Przewód oznaczony numerem 50.Wyłącznik powinien przenieść prąd pobierany przez wyłącznik elektromagnetyczny rzędu 10A.A nielepiej za pomocą przekażnika odciąć zasilanie pompy paliwa?
Zasilana jest ze stacyjki a dodatkowy kabel idzie do przekaźnika priorytetowego który w momencie odpalania odłącza większość odbiorników (dmuchawa, światła, wycieraczki).
Witajcie, Temat co prawda nie dotyczy stricte samochodu ale elektryka to elektryka więc mam nadzieję że pomożecie :). Zamontowałem wczoraj w ciągniku rolniczym nową kabinę. Zgodnie z instrukcją, główny kabel zasilający kabinę, powinienem podłączyć do rozrusznika. Kabel ten zasila takie elementy jak lampy robocze led 4 sztuki po 50W każda, lampę błyskową...
Już się zarzekałem, że mój Fordzio otrzyma z tyłu napis "24 V" :lol: Jak już jest superzimno, co widzę na termometrze, to biorę z chałupki drugi akumulator, i podłączam szeregowo na drodze grubego kabla do rozrusznika. ( W Fordzie osobny kabel zasila rozrusznik, co stwarza możliwość) Rozrusznik dostaje takiego szwungu, że silnik chce z ramy wyskoczyć.(...
Jeśli wyeliminujesz prawdopodobieństwo zwarcia to możesz. Pamiętaj, że rozrusznik bierze duży prąd, nawet 200A. Bendix ma 3 podłączenia. 1 obudowa - masa 2 gruby kabel - zasilanie rozrusznika 3 cienki kabel - zasilanie bendixa. Gdy odłączysz gruby kabel, to będziesz słyszał tylko klikanie. Daj przez bezpiecznik 20A.
Zadziała, jednak zwróć uwagę na przekrój przewodu łączącego zacisk 30 stacyjki z akumulatorem. Kabel ten zasila wszystkie odbiorniki i dodatkowe obciążenie może spowodować jego przegrzanie. Ja podłączyłbym dodatkowy przewód do klemy lub do zacisku na rozruszniku.
(at)himan Bardzo dziękuję za film. Wielce ciekawy - nigdy wcześniej nie widziałem zmierzonej takiej wartości prądu rozruchu. Właściwie to widziałem, ale sonda miała tak szeroki zakres pracy, że nie wyglądało to wiarygodnie. I to przy małym silniku. Mam 2,2 DCI, który stoi nie zapalany od tygodnia+. Takie autko do przewozu większych zakupów. Jutro koło...
Ten bezpiecznik zasila również ESOS i myślę że tam jest problem sądząc po objawach.Albo przetarty przewód najbardziej prawdopodobne) albo zwarcie w cewce.Obejrzyj przewód przy pompie wtryskowej i dalej czy nie leży gdzieś na gorącej rurze.Skoro nie odpalał a kręcił to zawór na pompie najbardziej podejrzany(i jego zasilanie) Bezpiecznik ten nie zasila...
Ta jest bezpiecznik od rozruchu, więc sprawdź go (przynajmniej w scenicu II jest). Faktycznie na słupku akumulatora są bezpieczniki ten największy jest od rozrusznika ale myślę że przy jego przepaleniu wcale by nie startował. Nie o ten chodzi, szukaj z tego co pamiętam 30 A , zasila cewkę automatu. Można też odszukać w kablach (komora silnika) przewód...
tak chodzi o gruby zasilający kabel między rozrusznikiem a akumulatorem
Witam. Ktoś kiedyś połamał kostkę kabla plusowego od stacyjki, którą wpina się do rozrusznika i zarobił kabelek konektorem, wsunął na pin w gnieździe kostki rozrusznika. Pin wypadł razem z konektorem na kablu. Czy jest jakiś sposób, by wzbudzić rozrusznik dając zasilanie ze stacyjki, aby silnik odpalił i dojechał na warsztat? https://obrazki.elektroda.pl/3216981400_...
Kabel do rozrusznika jest przerobiony na krótki. Po odpięciu kabla zasilającego od cewki (po odłączeniu zapłonu) rozrusznik kręci bezproblemowo. Akumulator 77 Ah.
Podłącz rozrusznik kablem "na krótko" (zasilanie elektromagnesu) będziesz wiedział czy wina leży w rozruszniku czy w instalacji.
Witam działanie rozrusznika realizuje kabel na którym jest podany + od stacyjki . Czyli gruby kabel przykręcany na śrubę (zasilanie rozrusznika ) .Cienki kabel często na wtyczkę , to sterowanie (zasilanie cewki elektromagnesu ) ma spowodować połączenie rozrusznika z kołem zamachowym . Minus jest przez obudowę rozrusznika . Pozdrawiam miłego dnia SH....
Układ zapłonowy jest tak zbudowany, że cewka zapłonowa pracuje pod napięciem ok. 7V a na przewodzie oporowym odkłada się pozostałe 5V. Tak działa w czasie normalnej pracy. W czasie rozruchu kabel diodowy ma za zadanie podać na moment pełne napięcie w sieci, omijając przewód oporowy - by napięcie na cewce i siła iskry wzrosły. Dlaczego cewka na 7V nie...
Kierowcy różne historie opowiadają jak muszą coś naprawić w drodze. Myślę że należy dokładnie sprawdzić przewody i połączenia dochodzące do rozrusznika. Szczególnie kable zasilające cewkę lubią się utlenić. Nagła śmierć rozrusznika rzadko się zdarza aczkolwiek jest możliwa. Bezpieczniki itp rozumiem że sprawdzone.
Zaworek ten ma stale +12 V po tzw. kluczyku. W Passacie miałem przypadek, że urwał mi się przewód zasilający ten zawór tj. w miejscu niewidocznym - połączenie kabelka z konektorkiem, który był w zaizolowany (w koszulce). Objawy usterki, to przerywanie pracy silnika, a czasem nie odpalenie silnika na postoju. Podczas kręcenia rozrusznikiem (szarpania)...
Witam . Przewód zasilający (+) z rozrusznika ,lub akumulatora do śrubyM8,natomiast kontrolka (jej)koniec do zacisku konektorowego.Jeżeli nie masz oryginalnie kontrolki ,to możesz ją dorobić .Zasilanie kontrolki (+ po kluczyku )lub włączeniu wyłącznika prądu (masy),drugi koniec kontrolki do wspomnianej końcówki konektorowej.
Rozrusznik sprawdzony na krótko to nie koniec sprawdzenia.Elektromagnes pełni dwie funnkcje.Wyrzuca tryb do przodu oraz łączy gruby kabel zasilający wewnątrz rozrusznika z przewodem do rozrusznika. Aby to wykluczyć to w czasie terkotania należy dodatkowo zewrzeć w rozruszniku grube śuby na krótko.
Nie wiem - jakoś mam wrażenie że mówimy o dwóch różnych autach. Ja ci coś sugeruję, ty i tak robisz i szukasz po swojemu, potem coś się znajduje (jak te bezpieczniki pod siedzeniem), nic z tego co piszesz nie zgadza się z moimi schematami (np bezpiecznik 60 A z którego wychodzi fioletowy kabel i którego zwarcie do masy powoduje uruchomienie rozrusznika)...
Udało się sprowokować awarię w domu i zaczęło się badanie. Prawdopodobnie przyczyną był czasami niełączący przekaźnik i kabel zasilający rozrusznik, dokładnie jego fragment łączący wnętrze samochodu z pierwszą kostką po stronie silnika.
Objawy by wskazywały na kostkę stacyjki. Mam nadzieję że wszystkie zasilania na ECM wtryskach i cewkach sprawdzałeś żarówką? Jest jeszcze kabelek który informuje niby ECM o tym że jest rozruch. Jest to podłączone do pinu C2 szerokie złącze. Nie wiem czy to ma znaczenie ale sprawdź to. NIe wiem czy to idzie do linii 50 czy co ?
Masa na silnik nowa, sprawdzenie spadków napięcia w czasie rozruchu pomiędzy grubym, zasilającym kablem na rozruszniku i plusem akumulatora.
Witam, mam taką maszynę, kupiłem poprzez Allegro, dobrą bez kabla i rozrusznika nożnego. To co piszesz jest po części właściwe. Ja zrobiłem to tak. Kabel zasilający to zwykły kabel z jednej strony wtyk do kontaktu z drugiej strony końcówka t/z ósemka, wycinam ostrym nożem środek ósemki tj 2mm na głębokość 1cm i taki kabel wchodzi do wtyku lewego zasila...
Co to jest według Ciebie "masa". Z akumulatora co idzie na" masę"? + czy -? Jeżeli - z akumulatora idzie na" masę pojazdu a ten gruby który pokazujesz też jest z "masy" to podłącz go do śruby mocującej rozrusznik do silnika.Do dolnej śruby na elektromagnesie rozrusznika podepnij gruby kabel+bezpośrednio z akumulatora (niedokręcona nakretka na zdjęciu)...
Witam!! Byc moze ze panowie od alarmow nie przewidzieli ze w aucie znajduje sie tzw "gasnacy plus" podczas krecenia rozrusznikiem i wpieli sie wlasnie pod ten kabel. Znajdz np. kontrolka gdzie jest jakis staly plus do zasilania stalego do alarmu, przepnij go z tamtego; tak samo sprawdz czy plus po stacyjce jest "niegasnacy". To powinno pomoc na Twoje...
Dawno przy tym grzebałem ale coś pamiętam. + : Wiadomo kabel na aku. OB : To będzie kabel który powinien iść na bezpiecznik. Z tego kabla zasilany jest klakson, światła stopu i chyba silniczek wycieraczki w wersji z kabiną. Jak wyciągnie się kluczyk to nie będzie tam prądu. C : To kabel który powinien iść na opornik dodatkowy- ten nad rozdzielaczem...
a mruga czerwona dioda? jak nie zobacz czy masz zasilanie na rozrusznik ( cienki kabel) w momencie kręcenia?
Sprawdź bezpiecznik przy klemie akumulatora, rozrusznik ma zasilanie poprzez ten bezpiecznik.
Wszystko. Masz zwarcie gdzieś i tyle. Jak problem z wydobyciem rozrusznika to chociaż odkręć od niego kabel zasilający i zobacz czy to coś zmieniło.
Teraz pomiary. Sprawdzić jeszcze masę na karoserię, tą co idzie z ujemnej klemy akumulatora. Bez pomiarów to właśnie takie szukanie po omacku. Jak masz kable rozruchowe, takie porządne, nie supermarket, to podłącz masę z akumulatora, bezpośrednio do silnika. Zobacz czy zapali. Jak nie, to tym kablem, daj zasilanie na śrubę rozrusznika. Znowu spróbuj.
A nie jest tak że trzeba wcisnąć albo sprzęgło albo hamulec do odpalenia? Może czujnik padł i przerwał obwód. do sprawdzenia bezpiecznik pod maską 25A zasila cewkę rozrusznika. Do rozrusznika dojście z kanału. Bezpiecznik jak najbardziej ok. Styki na rozruszniku ok, kable ok. Nie ma specyficznego "kliknięcia" po naciśnięciu startu. Dodano po 1 Sprawdź...
Wyjmij rozrusznik sprawdź szczotki i czy tulejki nie są za bardzo wytarte. Sprawdził bym bendix i automat oraz kable zasilające.
Człowieku przewód zasilający stacyjkę ma być podpięty pod gruby przewód prądowy od akku do rozrusznika.Odkręć nakrętkę (klucz 17mm) na elektromagnesie zdejmij kabel prądowy i załóż kabel od stacyjki i z powrotem podepnij gruby prądowy zakręć nakrętkę dokręć i ma działać.Co to za bzdurny pomysł by podpinać zasilanie stacyjki pod masę jak to niby ma działać???
Nie wiem dlaczego autor upiera się na stacyjce, skoro po jej ominięciu (ekektrowłącznik podpięty bezpośrednio pod kabel główny, zasilający rozrusznik nic nie zmienia. Słychać tylko wyrzucany bendix i tyle..)
Proponuję sprawdzić również rozrusznik... W moim przypadku był uszkodzony ( lakier na zwojach miedzianych się pokruszył od starości lub temp. kiepskiej jakości lakier ochronny ) powodując przebicie do masy obudowy rozrusznika i automatycznie rozładowywanie baterii. Męczyłem się z tym problemem około 4 mieś. Ta awaria nie powodowała zapisywania błędów...
Kolego - lutownica którą pokazałeś jest za mała, tzn. ma za cienki/lekki grot lutowniczy a tym samym za małą pojemność cieplną do lutowania grubych rzeczy. W lutowaniu chodzi, żeby jak najszybciej miejscowo nagrzać przedmiot lutowany i połączyć płynną cyną. Tutaj gruba miedziana plecionka szybko odbierze ciepło z grotu i będziesz czekał na dogrzanie...
Witam . Trochę mało ,jednak dotknij go przez żarówkę na masę ,czy będzie świecić .Jeżeli nie to dotknij delikatnie do tego grubego zasilającego rozrusznik .Czy w tej chwili coś nie działa? ,są światła ,działa stacyjka ,kontrolki.
ach to znów pan mądruś. Nie będę tego komentował. Najmądrzejsi są zawsze ci nowi na forum. Nie potrafisz podać co mierzysz, jak mierzysz, nie potrafisz odróżnić elektromagnesu od bendiksa - ale pretensje są! Jak mierzyłeś to zwarcie? Czym to mierzyłeś? Kontrolką? Omomierzem? Odpiąłeś kabel od cewki rozrusznika przed pomiarem (ten, co idzie od SAM-a...
Jakie zwarcie w rozruszniku? Plus się dostał jakimś cudem na kabelek startowy, samochód ruszył, toczył, toczył, aż oparł się o coś. I dopiero w tym momencie rozrusznik zaczął się grzać pierońsko, bo chciał auto "rozruszyć", a auto zablokowane i nie chce jechać... I rozrusznik się przegrzał / uszkodził. Jestem także ciekaw stanu kabli zasilających rozrusznik...
Witam Zrobione, mniej więcej tak jak Kolega na schemacie odręcznym rozrysował! Faktycznie brakowało na styczniku kabelka zasilającego +. Stacyjka w pozycji OFF robi zwarcie do obudowy i wyłącza silnik. Na schemacie połączeń jest mała różnica miedzy połączeniem u mnie. Mianowicie, Pierwszy gruby kabel czerwony "+" z zamocowania śrubowego od stycznika...
Kolego pisałem Ci już - masa silnika (z "minusa" akumulatora) musi być pewna i wszelkie połączenia elektryczne muszą być 100 procentowe. Kabel plusowy, zwykle w kolorze czerwonym, o dużym przekroju jest podłączony od "+" akumulatora do przekaźnika rozrusznika, a drugi o tym samym przekroju, w kolorze np. biało/czerwonym zasila rozrusznik poprzez zacisk...
przebicie na wirniku rozrusznika odpada , tam jest wielki stycznik , którego cewka wypycha też bendiks , więc nic w rozruszniku poza jeną blaszką stycznika nie jest pod napięciem (chyba że zwały korozji z wypalonych styków zwierają troszkę do masy ) , 10mA to nie jest szokująca liczba , wystarczy dołożony pilot do centralnego (nieoryginalny) i takie...
Styki automatu albo kiepskie zasilanie na grubym kablu rozrusznika. Masę na silnik też bym sprawdził.
Witam, mam mały problem z Meganką 1.9dti 98rok. Rozrusznik nie chce kręcić, ale jak już kręci to odpala "na rys". Problem pojawił się przy niższych temperaturach i wygląda to tak: -przekręcam stacyjkę, czekam aż nagrzeją się świece(świece w miarę nowe-roczne, coś tam grzeje bo napięcie na aku lekko spada(aku nówka 1 miesiąc)) -przekręcam dalej aby zakręcić...
OK. Masę ostatnio czyściłem w obu punktach jak walczyłem z rozrusznikiem. Jak mierzyłem napięcie na różnych punktach (bezpieczniki, złączki) korzystając z masy czy to karoserii czy silnika to było takie samo jak na akumulatorze. Prędzej wtyczka do tej obrysówki. Wymieniam obcinając i lutując kabelki. Bo chyba dostęp do wtyczki tylnej obrysówki w Volvo...
Na 99% zmęczone tulejki na rozruszniku.. Wyczyść styki na kablu zasilającym rozrusznik ( gruby najprawdopodobniej czerwony ) oraz na kablu do elektromagnesu ( bendixa ) cienki najprawdopodobniej czarny.. sprawdzić napięcie na grubym.. ma być 12V.. jak to nie pomoże to wio na szrot po rozrusznik koszt <100zł.. tylko niech Ci go sprawdzą na stole.....
b28 wtyk większy, czarny kabel to 15 b2,b4,b6 wtyk większy,brąz to masa b1,b2 wtyk większy, kabel czerowony/czarny to prąd po przekaźniku z ECU pin b72-brąz/biały gdy dasz zasilanie (+) na b1 powinnien odpalić, nie trzeba pchać. Najczęściej urwany jest kabel z pinu b72.
Kolego # klm - w tych latach raczej nie było tulejek tylko łożyska igiełkowe , jak jest pyknięcie czyli wyłącznik elektromagnetyczny działa , jak nie gasną kontrolki po przekręceniu kluczyka szukamy dalej (kolego decybel nie uszkodzenie klemy plus ) , samochód swoje lata ma -- dość fajną awarią są utlenione powierzchnie pomiędzy głowicą ( zębatka )...
Proszę podpowiedzieć, na kablu zasilającym zam rozrusznik czyli na tym grubym z akumulatora też daje się jakieś zabezpieczenie? Mnie się wydaje że nie, ale pytam dla pewności.
Sprawdź połączenia masy i połączenia głównych kabli zasilających +12V na rozruszniku, alternatorze, skrzynce bezpieczników....
Spróbuj pchnąć dźwignię skrzyni biegów do przodu, przytrzymaj i próbuj odpalić To nie. Tu już jest skrzynia z wybierakiem elektronicznym. Nie mam styku o którym myślisz. Czy zmiana pozycji wybieraka powoduje zmianę wskazań na liczniku? (P,R,N,D)? Jeżeli tak, to jest plan "B" Poszukaj pod maską takiego przekaźnika: https://obrazki.elektroda.pl/7303039900_...
Witam Rozrusznik ma 2 wejścia na automacie 1 gruby kabel z aku po zapłonie i 1 cienki podający zasilanie do wyrzucenia bendixa przy kręceniu . Ja już z nerwów zgłupiałem po przyłożeniu napięcia na grube wejście to od aku , rozrusznik kręci bardzo szybko, po przyłożeniu na cienkie wejście kręci wolniej. Czy to nie ma być tak : przykładam napięcie na...
Z uszkodzonym immo nie zapali nawet " na po-pych " . Podejrzewam kostkę stacyjki , zdejm osłonę kierownicy, włącz zapłon i podaj zasilanie na kabel idący do rozrusznika . Chodzi o to że przekręcając na rozruch przy uszkodzonej kostce odcina zasilanie na sterownik silnika .
Do sprawdzenia połączenia kabli zasilających rozrusznik oraz połączenie masowe silnika z karoserią akumulatorem. Jak to jest w porządku to wilgoć dostaje się do rozrusznika i robi spięcie.
odetni zasilanie pompy wtryskowej kabel plusowy
Sugeruję najpierw sprawdzić stan kabli zasilających rozrusznik i czy nie ma zaśniedziałych styków."Masa" w aucie bardzo ważna, dlatego też sprawdź w jakim stanie jest kabel minusowy akumulatora i czy należycie są dokręcone klemy. Jeśli nie będzie zastrzeżeń, to chyba czeka Cię wymontowanie rozrusznika. W takim przypadku należy sprawdzić ułożyskowanie...
Witam, mój samochód w ostatnim czasie miał problemy z odpalaniem, przyczyną tego jest rozrusznik który myślałem ze ma już zużyte szczotki, po rozebraniu okazało sie ze wszystko jest ok, na czas następnej diagnostyki chciałem rozrusznik skręcić, niestety zdjęcie które zrobiłem przez zdjęciem rozrusznika skasowało mi się z telefonu i nie pamiętam jak...
Mając sprawny rozrusznik oraz naładowany akumulator, musisz mieć jeszcze sprawną instalację elektryczną tj. kable zasilające o odpowiednim przekroju, "czyste" styki w akumulatorze, styczniku oraz rozruszniku. Sprawdź, czy silnik ma należytą "masę" tj. pewne połączenie kablem pomiędzy minusem akumulatora a karterem silnika. Posłuchaj, czy podczas próby...
Napięcie na pomarańczowym kablu dochodzącym do cewki nie zanika ale nie wiem czy ma odpowiednią wartość. Zauważyłem że jak kręcę rozrusznikiem to iskra jest na kablu wychodzący z cewki ale jest tak słaba ze prawie jej nie widać. Można by pomyśleć że to wina modułu lub czujnika wału jest powodem tej słabej iskry ale wtedy nie palił by na zaciąg. Czy...
Podłączam się pod posta, bo mam podobny, a raczej odwrotny problem. Mam na jachcie pakiet baterii "hotelowych" i baterię rozruchową. Wszystko spięte w dość pogmatwany sposób jeszcze z ładowarką portową/inwerterem ładowarką solarną i z silnikiem. Jest też przełącznik wyboru baterii, ale podłączony dość dziwnie, bo czterema kablami +. Nie wnikając w szczegóły...
Czerwony kabel, to ładowanie, czarny może być masą lub gdy traktor ma światła, to zasila je prądem zmiennym. Przyglądnij się tym schematom. http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... Zrób zdjęcia, Twojego traktorka, wiele wyjaśnią.
Właśnie takie. Znalazłem przekaźnik. Jest ok. Kabel od rozrusznika do przekaźnika i dalej do stacji ok. Bezpiecznik ok. Brak napięcia zasilającego na przekaźniku. Sprawdziłem kabel od przekaźnika do sterownika pod deską rozdzielcza J519. Kabel ok. Brak błędów po podłączeniu do kompa. Może być że padł sterownik i nie wyświetla żadnego błędu.
zobacz wiązkę przy rozruszniku chyba kostka na dwa piny czerwony kabel tego co pamiętam, miałem podobny problem ostatnio
Rozrusznik jest zasilany (cewka)bezpośrednio ze stacyjki pin 50. Kabel chyba czerwono czarny. Reszta to problem z masa na silnik albo kabel plusowy albo rozrusznik . Bezp. może być np od świec.
Posłuchaj czy w momencie kiedy rozrusznik "cyka" to słychać tylko przesuw elektromagnesu, czy może rozrusznik obraca się a nie kręci kołem zamachowym. Jeśli by tak było, to trzeba wymienić sprzęgiełko /bendix/. Dodano po 11 Aha, zapomniałem. Powodem złej pracy może też być złe połączenie pomiędzy klemami a kablem doprowadzającym zasilanie do rozrusznika....
Czyli prosciej kabel masy styknac z kablem rozrusznika?? Jak tak zrobisz to będziesz miał zwarcie. Elektromagnes sterowany jest z plusa musisz podać na niego sygnał dodatni. Nie zmienia to faktu że musisz zewrzeć na stałe obwód zapłonowy bez którego nie ma nawet mowy o odpaleniu silnika. Zlokalizuj przewody przy stacyjce zewrzyj na stałe +12V, ACC,...
Czerwony to zasilanie rozrusznika Poważnie??
Do elektrita : w którym miejscu jest ta wtyczka bo nigdzie jej nie widzę ? Okazało się, że z przekaźnikiem wszystko ok tylko jest załączany jak się kręci rozrusznikiem :) Auto jednak czasem pali, czasem nie. Przekaźnik pompy zawsze działa i napięcia są na nim ok. Jednak na wtyczce pompy nie zawsze dochodzi zasilanie. Więc wszystko wskazuje, że gdzieś...
to nie jest wina akumulatora! , weź sobie ściągnij kapturek od jednej ze świec załóż jakąś inną lub sam przewód zbliż do masy i sprawdź jak będziesz kręcił czy jest iskra, jeśli nie to sprawdź czy jest zasilanie modułu w czasie gdy kręcisz rozrusznikiem(najlepiej żarówką) , jeśli będzie to prawie pewne że moduł lub czujnik , jeśli by jednak iskra była...
Cześć, sprawdź przekaźnik od pompy paliwa i zasilania cewek to jeden z tych 2 NAD komputerem - możesz zdjąć kapturki tych przekaźników i je ręcznie naciskać podczas judłania i zobaczyć czy zapali Cinquecento 900/Seicento 900 NIE POTRZEBUJE DO PRACY SILNIKA ŻADNYCH CZUJNIKÓW poza czujnikiem położenia wału, no i oczywiście muszą być podłączone obie cewki...
Witam, nie mogę znaleźć nazwy osłony kabla zasilającego do rozrusznika w motocyklu. Zwykły peszel plastikowy się roztopi. Na zdjęciu widać o co mi godzi. Nie wiem jak to nazwać i jak wyszukać. Kojarzy ktoś czy to się da dokupić bo nigdy sie z tym nie spotkałem.
Witam, chcę sobie zrobić odcięcie zapłonu na przełącznik na rozruszniku, bo już dwa razy mi się włamali. Auto z silnikiem 1.8t i rok 1997 Czy wystarczy to zrobić tak, że przetnę plusowy kabel zasilający rozrusznik przeciągnę sobie dwa kable do kabiny i pod oba końce podłączę sam przełącznik 0/1? Jeżeli tak, to moglibyście mi powiedzieć jakiej grubości...
Tam są tylko 3 kable. 1. Zasilanie (+) 2. Zapłon 3. Rozrusznik Znajdź który to plus nawet zwykłą żarówką dotykają kabla zapewne czerwonego i minusa akumulatora. Jak znajdziesz plus łączysz go na chwilkę raz z jednym raz drugim i już wiesz który to zapłon który to rozrusznik. Stacyjkę musisz też sprawdzić który pin z którym się łączy. Jeden będzie wspólny....
czesto w tych omegach gnije i sniedzieje zasilanie rozrusznika...ten gruby kabel od akumlatora do rozrusznika w miejscu przykrecenia do cewki na rozruszniku...a druga sprawa to pompa wtryskowa...gdy ciepla niechce zapalic polej zimna woda okolo 2-3 litrow po samej pompie aby ja troche ochlodzic i powinna zapalic bez problemu...moj znajomy tak sobie...
Twój kabel - jeśli jest z Alu, to ma oporność 2,86 miliohma, więc jeśli głośnik ma 4 ohmy, to na kablu tracisz 0,07% mocy. Z czego zasilasz ten wzmak w samochodzie? Bo 150A to tyle bierze rozrusznik w dieslu...
masa była sprawdzana, wszystko czyszczone. Zasilania sprawdzałem miernikiem. Wiem że nikt tego za mnie nie zrobi ale może ktoś mi coś poradzi, podpowie co to może być bo już wyczerpały mi sie pomysły. spróbuje jeszcze jutro na krótko połączyć zworką kabel od rozrusznika w kostce od stacyjki, wyklucze wtedy kostke
Witam Sugestie poparte pięcioletnim doświadczeniem: Zobacz czy wszystko jest ok z kablem zasilającym rozrusznik - ten najgrubszy idący od rozrusznika przez kanał bezpośrednio do akumulatora. Sprawdź jakość i czystość styków na tym kablu. Sprawdź Podłączenie masy od akumulatora do nadwozia, oraz masy silnika do nadwozia. W jakim stanie jest akumulator?...
Sprawdziłem schemat układu elektrycznego i wszystkie wiązki dotyczące wentylatora chłodnicy. Okazało się ze gdy auto było u mechanika, źle została podłączona masa. Zamiast do obudowy silnika została podłączona do kabla zasilającego rozrusznik gdzie prąd jest przez cały czas. Problem się rozwiązał. Dzieki wszystkim za pomoc. :)
Niedawno kupiłem taką lutownicę i jestem z niej bardzo zadowolony w moich sporadycznych pracach przy elektronice. Jest to OSS T-12 X Plus, wersja z zasilaczem oznaczonym na płytce drukowanej V5. Niestety lutownica ma wadę fabryczną - przy pełnym obciążeniu po 30 sekundach się pali. Już mam trzecią sztukę, bo każdą spaloną odsyłałem i w kilka minut...
Witam. Mam taki dosc egoztyczny pomysl :] Nie rozeznaje sie specialnie w elektronice chcialbym sie tylko dowiedziec czy cos takiego jest do zrobienia. Mam domek nad jeziorem do ktorego jeszcze nie dotarly linie elektryczne :] Do zasilania uzywam tam agregatu pradotworczego. Odpalanie go za kazdym razem gdy chce sie zapalic swiatlo, wlaczyc tv itepe...
Szaro-zielony - stały plus Czarno-czerwony - plus po zapłonie Czarny - plus po zapłonie (ale chyba powinna byc masa bo bez zapłonu jest) Czarno-żółty- plus w pozycji rozruchu Nie do końca. Styk "30" czerwony, stały plus Styk "P30" szaro/zielony, cienki. Plus służący do załaczania postojówek po jednej stronie. Zanika po załaczeniu zapłonu Styk "15R"...
:D Nie, nie powinien się spalić bez i z rozrusznikiem, ten bezpiecznik jest do zasilania instalacji elektrycznej skutera i przekaźnika nic poza tym. Rozrusznik jest zasilany prosto od akumulatora, a przekaźnik zamyka tylko obwód. Dodano po 3 Druga sprawa może być taka że główny kabel masowy od rozrusznika do akumulatora może być przegniły w środku i...
Nie spotkałem jeszcze samochodu w którym układ rozrusznika posiada bezpiecznik.Kabel zasilający jest podłączony bezpośrednio pod akumulator.Natomiast układ włączania rozrusznika może być zasilany poprzez styk stacyjki lub pośrednio poprzez przekaźnik,który jest uruchomiany poprzez stacyjkę.Elektromagnes włącznika rozrusznika pobiera prąd ok.50A.Odłącz...
a czy jest możliwe to przez słabą przewodność przewwodu zasilającego ?? np zasniedziałe styki ?? bądz coś w tym stylu ?? Skoro masz zaśniedziałe klemy i przewód ,to może to być przyczyną braku kręcenia rozrusznika ,sprawdz i oczyść kabel zasilający rozrusznik ,najlepiej to wyczyść papierkiem sciernym i klemy także ,mostki w aku ,:idea:,gdy to nie pomoże...
https://obrazki.elektroda.pl/9893853900_... Dodano po 2 Ten oznaczony czerwoną taśmą idzie do środka spr fizycznie na aucie Dodano po 1 To jest pod bezpiecznikami Dodano po 5 W drugą stronę ma jeszcze świece ( odcięcie zapłonu) Dodano po 2 Witam padły mi baterie w maszynce do lokalizacji kabli ten oznaczony czerwoną taśmą to fizycznie...
Panowie stycznik jest sprawny, podłączyłem zewnętrzne zasilanie do do tych wsuwek - rozrusznik kręci, okazało się, że kabel zasilający stycznik wychodzi z włącznika sprzęgła eletromagnetycznego napędu noży, rozebrałem ten włącznik, przeczyściłem, złożyłem, traktorek odpala z kluczyka. :spoko: Dzięki za wszystkie podpowiedzi i sugestie, bez Was bym sobie...
Może zacznę od początku. Auto stało 2 tygodnie w garażu. Nie odpaliło, na akumulatorze było 12.8v podładowałem do ok 13.2 i odpaliło. Jeździłem kilka tygodni i ponownie nie odpaliło. Stało 3 dni nie ruszane w 4 dniu odpaliło. Odstawiłem do mechanika. Bezpieczniki są sprawne, chyba że któryś został pominięty, podpowiedzcie gdzie ich szukać? Mechanik...
Witam forumowiczów, posiadam renault master 3 2015rok 2.3dci i mam z nim problem opisywany tu na forum ale nie ma odpowiedzi ani nawet podpowiedzi. Auto odpala lub nie odpala jak go naleci jedyny błąd jaki pokazuje lunch to df164, jest to błąd w uch. Rozrusznik sprawdzony działa a brak jest zasilania na kablu sterującym, prosił bym o jakiś schemat do...
Problem rozwiązany, brak sterowania przekaźnika zasilającego sterownik - uwalony kabel w wiązce w komorze silnika.
Sprawdź kabel przy rozruszniku bo to że masz uszkodzony potencjometr to jedno ale odpalić powinien tylko będzie działać ręczny gaz a nie nożny.
witam kolego mam taki sam problem mozesz troszki mnie bardziej poprowadzic chodzi jaki kolor kabla idzie na zasilanie ecu
Witam, problem dotyczy Renault Vel Satis 2.2 dCi rocznik 2002. Wyciągany był z niego silnik i stał odpięty od akumulatora jakieś 2 miesiące. Po włożeniu silnika i założeniu akumulatora pojawił się problem - wszystko - cała elektronika samochodu działa - nie chce jednak zakręcić rozrusznikiem. Dodam jeszcze w tym miejscu że gdy podaje się zasilanie na...
Planuję zakup praski w pracy mam Yato, natomiast na aukcjach znalazłem Mar-pol ciut tańszy lub Enegrotytan odrobinę droższy. Zastosowanie-mechanika pojazdowa i maszyn rolniczych. Głównie gdy trzeba dorobić kabel masowy lub zasilający do rozrusznika. Używana będzie hobbystycznie kilka razy w miesiącu. Będę używał w domu sam, a nie ludzie co średnio mają...
Dobry wieczór Szanownemu Gronu, Pacjent: Peugeot 206 1.4 8V 75 koni, rok 1999, 200 tys. km przelotu, BOSCH (zwykła skrzynka bezpieczników bez modułu BSM) Choroba: Czasami nie odpala lub gaśnie w trakcie pracy (raz umarł na światłach). Objaw: Okresowo niskie napięcie - ca 3,5V na bezpieczniku 25 (pompa paliwa) oraz bezpieczniku 34 (engine management)....
http://obrazki.elektroda.pl/9577248200_1... Po ponad 13 latach bezproblemowego użytkowania automatycznego wyłącznika rozrusznika wykorzystującego kontaktron i przekaźnik, okazało się, że jest to bardzo przydatna rzecz, szczególnie przy współpracy z przyciskiem "start-stop". Postanowiłem zmienić to rozwiązanie na nieco bardziej eleganckie...
a) łącząc przewody "jak na filmach" połączenie nie jest pewne i iskrzy, zainwestuj chociaż w jakiś włącznik jeśli nie w nową stacyjkę. b) odłączając akumulator na pracującym silniku prawie na pewno uszkodzisz alternator a właściwie regulator napięcia. c) słabe kręcenie może być efektem (prócz rozładowanego / za słabego akumulatora) słabej masy lub słabego...
Obstawiam nadpalone styki prądowe w automacie, trzeba sprawdzić czy po przekręceniu stacyjką w pozycję kręcenia rozrusznikiem pojawia się napięcie na przewodzie zasilającym rozrusznik (jeden gruby kabel idzie z aku do automatu drugi gruby (zazwyczaj miedziana plecionka) wychodzi z automatu i idzie do rozrusznika-pewnie na nim nic się nie pojawia tego...
Witam szanownych forumowiczów!!! mam zanosi sie na wielki problem z taką Ładziną , auto działało poprawnie i nagle przestało dzialac . po oględzinach nie ma iskry podczas kręcenia rozrusznikiem i na dodatek nie pracuje pompa paliwa (nie ma zasilanie) bezpieczniki są sprawne nie moge znalesc mondrego schematu i zaczynam demontować tapicerke prując instalacje...
Otóż wszelkie kombinacje z przekaźnikami są po to, żeby przy rozruchu silnika nie zniszczyć dodatkowego akumulatora i instalacji do niego więc jest on odłączony, rozrusznik i podstawowa elektryka zasilana jest z akumulatora zasadniczego I tu Cię zaskoczę, gdyż akumulator od rozruchu nie zasila w tym aucie żadnej elektryki! Poza tym przy słabym akumulatorze...
mercedes zasila rozrusznik kabel zasila grubo kabel kabel peugeot rozrusznik
klawiatura labtec volvo silnika alkoholem izopropylowym
Dell laptop - kod błędu 2000-0000, klawiatura nie działa Opel Vectra C benzyna - znaczenie napisu DG