Przewód oznaczony numerem 50.Wyłącznik powinien przenieść prąd pobierany przez wyłącznik elektromagnetyczny rzędu 10A.A nielepiej za pomocą przekażnika odciąć zasilanie pompy paliwa?
Elektromagnes sprawdzisz podłączając plus do cewki a minus do końcówki która zasila rozrusznik, wtedy sprawdzisz uzwojenie wciągające. Podłączając plus do cewki i minus do obudowy wciśnij rdzeń do końca, puszczając rdzeń sprawdzisz czy uzwojenie podtrzymujące działa.
Próbował bym go uratować. Będzie potrzebna lepsza pasta lutownicza bo ta plecionka nie jest nowa i bez oczyszczenia mechanicznego nic ci nie przyjmie. Nie polecam kwasu solnego przegotowanego z cynkiem bo z czasem wszystko odleci, chyba że dobrze to zneutralizujesz po lutowaniu. :| Dodano po 3 Jak ci plecionka dobrze przyjmie cynę to nic nie będzie...
Obydwa przewody to +, cienki zakończony tzw. samiczką na cewkę elektromagnesu, drugi gruby zasila uzwojenia rozrusznika. "-" jest na obudowie rozrusznika i nie ma do niego przewodu. Sprawdź tylko czy silnik jest połączony elektrycznie z karoserią
Po co jej montowali immobiliser to nie wiem skoro sej fabrycznie ma immo w kluczyku (fiat code) RFID . Fabrycznie jest odcięta pompa paliwa i cewka.
Będę zasilał rozrusznik 12V z instalacji 24V z przetwornika DC 24V/12V. Plus z przetwornika pójdzie na styk solenoidu, a co z minusem? Dać go na masę solenoidu, czy zostawić niepodpięty, a minus pójdzie z obudowy? Ciekawe czy 30A 12V wytrzyma przy rozruszniku.
Berlingo, problem prawdopodobnie ze stacyjką, bo gdy dociskam kluczyk ta pojawiają się kontrolki a jak odpuszczam to tylko od smarowania i absu zostaje, ponadto brak zasilania na rozrusznik (na tzw. wsuwke). 4 przewody ze stacyjki, czerwoby, zołty, pomarańczowy i niebieski, na czerwonym stały plus, na pomarańczowym po zapłonie, na pozostałych nic sie...
Jak nie masz stacyjki, to podłączasz prosto pod aku, może być gdzieś gdzie masz 12 V, piszesz o jakimś guziku, tak masz 12 V,z aku które zasila rozrusznik. Podłączasz tam włącznik do świec, reszta tak samo jak w poście wyżej. Nikt nie wie jaka jest tam instalacja, więc robisz porządnie tak jak jest w c-330 zakładasz przełącznik świec żarowych i stacyjkę,...
(at)himan Bardzo dziękuję za film. Wielce ciekawy - nigdy wcześniej nie widziałem zmierzonej takiej wartości prądu rozruchu. Właściwie to widziałem, ale sonda miała tak szeroki zakres pracy, że nie wyglądało to wiarygodnie. I to przy małym silniku. Mam 2,2 DCI, który stoi nie zapalany od tygodnia+. Takie autko do przewozu większych zakupów. Jutro koło...
Rozumiem ze nie kręci wogóle? Sprawdż modół z wbudowanymi przekaznikami który znajduje sie po lewej stronie auta obok reszty sterowników. Jeden z tych przekazników odpowiada za kręcenie rozrusznikiem, drugi zasila ster silnika.
Weźcie poprawkę na to że tu akumulator nie zasila rozrusznika bo go nie ma, poradzi sobie w tej sytuacji każdy nawet najtańszy żelowy, to tylko bufor nawet zapłonu nie musi zasilać.
Mam to samo. Odpalanie na przycisk. Rozrusznik przestaje kręcić w momencie kiedy znika zasilanie cewki przekaźnika od rozrusznika. Pytanie dlaczego ecu zasila przekaźnik , kiedy silnik juz odpalił ?Czy znaleźliście rozwiązanie ?
zobacz czy + zasilający rozrusznik nie wypalił się w klemie - czasem się zdarza; to co mówisz to się tak kasztanią rozruszniki jak nie ma blachy osłanaijącej od wydechu; być może przycisnełeś przy składaniu rozrusznika któryś z przewodów od stojana - przy zakładaniu dupki - tam włażą pod szpilki; zacznij tak: miernik pomiędzy kołek + aku a dolną śrube...
Nie wolno przerywać zapłonu. Odetnij zasilanie rozrusznika.
Czerwony to zasilanie rozrusznika. Przy takiej średnicy to nie będzie działać. A jeszcze tak zarobiony. Kolega niech poradzi się kogoś na miejscu z pojęciem. Na forum nie uzyska wiele pomocy z takim rozeznaniem w temacie.
no ok ale na ten czop + na którym mam 11V daje napięcie przewodem z tego akumulatora 12,9V (pod maską) i bez problemu pali chyba że jest gdzieś drugi akumulator który zasila rozrusznik tylko którego nie zlokalizowałem ewentualnie coś w rodzaju klemy pirotechnicznej z góry dzięki za info
Układ podobny do tego z malucha, gdzie też był przewód oporowy zasilający cewkę zapłonową. Cewka podczas pracy rozrusznika dostaje zasilanie wraz z rozrusznikiem, po odpaleniu przez drut oporowy ze stacyjki ograniczający prąd cewce, celem oszczędzania cewki. Cewka dostaje pełne zasilanie tylko podczas odpalenia, później do dalszej pracy starcza już...
Mogę doradzić bardzo prosty test. Weź czarny przewód rozruchowy. Jednego krokodylka zapnij do skrzyni biegów, a drugiego do minusowej klemy akumulatora. Następnie spróbuj zakręcić rozrusznikiem. Jeżeli zapali, to byłoby wskazywało na przewiany przewód masowy, który już został wcześniej wspomniany, lub jego zaśniedziały konektor. Jeżeli nie zapali,...
Pytanie brzmi czy się przepalił bezpiecznik ( zasila tylko b+ rozrusznik i alternator ) czy pękł z przyczyn mechanicznych. Zalutowane teraz jest?
Kolego, to że cewka w przekaźniku działa (klika) to wiem, bo informowałeś. Mnie chodzi o to, czy przekaźnik rozrusznika podaje zasilanie do rozrusznika tj. w czasie jego zadziałania. W przypadku, gdy nie jesteś tego pewien, to "zmostkuj" na chwilę oba przewody tj. ten który dochodzi z akumulatora (czerwony) do przekaźnika z drugim tej samej średnicy,...
Witam . Ile przewodów dochodzi do rozrusznika?. Zrób zdjęcia przwodów.Mogą dochodzić trzy przewody ; -gruby zasilający rozrusznik -znacznie cieńszy z dużym oczkiem ,pod ten sam zacisk -przewód do automatu(sterujący ),na końcówkę oczkową ,lub konektor w zależności od wykonania automatu rozrusznika.
Czasami spalenie tej cewki powoduje lewe zasilanie rozrusznika i finalnie jego destrukcję. KOnstrukcja stosowana w wielu silnikach.
Skoro słychać cykanie to automat coś tam działa, ale czy przekazuje plusa i czy w ogóle dociera tam plus zasilający rozrusznik... Zapodaj prądu na rozrusznik jak Kolega wyżej napisał i zobaczysz. Jeśli masz z tym problemy to jedź do byle mechanika i postawi diagnozę w mig.
ej no, przeginacie trochę z takimi opiniami... Wszyscy piszecie że to kiepski pomysł bo nie dotyczy was samych. Tak się złożyło że mam wadę serca i od jakichś 2 lat mam wszczepiony wspomniany w czyimś poście ICD. Uważam że takie pomysły to super sprawa, coś co może przybliżyć moje życie do takiego jakie miałem przed wszczepieniem. Wszyscy nawzajem cytujecie...
F8 na BSM. Zasila on styki przekaznika rozrusznika.
"15" ze stacyjki zasila cewkę,rozrusznik to jest"50" ze stacyjki-jasne.
Ja by sprawdził czy głòwny przewòd zasilający do rozrusznika nie założyłeś odwotnie niż powinin być, i teraz ramie wybieraka opiera siẹ o niego gdy wybierasz wsteczny!
Nie potrzeba interfejsu, trzeba natomiast sprawdzić czy w momencie nie działania rozrusznika jego automat dostaje zasilanie sterujące po przekręceniu kluczyka
Pokaż akumulator, głównie klemy. Takie "cienkie" przewody zazwyczaj łączą klemy z silnikiem, karoserią (masy) i zasilanie rozrusznika (plus).
Już się zarzekałem, że mój Fordzio otrzyma z tyłu napis "24 V" :lol: Jak już jest superzimno, co widzę na termometrze, to biorę z chałupki drugi akumulator, i podłączam szeregowo na drodze grubego kabla do rozrusznika. ( W Fordzie osobny kabel zasila rozrusznik, co stwarza możliwość) Rozrusznik dostaje takiego szwungu, że silnik chce z ramy wyskoczyć.(...
a da rade naładować akumulator 15 Ah moja prądnica ? w sumie tylko rozrusznik, stop i kierunki zasila
Witam Odpowiedź na pytania: - kable mogą zostać skręcone i zaizolowane. - nic się nie stanie jeśli radio będzie włączone podczas rozruchu silnika - instalacja w tym miejscu na pewno jest gdzieś zabezpieczona - na pewno jest jakiś bezpiecznik, który zabezpiecza ten obwód. Bez zabezpieczeń jest tylko zasilanie rozrusznika.
Sprawdź dokładnie, dokąd prowadzą przewody od przekaźnika. Na jednym powinieneś mieć stałe 12V. Drugi to zasilanie rozrusznika. To będą te dwa grubsze. Dwa pozostałe to cewka. Możesz spokojnie podstawić każdy przekaźnik o odpowiedniej obciążalności styków. Są takie na 40, a nawet 70A. Te ostatnie na pewno mają dwa konektory 9 mm. Na zdjęciach od Banana...
A nie jest tak że trzeba wcisnąć albo sprzęgło albo hamulec do odpalenia? Może czujnik padł i przerwał obwód. do sprawdzenia bezpiecznik pod maską 25A zasila cewkę rozrusznika. Do rozrusznika dojście z kanału.
Kolego sprawdź żółty cienki przewód idący do rozrusznika. Lubi się ułamać, taka wada fabryczna. Przewód ten zasila cewkę przekaźnika obwodu x, który to zasila wszystkie prądożerne odbiorniki w aucie.
Bo elektromagnes ma 2 uzwojenia: robocze, które go wciąga i podtrzymujące, to które mierzyłeś. Robocze jest podłączone drugim końcem do śruby zasilającej rozrusznik, jak skończyły się szczotki to nie było masy na tej srubie i uzwojenie nie działało. Zamiast kupować nowy elektromagnes kup nowy wirnik, albo zawieź Twój do tokarza, bo komutator w takim...
http://obrazki.elektroda.pl/6734021500_1... Naukowcy z Uniwersytetu Stanforda wszczepili królikowi rozrusznik serca o rozmiarach ziarnka ryżu, zasilany bezprzewodowo z baterii od telefonu komórkowego umieszczonej kilka centymetrów ponad ciałem zwierzęcia. Jest to pierwszy przypadek zasilania rozrusznika w ten sposób i niewykluczone,...
Sprawdź czy dochodzi zasilanie na elektromagnes rozrusznika po przekręceniu stacyjki na rozrusznik. Podłącz tam żarówkę. Wtedy będziesz wiedział czy to wina rozrusznika czy instalacji po stronie auta.
Nie wiem co tak stuka czy jest to automat z rozrusznika? Jeśli tak to winą mogą być przewody zasilające rozrusznik oraz przewód masy. Akumulator też oczywiście może być rozładowany. Sprawdź napięcie na akumulatorze.
30- zasilanie stałe dwa przewody czerwone jeden z napięciem drugi zasila odbiorniki bez zapłonu 15- zasilanie po zapłonie -czarny + lub 50 rozrusznik-czarno czerwony P-parking światła postojowe szary.P
Witam Szukałem i szukałem i w autku i w necie. Podejrzewam że źle zdefiniowałem problem. Dla mnie na słuch samochód odpalił natomiast dla ECM nie ma jeszcze minimalnych wymaganych wolnych obrotów dlatego dalej zasila rozrusznik i pomaga w uruchomieniu silnika. Ja panikuje puszczam kluczyk i przekręcam w pozycje OFF. Autko ma LPG i być może, szczególnie...
Co do rozrusznika to zobacz czy na tym cienkim przewodzie który do niego idzie jest zasilanie jak włączasz rozrusznik. Jak nie ma to raczej kostka stacyjki uszkodzona a jak jest to rozrusznik do naprawy. Nie masz czasem zbyt mało płynu hamulcowego?
Witam. Sprawdzić stan przewodu dodatniego który zasila alternator, rozrusznik, akumulator i tak samo masa karoserii i masa silnika. Oczywiście proponowałbym sprawdzić stan przewodów masy od reflektorów oczywiście.
Odłącz na próbę duży bezpiecznik na akumulatorze. Pierwszy od prawej zasila on Alternator i rozrusznik. Potem alternator do regeneracji, zmień w nim mostek na arc6020.
Kolego pisałem Ci już - masa silnika (z "minusa" akumulatora) musi być pewna i wszelkie połączenia elektryczne muszą być 100 procentowe. Kabel plusowy, zwykle w kolorze czerwonym, o dużym przekroju jest podłączony od "+" akumulatora do przekaźnika rozrusznika, a drugi o tym samym przekroju, w kolorze np. biało/czerwonym zasila rozrusznik poprzez zacisk...
Jeśli wyeliminujesz prawdopodobieństwo zwarcia to możesz. Pamiętaj, że rozrusznik bierze duży prąd, nawet 200A. Bendix ma 3 podłączenia. 1 obudowa - masa 2 gruby kabel - zasilanie rozrusznika 3 cienki kabel - zasilanie bendixa. Gdy odłączysz gruby kabel, to będziesz słyszał tylko klikanie. Daj przez bezpiecznik 20A.
sprawdz dokładnie instalacje i zasilanie przed włącznikem
W tych silnikach układy zapłonowe, to całkowicie oddzielne obwody. Cewki alternatora ładują tylko akumulator, nic więcej. Akumulator, zasila tylko rozrusznik. Prostowniki, to pojedyncze diody. Najprostszy sposób połączenia, to ten, który narysowałem - co z tego wyniknie?
Mam w swoim pasku aku 45Ah. Daje radę bez problemów. Proponuję sprawdzić oprócz przewodów WN i kopółki: - przewody zasilające rozrusznik; - przewody od alternatora; - przewody masowe. To są trzy miejsca gdzie może siedzieć jeszcze problem. Pozdrawiam
Może poprostu czopy akumulatora lub klemy są mocno zabrudzone ---zmierz spadek napięcia w czasie jak prubujesz odpalać --- podaj mase z akumulatora do masy silnika ---sprawdzić napięcie na zacisku 50 od rozrusznika w czasie pruby odpalenia ---sprawdzić zasilanie rozrusznika 30
Więc moje pytanie brzmi czy robię to standardowo + do + , - do masy czy jest jakiś inny sposób o którym nie wiem Innego sposobu nie ma. Plus akumulatora "dawcy" dajesz pod klemę zasilającą rozrusznik a minus dajesz do klemy połączonej z masą.
A z czego zasilasz ten rozrusznik ?
przekaznik podwujny jeden zasila 15 sterownika a drugi jak załacza sie w czasie pracy rozrusznika to ok bo załacza pompe od strony sterownika sprawdz obecnosc zasilania na styku roboczym to prosty układ
Naprawić auto a mierzysz dobrze. Posprawdzaj połączenia przewodów, masa silnika akumulator i masa karoserii akumulator, potem gruby przewód zasilający rozrusznik i ten gruby na alternatorze. Jeśli wszystko będzie OK a ładowanie nadal za wysokie, to regulator napięcia do wymiany.
Czyli zasilanie alternatora podłączone pod akumulator lub rozrusznik. Lecz na rozruszniku jest tylko jeden przewód gruby. Masz zasilanie na tym grubym przewodzie na alternatorze, jak zgaszony silnik? Może przy rozłączeniu rozrusznika, nie został podłączony przewód zasilania alternatora?
W tym modelu żarówka jest zasilana bezpośrednio z prądnicy prądem przemiennym z pominięciem regulatora. Zmierz napięcie na żarówce powinno być w zależności od obrotów ok. 9v-14v. Akumulator zasila tylko rozrusznik, wskaźnik poziomu paliwa, stop i migacze.
Sprawdź masę silnik-nadwozie -akumulator. Zasilanie (+) na rozrusznik (gruby przewód), oraz zasilanie na zacisk 50 automatu rozrusznika, po przekręceniu stacyjki na pozycję rozrusznik.
Akumulator zasila kierunkowskazy, rozrusznik, kontrolkę od kierunkowskazów, światło stop i sygnał a reszta idzie z alternatora. No właśnie nie wiem czy ma sens wymiany akumulatora jeżeli nie będzie ładowania. To w takim razie gdzie mam mierzyć napięcie i czy konieczna jest wymiana regulatora napięcia?
http://obrazki.elektroda.pl/7102974700_1... Może od początku. Mam fabryczną instalację 24V. Alternator który ładuje dwa akumulatory na aucie. Od tych akumulatorów chcę puścić dwa grube przewody do jednego akumulatora z tyłu pojazdu który zasila rozrusznik motopompe i radiostację. Ale w miejsce puszki ze znakiem zasilania muszę coś wstawić...
Sprawdź zasilanie rozrusznika. Może naderwana masa (-), może (+). Wiem że w tym modelu wadliwy był też alternator; pękająca obudowa, zwarcie cewek, walnięta dioda. Miałem parę przypadków gdzie przy nowym aku auto nie paliło przy zerowych temp. .Powód złe zasil. rozrusznika, szczotki, komutator itp. Pzdr.
Żółty przewód odpięty od elektromagnesu zasilający rozrusznik.
Skoro ten bezpiecznik zasila alternator i rozrusznik to coś ma zwarcie. Osobiście stawiam na to że rozrusznik nie ma siły przekręcić zatartego silnika. Bardzo typowa usterka, czyli panewki wału.
To zalezy, ktory rocznik tego auta.Jesli do95 to PCM ma jeden wtyk(komp jest chlodzony powietrzem zasysanym przez silnik)Obudowany jest caly plastikiem.ASD zasila nie rozrusznik,tylko obwody pompy,cewki i wtryskow.W nowszym modelu dochodzi jeszcze grzanie sond
Kostka stacyjki. Może tak być, że na czas pracy rozrusznika, aby więcej prądu dla niego zostało, stacyjka rozłącza pewne obwody, po odpaleniu i powrocie kluczyka z pozycji "rozrusznik" na "zapłon", zasila je ponownie. U mnie na pewno radio i zapalniczka, e.szyby :?: i wycieraczki, dmuchawy nie pamiętam, ale że to inne daewoo i kostka "psuła" głównie...
Pierwsze co, popraw masę z akumulatora na silnik i na karoserię. Potem zasilanie na rozrusznik, na końcu sprawdź wysterowanie rozrusznika (kontrolką minimum 21W), czy pojawia się zasilanie na cienkim przewodzie od automatu rozrusznika, oczywiście w chwili przełączenia kluczyka na "rozruch".
tak jak pisze pepe150 - BSM do wymiany . BSI nie wyśle komunikatu o włączeniu rozrusznika kiedy nie ma +APC.
Witajcie, Temat co prawda nie dotyczy stricte samochodu ale elektryka to elektryka więc mam nadzieję że pomożecie :). Zamontowałem wczoraj w ciągniku rolniczym nową kabinę. Zgodnie z instrukcją, główny kabel zasilający kabinę, powinienem podłączyć do rozrusznika. Kabel ten zasila takie elementy jak lampy robocze led 4 sztuki po 50W każda, lampę błyskową...
Sprawdź duże bezpieczniki na akumulatorze. Inaczej - na grubym przewodzie na automacie ma być stale 12 V. Sprawdź dużą żarówą. A, cykanie przekaźnika. W takim razie masz uszkodzony bezpiecznik, chyba 25 A, lub sam przekaźnik. Najczęściej pada bezpiecznik ponieważ zestyki elektromagnesu uległy wypaleniu i cały prąd zasilający rozrusznik idzie przez ten...
Proponowałbym zmienić tytuł bo tutaj nie kręci rozrusznik. Wyglada tak jakby napięcie spadało przez co odłącza wszystko - widać to pozachowaniu licznika. Do sprawdzenia masy i przewód plusowy pomiędzy akumulatorem i rozrusznikiem. Może coś nie łączy na bezpiecznikach. Trzeba znaleźć czy zasilanie znika na rozruszniku czy znika wcześniej przez co znika...
Nie mam w glowie wszystkich parametrow "mierzalnych" w ECU ni w BSI wiec trudno precyzyjnie odpowiedziec. W BSI jest to na pewno tylko detekcja pracy silnika do celow zarzadzania energia. Silnik nie uruchomiony, wiec parametr jest na nie. Nie mialem dotychczas problemow z funcja DAMP i nie mam z nia doswiadczenia. Jesli w ECU masz zgode na rozruch (rozpoznanie...
Witam. Swego czasu wykonałem podobny manewr. Poradziłem sobie w ten sposób, że ległem pod samochodem z przodu i podłączyłem akumulator do masy (gdziekolwiek) i do przewodu zasilającego rozrusznik (tego grubego). Autko otworzyłem, po czym przełożyliśmy aku na miejsce no i poleciłem wymianę wkładek w drzwiach. Jeżeli jest to 1.9 to rozrusznik jest ciężko...
Najprościej to coś takiego się robi na przekaźniku dwusekcyjnym. Jedna sekcja podtrzymuje przekaźnik żeby był włączony jak naciśniesz przycisk i puścisz a druga to obwód który zabezpieczasz. Przeciąć możesz albo kabelek zasilający cewkę zapłonową, kabelek od stacyjki który zasila układ elektryczny, rozrusznik, pompę paliwa lub co ci się żywnie podoba....
Jak akumulator.sprawdz masę i zasilanie rozrusznika.
Brak połączenia masy akumulatora z silnikiem lub karoserią, ewentualnie brak połączenia przewodów zasilających, alternator/rozrusznik/akumulator.
rozpiska połączeń przy kostce stacyjki 30-przewód czerwony 2,5mm to stałe zasilanie z akumulatora 30- jak wyżęj 15-przewód czarny 4.0mm t napięcie po załączeniu kluczyka tzw zapłon 75-przewód żółto czarny 2,5 i 1,0mm to zasilanie odbiorników mocy (światła, ogrz. szyb itp) P - szaro żółty to zasilanie świateł postojowych po wyłączeniu kluczyka 86S- czerwony...
Czy ten przewód masowy jest tego samego przekroju co przewód zasilający rozrusznik.Rozładowanie akumulatora może robić wiele rzeczy.Jaki jest prąd tego rozładowania i w jakim czasie to następuje ,godzina, dwie ,następny dzień.Rozładować może nawet przekaźnik świec żarowych gdy nie będzie się wyłączał,sprawdź to czy świece grzeją na zapalnym silniku.
" Może to być za słabe zasilanie komputera EDC przerwa w przewodach rozrusznika , coś ze sterowaniem rozrusznika po stronie zasilającej albo zła masa rozrusznika ewentualnie silnika . Może to być za słabe zasilanie komputera EDC przerwa w przewodach rozrusznika , coś ze sterowaniem rozrusznika po stronie zasilającej albo zła masa rozrusznika ewentualnie...
Miałem podobnie, po przekręceniu kluczyka w pozycję rozruch palił się bezpiecznik. Na krótko palił bez problemu. Przyczyna takiego stanu rzeczy to spadek napięcia gdzieś w instalacji. Po przekręceniu w pozycję rozruch cewka rozrusznika zasilana jest ze stacyjki ale posiada ona drugie uzwojenie i jeśli cewka nie zostanie prawidłowo wysterowana (za niskie...
Chodzi ci o przełącznik "stop silnik" wytrzyma tam nie ma dużych prądów zasila tylko dwa przekaźniki "przekaźnik rozrusznika" i "przekaźnik odcięcia obwodu rozrusznika"
Czyli prosciej kabel masy styknac z kablem rozrusznika?? Jak tak zrobisz to będziesz miał zwarcie. Elektromagnes sterowany jest z plusa musisz podać na niego sygnał dodatni. Nie zmienia to faktu że musisz zewrzeć na stałe obwód zapłonowy bez którego nie ma nawet mowy o odpaleniu silnika. Zlokalizuj przewody przy stacyjce zewrzyj na stałe +12V, ACC,...
Iskra standardowo (koło magnesowe - cewka) ale zasilanie rozrusznika elektrycznego oczywiście z akumulatora.
Rozrusznik zasila walcarkę do przetwórstwa gumy. Nie podlega pod UDT. Nie chcemy rezygnować z tego układu tj. opornica olejowa + silnik pierścieniowy, bo mamy w zapasie dodatkowy silnik jak również identyczny rozrusznik. Problem jaki się pojawia to wycieranie się styków na skutek przełączania stopni przy częstych rozruchach. Powstają też niewielkie...
Nie może być tak, że włączenie któregoś z czujników świateł stop powoduje złą pracę rozrusznika. Jeden i drugi musi dać prawidłowe zasilanie na światło stop, które z kolei zasila cewkę stycznika rozrusznika. Przypuszczam że mogą występować jakieś anomalie związane z masą silnika lub masą instalacji elektrycznej. Na przykład brak masy silnika (przerwany...
Bardziej wygląda na zasilanie przekaźników o których pisze tommir, jeden zasila sterownik, a drugi rozrusznik ( nie chce mi się wierzyć że obydwa jednocześnie świrują). W takim przypadku sterownik nie zapisuje błędu.
Ten bezpiecznik zasila również ESOS i myślę że tam jest problem sądząc po objawach.Albo przetarty przewód najbardziej prawdopodobne) albo zwarcie w cewce.Obejrzyj przewód przy pompie wtryskowej i dalej czy nie leży gdzieś na gorącej rurze.Skoro nie odpalał a kręcił to zawór na pompie najbardziej podejrzany(i jego zasilanie) Bezpiecznik ten nie zasila...
Hm... chyba akumulator samochodowy nie dałby rady zasilać rozrusznika przez 10 minut.
Z tego co wiem to w tym samochodzie tylko rozrusznik jest na 24v reszta instalacji na 12v. W momencie kręcenia rozrusznikiem zwierany jest przełącznik i podaje on tylko na rozrusznik 24V po zakończeniu kręcenia rozrusznikiem przełącznik zasila instalację samochodu 12v
Miałem 2 przypadki w pandzie, że przegnite były blaszki łączące piny gniazda komputera z jego płytą PCB. Raz objaw dokładnie taki jak opisany, innym razem nie podawane zasilanie na pompę paliwa.
Element to elektryczny dogrzewacz płynu chłodzącego montowany nad rozrusznikiem i zasilany stałym plusem, robi zwarcie. Dostęp od dołu po demontażu rozrusznika.
Witam . Przewód zasilający (+) z rozrusznika ,lub akumulatora do śrubyM8,natomiast kontrolka (jej)koniec do zacisku konektorowego.Jeżeli nie masz oryginalnie kontrolki ,to możesz ją dorobić .Zasilanie kontrolki (+ po kluczyku )lub włączeniu wyłącznika prądu (masy),drugi koniec kontrolki do wspomnianej końcówki konektorowej.
To zobacz zasilanie z kostki stacyjki czy nie ginie. Żarówką nie miernikiem. Pewnie kierunkowskazy też giną a działają jedynie awaryjne.
Dziś nie stosuje się takich "rozruchów". Samochód się naprawia i musi odpalić z akumulatora. Kiedyś gdy nic nie było (oprócz kamunizma) i samochody były prymitywne, takie stosowanie "wspomagaczy" miało sens. Ale jeżeli autor już tak bardzo chce to najlepiej zdobyć trafo 230/12 symetryczne o mocy około 1kVA, do tego diody lub mostek o nominale około...
Wiesz w latach 70 sprawdzałem to przez transformator bezpieczeństwa na 24V. I było to opisane w podręcznikach elektromechaniki. Bierz miernik i sprawdź czy po demontażu wirnik nie ma przebicia pomiędzy komutatorem a osią wirnika Skoro kręci bez wtrysków stawiam na rozrusznik/zasilanie.
Pompa zasilająca ma za zadanie napełniać paliwem pompę wtryskową. wystarczy poluzować odpowietrznik na pompie wtryskowej i pompować ręczną dźwignią do wypływu paliwa. Jeżeli leci to membrana jest w porządku. następnie kręcąc rozrusznikiem, jeżeli leci z odpowietrznika paliwo to mamy info że krzywka na wałku i popychacz również są ok. Jeżeli ciągnik...
znajomy mieszkający w tej kamienicy był przekonany że to prądowa. Co to w ogóle znaczy, że jest "prądowa"? Nie rozumiem tego. Która instalacja jest bardziej "prądowa" - 230VAC zasilająca np. oprawę LED 7W, czy 24VDC zasilająca rozrusznik TIR-a?
W zwykłej stacyjce VW, są zaciski: https://obrazki.elektroda.pl/4298849600_...
Zadziała, jednak zwróć uwagę na przekrój przewodu łączącego zacisk 30 stacyjki z akumulatorem. Kabel ten zasila wszystkie odbiorniki i dodatkowe obciążenie może spowodować jego przegrzanie. Ja podłączyłbym dodatkowy przewód do klemy lub do zacisku na rozruszniku.
Tak . Świadczy że styk na automacie jest słaby , Albo przewód zasilający , albo przewód włącznika elektromagnesu.
Sprawdź bezpiecznik przy klemie akumulatora, rozrusznik ma zasilanie poprzez ten bezpiecznik.
Zanim zacznę grzebanie w kablach nie wiem który jest od zasilania. Żeby sprawdzić czy dostaje napięcie. Osiem ostatnich znaków VIN?
zasila kabel rozrusznik mercedes zasila rozrusznik rozrusznik trafic rozrusznik
mercedes actros błędy hamulce moduł programator pralka indesit mikrofala czesci
falownik solis renault visteon
Ikona odkamieniacza świeci po odkamienianiu - co robić? Jak wymienić kostkę systemu SCA w lampie Metz 32 CT 3