wchodzącą do opornicy.
Wydaje mi się że problem leży gdzie indziej, ponieważ jak pisałem na odpalonym silniku i po odlaczeniu zasilania od silnika dmuchawy rowniez brakuje natezenia pradu na zalaczenie elektrosprzegla sprezarki klimy. Jest tylko odglos jak zalancza i rozlancza sprzegielko.
Znalazłem tylko ten opis: http://img186.imageshack.us/img186/3582/... Z opisami również nie jest tak prosto, bo dla modelu 202 jest ich kilka - a tylko ten przyporządkowuje do bezpiecznika 18 którąś z funkcji ogrzewania. Tak więc przechodząc do tematu opis tłumaczył jakiś szalony humanista - bo przyjęte określenia często są mało...
Podpinam się pod temat, gdyż w VW Pasacie ma ten sam problem, a "Oktavia" należy do rodziny VW. W moim przypadku uległ awarii włącznik dmuchawy - przegrzały się styki, w tym również we wtyczce łączącej silnik dmuchawy z włącznikiem. Z uwagi na wysoki koszt włącznika i robocizny postanowiłem zdobyć "używkę" na szrocie i kiedyś będę musiał go zamontować....
Pozwoli to na użycie mniejszego kondensatora Tym bardziej, że wyprostowane i odfiltrowane napięcie AC będzie dość spore i trzeba będzie ewentualnie jeszcze dobrać rezystor szeregowy dla cewki przekaźnika, ale da się :) Pytanie, czy napięcie max do dmuchawy to te 140VAC? EDIT: Tak mi wpadło do łba w trakcie drugiego piwka wieczornego- zastosować przekaźnik...
Na początek sprawdź bezpiecznik od zasilania silnika dmuchawy.
To się sprawdza czy jest zasilanie na silnik dmuchawy wymieniaczu części. Poza tym dmuchawa tam nie ruszy tez z innego powodu, patrz: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic23... Może być też taka przyczyna, że panel z pewnego powodu zablokował sterowaniem wentylatorem (np brak informacji zwrotnej z zespołu motowentylatora), łatwo to wszystko...
Tak proponuje wymienić jeża. Na jeże wchodzi sterowanie z panelu . POmierz czy przychodzi napięcie sterujące z panelu oraz czy jest masa i zasilanie i nie ma napięcia wyjściowego.
Zasilanie modułu dmuchawy miałeś w E36. W E46 nie ma przekaźnika jest moduł tylko.
Przepalone opory będzie od razu widać gołym okiem. Ostatni czwarty bieg odpowiada bezpośredniemu połączeniu 12V z silnikiem dmuchawy. Dlatego są tylko 3 rezystorki. Pierwszy bieg odpowiada połaczeniu w szereg z zasilaniem dmuchawy wsztstkich 3 rezystorów połaczonych w szereg (największa oporność). Na drugim biegu w szereg z zasilaniem są połączone 2...
Od zasilania silnika. Opis jak wyzej. Georges
Dziwne to dla mnie, żeby na przewodach zasilających silnik dmuchawy nie było masy? Tam powinno być PWM. Sprawdź żarówką zasilania modułu. Jak będą jakieś spadki to kabel plusowy może lecieć do BSM a tam może być już problem. Jak jest dobrze, to to sprawdź sam silnik. I potem zostaje tylko moduł i sygnał z panelu AC.
Nie piszę o sterowaniu przepustnicami w mieszalniku, ale o zasilaniu silnika dmuchawy. Pozycji całkowicie wyłączającej silnika nie było w Mondeo 1 gen. potem jeszcze w kilku autach. Nie zgodzę się. W większości pozycja "0" nawiewu to tym samym zamknięty dopływ na wentylator nawiewu. Mondeo MK1 i MK2 na 100% zamykało nawiew do środka z zewnątrz w pozycji...
Witam! Twój "problem" nazywa się UPS. Wiele firm produkuje tzw. invertery przeznaczone dla tego zastosowania. W tym przypadku trzeba zasilać silniki (dmuchawa i pompa(-y)) i sterownik z zasilaczem transformatorowym, więc przebieg napięcia powinien być jak najbliższy sinusoidy . Dedykowany inverter zapewnia także "opiekę" nad akumulatorem, tzn. jego...
Najprościej było by podłączyć zasilanie bezpośrednio do silnika dmuchawy. Jeżeli dalej będzie to samo to coś jest w silniku, a jeżeli objawy ustąpią to sterowanie: lużna masa, uszkodzony włącznik itd.
Kolega się zastanowi nad tą dmuchawą- silnik od pralki bez regulatora (z prądnicą tachometryczną) ma koło 20000 obr. Byle jaką turbinkę rozerwie.
Bez interpunkcji sens tego zdania jest fatalny. kondensatory ok jakie ?, które ? A kondensator przy silniku dmuchawy ? Silnik pracuje normalnie przy zewnętrznym zasilaniu - poza sterownikiem ?
Witam Kolegów ! Od kilku dni głowie się z usterką braku oznak życia dmuchawy w ogrzewaniu kabiny w tym aucie. Jadąc sobie po kilku kilometrach nagle ucichło w kabinie i zrobiło się chłodno... padła dmuchawa w zasadzie sprawdziłem wszystkie bezpieczniki jakie są w instrukcji obsługi, wszystkie bo nie napisali nigdzie czy jest od dmuchawy, może gdzieś...
tak na necie są mapy za free po PL sprawdz bezpieczniki, oraz czy dochodzi U zasilania na silnik dmuchawy
Po zlokalizowaniu filtra kabinowego i jego wyjęciu ukaże się wirnik silnika dmuchawy. Wpierw spróbuj ręcznie obrócić wirnik lub np. dłuższym śrubokrętem i jeśli obraca się swobodnie, to usterka będzie w zasilaniu, bądź w sterownikach dmuchawy. Możesz spróbować sprawdzić jego działanie podłączając go bezpośrednio pod akumulator.
Coś to nie tak, bo przekaźnik j59 zapina tez zasilanie na bezpieczniki 40 42 i 49. Czyli np. dmuchawa i przednie wycieraczki. Nic nie wspominasz że tego brakuje czyli przekaźnik i jego sterowanie muszą być dobre. Na pewno odpalasz silnik do szukania tego prądu na f41 ? Już było pisane że przekaźnik uruchamia silnik, czyli praca silnika.
zasilanie po kluczyku z kostki stacyjki Niezupelnie. Wentylator zasilany jest z "+12V silnik pracujacy". Nie ma zasilania jesli silnik nie pracuje, a dokladniej - jesli nie ma ladowania akumulatora.
Masa, zasilanie, sterowanie pwm z panelu klimy i wyjście na silnik dmuchawy-cała filozofia
Dzień Dobry Wygląda to na ten schemat. O64 -moduł sterujący wentylatorem E5 -moduł panelu sterowania nawiewem / temperaturą/ klimą W aucie w module O64 jest 6 przewodów , 2- zasilanie do silnika , 2 cieniutkie- sygnał sterowania prędkością dmuchawy i 2 grube zasilanie +12 V które powinno się pojawić po odpaleniu silnika. Czy kolega może wstawić załącznik...
Dodatkowe grzałki w układzie chłodzenia silnika lub zasilają tzw grzejnik elektryczny za dmuchawą.
Do sprawdzenia zasilanie/opornica wentylatora dmuchawy oraz sam silnik dmuchawy czy nie zatarty to wszystko pod deska rozdzielczą opornica jest w kanale powietrznym i jest z niego chłodzona , jak zapchany filtr kabinowy to się pali z przegrzania.
Wygląda jakby nie było jakiegoś napięcia. Zobacz zasilanie sterownika silnika.
Ten bezpiecznik 40A jest przed przekaźnikiem. Często w BSM wypala się nóżka tego przekaźnika. Podaj 12V na przewód który zasila silnik dmuchawy. Rozumie że nie ma tego napięcia.
, pomożesz mi w naprawie dmuchawy w aucie Renault Clio 3 Oczywiście, chętnie pomogę Ci w rozwiązaniu problemu z dmuchawą w Renault Clio III. Możemy zacząć od zdiagnozowania problemu. Przede wszystkim, czy dmuchawa w ogóle nie działa, czy działa tylko na niektórych ustawieniach prędkości? Kilka typowych problemów, które mogą wystąpić z dmuchawą ogrzewania/...
Podaj zasilanie bezpośrednio na silnik i sprawdź czy dmuchawa pracuje. Jeśli tak to sprawdzaj po kolei układ zasilania.
http://obrazki.elektroda.pl/9757166000_1... Podłącz poprawnie webasto -,+ Tam jest tylko jeden tranzystor sterujący pracą dmuchawy. Nie ma możliwości zmiany kierunku pracy silnika, bo jeden z jego biegunów jest podłączony na stałe pod zasilanie.
W dodatku po wybudzeniu z ECO mode auta nie działa nawiew na żadnym z biegów. Dmuchawa dostaje zasilanie po uruchomieniu silnika, nie po wyjściu z trybu ekonomicznego. Zasilania ECM sprawdzone?
Z styku X są zasilane światła, dmuchawa, ogrzewana szyba tylna itd. Ten obwód jest pozbawiony zasilania w czasie rozruchu, ma to na celu odciążenie akumulatora przy uruchamianiu silnika, poza tym zachowuje się jak normalne 15, czyli + po stacyjce
On chodzi lekko, bo to potencjometr. Sprawdź czy nie wypalone gniazdo przekaźnika dmuchawy. Tylko nie pytaj który to i gdzie on jest. Zobacz, czy dochodzi zasilanie na silnik, czerwony kabel.
Tak, akumulator rozładowują światła, radio, dmuchawa... Gdy silnik pracuje zasilanie idzie z alternatora. Przypominam Panom fachowcom, że kontrolka świeci kiedy ładowania nie ma. Obie kontrolki o których wspominam w temacie są sprawne. Akumulator naładowany prostownikiem zapewnia prąd na rozruch, kontrolki nie świecą. Po przejechaniu dłuższego dystansu...
Jak nie działa sprawdz czy masz na silniku zasilanie,może byc przekaznik/gniazdo przekaznika. Wentylator działa po rozruchu silnik.
Wszystkie rezystory sprawdziłem i są OK. Hallotron też jest ok, zasilanie jest i reaguje na sygnał z magnesu wirnika.
http://fr.dunlielectric.com/product-deta... Pogrzeb tam są jakieś schematy PDF. To jakaś dmuchawa/wyciąg. L - faza, N - neutralny Pe - ochronny uziemienie. Po drugiej stronie, jakieś napięcia stałe, kontrola obrotów/temperatury z zasilaniem ?
Renault safrane 93r uszkodzone byly tranzystory sterujace silnikiem wentylatora po wymianie, jak wlaczy sie zaplon dziala wszystko ok, lecz po wylaczeniu zaplonu silnik dmuchawy zaczyna pracowac bez wzgledu na to czy jest zalaczony czy nie pokretlem .Podejzewam ze ktos zrobil jakas przerobke caly czas mam na silniku 12V bez wzgledu czy kluczyk wylaczony...
Odkurzacz pionowy Beko VTR51225VB dioda czerwona miga 10 razy, nie włącza sie silnik dmuchawy. Odkurzacz wyczyszczony, bateria naładowana, świecą 3 białe diody po włączeniu zasilacza. Po wciśnięciu przycisku zasilania miga czerwona dioda, odkurzacz nie włącza się. Po krótkim wciśnięciu przycisku zasilania miga 10 razy. Przy przytrzymaniu przycisku miga...
Zasilanie na przekaźniku jest na każdym pinie po 14V przy zapalonym silniku :)
Najprawdopodobniej przepalony rezystor dmuchawy. Na czwartym biegu silnik dmuchawy zasilany jest bezpośrednio, więc nie idzie przez przepalony rezystor.
Sprawdź rezystor. Mieści się on w przewodzie od nawiewu. A gdzie Ty tam widziałeś rezystor? To jest z climatronikiem i rezystora nie ma. Całe sterowanie obrotami jest realizowane elektronicznie i umieszczone jest wewnątrz podstawy silnika dmuchawy. Dlaczego nie sprawdzisz samego silnika czy działa? Czy do sprawdzenia zasilania na kostce wystarczy żarówka...
A sprawdzałeś przekaźnik zasilający dmuchawę. Taniej by ci wyszło iśc do warsztatu, zapłacić za naprawę a "żółtaka" (banknot 200 zł) przybić na czoło mechanikowi. Jak ja lubię takich klientów. Zobacz czy dochodzi napięcie do rezystora/silnika. W 207 zasilanie wychodzi chyba z BSM.
Witam ponownie, sprostowanie - modele webasto to thermotop i airtop, a hydronic to model ebera. Co do kasowania blokady za pomocą odłacznia zasilania nie skutkuje. Są kody dotyczące silnika dmuchawy w piecyku i tego nie zlikwiduje chwilowy brak zasilania. Niestety jeszcze nie znalazłem zadnego softu i fejsa a le jest facet w grójcu obok wawy i zrobi...
Sprawdz silnik dmuchawy na krótko (odepnij go od elektroniki). Na grubych masz mieć zasilanie (masa i plus). Cieńkie sterujące z klimatronika zmierz woltomierzem. Wszystko badaj na uruchomionym silniku.
To nie jest to. Zobacz Numer oferty:7338272552 ta pasuje. Bo zależy jaką masz wtyczkę zasilania silnika.
Wskazówka prostownika maksymalnie wychylona Czyli prostownik dociążony. Jak nie ma zabezpieczenia termicznego może się przegrzać pracując w dłuższym czasie z takim obciążeniem. Dobrze by było sprawdzić ten prąd lepszym amperomierzem niż ten w prostowniku, na ogół szajsowaty. Regulator powinien działać, pod warunkiem, że faktyczny prąd silnika nie przekroczy...
sprawdz co zasilają te kable. moze są od silnika dmuchawy i opornicy szukaj zwarcia na tych rzeczach.
... zasilania pompy/dmuchawy pieca ... A nie można dać silnika DC? Zwłaszcza, że do dyspozycji jest tylko kilkadziesiąt wat?
Witam Czy zasilacz modułowy do ledów, 10A. 12V to dobre rozwiązanie do zasilania silnika 12v z dmuchawy samochodowej (tego który włącza się gdy wzrasta temperatura silnika) ?
Nie jeż się, tak po prostu nikt tak tego nie mierzy, Ty masz swojego Mercedesika, my mamy dziennie po kilka różnych aut i każde inne. Sprawdzasz, jak kolega wyżej napisał, żarówką, czy dochodzi zasilanie do jeża. Potem sprawdzasz silnik dmuchawy "na krótko", potem zapinasz żarówkę zamiast silnika, potem oscyloskopem albo kontrolką diodową sprawdzasz,...
Podstawa to zasilania modułu dmuchawy i silnika. Tak modułu ,bo mylisz moduł z rezystorem. A więc uszkodzone ,niełączące lub skorodowane połączenia, lub BSM do naprawy. Pomierzyć spadek napięć lub przyłożyć porządną żarówę. Potem zostaje ci sam moduł i dmuchawa. W uszkodzenie panelu klimy czy kabelka sterującego bym bardzo wątpił i zostawił to na koniec....
Silnik podczas pracy staje się źródłem napięcia , więc nie potrzeba mu kondensatora do szczęścia natomiast w zasilaniu układu należy zastosować Low Esr kilka 1000yF/25v.
Witam. Z doświadczenia wiem, że po usunięciu skutków nie szuka się przyczyny. W jakim stanie jest filtr przeciwpyłkowy w twojej Xsarze? Zatkany filtr jest podstawową przyczyną uszkodzeń termicznych regulatorów (jakiekolwiek by one nie były). Co do schematu - nie ma jednego schematu do wszystkich Xsar I. Co do bezpiecznika termicznego w układzie z płynną...
witam Posiadam w sharanie 97' zegar ze sterownikiem czasowym do ogrzewania postojowego (czteroprzyciskowy zegarek na podsufitce) byłem przekonany że mam postojowe ale jednak przyroda jest okrutna NIE MAM. A teraz pytanie, czy sterowanie z zegarka (pin 5) mogę bezpośrednio podać na dogrzewacz w celu jego załączenia na pin 7 ,tzn czy pin 7 w dogrzewaczu...
Co do zasilania dmuchawy - sprawdzić zasilanie przy silniku Jeżeli chodzi o zalewanie skrzynki to zapchane odpływy na podszybiu (dobra rada na deszczowe miesiące wywal filtr przeciwpyłkowy) Co do wentylatora to w puszce w komorze silnika masz bezpieczniki
Na przekażnikach K5 i K7 masz na 30 plus z aku 86 zasilanie cewek przekaźników z bezpiecznika nr10 , 85 "masy"przekaźników idą z pinu 1 kostki 1 LICZNIKA przewód sr.0,5mm2 koloru czarno-zielony który idzie też na pin 15 złącza 20 stykowego w komorze silnika. Piny 87 przekaźników zasilają bezpieczniki 16 ,17 i 19 , 20. Szukaj sterowania i zasilania przekaźników.
Dmuchawa nie powinna działać na samym zapłonie, przy niepracującym silniku. Skoro jest inaczej to masz uszkodzone coś w instalacji. Regulatora dmuchawy bym się nie czepiał - sprawdź zasilanie i masę dmuchawy po odpaleniu auta.
Czyli styczniki będą. Na jaką wartość powinien być ustawiony termik w -F2 ? Gdyby zasilać bez rozrusznika to było by to koło 30A*1,1... A w tym przypadku ?
Skoro spaliły ci się opory to najprawdopodobniej masz suche panewki w silniku dmuchawy i mocno wzrósł pobór prądu.Zacznij od rozbiórki dmuchawy i posmarowania panewek.A opory...Ja zrobiłem w ten sposób:wziąłem kawałek drutu oporowego od termowentylatora 2kW i podłączyłem go w szereg z zasilaniem dmuchawy.Następnie przesuwałem przewodem zasilającym silnik...
Masz tu bardzo proste podłączenie według schematu czytasz go prosto. A więc tak idąc od strony zasilania tak jak na schemacie żyłę fazową L w tym przypadku spinasz z żyłą niebieską od silnika idąc ciągle od strony zasilania mamy następnie zero czyli N spinasz z żyłą od kondensatora i przewodem czarnym od dmuchawy i zostaje nam żyła niebieska od wentylatora...
Jak podam +12 na krótko do silnika to i tak nie działa. Pomyśl. Podajesz do silnika zasilanie, a ten nie działa. Co to może być?
Sprawdź zasilanie na tzw opornice silnik. Jezeli zasilanie jest to opornica do wymiany. Ponadto sprawdz czy silnik nie pracuje za cięzko, bo jezeli tak to tez jest do wymiany.
Od góry ostatniego zdjęcia 1,2 oświetlenie 2,3 sterowanie do silnika 4,5,6 zasilanie silnika 7,8,9 zasilanie z gniazdka
1. Kiedy stosujemy zabezpieczenia w silnikach elektrycznych i jakie to są zabezpieczenia. 2. Dobierz zabezpieczenie do silnika zasilanego z sieci jednofazowej napędzającego dmuchawy kotłowni Jeżeli moc silnika wynosi 2 kW zaś napięcie 230 W cos φ = 0,96. 3. Dobierz zabezpieczenie do przewodu ułożonego pod tynkiem pracującego w temperaturze 25°C...
Włóż szczotki, i jeszcze coś za szczotkami tak, aby "wydłużyć" szczotki, i zwiększyć siłę docisku sprężyny. Albo ręcznie dociskaj szczotki, gdy silnik staje. Serio, nie są za długie, mogły się skończyć, dodatkowo przewodzik szczotki może blokować dalsze wysunięcie szczotki ku komutatorowi. Podpialem go pod prostownik i rzeczywiscie. A prostownik wytrzymuje...
Jak nie działa w ogóle to trzeba zacząć od początku, bezpieczniki, wyłącznik, zasilanie na kostce silnika:)
Zrób zdjęcia silnika i tabliczki znamionowej. Jeżeli jest to silnik indukcyjny, w zupełności wystarczy ograniczenie napięcia zasilania silnika. Mocno wzrośnie wtedy poślizg silnika przez co obroty przy danym obciążeniu spadną. Obciążenie wentylatorem świetnie nadaje się do tego celu. Napięcie można ograniczyć wstawiając między zasilanie a silnik jakąś...
Migający klimatronik błędy oznacza. Odczytaj je może coś powiedzą. Sprawdź zasilanie na moduł dmuchawy i napięcia na silniku, ale pewnie padł moduł sterujący dmuchawą. Jeli tak, sprawdź opory dmuchawy i filtr kabinowy.
Witam jestem świeżakiem w dziedzinie elektryki znam podstawy i to na tyle. Posiadam piec CO z nadmuchem który wyposażony jest w silnik 3 biegowy. Aktualny sterownik 20 letni przestał działać. Zakupiłem nowy mikroprocesorowy sterownik IEC 24 z możliwością łagodnego rozruchu i płynną regulacją obrotów. Pytanie następujące: Pod który zaczep podpiąć zasilanie...
sprawdziłem wszystko jest ok chodzi mi bardziej o możliwości sprawdzenia sterowania silnika dmuchawy
zasilać dmuchawa dmuchawa silnik piszczeć silnik dmuchawa
rosyjskie układy 25pt4423 dławik pianka klimatyzacja
amica mikrofalo piekarnik mikrokomputer cobra1
Spawarka przestała działać, potem działa normalnie - przyczyny Parowanie pilota Horizon z telewizorem SHARP 40FH7EA