Wyłącznik uderzeniowy, bezpieczniki, zasilanie cewki zapłonowej sprawdzone?
Po wymianie BSM pali. Może się komuś przyda. Biały gruby przewód który wychodzi z żółtego gniazda BSM to zasilanie cewki rozrusznika .
na początek sprawdzić mase i zasilanie na cewkę
Typowy czy nietypowy - pinologia komputera w Boschu jest ta sama, czyli 29 i 30. Musiałeś się walnąć o jeden pin. Powinno być tak: 1 - cewka 1-4, sterownik wtrysku pin 30. 2 - cewka 2-3, sterownik wtrysku pin 29. 3 - zasilanie, kondensator przeciwzakłóceniowy. 4 - zasilanie, podwójny przekaźnik wtrysku pin 1.
Mam pytanie czy instalacja gazowa jeżeli jej zasilanie podpięte jest pod zasilanie cewki zapłonowej może stwarzać opisane problemy ?
Zasilanie cewki pin 3 z przekaźnika podwojnego pin 5 elektronikę.
A poszukaj czy masz zasilanie na cewkach
jak jest zasilanie cewki +12V to pozostaje tylko czujnik na kole do sprawdzenia.
Hej. Od razu na wstępie zaznaczam, że jestem tu po raz pierwszy, więc nie wiem, czy takowy temat się już pojawił, czy nie. A więc. Mój Citroen C4 z rocznika 2006 w benzynie miał problemy z odpalaniem. Winowajcą okazała się być kostka zasilania cewki zapłonowej, kupiłem nową, ale nie wiem, jak ją podłączyć. I tutaj moje konkretne pytanie, czy ktoś może...
Ja mam hydraulike i tu pod maską to wszystko inaczej wygląda Skrzynka jest po prawej stronie i tam jest tylko zielony przekaznik ale on działa Dodano po 31 Jednak to cos z tym przekaznikiem systemowym. na 30 jest tylko 0.2v tak samo i na plusie cewki przekaznika.skąd on bierze zasilanie?
Skoro nie ma napięcia na bezpieczniku F2 a przekaźnik klika to masz przerwę na BSM między zasilaniem cewki przekaźnika a bezpiecznikiem. Chyba nie do końca jest tak jak napisałeś. Wtedy by przekaźnik nie klikał.😉
Dzień dobry, Poszukuję informacji nt przewodów przekaznika wentylatora w Citroen Berligo XTR. Wiem że 2 cięższe są do cewki, natomiast biały idzie na dmuchawę. Chciałbym prosić o pomoc w namierzeniu zasilania przychodzącego ponieważ nie mam tam zasilania, a wszystkie bezpieczniki są sprawne i podmienione.
Najlepiej pompa paliwa lub cewka zapłonowa. Tzn zasilanie cewki.
Bezpieczniki sprawdzone są ok.Kluczyki tez bez skazy i jeden i drugi.Zastanawiam się czy nie jest winny wyłącznik uderzeniowy,oczywiście jeśli taki w tym modelu jest.Brak zasilania pompy paliwa ,cewki zapłonowej.Podałem zasilanie odzielnie pompa się odezwała elektrozawór również ,ale i tak nie zapalił.
Zasilanie na cewki jest? A komputer co mówi?. Które cylindry? 1 i 4 czy 2 i3?
To sprawdź najpierw na wtycze DIS-a , na 3 masz zasilanie i pomiędzy 3,2 i 3,1.P
Biały + podświetlenie,czerwony + zasilanie,zielony obroty i czarny masa takie powinny być od zegara. I zielony pod pin 1 lub 2 cewki.
Sprawdzić czy jest iskra przed rozdzielaczem potem sprawdzić czy są impulsy zapłonu na cewce i czy jest zasilanie cewki, potem sprawdzić czy jest zasilanie i masa na module zapłonowym i czy jest przejście miedzy modułem a cewką, potem sprawdzić cewkę w aparacie zapłonowym.
Sprawdź napięcie na zasilaniu cewki. W warunkach takich jak byś sprawdzał pompę.
Aby sprawdzić układ oprócz cewki wystarczy w twoim przypadku podłączyć żarówkę 1.2W pomiędzy styk zasilania /czyli 2-gi/ i 4-ty. Po włączeniu zapłonu masz mieć impuls a kręcąc rozrusznikiem masz mieć impulsy/ miganie żarówki/ wtedy wiesz na pewno że układ jest dobry oprócz cewki. Jeżeli brak impulsów może być uszkodzony moduł lub czujnik a nawet przerwa...
Jezeli jest nowa cewka i modul zaplonowy, ktorych jestes pewien to sprawdz jeszcze czy ta cewka dostaje zasilanie. Czy pompa pracuje? Czy wtryskiwacze dostaja napiecie i czy podczas rozruchu dostaja impulsy wtrysku?
Panowie dziękuję za pomoc każdy z was wniósł coś od siebie przejrzałem jeszcze raz masy i zasilanie i zobaczyłem małą nasadkę od klucza która zwierała plus wychodzący z cewki rozrusznika i masę samochód pali od szczała pozdrawiam
Jaka jest, wg ciebie, roznica miedzy "0" (V?) i "masa"? Dodano po 26 11 - zasilanie mocy 1 przekaznika 2 - zasilanie cewki 1 przekaznika 1, 9 - wyjscie mocy 1 przekaznika 10 - sterowanie cewki 1 przekaznika 8, 15 - zasilanie mocy 2 przekaznika 14 - zasilanie cewki 2 przekaznika (normalnie +APC) 12 - zasilanie ECU (wyjscie) polaczony z 14 przez diode...
Wiązka jest sprawdzona, nie ma żadnych uszkodzeń, nie ma zwarcia do masy, zasilania ani zwarć między przewodami. Moduł sterowania wentylatorem jest nowy, poza tym i stary i nowy zostały dokładnie pomierzone na stole (oba przekaźniki działają i nie ma oporu na stykach wykonawczych). Opór cewki przekaźnika około 70 ohm. Doskonale wiem, że zasilanie na...
Cewka po przekreceniu kluczyka daje napiecie ok 11.90V Cewka powinna dawać kilkadziesiąt kV więc 11,90V to trochę mało :D Może chodzi o zasilanie cewki? Sprawdź czy jest iskra i czy wtrysk podaje paliwo podczas kręcenia rozrusznikiem.
Witam, w berlingo z 97roku, silnik 1.4 beznyna, sterownik magneti Marelli, brak iskry i brak wysterowania na wtryski, odczytane 2 błedy: brak wysterowania na cewkę. W parametrach podczas kręcenia rozrusznikiem, czujnik czyta obroty z wału (tak ok 250obr/min) jednak wtryski nie dostają sterowania, zasilanie jest. Na wtyczce od cewki brak zasilania ,...
Koledzy tak straszą tym CAN-em, ale czy to taki problem, czy ten komputer nadzorujący poprawność pracy instalacji wyczuje przy poborze 55W żarówki mijania - dodatkowy pobór 2 watów cewki przekaźnika? Żadna inna ingerencja w układ nie występuje. Reszta to pobór zasilania z klemy. Gdy zrobi się to według opisu - będzie dobrze. Z resztą prosta próba: pod...
Citroen C4, benzyna, BSM L04-00. Nie odpala brak napięcia na bezpiecznikach pompy i cewki. Po podłączeniu bezpośrednio napięcia na bezpiecznik cewki pali bez problemu. Podejrzewam przekaźnik w BSM ale nie wiem gdzie znajdują się wyjścia do jego sterowania.
Kolego mariuszfala, w 2,2 HDi po odpięciu akumulatora albo wyjęciu bezpiecznika zasilającego BSI immobiliser blokuje się na przeciąg co najmniej 1 minuty - należy spokojnie odczekać i będzie dobrze. Co do klucza - bateria w pilocie służy wyłącznie do zasilania pilota zamków, transponder immobilisera jest zasilany bezprzewodowo z cewki anteny zamontowanej...
Sprawdż najpierw zasilania wszystkich czujników czy jest na nich 5 V. Podejrzewam, że na czujniku położenia wału będzesz miał cos ok. 1,5 - 2,5 V zamiast 5. W tej sytuacji sprawdź pod obciążeniem instalację tego czujnika, prawdopodobnie bedzie OK. Dlatego po kolei wypinasz wszystkie czujniki i patrzysz sie kiedy napiecie powróci do prawidłowej wartości....
Witam, Ten błąd jest kasowalny po zapłonie czy nie? Czy przy tym błędzie występował jeszcze jakiś inny? Sprawdź zasilanie na czujniku wałka między pinem 1 a masą . świeci się pomarańczowa lampka od silnika i silnik nie daje się uruchomić. ECU widzi obroty wału podczas kręcenia rozrusznikiem?
Z tym "wyczuwaniem" oporu żeś wyskoczył. System nazywa się DEPHIA czyli "Détection de Phase Intégrée à l'Allumage" http://y.odoul.free.fr/TP%20CONTROLER%20... To jest odpowiedź cewki dla układu zasilania o zapłonie cewki. Cewka pracuje w parze 1-4 i 2-3 Zarówno na cylindrze 1 i 4 jest iskra jednocześnie!
Witajcie koledzy. Mam problem z citroenem C3 1,6 HDI 2008r. Samochód należy do moich rodziców. Z dnia na dzień przestał kręcić rozrusznikiem. Sprawdziłem bezpieczniki i są sprawne. Odkręciłem rozrusznik i okazało się że szczotki się skończyły. Jedna skończyła się totalnie i szurało po komutatorze miedzianą linką od szczotki. Wymieniłem szczotki i sprawdziłem...
Walki ze sterownikiem ciąg dalszy. Zdjąłem trochę tego-czegoś różowego i odkryłem, że zasilanie idzie z emitera na masę przez baterię czterech oporników połączonych równolegle. Dwa z nich odpadły same, trzeci po chwili, czwarty trzyma się mocno. Z ich oznaczeń (o ile dobrze odczytałem) wynika, że mają po 0,22 Ohm każdy. Razem mają więc 0,055 Ohm. To...
Jeżeli jest zasilanie na cewce a nie ma na pompie paliwa to: -brakuje zasilania na przekaźniku podwójnym, -uszkodzona wiązka Sygnał do cewki podaje komputer, jeżeli cewka ma 4 pinowe gniazdo to masz tak: +12, masa, i 2 sygnały z komputera. Jeżeli na cewce by nie było zasilania, to można by było obstawiać immo lub komputer.
Przekaźnik ma wyjścia załączające cewkę i wyjścia prądowe. Trzeba sprawdzić napięcie sterujące przekaźnikiem. Po włączeniu zapłonu na przekaźniku powinien pojawić się plus. Jeżeli jest to małogabarytowy przekaźnik bez elektroniki to plus powinien pojawić się na styku oznaczonym 86 to jest jedno wejście zasilania cewki załączającej. Drugie wyjście z...
Jestes pewien, ze chcesz kontynuowac? Najwyrazniej nie masz zielonego pojecia o elektryce w samochodzie. Cewki maja stale zasilanie +12V na jednym koncu i ECU podaje mase na drugi koniec aby przekaznik zadzialal. Trzeba sprawdzic, czy na kostce przekaznika (pin 85 lub 86 wg DIN - inaczej wg dok. PSA) jest to zasilanie po wlaczeniu zaplonu. Pomiar bezposrednio...
Też tak myślałem, ale po włożeniu normalnego przekaźnika okazuje się że nawiewu wnętrza dalej nie ma, tz jest ale dopiero jak się uruchomi silnik, ale wtedy żarzy mi się ładowanie, może za mała rezystancja cewki przekaźnika. No sam nie wiem. A co z tymi 2,5V po włączonym zapłonie na zasilaniu tego przekaźnika? to chyba coś nie tak.
Witam Kody błyskowe w Polonezie 1.6 MPI odczytałem i pokazało mi dwa błedy 45 i 85. Deawoo i Opel, pokazuje błąd 45 : Sonda lambda - zabogata mieszanka Citroen błąd 45 : Sterowanie cewki zapłonowej (cewka 1) a błąd 85 : Przekaźnik zasilania sprężarki klimatyzacji Czy może mi ktoś je przetłumaczyć poprawnie jakie to są błędy w Polonezie 45 i 85.
Udało mi się dzisiaj do wszystkiego samemu dojść zdobyłem schemat instalacji elektrycznej silnika no i znalazłem przekaźnik odpowiedzialny za odłączanie wtrysku podłączyłem zamiast niego emulator (zasilanie cewki do przewodów zasilania emulatora, 1 kanał do przewodów NC przekaźnika) i okazało się że wszystko działa dobrze. Po wyregulowaniu zwłoki ładnie...
Iskry nie było i niema pojawia sie tylko na moment napięcie stałe 12V na zasilaniu cewki żeby była iskra musi być przerywana na drugim końcu cewki to zadanie ma wykonać komputer ale tylko wdetdy gdy dostaje informację od czujnika położenia wału i sam jest w pełni sprawny na początku tego forum wszystko dokladnie opisałem
Witam. W tej cytrynie problemem jest ciągłe nierytmiczne tykanie przekaźnika w BSI nad lewą nogą kierowcy. Przekaźnik tyka gdy silnik jest na biegu jałowym oraz w momencie zwiększania obrotów. Na równych obrotach innych od biegu jałowego tykanie nie występuje. Przekaźnik nie tyka gdy wyjmuję bezpiecznik 30A oznaczony jako "E" przy BSI. Nie działają...
Serdecznie witam. Pacjent jak w temacie. Brak zasilania na wtryski, pompę i cewki które idzie z BSM sterowane przez sterownik wtrysku. Po podaniu na krótko, auto i tak nie odpala. Chcę przemierzyć zasilania, lecz w mojej autodacie nie mam schematu do tego silnika. Proszę o pomoc jeżeli ktoś takowy posiada.
Witam mam problem nie odpala auto jak w temacie, pompa pompie wtryski podają lecz brak iskry, cewka nowa (oryginalna) zasilanie cewki ok (czasami odpala)zmieniony komputer, dodam ze jak nie pali to diagnoza pokazuje głupoty w parametrach a jak odpali to parametry sa poprawne.Myslalem ze immo odcina ale nie powinny wtryski podawac, diagnoza pokazała...
Przetestowałem żarówką zasilanie cewki, żarówka świeci porównywalnie mocno jak przy wcześniejszym przyłożeniu jej bezpośrednio do zacisków akumulatora, nie przygasała przy próbie odpalenia. Mierzyłem napięcie na żarówce, w czasie kręcenia rozrusznikiem było trochę ponad 9V, do 12,5V podskoczyło dopiero kiedy skończyłem kręcić. Czy to prawidłowa wartość...
Takie objawy to immo! Najpierw poczytaj jak działa immo w grupie PSA! To nie VAG że gaśnie zaraz po odpaleniu. Za podanie zasilania do pompy paliwa i cewki odpowiada przekaźnik podwójny. Masa podawana jest przez komputer po odczytaniu immo w trakcie rozruchu, a przy przełączeniu na zapłon powinna się uruchomić pompa na jakieś 3 sekundy.
Prosto z 15: BSM czarna kostka, pin 9 - niebiesko-zielony (idzie od bezpiecznika F16 7,5A) - do ECU kostka A pin 28. Z przekaźnika: BSM czarna kostka, pin 7 - biało-czarny (od bezpiecznika F11 15A) - do ECU A1 ten sam przekaźnik: BSM czarna kostka, pin 18 - brązowy (od bezpiecznika F22 20A) - do ECU A5. Sterowanie na przekaźnik z ECU A72 na pin 10 czarna...
Dzięki za zainteresowanie georgesgr. Tak jak sugreował patryk-84a, pomyliłem jeden z sygnałów sterujących z zasilaniem. Istotnie dwa (szary i biały) idą do ECU, a trzeci (szary) idzie do skrzynki bezpieczników. Ponieważ to model z 2003 to jest tam moduł BSM B3. Chwilowy spadek napięcia na jednym z sygnałów sterujących to albo awaria ECU (dość mało prawdopodobne,...
Witam Potrzebuję schemat instalacji elektrycznej do citroena c5 II 2.0 hdi , rok produkcji 2005 Mam problem z zasilaniem cewki sprężarki klimatyzacji , nie wychodzi napięcie na cewkę , była wymieniona chłodnica , nabita gazem , i po 1 dniu pracy znów problem , okazało się że cewka jest padnięta lecz nie ma napięcia , jakby ktoś mógł podesłać byłbym...
Dziękuję za zainteresowanie problemem. Na początek dodam, że klimatyzacja w zeszłym sezonie działała poprawnie aż do zimy, nie było też żadnych stłuczek w międzyczasie. Nie wiem jak mógłbym sprawdzić sprzęgło inaczej niż zapodając bezpośrednio zasilanie i obserwując czy przenosi napęd. Odłączyłem pin zasilający sprzęgło zaraz przy BSM i zapodałem 12V...
Napewno błędy cewki bo były przed zmianą, do tego zwarcie do masy na wtryskiwacza CH i coś pochłaniaczem par Dodano po 19 No tak. Widzę brak zasilania na cewkę i pompę paliwa. Bezpieczniki sprawne i masy też oczyszczone. Gdyby to było takie proste to bym zrobił i nie pytał na forum. Do skrzynek z bezpiecznikami prąd dochodzi a są dwie skrzynki. Na LPG...
Koledzy, mam ten sam problem z tym że u mnie Peugeot 308 1.6 VTi 120km. Z tym niesamowicie spartym samochodem męczę się już około 5 miesięcy, Pawel84krk nic nie da Ci wymiana silnika ani głowicy skoro masz ją już zrobioną. Problem nie leży po stronie silnika lecz osprzętu. Rozdarłem swój stary na śrubki. Silnik w środku paskudny wszędzie nagar.. Jeszcze...
Zależy do czego chcesz użyć takiego czujnika. Np. w samochodach marki Peugeot/Citroen użyto zwykłego przekażnika włączonego pomiędzy wyjście alternatora na kontrolkę a masę- użyto tego do zasilania ogrzewania tak aby nie obciążać akumulatora przy zgaszonym silniku. W instalacjach gazowych natomiast rozwiązano to nieco inaczej- sprawdzana jest częstotliwość...
Na ITB to tylko Alpha - N. A jak chcesz na zwykły wielopunkt z map-em polecam sterowniki z Citroena np. Xantia z wbudowanym Map-em. Obsługuja koło 60-2. Masz wyjscia na 2 cewki zapłonowe i sekwencję. Wystroisz świnką wszystko.
Po długiej przerwie niestety nie udało się mi zrobić zapłonu na bazie fiata CC, okazało się że za małe koło foniczne i za małe przerwy pomiędzy kontami, zdecydowałem się na magneto z czujnikiem od skutera z czujnikiem indukcyjnym, przy magnecie 11 cm weszło na styk, do tego dołożyłem moduł C.D.I. I tu pojawił się problem, bo moduł jest zasilany bezpośrednio...
P0126 P007E Niewystarczająca temp. czynnika chłodzącego dla stabilnej pracy P0130 P0082 Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - usterka P0131 P0083 Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - niskie napięcie P0132 P0084 Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - wysokie napięcie P0133 P0085 Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - powolna reakcja /odpowiedź/ P0134 P0086 Czujnik O2 (Bank 1...
Jak doszło do usterki - co było robione wcześniej.. - moze silnik? Pozdrawiam. Ja generalnie robie elektronike w citroenie i peugeocie kompleksowo a to jest ford kolegi z pracy na fordzie sie nie znam kazda marka ma inaczej osprzet rozmieszczony inne moduly mniejsza z tym auto bylo lakierowane i po lakierowaniu wyjechalo z lakierni zostalo zlozone...
Witam! Posiadam długi czas Xantię, mnóstwo już przy niej zrobiłem, tak więc służę pomocą. Pytania: 1. Czy panel od regulacji temperatury jest zwykły, czy też posiada regulację temperatury (od 18 do 26 stopni)? Jeżeli posiada regulację, to są dwie możliwości, albo BEHR to robił albo Valeo Thermique. Jeżeli podasz mi swój VIN 17-cyfrowy, to mogę Ci od...
Zobacz czy jest prąd na bezpieczniku od pompy paliwa w BSM , miałem kiedyś podobny problem w 407 upaliło coś w BSM nie było prądu na bezpieczniku od pompy i zasilającym cewkę, po podaniu ,,lewego '' prądu na ten bezpiecznik autko odpalało
Witam Jak w temacie Citroen Saxo 2000r. z silnikiem 1.0 . Brak zapłonu , brak iskry, Po włączeniu zapłonu na cewce pin (3) pojawia się zasilanie tylko na chwilkę ,słychać pompkę paliwową. Immobilizer fabryczny ,uszkodzony czytnik na stacyjce ? Proszę o podpowiedź. Z góry dziękuję za pomoc.
Witam, mam problem z Citroenem Jumper 2007r 2.2 HDI 120KM,. Auto gdy silnik zimny ciężko odpala, nie grzeją świece i to jest problem a dalej idąc nie dostają napięcia wogóle więc i grzać nie mają prawa. Proszę może ktoś pomoże schematem???, przekaźnik świec boscha. Wywala błąd . brak wysterowania , przekaźnik grzania świec. Przekaźnik podmieniłem ale...
myslalem ze kluczyk ale po sprawdzeniu kluczyka okazuje sie ze jest dobry Wymień baterię i sprawdź. Jeżeli bateria ma mniej niż 2,5V może tak być, może się udać otworzyć i zamknąć auto ale nie uda się odpalić. Sprawdź też cewką w pilocie i bezpiecznik w schowku po stronie pasażera na BSI, nie pamiętam który zasilający COM.
Przepustnica sprawna. Wymieniłem świece, cewkę WN, katalizator usunięty(był ok), sprawdziłem sondę lambda i jest ok. Silnik chodzi bez zmian. Czasami jak chcę ostro ruszyć to zakaszle jakby miał zasilanie z gazu pierwszej generacji...
Panowie Komunikacja po Can jest miedzy bsi a Ecu, Wiec mi juz zbrakło pomysłów. Dodano po 2 tej chwili podczas krecenia Na przewodach zasilających świece 1 oraz 2 względem masy pojawia sie zasilanie przy podłączeniu żarówki 21w swieci, natomiast na styku 4 jest stałe napiecie 12V. Jedynie styk 3 ani względem masy ani plusa nic sie nie pojawia. Czy może...
Nie wydaje mi się żeby to była wina wilgoci ale nic cię nie kosztuje wysuszenie go więc warto to sprawdzić. Wytłumacz dokładnie co rozumiesz przez to że zapłon sam się włącza oraz które dokładnie światła same się włączają. W zależności od wersji to przednie postojowe razzakaxza BSI a raz BSM, tylne tylko i wyłącznie BSI. Co z oświetleniem rejestracji?...
Czy da się podłączyć dwa takie zestawy Citroen C5 - Podłączenie dwóch fanfar na przekaźnik. na przekaźnik zasilany masą z fabrycznej instalacji klaksonu? Zestaw jak widać ma własny przekaźnik, więc bez problemu. Cewki przekaźników łaczysz równolegle. prąd stały z akumulatora bezpośrednio? Przez bezpiecznik (zainstalowany blisko akumulatora). W innym...
Witam.Proponuję moduł zapłonowy od poloneza.Do gniazda z dwoma stykami dołącz cewkę z aparatu zapłonowego albo cały aparat zapłonowy.Do gniazda z trzema stykami przyłącz przewody zasilające 12V i cewkę zapłonową.Połącz moduł i cewkę masą.Wielkość napięcia można w przybliżeniu określić na podstawie długości przeskakującej iskry.
Nie mam schematu pod ręką ale z tego co pamiętam to te elementy idą po przekaźniku w BSM. Weź małą probówkę i podłącz do cewki (chyba pin 5) albo do jednego z pinów wtyczki wtryskiwacza. Sprawdź czy jest prąd przy kręceniu. Jak nie ma to teoretycznie siedzi BSM. Trzeba by jeszcze sprawdzić czy ECM dostaje +12v po zapłonie jak i linię która zapina ten...
Witam problem mam ze powoli sie poddaje , w partnerze padla mi cewka blad na PP zwarcie na pierwszym do plusa chodzi na dwoch cylindrach. Kupiona nowa cewka zamiennik wlozona auto nie pali. Kolega ma citroena z takim samym silnikiem stara cewka wlozona do niego nie chodzi na dwoch nowa kupiona chodzi u niego idealnie u mnie nic. Po dwoch dniach walki...
Witam. Robi się na świecach brązowy nalot w miejscu gdzie znajduje sie napis. Jest to widoczne na zdjeciu. Nalot można usunąć szczotką drucianą ale po przejechaniu około 500 km ponownie się pojawia i silnik pracuje nie prawidłowo tzn. szarpie, brak mocy po nagrzaniu silnika itp. http://obrazki.elektroda.net/15_12356719... Jak myślicie co jest...
citroen cewki zasilanie cewki kineskopu zasilanie dużej cewki
przekaźnik maksymalne napięcie zasilacz awaryjny sinuspro szlifierka kątowa kondensator schemat
Kosiarka KUBOTA GT 950-S - Opinie i Wskazówki Zakupu Czy glikol -15°C nadaje się do instalacji solarnej w -20°C?