Witam. Kolego właśnie sobie sam wytłumaczyłeś silnik pobiera wyższy prąd niż twój zasilacz jest w stanie dostarczyć i dlatego brak startu na zasilaczu. Pozdrawiam
Parametry panelu zależą od tego jaki tryb pracy planujesz. Jeżeli tylko ładowanie akumulatora to typowy akumulator do skutera 7Ah ma standardowy prąd ladowania 0,7A. Więc panel 20-50W ci wystarczy dobrze by było gdyby miał napięcie w zakresie 16-20-25V. Jeżeli w słoneczny dzień ma być źródłem zasilania silnika (i moderator dobrze określił prąd pracy...
Podłączyć kable do czego ? Do silnika wycieraczek ? Jeżeli tak to na masę czarny a zasilanie + 12 V żółty.
Spawdź bezpiecznik nr 4. 72 (4 pin) to nie bezpiecznik a przekaźnik. I nie jest to pin 1, a "L" i na nim pojawia się impuls od spryskiwacza. W klapie powinieneś mieć +12V po stacyjce, mase i ipuls +12V z przekaźnika.
Witam dołącze się do tematu. Również mam zamiar zrobić sterowanie klapki na podobnej zasadzie jak kolega " tob53 " tylko mam pewien problem za sterownikiem tzn chce zastosować regulator z termy tylko nie wiem jak to wszystko podłączyć. Materiały już mam, 2 krancówki, silnik wycieraczek zasilanie też jest i mam prosbę czy mógłby ktos mniej wiecej rozrysować...
Dlaczego silnik12v od wycieraczek samochodowych nie chce w ogóle ruszyć na transformatorze 24v 10A. Podałeś zmienne napięcie na silnik DC? chciałem go podłączyć pod 24 v by zwiekszyć jego siłe. Siły nie zwiększysz, siła, a właściwie moment siły, zależy od prądu im bardziej obciążysz silnik mechanicznie tym większy prąd popłynie, jeśli popłynie za duży...
Ogólnie to działa to tak. W silniku jest styk pozycji spoczynkowej wycieraczek. Jeżeli włączysz wycieraczki i je wyłączysz to przekaźnik podtrzymuje tak długo napięcie aż dostanie informacje ze stuku pozycji spoczynkowej. Wtedy rozłącza zasilanie silnika i wycieraczki stają gdy są na dole szyby. Jeżeli się nie zatrzymują po wyłączeniu ich manetką to...
Wyjmij silnik wycieraczek i zdemontuj pokrywkę przekładni. na dużum kole zembatym , masz ścieżkę ktura podtrzymuje zasilanie silnika ,do momentu pierwotnego położenia wycieraczek. Zobaczysz wtedy , że jest spalona lul przetarta. Wtedy bedziesz pewny że jest do wymiany i zrobisz z nim , co chcesz. Dodano po 4 Czasówka to sterownik impulsowy , i nie ma...
Sprawdź jeszcze zasilanie na silniku wycieraczek . Czy wycieraczki zatrzymują się w przypadkowych miejscach czy zawsze w tym samym miejscu? / czy cykl zaczyna się i kończy w tym samym miejscu /
Silnik wycieraczek od Poloneza pobiera do 4 A.
Schemat zasilania wycieraczek przednich w Toyocie Yaris z 2010 roku. Spryskiwacze działają, wycieraczki przednie nie poruszają się. Podejrzewam, że były uruchamiane w momencie przymarznięcia wycieraczek do szyby. Nie znalazłem przepalonego bezpiecznika. Być może uszkodzony silnik ? Schemat pozwoli mi na znalezienie przyczyny awarii. Dziękuję za pomoc....
Jeszcze raz napiszę Nie pleć Napisz lepiej do czego ci potrzebny ten prąd Na silniku wycieraczek masz zasilanie po zapłonie :)
Brak zasilania powrotu na silniku. Powinno byc zasilanie po zaplonie za silnikach. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
Proszę bardzo schemat .
Do silnika wycieraczki dochodzą trzy przewody. 1- masa 2- zasilanie po włączeniu zapłonu (15) 3- chwilowe wysterowanie Przy tych objawach najczęściej jest uszkodzony silnik wycieraczki. Bardzo często przełamują się przewody w przelotce ( między nadwoziem a tylną klapą)
Czyli wynika z tego ,że zasilacz do komputera 12V przy tym silniku będzie jak najbardziej i przy max 14A. Pewnie by ruszył z dużymi obrotami
Zablokowany/zatarty silnik lub ślizgacze w przegubach (tam gdzie przykręcone są skrzydła wycieraczek). Zasilanie silnika jest cały czas po zapłonie aby umożliwić mu powrót do pozycji wyjściowej.
3 przewody - masa, zasilanie silnika i sygnał położenia krańcowego ramienia wycieraczki. Na tym ostatnim powinien się pojawiać sygnał masy po osiągnięciu przez wycieraczkę położenia spoczynkowego.
Taki silnik potrafi przy starcie pobrać prąd większy od 10A, zwłaszcza gdy jest obciążony (na wale). To spowoduje, że zasilacz impulsowy wyłączy się odczytując to jako przeciążenie/zwarcie. Albo zasilacz klasyczny (transformator+prostownik+ filtr pojemnościowy) albo można próbować zasilacz komputerowy ATX o odpowiednio wysokiej wydajności prądowej.
Zasilanie silnika wycieraczek po bezpieczniku 46 -20A, w modelu 6l bardzo rzadko były czujniki w zamku maski.
To jest filtr przeciw zakłóceniowy połączony szeregowo na zasilaniu
Przekaźniki są na 30A, chyba że jest jeszcze regulator PWM ograniczający do 15A. pokaż drugą stronę płytki. 28V to troszkę mało, typowe dla w pełni naładowanych to 28,8V + ewentualna kompensacja ze względu na temperaturę. Czemu takie dziwne silniki? Mogłeś użyć silników od wycieraczek z ciężarówek.
Problem polega na tym, że posiadam stary zasilacz impulsowy 12V 10A i z innych wątków dowiedziałem się, że silnik może nie wystartować przy takim prądzie poprzez występujący przy rozruchu duży prąd. Podłącz przez regulator i sprawdź. Regulator ustaw na np. połowę, ograniczy to prąd rozruchowy silnika.
Prawdopodobnie jest zatarta/ zapieczona oś silnika wycieraczki, raczej bezpiecznik by poleciał. Sprawdź czy jest zasilanie.
Mam wysokie aspiracje i powoli chciałbym się rozwinąć w stronę elektroniki samochodowej i przemysłowej. Po kolei: -musisz ukończyć jakąs szkołe o profilu "elektryka" -to że ukończysz to dopiero około 30 % sukcesu, musisz jeszcze czuć "blusa" -musisz się samodokształcać, aby w miarę być na bierząco. Dam Ci prosty przykładzik z silnikiem wycieraczek...
problem jest łączony brakiem zasilania na bezpieczniku Zasilanie na bezpieczniku pojawia się dopiero po włączeniu tylnej wycieraczki a jej silnik włącza UCH, wycieraczki przód włącza moduł UPC obok akumulatora. Sprawa pierwsza-zdemontuj podszybie i sprawdź czy silnik przednich wycieraczek nie siedział czasem w akwarium. Dobrze by było zrobić też diagnostykę,...
Seat Ibiza 6l nie działają wycieraczki brak zasilania na silnik bezpiecznik ok manetka wymieniona na nową i dalej nic
A jakie natężenie max tego trafo?? Bo może nie nadążyć z produkcją prądu. A silnik chodzi ja się odepnie halogeny?? ??
złącze x7 znajduje się przy nogach kierowcy ale od strony silnika za puszką przekaźników
Ten ''silniczek'' to zapewne spryskiwacze. Do sprawdzenia zasilanie silnika wycieraczek.
Silnik jak widać na załączonym zdjęciu ma szczotki. Widać też tam dwa konektory 6,3 mm. Tam podłączasz zasilanie 12V.
Witam. Silnik wycieraczek; -niebiesko-czarny ,stałe zasilanie po kluczyku -czarny masa silnika -niebieski praca ciągła wycieraczek(pozycja 2 wyłącznika wycieraczek) -niebiesko-biały zatrzymanie wycieraczek w pozycji krańcowej ,podawana masa,w pozycji (0) wyłącznika wycieraczek Przełącznika nie pamiętam (bardzo dawno to było) Łatwo prześwietlić przewody...
Kolego na kostce zasilania masz: +12V zasilanie silnika -12V zasilanie silnika +12V zasilanie silnika do osiągnięcia pozycji zerowej wycieraczek.
Taki silnik pobiera spory prąd, także transformator i spory mostek byłby potrzebny. A najprościej akumulator z auta.
Silniki wielobiegowe w układzie Dahlandera są stosowane od 1897r. Tyle, że są to silniki indukcyjne na prąd przemienny a nie stały. Silniki DC kilkubiegowe mają przeważnie zmienny kąt szczotek (silniki z magnesami trwałymi), przyjrzyj się budowie dawniejszych silników napędzających wycieraczki w autach. silnikiem elektrycznym szeregowym zasilanym prądem...
Wycieraczkę włącza się opcjonalnie na stałe lub włącza się czasowo-impuls spryskiwacza, stąd dwa przewody zasilania silnika.
Witam Silnik od wycieraczek samochodowych jest silnikiem prądu stałego, nie będzie on działał na prądzie przemiennym otrzymanym z transformatora. Tak więc do zasilania potrzebny jest jeszcze prostownik w układzie mostkowym z diodami na prąd rzędu 10A i więcej.
Silnik od wycieraczek ma stojan zrobiony na magnesach stałych a zmienić można zasilanie wirnika na przeciwne czyli zmienić obroty. Jedyną wadą jest szybsze zużywanie się szczotek- ten silnik jest przewidziany do pracy w jedną stronę co w przypadku bramy nie ma znaczenia.
do wycieraczek dochodza 4 przewody 53b czarny zsilanie +12v, 53 żołty zasilanie +12 v szybkie obroty silnika , 53e zielono niebieski styk włacznika ,53a czarno fioletowy styk włacznika, masa idzie po obudowie silnika pozdrawiam
Zamontój silnik, podłącz zasilanie, włącz i wyłącz wycieraczki żeby ustawić silnik i teraz montujesz mechanizm w osi.
A jak sprawdzić co jest powodem nie działania tylnej wycieraczki? Po kolei: 0. Sprawdzić bezpieczniki na BSI. 1. Sprawdzić czy nie zatarła się oś łożyska wycieraczki na szybie. 2. Sprawdzić czy silnik wycieraczki dostaje zasilanie. 3. Jeżeli powyższe nie doprowadzi do zlokalizowania usterki - udać się z autem do elektryka.
Tak tylko że tam jest podane zasilanie napędu. Czyli tylko i wyłącznie silnika. W naszym przypadku bedzie to zasilanie silnika do wycieraczek 12, 24 lub 48V prądu stałego. A po drugie sterownik nie ma żadnego zasilacza :) Musisz sobie sam kupić. A po 3 to jeszcze nie widziałem zasilacza na 230V bo i po co, przecież to jest prosto z sieci. :)
Najpierw trzeba sprawdzić czy ginie zasilanie silnika wycieraczek bo może on kończy żywot. Proponuję rozebrać podszybie, wkłuć się we wtyczkę silnika jakąś kontrolką i włączyć wycieraczki. Jak się autor boi o szybę to można polewać wodą. Czy wycieraczki zatrzymują się na dole czy gdziekolwiek na szybie jak przestają działać?
1. Silnik do wycieraczek ma dwa zasilania, bo pewnie jest trzyszczotkowy. Ta dodatkowa szczotka, to jest wolny bieg silnika. Raczej jej nie wykorzystasz. 2. Jeśli chcesz uzyskać działanie silnika prawo - lewo, to zastosuj mostek H na zewnętrznych przekaźnikach przełącznych. 3. Nie wiem, co miałyby dać tutaj dwa transformatory, skoro wszystko chodzi...
Dwa przewody różowy i biały idą do BSM obok aku wtyczka zielona podając na te przewody zasilanie 12V silnik wycieraczek kręci się
w silniku wycieraczek jest taki styk lub trzy informujący o położeniu wycieraczek, potrafi się wytrzeć lub wypalić, ewentualnie brak jednego prądu umożliwiającego zasilanie silnika po wyłączeniu wycieraczek
Temat rozwiązany dla zainteresowanych uszkodzony był silnik wycieraczek, na kurtko pracował ale komputer odcinał zasilanie.
Witam i dziękuję za przyjęcie na forum. :) Potrzebuję zbudować układ, który po wciśnięciu przycisku chwilowego odłączy zasilanie na 20 sekund i po upływie tego czasu znów załączy napięcie. Zasilanie to 12 V i 8 A, a odbiornik to silnik od wycieraczek na 12 V. Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam.
Witam wszystkich, Mam problem z wycieraczką tylną - steruje ją moduł komfortu. Sytuacja wygląda następująco: Na manetce są 2 programy - czasowy i stały. Po przekręceniu na czasowy wycieraczka po 2 cyklach zimna. Po przekręceniu za jakiś czas na stały wykona losową ilość cykli i zimna. Mierzyłem połączenia między manetką a modułem, między modułem a wtyczką...
Witam ściągnij tą obudowę na której masz styki (opisane 1234)odlutuj przewody do silnika i zasilaj te przewody. Cała reszta to "układ" do podtrzymania ruchu wycieraczek - śmiało możesz sobie go darować - sam używam 2 takich zmodyfikowanych silników Podobny problem jest opisany w temacie: http://www.elektroda.pl/rtvforum/top... Powodzenia...
Zasilanie powinno wychodzić z skrzynki komory silnika .Sterowanie z uch ,tak trzeba ściągać kokpit z góry.
witam sprawdziłem mase, jest wystarczająca, bo czy podepne miernik pod tą gdzie jest czujnik, czy pod ta gdzie jest silnik wycieraczki, to zasilanie w kablu (tym lekko rozowym) wynosi 4,40. a z kolei gdy podlaczylem miernik gdzie indziej (do silnika wycieraczki) a - do masy gdzie montowany jest czujnik, zasilanie wynosiło ponad 11, więc ewidentnie wina...
Witam nie działają wycieraczki ml 320 2008 3.0 CDI bezpieczniki ok przekaźniki zamienione miejscami i nie działają na żadnym biegu silnik na krótko działa zasilanie jest na wtyczce
Sprawdz bezpieczniki najpierw ;) Zwykle sa dwa bezpieczniki odpowiedzialne za wycieraczki: jeden za zasilanie glowne silnika wycieraczek (zeby dzialaly tryby pracy ciaglej) a drugi odpowiedzialny jest za uklad czasowy i za parkowanie.
Zobacz we wtyczce od silników czy jest zasilanie i masa.
Schematy ode mnie, wycieraczkami steruje przekaźnik w BSM, pewnie już wypalony. Sprawdź na sam początek zasilanie do wtyczki silnika wycieraczek i styk pozycji wycieraczek. https://obrazki.elektroda.pl/5914630100_... https://obrazki.elektroda.pl/7002027800_...
podłaczałem żarówkę i swieci, nie rozumiem. Też nie, jak tego nie widzę . :D Wtyczka jest 3 pinowa - tam gdzie czarny przewód jest stała Masa z nadwozia- to jest PIN 2. Na pin 3 przychodzi zasilanie z UCH a PIN 1 jest zwierany do masy przez silnik wycieraczek gdy osiągnie pozycję spoczynkową . Ten minus jest syganałem do UCH aby wyłączył zasilanie...
czy mógłbyś POPRAWIĆ wklejone 1 zdjęcie? Jest bez skalowania. Jest tak DUŻE, że zniechęca do zainteresowania tematem! Zrób coś z nim. Dodano po 1 widzę że porawiłeś ... ) odnośnie problemu: ---------------------- zakładając, że uporałeś się z wiązką przewodów, a bezpiecznik jest dobry (tak napisałeś) sprawdź moduł J31 sterowania pracą wycieraczek w...
Nie motajcie chłopakowi w głowie - jak wyraźnie napisał stosuje "aparaturę z zabawki" czyli nie kompatybilną z niczym więc fabryczne regulatory odpadają. Należy ją zasilać napięciem przy jakim pracowała dotychczas i nie ważne ile a może dać zasilanie. A do sterowania silnikami od wycieraczek wystarczy zaproponowany przeze mnie układ na 2 przekaźnikach...
Silniki od drzwi automatycznych, zasilanie odizolowane od obudowy. Dodano po 1 Silniki od drzwi automatycznych, zasilanie odizolowane od obudowy.
Czesc. Z tego co pamietam mechanizm wycieraczek samochodowych (bez elektroniki) posiada dwa przewody zasilające silnik i dwa przewody ktore pochodzą od mikrostyku wskazujacego pozycję zerową (wycieraczki położone) . Sygnał ten musisz podawac na wejscie mikrokontolera tak by badać w ktorym momencie trzeba wyłaczyć zasilani silnika by wycieraczki nie...
Masakra temat prosty jak nie powiem co. W punkcie zerowym czyli wycieraczki na samym dole na cieniutkim kabelku przy silniczku idzie impuls masowy do BSI i to wszystko w tym wielkim systemie i tak jest w większości PSA. Nie będę się już rozpisywał czym BSI steruje i skąd idzie zasilanie na silnik na wycieraczkach. Z reguły w 99%wina leży w braku sygnału...
Ok sprawdzałem już kilka razy zasilanie główne silników wycieraczek około 12V jest stałe bez wglądu czy są włączone wycieraczki czy nie brak jest tylko sygnału sterującego i chciałbym wiedzieć skąd dokładnie on wychodzi żeby wykluczyć ewentualny problem z kabelkiem, gdybym jeszcze dysponował kawałkiem schematu instalacji to byłoby mi łatwiej .
Witam Potrzebuję zrobić układ do sterowania obrotami silnika. Sprawa wygląda tak, że jest sobie robot który jest napędzany dwoma silnikami od wycieraczek. Żeby jechał prosto silniki muszą się kręcić z taką samą prędkością. Zasilanie idzie z akumulatorów. Myślałem nad pomiarem prędkości diodą ale nie bardzo wiem jak to wykonać. I gdy wykryje różnice...
Zastosowałem opisane tutaj http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic50... siłowniki samemu wykonane z lewarka od malucha z silnikiem od wycieraczki 12V zasilanym nap. ok. 24V własnie z dodatkowego transformatora. Pozdrawiam
Jako licznik impulsów można wykorzystać dowolny kit, np. NE075. Alarm po zaniku impulsów można zrealizować za pomocą układu RC z odpowiednio dobraną stałą czasową (potencjometr wieloobrotowy plus kondensator aby ją wyregulować) które sterują tranzystorem. Gdy impulsy są częste, tranzystor będzie zamknięty, a gdy silnik zwolni lub przestanie się obracać...
Zawsze można też dać akumulator i automatyczną ładowarkę. Nie będzie wtedy problemu przy braku zasilania z sieci.
Tylną wycieraczką steruje BCM. Nie wiem po czym wnioskujesz, że tak nie jest. Do silniczka tylnej wycieraczki dochodzą 4 przewody: 1 to stała masa. 4 to zasilanie plusem z przekaźnika 2 i 3 to przewody sterujące połączone z BCM i aby zadziałała wycieraczka powinno się pojawić na obu plus 12V. Czyli BCM steruje włączeniem tylnej wycieraczki poprzez podanie...
Witam, problem jak w temacie, wszystko jest okej, ale ostatnio sporo małych mżawek, i tak co chwile tylko macham. I tutaj jest problem. Wycieraczki działają świetnie na każdym ustawieniu predkości. A jak dam im 0 to "zdychają" i żabkują wracając do pozycji spoczynku. Tak jakby brakowało silnikowi wycieraczek zasilania. Jutro zerknę na mechanizm, przesmaruję....
Układ 555 daje maksymalny prąd 200mA, ale tranzystor KD502 może przepuścić nawet 20A. Silnik z wycieraczki pobiera ok 3A, nie powinno być problemu. Zasilanie całości ze źródła prądu stałego 12V o odpowiedniej wydajności (5A).
Masz schematy -przejście zasilania przekaźników (111) masz na drugim schemacie (6112 WI) - UEC w komorze silnika .
Szykujesz 3 przewody tak żeby podłączyć je do silniczka i baterię 12V (od wkrętarki albo akumulator z auta). Jednym przewodem podłączasz minus w to miejsce gdzie w aucie przychodzi czarny przewód (Jeśli mylę kolor to niech ktoś poprawi), drugim podłączasz plus do jednego z pozostałych pozostałych miejsc - są dwa. Na jednym silnik będzie pracował cały...
Tzn ale ja chcę zasilać prądem stałym tylko 2 silniki wycieraczek od poloneza, resztę czyli oświetlenie to jest około ok 300 W będę zasilać prosto z trafa, silniki to ok 40W jeden więc taki mostek na 35A chyba wystarczy i może nie będzie się grzał :)
Tam siada elektonika w silniku a mianowicie tyrystor sterujacy silnikiem.
Chyba jednak zostane przy wycieraczkach. A jak z zasilaniem?
Przejście jest tylko między 1-4 i wynosi 0,8kΩ. Czyli 800 om ;-) Jest to rezystancja silnika i po podaniu napięcia na te styki silnik ruszy w którąś stronę. Zamiana napięcia miejscami spowoduje obrót silnika w drugą stronę. Pomiędzy pozostałymi dwoma pinami jest za pewnę stycznik którego zadaniem jest odłączenie zasilania silnika mające na celu...
Witam Sprawdź miernikiem jakie napięcie dochodzi do niego,to dużo wyjaśni(silnik czy zasilanie).
Jak opiszesz w jakich warunkach te drzwiczki pracują /dokładniej co ? gdzie? / to może będzie można zastosować zasilanie bez transf.
Strasznie dużo tych szczotek znalazłeś : Silniki tego typu posiadają trzy szczotki, które są umieszczone pod odpowiednim kątem w stosunku do siebie na obwodzie komutatora, jest to związane z "biegami" (prędkość obrotowa wirnika silnika) Jedna ze szczotek jest podłączona na obudowę silnika, najczęściej jest to szczotka minusowa zwarta do obudowy silnika....
A co napędza ten silnik i jakie ma zasilanie Moim zdaniem to kiedyś napędzał wycieraczki samochodowe
Jeśli ktoś potrzebuje pompy oleju ,to najlepszym rozwiązaniem jest pompa zębata nawet z silnika polenez wraz z ssakiem skierowanym do dołu ,jak w misie olejowej silnika. Napędzać czym kto chce ,choćby i silnikiem z wycieraczek Taki sposób zasilania jest stosunkowo pewny ,bo olej osiąga dość znaczne ciśnienie,przy małym przepływie.
Zrób tak jak napisał edziu wymontuj i rozbierz silnik od wycieraczek. W środku jest przekładnia ślimakowa, a przy niej krzywka i styki. Styki te zapewniają zasilanie silnikowi kiedy wyłączysz wycieraczki w dowolnej pozycji i powinny się rozłączyć w pozycji spoczynkowej. To one są przyczyną twojego problemu.
Z wadliwego alternatora. Jeżeli dźwięk z innego źródła - mp3 jest prawidłowy, to nie koniecznie, jest wina alternatora. Zakłócenia z alternatora powinny "wchodzić" również na "inne źródła" dźwięku - radio powinno "gwizdać" przy dodawaniu gazu. Ja bym do testów odłączył +12V zasilania radia z instalacji samochodu i zasilił radio z dodatkowego akumulatora...
Silnik wycieraczek jest zasilany kilkoma przewodami, Musi mieć podłączone na stałe + i - , i wtedy po podaniu impulsu na jeden z przewodów uzyska się pełen obrót silnika tj. pełen cykl pracy wucieraczki. Wtedy wystarczy impuls 1 sekundowy do pobudzenia silniczka, a silniczek sam sobie przytrzyma zasilanie na jeden pełny obrót.
Tak, z BCM. P i R powinno podejść ale ręki sobie uciąć nie dam. Przekaźnika tam raczej nie znajdziesz. Tutaj silnik powinien mieć tylko zasilanie i komunikację po LIN (zazwyczaj cienki przewód) która leci do BCM. Czujnik otwarcia maski sprawny? Przy otwartej masce lub uszkodzonym czujniku wycieraczki nie ruszą. Jeżeli wycieraczki nie działają to można...
Witam. W alfie 147 wycieraczki przednie przestały działać. Brak zasilania na silnik. Bezpieczniki OK. Gdzie znajduje się przekaźnik od tych wycieraczek. Ewentualnie z którego modułu wychodzi zasilanie na silniczek. Jeżeli ktoś ma jakieś podpowiedzi to bardzo proszę.
A więc: Sprawdziłem moduł centralnej elektryki o numerze 8E0907279C- zasilanie silników wycieraczek z niego wychodzi (zgadza się gdyż tył działa), natomiast na kablach które sterują pierwszym i drugim biegiem nie pojawia się nic. Oznaczałoby to ze moduł jest gdzieś uszkodzony. Czy jeśli zastapię wersję C wersją z literką B czyli HIGH bedzie to działać...
W grupie PSA nie operuje się kolorami przewodów tylko kodami na przewodach. Przewód nr 500 oraz 501 w tej kostce (piny 1 oraz 9) to zasilanie silnika wycieraczek z BSM. Proponuje sprawdzić w COMie czy widać że włączone są wycieraczki oraz zrobić test - tzn wysterować wycieraczki.
Przeciez Ci gosc wyzej napisal ze kierunku wirowania silnika nie zmienia sie a wahadlowy ruch wycieraczek uzyskany jest "mechanicznie". Styki sluza do ustawienia silnika zawsze w pozycji wyjsciowej, nawet jesli wylaczysz wycieraczki to i tak styk w przekladni bedzie podtrzymywal zasilanie do czasu powrotu karetki do bazy :]
Na przekładni ślimakowej jest koło i ślizgacze/szczotki na podstawie sygnałów z tego koła "elektronika" wie w jakiej pozycji jest ramię wycieraczki i podaje jednokierunkowe zasilanie - tak to wygląda w wycieraczkach szyby przedniej. Natomiast w wycieraczce szyby tylnej jest najczęściej zakres ruchu ustalony konstrukcją mechaniczną przekładni, jest detekcja...
Witam ! Od kilku dni pomimo wyłączonego silnika i wyciągniętej karty ze stacyjki stale -ciągle pracuje tylna wycieraczka - rozłączyłem doraźnie zasilanie wypinając kostkę silnika wycieraczki . Ponadto bardzo szybko rozładowuje się akumulator. Wygląda na to ,że gdzieś jest zwarcie lub usterka w module UCH. Zauważyłem ,że odłączenie manetki z włącznikami...
Na tym schemacie nie widzę silnika. Jeżeli ma on być podłączony szeregowo z tym układem, to z chwilą wyłączenia, zrobi się przerwa w jego zasilaniu. Nie ma zatem możliwości aby silnik wykonał jeszcze jakikolwiek ruch. Z tego co się orientuję, to wycieraczki samochodowe są tak skonstruowane, że po ich wyłączeniu same wracają do stanu początkowego. Zatem...
No to jest bardzo dużo informacji - podłączasz go na 12V mierzysz płynacy prąd amperomierzem i możesz obliczyć jego moc z wzoru P=I×U z doświadczenia wiem że silniczki od wycieraczek mają około 15-20W przy 20W "pociągnie" prąd około 1,67A Silnik ten możesz zasilać napięciem 15V a krótkotrwale nawet większym i nic mu się stać nie powinno. Pozdrawiam.
Jak bym miał robić ruchomą głowę z puszki od butapreny i wzorem kostki jako gobo to bym wykożystał silniki od wycieraczek tylnej szyby.Kąt ograniczony stałe zasilanie dosć duża siła samego silnika i są tanie
Mam pytanie gdzie znajduje sie sterownik wycieraaczek ijaki posiada symbol Nie ma sterownika wycieraczek, jest moduł zarządzający zasilaniem komory silnika UPC i on steruje minn. wycieraczkami przód do spółki z modułem kontroli nadwozia UCH pod kierownicą
Być może że jest zwarty przełącznik parkowania przy silniku. W wylaczniku wycieraczek przy pozycjj wyl. podawana jest masa a z siliczka może iść + na ten przewód, z zasilania służacego do parkowania.
Znajomy ma coś takiego http://www.suder.eu/suder/pl/device/144/... ale to jest 24 moze są modele na 12 Może jakaś pompa na wiertarkę zasilana z wkrętarki czy jakiegoś silnika od wycieraczek
Proszę o szybką podpowiedź...potrzebuje cos przyspawać do oski silnika wycieraczek. Nie zchajcuje go? Oczywiście odłącze go od zasilania.
Zakupiłem na allegro silniczek 12v od wycieraczek Forda Focusa. Po podłączeniu do prostownika silnik ladnie pracuje. Kiedy natomiast podlacze go do zasilacza od komputera kreci ale przerywa, Jakie są parametry tego silnika (zasilanie, moc, pobór prądu) ? Jakie parametry ma ten zasilacz ?
Jeżeli jest to BezMUX (rocznik 2000?) to wg schematu za zasilanie czujnika odpowiada bezpiecznik F22 w BH28. Silnik wycieraczek jest sterowany bezpośrednio z BSI i raczej tu bym szukał uszkodzenia.
zasilanie silnik wycieraczek silnik wycieraczek zasilanie silnika wycieraczek
kolory kabli audio pralka siemens wymienne łożyska wsady flash blaupunkt
scania usterka retardera elektronik błędy centralki
Peugeot 208 1.2 benzyna – bezpiecznik pompy paliwa: lokalizacja i numer Non carica – brak ładowania urządzenia, diagnostyka ładowarek, akumulatorów, BMS, USB-C