Przy podłączeniu zasilania bezpośrednio pod szczotki mógł zostać uszkodzony wirnik. Sprawdź więc czy napięcie wychodzi ze stojana na szczotki jeżeli tak, a szczotki nie sa jakoś zablokowane, czeka cie ponowna wymiana wirnika. pozdrawiam Ps obróć wirnikiem pół obrotu (odłączone napięcie) i zobacz czy nie będzie po podłączeniu miał "zrywu" to by świadczyło...
http://obrazki.elektroda.net/44_12480811... Tak jak na zdjęciu.
Jeżeli jest to silnik komutatorowy to stosujesz klasyczny regulator jak w odkurzaczu a zmianę kierunku wirowania uzyskujesz poprzez zmianę podłączenia szczotek względem uzwojeń stojana.
Ze szczotek do przełącznika zmiany obrotów, od włącznika zmiany obrotów do uzwojenia stojana. Wyjścia stojanu do włącznika głównego. sprawdź jeszcze podłączenie kondensatora zbierającego kometę z wirnika i szczotek. No i hula.
Spróbuj zamienić miejscami podłączenia do szczotek. Pozdrawiam Witek
Obrotów wystarczy oczywiście. Najpierw bym spróbował zakręcić i zobaczył miernikiem co się pojawi na zaciskach. Potem podał bym zasilanie do wzbudzenia na ślizgi od wirnika (wygląda mi to na DF). Generalnie na wirnik powinien iść prąd przez regulator, a tu go jakoś nie widać. Może da się wyśledzić dokąd idzie podłączenie szczotek - do regulatora, czy...
Alternator ma pierścienie a nie komutator więc materiał z którego wykonane są szczotki nie ma tak wielkiego znaczenia. Postaraj się je dopasować aby dobrze dolegały.
Mam problem z rozrusznikiem. Rozebrałem rozrusznik bo mi słabo kręcił , zaznaczyłem jak złożyć i teraz mam dylemat ponieważ trochę znaki mi się zatarły. Bardzo proszę doradzić mi,ze stojana wychodzą dwa przewody z cewek.Dwie szczotki naprzeciw siebie są połączone przewodem , zaś drugie są połączone z obudową. Które szczotki powinny być połączone z przewodami...
Podłączyłeś napięcie do szczotek ? Ma być podłączone do czarnych przewodów ze zdjęcia, polaryzacja +/- nie ma znaczenia. http://obrazki.elektroda.pl/4117567900_1...
Kolega się zastanowi nad tą dmuchawą- silnik od pralki bez regulatora (z prądnicą tachometryczną) ma koło 20000 obr. Byle jaką turbinkę rozerwie.
Skoro nie miał prawa to wnioskuje, że już wcześniej musiał być uszkodzony ? Po moim podłączeniu zaczął się obracać no i iskrzyć przy komutatorze, więc go natychmiastowo wyłączyłem, oczywiście zapach spalenia tak samo, a jeszcze tak dodatkowo to zmierzyłem mu rezystancje wirnika i wyszła ok. 4 om natomiast stojana ok 2,5 om. No i tu dodatkowe pytanie...
Na rysunku jest schemat podłączenia wył. zmiany obrotów.Wyłącznik wiertarki jest bez regulowanych obrotów.Powinieneś dać radę .
Jeżeli chodzi o te dwa co na dole wiszą to do szczotek.
Na włączniku wyraźnie widać schemat z którego wynika że ma on 4 zaciski, 1 i 3 to zasilanie, a 2 i 3 idą do silnika. Końce uzwojeń stojana powinny być podłączone do szczotek.
Witam - na podstawie schematu oraz opisu działania styków przełącznika z #1 można wywnioskować że jest to silnik z uzwojeniem roboczym oraz uzwojeniem hamującym . Ten wolny koniec od szczotkotrzymacza ( szczotki ) należy wpiąć pod zacisk 4 . Podobny temat ; http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic20...
Kondensator równolegle do 230Volt.Jeden przewód z zasilania na włącznik .Po włączniku na uzwojenie stojana a koniec uzwojenia na szczotkę.Drugi przewód zasilający na drugie uzwojenie stojana a koniec tego uzwojenia na druga szczotkę.Kondensator daj po włączniku.
Około 5kW silnik asynchroniczny trójfazowy pierścieniowy z epoki Adolfa H. :D Bezpośrednie uruchomienie dość trudne, mimo posiadania sieci trójfazowej, bo silnik wymaga ,,rozrusznika'' czyli trójfazowej opornicy nastawnej podłączonej do szczotek wirnika. Uruchomienie: Falownik - tak można (spory koszt) Sofstarter - także (taniej) Należy koniecznie przed...
Nie musisz mieć szczotek. Część ma magnesnice.
Sprawdź na szczotkach który to + i -. Odłącz całkowicie regulator i na zgaszonym silniku podłącz do szczotek napięcie 24V DC po przez szeregowo połączoną żarówkę 24V/70W. Zachowując sprawdzoną wcześniej biegunowość oczywiście. Zastaw tak podłączone na kilkadziesiąt minut. Pod magnesuje to rdzeń wirnika. Po tym czasie podłącz ponownie regulator, powinno...
czarne to termik to je zostaw. brązowy- zasilanie szary- połącz z jednym ze szczotek (obojętnie z którym) drugi przewód do szczotki zasilanie pod tacho podłącz woltomierz to powinien pokazać napięcie stałe zmiana obrotów -zmień przewody do szczotek Pozdrawiam Grzegorz.
Przecież nie masz szczotek. Więc jedno uzwojenie elektromagnesu nieczynne (podłączone do styku uzwojeń stojana).
Bardzo bym prosił, a ja jutro podeślę ci zdjęcia podłączenia.
Więc do sprawdzenia silnik poza pralką (wymontowanie jest proste). Przed podłączeniem wykręć szczotki, sprawdź czy się nie blokują. Dodaj zdjęcia szczotek i silnika od strony komutatora, sprawdź kostkę przy silniku, czy nie jest stopiona, oraz czy konektory wewnątrz nie są zaśniedziałe.
Zasilanie możesz podać na przewody podłączone do szczotek silnika. Najpierw odłącz je od płyty sterującej.
Witam, kiedyś sprawdzałem zasadę działania w/w regulatora i wg moich wniosków jak kolega pisze napięcie na szczotkach jest w granicach około 6-8V i prądzie około 0.2A więc powoduje słabe świecenie żarówek podłączonych do szczotek gdzie napięcie spada do około 2V po podaniu obciążenia. Jednak można było obojętnie co odłączać i regulator startował. Więc...
Witam. Mam pytanie. Do czego podłączyć mam szczotki komutatora. Oddzielnie do stojana czy mogę bezpośrednio podłączyć do kabelków idących z włącznika do stojana silniczka. Pytam ponieważ mam cztery miejsca do podłączenia w stojanie. Czy kabelki od szczotek i włącznika muszą być podłączone oddzielnie??? Proszę o pomoc.
Ten konkretnie silnik ma magnesy trwałe. Więc zmiana polaryzacji wystarcza. W innym wypadku zmieniasz końce uzwojeń w miejscu podłączenia szczotek
Po wyjęciu szczotek i podaniu napięcia, przykładając próbówkę żarówkową w miejscu podłączenia szczotek- żarówka ma świecić. Jeśli tak będzie, to pozostaje włożyć szczotki i silnik ma się obracać, chyba że jest przerwa w wirniku.
Masz na mysli zamianę miejscami podłączenia szczotek?
Do dolnej śruby ma być podłączony tylko przewód od szczotek, czyli ten który wchodzi do rozrusznika. Do górnej śruby przewód do akumulatora do plusa i zwieraj śrubokrętem górną śrubę z tym małym konektorem z boku. Minus akumulatora do obudowy rozrusznika albo do masy traktora.
Jeżeli to nic nie pomogło zamień miejscami podłączenie szczotek,bo jest to silnik szeregowy.
Cześć. Napisz proszę na których pinach regulatora te napięcia powinny się pojawić. Dziś podłączyłem jeszcze raz prostownik i na wyjściu pojawiło się napięcie 220V. Gdy dotykałem przewodem minusowym regulatora w miejsce minusowe podłączenia szczotek, na styku iskrzyło, więc zasilanie regulatora wydaje mi się że jest.
Podłącz całość w szereg. Jeśli kierunek obrotów bedziesz miał niewłaściwy to zamień miejscami podłaczenie szczotek względem uzwojenia stojana. Powodzenia !
Ręce opadają... JAKI miałeś alternator? JAKI TYP?? ILE DIOD?? JAKIE podłączenie szczotek?? Dlaczego nie kupiłeś WŁAŚCIWEGO dla tego alternatora regulatora napięcia?
Jezeli nie masz multimetru, to otwórz tą osłonę i ustal jakiego koloru przewody podłączone są do szczotek, a jakiego do cewek stojana.
Mam stary rosyjski alternator. Chciałem go założyć do traktora. Co mam podłączyć do szczotek? Bo jest wyjście ze szczotek, nie ma regulatora, szczotki są bez oznaczeń. Jaki zastosować regulator napięcia elektroniczny czy mechaniczny?
Generalnie silniki komutatorowe są budowane jako szeregowe lub równoległe. Szeregowy: Zasilanie podłącz pod jedną ze szczotek i jedno uzwojenie. Drugą szczotkę połącz z wyprowadzeniem drugiego uzwojenia. Drugie końce uzwojeń powinny być połączone razem i prawdopodobnie to połączenie jest wewnątrz silnika wykonane fabrycznie. Równoległy: Jedną szczotkę...
Szukaj w najbliższej okolicy gdzie jest podłączona szczotka boczna. Zapewne jakiś mosfet nie ma sterowania i nie puszcza napięcia.
Witam, przy wymianie szczotek zauważyłem swobodny kabelek, który wygląda jak by się gdzieś urwał ale nie widzę, żadnego miejsca gdzie on powinien być. Wiertarka bardzo iskrzyła (nie wiem czy to wina zużytych szczotek czy tego właśnie kabelka?). Jak widać idzie on z kostki. http://img337.imageshack.us/img337/2417/...
Połącz wszystko z powrotem, nie zakładając stojana tzn. - przewód z wyłącznikiem i ze stojanem, zamiast wirnika podłącz żarówkę 40W do zacisków szczotek i pomierz napięcia. Jeśli wszystko jest sprawne, to żarówka powinna zaświecić. Jak by było zwarcie, to by szczotki mocno iskrzyły.
możesz to zrobić zmostkuj 1 szczotkę ze stykiem stojana pod 2 szczotkę i styk stojana 230v nie podpinaj tacho bo go spalisz ale przed podłączeniem dokonaj oględzin wirnika i szczotek ale najpierw sprawdź pasek klinowy i łożyskowanie zbiornika !
Zmierz oporność uzwojenia wzbudzenia alternatora. Sprawdź poprawność podłączenia szczotek. Podaj przez żarówkę 5W zasilanie bezpośrednio na szczotki. Czy regulatory mają masę podłączoną?
Nie zgodzę się, że nie ma oznaczeń polaryzacji. Mam podobny "wynalazek" i na "szczotkotrzymaczu" są oznaczenia, gdzie podłączyć kabelek z wtyczką "żeńską" z plusem a gdzie z minusem.
Masz dwie możliwości: odwróć podłączenie cewek stojana albo zamień miejscami przewody podłączone do szczotek.
Pozatym wymiana szczotek nie jest jakas wielce skomplikowana. Nie miałem na myśli wymiany "szczotek", ale coś z podłączeniem tego "układu " :cry: Skoro kable się palą to zrobiłeś gdzieś zwarcie. (stary z nowym aku, mozna połączyć bez efektu palących się kabli). Błąd jest w podłączeniu.
Sprawdź drzwiczki i bolec, który wchodzi w blokadę, czy nie jest uszkodzony. Jeśli jest dobry - wymień blokadę drzwiczek. podłączyłem 230V do tych szczotek na 2 sek.silnik zabuczał ,ale nie zakręcił Sprawdzenie silnika komutatorowego masz tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic57...
Witam !! W zasadzie powinien wystarczyć zasilacz regulowany w zakresie 10V - 16V i żarówka 12V / 21W. W przypadku regulatora zespolonego (wszystkie zachodnie) żarówkę podłączyć do szczotek, minus zasilacza do śrubki masowej a plus do "języczka" który styka się z blaszką wewnątrz alternatora. Przy regulacji napięcia w zasilaczu żarówka powinna zapalać...
Pokaż silnik ile masz szczotek i wszystkie przewody.
Witam. Tu http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic57... masz sposób opisany sprawdzenia silnika, wystarczy poszukać :)
przewody opisane jako motor na 1000 % procent były podłączone do szczotek. Nie były nie były :D Były podłączone do cewek stojana, przez które dopiero napięcie jest doprowadzane do szczotek. Inne podłączenie spali silnik. Podłącz więc żarówkę do pinów opisanych jako motor, a jeżeli nie zaświeci, to do przewodów wychodzących ze zwijacza. Sam silnik także...
Tam nie ma żadnej puszki z kablami ani żadnych kabli, są tylko te wtyczki od szczotek i do nich trzeba podłączyć kable od zasilania. Czy wystarczy ze podłącze zasilanie bezpośrednio do szczotek?
Uzwojenie stojana szeregowo z uzwojeniem wirnika (wejście przez szczotki). Zwarcie 5-6 to właśnie połączenie jednej szczotki z jednym końcem uzwojenia stojana. Druga szczotka i drugi koniec uzwojenia stojana idzie do zasilania. Czujnik obrotu do czujnika obrotu. Kierunek obrotu silnika zmieniasz poprzez zmianę podłączenia szczotek. Pozdrawiam GREGOR
Panowie nic nie trzeba przewijać. Wirnik i stojan połączone są szeregowo, czy tak? W takiej sytuacji tak jak w zwykłej np.wiertarce z przełącznikiem obrotów lewo-prawo wystarczy zamienić miejscami podłączenie szczotek i szlifiera zmieni kierunek obrotów. A tak nawiasem mówiąc dla BOSCHA i HILTI większość podzespołów jest robiona przez te same fabryki...
No ale ma ktoś wiedzę gdzie podłączyć to zasilanie ? Do szczotek ?
Witam. W podłączeniu kolegi iku18 jest błąd ponieważ do szczotek podłącza się albo początki albo końce cewek stojana. Podłącz to tak. 1 do L 6 do N 4 do 5 2 do 3 Gdyby obroty były nieprawidłowe (może objawiać się dużym iskrzeniem na komutatorze) to musisz podłączyć tak. 1 do L 6 do N 3 do 5 2 do 4. Pozdrawiam
Podłącz po przekątnej przewody zasilające, a początek1 i koniec 2 uzwojenia do szczotek.
Przyczyną było zmiana biegunowości podłączeni szczotek. Jak ktoś by jeszcze w przyszłości miał poblem z ekspresami Zelmera to służe pomocą zdobytą przez te 3 dni eksperymentów z moim zaparzaczem i dziś już drugi dziń kawę robi ponownie. Wątek można zamknąć.
Co mu da zapłon CDI jeśli on nie ma go skąd zasilić bo ma alternator obcowzbudzalny. Musiałbyś przerobić ten alternator na samo wzbudzalny ( to kwestia chyba podłączenia szczotek alternatora ) ale nie jestem tego pewien i mogły by nastąpić problemy z odpaleniem (początkowy brak prądu). Nie lepiej kupić jakiś mały AQ 12V i przyspawać jakąś półkę na niego...
Prawidłowe podłączenie alternatora. /30/ gruby przewód zakończony oczkiem podłączony do + akumulatora.Akumulator połączony z rozrusznikiem. Gniazdo na sówkę /67/ wyjście szczotek w alternatorze podłączone do /67/ regulatora napięcia ta czarna puszka. /15/ z tej czarnej puszki podłączamy do stacyjki tak żeby po przekręceniu stacyjki było napięcie. W...
Przy stacyjce są dwie lampki , jedna zapala się po przekręceniu kluczyka , a druga wgl nie świeci, panowie również często gasili i odpalali go. Regulator masz mieć dla alternatora 9 diodowego i musi posiadać dwa piny: 67 oraz 15. Na regulatorze: 15 - idzie przewód do kontrolki ładowania oraz do alternatora do tego samego zacisku (na altku to złącze...
to silnik z komutatorem, sam sobie prostuje prąd więc zamiana L z N nie ma znaczenia (przecież to prąd przemienny) obroty zależą od połączenia uzwojenia stojana vs podłączenie szczotek. Zamień druciki biegnące do szczotek. Nie. Czy ktoś coś kombinował z tym odkurzaczem? Czy na pewno ma złe obroty? W sumie racja, samo takie coś się nie popsuje.
Plus znajdziesz bez problemu, natomiast pozostałe musisz sprawdzić - który jest od wzbudzenia a który od szczotek. Pamiętaj żeby regulator był podłączony dobrze z masą bo jak nie będzie to od razu się zepsuje. Pozdrawiam.
Witam, w silniku wymieniałem szczotki, wypiąłem wsuwki od zasilania 230V i od szczotek, nie pamiętam jak były połączone czy tak jak na zdjęciach, czy są dobrze wpięte. Proszę kolegów o pomoc.
Podłączyłem kontrolkę. Żarówka podłączona do szczotek zapala się poniżej napięcia 14,2V. Niestety, ale kontrolka cały czas się pali.
Podłącz zasilanie na początki uzwojenia, na krótko dla próby dla sprawdzenia silnika. Końce do szczotek tak jak opisałeś. Silnik musi wirować w poprawnym kierunku. Jeżeli nie to zamień podłączenie do szczotek wzajemnie. Szczotki mogły się zjechać z powodu uszkodzenia silnika. Uzwojenie hamulca jest połączone odwrotnie i zwiera nie zasilany silnik (puszczony...
Może nie widziałem wszystkich stojanów, ale te co widziałem, mają zawsze 4 końcówki. Z jednej strony podłączane do sieci, a z drugiej do szczotek.
Podłącz zasilanie bezpośrednio do szczotek silnika z pominięciem układu podtrzymania zasilania do zaparkowania ramion (zespół styków na talerzu koła zębatego przekładni. Te silniki mają dodatkową szczotkę do wolniejszych obrotów
Na pierwszym zdjęciu jest napisane, że to silnik indukcyjny 3-fazowy i dlatego nie ma szczotek a do sterowania jest potrzebny falownik do silnika indukcyjnego. Na dodatek dedykowany gdyż parametry silnika to zasilanie 195V~ 3 fazowe i maksymalna częstotliwość 315Hz co przekłada się na konkretną wartość prędkości obrotowej. Ta "gulka" na obudowie mieści...
Witam, Czy ktoś ma jakiś pomysł? Podłączyłem do szczotek 12V z akumulatora; na wyjściu uzyskałem napięcie 130v fazowe i międzyfazowe 225V. Zastanawia mnie uzwojenie dodatkowe ( dwa czarne przewody) pomiary pokazują przejście miedzy tym obwodem a uzwojeniem 3-fazowym. Na biegu jałowym bez podania napięcia na szczotki napięcie na uzwojeniu dodatkowym...
Przyjąć nalezy, że są do wymiany. Wymiany dokonać zgodnie ze sztuką, wyczyścić prawidłowo komutator. Co do błędu, sprawdzisz w 100% po podłączeniu, ale na jakieś 98% jest z powodu zużycia szczotek.
Rozumiem że agregat zgaszony? Haha, tak :P. Po prostu odłącz przewody od szczotek, podłącz przewody do akumulatora, w tym jeden z nich przez żarówkę, i podłącz na parę sekund do szczotek. Kierunek dowolny (zwykle). Następnie poskładaj wszystko jak było i odpal.
Szczotki są połączone ze stojanem wewnątrz szczotko-trzymacza (to białe) zmiana kierunku obrotów odbywa się przez obrócenie pierścienia, wewnątrz są styki odwracające "polaryzację" wirnika względem stojana. To ze wiertarka kręci się tylko na wolnych obrotach może być spowodowane: Uszkodzonym regulatorem obrotów (przełącznik) Uszkodzonym uzwojeniem silnika...
Odepnij przewody regulatora od szczotek i może się kręcić bez aku.
Objawy jak przy uszkodzonym wirniku.Aby się upewnić odepnij jeden kabel stojana od szczotek ,podłącz do szczotek omomierz i delikatnie pokręcaj wirnikiem[ręką oczywiście] .Między każdą klatką komutatora powinien być podobny pomiar,jeśli będą zwarcia lub przerwy- to szrot.JeSli pomiary wyjdą ok, to sprawdż wyłącznik.
Myślę, że w Wikipedii wszystko jest pokazane dla paru różnych wersji - ale nie ma działającej wersji z dwiema szczotkami, musi ich być więcej.
Dwa kable z kondensatora powinny być podłączone na dól dwóch cewek stojana, zaś przewody wychodzący z góry stojana muszą być podłączone do szczotek. Możesz dodać zdjęcie swojego podłączenia w celu wyeliminowania błędu. pozdrawiam
Z obudowy stojana wychodzą 3 kable do kostki: brązowy, seledynowy i (jeżeli można to tak ująć) kremowy. Z tym że ten kremowy tak jakby wchodził w obudowę silnika a następnie wychodził i był podłączony do jednej ze szczotek.
Agregat prądotwórczy nie produkuje prądu. Na listwie prostowniczej pokazuje mniej więcej 20v. Po podłączeniu 18v do szczotek pokazuje się na listwie prostowniczej ok. 200v i tyle samo pokazuje w gniazdkach. Po wymianie AVR o parametrach identycznych z avrem zamontowanym oryginalne. Zero reakcji.
Zamień przewody szczotek.
Witam. Moim zdaniem znacznie łatwiej zmienić kierunek wirowania rozrusznika. Rozrusznik jest silnikiem szeregowym i do zmiany kierunku obrotów wystarczy zamienić podłączenia szczotek (w przypadku bocznikowego lub obcowzbudnego lepiej zamienić końce uzwojenia wzbudzenia). W przypadku dostosowania alternatora musiałbyś odizolować całe zawieszenie od masy...
W sensie zamieniasz L i N miejscami. W tym ustrojstwie jest silnik szeregowy szczotkowy , zmieni obroty tylko gdy zasilisz go prądem stałym lub zamienisz kolejność podłączenia szczotek i uzwojeń. Na logikę wychodzi że masz coś nie tak z agregatem albo w jakiś sposób prostujesz napięcie. Softstarty raczej nie miały nigdy problemu współpracy z agregatami,...
Witam - proszę zamienić miejscami przewody wychodzące z cewek ( stojana silnika ) które są podłączone do szczotek . Dodano po 1 To jest silnik szeregowy taki jak we wiertarce ręcznej .
Witam. Ta firma stosuje takie nietypowe podłączenie do szczotek jest to taka blaszka która lubi się odkształcać i nie ma dobrego styku. pozdrawiam
Witam. Mam problem z jednofazowym silnikiem komutatorowym. Na tabliczce znamionowej widnieje: Ua 180V Ia 0,7A Ue 200v Ie 0,15A 0,07kW 3000U/min Rezystancja wirnika 30R. Rezystancja stojana 1200R. 4 kable (2 na szczotki, 2 na uzwojenie pomocnicze). Nie wiem jak to podłączyć. Przy próbie podłączenia szczotek wirnika do sieci a uzwojenia pomocniczego przez...
Jak zamontowane są szczotki na zdjęciu. Są tylko zaciśnięte, czy również klejone. Szczotki nie są klejone ani zaciśnięte, bo nie mogą. Muszą się móc przesuwać pod wpływem sprężyn dociskowych w trakcie zużycia (skracania się). szczotki są mocowane metodą zgrzewania. Zgrzewane może być ich podłączenie a nie same szczotki w mocowaniu.
U mnie nie ma szczotek. Czyli jak tylko mówisz, połączenia będą dostawały tak?
No tak. Więc czerwone podłącz do szczotek (zamiast tych rózowych). A do różowych podłacz to co wcześniej było podłaczone do czerwonych (chyba jakiś kondensator)
Zrób zdjęcie jak podłączyłeś kable do rozrusznika, wygląda jak byś podłączył grubego plusa do zacisku szczotek
Wydaje mi się, że to jednofazowy albo komutatorowy, ale nie jestem pewny, wobec czego prosiłbym Was o pomoc. Jedno nie wyklucza drugiego. Jednofazowy, bo podłącza się go do sieci jednofazowej, w tym przypadku 220 V, a obecnie 230 V. Komutatorowy, bo ma komutator- na wirniku, podłączony szczotkami.
Witam kolego według mnie szczotki do wymiany na pewno ta po prawej a zrób jeszcze tak wkręć je na miejsce podłącz miernik do szczotek i sprawdz czy jest przejście przez wirnik.Pozdrawiam
Podłączyłem bezpośrednio pod kable do szczotek żarówkę i nie świeci. Jeżeli N wezmę prosto z kabla to jest napięcie na jednej albo drugiej szczotce zależy jakie obroty wybiorę ale na drugim przewodzie widocznie nie ma. Sprawdzałem na wyjściu bezpośrednio z włącznika (przycisku). Więc zapewne padł włącznik?
Najczęściej przewody szczotek silników pralek są podłączone pod piny wtyku. W tym jak widzę wchodzą w obudowę. Może spróbuj wyciągnąć przewody ze szczotek i zrobić pomiary. W ten sposób rozszyfrujesz zasilanie wirnika. Pozostałe oporności będą zapewne uzwojeń stojana.
cztery kable wychodzą z cewki tak jak u góry jest czarny i brązowy i na dole do cewki tak samo. I dwa kable od szczotek. Różowy i biały
Uzwojenia wyglądają w porządku i oporności też wydają się rozsądne. Niemniej w planach mam uruchomienie z podłączonym do szczotek obcym źródłem napięcia, wtedy będę miał pewność.
Te dwa cienkie czerwone 1 i 2 to są od tacho. Na temat reszty szukam właśnie informacji. Tak zmierz właśnie tak jak napisałeś. A z tymi żarówkami to napiszę jak uda się zidentyfikować co to za 8 przewód. Sprawdź co wskazuje Twój miernik przy zwarciu jego przewodów pomiarowych. Jeśli pokazuje to samo co dla dwóch szarych przewodów to oznacza że jest...
Mam takie pytanie jak podłączyć alternator który ma tylko 3 miejsca podłączenia: ze szczotek (wzbudzenie), masa (-) na obudowie i oczywiście podłączenie do Akku... jak to podłączyć do regulatora mechanicznego z wejściami 67 i 15? http://obrazki.elektroda.pl/8551992600_1...
Końce C i D to końce uzwojeń (cewek) stojana - wpięte do szczotek ,które jak widać łączą się z komutatorem.Kondensator tak podłączony ma eliminować zakłócenia spowodowane iskrzeniem między szczotkami, a komutatorem a objawiające się trzaskami w radiu/telewizji. Jeśli byłby zepsuty to najwyżej można go wyeliminować, ale absolutnie nie zwierać punktów...
Jeżeli jest to włącznik czysto mechaniczny, możesz spróbować podłączyć bezpośrednio, ale zacząłbym od sprawdzenia szczotek, rezystancji itp
a w jaki sposób zrealizować zmianę kierunków obrotu silnika? Oba przewody od zasilania cewek stojana podłączyć pod szczotki , a podać napięcie na przewody odłączone od szczotek( drugie wyprowadzenia stojana).
Sprawdzałem tak : Rozłączyłem wtyczkę 3 pin żółte kable (łączy alternatora 3 cewki z regulatorem napięcia) . Następnie odpaliłem motocykl i podałem 12V z akumulatora na cewkę wzbudzającą podłączoną do szczotek. Szeregowo w odwód podłączyłem żarówkę 12V 5W żeby widzieć czy odwód jest zamknięty(czy szczotki działają ) ps.Nie jestem pewny czy w tych prądnicach...
zasilanie szczotek podłączenie pomiar szczotek zgrzewanie szczotek
podnośniki hydrauliczny honda accord gaśnie fotel kierowcy renault megane
volkswagen sharan volkswagen sharan
Zamknięcie UserForm w VBA po kliknięciu przycisku Harmony Elite Hub - Komunikat o wyłączeniu urządzenia