Generalnie silniki komutatorowe są budowane jako szeregowe lub równoległe. Szeregowy: Zasilanie podłącz pod jedną ze szczotek i jedno uzwojenie. Drugą szczotkę połącz z wyprowadzeniem drugiego uzwojenia. Drugie końce uzwojeń powinny być połączone razem i prawdopodobnie to połączenie jest wewnątrz silnika wykonane fabrycznie. Równoległy: Jedną szczotkę...
co do śrubki to nie da się jej tam uzupełnić wkręć bo jest tylko taki bolec w który wchodzi jedna strona i nie ma żadnego miejsca na śrubkę ;) http://obrazki.elektroda.net/22_12878396... Tam gdzie zaznaczyłem, to brak jej. Szczotki są podłączone. Odkręć obudowę szczotkotrzymacza, to zobaczysz, że ze stojana wychodzi sprężysta blaszka, która...
Obrotów wystarczy oczywiście. Najpierw bym spróbował zakręcić i zobaczył miernikiem co się pojawi na zaciskach. Potem podał bym zasilanie do wzbudzenia na ślizgi od wirnika (wygląda mi to na DF). Generalnie na wirnik powinien iść prąd przez regulator, a tu go jakoś nie widać. Może da się wyśledzić dokąd idzie podłączenie szczotek - do regulatora, czy...
Podłącz zasilanie bezpośrednio do szczotek silnika z pominięciem układu podtrzymania zasilania do zaparkowania ramion (zespół styków na talerzu koła zębatego przekładni. Te silniki mają dodatkową szczotkę do wolniejszych obrotów
Mam prośbę czy jest ktoś kto mógłby mi pomóc. Mam silnik od pralki gdzie jest konektor z wieloma stykami. Dwa z nich to przewody do szczotek na wirniku , trzy przewody do stojana , kolejne dwa jakiś czujnik podejrzewam czujnik obrotów na końcu wirnika oraz uziemienie. Jak podłączyć zasilanie sieci by silnika nie spalić a jednocześnie by mieć możliwość...
Cześć, Jestem początkujący stąd może i pytanie banalne ale nie daje mi spokoju a mianowicie: podłączyłem zasilanie do szczotek silnika od pralki - silnik komutatorowy jednofazowy. Wiem, że jest to złe podłączenie powinienem podłączyć fazĘ od jednej szczotki aż do jednego z końców uzwojeń stojana przy zmostkowaniu drugiej szczotki do pozostałego końca...
Podłącz zasilanie na początki uzwojenia, na krótko dla próby dla sprawdzenia silnika. Końce do szczotek tak jak opisałeś. Silnik musi wirować w poprawnym kierunku. Jeżeli nie to zamień podłączenie do szczotek wzajemnie. Szczotki mogły się zjechać z powodu uszkodzenia silnika. Uzwojenie hamulca jest połączone odwrotnie i zwiera nie zasilany silnik (puszczony...
Witam !!! W silniku zele4r trio 619.5-1 wymieniłem łożyska, zrobiłem sobie schemat instalacji włączników ale zapomniałem o samym silniku, podłączenie szczotek i zasilania, jak ktoś byłby tak miły i powiedział albo narysował na zdjęciu gdzie co ma być byłbym wdzięczny http://obrazki.elektroda.net/81_12480807...
Tam nie ma żadnej puszki z kablami ani żadnych kabli, są tylko te wtyczki od szczotek i do nich trzeba podłączyć kable od zasilania. Czy wystarczy ze podłącze zasilanie bezpośrednio do szczotek?
Na pierwszym zdjęciu jest napisane, że to silnik indukcyjny 3-fazowy i dlatego nie ma szczotek a do sterowania jest potrzebny falownik do silnika indukcyjnego. Na dodatek dedykowany gdyż parametry silnika to zasilanie 195V~ 3 fazowe i maksymalna częstotliwość 315Hz co przekłada się na konkretną wartość prędkości obrotowej. Ta "gulka" na obudowie mieści...
2.Budowanie ( ulepszanie, modernizacja ?) systemu sterowania procesem spalania w tej wielkości i klasie kotła jest przerostem formy nad treścią. Nie przyniesie wymiernych korzyści. Ma sens przy dużych mocach , gdzie parę procent ceny paliwa stanowi wymierną wartość, chroniąc też odpowiednio kosztowną ( wielką komorę spalania). Tak, absolutnie się z...
Witam. mam następujący problem który nie dotyczy auta a motocykla Honda Cb650. ktoś wymodził sobie ładowanie i na wzbudzenie puścił 14V prosto z instalacji... na szczęście nie zdążyła sie spalić.. lekko przypalić. w każdym razie brak ładowania , rozebrałem układ wyczyściłem powierzchnie styku szczotek wirnika i na probe przez żarówkę puściłem mu 14...
Sam silnik możesz spróbować podając napięcie 230 V na szczotki, tak jak na zdjęciu nr 2- w miejsce tych niebieskich przewodów. To nie jest zasilanie szczotek! Kolega ma w profilu "elektroenergetyk" a nie wie jak działa tzw. silnik uniwersalny? Podłączenie zasilania rzeczywiście do szczotek skończy się zniszczeniem silnika. Ostrzeżenie - regulamin 3.1.11....
A co sądzisz o takim polskiej firmy , bo te co podałeś z tego co widzę to mogą być problemy z założeniem dekla na tył alternatora i dodatkowo trzeba lutować kable do szczotek . https://obrazki.elektroda.pl/8739960900_...
Witam Mam problem z iskrzeniem na szczotkach. Wymieniłem w młocie (1900W) wirnik i szczotki. Całość docierałem na autotransformatorze niestety problem iskrzenia pozostał ... Doszedłem do wniosku, że pomyliłem podłączenie stojana i szczotek. Rzeczywiście po zamianie iskrzenie jest dużo mniejsze. Moje pytanie: Czy połączenie uzwojeń stojana ma znaczenie?...
Pytanie zasadnicze to jaki stan kolega chce uzyskać w samochodzie? Mianowicie inaczej wygląda podłączenie alternatora 6-cio diodowego a inaczej 9-cio diodowego. I to właśnie w rejonie lampki kontrolnej. Piszesz, że wymieniłeś środek. Czyli co? Mostek prostowniczy, czy regulator? A może oba elementy? Dla rozwiązania 9-cio diodowego przekaźnik jest zbędny...
Hmmm... mądrze prawicie - ale chyba ceny przesadne podajecie. za 30-40 zl to juz mozna kupic kompletny szczotkotrzymacz Valeo do aut francuskich. Bosch ta sama cena. Regulator elektroniczny zewnetrzny to okolo 15 zl jak zauwazylem. Za 20 sa juz jakies solidniejsze. Zwróć uwagę jak połączyć to razem. Z reguły (chyba - piszę tylko z własnego skromnego...
Przy tej wielkości i mocy silników nie stosuje sie magnesów stałych z uwagi na sprawność stojąca w sprzeczności z masą i ceną. Jeżeli chcesz by silnik odwracał obroty bez przełączania cewek wzbudzenia to wystarczy założyć mostek prostowniczy na uzwojenie stojana, a ten podłączyć do szczotek wirnika. Zmiana biegunowości zmieni także obroty. Oczywiście...
czarne to termik to je zostaw. brązowy- zasilanie szary- połącz z jednym ze szczotek (obojętnie z którym) drugi przewód do szczotki zasilanie pod tacho podłącz woltomierz to powinien pokazać napięcie stałe zmiana obrotów -zmień przewody do szczotek Pozdrawiam Grzegorz.
Biały, niebieski masz szczotki. Jakie kolory są przewodów stojana, powinno być ich cztery. Wszystko łączysz w szereg. Czyli przykładowo: L> zasilanie początek pierwszej cewki, koniec >szczotka>druga szczotka >początek drugiego uzwojenia >koniec uzwojenia do zasilania, czyli przykładowo do N.
Witam ,widzę na zdjęciu że 1 szczotka jest walnięta trzeba by ją wymienić.Silnik podłaczenie zasilanie do przewodu z cewki mostek z cewki do szczotki ze szczotki na 2 cewke i na zasilanie czyli szczotki muszą byc połączone w szereg z cewkami będą to obroty max bo regulacja to jest przez układ z programatora
Przecież wszystko masz napisane ale masz jeszcze raz . Alternator-B+ zasilanie główne /akumulator/ B- masa 54-szczotka -łączysz z masą DF-szczotka-łączysz z regulatorem DF Mo-przekaźnik kontrolki Regulator D+-zasilanie po zapłonie DF-alternator DF D--masa
Bo elektromagnes ma 2 uzwojenia: robocze, które go wciąga i podtrzymujące, to które mierzyłeś. Robocze jest podłączone drugim końcem do śruby zasilającej rozrusznik, jak skończyły się szczotki to nie było masy na tej srubie i uzwojenie nie działało. Zamiast kupować nowy elektromagnes kup nowy wirnik, albo zawieź Twój do tokarza, bo komutator w takim...
Na włączniku wyraźnie widać schemat z którego wynika że ma on 4 zaciski, 1 i 3 to zasilanie, a 2 i 3 idą do silnika. Końce uzwojeń stojana powinny być podłączone do szczotek.
Te szczotkotrzymacze i ich mocowanie mają lśnić "nowością" jak podepnę, to już prąd jest dosłownie wszędzie sprawdź ciągłość przewodu zasilającego napięcie na szczotkach jest, chwilowo ucieka przy naciskaniu włącznika, podłączenie jest na pewno poprawne Na pewno ? Włącznik sprawdzony ? Nie probówką
No ale ma ktoś wiedzę gdzie podłączyć to zasilanie ? Do szczotek ?
Sprawdź, czy silnik nie ma uszkodzonych szczotek. Jeżeli zasilanie silnika jest na tyrystorze, to objaw będzie , jakby nie dostawał napięcia. Najprościej podłączyć w jego miejsce sprawny silnik
Czujnik przegrzania silnika. Właśnie widać :D Nie wiesz- nie pisz! (at)slomariusz Gorne zaciski to ewidentnie stojan, dolne to szczotki (wirnik) Musisz połączyc szeregowo stojan z wirnikiem do poprawnej pracy tego silnika. Do zmiany kierunku wirowania zamieniasz to połączenie - biegunowość stojana względem wirnika lub odwrotnie. (at)slomariusz Na koniec...
Jest to typowy alternator z Stara mam nadzieję że jest to 12V. Podłączenia to `10 -masa pociągnięta do regulatora, 18 -to szczotka do regulatora na67, 19- to przewód zasilający przeważnie od rozrusznika, plastikowa kostka - wyjście na przekaźnik do kontrolki ładowania ponieważ to są alternatory obcowzbudne.P
A jak zmienić kierunek obrotów takiego silnika przy zasilaniu AC? Zamienić miejscami połączenie szczotek. Czy taki silnik ma trzy wyprowadzenia? Tak, L, N i PE ( ale PE niekoniecznie). Przy pracy prądnicowej będzie generował prąd stały czy zmienny? Przy jedynym sensownym podłączeniu ( tj. stojan zasilamy prądem stałym, a ze szczotek odbieramy energię)...
Poszukaj w sklepie z częsciami do ciezarówek elektronicznego regulatora do autobusu Autosan.Ma on zaciski D+...DF ....D-. Podłącz D+ do zacisku stacyjki zasilanego po włączeniu DF do szczotki alternatora D- do masy pojadu. Sterowanie kontrolką: Zacisk (oznaczony czerwona strzałką) podłącz do przekaznika 12V zacisk 85. Zacisk 86 do masy Zacisk 30 masa....
Witam blaszki są do obcięcia kupiłem nie orginalne szczotki pasują wymiarem były lutowane przewody ze starych szczotek .Nie wiem czy nie pomyłek zasilania z wejściem na szczotki.A jak tak co może się stać ? Dodano po 7 Szczotka lużno chodzi dotykając wirnika .Przwód ze szczotki jest przylutowany do obudowy trzymającej szczotkę a zmiej wychodzdzi drugi...
Żarówka to zasilnie regulatora, sam regulator nijak jej nie steruje. Ona tylko zasila regulator. Skoro nie świeci to masz przerwę w obwodzie +B -żarówka- regulator-szczotki-wirnik. Albo masz zwarcie +B +D.
Te urządzenia maja wyłączniki dwubiegunowe więc oba przewody zasilające musisz do niego podłączyć, poza tym tak jak pisze MARIUSZ R. Tak na marginesie to stojan wygląda na mocno przegrzany.
Podłącz po przekątnej przewody zasilające, a początek1 i koniec 2 uzwojenia do szczotek.
Dziękuję. Spróbuję tak. Dlaczego niebieski wolny, jeśli to jest zasilanie drugiej szczotki?
Witam - piszesz- po zamianie silniczków efekt taki sam , czyli silniczek z wymienionymi elementami nie włącza się ? Może sam silnik jest mocno zużyty ( szczotki ) i nadaje się do wymiany . Proszę wylutować płytkę z wyprowadzeń silnika i podłączyć go bezpośrednio pod zasilanie i sprawdzić jak działa .
Strasznie dużo tych szczotek znalazłeś : Silniki tego typu posiadają trzy szczotki, które są umieszczone pod odpowiednim kątem w stosunku do siebie na obwodzie komutatora, jest to związane z "biegami" (prędkość obrotowa wirnika silnika) Jedna ze szczotek jest podłączona na obudowę silnika, najczęściej jest to szczotka minusowa zwarta do obudowy silnika....
To u góry to prądniczka tacho. Tego nie podłączasz. Dzięki niej programator wie jakie obroty ma pralka. Masz tylko 4 przewody dwa od stojana i dwa od szczotek czyli wirnika. Łączysz w szereg zasilanie do szczotki z drugiej szczotki do stojana i drugi koniec stojana do zasilania. Zamiana miejscami zasilania szczotek zmieni kierunek obrotów. Silnik będzie...
Czy jeżeli połącze . Zasilanie-szczotka-szczotka-stojan-stoja... to będę mógł to podłączyć bezpośrednio pod zasilanie 230V w celu sprawdzenia silnika?
Zmierz oporność uzwojenia wzbudzenia alternatora. Sprawdź poprawność podłączenia szczotek. Podaj przez żarówkę 5W zasilanie bezpośrednio na szczotki. Czy regulatory mają masę podłączoną?
Zasilanie możesz podać na przewody podłączone do szczotek silnika. Najpierw odłącz je od płyty sterującej.
Witam. Masz rację co do tego że takie były stosowane w NRD-owskich maszynach poligraficznych, np drukujących Zirkon RO-66 , liniach zbierająco- szyjących itp.. Jest to silnik schragego, jak wpiszesz w goo... to pojawi się wiele odpowiedzi. Te trzy silniki wewnątrz niego to - główny - najgrubsze złącze śrubowe - dopinasz przez stycznik do 3x400VAC -...
Więc regulator ma oznaczenia- M, R, B/15 - czyli masa. Alternator ma oznaczenia M-szczotka do M regulatora, R- diody wzbudzenia do R regulatora i na przekaźnik kontrolki , B/15 -zasilanie z stacyjki, minus regulatora masa alternatora.P
Nie prościej zastosować zwykły indukcyjny silnik jednofazowy ? Cała ta rzeźba odpadnie w przedbiegach. Zużywanie szczotek, kłopotliwe zasilanie.
W silniku sa trzy uzwojenia polaczone szeregowo uzwojenie stojana jedna cewka potem wirnik zasilany poprzez szczotki i drugie uzwojenie stojana .Podlanczasz na te uzwojenia stojana które nie sa połaczone z uzwojeniami wirnika.Albo inaczej tam gdzie jes kondensator przeciwzakluceniowy rownolegle do niego
Jeśli 5-6 to szczotki zamień 1 z 2. Chyba nie bo uzwojenie stojana jest podzielone na dwa i trzeba albo zamienić miejscami 1-2 oraz 3-4 albo prościej zamienić zasilanie szczotek - zamienić 5-6 czyli podłączyć 2 do 5 i 4 do 6.
Witam Jeżeli nie jesteś elektronikiem to trudno na odległość stwierdzić co jest uszkodzone , trzeba cokolwiek pomierzyć , podłączyć zasilanie 240V AC na stole pomierzyć podstawowe napięcia , najważniejsze przy pierwszym uszkodzeniu trzeba było oczyścić płytkę i złącza z tego pyłu węglowego pozostałość po startych szczotkach co prawda płyta jest lakierowana...
Pokaż wirnik. Jest to silnik szeregowy, czyli podłączasz uzwojenie stojana potem podłączasz koniec uzwojenia stojana do szczotek z szczotek do drugiego stojana. Pozostałe dwa przewody podłączasz do sieci. Jeśli chcesz zamienić kierunek obrotu silnika to najprościej zamienić początek z końcem uzwojenia wirnika. Czyli zamieniasz miejscami przewody zasilające...
Wtrącę swoje trzy grosze. Najlepszy sterownik jest na 230V z miękkim startem i silnik trójfazowy z kondensatorem. Ma dużo mocy i trwałości. Takie sterowanie od lat stosowane jest w ciężkich bramach przesuwnych, gdzie prócz dwóch przekaźników załączających lewe i prawe obroty jest na triaku miękki start. Wiem, wiem 230v to ciężko backup zrobić, ale ja...
Sprawa jest bardzo prosta, gdy w kostce silnika znajduje się 6 styków. Dwa styki, to prądniczka tachometryczna, które pomijamy. Kolejne dwa, to styki szczotek, a następne to początki stojana. Napięciem 230v zasilamy: jednym stykiem jeden z początków stojana, drugim styk szczotki [obojętnie której]. Pozostałe dwa styki tzn. stojan i szczotkę mostkujemy....
zasilanie szczotek podłączenie szczotek zasilanie szczotek szlifierki
audio adapter nokia ustawienia toshiba telewizor ferguson
chwytak układów chwytak układów
Schemat elektryczny ABS Opel Sintra 1996-1999 Ustawienie klap w nadajniku Spektrum iX12