Witam. Kolego najbezpieczniej będzie odkręcić centralny układ elektryczny ZE (panel z bezpiecznikami),z tyłu po odchyleniu masz przyłącza śrubowe.Odszukaj przyłącza śrubowego o nr. 94 to właśnie jest + po zapłonie (kl.15).Załóż osobny bezpiecznik (w zależności od mocy lamp) myślę że wystarczy 5A i po kłopocie.
Ten przekaźnik działa jak zwykły rozłącznik kiedy dostanie zasilanie z świateł postojowych. Przy braku zasilania czarny przewód i biały jest ze sobą połączony. Więc jak na Czarnym masz zasilanie po stacyjce to z tego zasilania zasilasz + do świateł dziennych a minus podłączasz do masy i powinny zaświecić. Multimetr w łapę i szukaj gdzie nie ma zasilania.
Włącznik rzuca parametry masowe do modułu bordnetz a ten załącza odpowiednie oświetlenie. Bordnetz jest konfigurowalny ale całą instalację do dziennych trzeba zrobić w oryginale. Niestety ale minęły już czasy prostego załączania odbiorników w aucie przez podanie +12 i działa, teraz to trochę bardziej skomplikowane
Witam. Mam te same zdjęcia, które już widziałeś na forum Insigni ;)
http://allegro.pl/item185415543_automaty... np. taki automatyczny włącznik świateł, który będzie realizował funkcję włączania po odpaleniu silnika. a co do wyłączania dziennych po włączeniu drogowych to można zastosować przekaźnik dwustykowy który po załączeniu odetnie zasilanie automatycznego włącznika świateł
Witam. Chciałbym podłączyć zasilanie do świateł dziennych i na pewnym forum ktoś pisał że można podłączyć się do przewodu d+ na alternatorze, na moim od Seata Cordoby jest taka kostka z dwoma przewodami (niebieska i brązowa) tylko nie wiem do którego można. Dodano po 3 Kostka 2 pinowa
Nie.Tak nie można.Światła do jazdy dziennej nie mogą świecić się z "krótkimi".Zasilanie świateł dziennych z akumulatora poprzez bezpiecznik .Z przewodu gdzie pojawia się napięcie po włączeniu zapłonu włączanie świateł dziennych(poprzez zwarty przekażnik) .Włączenie świateł"krótkich"(rozłącza przekażnik) powinno powodować wyłączenie dziennych.Wiem że...
Przekaźnik: 85 - masa 86 - + migacza z auta 87 - + świateł dziennych na migacz 87a - + świateł dziennych 30 - zasilanie świateł dziennych, nie wiem jak masz podpięte (akumulator, zapłon, cośtam ;) )
Jak jadę na przegląd to odłączam zasilanie świateł białych dziennych . Zostawiam tylko pomarańczowe kierunki . Ostatnio na przeglądzie od razu zauważyli że mam kierunki LED , ale przepuścili mnie .
Witam serdecznie. Zakupiłem jakiś czas temu paski świateł LED z tzw. pływającym kierunkowskazem. Zamontowałem je w lampach i teraz nie wiem gdzie podłączyć jeden przewód (czerwony). Paski LED posiadają trzy przewody, czarny to do masy, żółty to do kierunkowskazów, a czerwony to zasilanie świateł dziennych. Posiadam w moim Nissanie Qashqai przy kierownicy...
Czyli tak. Biorę przekaźnik 24v. Do niego podłaczam: 87- zasilanie świateł dziennych 12 voltowych 87a - masa 30 - 12 volt po zapłonie np. od zapalniczki albo radia 86 - plus do pozycyjnych 85 - plus po zapłonie 24 v masa od ledów do karoserii. Czy tak będzie dobrze? Przepraszam że tak się cały czas dopytuję ale chciałbym aby ktoś wytłumaczył mi łopatologicznie,...
Przed chwilą przełączyłem zasilanie świateł dziennych pod wolny bezpiecznik nr 9, który jest zasilany po włączeniu zapłony. Próbowałem podłączyć przewód sterujący (za pomocą długiego przewodu) pod światło nad tylna tablicą rejestracyjna, ale efekt jest zawsze taki sam. Już myślałem że światła dzienne są wadliwe, ale podłączyłem je do CE200 gdzie mam...
cewki zapłonowej w dieslu nie ma . Dziękuje bardzo za odpowiedź lecz nie bardzo o to mi chodziło Ponieważ przewód drugi ma za zadanie odłączyć światła dzienne gdy zostaną włączone światła pozycyjne oraz mijania Wiec zasilanie świateł dziennych z kabla od pozycji odpada. Dlatego muszę podłączyć do pozycji przewód drugi bo takie są przepisy w Polsce....
Można i można też: 85 po stacyjce 86 zasilanie postojowych 30 +12V 87 zasilanie dziennych Przekaźnik pracuje przy jeździe ze światłami dziennymi, po włączeniu oświetlenia pojazdu, rozłącza się.
rzućcie okiem czy ten schemat jest prawidłowy do podłączenia świateł dziennych Na chwilę obecną załączenie postojówek (podanie + na 86) powoduje przyciągnięcie kotwicy przekaźnika. Kotwica rozłącza zasilanie świateł jazdy dziennej (otwierają sie styki 30-87a). Ty masz (filmiki w wątku https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
Witam Gdzie mogę znaleźć w komorze silnika napięcie +12V obecne po przekręceniu kluczyka (do zasilania świateł dziennych) ?
"Są to najzwyklejsze zestawy po dwa przewody na wyjściu, masa czyli minus i przewód dodatni po którego zasileniu działa jedno lub drugie oświetlenie. " Teraz się okazuje, że te najzwyklejsze lampy, każda ma CZTERY przewody na wyjściu, dwie masy i dwa przewody plusowe. W zasilanie świateł dziennych trzeba włączyć szeregowo przekaźnik zwierno-rozwierny,...
Witaj! Po przekręceniu kluczyka będziesz miał napięcie 12v tu należy wstawić wyłącznik i bezpiecznik. Musisz wstawić przekaźnik gdzie do jednego ze styków podłączasz zasilanie przychodzące od wyłącznika a do drugiego lampy świateł dziennych. Cewka przekaźnika- jeden styk do świateł postojowych drugi do mijania. Po załączeniu dodatkowego wyłącznika i...
Nie do końca prawda. Ostatnio pojawiają się żarówki LED które można montować do starszych aut i posiadają homologację. Doczytaj, to że żarówka ma homologacje nie znaczy że możesz ja montowac w swoim starym Oplu od razu..... Twoj klosz nie ma homologoacji do innego typu zarowki niz H4 halogen, i to ze pasuje tam ledowa, HID czy inny wymysl tego nie...
Witam, w Scani R 2006 r. zamontowano już lampy przednie ledowe. Stare fabryczne były na H4 i miały regulację wysokości świecenia. Nowe nie ma mają regulacji ale mają dzienne. Chciałem wykorzystać teraz niepotrzebny przewód (żółty) od silniczka regulacji do zasilania świateł dziennych. Do przełącznika regulującego wysokość dochodzi tylko przewód z prawej...
Masz przekaźnik "Main", na jednym styku zasilanie jest stale z akumulatora, na drugim pojawia się po załączeniu zapłonu. Który to przekaźnik dowiesz się po odwróceniu dekla który pokazujesz na zdjęciu.
Dzięki za namiar. Rozporządzenie dużo mi wyjaśniło. Tylne pozycyjne nie muszą świecić gdy włączę dzienne. Jak pisałeś, sygnał świetlny nie może odcinać dopływu prądu do Świateł jazdy dziennej. Natomiast włączenie świateł drogowych, mijania lub pozycyjnych powinno odcinać zasilanie dziennym. Biorąc pod uwagę że, światła pozycyjne świecą po włączeniu...
Ja bym to widział inaczej. Układ podłączany normalnie pod przełącznik świateł wraz z fotorezystorem. Jest jasno to świecą dzienne a gdy się ściemni przełącza na mijania. Dodatkowym atutem tego rozwiązania było by to, że na postoju wieczorem można puścić silnik i się ogrzać a nie oświetlać dodatkowo spory teren przed autem ściągając na siebie uwagę....
W prawej części kabiny pod klapą jest skrzynka połączeniowa kabiny z ramą, tam przy pomocy kontrolki znajdziesz wszystkie potrzebne zasilania .
sklep który oferuje sprzedaje 1 filtr na 5 A max w cenie ok 45 zł, co jest nieporozumieniem według mnie. 5A to jest chyba o wiele za dużo jak na zasilanie samych świateł dziennych, które biora zapewne mniej niz 1A.
Jaki canbus?? Masę z masy lampy zasilanie z przewodu świateł cofania.Proste jak drut. Wziął masę z pozycyjnych.Jakbym widział montaż radia w japońcu :)
Witam, Posiada ktoś wiedzę z którego miejsca instalacji bezpiecznie pobrać stałe 12V oraz 12V po zapłonie do zasilania świateł dziennych Led ? Z góry dziękuję za pomoc.
Podłączasz zwykły przekaźnik (cewka 12V) pod zasilanie świateł pozycyjnych , nie dziennych i styk normalnie rozwarty dajesz na te 2 kabelki od radia i po kłopocie. W dzien przekaźnik nie działa tryb dzienny jak złapie ze światłami tryb nocny. Chyba że u Ciebie światła dzienne to automat świateł mijania wtedy nie zadziała.
Witam. Jestem początkujący jeśli chodzi o elektronikę więc proszę o wyrozumiałość. Chcę wstawić do samochodu światła dzienne, które będą wyłączały się kiedy włączę światła mijania, żeby wszystko było zgodne z przepisami. Jak zrobić moduł, który po wykryciu zasilania ze świateł mijania odłączy zasilanie świateł do jazdy dziennej. Dodam, że światła mijania...
No i z czym problem? Światła podłączasz pod zapłon. Do pozycyjnych podłączasz przekaźnik który po włączeniu odłącza zasilanie dziennych i wszystko w temacie.
Podłącz go do zasilania cewki zapłonowej. Sprawdź miernikiem na którym masz + po zapłonie. Zgodnie z przepisami powinny one gasnąć automatycznie po załączeniu świateł mijania. Chyba ten biały do plusa świateł mijania podłączasz. Lub zasilasz je przez przekaźnik.
Strona 7, lewa lampa M28 - drogowe M29 - mijania L174 - dzienne Strona 8, prawa lampa M31 - mijania M32 - drogowe L175 - dzienne Lewe dzienne zasilane z bezpiecznika SC37, prawe z SC38.Oba bezpieczniki zasilane z jednego pinu z włącznika świateł. Skoro po podaniu zasilania na bezpieczniki od DRL zapalają się światła a włącznik podkładałeś to pewnie...
Poza filtrem zaproponowanym wyżej może być konieczne ekranowanie przewodów od przetwornicy do samych LEDów oraz samej przetwornicy jako, że zakłócenia występowały nawet przy zasilaniu lamp z akumulatora zewnętrznego.
Nie wiem, czy dobrze rozumiem, ale chcesz ją wpiąć szeregowo w jakieś zasilanie? Absolutnie.
Ale podepnij kontrolkę (lub miernik) pod "-" akumulatora, a 2gą końcówkę kontrolki do kostki od żarówki świateł. Czy na wyłączonych światłach kontrolka świeci? Jeśli tak jest to na światłach jest zawsze plus zasilania a odłączana jest masa. Dość standardowe w starych japończykach rozwiązanie. W takim systemie sterowania światłami sterownik świateł dziennych...
Witam, chcę zrealizować ciekawy moim zdaniem projekt - instalacja układu świateł do jazdy dziennej wykorzystujący zasilanie z baterii słonecznych. W desce rozdzielczej mojego auta znajduje się bardzo ładne miejsce gdzie można by zainstalować takie panele. Pytanie takie, czy lepiej byłoby wykorzystywać energie słoneczną do ładowania akumulatorów zasilających...
Ale kombinujecie jak kobyła pod górę :D Wyciągasz włącznik świateł, odcinasz z niego kabel szaro/żółty i dajesz na niego plus po zapłonie(czarno/niebieski o ile pamiętam) i masz na wtyczkach halogenów zasilanie po zapłonie.
Patrząc na schemat dochodzę do wniosku, że z racji sterowania minusem wystarczy zmienić filozofię podłączania świateł dziennych. Mianowicie zasilanie plus podłączać do zacisków świateł mijania a przewód masowy oraz ewentualnie sterujący na stałe. A swoją drogą jestem ciekaw opinii uzytkowników tego pojazdu. Faktycznie mój błąd. Zasugerowałem się kreskami...
Jak masz deko pojęcia o elektryce to schemat ci nie potrzebny, wystarczy probówka żarówkowa. Podłączenie w sposób w jaki chcesz jest banalnie proster, potrzebujesz tylko znaleźć przewód zasilający pozycyjne w reflektorze, do tego zasilanie dziennych i podłączone.
Będzie ponad normę ten 5A do tych świateł.
Witam, Poszukuje zasilania dla świateł dziennych tak aby uruchamiały się wraz z zapłonem. Znalazłem zasilanie tak jak na załączonych zdjęciach, pytanie tylko czy to bezpieczne miejsce i niczego nie uszkodzę tym? Może jest jakieś inne które lepiej się sprawdzi? Pozdrawiam https://obrazki.elektroda.pl/7831066700_... https://obrazki.elektroda.pl/6441691400_...
Witam Proboje znalezc zasilanie poza zaplonem w aurisie 08 r d4d 1.4 potrzebne do podlaczenia świateł dziennych ... Czy ktos moglby podpowiedziec ? W tych bezpiecznikach przy aku raczej nie ma. Pozdrawiam
A czy to nie spowoduje tego że światła do jazdy dziennej będę wyłączone bo będzie dostawało zasilanie na białym (sterowanie) przewodzie?
Zamontować przekaźnik który definitywnie będzie odłączał zasilanie po przełączeniu na postojowe.
Witam Skąd najprościej i najlepiej w oplu vectra B pociągnąć tzw + po stacyjce, chodzi mi o podłączenie zasilania do przekaźnika świateł dziennych.
Zrobiłem trochę inaczej. Ze świateł postojowych zasilanie, dodatkowy wyłącznik w kabinie, pozycja 0- wyłączone, pozycja 1- światła postojowe, pozycja 2- postojowe + dzienne. Dlaczego? mam pipczyk o nie wyłączonych światłach po otwarciu drzwi. Na przeglądzie też miał wątpliwości dlaczego z dziennymi nie ma postojówek. Jeden przewód dość łatwo wcisnąć.
12v (max 15v) samochodowe, a łącze tak aby prąd po podłączeniu od góry nie zasilał 2 (rys.), a po podaniu prądu z dołu zasilał 1 i 2 (rys.)
Witam, temat stary ale może komuś przyda się jeszcze moje rozwiązanie dotyczące podłączenia świateł dziennych w corolli E12 z 2005r. Ja podłączyłem automat do świateł mijania (zielony przewód). Natomiast zasilanie ze skrzynki bezpieczników pod kierownicą. (Górne lewe puste gniazdo - napięcie pojawia się po załączeniu zapłonu) http://obrazki.elektroda.pl/5724941200_1...
Jeśli to jest generowane przez alternator napięcie do zasilania układu regulacji, to nie ma problemu. Z tym, że ja tego schematu nie rozumiem - jak dla mnie, jakieś dziwne oznaczenia, to nie jest pełny schemat, tylko zapisany jakimiś skrótami. Myślałem, że to jest wyprowadzone wyjście regulatora - wtedy prąd, który przez nie płynie, mógłby zakłócać...
Witam, ponownie. No więc xenony podłączone ;) Sprawa dosyć prosta, ale.... Ale polega na tym że włączamy zapłon, włączamy postój jest okej, włączamy światła mijania(krótkie) wszystko gra jest okej, natomiast po włączeniu długich, krótkie gasną.... Jak dam tylko cynkówkę to świecą razem, ale przełącze manetką na długie to krótkie gasną. Sprawdziłem u...
Trzeba światła zasilić przez przekaźnik ze zwartymi stykami w stanie spoczynku i dalej na styki podajemy napięcie po stacyjce i do świateł a cewkę zasilamy ze świateł postojowych i do masy(włączenie świateł odcina dzienne wymogi prawne) a schemat poszukaj na znanym portalu aukcyjnym -światła do jazdy dziennej przez przekaźnik
Witam. Ja podłączyłem światła do jazdy dziennej w ten sposób opisany na innym forum: 30 przekaźnika - do zacisku B+ alternatora; 85 -"- - masa; 86 -"- - do zacisku D+ alternatora; 87 -"- - zasilania świateł dziennych plus do tego oczywiście bezpieczniki na zasilaniu + oraz + z postojówek. Dodam że ma on swój "moduł" przełączania z dziennych na mijania....
A oglądałeś dokładnie gniazdo zasilania w lapie? Dobre dzienne światło + lupa jeśli oczy niewyrabiają. Nic nie podałeś o długości użytkowania tego lapa. Bo rozumiem że jest po okresie gwarancyjnym. Nic mi nie wiadomo o gniazdach zasilania w acerach bo mam same HP-ki. Jak dla mnie podstawą jest to co napisałem w poprzednim poście. Może jeszcze weź lapka...
Ciekawe jest tylko to, że przy 24V, według specyfikacji moc pobierana z instalacji samochodu jest niższa niż moc lampy , czyżby przy zasilaniu 24V lampy miały świecić słabiej, niż przy 12V? Nie, moc na wyjściu jest taka sama, ale straty na kluczach przy większym prądzie są większe. Dodano po 11 Staram się dobrać coś z innych ofert ale nawet nie wiem...
Ale koledze kierbedz4 chyba chodzi o to, że światła dzienne wyłączają się gdy włącza postojowe (i zarazem mijania). Tak też ma być, u mnie wszystko obsługuje sterownik świateł dostarczony przez producenta. Trzeba było do niego doprowadzić plus od świateł pozycyjnych, gdy ten się pojawia sterownik odcina zasilanie świateł dziennych. Natomiast w temacie...
No to logika jest taka: Światło do jazdy dziennej jest włączone gdy jedno ze świateł: 1 drogowe 2 mijania 3 DRL? Czyli funkcja OR, czyli w logice diodowej katody diod są połączone i zasilają światła do jazdy dziennej. Anody są podłączone odpowiednio do: 1. światła drogowe 2. światła mijania 3. DRL (nie mam pojęcie co to za światło). To, że światła drogowe...
Ta wersja stabilizatora, którą zastosowałeś ma dop. 1,5 V spadku dla pełnego obciążenia, tzn. że minimalne napięcie na wejściu to 13,5V. Jak sam zapewne wiesz, takie napięcie występuje w instalacji pojazdu tylko podczas pracy alternatora, nie na postoju. Na postoju w sieci samochodu będzie 12,5 V. Przy rozruchu spadek napięcia w instalacji może wynieść...
witam szukam pod maską przewodu, którym mógłbym zasilić ledowe światła dzienne. chodzi o przewód, na którym pojawi się zasilanie po przekęceniu kluczyka w stacyjce. zestaw świateł dziennych posiada " automat" , który wg zaleceń powiniem być połączony : 1 masa 2 + 12v po stacyjce 3 + 12 świateł pozycyjnych. czy istnieje rozwiązanie nie wymagające przeciągnięci...
Wszyscy tylko piszą weź + z tego czy owego ale nic z tego nie wynika. W mojej skodzie fabii 1,4 75km zrobiłem to tak: 1. kupiłem światła do jazdy dziennej z automatem z allegro http://obrazki.elektroda.pl/5309591100_1... 2. czarny kabelek łatwo pod "-" na akumulatorze, po prostu przykręcić pod śrubkę na klamie. 3. żółty kabelek (do "+"...
Budując ten zasilacz musisz liczyć się z tym, że może się wzbudzać. Ano faktem jest, że się wzbudza. Zależy czym obciążę. Zbudowałem podwójny 2x 0..30V/6A i oba kanały tak samo. Zasilałem nim listwy LED do świateł do jazdy dziennej Philipsa to miałem prawie 2V napięcia zmiennego nałożone, nie pamiętam częstotliwości. Leży teraz skrzynka i się zastanawiam...
Czy można wziąć +12V do zasilania świateł LED do jazdy dziennej bezpośrednio z zacisku obwodu wzbudzenia alternatora ?
zakupiłem moduł z automatem -zasilanie od bespiecznika w skrzynce bespieczników -działa jak trzeba-dziekuje
O ile jeszcze moduł pracuje po zasilaniu, trza sprawdzić pierw https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2...
jak podłącze kamerkę samochodowa do włącznika świateł dziennych, to coś się stanie? Tak, zacznie pracować pod warunkiem, że jej napięcie zasilania jest 12V.
Ta lampa LED jest na 12V, sterowana była z samochodu na PWM jak to już ktoś zauważył. Jedyna wersja typu DRL/A (dzienne/pozycyjne) to jest trójprzewodowa, gdzie zasilanie na 3 przewodzie włącza pozycyjne i taki układ jest do zabudowy pełniąc funkcję świateł do jazdy dziennej. Po wyjęciu żarówek ze świateł pozycyjnych podłącza się pod ich zasilanie przewód...
Witam mam taki mały problem chciałbym podłączyć ten sterownik Świateł dziennych APN-12V blister pod światła ( długie ) ale jest problem ponieważ jak podam zasilanie na żarówkę od świateł długich to zapalają się też i krótkie co proponujecie jak to podłączyć może ktoś już takie coś przerabiał pozdrawiam.
Po nieudanej przez mego majstra (bez mojej wiedzy podczas malowania maski) zmianie zasilania do świateł dziennych (było dobrze, z pod czerwonego od radia) auto zaczęło mi na każdym biegu szarpać To znaczy że wcześniej światła były podłączone do zasilania radia i było ok tak ? Jeśli tak to do czego 'majster' podłączył teraz te światła ? do zasilania...
Coś jak to np: https://obrazki.elektroda.pl/8546905200_... Powinno dobrze zadziałać - sterowanie masą świateł pozycyjnych. Oczywiście + po stacyjce, tzn. po załączeniu zapłonu. Sterowanie masą pozycyjnych - działa jak nie sa włączone światła pozycyjne, po załączeniu świateł, przekaźnik rozewrze styki i dzienne nie będą zasilane. Jeszcze...
Podłącz inaczej sterownik świateł dziennych. Wyłączanie zasilania sterownika w pozycji 0 stacyjki i po sprawie.
żółty ma być podłączony do przewodu kabla od świateł pozycyjnych !!! I tutaj popełniają wszyscy błędy. Takie lampy działają w ten sposób. Załączasz stacyjkę lampy dzienne świecą, załączasz pozycyjne - lampy dzienne świecą. Dzienne mogą działać z pozycyjnymi i bez nich. Jak działają z pozycyjnymi to świecą też tylne pozycyjne. Żółty podłączyć do zasilania...
Witam, Mam auto jak w temacie i chcę podłączyć do niego światła do jazdy dziennej (Masa, zasilanie i sygnał od świateł drogowych). Chciałbym to podłączyć w skrzynce bezpieczników pod pokrywą silnika. Gdzie to najlepiej podłączyć? Dziękuję i pozdrawiam
Mam dokladnie ten sam problem co OP. Nie moge oddac lamp bo juz byly w aucie ktore kupilem. Czy mozna wywalic te dlawiki i puscic zasilanie przez zwykly regulator napiecia?
Po prostu należy podpiąć zasilanie tychże świateł pod wyłącznik. Dodatkowy wyłącznik należy włączyć za bezpiecznikiem. To wszystko.
Kierunkowskazy podłączyl bezpośrednio z kostki świateł (wiązki) ponieważ w tym aucie nie ma oprawki kierunku z zasilaniem, tylko jest plastik z wąsami. Nawet kiedy wyjąłem przekaźnik od świateł dziennych to kierunki nadal działały w ten sam sposób
Kontrolka się zapala bo jest podłączona równolegle ze światłami drogowymi za włącznikiem a napięcie z modułu zasila te część instalacji przez co zaświeca kontrolkę. Moduł nie ma nic do tego. Może w tamtych autach było sterowanie przez przekaźniku przez to brak problemu. VAG nie stosował przekaźników do świateł. Pierwszym rozwiązaniem może być zasilanie...
Witaj! Lampy do jazdy dziennej podłączył bym w bardzo prosty sposób a mianowicie: Zamontował bym lampy diodowe bo bardzo mało pobierają prądu, gdyby w samochodzie nie było dodatkowych lamp. W lampach zamontowanych na stałe zmienił bym tylko żarówki na diodowe.Zasilanie tych lamp odłączył bym i podłączył tak jak opisuję. Podłączenie lamp dodatkowych.Zastosował...
Witam. Czy technicznie jest możliwe wyciągnięcie sygnału z magistrali CAN w VW 2022 i uruchomienie innego urządzenia ? Konkretnie: do reflektora w samochodzie VW idzie zasilanie i magistrala CAN. Z tego sygnału w tym reflektorze uruchamiana jest listwa świateł dziennych. Czy można odczytać ten sygnał i na jego podstawie uruchomić inne urządzenie ? Dodatkowo...
Witam. Jak w temacie, gdzie w komorze silnika znajdę +12V po zapłonie? Tak żeby wykorzystać je do zasilania dziennych świateł LED. Może ktoś już montował w takim samochodzie i poda namiary, gdzie szukać? Nie ukrywam, że wolał bym uniknąć niepotrzebnego rozgrzebywania, dlatego pytam. Swoją drogą fajnie by było utworzyć taki temat, gdzie można by było...
Wcześniej miałem problem z miganiem kamery więc podłączyłem ją przez kabel który przeciągnąłem od bagażnika do monitora który przykleiłem z przodu nad kierownica z lewej strony jest tam troszkę miejsca. I teraz pytanie jak podłączyć zasilanie monitora? By nie był włączony przez cały czas bo podpiąłem się pod kostkę świateł dziennych i tam jest czerwony...
A ja proponuję akumulator firmy Botari od 3 lat nie mam problemu z jego użytkowaniem w samochodzie.Masz starszy model samochodu to odżałuj kilka zł i załóż światła led do jazdy dziennej wówczas masz cały czas akumulator w pełni naładowany bez względu czy poruszasz się na długich trasach czy krótszych.Podczas jazdy na światłach do jazdy dziennej pobór...
Jest to proste w tym aucie(tylko niestety ale za schowkiem-w rogu),a zasilanie cewki to czarny lub czarny z niebieskim.Kontrolką sprawdzisz.
W trybie dziennym chciałbym maksymalnie wykorzystać światło dzienne do ogrzewania/wygrzewania pomieszczenia oraz dodatkowo magazynować energię w aku,, Moja instalacja 6 kWp ongrid robi dziennie zimą jak nie ma słońca 1-2 kWh. Miesięcznie grudzień styczeń to 60 - 120 kWh, także dwoma panelami to nie poszalejesz.
Ringi ktoś źle podłączył, plus minus i zasilanie plus po odpaleniu silnika. Jak włączysz mijania ringi powinny zgasnąć, a przeciwmgielne to sprawdź żarówki
Zasilanie led musi iśc z plusa po zapłonie. Przekaznik je odcina po włączeniu świateł.
To może być nie usterka, tylko ktoś to tak zakodował. Jechać na serwis podłączyć pod komputer i zobaczyć czy tak są zaprogramowane czy jest usterka jakaś. Być może nie ma dobrej masy dla tego światła i robi się choinka. Bez podpięcia do komputera lepiej nie grzebać w ciemno. To są oryginalne światła do jazdy dziennej w zderzaku czy dokładane? Jeżeli...
Serwis Opla może wgrać program, który będzie realizował funkcję świateł dziennych poprzez światła mijania (te, które już masz). Oczywiście według wyposażenia. Jeżeli chodzi o montaż świateł dziennych, to odbywa się to na zasadzie jak kto robi. Znam takich magików, którzy kable do świateł dziennych podpinali bezpośrednio z akumulatora i ustawiali tak,...
Wydłub to na światło dzienne i posprawdzaj wtyczki zasilania.
Przekombinowane. Wystarczy podłączyć rezystor ( dobrać ) między zasilanie a RESET i stąd do masy fotorezystor.
Witam Mam problem z przełącznikiem świateł w astra H 1,7cdti Po włączeniu stacyjki świecom światłą mijania same się włączają - nie mogę włączyć tylnej lampy przeciwmgłowej - nie działa regulacja wysokości świateł i jasności zegarów Mogę się zalogować testerem delphi 150 do różnych systemów za wyjątkiem UEC który bezpiecznik odpowiada za zasilanie UEC...
To można pod zasilanie radia, zapalniczki samochodowej- możliwości jest sporo Dodano po 31 Wtedy będzie jakieś zabezpieczenie bezpiecznikiem
Najbardziej mnie kiedyś rozbawiło sformułowanie, że "w Szwecji, Norwegii jeździ się na światłach całą dobę i tym sposobem spadła liczba wypadków i ofiar" - ok, tylko nie określono, na jakich dokładnie światłach (pewnie MIJANIA) Skandynawowie mają też światła DRL tylko inaczej rozwiązane - u nich w roli świateł dziennych występują światła drogowe, zasilane...
Prawdopodobnie przewód czerwony to światło białe (dzienne), żółty to światło żółte (kierunkowskaz), Czarny to masa. W kostkach lampy należy znaleźć (za pomocą probówki 12V) multimetru lub żarówki 12V z przewodem) przewód od kierunkowskazu oraz świateł postojowych. Masę podpiąć za pomocą oczka do akumulatora lub elementu metalowego karoserii Żółty przewód...
Te światła dzienne to mają być na diody - zasilanie 12V, pobór ok. 7W
Za zasilanie obd odpowiada bezpiecznik nr 15 . a bezpiecznik 29 Wielofunkcyjna jednostka sterująca – funkcje: system antykradzieżowy, centralny zamek, światła do jazdy dziennej, elektryczne szyby, światła awaryjne, reflektory, podgrzewana szyba tylna, podgrzewana szyba przednia, oświetlenie wnętrza, monitorowanie pasów bezpieczeństwa, przekaźnik...
Witam forumowiczów. Z góry zaznaczę że mam bardzo małą wiedzę z zakresu elektroniki i elektryki. Mój problem dotyczy lampy w której są światła do jazdy dziennej na przemian z kierunkowskazami. Na obrazku poniżej widać cale okablowanie lampy (kostka gniazda żarówki H4, pin do prawego i lewego kierunkowskazu, i pin do świateł dziennych): https://obrazki.elektroda.pl/7375580500_...
Zastosuj filtr przeciwzakłóceniowy w zasilaniu cb.
Mijania masz sterowane plusem, drogowe masą. Problem że zasilanie drogowych jest równolegle z mijania. Musisz zastosować moduł sterujący masą, lub przerobić instalację.
Oj , marnie szukałeś. Tematów znajdziesz sporo. Jednak żeby rozwiązać twój problem warto by wiedzieć czym dysponujesz. Jako, że załączanie świateł wygląda na opóźnienie czasowe. Więc trzeba ustalić w którym miejscu przerywać dopływ zasilania.
Cewka przekaznika ma być podłączona w ten sposób,że zasilanie dajesz po stacyjce a drugi koniec cewki ma być podłączony do przewodu zasilającego swiatła pozycyjne. Wówczas po włączeniu świateł pozycyjnych na obu końcach cewki przekaznika pojawia się plus zasilania i przekaznik rozłącza zasilanie swiateł dziennych.
To napięcie +12V potrzebuję do zasilenia świateł dziennych, ich włączenia i wyłączenia kluczykiem. Silnik wycieraczek jest sterowany "masą" po zapłonie, tak jak i wiele innych urządzeń sterowanych "po zapłonie". Na tych urządzeniach na jednym pinie wtyczki jest zawsze +12V, a na drugi podaje się "masę", a nie "plus" przez stacyjkę. Przydałby się schemat...
świateł dziennych kodowanie świateł dziennych automat świateł dziennych
temperatura klimatyzatora wzmacniacz skytec kolumna naprawa piekarnik mastercook
renault modus delonghi magnifica
Zmiana interfejsu BIOS/UEFI w laptopach Dell Instrukcja obsługi radia Medion MD 41400 - Gdzie znaleźć?