Brak iskry, brak zasilanie Halla,brak "1", ECM nie załączy przekaźnika pompy.
1 ( zielony) zacisk cewki 2 brązowy masa 3 brązowy z paskiem masa halla 4 czarny plus zasilania 5 czerwony zasilanie halla 6 zielony z paskiem sygnał z halla
Jak masz 3 grube i 6 cienkich w silniku to jesteś farciarz. Podłączysz Brainpowera z wyświetlaczem LCD za niecałe 200 zł za komplet. Te 6 pinów to: masa, zasilanie czujników hALLa, wyjścia czujników dla każdej fazy x3 i ostatni to Hall od prędkości.
109, 110 i 22 ma być cały czas zasilanie, możliwe że pada czujnik Halla skoro na ciepłym masz problem. Możliwe też że uszkodzony jest przekaźnik systemowy co zasila Halla, regulator ciśnienia, EGR i ECU.
Wydaje mi się że "normalnie" raczej odcina się zasilanie cewki zapłonowej..
Zgodnie z obietnicą masz live odczyt z wiązki z passata: 1 modułu (liczymy zgodnie z numeracją, czyli od prawej): 1: cewka wn 2:masa (kluczowa dla działania modułu) 3 masa halla, pewnie połączona z pin 2 4 +12V po stacyjce 5 zasilanie czujnika halla 6 impulsy z czujnika halla
Ktoś może mi powiedzieć jak idzie zasilanie czujnika halla? W moim przypadku brak napięcia na wtyczce. Zasilanie idzie bezpośrednio ze skrzynki bezpieczników czy z modułu zapłonu ? Była odcinana stara jakaś sekwencja od mechanicznego wtrysku i od tamtej pory brak zasilania pompy paliwa jak i halla. Chce dać nowy przewód.
5v to zasilanie czujników halla, w tym przypadku tak jest zasilany czujnik wałka rozrządu. Czujnik na wale korbowym jest czujnikiem indukcyjnym.
Pewnie przeciwzakłóceniowy, bo zasilanie idzie do czujnika Halla.
Sprawdź tranzystory od silnika i zasilanie czujników halla. To podstawa.
Ale zasilanie halla i masę możesz sprawdzić jakie wartości powinny być?
Głupoty ci gada,ma być diagnoza i koniec,jak nie umie to niech sie nie bierze.Daj do kogoś kumatego ,chyba że masz programator lub odpowiedni kabel to..
Piny w module są opisane od prawej do lewej, czyli od d... strony 1 1 cewki zapłonowej 2 masa (kluczowa dla działania, czyli najlepiej gruby kabel bezpośrednio do klemy aku) 3 masa halla (do złącza minus na aparacie) 4 + za stacyjką jednocześnie do drugiego końca uzwojenia cewki WN 5 zasilanie czujnika halla, czyli + na aparacie zapłonowym 6 impulsy...
W tych hulajnogach zazwyczaj wysiada dioda przez którą puszczone jest zasilanie czujnika halla znajdującego się w manetce. Nie trzeba zdejmować manetki tylko sprawdzić na wtyczce czy dostaje ona napięcie (powinno być ok. 4,3V)
Zasilanie czujnika Halla stabilne: 4.37V. Czym sprawdzałeś?
Dziękuję sygi za podpowiedz i jeszcze jedna prośba gdzie jest ten przekaznik umieszczony
Witam, Mam problem z kodowaniem przewodow w wentylatorze 4 pinowym. Może ktoś zna odpowiedz, które przewody to zasilanie, a który to czujnik Halla. Na stronie sprzedawcy widnieje opis, że kolor czarny to PWM.
Sprawdź gdzie jest zasilanie Halla, może to on robi zwarcie.
Styk 0 i "-" mostkujesz i wiesz wszystko , jeśli iskra wystąpi to masz halla do wymiany
Nie, to czujnik indukcyjny, więc to on ma generować napięcie. Na wałku jest czujnik halla i ten musi mieć zasilanie.
Tak i nie. Elektronika czujnika Halla wymaga zasilania, ale układ podłączenia może być 2-przewodowy. W oparciach siedzisk które produkujemy silniczki z funkcją MEMO mają 2 przewody do czujnika Halla. Zasilanie czujnika Halla jest pasożytnicze, po tej samej linii.
5V to zasilanie czujników halla w silniku.
Zasilanie halla idzie z ecu, takie ma być, czyli czujnik ewidentnie do wymiany
https://obrazki.elektroda.pl/7844784000_... Jak widać na schemacie czujnik wałka ma wspólną masę z paroma innymi i wspólne zasilanie z czujnikiem ciśnienia doładowania. Skupił bym się na sprawdzeniu tych połączeń i napięć zasilających czujniki
Zasilanie halla sprawdziłem jest ok.Jeśli chodzi o zasilanie modułu to cały problem w tym że silnik nie odpala teraz i niema iskry.
Witam! Najlepiej założyć sprawdzony czujnik i obserwować zachowanie silnika. Hall daje zmienny sygnał i w domowych warunkach ciężko to zmierzyć.musi mieć "pewną" masę i zasilanie. powodzenia!
Hall przywiera zasilanie.
Jest w aparacie. Weź miernik albo probówkę led, i sprawdź zasilanie wcześniej na wtyczce halla. Zasilanie jest, a drugiego czujnika położenia wału lub wałka nie ma w tym gracie.
Sprawdź.np. czarno-zielony zasilający czujnik Halla, czarno-liliowy w złączy lewego kanału kablowego, pin 8. Ale najbardziej polecam pobrać to zasilanie ze skrzynki bezpieczników, bezpieczniki do dyspozycji to 2, 5, 7, 11, 24, 25, 26 - to są bezpieczniki "po stacyjce",
zasilanie halla 12V sygnal okolo 11 -12V fala prostokatna
Zobacz oscyloskopem czy faktycznie jest sygnał oraz czy jest zasilanie czujnika jesli to sa halla czujniki powinno byc 5v.Potem zobacz od kostki abs do sterownika ciagłosc przewodów.Jesli jest ok wymieniaj sterownik
Sygnał do 6i8, zasilanie halla możesz dać z pinu 2, po włączeniu zapłonu/zasileniu prędkościomierza na pinie 2 pojawi się plus. W instrukcji masz to pięknie rozrysowane
Na module licząc od prawej: 1- zielony gruby do 1 cewki WN, cienki NC lub patrz 7 2- brązowy gruby masa (bardzo istotna do pewnego działania układu zapłonowego, w niektórych VW szła bezpośrednio do klemy - akumulatora) 3-brąz-biały masa czujnika halla 4- czarny z czerwonym + po zapłonie do styku 15 cewki WN 5- czerwony, zasilanie + czujnika halla 6-...
Omomierzem sprawdzasz przejście. A czujniki halla miernikiem po podłączeniu zasilania i zakręceniu kołem.
Odbiornik i sterownik silnika będziesz miał zasilane z osobnych źródeł ... Dlaczego? Zasilanie odbiornika weźmie sobie z zasilania halla w manetce. Jest tam 5V.
prąd do aparatu dochodzi ale niema go już na świecach Jak mamy to rozumieć ?, jest zasilanie czujnika halla, czy iskra pojawia się na kablu królewskim (z cewki do kopułki) ?
Podłącz zasilanie i na początek sprawdź czy to czujnik analogowy czy tylko cyfrowy przełącznik.
transoptory to LTV846 mosfety IRF740 czujnik halla TLE4945L zasilanie transoptorów i halla 12V zasilanie mosfetów do 300V ma to być do sterowania silnika BLDC 10kW
zasilanie (+) czujnika halla?
Zazwyczaj włącznik zwiera wcześniej podciągnięty do zasilania (stąd zasilanie na tych pinach) sygnał włącznika do masy. Zasilanie 3V może iść do czujnika halla który wykrywa zamknięcie klapy matrycy. Obstawiam uszkodznie microswitcha.
Albo probówka LED a wcześniej pomiar na złączu zasilania. Bo zakładam że halla tam siedzi. Jak błąd przy kręceniu tylko to raczej problem mechaniczny.
zobacz czy masz zasilanie na halla i oscyloskopem czy masz sygnał
A po co schemat, skoro nic nie sprawdziłeś? Zasilanie cewki/halla?
Silnik BLDC, silnik bezszczotkowy prądu stałego o kącie 120’ (sądząc po 5 przewodach). Posiada 3 czujniki halla (3 kabelki + zasilanie) zasilane napięciem 5V (typowo). Te 5 kabelków ma zastosowanie dla sterownika. Można silnikiem sterować bez nich, wykorzystując tylko 3 grube przewody. Halle dają lepsza charakterystykę pracy sterownika, a tym...
Witam. Dziękuje na razie. Sprawdziłem jedynie zasilanie Halla i cewki- jest 12V po przekręceniu stacyjki. Ciągłość przewodu środkowego z wtyczki cewki sprawdziłem- jest. Nie sprawdziłem jedynie ciągłości przewodu środkowego na cz. Halla. Ale pompa pracuje i wtryskiwacz podaje- czyli OK. Nie mam teraz dostępu do owego Seata. Pozdrawiam.
zasilanie cewki jest zasilanie czujnika halla jest na cewce są impulsy z czujnika halla
Wygląda na problem z zasilaniem 5V. Być może zwarcie na zasilaniu czujników halla. Problem wymaga pomiarów.
turbinka może się kręcić, tylko impulsy nie wychodzą z halotronu do ukł. sterowania. Magnes przesuwając się koło halotronu powoduje zmianę jego rezystancji i produkuje napięcie prostokątne na jego wyjściu. Jeśli uszkodził sie rezystor zasilający lub czujnik halla w Hallotronie to przy szybszych zmianach napięcie nie spada do zera lub nie osiąga pełnej...
Witam... Sprawdź układ zapłonowy. Wypnij wtyczkę od czujnika halla (przy rozdzielaczu zapłonu/aparacie zapłonowym) i na włączonym zapłonie podaj masę na środkowy pin. Zamiast kabla z cewki do rozdzielacza wsadź kawałek przewodu, którego drugi koniec jest oddalony o jakieś 5cm od masy. Powinna skakać jasna, niebieska iskra. Sprawdź też zasilanie halla...
Kolory są standardowe. W każdym silniku takie same. Czarny, czerwony zasilanie biały obroty niebieski, zielony, żółty właściwe sygnały
H+ zasilanie czujnika halla, H- masa, HJ impulsy. Spinasz te kable ze sobą i tyle
A odkad halla sprawdza sie omomierzem? Oscyloskop w lape i sprawdx zasilanie na halla i jaki daje sygnal. jakie cisnienie paliwa?
Tam pewnie miałeś przerywacz a tu czujnik Halla. Żeby czujnik zadziałał to musi mieć zasilanie (2 wsuwki) i sygnał wychodzący (1 wsuwka).
Zasilanie masz słabe kontrolka 1,2W powinna świecić na zasilaniu halla
Dodam, że te analogowe przeważnie w stanie spoczynku dają na wyjściu 2.5V i w zależności jaki biegun magnesu się zbliża to napięcie albo spada blisko zeru, lub osiąga prawie napięcie zasilania.
dzięki ,pontuś,ale mógłbyś mi wyjaśnić,na czym polega niezależność od procesora EECIV,przecież wyjście z Halla na 1 pinie układu zapłonowego połączone jest z EECIV,mało tego na 2 ukł. zap. wychodzą impulsy ,tak podejrzewam zEECIV. Dalej pin3 zasilanie ,z pinu4 zasilanie Halla, pin 5 wyjście na cewke zapłonową, pin 6 to masa.To opisałem układ zapłonowy...
3 grubsze to uzwojenie silnika. 5 a nie 6 to zasilanie i wyprowadzenia czujników Halla. Pierwsze sprawdź czy masz zasilanie 5V na czujniki. Czarny to masa, czerwony +5V. Druga sprawa to sprawdź czy każdy z czujników zmienia swój stan przy kręceniu kołem. Nie kręć od razu pół obrotu tylko powoli, najwolniej jak potrafisz. Ma się zmieniać stan na wyjściu...
Z tym czujnikiem Halla chodzi o to, że podłączony on jest bezpośrednio do sterownika za pomocą taśmy z czterema wyprowadzeniami. Zwróciłem się o pomoc jak podłączyć zasilanie i diodę aby nie uszkodzić przy okazji sterownika.
Sprawdzić zasilanie na czujnika Halla, module zapłonowym i cewce. Sprawdzić czy z Halla wychodzi sygnał podczas kręcenia rozrusznikiem, czy dociera sygnał do modułu zapłonowego i czy z niego wychodzi na cewkę.
sprawdź zasilanie czujnika Halla i jego wyjście,podczas kręcenia musisz mieć zmiane stanów-wysoki,niski,wysoki itd.
Przydało by się odczytać błędy - może ECU w ogóle nie ma zasilania. Pompa paliwa działa po włączeniu zapłonu? Jeżeli tak to zobacz czy jest zasilanie czujnika Halla w aparacie.
hehehe, EDC15C5 rzeczywiście uwala tam zasilanie na halla CKP, ale wystarcza zwykły stabilizatorek 5V, podłaczyć do plusa za stacyjką wyście na hall i maszyna śmiga.
Sprawdziłem dokładnie i tylko 2 zewnętrzne styki służą do zasilania. 3 ścieżki widoczne na środku są podłączone do czujnika halla. Zasilanie silnika napięciem dc nie daje żadnego efektu. Czyli jest to najprawdopodobniej silnik na napięcie zmienne.
Uszkodzenie przewodu silnika generuje największe uszkodzenia w elektronice. Zwykle przy uszkodzeniu przewodu silnika napięcie fazowe dostaje się na zasilanie 5V czujników halla lub na któreś z wyprowadzeń czujników. Dodatkowo mogły polecieć tranzystory w półmostkach. Sterownik raczej do wymiany bo w 80% przypadków MCU jest uszkodzony. Być może masz...
http://obrazki.elektroda.pl/9539143200_1... Kl1 do cewki WN (drugi pin do + po stacyjce) G+ zasilanie czujnika halla Go impulsy z ww
Napewno zasilanie jest 12V,na zewn. przewodach,środek wyjście-jest to połączone z elektr.układem zapłonowym i procesorem,dlatego może odkładać się napięcie z ukł.zapłonowego.układ zap[łonowy także musi mieć zasilanie 12V.
Jak ksiazkowo jak piszesz ze masz 2.4V? Ma byc 5V do zasilania halla, 5V napiecie referencyjne (sygnal) i masa.
Witam. NIe radze puszczać sygnału z halla przez jakie kolwiek "blokadki" bo możesz mieć zakłucenia. Odetnij samo zasilanie cewki i wystarczy...
Nie ma tam żadnego stabilizatora napięcia - jest czujnik halla. To jest silnik z tzw. elektronicznym komutatorem, odwracając zasilanie można go co najwyżej spalić. W budowie i zasadzie działania rzeczywiście bardzo przypomina silnik krokowy.
Ja tam widzę diody, chyba to są. Rozrysuj schemat z płytki. Sam czujnik Halla musi mieć zasilanie i sygnał wychodzący. Można też zmierzyć zmykłym miernikiem, jak będziesz zbliżał magnesik albo przesuwać na nim. Tu masz schemat podłacz zasilanie zmienne 1,2 miernik pod P1 i P2 jak nie reaguje to jest uszkodzony czujnik Halla. Od strony druku płytki masz...
5 i 6 nie mostkować ! piątka to zasilanie czujnika halla Problem polega na tym, że moduł jest wyzwalany masą z halla, a ten 3 pinowy plusem z ecu, trzeba by dorobić inwerter i dopiero można go użyć
No to pojawiło się 15v za pierwszym stabilizatorem 5v a za drugim 3.3v więc mamy zasilanie. na czujnikach halla jest 5v, czujniki podają sygnały i tylko nie pokazuje prędkości jak kręcę kołem. a pewnie do startu potrzebuje dostać sygnał ze jedzie 6km/h więc nie odpala silnika. Jakieś pomysły?
Na wyjściu przekaźnika względem masy napięcie jest 12 V - żarówka świeci jasno miernik też pokazuje 12V. Nawet zrobienie zwory zamiast przekaźnika nie zmienia sytuacji - na wtryskach nadal 6V czy to w kostce czy względem masy silnika. Na zasilaniu czujnika Halla 12V względem masy silnika.
Czy dobrze podłączyłeś zasilanie 20V tz. czy nie zamieniłeś plusa z minusem. Jak stwierdziłeś że dioda spalona. Diodę też wylutuj. Z czego zasilasz układ.
Tak, masz rację. Brakowało tam rezystora. Jeszcze mam pytanie, jak pomierzyć zgodność faz (zasilania) z poszczególnymi stanami czujników Halla? Ja to robiłem tak, że wykonałem z rezystorów 15 kΩ gwiazdę i wpiąłem ją pomiędzy wejście trzech faz silnika. Sondę oscyloskopu podłączałem po kolei do każdej fazy, a masa sondy za każdym razem do punktu wspólnego...
To czujnik Halla i sprawdza się go za pomocą oscyloskopu albo przynajmniej kontrolki ledowej. Nie ma typowej oporności jak czujnik nagnetoindukcyjny. Ma 3 piny-zasilanie, masę i sygnał
Możesz jaśniej ? Możesz w końcu napisać jakie masz oznaczenie silnika lub podać numery ECU ? ...czy wszyscy mają zgadywać? Nie szukam gotowca (...) (...) proszę o konkretne info do którego, a nie tylko numer pinu, wolę wiedzieć co odcinam. Na przykładzie sterownika Bosch EDC17 C74, Np: A038 Czujnik rozrządu Halla – sygnał A057 Czujnik liczby...
Temat uważam za zamkniety, winowajcą był zaśniedziały przekaźnik w komorze silnika (włączał zasilanie dla cz. halla i wtryskiwacza).
pompę zalacza ECU jak widzi obroty silnika (z HALLA)
Czy ten czujnik o którym mówisz jest z Renault - to nie . Bo wszystkie czujniki GMP z starych renówek są indukcyjne . Nie zagłębiałem tematu ale chyba czujnik wałka rozrządu z starego silnika 2.5 dci z mastera jest czujnikiem Halla zasilanym 12V .
Cześć wszystkim Buduje układ jak poniżej na obrazku: https://obrazki.elektroda.pl/5892427300_... Problemem sa zakłócenia, które pojawiają sie przy zliczaniu impulsów z czujnika halla na arduino podczas poruszania siłownikiem. Pytanie do doświadczonych kolegów, w jaki sposób powinien wyglądać ten układ, jakie elementy i gdzie powinienem...
... Zakładam ze jest to silnik o oznaczeniu HDZ bo teraz strasznie dużo się tego namnożyło w kraju i w większości te 1,1 to są HDZ. Choć typów silników 1,1 w 106 ogólnie było chyba z 4. ... Witam, Nie lubie sie sprzeczac i nie to jest moim celem. Doceniam Twoja wiedze. Malo jest w Polsce ludzi znajacych Peugeota. Jednak nasuwa mi sie jedna mala uwaga:...
Jeżeli czujnik Halla to zasilanie, masa i sygnał. Oporności w tym czujniku wtedy nie mierzysz tylko oscyloskopem przebieg sygnału.
Witam Montuje czujniki halla w silniku i mam 3 piny (VS,OUT,GND) wiem że gnd to masa lecz nie wiem które pozostałe to zasilanie i sygnał. Pozdrawiam
No to sprawdź czy czujnik halla ma zasilanie, czy wysyła impulsy itp.
Kolega z Aberdeen dobrze podpowiada. Tak to czujnik halla. Jakakolwiek kontrolke na 12V , jeden koniec do + aku. , a drugim sprawdzamy kluczowanie (masą) na zespoloną zcewke zapłonową(biały i biało zielony kabelek). Tak samo sprawdzamy kluczowanie wtrysków i przekaźnik pompy paliwa. Jżeli nie ma na żadnym wysćiu , to uszkodzony; ECU lub czujnik Halla...
Witam. Niestety na to pytanie nie mogę odpowiedzieć bo co sterownik to inne układy w większości przypadków to są jakieś chińskie wynalazki bez możliwości odnalezienia jakiejkolwiek informacji po nazwie układu... Kolego jeśli mogę wiedzieć po czym obstawiasz że akurat ten układ masz uszkodzony ? Sprawdzałeś czy masz 5v na zasilaniu czujników halla, manetki?...
G40 sprawdzisz podłączając na jego wyjście diodę LED z rezystorem lub oscyloskop. Błąd oznacza że czujnik nie żyję lub przerwany jest przewód od niego. Skoro zasilanie dochodzi to zobacz co jest na tym 3 przewodzie i podłącz tam oscyloskop lub diodę. Jeżeli zasilanie jest ok, sygnał nie wychodzi to G40 do wymiany.
Sprawdź zasilania cewki, czy są na cewce impulsy, sprawdź zasilanie i impulsy na czujniku halla.
Nie mam pojęcia do czego jest hall w hamulcu hulajnogi, ale pierwszy rysunek masz źle. Rozwiązania z podciągnięciem do plusa lub minusa (ang. pull-up pull-down) robi się przez połączenie sygnału z zasilaniem przez opornik, oraz sygnału przez element stykowy do przeciwległego zasilania (niż opornik). Takie połączenie m.in. daje to, ze sygnał nie "wisi"...
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic26... Chyba nie dowiem się jak sprawdzić ten " krokowiec" Prędzej byś dostał jakąś rzeczową odpowiedź gdybyś nie używał lamerskiego nazewnictwa. Pinologia nastawnika: 1. silnik 2. sygnał z czujnika halla (czujnik mierzy obroty silnika) 3. zasilanie czujnika halla (12V) 4. masa 5. styk biegu jałowego (zwiera...
jasne że reguluje. Ja mam przygotowane cztery diody świecące z rezystorami. Podłanczam je między masą a zasilaniem halla,wyściem z halla, zasilaniem cewki zapłonowej oraz do przewodu doprowadzającego impulsy do cewki . Diody wprowadzam do kabiny i jade. Gdy zaczyna się coś dziać to widać na diodach co się dzieje. A jeszcze między diody które monitorują...
To wygląda że po wpięciu wszystkich przewodów w sterowniku nie sygnalizuje żadnego błędu . Te pięć przewodów do silnika to zasilanie i wyjścia czujników halla . To jednak problem może być z płytką wyświetlacza, czy po wciśnięciu przycisku zasilania włącza się podświetlanie, może to problem z włącznikiem . Może jakieś lepsze zdjęcie elementu oznaczonego...
Wymień przewód na nowy. Możesz mieć gdzieś uszkodzoną izolację od czujników halla i zwiera Ci np. zasilanie do sygnału któregoś czujnika. Gorzej jak zewrze Ci fazę silnika z zasilaniem czujników. Wtedy sterownik papa.
Skąd pomysł, że na samej ładowarce uruchomisz hulajnogę? Ładowarka to NIE JEST zasilacz, niektóre hulajnogi maja wręcz blokadę możliwości włączenia przy podłączonej ładowarce. Zastanawiam się po co rozbierałeś baterię, skoro dawała praktycznie właściwe napięcie? Czy sprawdziłeś WSZYSTKIE (5) przewodów łączących wyświetlacz że sterownikiem? Może sterownik...
BA odpowiadają za sterowanie silników pomocniczych ; tutaj problem leży raczej w capstanie . Posprawdzaj połączenia modułu napędu DD ; jeśli OK , to kolejno - czujniki Halla , zasilanie , zegar .
Na zasilaniu HALLA 12V. Gdzieś czytałem że powinno być 5V czy 12V jest prawidłowe ? 5 V (ok.) ma być na przewodzie sygnałowym.
Jaki tam schemat? Na wtyczce do aparatu masz narysowane +, 0 i -. Zewnętrzne zasilanie, środkowy sygnał. Czujnik Halla jest połączony z gniazdem na aparacie zapłonowym, ściągnij kopułkę, palec oraz osłonkę to zobaczysz czujnik.
Od czego może paść taki czujnik Halla ? Przepięcie na zasilaniu ? Coś jeszcze ?
kręcąc aparatem wartości sie nie zmieniają. jak pisałem wyżej wg napięciu nie ma na zasilaniu halla. i teraz pytanie odkąd idą te przewody do halla chodzi o sprawdzenie ich ciągłości. od kompa? jak tak to które?? i czy jak rozrząd by był źle ustawiony to by nie było napięcia?
przepływomierz halla zasilanie zasilanie czujnika halla zasilanie pompy paliwa czujnik halla
zacisk hamulcowy ręczny cordoba pompa paliwa 65535 internal moduł memory error
pompa pralki gorenje moment dokręcania wałka rozrządu
Jak podłączyć wzmacniacz operacyjny - poradnik Zaniki zasilania a reset OBK miniswitchy - problem z kondensatorem