Oryginalne radio jest sterowane CANem,trzeba sobie do złącza ISO doprowadzić plus po kluczyku i podświetlenie Można też podświetlenie zasilić z dołożonego plusa po kluczyku i masz komplet prądów do działania. Zasilanie możesz pobrać z panelu nawiewu, to gruby żółty kabel zasilający przełącznik dmuchawy
Witam . Od kilku dni mam problem z radiem w corsie c . Nagle przestało się włączać ; Po wyjęciu i odpięciu radia , na kostce pokazuje normalnie na stałym plusie 12,35v i na plusie po stacyjce tez 12,40v. Jednak jak się podepnie kostkę zasilania i próbuje włączyć radio to wtedy na stałym z 12,34 spada do 10.30v -9,v- 6,43v-11,20v i radio się nie włącza...
Sprawdź bezpiecznik w skrzynce instalacji auta ewentualnie zobacz czy niema dodatkowego zabezpieczenia (bezpiecznik) w lini zasilania radia (złączka).
Moze filtr przeciwzakłóceniowy na zasilanie radia??
Witam Spotkalem sie z taka usterka w swojej praktyce , pamietam ,ze cos nie zgadzalo sie na rozpisce i instrukcji obslugi dolaczonej przez producenta , przemierzylem jeszcze raz wszystkie pozostale bezpieczniki , jedn byl przepalony a nie odpowiadal opisowi , po wymianie bezpiecznika wyswietalcz ozyl , oraz wrocilo zasilanie radia.O ile dobrze pamietam...
A jakie radio ? Ignition to zapłon, a dokładnie plus który się pojawia po przekręceniu kluczyka. Nie wiem czy to radio steruje wyświetlaczem, czy podłączył górną kostkę i jak. A załączanie wyświetlacza brane jest z radia ze stylku od anteny automatycznej. SławeK
Ogólnie do radia są dwa bezpieczniki. Jeden zasila też zegarek. Oba dobre po wyjęciu?
Dodam tez ze jak podlacze cos pod zapalniczke np ladowarke do telefonu to wtedy radio mi strasznie sciaga i szumi... Myślę, że trzeba zamontować filtr na zasilanie radia.
Na Pin-4 i Pin-7 na radiu ma być zasilanie. Jak możesz to zdjęcie gniazd ISO radia.
Sprawdź czy masz zasilanie na kostkach radia.
Czerwony z białym zasilanie, brązowy masa, niebieski z czerwonym komunikacja.
Co ma wspólnego włączanie się radia automatycznie po przekręceniu kluczyka z wpisaniem kodu do radia :?: :?: :?: :?: :?: Sprawdź bezpieczniki F2 wg załącznika.
Spokojnie cdr300 podejdzie tylko że ma sterowanie volume na gałę . Zbadaj czy masz obydwa plusy na zasilaniu radia.
Gdzieś na pewno był jakiś opis, jak nie przy radiu to przy przejściówce. Zobacz czy dochodzi zasilanie do radia, plus i masa.
prąd do radia dochodzi podłączałem też inne radio ale też nie dziala ale jak podłączam bez posrednio od akumulator to te drugie radio sie włącza Jak bezpośrednio działa pod akumulatorem , to musi w aucie też działać ( o ile jest zasilanie poprawne - więc opis że "prąd do radia dochodzi " coś tu nie pasuje .. Miernik w rękę i wszystko stanie się jasne...
Raczej nie może być to wina radia. Co się dzieje z zasilaniem radia gdy wyłącza się?
Chyba pomyliłeś przewody. Sprawdź ciągłość między masą zapalniczki a masą za radiem, musi być niezależnie od zapłonu.
Zasilanie radia sprawdziłeś? 2x12V.
Podaj ile dajesz plusów na zasilanie , sprawdź bezpiecznik,i polutuj nie patrz tylko polutuj panel a dokładnie potencjometr(impulsator) od włączania radia.
Elektrykowi prawdopodobnie chodziło o podłączenie zasilania pamięci radia, jeśli przekładałeś kabelki i nie wiesz co od czego to jest całkiem możliwe, że poszedł bezpiecznik, a sprawdzałem czy jest napięcie zasilające np. żarówką?
Daj zdjęcie tego złącza, które masz aktualnie w samochodzie. Podejrzewam że to po prostu przejściówka do jakiegoś specyficznego radia, której ktoś nie wyjął.
Zapewne uszkodzona stacyjka nie odskakuje wkładka i nie rozłącza obwodu ACC. Spróbuj ją wyczyścić/nasmarować.
Nawet jak jest antena aktywna (a zapewne tak jest), to w Astrze 2005 zasilanie wzmacniacza było z pin 5A ISO lub pin13 FAKRA, a nie z gniazda antenowego radia.
Poprostu odłącz radio od zasilania. Wyjmij bezpiecznik poprzez który jest zasilane radio. Powodzenia.
Zasilanie radia 2x12V i bezpiecznik w radiu sprawdzone?
Witam. Może to nie jest najlepsze rozwiązanie ale możesz wziąć zasilanie z kostki radia, tylko sprawdź który kabel jest który bo jeden jest bezpośrednio przez bezpiecznik z akumulatora a drugi ze stacyjki.
Na brązowo-białym masz masę załączaną krańcówką umieszczoną w klapie bagażnika na lewo od zamka. Jesli żarówka świeci po zamknięciu klapy to znaczy że dostaje lewą masę z instalacji np. z zielon-czarnego przewodu prowadzącego prawdopodobnie do systemu alarmowego. NIe można też wykluczyć zwarcia miedzy przewodami krancówka/zasilanie wzm. anteny dachowej...
Sprawdź, czy na pinie 6 kości zasilającej (chodzi o kość od strony auta-oryginalna) jest +12V w momencie włączenia radia. To zasilanie podświetla przyciski w kierownicy
Niebieski kabel daje zasilanie do anteny po załączeniu radia jeśli masz antenę ze wzmacniaczem lub antenę elektryczną wysuwaną?
A na mój gust to schematy będą dość się różniły. Zerknij na układy czy są prawidłowo zasilane (TDA15xx), jak nie to leć po zasilaniu skąd przychodzi, wymień tranzystora i po sprawie.
ACC to zasilanie za stacyjką, a ILL podpina się pod światła mijania.
radzę wymienić samochód. A tak serio czujniki parkowania to nie problem raczej wystarczy tylko usunąć bład w kts.no i jeżeli faktycznie nie działają wymienić a radio zdemontuj i rozbierz może dostrzeżesz usterkę chyba że fabryczne to radzę wymienić to opel;( kolego nie pisz głupot, bez fabrycznego radia nie ma dźwięków kierunkowskazów, czujników parkowania...
W jaki sposób sprawdzałeś? Masz dwa "+" na zasilanie radia?
Czerwony do zasilania po stacyjce (po włączeniu zapłonu). Musisz takowe odszukać w skrzynce bezpieczników. Tymczasowo możesz go połączyć z żółtym (stały plus z akumulatora).
Jak chce podłączyć radio do auta to też ten sam schemat tak?
Odłącz zasilanie radia na chwilę, ew akumulator i zobacz czy SAFE się pojawi, może kod wpisałeś dobry, odblokowało się lecz w trybie serwisowym ma źle ustawiony typ wyświetlacza. SławeK
Wtyczkę wpinasz z tyłu radia a czerwony i czarny na zasilanie. M
Kontrolką zobacz co masz na pinach zasilania kostki radia.
Sprawdź może bezpiecznik nr. 11, jeżeli występuje. Jak go nie ma, to może wstaw i zobacz czy coś się zmieni. Ewentualnie poszukiwania manualne, sprawdzić przekrój i kolor przewodu i zajrzeć pod skrzynkę bezpieczników czy tam dochodzi taki. Ewentualnie poszukiwania miernikiem, test ciągłości od kostki radia do bezpieczników.
No to powoli. Jak radio kupiłeś nowe, to w komplecie powinny być blaszki/pręty do wyjmowania radia. Wtykasz to w odpowiednie miejsce od przodu radia i możesz je wyciągnąć. We wtyczce ISO zasilającej masz dwa zasilania. Jedno na stałe, drugie pojawia się po przekręceniu kluczyka w stacyjce. Ponieważ opel ma te dwa zasilania odwrócone, to musisz zamienic...
Nie mam kostki.Poprzedni własciciel uciąl kable, na moje nieszczęście dość daleko.Podłączyłem do radia tylko to co potzebne czyli zasilanie i masa.
Złącze ISO w Oplu jest zgodne ze standardem, jedynie ma zamienione 12V po stacyjce i podtrzymanie. Jest tylko jedno małe ale - zasadniczo w Oplu głównym zasilaniem jest to stałe 12V (które w innych radiach jest tylko do podtrzymania pamięci), a z kolei 12V po stacyjce w Oplu jest tylko sygnałem informacyjnym dla układu logiki zapłonu w radiu, podczas...
Zrobione, problem Tkwił w przepalonym bezpieczniku od akumulatora. dzieki
Górne małe pokrętło służy do ustawiania poziomu głośności "przód-tył". Czy masz je ustawione na środku ? Jeśli tak i nadal nie gra Ci przód, sprawdź instalację przednich głośników. Jeżeli po włączeniu radia na wyświetlaczu nie gaśnie data, to znaczy, że nie jest do niego doprowadzane napięcie sterujące z radia. Sprawdź czy przy kostce zasilania radia...
To radio trzeba będzie wyjąc i sprawdzić czemu przyciski nie działają. Tylko pamiętaj że to radio jest z kodem po porozłączaniu zasilania się koduje i trzeba znać kod i po naprawie go wpisać.
Witam serdecznie, Problemem jest radio w Oplu Astra J RCD300, niestety po wypadku w skrzynkę bezpieczników nie załącza się tylko ono po poskładaniu. Panel sterowania klimatyzacją działa poprawnie. Niestety radio nie reaguje po klikaniu w jego panel, na wyświetlaczu również nic. Planuje zakupić cały komplet panel radia,radio,wyświetlacz. Czy po podmianie...
Dokładnie. Tylko zależy jakie radio kupisz bo może mieć wtyczkę nowe radio tylko kable trzeba dolutować do wtyczki sprawdzając który kabel jest zasilanie, masa ,głośniki.
Dochodzi do niego jakieś zasilanie? Zrób fotkę jak ten moduł jest podpięty do instalacji auta.
Ale jak znika Ci zasilanie rozrusznik kręci ?
Te starocia (kieszeniowe) nie miały podtrzymania z auta, wewnątrz sprzętu jest bateria do zasilania pamięci
Zasilanie do radia jak i bezpiecznik sprawne (sprawdzone w pierwszej kolejności )
Witam, Czy ktoś może doszedł do tego czemu jest zanik świateł oraz radia podczas kręcenia kierownicą ? mam taki sam problem, nie zawsze ale zdarza się.
Witam... Mam Opla Vectrę A 1.7D... którą dostałem od ojca. Kupiłem do niej CA, Radio (Pioneer deh-3900mp), Wzmacniacz (Blaupunkt GTA4 mkII), Skrzynia Bassowa (Blaupunkt GTB1200) i żeby to wszystko podłączyć jakiś zestaw profesjonalnych kabli do CA. Moim pierwszym pytaniem jest... - kiedy mam podłączone radio standardowo pod kable odpowiedzialne za zasilanie...
Przy takim budżecie lepiej odpuść tył i zrób porządnie przód. Te 4 x 50 jest tylko na papierze. Radia osiągają co najwyżej połowę tego. O wiele lepiej jest dać choćby mały wzmacniacz który zasili głośniki. Do tego wygłuszenie drzwi i jakiś dobry zestaw odseparowany i na pewno będziesz bardziej zadowolony niż z 2 zestawów zasilanych radiem.
Witam Czy ten luźny przewód to jest koloru czarnego jeżeli tak to musi być podłączony do masy, kamera powinna być podłączona tak jak masz czyli chinch do radia , czerwony do lampy żarówka od wstecznego podaje plus zasilanie kamery tylko wtedy kiedy wrzucisz bieg wsteczny.
Najlepiej to sprawdzić zasilanie przy samej pompie, dostęp pod tylnym siedzeniem. Przekaźnik jest w prawym przednim słupku, przy nogach pasażera, nie tam gdzie pokazałeś, tam nie masz po co zaglądać. Bezpiecznik w skrzynce wewnątrz auta tak jak określiłeś" pod kierownicą".
Włącz zapłon i sprawdz kontrolką czy masz jakieś zasilanie w kostce do radia.
Załóż filtr przeciw zakłóceniowy na przewód zasilający radio.
Z Twojego opisu to radio zachowuje się tak jakby nie miało napięcia po stacyjce. Sprawdzałeś na kostce zasilanie ? Pzdr
Raczej nie bo skoro kostka od radia to ona przy radiu a oświetlenie samochodu ma swoje zasilanie sprawdź bezpieczniki lub żarówki może jakieś zwarcie zrobiłeś 😊
a jest jakiś bezpiecznik przy akumulatorze??
Witam. Problem z radiem sony. Po wyłączeniu zaplonu i wyjeciu kluczyka ze stacyjki radio zaczyna wydawac z siebie charakterystyczny dzwiek beep przez okolo 5 sekund. Czy jest jakas mozliwosc, aby wylaczyc ten dzwiek. Samochod to opel vectra b, zasilanie radia odcinane jest wraz z przekreceniem stacyjki. Moze ktos mial podobny problem i wie jak go rozwiazac?...
Nie mam obecnie przetwornicy, a to było najszybsze. Myślisz, że przetwornicą by odseparował masy? Zresztą na filmach też używają lm7805 i działa. Edit: Czy na upartego przetwornica Mornsun B0505S-1WR3 odseparuje mi zasilanie na tyle, żeby masa audio i radia nie były połączone w jakikolwiek sposób?
Do zasilania radia jest potrzebne dwa zasilania jedno stałe a drugie po stacyjce. Stałe służy głównie do podtrzymania pamieci a to po stacyjce do uruchomienia radia. Maoże troszkę nie fachowo okresliłem ale tak to mniej wiecej działa. Jeśli chcesz aby cały czas radio mogło chodzic to znajdź przewód do radia z stałym plusem i podłącz obydwa przewody...
To nie są bajki, Chińskie radia potrafią w stanie czuwania pobierać znacznie więcej niż powinny, dlatego należy je podłączyć tak jak przewidział to producent, czyli czerwony przewód ma być po zapłonie. Jeśli w aucie nie ma odcięcia zasilania do radia, owy przewód można dorobić, bądź zamontować zwykły przełącznik. Polecam zaopatrzyć się w amperomierz...
Niestety ale ten TIS co posiadam nie ma informacji o autach poniżej 1997, w tym Calibry. To co Ty posiadasz to raczej zwykły TID (zegarek, temperatura i radio) więc podłączenie będzie prawdopodobnie takie samo jak w Astrze F czy Corsie C. Dodano po 34 Dokopałem się do schematów od Vectra A i Calibry. Ten wyświetlacz to DID i pokazuje jedynie temperaturę...
Symbol załączonego radia "świeci" ale ani nazwy stacji nadawczej ani głosu brak. Rozsadzenie układu wzmacniaczy (TDA7561 lub TDA7563) ewidentnie widać nawet na zamieszczonych zdjęciach. By się upewnić, że uszkodzeniu uległ tylko TDA7561, należałoby usunąć ten układ lub odciąć piny 22 oraz 25 i (bez niego) sprawdzić czy pozostałe funkcje t.j.: załączanie...
Jak nie masz kluczy blaupunkta, to najprościej wyciągnąć radio za pomocą czterech gwoździ średnicy 3 - 3.5 mm. W sumie mają wchodzić dość ciasno. Wkładasz, aż poczujesz że z lekkim oporem się w coś wsuwają.. To będzie jakieś 2 cm. Po czym parami lekko rozchylasz gwoździe na zewnątrz radia i wyciągasz je. Następnie sprawdź według opisu kostki ISO, czy...
Witam Udalo wpisac sie kod do zmieniary: 1 zaplon ON 2 trzymamy przycisk "CD" i naciskamy zasilanie radia. 3 wpisalem kod i odpalilo. Pozdrawiam.
Zwykle wystarcza zwykly próbnik napięcia i trochę pomyślunku. Wśród kabli będzie taki na którym pojawi się napięcie po włączeniu radia i zniknie po wyłączoniu, i będzie on bliżej kabli zasilających niż głośnikowych, z reguły ale nie zawsze koloru niebieskiego... Pytanie czy ta antena to pełny automat czy nie wymaga jakiejś elektroniki bo to jest tylko...
Standardowe podłączenie dwóch kabli do kostki ISO powoduje powolne rozładowanie akumulatora. Może masz zamieniony stały + z zasilaniem po stacyjce?
To radio nie ma żadnej kostki ISO tylko zwykłe złącze przewidziane do tego modelu, jeśli jeszcze nie ubiłeś radia pierwszą z brzegu zakupioną przejściówką to musisz znaleźć wiązkę będącą na wyposażeniu tego radia.,która powinna być z nim w komplecie Opcja druga to zakup normalnego radia ze złączem ISO (nie żadne 26 pin, TO są złącza ISO zasilania, głośnikowe...
Witam! 1/ Opel tak ma 2/ Wystarczy w radio zamienić miejscami kabel czerwony z żółtym- opcja z kluczykiem, lub od strony radia połączyć kabel czerwony z żółtym i podłączyć do pinu gdzie jest zasilanie 12V non-stop w aucie. Pozdrawiam.
Dobór głośników to szeroki temat-rzeka, ale co do ustawień to jest banał. O ile sam podłączałeś radio. Zasilanie radia masz podłączane na dwa kabelki czerwoni i żółty - jeden jest od czuwania - gdy radio jest wyłączone (wiec podtrzymywanie pamięci) a drugi (PERMANENT) - normalne zasilanie. Ja u siebie mam podłączone oba kabelki pod kabel idący bezpośrednio...
Są dwie możliwości: albo ktoś zmienił podłączenie na kostkach zasilających lub/i uszkodzony przyciski (ewentualnie zwarte zasilania wewnątrz radia).
2. Przewód podający zasilanie stale przechodzi przez bezpiecznik, który albo jest spalony albo w ogóle go nie ma. Sprawdziłem bezpieczniki 21 oraz 23 - oba są i są sprawne. Znalazłem dziś rano napięcie 0.5V na PINie nr 2 czerwono-niebieski kabel. Czy to wystarczy na podtrzymanie zasilania pamięci radia ?
Bzdurą jest szukanie uszkodzeń w radiu, nie w instalacji samochodowej. Autor jednak nie zadał sobie trudu, by sprawdzić zasilanie na owym bezpieczniku. Zamykam. Auto pojedzie do warsztatu.
Nie wiem jak w tym konkretnym radiu ale w innym oplowskim SC303 + po stacyjce nie jest potrzebny, za to musi być +12V na jednym z tych dodatkowych pinów ::.. <- złącze zasialnia, na jednym z tych dwóch samych (niestety teraz nie pamiętam na którym) w dolnym rzędzie musi być zasilanie, bo inaczej wyświetla tylko SAFE.
Jak podłączyć zasilanie do wzmacniacz KENWOOD KAC-526 Do orginalnego radia OPEL VECTRA C czy mogę podłączyć się pod tylne głośniki i jak podłączyć tube do tego wzmacniacza DZIĘKUJE ZA POMOC http://obrazki.elektroda.net/77_12389593...
Napiecie zasilania głowicy jest !!!
Jak wklepiesz 3x zły to już trzeba poczekać i potem AS z zasilaniem.
Zrobiłem sobie ten przekaźniczek z opóznionym wyłączaniem i puściłem przez niego zasilanie radia. Teraz nie ma tego puknięcia w głośniku przy wyłączaniu radia stacyjką ale czasami pojawia się przy odpalaniu samochodu.
To może być banał, a może nie. Zanikanie sygnału jest charakterystyczne, gdy jego poziom jest niski. Proponuję sprawdzić gniazdo antenowe,połączenia przewodów, zasilanie wzmacniacza antenowego (jeśli takowy jest).
Tam nie było przypadkiem can do fabrycznego? Ale dobrze Ci radzą, podłącz tylko zasilanie i głośniki. Jak nadal cyrki będą to coś nakombinowane w instalacji.
Witam. Potrzebny mi opis kolorów do instalacji radia. Ktoś ukradł mi radio i poprzecinał przewody i nie mogę dojść do tego ;/ wiem że są zwrotnice. próbuję już drugi dzień i nic. No tylko dwa lewe głośniki podłączyłem, i cale zasilanie. Proszę o pomoc. Pozdrawiam
Opel montuje na zlaczkach ISO, ale i tu spotykalem sie z problemem zamiany kabelka zoltego z czerwonym miejscami. Oryginalnie ISO na zlaczu wtyczka przewody patrzac od strony gniazda : czerwony---------------niebieski czarny------------------pomaranczowy----... Do czarnego bezwzglednie MINUS instalacji Czerwony +12V po kluczyku Zolty +12V "bezposrednio"...
Może ktoś podpowie gdzie w Oplu Astrze II z 2001 roku - podłączyć zasilanie CB Radia. Mam włączone / zasilane / z gniazda zapalniczki ale to jest bardzo niepraktyczne i kłopotliwe. Problem w tym że nie ma tam zasilania przy wyjętym kluczyku co powoduje konieczność każdorazowego "ustawiania" radia np. na kanał 19. Z analizy instrukcji tego samochodu...
- Antena magnesówka CB Pirat - podobno dobra a napewno dużo lepiej potrafi odbierać na TTi 881. - Opel Corsa B - Radio podpięte pod zasilanie z radia samochodowego (standardowo nie miałem gniazda zapalniczki samochodowej)
Nie ma w aucie kostki zasilającej?
Zolty kabel wpiety jest pod pin. 14 W kości ISO nie ma takiego pinu, max to nr.8. Są dwie kości ISO w aucie i obie są 8pinowe, jedna zasilająca a druga głośnikowa.
Prawdopodobnie jest to fabryczne radio Na pierwszym zdjęciu widzę radio dedykowane do Fiat'a. Podłącz żarówkę 12V/10W do pinów 7 i 8 w kostce zasilania radia i sprawdź czy zaświeca się pełną mocą po przekręceniu kluczyka. Jeśli będzie świeciła słabo, to spróbuj przekręcać kluczyk wciskając go wgłąb stacyjki. Jak się poprawi, to będziesz wiedział, że...
To nie gumki odłączyłem cały przód. Z zasilaniem jest coś nie tak, tylko nie mogę się doszukać.
Witam kupiłem sobie radio z androidem do mojego starego Opla Jak sądzicie podłączyć wtyk wentylatora do gniazda posiadającego zasilającego z portu audio??
Nie ta wersja (foto z mojego auta) mam tylko jeden przycisk wciskałem ,trzymałem na zapłonie i bez nic nie dawało. Tak się zastanawiam czy nie trzeba mieć fabrycznego radia, i za pośrednictwem niego ustawić?
Sprawdź czy masz 8,5V, który zasila między innymi tuner. Ja miałem podobny przypadek z Blaupunktem Finish Line 321 nie zatwierdzał kodu przyciskiem ^. Uszkodzone były dwa tranzystory w lini tego zasilania. Pozdrawiam.
Podstawowa sprawa to obecność dwu zasilań ( dwa plusy ). Jesli nie będzie jednego z zasilań nie ma możliwości wpisania kodu - radio nie reaguje na żadne kombinacje klawiszy
Żadne CD30 dedykowane do Opla nie żąda kodu po odpięciu od zasilania. Te radia są logowane do systemu i samochód je pamięta. Co do roku - pierwsze CD30 to gdzieś ok. 2004 czy 2005.
To tak, jak pisałem - sprawdź zasilania w kostce ISO. Uważaj - opel ma zamienione zasilanie stałe z zasilaniem po stacyjce względem standardowej kostki. Sprawdź, czy nie są przypadkiem zamienione do innego radia.
Cześć, Sprawa wygląda tak: kupiłem nowe radio do Astry H, a stare - CD30MP3 chce dać mojej dziewczynie do Corsy C. Wziąłem się do wymontowania radia w Corsie, a tu zong, inne zasilanie. Szukałem przejściówki, ale nic nie znalazłem - może źle wpisywałem. Pytanie do Was: Czy jest taka przejściówka? Czy trzeba robić kabel po kablu ze schematem? Czy w ogóle...
Na sam początek sprubuj zamienić miejscami przewody czerwony i żółty w kostce z zasilaniem od radia, jeśli to nie przyniesie oczekiwanych rezultatów to utnij przewód niebieski.
zasilanie radia corsa zasilanie radia buczy zasilanie radia kluczyka
druty nawojowe różne subiekt drukarka fiskalna górnoprzepustowy filtr
skrzynka bezpieczników maską skrzynka bezpieczników maską
Xerox WorkCentre 6605 skanowanie do OneDrive – czy działa bez włączonego komputera? STIHL HSE 71 – nie pracuje element tnący, diagnoza i naprawa nożyc elektrycznych