Zapewne tak, jak jest w obecnych samochodach elektrycznych. Silnik asynchroniczny, zapewne trójfazowy sterowany przez inteligentną elektronikę. Samochód taki można sobie wyobrazić jako urządzenie gromadzące energię, a hamowanie silnikiem (czyli odzysk energii do baterii) jest płynne i uzależnione w samochodzie od stopnia naciśnięcia hamulca a w układzie...
Czy jest możliwość wykorzystanie tego dodatkowego akumulatora 11,1v do zasilania awaryjnego silników w razie rozładowania akumulatorów ? Tak można zasilać max. 11,1V przez ESC ( upewnij się jakie max. napięcie dopuszcza ESC na zdjęciu słabo widać jaki to ESC ), tylko będziesz miał zwiększone obroty silników.
Taki zamysł: Jeśli wykorzystasz stycznik trzy torowy to jeden biegun lampki sygnalizacyjnej podłącz bezpośrednio do -24V zasilania bateryjnego.
Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby włączyć zapłon bez silnika pod maską. Druga opcja-zdemontować moduł z silnika i podać zasilanie bezpośrednio na piny silnika
binkom to ma być awaryjne zasilanie silnika pompy centralnego ogrzewania o mocy ok. 120W, dlatego falownik trójfazowy odpada.
Zobacz tu: :wink: http://www.ise.pl/forum/viewtopic.php?t=...
dużo mniejsze 100-200kW W tym zakresie mocy to masz lokomotywę w Bieszczadach: https://pl.wikipedia.org/wiki/Kp4 https://pl.wikipedia.org/wiki/Bieszczadz... wiec nie wiem czy takie dużo mniejsze są te silniki. wytwarzające ruch obrotowy pod wpływem ciśnienia pary A napęd śruby w torpedzie czy napęd samochodu Saab to jakiego ruchu...
Na tym styczniku nie, bo musi być styk NO. Ponadto według opisu, styk roboczy też jest NC, a więc nawet jeśli styk pomocniczy byłby NO, lub zostałby zastosowany dodatkowy przekaźnik do sterowania, to w przypadku nawet krótkiego zaniku zasilania, oraz po włączeniu zasilania, a także w sytuacjach awaryjnych, ten układ załączałby silnik, co może być bardzo...
pozwolę się podłączyć do wątku. cyruss, co oznaczają wyprowadzenia PAD1 i PAD2 na twoim schemacie? I jeszcze jedno pytanie, Czy taki układ można wykorzystać do systemu ładowania ciągłego? Chodzi o to że mam urządzenie do podtrzymania zasilania awaryjnego silnika 12V o małym prądzie. W przypadku zaniku napięcia z sieci przekaźniki przełączają + i - silnika...
Zrobisz jak uważasz. Ja dałbym styczniki na zasilaniu mocy falowników, zasilane z obwodu bezpieczeństwa i jak są hamulce na silnikach, to zasilanie ich przez obwód bezpieczeństwa.
(at)atmx Ten aparat służy do zdalnego wyłączenia-wyzwolenia wyłącznika nadprądowego przez podanie napięcia np. 220VAC na wejście wyłącza wyłącznik nadprądowy typu PKZM albo GV2 lub GV3. Można go połączyc z jakimś przekaźnikiem nadzorczym, np braku fazy czy obniżonym lub zawyżonym napiecia zasilania silnika, albo z przyciskiem awaryjnego stopu tzw. grzybkiem.
Brak połączenia CAN pomiędzy modułami MR i FR nie jest konieczne do uruchomienia silnika. Zostanie on uruchomiony w trybie awaryjnym, ale powolna, ograniczona jazda jest możliwa.
Nie nadaje się, ponieważ silnik buczy. A przy okazji się grzeje. Dla silników komutatorowych nie ma znaczenia czy jest zasilany prądem sinus, czy prostokąt. Natomiast silniki asynchroniczne klatkowe przystosowane są do zasilania prądem sinus. To, że masz coś takiego kilka lat o niczym nie świadczy. Napisz ile czasu silnik pracował na zasilaniu awaryjnym....
A technicznym rozwiązaniem Twojego problemu jest wykonanie układu sterowania silnikiem za pomocą stycznika i wykonanie przycisku wyłączania awaryjnego. A jak to wykonać??
Witam Opiszę przypadek agregat do zasilania awaryjnego silnika 3f 0.55 Kw Parametry agregatu 5.6 Kw 3 f - 2,9 Kw 1 f tak podaje serwisówka prądnicy T100 SC http://www.nsmsrl.it/UserFiles/file/man/... W czym problem robiłem testy i zasila ten silnik bez żadnych problemów , ale chciał bym podłączyć podczas jego pracy światło o mocy 216 Wat ( 6 świetlówek...
Bez zasilania,czyli usterka silnika też można awaryjnie odblokować.
Jeżeli nadal chcesz zamienić akumulator NiMh na pakiet 5s Li-Ion 18650. Składasz, kupujesz pakiet 5s. Do ładowania pakietu, np. przetwornica step-down z kontrolą napięcia i prądu lub inny dowolny układ kontrolujący proces ładownia. Ze względów bezpieczeństwa, dodatkowo zainstalować BMS. Przykładowa przetwornica step-down: https://obrazki.elektroda.pl/1114592000_...
Witam serdecznie użytkowników elektrody. Mam małą zagwozdkę, zostałem poproszony o montaż awaryjnego zasilania dla bramy garażowej w stacji postoju karetek. Silnik rurowy, który został zastosowany, to jakiś chińczyk: Model: Kraftmaster 140 Napięcie: 230 V Moc: 380 W Pobór prądu: 1,68 A https://obrazki.elektroda.pl/8643808800_... Sterowanie...
Witam, jest to: Kategoria 0 - zatrzymanie niekontrolowane, poprzez bezzwłoczne odłączenie zasilania od napędów tu masz przykład (co prawda za stycznikiem jest przemiennik ale dla samej idei nie ma to znaczenia) http://www.falowniki.pilicka.pl/falownik... http://obrazki.elektroda.net/28_12420725... pozdrawiam
Oczywiście, z tą pompą na powrocie masz rację. Skupiłem się na wysokich temperaturach glikolu i przez moment zapomniałem gdzie jest pompa :) . Ale widziałem też schematy instalacji z pompą na dopływie wężownicy. Nie mam pojęcia dlaczego ktoś montuje pompy po stronie wysokich temperatur. Widzę, że pompa 12V Ci się spodobała. Chcesz przerobić swoją istniejącą...
Sprowokuj wystąpienie usterki przy podpiętym testerze diagnostycznym w trybie logowania parametrów. Takie zgaśnięcie silnika to może być albo usterka elektryki (chwilowa utrata zasilania) albo awaryjne wyłącznie silnika na skutek usterki krytycznej - czujnik ciśnienia paliwa lub czujnik położenia wału.
Bardzo dobrze wyczytałeś :) heh Najlepiej to podjedź gdzieś na kompa aby zobaczyć jakie błędy pokazuje, bo to że elektrozawór nie działa od EGR może być inna przyczyna, generalnie skoro mówisz że autko nie ma mocy to obstawiam, że turbina nie kręci, jest "wyłączona" przez komputer z przyczyny innej usterki o ile sama w sobie jest sprawna, generalnie...
Robus 600 ma bardzo duży zakres regulacji prędkości od 9-18m/s. Stąd pewnie silnik na 12 V a resztę załatwia elektronika. Zestaw zasilania awaryjnego do tego napędu tez jest na 24V.
Chcę zapytać czy to się może udać mam pompkę basenowa 25W 230V, przetwornice 300W samochodowa Czy w tym wypadku, najprostszym rozwiązaniem nie byłoby jednak zastosowanie pompy 12V lub 24V DC? Poza uproszczeniem całego układu unikniesz także zupełnie niepotrzebnych strat związanych z przetwornicą. System byłby tez znacznie tańszy i bardziej niezawodny:...
Sprawdziłem schematy. Do 2013 roku klasyczne rozwiązanie — przerywacz kierunkowskazów i wyłącznik świateł awaryjnych przełączający zasilanie (30/15) i łączący wyjście przerywacza z stroną L i R. Bezpiecznik od awaryjnych jest w komorze silnika, a bezpiecznik od kierunkowskazów pod kierownicą. Proponuję sprawdzić przerywacz kierunkowskazów. Według schematów...
Krzysztof Reszka , uważam że ze względów bezpieczeństwa. Oryginalne przecinarki mają to rozwiązane na dwa sposoby : za pomocą przycisków zał. , wył. + przycisk awaryjnego zatrzymania lub wyłącznik główny + przycisk awaryjnego zatrzymania. W pierwszym przypadku następuje trwałe rozłączenie obwodu sterowania poprzez przerwanie obwodu podtrzymania zasilania...
Dajesz na każdy silnik włącznik z odczepem na którym jest realizowane podtrzymanie. A na początku układu dajesz wyłącznik awaryjny który odetnie zasilanie.
Przekaźnik PK-3P (kategoria AC-7a) nie nadaje się do zasilania silników trójfazowych, potrzebujesz stycznik z kategorią AC-3. Dodatkowo w instalacji uwzględnij wyłącznik awaryjny blokujący pracę maszyny niezależnie od stanu sterownika Logo.
Kostki stacyjki, lub przekaźników. Sterownik silnika nie dostaje zasilania 15. W Golfie 6 to kostka stacyjki już chyba taka fikuśna niskoprądowa i mniej awaryjna. http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php...
Witam! Dokładnie tak to wygląda jak opisał kolega Sławek.Wielu producentów stosuje zasadę że podczas rozruchu zasilanie ma być doprowadzane tylko do niezbędnych elementów takich jak np.sterownik silnika czy immobiliser.Niektórzy producenci owszem stosują dodatkowe małe akumulatorki ale one z kolei służą (tak myślę)do nieco odmiennych funkcji typu podtrzymanie...
Ten schemat jest na nic, przekaźnik zadziała na 230V bo trzeba na sterowniku CS ustawić max obroty jako awaryjne zabezpieczenie pieca. W twoim schemacie przy zasilaniu z trafa miałeś zwarcie i podawałeś na pięcia na silnik. Dodano po 7 https://obrazki.elektroda.pl/3199649500_...
Na razie delikatny sukces - w nadkolu zgnił wewnątrz izolacji przewód zasilający sterownik. . A no gnije tam we wiązce za lewym błotnikiem kabel ze stałym plusem zasilający UCH; ale wtedy nie działają też kierunki, awaryjne, wycieraczki, zamek, bo całe UCH nie ma zasilania. Co do ciągle świecących zegarów to szukał bym awarii w wiązce silnika, w miejscu...
Jak dla mnie schemat jest nazbyt skomplikowany i można go uprościć. Na jednej linii masz sterowanie cewką i zasilaniem silnika. Zazwyczaj sterowanie cewką i zasilaniem silnika robi się dwiema osobnymi liniami. Czy wyłączenie awaryjne musi też odcinać kondensator? Nie wystarczy odciąć zasilanie cewek styczników ?
AVE... Ogniwa Peltiera są za mało wydajne - to już lepiej iść drogą radioizotopowego generatora termoelektrycznego i użyć gigantycznej liczby termopar. Alternatywnie silnik Stirlinga - wynalazca zbudował kilka silników dużej mocy...
Przy takim długotrwałym eksperymencie to rezystory musiałyby mieć moc porównywalną z mocą pompy. Przy długotrwałym... Jeśli szybko policzyć, to 0,9KW przy 230V to ok. 4A, z czego na jeden rezystor przypada połowa wydzielając na nim moc (I²R) ok. 40W. Próba, o której pisałem w #20 może trwać 5÷10 sekund. Po tym czasie będzie wiadomo czy pompa ruszyła,...
Witam Ze sterowaniem silnikiem trojfazowym z użyciem falownika i jakiejś chińskiej centrali nie powinno być żadnych problemów. Centralę można użyć do obsługi wejść: radioodbiornik, fotokomórki, krańcówki (o ile istnieje takie wejście), wyjść: lampa, zasilanie akcesoriów, a z wyjścia zasilania silnika można obsłużyć dwa styczniki do sterowania silnikiem...
Silnik 1,6d z golfa lub vwt3 + prądnica trójfazowa .
Silnik który posiadasz musiałby pracować na sieci połączony w gwiazdę, a przy zasilaniu z falownika połączony w trójkąt. Najlepszym rozwiązaniem byłaby zmiana silnika na taki na napięcie 230V/400V. Można też dołożyć do silnika przełącznik d/Y, ale istnieje ryzyko, że ktoś nieuważnie włączy do sieci silnik połączony w trójkąt. Dlatego też tutaj, pomijając...
W takim układzie jak masz na zdjęciu pracuje tylko listwa optyczna - dwa czujniki 3-przewodowe, połączone tak samo (kolorami). Inne układy nie wykorzystują wejścia 2.5, a 2.4. https://obrazki.elektroda.pl/2429119200_... Brama ma enkoder widoczny po zdjęciu plastykowej osłony na napędzie - jest tam złącze zasilania silnika oraz złącze...
Cześć, Ostatnio elektryk wykonał w moim domu adaptację do przyłącza agregatu. W rozdzielnicy zamontował przełącznik źródła zasilania na sieć, agregat, jak również rozprowadził to zasilanie na wszystkie 3 fazy. Powoduje to, że podczas pracy agregatu mam napięcie w każdym obwodzie. Przyłącze agregatu mam zlokalizowane w garażu, do którego dostępu broni...
Znalazłeś stałe zasilanie kompa. A odciąć możesz tylko plus po stacyjce. Jeśli przetniesz stały plus to silnik za każdym razem jak go odpalisz będzie pracował w trybie awaryjnym.
Ok sprawdzę A tryb awaryjny da się wyłączyć inaczej czy tylko przez podpięcie komputera?
Posiadam silnik elektryczny z samochodu Kia Optima PEHV. Chciałbym wykorzystać go w jakiś sposób. Np jako prądnicę, zasilanie awaryjne, ale nie wiem jak podejść do tematu. Może ktoś ma jakie rady lub doświadczenia w tym zakresie. Z góry dziękuję Robert
Witam zwiększając wkładkę bezpiecznikową należy zwrócić uwagę na odciążlność połączenia zasilania silnika, tak aby w sytuacji awaryjnej nie spowodować 2-go miejsca pożaru co do wkładek, jeżeli nie stosujemy żadnych innych zabezpieczeń to lepiej zastosować wkładki typowe do silników o ch-ce: aM
(at)romulus73 Autor, spec od GSM, wrzucił obrazek, będący odzwierciedleniem czegoś, co później dookreślił jako kawałek przepompowni. Ja zaryzykowałem powyżej twierdzenie, że jest to układ oferujący możliwość awaryjnego zasilania silnika/silników i to pasuje moim zdaniem, bo schematu układu sterowania tym ustrojstwem już autor zapewne nie ma. Otóż- w...
Może twórca tematu zacznie od podania (zmierzenia) mocy pobieranej przez dwa silniki, dmuchawę i sterownik.
Czyli zgadzasz się ze mną ... jak mówi praktyka lepiej mieć więcej źródeł awaryjnych niż jedno, albo jedno pewne i wystarczającej sprawności. Tak, zgadzam się z Tobą. Szczególnie jeśli ma to być rozwiązanie awaryjne, warto stawiać na jak największą sprawność i elastyczność układu, biorąc pod uwagę także niski stopień komplikacji i bezawaryjność. Szczególnie...
Chodzi o rozłączenia a dokładnie o awaryjny stop. A wiadomo jak awaryjnego stopa używa się często. Sugeruję awaryjny stop zrealizować po stronie zasilania z sieci. A co do zeznań: sterownik AVR z obsługą klawiatury i sterownik scalony (MOSFET) dla silnika. Są więc dwa sterowniki a mi chodzi o ten drugi. "Ten drugi" to element wykonawczy a nie sterownik.
Do naprawy wystarczył zwykły multimetr, już na pierwszy rzut oka moje podejrzenie padło na włączniki. A mnie ostatnio wystarczyła zwykła probówka żarówkowa z dwoma żarówkami 230 V połączonymi szeregowo. Multimetr mógł przekłamać, neonówka również, a takie ustrojstwo od razu wykryje brak jednej fazy w układzie zasilania kolejnego silnika maszyny.
Dlaczego uważasz temat za wyczerpany? Może czegoś się jeszcze nauczysz. To, że coś ci się nie podoba, nie znaczy, że nie jest to wykonane z normami budowy jednostek pływających. Wiesz, że na nich też wymagany jest uziom? I instalacja odgromowa? I przepięciowa? I wiele więcej jak na przykład autostart silnika/silników przy zejściu poniżej zadanego progu...
Co to ma być ? Chcesz regulować obroty albo i nie? Jakieś herezje techniczne. Przy pomocy diod nie zrealizujesz takiego połączenia, jeżeli chodzi ci o zasilanie silnika awaryjnie z akumulatora, a normalnie z regulatora napięcia. Podłącz sobie oba źrodła zasilania poprzez odpowiednio spolaryzowane diody i z tego zasil silnik poprzez regulator.
Po raz kolejny wspominam w tym wątku, że samochód elektryczny nie jest dla wszystkich. Nikt go nikomu na siłę nie wciska. Kogo stać - sobie kupi, kogo nie stać - będzie na siłę szukał minusów. No tak, nikt nikomu nie wciska, ale jak porobią zakazy na auta paliwowe to nie będzie wciskanie, tylko własny wybór :) Tak nawiasem mówiąc to te auta elektryczne...
Witam Odświeżam temat ponieważ mam ten sam problem. Jak kolega dostał się do środka lub otworzył maskę silnika? Pozdrawiam
(at)balonika3 Krańcówkę oświetlenia to masz tam, gdzie jest litera P. To o co pyta autor raczej wygląda jak jakiś przycisk awaryjny lub rozłącznik, ponieważ rozłącza całe zasilanie zarówno oświetlenia jak i silnika sprężarki. Poza tym symbol elementu rozłączającego, sterowanego ręcznie. Może to być coś w formie wciskanego grzybka.
Sterownik Bramster taki za ok 130zł. U mnie też jest gwint trapezowy o skoku 4mm/obrót. Jaki silnik chcesz zamontować. W pierwszym pości piszesz o motorze od pralki a teraz o zasilaniu awaryjnym z akumulatora ale do silnika będziesz potrzebować 230v. Łatwo można przyspieszyć otwieranie przesuwając mocowanie ramion bliżej zawiasów drzwi. Osobiści pomyślałbym...
Zasilanie nazwijmy "awaryjne" które chcesz podłączyć do lodówki musi spełniać odpowiednie parametry aby nie uwalić silnika. Nie każdy UPS nadaje się do zasilania silników itp. urządzeń.
Tego typu układy występują w agregatach - poszukaj układów auto-start. Zazwyczaj układy zasilania awaryjnego sterują załączeniem i wyłączeniem agregatu - załączenie jak zaniknie zasilanie sieciowe i wyłączenie jak powróci (i jest stabilne np 2 minty)
Do zmiany kierunku wystarczą dwa przekaźniki. Pierwszy odcina zasilanie od silnika (przycisk awaryjny grzyb). Drugi zmienia kierunek.
Jeśli zadajesz takie pytania to odpowiedź jest jedna - jedź do fachowca, sam go nie odetniesz. Tym bardziej że pewnie nawet nie wiesz co to za alarm. I nie chodzi tutaj ani o bezpiecznik, ani o przekaźnik - teoretyzując to należy wywalić fizycznie moduł alarmu - czasem wystarczy odciąć mu zasilanie, żeby zdeaktywować syrenę i awaryjne, zmodyfikować...
Do takiego prostego wentylatora to żaden schemat nie potrzebny. Masz 4 przewody 2 grube to stałe zasilanie, 1 cienki pljus po kluczyku, drugi cienki sygnał PWM ze sterownika silnika. Jak pojawi się + po kluczyku a nie będzie PWM zakresie 20-80% wypełnienia to wentylator ruszy w trybie awaryjnym na maksymalnych obrotach. Także albo ECU go z jakiegoś...
...która będzie w stanie zasilić lodówkę, czainik itp. Akurat zasilanie czajnika z tego typu źródła nie jest dobrym pomysłem. To urządzenie bardzo prądożerne, o mocy kilku kilowatów i wymagające dostarczenia wielkich ilości energii. Znacznie rozsądniejsze jest wykorzystanie innych metod awaryjnego ogrzania wody. Świetnie sprawdza się na przykład awaryjna...
Witam Do awaryjnego zasilania napędu ( silnik 3 fazowy) bramy wjazdowej do hali fabrycznej poszukuję w/w przetwornicy. w sytuacji zadziałania awaryjnego wyłączenia zasilania obiektu ( przycisk "Pożarowy wyłącznik prądu) nie ma możliwości jej otwarcia z zewnątrz. MA być zasilana z baterii akumlatorów napięcie 12 lub 24 lub 48V ( jedno z nich) Bateria...
Działa. Lodówka po odłączeniu z prądu na 1.5godz I załączeniu z agregatu szarpnęła 800W na starcie ale to chwilowe. 1000W też ruszył spokojnie ale razem nie podłączałem bo nie lubie takich ostrych tekstów. Ciekawi mnie tylko opcja przełacznik oszczednosci pracy. "w trybie oszczędnym. Ten tryb pozwala wykorzystywać generator inwertorowy na małych obrotach...
O ile nie masz urządzeń trójfazowych to pchanie się w trzy fazy trochę bez sensu. Lepiej jedna a solidna. Choć wielkie brawa za konstrukcję. Ja do tematu podszedłem trochę inaczej, wykorzystałem silnik z chińskiego skutera 4t. Do tego alternator coś 160A 12V, akumulator 100Ah złomowy ( niby) i przetwornica czysty sinus 3kW. Wyszło to grosze bo silnik...
orinoco napisał- Czy to co piszesz o wyłączniku S-O-A to jest jego nazwa? Bo chciałbym poszukać na Allegro, ale nie bardzo wiem jak to nazwać. To się nazywa przełącznik zasilania agregat-sieć. Posiada on 3 pozycje- sieć-zero-agregat / o czym wspomniał kol. wola / Niektóre ZE wymagają, aby zgłosić fakt zastosowania takiego awaryjnego zasilania.
Ja też zastanawiam się na wysprzęglaniem silnika w przypadku braku prądu (na zasadzie sanek- przy braku prądu można odsunąć silnik od zębatki) lub zastosowaniu zasilania awaryjnego z akumulatora tylko w tym przypadku zamierzam wykorzystać zasilanie z gniazda zapalniczki w samochodzie i przewodu łączącego to gniazdo z mechanizmem bramy. Poniżej schemat...
Witam, noszę się z zamiarem zbudowania agregatu prądotwórczego / generatora o napięciu wyjściowym 12V i prądzie 50A. Ważne żeby urządzenie było lekkie i miało zwartą konstrukcję, ułtawiającą przenoszenie. Przeznaczenie to awaryjne źródło zasilania silnika łódki wędkarskiej i szybka ładowarka akumulatorów na kempingu /łodzi. Myślę, że najprostszy zestaw...
Jeżeli to jest agregat asynchroniczny ze wzbudzeniem kondensatorowym to raczej odpada takie zastosowanie bo będzie bardzo duża zmienność napięcia wyjściowego w zależności od stopnia obciążenia i prędkości obrotowej silnika czego elektronika nie . Jaka jest moc obciążenia ? Jeżeli nie jest duża to proponowałbym bym agregat inwetorowy , czyli taki z wbudowanym...
lampka ABS nie ma z tą usterką nic wspólnego, problem tkwi tylko i wyłącznie w obrębie modułu Jetronic Skoro wiesz lepiej - to po co pytasz? Jeżeli początkowo zapalenie lampki ABS wiązało się z zakłóceniami w pracy silnika, to prawie na 100% były zaniki w zasilaniu obu sterowników (co wskazuje na "srebrny przekaźnik") Jeżeli elektronika silnika zostanie...
Kolega raczej ma marne pojęcie, taka masa czujników nie siada nagle, jest problem z zasilaniami czujników albo z wiązką, miernik sprawdzanie Koledze zalecam, auto wkręca się do 3000 obrotów bo wchodzi w tryb awaryjny. Przypuszczalnie wzrost temperatury powoduje utratę ciągłości zasilania stąd też na zimnym jest wszystko OK. Ale jak Kolega sobie życzy...
Zatrzymanie awaryjne mam z PLC. Wyłącznik awaryjny ma być stricte do wyłączenie całego układu zasilania w razie gdyby PLC się zawiesił. Silnik z falownikiem musi i tak być zatrzymywany w razie awarii razem z pozostałymi napędami osi.
Witam!!! Potrzebuje pomocy!!! Chcę zrobić układ zasilania awaryjnego coś na przykład UPS-a tylko na napięcie stałe. Będę zasilał z niego napęd silnika szeregowego. JAko baterie będe wykorzystywał 2 połączone szeregowo akumulatory 16Ah. Całość będzie zasilana z przetwornicy 660/24VDC. KOncepcja mojego układu jest następująca: Po zaniku napięcia z przetwornicy...
Na gazie w trybie awaryjnym także nie odpala? Skoro na zegarach nie masz kontrolki silnika to wygląda jak by ECU nie dostawało zasilania, dla pewności nagraj filmik żeby było widać zegary jak przekręcasz kluczyk żeby zapaliły się kontrolki na zegarach.
Pompka CO jest silnikiem indukcyjnym, więc dodatkowo wygładzi napięcie z przetwornicy, może się tyko trochę mocniej grzać. Takie napięcie nie powinno jej zaszkodzić.
(at)aro55 Przetwornica musi generować niemal czysty sinus do zasilania silników prądu przemiennego. Zdajesz sobie sprawę z trudnosci wykonania takiej przetwornicy ?
Witam Mam pytanie czy instalacja BRC Sequent24 MY07 posiada możliwość awaryjnego odpalenia na gazie (z tego co wyczytałem to tak - proszę o potwierdzenie)? I jak powinno wyglądać podłączenie zasilania centralki? U mnie zasilania na zapłonie brak, pojawia się dopiero przy uruchomionym silniku i nie mam możliwości wciśnięcia przycisku na przełączniku...
Rozwiązanie bez sensu gdyż łącząc równolegle akumulatory tracisz to na czym Ci zależy czyli niezależne od silnika zasilanie echosondy. Tak spięte akumulatory będą pracowały jako jeden, prąd będzie pobierany równocześnie z obu. To w jakim stopniu będą się one rozładowywać zależy od ich stanu (m.in. rezystancji wewnętrznej). Rozwiązanie ma jeszcze dodatkowy...
Panowie znalazłem w gratach taki przekaźnik z zasilacza awaryjnego do kompa. Czy będzie dobry do załączania zasilania zamiast dużego włącznika krzywkowego?
1. Czy masz NHK? Tzn możliwość podnoszenia awaryjnego za pomocą korby? 2. Czy silnik z wałkiem jest zamontowany na "sztywno" w jednej osi, czy porusza się na łożyskowanych konsolach podczas podnoszenia i opuszczania? 3. Czy podczas "zacięcia" słychać "buczenie" silnika czy też jest zupełnie cicho? 4. Czy opisane objawy dotyczą podnoszenia i opuszczania?...
Na moje oko jest brak jakiegoś zasilania No właśnie nie bardzo, bo jakby ECU nie miał zasilania to wtedy wentylator startuje w trybie awaryjnym, chyba że i on nie ma zasilania po kluczyku. I to by potwierdzało brak sterowania przekaźnika głównych obwodów silnika i sterownika silnika. Ten przekaźnik daje + po zapłonie także dla modułu wentylatora. Obstawiam...
przetwornicy przetwornicą, bo nie znam się, Tak chyba działają wszystkie UPS-y i zasilania awaryjne. Przecież teraz większość urządzeń ma na zasilaniu przetwornice. To co mam nią zasilać? Żarówki i transformatory? Może silniki, które z pewnością lubią sinus modyfikowany... Ogólnie to coś musi być nie tak, a ja chciałbym mieć jakiś punkt zaczepienia,...
Proszę sprawdzić czy falownik nie ma funkcji zatrzymania awaryjnego. Daje to większe bezpieczenstwo niz odcięcie zasilania. Np po odcięciu zasilania silnik porusza się jeszcze przez powiedzmy 1,5 sekundy energią z falownik a po "awaryjnym wejściu" falownika jest hamowany momentalnie. Proszę również pamiętać o ustawieniu parametrów typu "autostart po...
Moim zdaniem najlepszym rozwiązaniem jest prosty układ, który po puszczeniu pedału przyspieszenia, zwiera zaciski silnika przez rezystor mocy. A hamulec, zwykły mechaniczny, który będzie niezawodny nawet ze sporej górki. Siła hamowania zależy od siły nacisku na pedał hamulca. A przyszłościowo rozważyłbym pilota zdalnego sterowania do odcinania zasilania...
Raczej nierealne abyś mógł spełnić swoje oczekiwania. Silniki na 24V raczej niedostępne. "Kolanko" - czyli przegub jest zastosowane wraz z przekładnią do rolet (zamiast taśmy czy sznura) i nie ma racji bytu z silnikem. Są silniki z NHK -czyli ręczną obsługą za pomocą korby ale tylko w sytuacjach awaryjnych przy braku zasilania i są ok. 50% droższe od...
Wujek Google tłumaczył? "stację zasilania Edison skonsolidowaną " :) Dla dużej instalacji komputerowej (mainframe!) zafundowano awaryjne generatory, napędzane silnikami spalinowymi. Gdy światło zgasło - okazało się że ich rozruszniki są zasilanie z sieci :).
Ja uprościł bym jeszcze rozwiązanie z paskiem i kołami pasowymi. Wystarczyło by przekazać napęd z silnika przez gumową rolkę na drzwi. Czyli skrzydło drzwi poruszało by się bezpośrednio po rolkach napędzających. Gdyby zrezygnować z jakichkolwiek przekładni można by hamować silnikiem (lub silnikami), a podczas awaryjnego hamowania nawet zmienić polaryzację...
Wie ktoś za co jest odpowiedzialny opisany przeze mnie wyżej bezpiecznik nr 104 ? (niem.:motorversorgung , ang.:supply engine) z tłumaczenia wynika ZASILANIE SILNIKA ale co to oznacza w praktyce? Czy w tym silniku jest jakiś moduł zasilania? Czy to chodzi o sterownik silnika?Naprawdę jak ten bezpiecznik był spalony to silnik odpalał od strzała ale zaraz...
Jedyne co próbowałem to taki manewr, że z płytki mocy, wychodzi kabelek na zewnątrz obudowy z taką białą wtyczką, na którym jest na stałe 24V DC i próbowałem podłączać pod ten kabelek. Podłączając tak, silnik nawet nie drgał. Cooooo https://obrazki.elektroda.pl/3088662400_... Z tego co pamiętam to jest wtyczka służąca do podłączenia...
Alarm był oryginalny, ale jest odłączony i wyprogramowany z BSI. Zasilania raczej ok, nie ma problemu z silnikiem, zapala na dotyk, nie przerywa podczas jazdy, tylko te awaryjne.
Dziękuję za zainteresowanie :) Dziwne jest to że ta dmuchawka chodzi po przełączeniu na zasilanie z sieci, czy zwykły UPS mógłby rozwiązać problem? czy zwykły UPS APC zrobił by mi czystą sinusoidę? Podłączyłbym do tego UPS-a tylko sterownik pieca przez który idzie pompa CO, dmuchawka i silnik podajnika ekogroszku na czas zasilania awaryjnego . Czy UPS...
- a to o twojej niedojrzałości świadczy znacznie wyraźniej, niż szczeniackie złośliwości. Ale może kiedyś zrozumiesz, że nauka jest ciągłością, gdzie nikt nie zaczyna od wynajdywania koła, a postęp opiera się na wykorzystywaniu wcześniejszego dorobku. Przyznam, że nauczony dotychczasowym doświadczeniem, nie zakładałem, że podasz konkretne źródła odnoszące...
Jak luźna rurka układu zasilania w powietrze może być przyczyną nieodpalania silnika? A tryb awaryjny to inksza inkszość, jak MAF mierzył głupoty to czemu nie? Moc mogło ciąć.
Falownik to urządzenie energoelektroniczne przetwarzające napięcie (prąd) stałe na przemienne, sinusoidalne lub do niego zbliżone. Przemiennik częstotliwości najczęściej składa się z prostownika i falownika. Tak więc falowniki mają zastosowanie w przemiennikach częstotliwości, a te z kolei najczęściej służą do regulacji obrotów silników indukcyjnych...
Telewizor, laptop, PlayStation powinny działać na tej przetwornicy, którą masz. Napięcie sinusoidalne jest potrzebne do zasilania silników indukcyjnych i transformatorów sieciowych. Połączenie równoległe akumulatorów o jednakowych parametrach to bardzo dobry pomysł. Akumulatorom nic się nie stanie, jeśli przed połączeniem zostaną wyrównane ich napięcia....
z tego co wyczytałem dwa piny na sterowniku plus i minus oraz po zapłonie. Tylko czy potrzebny jest czujnik kąta skrętu ten na maglu ? czy magiel może zostać oryginalny ? Bez czujnika pozycji wału na maglu wspomaganie nie ruszy więc magiel musi być odpowiedni. Oprócz zasilania sterownik wspomagania potrzebuje jeszcze sygnału pracującego silnika, i...
Na elektrodzie jest kilka projektów zasilań awaryjnych, możesz dodatkowo wykorzystać ogniwa fotowoltaiczne do podładowywania.
I kto by pomyslal ze mozna odpalic autko zwierajac jeden kabelek z kostki z aku choc oprocz silnika zadna elektryka nie dziala włącznie z tablicą i wszystkimi wskaźnikami stawiam na ecu
Napędy z silniami na 24V, płynna przyjena praca, spowolnienia na końcu ruchu, wykrywanie przeszkody (gdy brama stawia opór). Kolejna zaleta to że dokupujesz karte ladowania dwa aku i masz awaryjne zasilanie. Napędy z silnikami na 230V bez enkodera to w mojej opinni poprzednia era automatyki do bram.
Witam Jak w temacie brak prawego przedniego kierunkowskaza w lampie, tył i lusterko działa. Po wypięciu zasilania SAM w komorze silnika i podpięciu, na włączonych awaryjnych żarówka swieci przez 5 sek. wiec raczej SAM przy silniku jest sprawny 🙃 I pytanie czy moduł SAM w komorze silnika dostaje sygnał z tylnego modułu SAM? Jeśli tak to czy komunikacja...
Jeśli masz hak holowniczy i 13 pinowe gniazdo, to można tam podać zasilanie. Można również podać zasilanie na śrubę + rozrusznika, trzeba się jakoś wczołgać pod samochód i zdemontować osłonę silnika
awaryjne źródło zasilania awaryjne przełączanie zasilania przełączenie zasilania awaryjne
podsłuch telefon analogowy silnik piły elektrycznej podłączenie wtyczki kolory
tuner harman stacja lutownicza
Wymiana licznika VW T4 1.9 TD - zielona płytka Brak sygnału na telewizorze podczas korzystania z Netflixa