Witam! Wpadłem na dość ciekawy, choć pewnie nie nowy pomysł. Przez dużą część roku musimy jeździć w ciągu dnia na światłach. Częstym problemem jest "skleroza", która prowadzi wielokrotnie do mandatu. Ludzie wymyślają różne urządzenia, piszczące, dzwoniące, migające, ale ogólnie za każdym razem należy i tak samodzielnie włączyć światła. Poprzednio miałem...
O ile dobrze pamiętam , to te styczniki są do świateł parkingowych , prawa , lewa strona , mają zasilanie dopiero po wyjęciu kluczyka ze stacyjki .
W zwykłej stacyjce VW, są zaciski: https://obrazki.elektroda.pl/4298849600_...
która jest zasilana również przy wyjętym kluczyku A jesteś pewien że nie przez 30 minut tylko?
Opis był zdaje sie w jakimś Radioelektroniku z II połowy lat 80-tych (albo początku 90-tych). Warto odczytać typ z urządzenia (wstawiłeś zdjęcie o za małej rozdzielczości) i użyć Google w cyrylicy. Zastanawiam się, po co są 2 dodatkowe piny poza zasilaniem? (wszystkie 4 złączki są typu samochodowego, żeńskie) I jak ewentualnie podłączyć zasilanie, żeby...
Jak masz to urządzenie na kod, możesz je rozebrać i zobaczyć gdzie były styki przekaźników i z tego wnioskować co z czym połączyć. Możesz też rozcinać te swoje połączenia po jednym, patrzeć gdzie zanikło i mierząc na obydwu przewodach rozcięcia ustalisz co jest zasilaniem a co odbiorem. Z twojego opisu wynika że skrzyżowałeś + po kluczyku z plusem z...
rozpiska połączeń przy kostce stacyjki 30-przewód czerwony 2,5mm to stałe zasilanie z akumulatora 30- jak wyżęj 15-przewód czarny 4.0mm t napięcie po załączeniu kluczyka tzw zapłon 75-przewód żółto czarny 2,5 i 1,0mm to zasilanie odbiorników mocy (światła, ogrz. szyb itp) P - szaro żółty to zasilanie świateł postojowych po wyłączeniu kluczyka 86S- czerwony...
Radio już może być uszkodzone. Pamięć zasilana z 30 reszta z 15. Nie napisałeś jakie radio? Jeśli nie używane i jest ciepłe to procesor uszkodzony i będzie wykańczał aku.
Możesz poprostu podłączyć radyjko bezpośrednio pod akumulator ale najlepiej dać jakiś bezpiecznik do tego .Chyba że masz coś ze stacyjką pokićkane , masz imobilaiser ?? Może ktoś sprytnie podłączył zasilanie od radia do imobilaisera. Wtedy po wyjęciu kluczyka radio się będzie wyłanczać .
Ja to rumiemiem tak: -Przekręcamy kluczyk na OFF a silnik dalej pracuje i kontrolki zachowują się jak po zapłonie. -Zgasić tylko można przez wrzucenie 5 biegu, trzymaniu hamulca i nagłym puszczeniu sprzęgła. -Silnik zgasł ale kontrolki dalej świecą. -Zdejmujemy klemę z akumulatora i ponownie montujemy, kontrolki nie świecą. W takim przypadku tylko jedna...
Bo tam masz zasilanie po zapłonie i stałe na regulatorze.P
http://obrazki.elektroda.net/65_11711877... Wg oznaczeń masz 30 stałe zasilanie, S zasilanie po włożeniu kluczyka/ tego tobie brakuje/, 15 i X zasilanie po zapłonie, 50 rozrusznik, P parking zasilanie po wyjęciu kluczyka.P
Kabel żółty to podtrzymanie pamięci. Wyłącz zapłon i wypnij radio, potem przekręć i miernikiem sprawdź gdzie pojawia się zasilanie.
Nie trzeba odpinać akumulatora przy poduszkach, wystarczy wyjąć kluczyk ze stacyjki bo zasilanie jest tylko po stacyjce. Kolumny nie trzeba demontować - w Thalii wyciągałem deskę bez demontażu kolumny. Wystarczyło zdemontować kierownicę i przełączniki pod nią.
Na postoju mam pobór prądu z akumulatora rzędu 0.09A. A alarm założony?
Zamień na przewodach zasilających kabel żółty z czerwonym miejscami.
to co moze być tego przyczyna jak to sprawdzic?
Pamięć sterownika klimy ma zasilanie po wyjęciu kluczyków ?
Przekaźnik czasowy odpowiednio zasilany.
Zasilacz to akumulator samochodowy - zasilanie odcina wyjęcie kluczyka...robiw
Nie zrozumieliśmy się jak jest kluczyk w stacyjce to jeszcze pewne układy mają zasilanie jak wyjmiesz kluczyk to cyk i wyłączone i wtedy chyba twoja centralka nie ma zasilania sprawdź wszystkie bezpieczniki a otwiera pilot?
Ja bym zaczął od sprawdzenia stacyjki czy czasami nie uszkodziły się styki zasilania opisywanego na schematach jako ACC i czy czasami po wyjęciu kluczyka, nadal nie ma tam napięcia zasilania +12V. Jeżeli silnik nie gaśnie po wyjęciu kluczyka ze stacyjny to znaczy, że nadal jest podawane zasilanie na komputer silnika, a tym samym na pompę paliwa, wtryski....
Witam Was po raz kolejny. Problem z którym mi przyszło mi się zmierzyć to nie gasnące kontrolki,wskaźniki oleju itp Więc od początku: Wpierw spalił się ,,komputerek,, od ELC. Po podłączeniu klemy ,,-,, i wyjętym kluczyku zapaliła się cała deska,jakby kluczyk był przekręcony na zapłon. I jeśli w tym momencie wciśniemy opuszczanie szyby kierowcy,kontrolki...
Witam, może być kilka powodów takiego zachowania. Naprawiam te wspomagania od dawna. Jak ktoś ma problemy to chętnie pomogę. Tel. 500221858 witam , mam problem z tym wspomaganiem X84 działało 2 lata i nagle przestało , kupiłem gotowe do zamontowania . mianowicie po włożeniu kluczyka po paru sekundach załącza się i słychać jak chodzi (lekki szum) tak...
Wydasz kasę, a tu wystarczyłoby sprawdzić jak na filmiku - czy kostka działa włączana i wyłączana ręcznie śrubokrętem. Czy jest zasilanie, nawet jak wypniesz złącze z kostki stacyjki. Jest, problem leży po za "stacyjką" i wtedy można sobie dalej diagnozować.
Czy niniejszy schemat: https://obrazki.elektroda.pl/6159925000_... jest odpowiedni w przypadku podłączania odcięcia pompy paliwowej do centralki alarmu? Mogę to tak zrobić czy muszę osobno zapodać nowy (dodatkowy) zasilający na przekaźnik? Wymyśliłem to tak, ponieważ chcę aby nie było zasilania przekaźnika po wyjęciu kluczyka ze stacyjki....
Żółty kabel musi mieć zasilanie, nawet po wyłączeniu stacyjki. Podepnij go w miejsce gdzie jest +12V (po wyłączeniu stacyjki)
Tutaj nie ma czujnika w drzwiach, nowsze auta je mają a wtedy tego pod fotelem nie ma. Sprawdź przewody miedzy czujnikiem a sterownikiem, zamień czujnik lewy z prawym i wtedy sprawdź błędy. Jak błąd przejdzie na pasażera to wtedy wina czujnika a jak nie to instalacji. Nie musisz odłączać akumulatora bo sterownik ma tylko zasilanie po stacyjce wiec wystarczy...
Witam rozszyfrowałem tę kostke i tak: 30- stałe zasilanie S- zasilanie po włożeniu kluczyka 15- zasilanie po zapłonie X- zasilanie po zapłonie 50- rozrusznik P- parking, zasilanie po wyjęciu kluczyka Ma może ktoś jakieś pomysły co dalej?
A czym się różni wersja "multi", i czy da się zrobić to w alanie 80, bo w moim samochodzie zapalniczka traci zasilanie po wyjęciu kluczyków ? pozdrawiam
witam , mam problem z tym wspomaganiem X84 działało 2 lata i nagle przestało , kupiłem gotowe do zamontowania . mianowicie po włożeniu kluczyka po paru sekundach załącza się i słychać jak chodzi (lekki szum) tak jak było na początku , i gdy ruszę kierownicą wyłącza się jest cisza tak jak by zasilanie urwało , po wyjęciu kluczyka i włożeniu startuje...
Jak obwiniasz kierowcę to napraw tą kostkę i po kłopocie. Tam są bodaj zwykłe prostownicze diody 1A np 1N4001. Ta co się spaliła zasila cewkę stycznika głównego (tak sądzę) tylko po to żeby można zostawić auto na awaryjnych czy pozycyjnych z wyjętym kluczykiem ze stacyjki.
tak jest nie tylko w tym autku , większość samochodów tak ma że jak wyłączysz zapłon i wyjmiesz kluczyk to odrazu lub po ustalonym czasie zostaje odłączone zasilanie od podnośników szyb. Jeśli nie masz alarmu i centralki połączonej z szybami to najlepiej podepnij podnośniki na "sztywno" do zasilania . Oczywiście pamiętając o odpowiednim zabezpieczeniu...
Zależy jak podłączysz do niego zasilanie. Radio się wyłącza po wyjęciu kluczyków?
Mam podobny problem , przestało działać . Piny 5 i 7 ido do ecu Mam pytanie czy w to miejsce można podłączyć interface OBD2 ? Na 5 i 7 który by był do którego w obd2 ? Bym m sie z tym połączył tak jak w samochodzie - elektryczne wspomaganie diagnostyka , kasowanie błędów itp.. witam , mam problem z tym wspomaganiem X84 działało 2 lata i nagle przestało...
Instalacja fabryczna opla, nie widzę żadnych przeróbek Na żółtym powinno być stałe zasilanie, a na czerwonym po stacyjce. Jest to nowe radio? Wcześniej działało prawidłowo?
Hej, może warto abym dopisał, że prąd jest przez auto podawany jeszcze gdzieś przez minute po wyjęciu kluczyka. Potem auto odcina zasilanie. Auto to seat leon 5f z 2017. Pozdrawiam
okazało się że ciągnie prąd mimo wyjęcia kluczyka ze stacyjki. Przypuszczalnie jest źle podłączone zasilanie. Zasilanie jest dwutorowe, jedno dla pamięci i to powinno być podłączone na stałe. Kolejne to zasilanie główne, które powinno być załączane ze stacyjki. Jeśli oba są podłączone bezpośrednio to będzie pobierany duży prąd przez cały czas.
Złe podłączenie zasilania. Czarna kostka ISO, żółty i brązowy przewód. Na jednym ma być stałe zasilanie 12V, a na drugim zasilanie po stacyjce.
Trzeba poszukać odpowiedniego zasilania. Jak się nie mylę, w kostce stacyjki na styku 86s napięcie powinno pojawić się po przekręceniu stacyjki, a znikać po wyjęciu kluczyka. Zasilanie należy poprowadzić do czerwonego przewodu radia. Stały plus z ''aku'' do żółtego, dla podtrzymania pamięci.
Tak to ma wyglądać. Mam zasilanie w kierownicy klaksonu, dochodzi tam tez zasilanie 3V z radia samochodowego do przycisków w kierownicy. Zasilanie 3V pojawia się jak przekręcę kluczyk. Zasilanie 12V na klaksonie jest cały czas, nawet jak kluczyk jest wyjęty. Potrzebuję zasilić coś z tego 12V klaksonu, nie duży pobór bo to kilka diód. I teraz pomyślałem...
Czy przy teście miałeś wszystko zamknięte? Czy świeciły jakieś żarówki? Wnioskując z twojego opisu sprawdziłbym czy dostaje sygnał otwarcia / zamknięcia drzwi no i ten + po kluczyku. 150mA to za dużo na fabryczne urządzenia. W ostateczności jak nie zależy Ci na funkcjach bez kluczyka, możesz mu przenieść zasilanie na po kluczyku, do czasu nabycia kolejnego.
Najlepiej zastosować przekaźnik który po pojawieniu się plusa rozłączy zasilanie diody a po wyjęciu kluczyka czyli zniknięci (+) załączy zasilanie. Możesz to zrobić uzywając np zasilania od radia na którym pojawia się (+) po kluczyku.
W kostce zasilającej radia żółty przewód musi być podłączony do stałego zasilania +12v,natomiast czerwony do +12v po stacyjce.W niemieckich autach w kostce zasilającej jest odwrotnie niż powinno być w Twoim radiu,w kostce radia powinna być opcja przełożenia tych przewodów bez lutowania.
"Stałe zasilanie sterownika zamka jest stałe , a po kluczyku dodatkowe. Po wyłączeniu kluczyka nie ma zasilania". Troche tego nie rozumiem. Wiem że zasilanie na centralke musi być po wyjęciu kluczyka ale nadal nie jestem pewien koloru kabla zasilającego
Oryginalne radio było sterowane przez CAN. Trzeba dołożyć ekstra przewód zasilający z miejsca gdzie pojawia się 12V po zapłonie do pinu ACC radia. I tu do wyboru czy radio ma się wyłączać wraz z wyłączeniem zapłonu, czy dopiero po wyjęciu kluczyka. Jak po wyjęciu kluczyka to trzeba pobrać zasilanie z kostki stacyjki.
Sorry za przerwę ale wiadomo święta. Będę na bazie jednak po sylwestrze, do tego czasu przejrzę jeszcze raz schematy i wypiszę elementy które by mnie interesowały. Dziękuję za zainteresowanie Pozdrawiam
Radio jak w tytule po podłączeniu instalacji - wzmacniacz sub kondensator- okazało się że wzmacniacz i kondensator jest ciągle zasilany nawet po wyjęciu kluczyka ze stacyjki proszę o pomoc
nedrax Pioneer nie mógł tego prościej rozwiązać, a powalla nie mógł tego prościej opisać... We wiązce kabli od radia do kostki ISO masz czerwony i żółty kabel. Napewno zwróciłeś uwagę, że oba te kable mają po środku możliwość rozłączenia ich (konektory w przeźroczystych koszulkach) więc po coś to jest...? Zółty to kabel stałoprądowy a czerwony to +12V...
Zasilanie pamięci nie może zanikać po wyjęciu kluczyka
piszczeć wyjąć kluczyk wyjąć kluczyk zamka wyjąć kluczyk stacyjka
vestel 17ips72 ustawienia dialog router wyświetlacz sterownika pieca defro
vectra technicolor cga2121 wymiana głośników kolumnie philips
Centralny zamek Peugeot 206 nie zamyka drzwi Zamek klapy bagażnika nie otwiera się w Golfie 6 - przyczyny i rozwiązania