Podpinasz wtyczkę tak jak stara była podłączona.
Witam, opór cewki pierwotnej: 0.5 - 1.5 omów opór cewki wtórnej: 3 000 - 8 000 omów. pozdrawiam
Wyłącznik uderzeniowy, bezpieczniki, zasilanie cewki zapłonowej sprawdzone?
Zobacz czy ta samozaciskowa klema plusowa dobrze łączy. Drugie- 25 amperowy bezpiecznik cewki rozrusznika sprawny?
Jak na obydwu pionach przygasa , to oznacza ,że masz kluczowanie. Teraz dalej do sprawdzenia , cewka. Nie , to oznacza - sterownik OK.
W cewce masz numery, piny są oznakowane a pin 3 to ten kondensator przeciwzakłóceniowy...
Sprawdź świece czy są nowe i dobrze dobrane. Jeżeli świece będą miały już za duża przerwę lub źle dobrane to ubije wszystkie cewki.
Po wymianie BSM pali. Może się komuś przyda. Biały gruby przewód który wychodzi z żółtego gniazda BSM to zasilanie cewki rozrusznika .
Najpierw sprawdź wiązkę elektryczną nad rozrusznikiem w okolicy cewki elektromagnesu czy nie ma tam słabej izolacji, bądź przetarć.
Na bank listwa jest walnięta . Skontroluj jeszcze żarówką h7 masy i plusy dochodzące do ecu i cewki.
Byłem u mechanika z tym problemem stwierdził, że jednak cewka padła. Wymienił i nadal to samo. Tym razem pokazuje na trzecim cylindrze wypadanie zapłonu na drugim nie wyskoczyło ani razu No to niech teraz tą nową cewkę przełoży na 3 cyl. , z 3 cyl. np. na 1 cyl. a z 1 cyl. na 2 cyl. Zobaczymy wtedy gdzie zarejestruje wypadanie zapłonu i wyeliminujesz...
Może być wina cewki ale może być też gazownik - druciarz. Cewkę podmień na inną bo nic innego nie zdziałasz.
Komputer testujący podpowiada za dużo: przerwanie/zwarcie/ opory w obwodzie prądu V/A/O usterka sterowania uszkodzony sterownik problem z potencjometrem od pedału gazu Nie wiem jakim urządzeniem to było sprawdzane ale w tym wypadku proponowałbym się skupić na pedale gazu.
Witam. Citroen C3 1.4 8V GAZ Co dwa miesiące pada cewka. Auto szarpie na niskich obrotach ale tylko na gazie. Wymieniłem już 3 cewki i problem powraca. Czy udać się do elektryka czy gazownika. Może ktoś miał podobny problem? Pozdrawiam
chyba kable wysokiego napiecia ktore szly do cewki
ale która to wersja-rocznik?
POmiar ten mało co ci da.
Pompa paliwa chodzi -podczas kręcenia również czy tylko po załączeniu zapłonu? -na złaczu cewki jest to co ma być? -co masz na złączu wtrysku?
Biały + podświetlenie,czerwony + zasilanie,zielony obroty i czarny masa takie powinny być od zegara. I zielony pod pin 1 lub 2 cewki.
Rozrząd sprawdzałem,próbowałem nawet po zębie w przód i w tył nie bardzo pomogło.W załączniku znajdziesz informacje o działaniu cewki.
Kod 41 to kod alternatywny,różne oznaczenie zależne od systemy wtryskowego. Monojetronic impulsy ma z cewki zapłonowej,uzwojenie pierwotne,jak np Passat 1,8
Jak jest błąd sondy a sonda nie chodzi to też może samochód szarpać i nie będzie chodził równo, także do obejrzenia świece a narazie daruj sobie podmiane cewki.
Prawie na pewno masz impulsy z cewki zapłonowej.
Wskazane było by podłączyć autko pod PPSa
Świece wymienione, kabli nie mam. Co do auta,to jest to Citroen Xsara z 99r. 1.4
zespolona i mam pytanko czy to moze isc przebicie bezposrednio od cewki bo takie sprawia wrazenie
w prawdzie LHM jest w normie i nawet wymieniony na nowy a co do stanu to sita całe są pod powierzchnią 1. jakie jest napięcie na zaworze głównym lub sama rezystancja cewki?
fakt ,zapomnialem o transponderze sory,trzeba tego z starego kluczyka zamontowac kolo cewki immo
Brak iskry piszesz, a cewki podmieniłeś? Czujnik wału.
Wprawdzie nie wypatrzyłem owego mokrego więc mam problem z oceną. Sugerowałbym sprawdzenie cewki zapłonowej (w tej wersji silnika chyba są dwie) a może dokładniej przyłącza cewki. Coś mi wygląda, że użytkownikowi nie przychodzi do głowy np konserwacja złączy elektrycznych a czas robi swoje.
Wymiana cewki i naprawa BSM
Dzień dobry, Poszukuję informacji nt przewodów przekaznika wentylatora w Citroen Berligo XTR. Wiem że 2 cięższe są do cewki, natomiast biały idzie na dmuchawę. Chciałbym prosić o pomoc w namierzeniu zasilania przychodzącego ponieważ nie mam tam zasilania, a wszystkie bezpieczniki są sprawne i podmienione.
Cewka i kable WN do wymiany.
a ciśnienie paliwa? filtr paliwa można wymienić też bo koszt mały cewka też może być podejrzana, francuskie cewki nie są zbyt trwałe
Pomiar rezystancji cewki wtryskiwacza nic nie powie o jego sprawności. Konieczne jest zmierzenie indukcyjności cewki wtryskiwacza, ponieważ ona powie czy nie doszło do tzw. zwarć międzyzwojowych. Właściwa indukcyjność cewki jest ważna z tego względu, iż za pomocą niej jest generowane wysokie napięcie w sterowniku, wymagane do szybkiego otwierania wtryskiwacza...
Raczej przypadek. Ogólnie wtryskiwacz delphi czasami bywa kapryśny.
Witam Miałem a raczej mam problem z cewką zapłonową. Cewka w Citroenie czy Peugeocie w silniku 1.6 16 v jest zalana w jedną listwE. Problemem tej budowy jest fakt że kable 1 i 2 cewki idą w pewnym momencie bardzo blisko siebie i dochodzi do spięcia przez co silnik chodzi na 3 cylindrach. Dobrałem się do środka i oddaliłem od siebie te kable ale nie...
Chce odkopać czy naprwiliscie tnie problem? Kazde auto jest inne, Najpierw sprawdz bezpieczniki w BSM pod maska bodajze 25A bedzie odpowiadal za cewke rozrusznika. Dodano po 37 Jak sprawdzisz bezpieczniki, sprobuj na krotko podac prad na zasilenie cewki rozrusznika.
Aby sprawdzić układ oprócz cewki wystarczy w twoim przypadku podłączyć żarówkę 1.2W pomiędzy styk zasilania /czyli 2-gi/ i 4-ty. Po włączeniu zapłonu masz mieć impuls a kręcąc rozrusznikiem masz mieć impulsy/ miganie żarówki/ wtedy wiesz na pewno że układ jest dobry oprócz cewki. Jeżeli brak impulsów może być uszkodzony moduł lub czujnik a nawet przerwa...
Witam Sprawdził bym jeszcze połączenie cewki immobilizera z elektroniką. Nie wiem ja w Berlingo II. W większości Citroenów jest cewka przy stacyjce. Może jest problem ze złączem. Na tą chwilę nic innego nie przychodzi mi do głowy. Pozdrawiam W.B.
Wymieniałem oba filtry we wrześniu. Możliwe że cewki są do wymiany?
Też myślałem o tym czujniku, dla świętego spokoju zrobię to, podmienię go. Tylko, że gdyby było coś z nim nie tak, to mógłby gasnąć w czasie jazdy, a do tego pojawiłby się jakiś błąd, a nic takiego się nie dzieje. Z tego co wiem tutaj czujnik wału nie odpowiada za kąt wyprzedzenia zapłonu, tą informację komputer bierze z cewki zapłonowej.
opisałem w poście/ Ps. po wymianie czujnika samochód odpalił. Naprawiłem tylko jeszcze przekaźnik od świec żarowych -nie przylutowany przewód od cewki przekaźnika i wymieniony kondensator elektrolityczny na płytce elektroniki przekaźnika.
Błędy dotyczą wypadania zapłonów wiec coś jest nie tak, jak sprawdzałeś cewki? Zamieniałeś je miejscami? Sprawdzałeś ciśnienie na tym tłoku?
Cewki i świece wymienione, cewki były na wykończeniu. A główny winowajca to moduł bsm, pokruszony lut. Dopiero teraz mechanik mi powiedział :)
Prędkość pojazdu: przewód nr 6739 na BSM - styk 14, kostka 16 stykowa czarna i styk 2, kostka 10 stykowa czarna. Jak również na sterowniku wtrysku - styk G2, kostka 48 stykowa brązowa. Prędkość obrotowa silnika: kostka cewki zapłonowej, styk 1 lub 2. Jak również na sterowniku wtrysku, odpowiednio styk G3 i H3, kostka 32 stykowa czarna.
Sprawdź czujnik na tyle głowicy za cewką (brązowy)
Regenerowałem cewkę w Clio 2. Było tam 120 zw. DNE - średnicy nie pamiętam, mierzyłem razem z emalią za pomocą śruby mikrometrycznej. Nie eksperymentowałem z mniejszą ilością zwoi, ale po wlutowaniu regenerowanej cewki immo ruszyło. http://obrazki.elektroda.pl/7050629900_1...
Rozumiem że świece zostały dobrane prawidłowo i zostały na nich przed montażem skorygowane przerwy na 0.9mm. ... Mimo wszystko zaczął bym od podmiany cewki WN na inną .
Nie ma żadnego bezpiecznika na zasilaniu kompresora. Tak jak pisałem. Zasilanie bezpośrednio z BSM. Tak może być że sterowanie z BSI do BSM leci po CAN. Wrzucę schemat jak będę w warsztacie. Teraz to kwestia sprawdzenia tego co napisałem powyżej i znalezienia przewodów. Jeżeli to się zgadza to BSM uszkodzony lub wiązka. Po znalezieniu kabli można podać...
To źle stawiasz. Obroty nie spadają. Poza tym to auto nie ma jednej cewki. Alternator będę jutro sprawdzać.
Witam mam problem z Citroenem C5, 1.6 THP, 2010 rok. Mam problem taki, świeci się check engine, wymienione było świece, cewki zapłonowe, sonda lambda za katalizatorem, czujnik położenia wału, rozrząd i dalej się świeci. Wcześniej jak się świecił, to było wypadanie zapłonu, po wymianie było okej i znów się zaświecił. Po podłączeniu do kompa jest zbyt...
Jak są wypalone styki cewki, to zobacz jaki prąd idzie przez cewkę, wtedy tez pali bezpiecznik.
Skoro znika olej i leci niebieski dym z rury to silnik (lub któryś z cylindrów) jest w kiepskim stanie. Stąd wypadanie zapłonów, zbyt bogata mieszanka. Podstaw cewki wg bandi21, ale ten dymek olejowy mnie niepokoi.
Witam serdecznie moja C4 od środy pracuje na 2 cylindry szarpie i wentylator non stop chodzi. Mechanik wymienił świecie i cewki i nic proszę o pomoc !!!
do bsm nie zajrze bo zalany klejem. mi to wyglada na jakis lut lub upalenie. wtyczki czyszczone i ladne. bsm nie ma bledow. jednak kabel kontrolny z cewki skierowany jest do niego.
Pomijając kwestie terkotania rozrządu to w tych silnikach często padają cewki zapłonowe.Wymieniałem je wielokrotnie i to możne być przyczyna wypadania zapłonów.
Mam pytanie czy instalacja gazowa jeżeli jej zasilanie podpięte jest pod zasilanie cewki zapłonowej może stwarzać opisane problemy ?
Podpowiem, że w tych kluczach często po upadku uszkadzają się cewki immo. Na początek warto sprawdzić klucze.
Citroen C4, benzyna, BSM L04-00. Nie odpala brak napięcia na bezpiecznikach pompy i cewki. Po podłączeniu bezpośrednio napięcia na bezpiecznik cewki pali bez problemu. Podejrzewam przekaźnik w BSM ale nie wiem gdzie znajdują się wyjścia do jego sterowania.
Zasilanie cewki pin 3 z przekaźnika podwojnego pin 5 elektronikę.
O to fotka tej cewki. Jak ktos moze to niech dorysuje gdzie ma isc przewod od obrotomierza
Witam mam taki problem samochód jak zimny bardzo źle się uruchamia. Silnik zaskoczy zgaśnie a po kilku próbach zaczyna działać z wypadaniem zapłonów.Wymieniona cewka nie pomogła . Sprawdzone ciśnienie paliwa wydaje się być dobre. Po odpięciu czujnika wału silnik nie odpala(zdrowy objaw) jednak elektronika nie wykryła tego jako błąd.Sprawdziłem na oscyloskopie...
Witam miałem coś podobnego tylko mi wyskakiwał błąd że mam zanik prądu, po zdjęciu klemy wszystko się restartowało i było ok.Jadąc samochód przechodził w stan awaryjny zjazd na serwis obroty 2000 i nic więcej, pęknięta cewka pomiędzy 2 a 3 cylindrem. Wymiana cewki i wszystko ok.
[quote="rebetlleyon"]Dziekuje Panowie, tego mi bylo trzeba :) Jeszcze male pytanie... jakim najlepiej pradem zasilaic cewki podczas czyszczenia listwy aby bylo bezpiecznie? pozdrawiam![/quote to już doświadczalnie tak aby było cyknięcie , ale myślę że do 500 mA wystarczy. Należy się pomagas ?
Czy usterka została już zdiagnozowana?mam ten sam silnik w c4 2010 (90 tys) tylko problem to 3 cylinder błąd P1339(wymienione swiece cewki wtrysk i cały czas to samo-po zagrzaniu wyskakuję błąd włączają się wentylatory itd
Sprawdź napięcie na zasilaniu cewki. W warunkach takich jak byś sprawdzał pompę.
To raczej nie jego przyczyna a raczej tego co nim steruje. Jak wyciągniesz BSI i dojdziesz który "cyka" prześledź drogę od jego cewki i dalej co go "pogania".
Nie mam schematu pod ręką ale z tego co pamiętam to te elementy idą po przekaźniku w BSM. Weź małą probówkę i podłącz do cewki (chyba pin 5) albo do jednego z pinów wtyczki wtryskiwacza. Sprawdź czy jest prąd przy kręceniu. Jak nie ma to teoretycznie siedzi BSM. Trzeba by jeszcze sprawdzić czy ECM dostaje +12v po zapłonie jak i linię która zapina ten...
Auto to CITROEN C3 1,4 benzyna, kod silnika KFV, rok 2007. Sterownik Valeo J34P, usterka to brak iskry na 1 i 4 cylindrze, pomiary wskazują na brak sterowania sekcją cewki dla tych właśnie cylindrów. Cewka podmieniona na inną, sprawną, wiązka sprawdzona, pozostaje sterownik. Sterownik otwarty, rozpuszczalnik toluenowy jest, zanim zacznę usuwać klej,...
Albo jak silnik pracuje na wolnych obrotach to potarmoś przewodamo elektrycznymi, Może coś nie łączy, Przerwany przewód w izolacji (szczególnie na zgięciach) lub brak (słaby) kontakt na wtyczkach. Może to być też yszkodzenie wewnętrzne cewki. Najlepiej podmienić. Powodzenia.
Jśli chodzi o immo to nie jest kodowany na klawiaturze,xantia2,0 16v 1995r,silnikRFV(XU10J4R)
Tez nie znam go "do konca". Nie bylo okazji. Z budowy czujnika wynika, ze nie da sie z nim nic zrobic (walek skretny, trzy kola zebate, dwie cewki). Zadnej regulacji, zadnego zerowania. Jednorazowka.
Ok dzięki. Będę informował o postępach :) Pozdrawiam
Nie ma iskry, teraz sprawdzałem i nie dochodzi prąd na cewkę.
Skoro nie ma napięcia na bezpieczniku F2 a przekaźnik klika to masz przerwę na BSM między zasilaniem cewki przekaźnika a bezpiecznikiem. Chyba nie do końca jest tak jak napisałeś. Wtedy by przekaźnik nie klikał.😉
Sprawdz połączenia do radia. Jezeli jest odizolowana sieć Van od radia to niestety problemy powoduje cewka zapłonowa która zakłóca pracę komputera pokładowego ( czarna płaska skrzynka pod bezpiecznikami ) zwanego serwisowo BSI. Mieliśmy takie problemy w ASO Citroena i wymienialiśmy cewki na inne firmy Carfill bo oryginalne są do kitu. Pozdrawiam Wojtek...
Zmień cewki miejscami, jeśli nie pomoże pomiar kompresji cylindrów i remont silnika. Pamiętaj liczyć kolejność od skrzyni.
Bo z iskrą nie ma - co widać. Jedynie z modułu idzie sygnał o obrotach na kompa poz 1. Jak tylko nie ma iskry (a reszta jest w porządku) to musisz sprawdzić kluczowanie cewki. Nie będzie sygnału - walka z aparatem.
Masy mierzyłem też spadek napięcia podczs rozruchu niema prawie (0,2v) różnicy między korpusem silnika aklemą (-) wzgledem (+). a całość spada do 11,22V. czujnik według mnie też podejżany ma odprysk plastiku osłaniającego cewkę ale nie jestem pewny czyto nie było już przed wymianą sprzegła. zmierzyłem jeszcze raz rezystancję teraz pokazuje 381 omów....
Musisz aktywować obecność klimy w sterownikach(robisz telekodowanie w każdym sterowniku w ktòrym jest opcja z klimą/bez klimy)bo inaczej elektronika nie będzie widziała ciśnienia czynnika i obwodu cewki sprzęgła.Instalacji pod klimę najprawdopodobniej nie ma,trzeba wykonać samemu.
Witam Kody błyskowe w Polonezie 1.6 MPI odczytałem i pokazało mi dwa błedy 45 i 85. Deawoo i Opel, pokazuje błąd 45 : Sonda lambda - zabogata mieszanka Citroen błąd 45 : Sterowanie cewki zapłonowej (cewka 1) a błąd 85 : Przekaźnik zasilania sprężarki klimatyzacji Czy może mi ktoś je przetłumaczyć poprawnie jakie to są błędy w Polonezie 45 i 85.
jak jest zasilanie cewki +12V to pozostaje tylko czujnik na kole do sprawdzenia.
Masz chyba nie podwójną cewkę ,tylko dwie cewki dwubiegunowe (podwójne ) w jednej obudowie. Czyli jakby z jednego pudełka wychodzą 4 przewody wysokiego napięcia do świec ? Podaj numer boscha z tranzystora.
Podejrzewam że chodzi o skraplacz tzw. Osuszacz. To nie, nie wymieniałem, ale wydaje mi się że to nie ma nic wspólnego że zmianą Cisnienia w układzie. Cisnienie robocze na LP powinno wynosić w granicy 2bar a mam stałe 7bar przed jak i po włączeniu sprezarki która widać i słychać że pracuje ( podłączana była również na krótko do akumulatora jak i mierzyłem...
Jak sprawdzałeś przewody WN ? Wymienione na nowe ? Świece też nowe ? Skoro kuleje na 1 cylinder to obstawiam winny - przewody - świeca -cewka.
leć po kablach od cewki wstecz aż znajdziesz przepalony, lub ułamany kabel lub coś innego...
Mieszanka nie jest ani za uboga ani za bogata. A co do sondy, to pracują prawidłowo. Tak jakby za słabe napięcie szło do cewki i przez to jest słaba świeca. Tylko co jest tego powodem?
W cewce zapłonowej. :) Wymień cewkę i błąd zniknie.
ok dzięki :) jutro postaram sie go namierzyć ale to chyba bedzie wina cewki. dziwne aby tak na żadnym cylindrze nie było iskry ale wszystko wskazuje na nią
Ja mam hydraulike i tu pod maską to wszystko inaczej wygląda Skrzynka jest po prawej stronie i tam jest tylko zielony przekaznik ale on działa Dodano po 31 Jednak to cos z tym przekaznikiem systemowym. na 30 jest tylko 0.2v tak samo i na plusie cewki przekaznika.skąd on bierze zasilanie?
crazy_88 w serwisie Citroena nie mają takiego interfejsu? To niby gdzie?
Witam Proszę o informację na temat żywotnści cewek zapłonowych do silnika V6 (jedna cewka na cylinder). W Citroenie C5 z 2005r. już wymieniłem 5 cewek. A co ciekawe pomiary uszkodzonych cewek nie wskazują uszkodzeń (pierwotne 6Ω wtórne około 10-12 kΩ) i na "stole diagnostycznym" (akumulator i generator impulsów ) wytważają iskrę. Wdzięczny...
Dzięki, juz widziałem te schematy, bardzo mi pomógł ten drugi w rozwikłaniu podłączenia i działania cewki. Co do drugiego schematu z wtryskami i sondami, nie barzo rozumiem co jest gdzie podłaczone. Potrzebowął bym jeszcze rozpiskę konektora gdzi epodpięta jest cewka do sterownika.
No ale impuls zapłonowy (ładowanie obwodu magnetycznego cewki) trwa poniżej 2ms, więc po miganiu diody nic nie stwierdzisz.
Witam po przerwie. Oczyściłem wirnik, przeszlifowałem papierkiem komutator i wyglądało na to że silnik jest ok., ale jak wziąłem się za szczotkotrzymacz okazało się że cały czas robi zwarcie. Nie znam się na elektryce, ale te cewki w szczotkotrzymaczu powodują to, że po podłączeniu prądu pod którykolwiek przewód ten prąd jest na każdej szczotce i na...
W cewkę właśnie celowałem ale przyczyna była bardziej trywialna niż można się było spodziewać. Luźny pancerz linki gazu nie zawsze i nieregularnie wysuwał się z uchwytu powodując chwilowy spadek mocy. Umocowany póki co jest dobrze, następnym krokiem będzie wymiana cewki. Dziękuję za pomoc, można zamknąć.
Instalacja na 100% ok . Dla pewności podłączyłem 4 nowe kable od sondy do sterownika Zastanawiam się nad softem ponieważ sterownik przepisany 1do1 . Sondy 3 sztuki w tym jedna nowa , druga z innego citroena gdzie odczyt był prawidłowy. Porównując parametry zauważyłem dużą dawkę paliwa na wtryskiwaczach , Wyraznie podaje za dużo paliwa do tego stopnia...
Koledzy tak straszą tym CAN-em, ale czy to taki problem, czy ten komputer nadzorujący poprawność pracy instalacji wyczuje przy poborze 55W żarówki mijania - dodatkowy pobór 2 watów cewki przekaźnika? Żadna inna ingerencja w układ nie występuje. Reszta to pobór zasilania z klemy. Gdy zrobi się to według opisu - będzie dobrze. Z resztą prosta próba: pod...
Citroen Xara Picasso 2.0 HDI 2000r, od lekko ponad roku w moich rękach. Kupiony do wożenia gratów na działkę i ziemniaków z działki. Samochód stanął podczas ostatnich styczniowych mrozów. Przez auto przepłynęła minimalnie woda z topiącego się śniegu Lekko skorodowane kilka bezpieczników w skrzynce w kabinie silnika Skorodowane piny w przekaźniku pompy...
citroen błąd cewki zasilanie cewki citroen sprawdzenie cewki zapłonowej citroen
instrukcje manual technics piosenka radia tyrystorowy moduł zapłonowy schemat
hulajnoga xiaomi pomiary oscyloskopem okiem praktyka
DeLonghi Dinamica - problem z pojemnikiem na skropliny Brak świateł postojowych w Piaggio ZIP 4T 2008