Witam. Kolego właśnie sobie sam wytłumaczyłeś silnik pobiera wyższy prąd niż twój zasilacz jest w stanie dostarczyć i dlatego brak startu na zasilaczu. Pozdrawiam
Parametry panelu zależą od tego jaki tryb pracy planujesz. Jeżeli tylko ładowanie akumulatora to typowy akumulator do skutera 7Ah ma standardowy prąd ladowania 0,7A. Więc panel 20-50W ci wystarczy dobrze by było gdyby miał napięcie w zakresie 16-20-25V. Jeżeli w słoneczny dzień ma być źródłem zasilania silnika (i moderator dobrze określił prąd pracy...
Problem polega na tym, że posiadam stary zasilacz impulsowy 12V 10A i z innych wątków dowiedziałem się, że silnik może nie wystartować przy takim prądzie poprzez występujący przy rozruchu duży prąd. Podłącz przez regulator i sprawdź. Regulator ustaw na np. połowę, ograniczy to prąd rozruchowy silnika.
Sprawdź jeszcze zasilanie na silniku wycieraczek . Czy wycieraczki zatrzymują się w przypadkowych miejscach czy zawsze w tym samym miejscu? / czy cykl zaczyna się i kończy w tym samym miejscu /
Proszę bardzo schemat .
Czyli wynika z tego ,że zasilacz do komputera 12V przy tym silniku będzie jak najbardziej i przy max 14A. Pewnie by ruszył z dużymi obrotami
witam mam problem, ktory dotyczy zasilania silnika od wycieraczek buduje urzadzenie ktore ogolnie ma swiecic i sie krecic :) dwie zarowki halogenowe 12 v 50 W plus wlasnie ten silnik pomyslalem ze kupie zasilacz elektroniczny 150 W i byc moze w tym tkwi blad... kupilem mostek prostowniczy 1000V 6A... zarowki sa zasilane bezposrednio z zasilacza i nie...
Podłączyć kable do czego ? Do silnika wycieraczek ? Jeżeli tak to na masę czarny a zasilanie + 12 V żółty.
Ogólnie to działa to tak. W silniku jest styk pozycji spoczynkowej wycieraczek. Jeżeli włączysz wycieraczki i je wyłączysz to przekaźnik podtrzymuje tak długo napięcie aż dostanie informacje ze stuku pozycji spoczynkowej. Wtedy rozłącza zasilanie silnika i wycieraczki stają gdy są na dole szyby. Jeżeli się nie zatrzymują po wyłączeniu ich manetką to...
Taki silnik pobiera spory prąd, także transformator i spory mostek byłby potrzebny. A najprościej akumulator z auta.
Zasilanie silnika wycieraczek po bezpieczniku 46 -20A, w modelu 6l bardzo rzadko były czujniki w zamku maski.
Taki silnik potrafi przy starcie pobrać prąd większy od 10A, zwłaszcza gdy jest obciążony (na wale). To spowoduje, że zasilacz impulsowy wyłączy się odczytując to jako przeciążenie/zwarcie. Albo zasilacz klasyczny (transformator+prostownik+ filtr pojemnościowy) albo można próbować zasilacz komputerowy ATX o odpowiednio wysokiej wydajności prądowej.
Ten ''silniczek'' to zapewne spryskiwacze. Do sprawdzenia zasilanie silnika wycieraczek.
Najpierw trzeba sprawdzić czy ginie zasilanie silnika wycieraczek bo może on kończy żywot. Proponuję rozebrać podszybie, wkłuć się we wtyczkę silnika jakąś kontrolką i włączyć wycieraczki. Jak się autor boi o szybę to można polewać wodą. Czy wycieraczki zatrzymują się na dole czy gdziekolwiek na szybie jak przestają działać?
Wyjmij silnik wycieraczek i zdemontuj pokrywkę przekładni. na dużum kole zembatym , masz ścieżkę ktura podtrzymuje zasilanie silnika ,do momentu pierwotnego położenia wycieraczek. Zobaczysz wtedy , że jest spalona lul przetarta. Wtedy bedziesz pewny że jest do wymiany i zrobisz z nim , co chcesz. Dodano po 4 Czasówka to sterownik impulsowy , i nie ma...
Brak zasilania powrotu na silniku. Powinno byc zasilanie po zaplonie za silnikach. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
To jest filtr przeciw zakłóceniowy połączony szeregowo na zasilaniu
3 przewody - masa, zasilanie silnika i sygnał położenia krańcowego ramienia wycieraczki. Na tym ostatnim powinien się pojawiać sygnał masy po osiągnięciu przez wycieraczkę położenia spoczynkowego.
Spawdź bezpiecznik nr 4. 72 (4 pin) to nie bezpiecznik a przekaźnik. I nie jest to pin 1, a "L" i na nim pojawia się impuls od spryskiwacza. W klapie powinieneś mieć +12V po stacyjce, mase i ipuls +12V z przekaźnika.
Do silnika wycieraczki dochodzą trzy przewody. 1- masa 2- zasilanie po włączeniu zapłonu (15) 3- chwilowe wysterowanie Przy tych objawach najczęściej jest uszkodzony silnik wycieraczki. Bardzo często przełamują się przewody w przelotce ( między nadwoziem a tylną klapą)
Dwa przewody różowy i biały idą do BSM obok aku wtyczka zielona podając na te przewody zasilanie 12V silnik wycieraczek kręci się
Seat Ibiza 6l nie działają wycieraczki brak zasilania na silnik bezpiecznik ok manetka wymieniona na nową i dalej nic
Zablokowany/zatarty silnik lub ślizgacze w przegubach (tam gdzie przykręcone są skrzydła wycieraczek). Zasilanie silnika jest cały czas po zapłonie aby umożliwić mu powrót do pozycji wyjściowej.
A więc: Sprawdziłem moduł centralnej elektryki o numerze 8E0907279C- zasilanie silników wycieraczek z niego wychodzi (zgadza się gdyż tył działa), natomiast na kablach które sterują pierwszym i drugim biegiem nie pojawia się nic. Oznaczałoby to ze moduł jest gdzieś uszkodzony. Czy jeśli zastapię wersję C wersją z literką B czyli HIGH bedzie to działać...
W grupie PSA nie operuje się kolorami przewodów tylko kodami na przewodach. Przewód nr 500 oraz 501 w tej kostce (piny 1 oraz 9) to zasilanie silnika wycieraczek z BSM. Proponuje sprawdzić w COMie czy widać że włączone są wycieraczki oraz zrobić test - tzn wysterować wycieraczki.
Na początek sprawdź zasilanie na silniku wycieraczek. Być może silnik jest prawie trup.
Silnik jak widać na załączonym zdjęciu ma szczotki. Widać też tam dwa konektory 6,3 mm. Tam podłączasz zasilanie 12V.
Silnik wycieraczek od Poloneza pobiera do 4 A.
Witam serdecznie. Stary wątek ale się podczepię :) Chodzi o wysterowanie silnika np: http://www.akcesoria-cnc.pl/?menu=produk... Dokładnie silnik nie został jeszcze wybrany ale sądzę że będzie on posiadał parametry pracy 12~24V prąd max. 15A Zależy mi na dynamicznej zmianie kierunku obrotów oraz regulacji PWM. Zgodnie z zawartymi tu ( http://www.dioda.com.pl/forum/topics20/h...
Witam wszystkich, Mam problem z wycieraczką tylną - steruje ją moduł komfortu. Sytuacja wygląda następująco: Na manetce są 2 programy - czasowy i stały. Po przekręceniu na czasowy wycieraczka po 2 cyklach zimna. Po przekręceniu za jakiś czas na stały wykona losową ilość cykli i zimna. Mierzyłem połączenia między manetką a modułem, między modułem a wtyczką...
Tak tylko że tam jest podane zasilanie napędu. Czyli tylko i wyłącznie silnika. W naszym przypadku bedzie to zasilanie silnika do wycieraczek 12, 24 lub 48V prądu stałego. A po drugie sterownik nie ma żadnego zasilacza :) Musisz sobie sam kupić. A po 3 to jeszcze nie widziałem zasilacza na 230V bo i po co, przecież to jest prosto z sieci. :)
Ok sprawdzałem już kilka razy zasilanie główne silników wycieraczek około 12V jest stałe bez wglądu czy są włączone wycieraczki czy nie brak jest tylko sygnału sterującego i chciałbym wiedzieć skąd dokładnie on wychodzi żeby wykluczyć ewentualny problem z kabelkiem, gdybym jeszcze dysponował kawałkiem schematu instalacji to byłoby mi łatwiej .
Sprawdz bezpieczniki najpierw ;) Zwykle sa dwa bezpieczniki odpowiedzialne za wycieraczki: jeden za zasilanie glowne silnika wycieraczek (zeby dzialaly tryby pracy ciaglej) a drugi odpowiedzialny jest za uklad czasowy i za parkowanie.
Wycieraczkę włącza się opcjonalnie na stałe lub włącza się czasowo-impuls spryskiwacza, stąd dwa przewody zasilania silnika.
w silniku wycieraczek jest taki styk lub trzy informujący o położeniu wycieraczek, potrafi się wytrzeć lub wypalić, ewentualnie brak jednego prądu umożliwiającego zasilanie silnika po wyłączeniu wycieraczek
Czesc. Z tego co pamietam mechanizm wycieraczek samochodowych (bez elektroniki) posiada dwa przewody zasilające silnik i dwa przewody ktore pochodzą od mikrostyku wskazujacego pozycję zerową (wycieraczki położone) . Sygnał ten musisz podawac na wejscie mikrokontolera tak by badać w ktorym momencie trzeba wyłaczyć zasilani silnika by wycieraczki nie...
Kolego na kostce zasilania masz: +12V zasilanie silnika -12V zasilanie silnika +12V zasilanie silnika do osiągnięcia pozycji zerowej wycieraczek.
Masakra temat prosty jak nie powiem co. W punkcie zerowym czyli wycieraczki na samym dole na cieniutkim kabelku przy silniczku idzie impuls masowy do BSI i to wszystko w tym wielkim systemie i tak jest w większości PSA. Nie będę się już rozpisywał czym BSI steruje i skąd idzie zasilanie na silnik na wycieraczkach. Z reguły w 99%wina leży w braku sygnału...
Schematy ode mnie, wycieraczkami steruje przekaźnik w BSM, pewnie już wypalony. Sprawdź na sam początek zasilanie do wtyczki silnika wycieraczek i styk pozycji wycieraczek. https://obrazki.elektroda.pl/5914630100_... https://obrazki.elektroda.pl/7002027800_...
Pracował przez rok przy zasilaniu silnika wycieraczek samochodu . Przy starcie napięcia są prawidłowe po obciążeniu zanik napięcia po restarcie wraca z powrotem do napięcia prawidłowego. Czy jest możliwość naprawy i gdzie szukać usterki
złącze x7 znajduje się przy nogach kierowcy ale od strony silnika za puszką przekaźników
Schemat zasilania wycieraczek przednich w Toyocie Yaris z 2010 roku. Spryskiwacze działają, wycieraczki przednie nie poruszają się. Podejrzewam, że były uruchamiane w momencie przymarznięcia wycieraczek do szyby. Nie znalazłem przepalonego bezpiecznika. Być może uszkodzony silnik ? Schemat pozwoli mi na znalezienie przyczyny awarii. Dziękuję za pomoc....
problem jest łączony brakiem zasilania na bezpieczniku Zasilanie na bezpieczniku pojawia się dopiero po włączeniu tylnej wycieraczki a jej silnik włącza UCH, wycieraczki przód włącza moduł UPC obok akumulatora. Sprawa pierwsza-zdemontuj podszybie i sprawdź czy silnik przednich wycieraczek nie siedział czasem w akwarium. Dobrze by było zrobić też diagnostykę,...
do wycieraczek dochodza 4 przewody 53b czarny zsilanie +12v, 53 żołty zasilanie +12 v szybkie obroty silnika , 53e zielono niebieski styk włacznika ,53a czarno fioletowy styk włacznika, masa idzie po obudowie silnika pozdrawiam
Prawdopodobnie jest zatarta/ zapieczona oś silnika wycieraczki, raczej bezpiecznik by poleciał. Sprawdź czy jest zasilanie.
Silnik od wycieraczek ma stojan zrobiony na magnesach stałych a zmienić można zasilanie wirnika na przeciwne czyli zmienić obroty. Jedyną wadą jest szybsze zużywanie się szczotek- ten silnik jest przewidziany do pracy w jedną stronę co w przypadku bramy nie ma znaczenia.
Witam. "odkłócić silnik". W jaki sposób to zrobić? Iskra to łuk elektryczny i możesz go "stłumić" podłączając pod wejścia przewodów zasilających do samego silnika kondensator o pojemności od 1nF do 100nF, które należy dobrać doświadczalnie. Każdy silnik jest inny i wymaga innego kondensatora. Kondensator musi być na napięcie od 100V w górę i nie elektrolityczny...
Witam Silnik od wycieraczek samochodowych jest silnikiem prądu stałego, nie będzie on działał na prądzie przemiennym otrzymanym z transformatora. Tak więc do zasilania potrzebny jest jeszcze prostownik w układzie mostkowym z diodami na prąd rzędu 10A i więcej.
Nie motajcie chłopakowi w głowie - jak wyraźnie napisał stosuje "aparaturę z zabawki" czyli nie kompatybilną z niczym więc fabryczne regulatory odpadają. Należy ją zasilać napięciem przy jakim pracowała dotychczas i nie ważne ile a może dać zasilanie. A do sterowania silnikami od wycieraczek wystarczy zaproponowany przeze mnie układ na 2 przekaźnikach...
Witam . Pytanie zasadnicze kiedy ostatnio sprawdzałeś światła z tyłu odruchowo przed jazdą samochodem.Mogła się jedna wcześniej spalić ,a druga dzisiaj i Twoje zdziwienie.Sprawdź czy dochodzi zasilanie do lamp i masę na lampach . Świecący trzeci stop może być spowodowany przetartymi przewodami w przelotce klapy,lub urwanym zwłaszcza masowym, czyli brakiem...
Jeszcze raz napiszę Nie pleć Napisz lepiej do czego ci potrzebny ten prąd Na silniku wycieraczek masz zasilanie po zapłonie :)
Witam. Silnik wycieraczek; -niebiesko-czarny ,stałe zasilanie po kluczyku -czarny masa silnika -niebieski praca ciągła wycieraczek(pozycja 2 wyłącznika wycieraczek) -niebiesko-biały zatrzymanie wycieraczek w pozycji krańcowej ,podawana masa,w pozycji (0) wyłącznika wycieraczek Przełącznika nie pamiętam (bardzo dawno to było) Łatwo prześwietlić przewody...
Zasilanie powinno wychodzić z skrzynki komory silnika .Sterowanie z uch ,tak trzeba ściągać kokpit z góry.
Silniki wielobiegowe w układzie Dahlandera są stosowane od 1897r. Tyle, że są to silniki indukcyjne na prąd przemienny a nie stały. Silniki DC kilkubiegowe mają przeważnie zmienny kąt szczotek (silniki z magnesami trwałymi), przyjrzyj się budowie dawniejszych silników napędzających wycieraczki w autach. silnikiem elektrycznym szeregowym zasilanym prądem...
Witam, Proszę o podesłanie rozpiski pinów do UCH - w szczególności potrzebne mi są piny wyjściowe do zasilania silnika wycieraczki tylnej. Generalnie poszukuję także schematu UCH zawierającego przekaźnik silnika tylnej wycieraczki - ale mając piny powinienem sobie poradzić (mam nadzieję). Pozdrawiam Peffenb1
Witam ściągnij tą obudowę na której masz styki (opisane 1234)odlutuj przewody do silnika i zasilaj te przewody. Cała reszta to "układ" do podtrzymania ruchu wycieraczek - śmiało możesz sobie go darować - sam używam 2 takich zmodyfikowanych silników Podobny problem jest opisany w temacie: http://www.elektroda.pl/rtvforum/top... Powodzenia...
Tylną wycieraczką steruje BCM. Nie wiem po czym wnioskujesz, że tak nie jest. Do silniczka tylnej wycieraczki dochodzą 4 przewody: 1 to stała masa. 4 to zasilanie plusem z przekaźnika 2 i 3 to przewody sterujące połączone z BCM i aby zadziałała wycieraczka powinno się pojawić na obu plus 12V. Czyli BCM steruje włączeniem tylnej wycieraczki poprzez podanie...
Przekaźnik i tak będzie potrzebny, żeby ledy wyłączyć po zapaleniu świateł głównych. Do ich zasilania wystarczy wspomniany przewód, skoro wystarcza do zasilania silnika wycieraczek, to do ledów tym bardziej.
Tzn ale ja chcę zasilać prądem stałym tylko 2 silniki wycieraczek od poloneza, resztę czyli oświetlenie to jest około ok 300 W będę zasilać prosto z trafa, silniki to ok 40W jeden więc taki mostek na 35A chyba wystarczy i może nie będzie się grzał :)
Nagle wystapilo kilka usterek elektrycznych. Wycieraczki nie dzialaja. Bledy stale w SAM to brak zasilanie na silnik wycieraczek. ESP blad staly, brak sygnalu z czujnika stopu. Stopy dzialaja. Brak nadzoru cisnienia opon (blad esp i dlatego pewnie) SRS brak komunikacji. napinacze pasow (osobny system) blad staly brak komunikacji z SRS. Jakas rada lub...
Dlaczego silnik12v od wycieraczek samochodowych nie chce w ogóle ruszyć na transformatorze 24v 10A. Podałeś zmienne napięcie na silnik DC? chciałem go podłączyć pod 24 v by zwiekszyć jego siłe. Siły nie zwiększysz, siła, a właściwie moment siły, zależy od prądu im bardziej obciążysz silnik mechanicznie tym większy prąd popłynie, jeśli popłynie za duży...
Zobacz we wtyczce od silników czy jest zasilanie i masa.
Witam wszystkich mam problem z wycieraczkami i spryskiwaczami w passacie b6 rok2006 .Sprawa wygląda tako po przekładce z anglika nie działają wycieraczki i spryskiwacz. sprawdziłem zasilanie na silniku wycieraczek jest ,sterownik widzi silniczek bo po odłączeniu silniczka pojawia się błąd a po ponownym podłączeniu da się go skasować.I jeszcze dodam...
Szykujesz 3 przewody tak żeby podłączyć je do silniczka i baterię 12V (od wkrętarki albo akumulator z auta). Jednym przewodem podłączasz minus w to miejsce gdzie w aucie przychodzi czarny przewód (Jeśli mylę kolor to niech ktoś poprawi), drugim podłączasz plus do jednego z pozostałych pozostałych miejsc - są dwa. Na jednym silnik będzie pracował cały...
Zrób tak jak napisał edziu wymontuj i rozbierz silnik od wycieraczek. W środku jest przekładnia ślimakowa, a przy niej krzywka i styki. Styki te zapewniają zasilanie silnikowi kiedy wyłączysz wycieraczki w dowolnej pozycji i powinny się rozłączyć w pozycji spoczynkowej. To one są przyczyną twojego problemu.
Witam nie działają wycieraczki ml 320 2008 3.0 CDI bezpieczniki ok przekaźniki zamienione miejscami i nie działają na żadnym biegu silnik na krótko działa zasilanie jest na wtyczce
Zawsze można też dać akumulator i automatyczną ładowarkę. Nie będzie wtedy problemu przy braku zasilania z sieci.
Witam! Wycieraczki naprawione a powodem niedziałania był............... brak bezpiecznika zasilania silnika wycieraczek. Ktoś go widać wcześniej wyciagnął a ja rozebrałem przez to pół auta. Temat zamykam i pozdrawiam, Gienek.
Jak opiszesz w jakich warunkach te drzwiczki pracują /dokładniej co ? gdzie? / to może będzie można zastosować zasilanie bez transf.
Mam wysokie aspiracje i powoli chciałbym się rozwinąć w stronę elektroniki samochodowej i przemysłowej. Po kolei: -musisz ukończyć jakąs szkołe o profilu "elektryka" -to że ukończysz to dopiero około 30 % sukcesu, musisz jeszcze czuć "blusa" -musisz się samodokształcać, aby w miarę być na bierząco. Dam Ci prosty przykładzik z silnikiem wycieraczek...
podłaczałem żarówkę i swieci, nie rozumiem. Też nie, jak tego nie widzę . :D Wtyczka jest 3 pinowa - tam gdzie czarny przewód jest stała Masa z nadwozia- to jest PIN 2. Na pin 3 przychodzi zasilanie z UCH a PIN 1 jest zwierany do masy przez silnik wycieraczek gdy osiągnie pozycję spoczynkową . Ten minus jest syganałem do UCH aby wyłączył zasilanie...
Jako licznik impulsów można wykorzystać dowolny kit, np. NE075. Alarm po zaniku impulsów można zrealizować za pomocą układu RC z odpowiednio dobraną stałą czasową (potencjometr wieloobrotowy plus kondensator aby ją wyregulować) które sterują tranzystorem. Gdy impulsy są częste, tranzystor będzie zamknięty, a gdy silnik zwolni lub przestanie się obracać...
Witam ! Od kilku dni pomimo wyłączonego silnika i wyciągniętej karty ze stacyjki stale -ciągle pracuje tylna wycieraczka - rozłączyłem doraźnie zasilanie wypinając kostkę silnika wycieraczki . Ponadto bardzo szybko rozładowuje się akumulator. Wygląda na to ,że gdzieś jest zwarcie lub usterka w module UCH. Zauważyłem ,że odłączenie manetki z włącznikami...
Przejście jest tylko między 1-4 i wynosi 0,8kΩ. Czyli 800 om ;-) Jest to rezystancja silnika i po podaniu napięcia na te styki silnik ruszy w którąś stronę. Zamiana napięcia miejscami spowoduje obrót silnika w drugą stronę. Pomiędzy pozostałymi dwoma pinami jest za pewnę stycznik którego zadaniem jest odłączenie zasilania silnika mające na celu...
Witam dołącze się do tematu. Również mam zamiar zrobić sterowanie klapki na podobnej zasadzie jak kolega " tob53 " tylko mam pewien problem za sterownikiem tzn chce zastosować regulator z termy tylko nie wiem jak to wszystko podłączyć. Materiały już mam, 2 krancówki, silnik wycieraczek zasilanie też jest i mam prosbę czy mógłby ktos mniej wiecej rozrysować...
Przekaźniki są na 30A, chyba że jest jeszcze regulator PWM ograniczający do 15A. pokaż drugą stronę płytki. 28V to troszkę mało, typowe dla w pełni naładowanych to 28,8V + ewentualna kompensacja ze względu na temperaturę. Czemu takie dziwne silniki? Mogłeś użyć silników od wycieraczek z ciężarówek.
Masz schematy -przejście zasilania przekaźników (111) masz na drugim schemacie (6112 WI) - UEC w komorze silnika .
A co napędza ten silnik i jakie ma zasilanie Moim zdaniem to kiedyś napędzał wycieraczki samochodowe
Chyba jednak zostane przy wycieraczkach. A jak z zasilaniem?
Może być tak że ktoś zmieniał moduł mce z wersji low na high. Dla wersji low rozpiska wygląda tak Gniazdo A (10-pin): Pin 1 – x Pin 2 – Zasilanie pompki spryskiwaczy reflektorów (czerwono/biały) (WY) Pin 3 – Sterowanie prędkością wycieraczek szyby czołowej, 2-gi bieg (zielono/żółty) Pin 4 – Sterowanie prędkością wycieraczek szyby...
Jak może ruszyć z komputera skoro jest brak zasilania na wtyczce silnika wycieraczek (przynajmniej ja tak rozumie słowa autora tematu).
Jeżeli jest to BezMUX (rocznik 2000?) to wg schematu za zasilanie czujnika odpowiada bezpiecznik F22 w BH28. Silnik wycieraczek jest sterowany bezpośrednio z BSI i raczej tu bym szukał uszkodzenia.
Zakupiłem na allegro silniczek 12v od wycieraczek Forda Focusa. Po podłączeniu do prostownika silnik ladnie pracuje. Kiedy natomiast podlacze go do zasilacza od komputera kreci ale przerywa, Jakie są parametry tego silnika (zasilanie, moc, pobór prądu) ? Jakie parametry ma ten zasilacz ?
Proszę o szybką podpowiedź...potrzebuje cos przyspawać do oski silnika wycieraczek. Nie zchajcuje go? Oczywiście odłącze go od zasilania.
Witam Sprawdź miernikiem jakie napięcie dochodzi do niego,to dużo wyjaśni(silnik czy zasilanie).
czy mógłbyś POPRAWIĆ wklejone 1 zdjęcie? Jest bez skalowania. Jest tak DUŻE, że zniechęca do zainteresowania tematem! Zrób coś z nim. Dodano po 1 widzę że porawiłeś ... ) odnośnie problemu: ---------------------- zakładając, że uporałeś się z wiązką przewodów, a bezpiecznik jest dobry (tak napisałeś) sprawdź moduł J31 sterowania pracą wycieraczek w...
Silniki od drzwi automatycznych, zasilanie odizolowane od obudowy. Dodano po 1 Silniki od drzwi automatycznych, zasilanie odizolowane od obudowy.
1. Silnik do wycieraczek ma dwa zasilania, bo pewnie jest trzyszczotkowy. Ta dodatkowa szczotka, to jest wolny bieg silnika. Raczej jej nie wykorzystasz. 2. Jeśli chcesz uzyskać działanie silnika prawo - lewo, to zastosuj mostek H na zewnętrznych przekaźnikach przełącznych. 3. Nie wiem, co miałyby dać tutaj dwa transformatory, skoro wszystko chodzi...
Mam pytanie gdzie znajduje sie sterownik wycieraaczek ijaki posiada symbol Nie ma sterownika wycieraczek, jest moduł zarządzający zasilaniem komory silnika UPC i on steruje minn. wycieraczkami przód do spółki z modułem kontroli nadwozia UCH pod kierownicą
Hm.Fabryczne dają do 10 bar I to jest już coś ocieplić podgrzewacz A więc mamy 1-Dysza marki PABLO 2-Ocieplony podgrzewacz 3-Podgrzewacz dyszy z pistoletu 4-pływak w podgrzewaczu czuwający nad poziomem z malczana 5-Układ zasilania oleju z silnika wycieraczek+pompa polonez-fiat 6-Sprężarke z reduktorem ciśnienia 7-Baze konstrukcji nośnej z org.palnika...
Sprawdzić zasilania na silniku wycieraczki i będziesz wiedział, gdzie szukać. P.S. Zakładaj tematy we właściwym dziale - przeniosłem.
No to zobacz zasilanie na styku podtrzymania na silniku wycieraczek. Powinien tam byc + wzięty z ACC.
Sterowanie to jest możliwe ale mało ekonomiczne z powodu mocy (energii cieplnej) traconej na potencjometrze: P=UR•I [W], gdzie UR jest to spadek napięcia na potencjometrze. Lepszy byłby jakiś układ elektroniczny obniżający napięcie zasilania - większa sprawność.
Temat rozwiązany dla zainteresowanych uszkodzony był silnik wycieraczek, na kurtko pracował ale komputer odcinał zasilanie.
Układ 555 daje maksymalny prąd 200mA, ale tranzystor KD502 może przepuścić nawet 20A. Silnik z wycieraczki pobiera ok 3A, nie powinno być problemu. Zasilanie całości ze źródła prądu stałego 12V o odpowiedniej wydajności (5A).
Strasznie dużo tych szczotek znalazłeś : Silniki tego typu posiadają trzy szczotki, które są umieszczone pod odpowiednim kątem w stosunku do siebie na obwodzie komutatora, jest to związane z "biegami" (prędkość obrotowa wirnika silnika) Jedna ze szczotek jest podłączona na obudowę silnika, najczęściej jest to szczotka minusowa zwarta do obudowy silnika....
Tak, z BCM. P i R powinno podejść ale ręki sobie uciąć nie dam. Przekaźnika tam raczej nie znajdziesz. Tutaj silnik powinien mieć tylko zasilanie i komunikację po LIN (zazwyczaj cienki przewód) która leci do BCM. Czujnik otwarcia maski sprawny? Przy otwartej masce lub uszkodzonym czujniku wycieraczki nie ruszą. Jeżeli wycieraczki nie działają to można...
Witam wszystkich. Znalazłem w internecie schemat mostka H do sterowania silnikiem od wycieraczek, wykonałem go lecz nie działa :cry: . Bardzo prosiłbym o sprawdzenie tego schematu w celu znalezienia błędów. Z góry dziękuje za pomoc. R5,R6,R7,R9-10kohm R1,R2,R3,R4,R8,R10-1kohm X1= Wyjście silnik X2= Wejście 5V X3= Zasilanie 12V
Na wyprowadzonych 2 dodatkowych przewodach podlaczonych do zoltych punktow powinienes miec sygnaly PWM do sterowania mostkiem H. Mostek H w serwie jest sterowany tymu sygnalami, jednak ma on zbyt maly prad aby zasilic silnik od wycieraczek. Zatem dodatkowy (Zewnetrzny) mostek H (10 amperowy min.) sterujemy owymi 2 wyprowadzonymi przewodami. Mostek zewnetrzny...
Na spokojnie trzeba - na YT jest film z naprawą wycieraczek clio. Okazało się wynny styk manetki wycieraczek. Trzeba by prześledzić cały tor zasilania i oczywiście, ze moze tez to być zgnity silnik.
silnik wycieraczek zasilanie zasilanie silnik wycieraczek zwarcie silnika wycieraczek
rejestracja zabytkowy amica części kuchenek regulator alternatora hitachi
wykrywacz garrett falownik powmr
Schemat elektryczny Peugeot Bipper - gdzie znaleźć? Kalibracja szyby bagażnika Freelander 1 po wymianie akumulatora