Rączki hamulca są z czujnikami lub mikro wyłącznikiem po to, aby momencie zagrożenia odciął zasilanie silnika, ba mogą wspomagać hamowanie. W zależności jak ustawimy sterownik, to dotykając delikatnie rączkę hamulca pojazd może się zatrzymać szybko nie używając klocków hamulcowych. Zwiększa to bezpieczeństwo jazdy, bo można gwałtownie się zatrzymać....
Na mostek możesz podać 500V, więc czemu spiąłeś to z punktem neutralnym gwiazdy? Mogłeś to spiąć międzyfazowo po stronie zasilania, będzie elegancko.
Witam Są silniki z hamulcami elektromagnetycznymi, które po odłączeniu zasilania hamują wirnik, hamulec może być zasilany z odczepu uzwojenia silnika lub mieś własne zasilanie. Nie wiem czy silniki krokowe są z takim hamulcem.
Zasilanie hamulca na silnik dajesz po stykach pomocniczych i po czasówce? Aha i w jakim układzie będzie hamować? Bo nie mogę do tego dojść po tym schemacie ;/
Do jakiego to silnika, w jakim układzie pracuje, jakie zasilanie???
Podłącz ten silnik normalnie. To jest, zasilanie na hamulec, a następnie zasilanie na silnik. Jak nie zacznie kręcić, to zajrzyj do szczotek. W dokumentacji masz opisane jak się do nich dobrać.
Witam. Poszukuję schematu obwodu hamulca górskiego scania 114L 380. Nie działa dogrzewanie silnika i górski, jest włączany auto z hamulcem nożnym. Brak zasilania na elektrozaworze i na włączniku w kabinie. Pozdrawiam. Mówisz - masz!
Silnik NIEZASILANY jest zablokowany hamulcem; dopiero podanie zasilania uwalnia hamulec i silnik się obraca. Hamulec musi być dokręcony na śrubach do dekla na "0".
Jakieś pomysły jak to zrobić? Odkręciłem tylną pokrywę silnika ale nie zobaczyłem nic poza enkoderem, hamulec znajduje się pewnie głębiej ale nie chcę rozbierać całego silnika.
A spróbuj sterować hamulec stycznikiem, czyli trzeba rozpiąć zasilanie hamulca od uzwojeń silnika. Nie testowałem tego z falownikiem ale na układach stycznikowych działa.
Przyczyny mogą być dwie: elektryczna (np zwarcie między zwojowe któregoś z uzwojeń), lub mechaniczna nie wyłączanie się hamulca lub przemieszczenie korpusu silnika. Jeśli korpus silnika jest wykonany z profili blaszanych przyspawanych do rdzenia stojana to najprawdopodobniej na skutek "urazu" mechanicznego spowodowanego np zderzeniem noża kosiarki z...
Witam mam pewną hipotezę, może być to silnik z hamulcem a układ na zewnątrz to zasilanie hamulca. wystające pręty to odblokowanie ręczne hamulca.
Zgodnie ze specyfikacją jest to zwykły silnik szczotkowy prądu stałego, przewody czarny i żółty to najprawdopodobniej hamulec. Sterowanie przyciskami jest najgłupszą opcją jaką można zastosować. Nie będzie się nim dało sensownie jeździć. Trzeba zastosować odpowiedni regulator PWM do zasilania silnika, jako pedał gazu jakiś liniowy ustrój (potencjometr,...
Z hamulcem to zależy, często prostownik ma zabezpieczone przed iskrzeniem wyjście na stycznik, niektórzy lubią mieć do niego osobny bezpiecznik, jednym słowem brak danych. Ale najprościej będzie tak jak piszesz, bezpośrednio z zasilania silnika. I przyznaję użyłem skrótu myślowego, mając na myśli że "dolne" przewody nie wpływają bezpośrednio na pracę...
To że problem może być z hamulcem jest dość oczywiste. Ale zarówno zasilanie silnika jak i sterowanie hamulcem jest z serwopacku. A nie z jakiegoś stycznika. Pisałem o tym wcześniej.
Jeśli nie ma falownika to pewnie wystarczy moduł hamulca podłączyć pod przewody zasilające uzwojenia silnika. Jeśli te 230Vbr to zasilanie dla modułu to jeden przewód na gwiazdę a drugi na fazę. Z tej dokumentacji ciężko mi odczytać pod jakie zaciski co trzeba podłączyć. Zrób zdjęcie środka puszki przyłączeniowej to pewnie rozwieje wszelki wątpliowości....
Zasilanie główne jest 230V lub 2x 110V. Z drobną przeróbką się da. Problem będzie z hamulcem DC.
Witam. Dziękuję za zainteresowanie tematem. Ikona hamowania na wyświetlaczu pojawia się po naciśnięciu hamulca, po zwolnieniu znika, tak samo odcina zasilanie z koła po naciśnięciu hamulca, podczas działania silnika elektrycznego, manetka gazu działa w drugim rowerze bez zastrzeżeń, zakupiłem tester do halotronów, powinien przyjść dzisiaj, ,ma tam...
Rozumiem, że chcesz zasilać silnik poprzez przetwornicę częstotliwości i dlatego to połączenie w trójkąt? Jeśli tak, to należy stworzyć obwód zasilania 230 VAC sterowany poprzez odpowiednio zaprogramowane wyjście przekaźnikowe falownika.
Jedyny sposób to usunięcie hamulca bądź wydzielenie jego obwodu i zasilanie go oddzielnie.
Włącz zasilanie naciśnij hamulec, dodaj trochę gazu żeby obciążyć akumulator Yhy, doskonale, tylko że naciśnięcie hamulca odcina zasilanie silnika ( wejście z wyłącznika lamp stopu jest także podłączone do sterownika). Panie dy_Skuter :D
Ostatnio w pracy montowałem silnik trójfazowy z hamulcem w pewnej maszynie, oryginalnie prostownik podłączony był do zacisków U1 i W2 silnika, ja musiałem sterować hamulcem "z zewnątrz". Na tabliczce silnika umieszczona byla informacja ze hamulec zasilany jest napięciem 100V DC, na prostowniku umieszczona byla następująca informacja: P2R 150...250 V...
Może zacznijmy od tego, że coś takiego jak silnik magnetyczny nigdy nie rozbiega się powyżej pewnej prędkości wynikającej z konstrukcji. Skąd ta pewność? Może podaj, (at)madrik, link do SM, który się na pewno nie rozbiega aż do zniszczenia. Chciałbym zobaczyć (ew. poczytać), jak działa; czy np. używa cewek do zasilania.
Tak, jest potrzebny. Atmegą możesz sterować samym regulatorem, ale to regulator zasila silnik, który potrzebuje napięcia i sporego prądu. Najlepiej sterować regulatorem za pomocą sygnału PPM/PWM. Regulator natomiast może zasilać układ sterowniczy napięciem ok. 6VDC przez tzw. układ BEC. Mowa oczywiście o regulatorach fabrycznych. Nie wiemy co chcesz...
Napisałeś że rozdzieliłeś obwód hamulca od od uzwojeń silnika. Jakiż więc problem zasilać oddzielnie hamulec napięciem 1 - 2V z jednego źródła, zaś silnik napięciem regulowanym z innego ? Sterowanie pwm zda egzamin przy silniku, który z racji swej natury uśredni te impulsy i będzie pracował, natomiast przy hamulcu to będzie wyglądało w ten sposób że...
G8ND-2 - symbol przekaźnika do kupienia na znanym portalu aukcyjnym - on pada i daje blad zasilania silnika (wypalone styki) tutaj jeszcze rezystor bocznikowy pomiaru prądu do wymiany oraz mosfet i dioda zabezpieczająca - jutro moge podać symbole elementów
Witam, Potrzebuję wykorzystać Falownik lub Softstart do zasilania silnika głównego 11kw. Aktualnie mam zamontowany fabrycznie silnik 18,5kW w układzie Gwiazda/Trójkąt. Aby robić usługi u "Kowalskiego" zamieniam silnik na 11kW. Problem w tym że silnik 18,5kW posiada "hamulec" a silnik 11kW go nie ma. Silnik pracuje na "sztywno" z piłą taśmową, czyli...
Witam mam problem z moim A6 C6 wymieniłem wtyczkę od prawego hamulca oraz klocki. Po operacji miga mi duży czerwony wykrzyknik oraz (P) i (!) jak i dioda na przycisku od hamulca. Wyskakuje błąd 02433 Napięcie zasilania prawego silnika hamulca postojowego (V283). 012- usterka elektryczna w obwodzie. Czy miał ktoś taki problem? Co może powodować taki...
Witam . Silnik oczywiście połączony w gwiazdę jak wcześniej koledzy podpowiadają.Hamulec będzie na napięcie 230c że coś słabo kręci to należy; -sprawdzić wizualnie czy hamulec działa poprawnie -czy słychać wyraźnie kliknięcie jak hamulec odblokuje wirnik -czy po rozblokowaniu hamulca widać szczelinę Jeżeli hamulec jest zasilany 230V ,podłącz zasilanie...
W niektórych sterownikach sygnał z czujnika hamulca odłącza tylko zasilanie samego silnika, w innych- odłącza zasilanie, i jednocześnie uruchamia układ zwierający uzwojenia silnika, tworząc przez to układ samo-hamowalny silnikiem. Rozwiązania takie były stosowane nawet w napędach starszego typu>silnik szczotkowy zasilany modulatorem PWM.
To bez znaczenia, jak wygodniej, gdzie bliżej itd. Inna rzecz- nie zabezpieczam w ten sposób transformatorów (tu wyłącznie bezpieczniki topikowe), ale już zasilanie prostowników hamulców silników tak (dwie fazy, 400V). V.
Spadek napięcia w czasie rozruchu. Błędy odczytane testerem będą dotyczyły właśnie za niskiego poziomu zasilania.
Wtyczka czteropinowa : 59 (+24) ,55(hamulec) ,53(wybór kierunku) ,54(wybór kierunku). Wtyczka dwupinowa mała hamulec 40-2( -24V) . Wtyczka dwupinowa duża - zasilanie 24 V ( przewód połączony z cienkim od hamulca 40-2 to minus 24 V). Silnik ma problem z rozruchem ,bo masz nie podłączone hallotrony do czerwonego złącza na płytce. Trochę późna ta moja...
Dodatkowa kostka to prostownik do hamulca. Sam się odblokuje jak podasz napięcie. Dodano po 59 Do regulacji obrotów falownik Dodano po 2 Masz wyprowadzone zasilanie silnika, zasilanie hamulca, przełącznik ręcznego zwalniania hamulca ( nie trzeba go stosować)
Witam. Jest to schemat zasilania silnika z hamulcem. Temat kieruje do zaawansowanego elektronika. Literą K będę opisywał styczniki. K10-liniowy, który tylko podaje 3 fazy na układ. K21 i K22 to kierunki obrotów silnika lewo/prawo. K25 to stycznik przełączający prędkość wirowania wolno/szybko. Main brake to hamulec tego silnika. Brake rectifier to prostownik...
Po przerwaniu obwodu zasilania hamulec trzyma (blokuje silnik). Na stykach 21-22 jest przejście cały czas przy włączonym falowniku, po odłączeniu zasilania styk puszcza i hamulec blokuje silnik. Jak sprawdzić kiedy sterowny jest przekaźnik sterujący wyjściem 21-22? Jak sprawdzić sygnały startowe?
Silnik pracuje w układzie Δ, na 3x220VAC z falownika zasilanego jednofazowo, jak rozumiem, cewka elektrohamulca za to na 400VAC ? Zanim pomogę, popraw ten bełkot :cry:
C1540 to po prostu zasilanie elektrozaworów. Do sprawdzenia któryś z bezpieczników maxi w komorze silnika. Sprawdź też przy złączu sterownika mocną żarówką - stałe zasilanie, czerwone przewody.
po drugie nie masz wszystkiego do jego uruchomienia Wszystko jest silnik ,starter , prostownik , hamulec i schemat też . A co potrzeba? Elektryka. Jeśli chcesz uruchomić silnik z hamulcem musisz podłączyć pod zasilanie tak jak na rysunku.
Masz do czynienia z hamulcem na prąd stały a ta zielona kostka to prostownik . Zasilasz kostkę napięciem zmiennym 380V ( dwa skrajne podłączenia) . Teraz w zależności od typu pracy robisz to zgodnie ze schematem. Jeśli silnik ma pracować cały czas to podłączasz zgodnie ze lewym schematem . Jeśli by miał często się wyłączać i praca hamulca musiała by...
52070 Przełącznik układu włączenia bocznej przystawki odbioru mocy 53306 Przełącznik sterowania silnika otwieranego dachu 52324 Przełącznik układu przygotowania hamulca silnikowego 53316 Przełącznik głównego przekaźnika zasilania
Bremsgerat to hamulec i na pewno działa tak, że po komendzie STOP zasila przez chwilę uzwojenie silnika prądem stałym (wyprostowanym z sieci, napięcie rzędu 20V) celem szybkiego zatrzymania. Przy zaniku zasilania sieciowego (brak hamowania) piła powinna kręcić się wyraźnie dłużej. Czasem stosowany jest osobny zasilacz DC.
Dodatkowo często wymaga się, w zależności od maszyny, aby silnik wyposażony był w zwalniak (mógł to ktoś nazwać hamulcem) aby po wyłączeniu sterowania zahamować mechanicznie silnik (lub aby nie mozliwe było jego uruchomienie przy przerwanych blokadach), nawet jeśli nastapiło sklejenie stycznika i silnik dostaje zasilanie. Działa to na prostej zasadzie...
Dokładnie to Kolega ma gdzieś problem z zasilaniem a nie z żadnym zwarciem, dodatkowe obciążenie żarówkami stop lub wstecznego powoduje spadek napięcia i gaśnięcie silnika. Trzeba pod obciążeniem, żarówką np H4 sprawdzić wszystko od akumulatora zaczynając. Pamiętać należy, że zasilanie to nie tylko plus i sprawdzić na początek połączenie masy karoserii...
Jeżeli jest to silnik z hamowaniem, a zapewne tak, to po uszkodzeniu wyłącznika mógł się włączyć hamulec przy jednoczesnym zasilaniu. Stąd takie właśnie efekty wizualne. Proponuje najpierw zająć się tym wyłącznikiem.
Witam forum. Prosze o porade, mam silnik elektryczny od windy kotwicznej, sterowany falownikiem firmy Vacon DK75, urzadzenie okolo 20 letnie. SIlnik 70 kW z encoderem. Przy sterowaniu z joysticka lokalnie obraca mi tylko w jedna strone. Napewno potencjometr byl uszkodzony, 2 x 10 kOhm. z jednej strony byl juz wyrobiony. Po wymianie na nowy dalej ten...
Odpowiem może pokrętnie: wczoraj naprawiałem hamulec silnika 5 kW taka kostka zwierającą uzwojenia po zaniku napięcia zasilania, podobnie jak u Ciebie odpadł kawałek plusika zasłaniający strukturę. Układ pracował ponad rok w tych samych warunkach eksploatacji oraz otoczenia i mogę analizować dlaczego? Pominąłem ten element z oczywistych względów.
Co do hamulca - napięcie pracy będzie podane na cewce hamulca. Dwa czarne przewody to prawdopodobnie wyprowadzone środki gwiazd uzwojeń- proponuję pomierzyć rezystancje pomiędzy 1U1, 1V1, 1W1 a 2Y i 8Y oraz 2U1, 2V1, 2W1 a 2Y i 8Y oraz 2Y a 8Y. Może się też okazać że 2Y-8Y to dodatkowe uzwojenie do zasilania hamulca.
Ta wciągarka jest prosta jak konstrukcja gwoździa- projektuję prawie identyczne (mam na myśli instalację elektryczną itd.) na całkiem sporą skalę, tylko na nieco lepszych falownikach. Sprawdzenie hamulca? Odkręć osłonę wentylatora, włącz zasilanie wciągarki (odblokuj grzybka E-STOP) by złapał stycznik liniowy 2K1. Ręcznie załącz stycznik hamulca 2K2...
Dla EBS wtyczka 1 zasilająca: pin 7 i 8 to +24V względem masy pin 10 i 12 (masa -). Jedno zasilanie jest po kluczyku. Dla hamulca górskiego to: są trzy elektrozawory sterowane przez ECU silnika - dwa na powietrze w takim bloku z boku silnika bliżej miski olejowej - steruje klapą wydechu i trzeci to pod pokrywą zaworów steruje ciśnieniem oleju na dźwignie...
Uważam takie rozwiązanie za czysto teoretyczne. Problemem jest odpowiednie wysterowanie w czasie rzeczywistym a z tym różnie bywa. Już prędzej porwał bym się na zasilanie takiego silnika za pomocą układu tyrystorowego.
Ten kolor świec świadczy, jak długo pracował było wszystko ok. Ale jeśli teraz nie chce zapalić, to suche, jasnobrązowe świece oznaczają brak paliwa. Spróbuj podać mu trochę płakać ( ja używam płynu do mycia hamulca), wówczas będziemy mieli pewność, szwankuje zasilanie.
DF058 - natężenie silnika hamulca postojowego DF041 - czujnik pochyłu DF043 - silnik hamulca parking Albo poleciało zasilanie - sprawdzić żąrówką na wtyczce modułu - gruby czerwony i czarny ( moga byc po dwa grube przewody) albo uszkodzenie wymienionego modułu - woda, zgnita płyta i zardzewiały mechaznim .
Zrobisz jak uważasz. Ja dałbym styczniki na zasilaniu mocy falowników, zasilane z obwodu bezpieczeństwa i jak są hamulce na silnikach, to zasilanie ich przez obwód bezpieczeństwa.
Czy wirnik silnika da się obrócić ręką? (oczywiście bez podłączonego zasilania a jeżeli jest na nim motoreduktor to spróbuj pokręcić wiatrakiem z tyłu) jeżeli nie to jak mówisz jest w tym silniku hamulec i skoro pokazuje nieskończoną rezystancje to jest spalony. Czy z boku (okolice wiatraka) nie ma takiej "wajchy" która służy do ręcznego odciągnięcia...
Bez zasilania,czyli usterka silnika też można awaryjnie odblokować.
Witam mam taki problem jak w tytule może ktoś mi pomoże? Napięcia nie mam, sprawdzałem żarówka, jedna strona pracuje druga niestety bez relacji, po wymienia klocków takie coś się urodziło. Silniczek nowy w tym zacisku. Wtyczka była przerabiana rok temu, przewody dolutowane na nowe. Jest jakiś bezpiecznik od zacisków? Jeśli tak gdzie go szukać? błędy...
Hamulec trójfazowy. Prawdę mówiąc na zdjęciach b. mało widać. Podłączasz pod zasilanie silnika. Uruchom silnik na kilka sekund i wyłącz. Sprawdź, czy się cewki nie grzeją. Jeśli będzie dobrze, trzeba tak wyregulować ustawienie śrub, aby hamulec działał pewnie, ale pracował jak najciszej i tyle.
Podobnie jak jadąc samochodem 30km/h nie będziesz hamował z tą samą siłą co przy 130km/h. Przy zasilaniu silnika 3V , silnik ma mniejsze obroty a więc silnik i szpula z drutem będzie miała mniejszą siłę bezwładności i wystarczy 3V. Dodatkowo zachęcam do wykonania hamulca na szpuli Zobacz także na rys. podajnika w ostatnim poście na tej str: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic31...
Prawy silnik - piny 12, 27 Lewy silnik - piny 14, 29 Masa - piny 28, 30 Plus po stacyjce - pin 22. Zasilanie z bezpiecznika SC15 19A. Plus z akumulatora - pin 13. Zasilanie z bezpiecznika SC50 25A Plus z akumulatora - pin 15. Zasilanie z bezpiecznika SC44 25A Żarówka 55W i sprawdź czy masz zasilania na pinach 13, 15, 22 oraz czy są masy na 28 i 30....
Dobra , dziękuję za informację , wiem na czym stoję , teraz czekam tylko na pieniądze od zarządu , proszę jeszcze o informację czy przed falownikiem dawać stycznik główny wyłączajacy zasilanie czy nie jest to konieczne?
To jest silnik z napedu bramy z krańcowkami i hamulcem. Styczniki są razem spiete, tam podłącz zasilanie. Reszta jak nikt nie grzebał to gotowa.
Witam Hamulec w silniku musi być zasilony z osobnego zródla tzn. ze jeżeli nie potrzebujesz hamulca to zasil go (oczywiscie odpowiednim napieciem) w tym samym czasie co zasilasz falownik - z tego samego źródła , wtedy bedziesz miał pewność że nie blokuje ci silnika-falownika. Pozdrawiam
Mając płytkę od strony druku,dwa od lewej daj zasilanie, prawe skrajne złącz,podłącz hamulec.Sprawdź czy będzie stukał.
Żadne tu cuda nie są. Czerwony i biały - zasilanie silnika, szary i niebieski na krzywki lub styki sterownicze i hamulec, a czarny do masy.
Ta dźwignia służy do rozprzęgania silnika w przypadku np. pchania ręcznego żeby nie stwarzał dodatkowych oporów, lub do ręcznego odblokowania hamulca. Nie widzę dokładnie na załączonych fotkach, a silników i modeli z różnymi rozwiązaniami jest wiele. Oczywiście w Twoim przypadku nie ma znaczenia ten układ hamowania, układ sterownika też nie powinien...
Każdy silnik rurowy posiada hamulec cierny. Jeżeli w silniku roletowym nie było by hamulca ciernego, częściowo rozwinięta roleta mogła by siłą grawitacji rozwinąć się do końca. Dodatkowo hamulec ma na celu zatrzymanie silnika, gdy zaniknie napięcie zasilające. W zwykłym silniku indukcyjnym, gdzie brak hamulca ciernego - silnik nie staje zazwyczaj jak...
Nie jestem całkiem pewien ale wygląda to na prostownik jednopołówkowy, obecnie można kupić w obudowie ładne małe http://bns.com.pl/os,29969,B2-1P-400-Ukl... np coś takiego , na zasilanie wchodzi np 230 a na zasilaniu hamulca jest 105V. Takie prostowniki stosuje się obecnie do zasilania hamulców np ema-elfy na silnikach . Jeśli to wina spalonego...
Przekaźnik rozrusznika jest sprawny (słychać jak tyka) Masz przekaźnik dający prąd na elektromagnes rozrusznika ? To go podmień, wcześniej sprawdziwszy to co napisał kolega powyżej. Przekaźnik ma nóżki opisane 87, 30, 85 i 86 ? 86 i 85 to sterowanie, zasilanie cewki przekaźnika w plus i minus/masę, tyka - znaczy działa. 30 może być plusem zasilania,...
Na zdjęciu układ hamulca zasilany jest z osobnego źródła niż silnik. Nie zapomnij podać napięcia 230V na układ hamulca.
Na wstępie zaznaczę, że nie jestem elektronikiem. Mam jedynie doświadczenie (ok. 15 lat) w konwersji rowerów (kilkanaście sztuk) na elektryki. Ten sterownik jest dedykowany do silnika szczotkowego (bez hallotronów). Świadczy o tym (oprócz napisu na obudowie) ilość tyrystorów i przewodów do zasilania silnika. W swojej "karierze" nie spotkałem silnika...
Może być hamowanie, hamulec tarczy. Aktywny, gdy odpada K1 (zasilanie silnika).. Chociaż jest na schemacie mocy coś, co wygląda na moduł hamowania prądem stałym. Może też być jakiś kołek blokujący piłę w celu wymiany tarczy.
Nic bliżej nie podam jedyne to, że producent to PILZ, ale wycofane z produkcji, myślę, że powinieneś sprawdzić po przewodach miejsce podpięcia modułu do silnika- wtedy z dużą dozą prawdopodobieństwa określisz czy to zasilanie hamulca elektomagnetycznego, czy układ hamowaniem prądem DC podawanym na zaciski silnika.
Jak wykonać zasilanie elektromagnesu gdy dysponuję tylko napięciem 230V AC? Żaden problem do tego są dedykowane sterowniki . Może firma produkująca ten silnik produkuje też taki sterownik. Wpisz w Google prostownik do hamulca silnika elektrycznego 230 V i znajdziesz co chcesz .
Napewno jest to linka hamulca po wyłączeniu zasilania silnik samoczynnie hamuje.
Ja to rumiemiem tak: -Przekręcamy kluczyk na OFF a silnik dalej pracuje i kontrolki zachowują się jak po zapłonie. -Zgasić tylko można przez wrzucenie 5 biegu, trzymaniu hamulca i nagłym puszczeniu sprzęgła. -Silnik zgasł ale kontrolki dalej świecą. -Zdejmujemy klemę z akumulatora i ponownie montujemy, kontrolki nie świecą. W takim przypadku tylko jedna...
1. Zmiana kierunku obrotów odbywa się poprzez zamianę dwóch faz (dowolnych) na zasilaniu silnika. Trzeciej fazy nie ruszamy. 2. Tak właśnie działają hamulce przy wyciągarkach. Przy braku napięcia to sprężyny dociskają klocki hamulca. Dopiero podanie napięcia na elektromagnes powoduje odblokowanie hamulca. Urządzenia takie podlegają przepisom Urzędu...
silnik z hamulcem to zwykły silnik który posiada przy przewietrzniku zamontowany do wału tarcze hamulcową. W przypadku zasilania z falownika musisz hamulec zasilać z osobnego źródła zasilania ( nie z falownika) bo jak ustawisz małą częstotliwość na falowniku to hamulec by się nie odhamował co spowodowałoby spalenie silnika. Najlepiej jakby silnik miał...
Czy jest to natychmiastowe zatrzymanie hamulcem, czy zatrzymanie przez odcięcie zasilania (silnik kręci na coraz wolniejszych obrotach do zatrzymania) ?
Witam wszystkich! Na wirniku nakręcona jest tarcza hamulcowa . W momencie podłączenia napięcia zasilania , zwora hamulca przyciągana jest przez uwydatnione bieguny uzwojenia roboczego.W ten sposób luzowany jest hamulec i słychać charakterystyczne klapnięcie. Silnik by mógł wystartować posiada uzwojenie rozruchowe w postaci jednego zwartego zwoja ,wykonanego...
jak w np rowerze z silnikiem w piaście jest rozwiązywana kwestia wyłączania silnika w trakcie jazdy tak by nie działał jak hamulec? Jakieś sprzęgło jest wewnątrz? Wystarczy rozewrzeć końcówki zasilania i masz jazdę bez hamulca silnikowego.
Hamulec odśrodkowy do szybszego zatrzymywania silnika po wyłączeniu zasilania.
Stąd moje wcześniejsze pytanie; więc dwie sprawy: albo procek jakos sie orientuje w ilości taśmy na szpulach(reel sensory) albo zwyczajnie nie ma sily przewijać(zasilanie silnika, pasek, nieodblokowany hamulec itd). A jak jest na innych kasetach?; w obydwie strony przewija tak samo?
Próbowałem na kilka sposobów panowie, na dwóch mostkach jeden na wzbudzenie drugi na wirnik, za kazdym razem wywala mostek, (trzyma hamulec?) kwestia hamulca który jest na 190v, czy spróbować wpiąc go w szereg ze stojanem a moze podac mu zasilanie przez kolejny mostek?
Nie znikną ? tak długo będą zapisane, aż ktoś nie wykasuje programem diagnostycznym. odczytania błędów na sterowniku skrzyni biegów I sterownika silnika. Zrób na zleceniu do naprawy, naprawę usterki i nie podpowiadaj, co mają i czym to zrobić! Z kierownikiem serwisu wykonaj jazdę próbną, przed naprawą i po. Intuicja mi podpowiada, że usterka może mieć...
Witam Poszukuję rozwiązania następującego problemu. Posiadam silniki asynchroniczne 3-fazowe z hamulcami elektromagnetycznymi. Silnik 2-biegunowy, 450W, hamulec Meyr ROBA-stop 4/830.410.3 S 104V 22W. Hamulec zasilany prostownikiem fazowym Mayr 1/012.000.2. Silnik połączony w gwiazdę, prostownik wpięty między fazę a środek gwiazdy. W tej sytuacji podanie...
Jeśli chodzi o zworki to pozycja podniesiona to OFF. Na DIP SWITCH była strzałka do dołu i ON więc do góry to OFF, bynajmniej tak ustawiłem. Zrobiłem prosty test: zasilacz 24 DC na GND i VCC. A na PULL+ 5V a na PULL 0V. Silnik podłączyłem. Włączyłem zasilanie potem, zasilacz 5V i dotykałem wejścia pull+ (robiłem za generator impulsów) i silnik się powoli...
To czterożyłowy do zasilania wystarczy. Silnik nie będzie miał hamulca, ani nie będzie chroniony termikiem?
Witam. Krańcówki są normalnie zwarte O których krańcówkach piszesz, tych w napędzie, czy tych leżących na ziemi ? Napęd tego typu ma wbudowane wyłączniki krańcowe ograniczające jak i bezpieczeństwa, więc nie ma potrzeby stosować innych. Przełącznik widoczny w sterowaniu to tzw. przełącznik inspekcyjny (serwisowy). Przyciski działają przy załączonym...
Kable 3 i 4 idą zapewne do hamulca elektrycznego. Aby silnik kręcił się wystarczy zastosować wyłącznik który po załączeniu łączył by końcówki na foto 1 z 5 oraz 2 z 6 gdzie kable 1 i 2 to zasilanie sieciowe a 5 i 6 zasilanie silnika. Możesz zastąpić ten włącznik z takim samym schematem połączeniowym który nie wraca do pozycji spoczynkowej. W kosiarkach...
Myślę, że sprawę hamulca rozwiąże grzybek z dwoma stykami: - rozwierny do wyłączenia zasilania silnika, - zwierny do podania zasilania na hamulec.
Jeżeli hamulec ma zatrzymać silnik po wyłączeniu zasilania (maszyna bez napięcia) to tylko tak jak napisał poprzednik. Jeżeli tylko przy załączonej maszynie to odpowiedni falownik
Kup gotowy sterownik silnika np w WOBICIE a problem hamulca sam sie rozwiąże. Takie strowniki "trzymają silnik" do znamionowego momętu poprzez zasilanie cewek w czasie postoju silnika. Pozdrawiam!
Najprościej i chyba najtaniej byłoby umieścić silnik na obrotowej (wahliwej) podstawie i mierzyć moment na obudowie np. przy pomocy wagi. Wał silnika hamować jakimś hamulcem tarciowym, prądnicą albo np. silnikiem indukcyjnym z uzwojeniem zasilanym z regulowanego DC.
Hamulec sporo zużywa energii a zwłaszcza hamowanie wstecznym, oprócz tego ograniczenie obrotów do tyłu ma pozytywny wpływ na trwałość wszystkich elementów mechaniki i elektroniki. Parametr - wartość hamowania to jak puścisz gaz nastąpi automatyczne hamowanie sporo energii tracisz na zasilanie. Parametr - siła hamulców to jak szybko będzie wytracana...
Żartujesz ? To nie jest żaden sterownik tylko zabaweczka do regulowania mocy grzałki/żarówki... Ty potrzebujesz układu który będzie mierzył prędkość obrotową wału hamulca/rolek/silnika i tak regulował zasilanie cewek, aby utrzymać tą prędkość obrotową na stałym, zadanym poziomie. Potrzebny tu jest regulator PID chociażby...
Jeśli światło stopu miga, to oznacza ze kontroler otrzymuje prawidłowo sygnał z manetki hamulca. Różne kontrolery ten sygnał różnie interpretują: jedne po prostu przestają silnik zasilać, inne aktywnie stawiają opór silnikiem. W dobrych kontrolerach można wybrać tryb hamowania - mogłeś to przestawić, grzebiąc w ustawieniach. Do dalszej pomocy niezbędny...
Jeżeli to rocznik 89 , to raczej S51. Schemat ten sam , także nie ma to większego znaczenia. Z wyglądu prawie taki sam. Rok 1989 to wersja S51/1 gdzie w każdej odmianie była instalacja 12V, zupełnie inny schemat instalacji elektrycznej i różnica w wykonaniu kilkunastu podzespołów. Z elektryki głównie inne przełączniki, wyłącznik światła stop tylnego...
Zaciski 2 i 3 łączysz do: 2 - do jednej z faz zna tabliczce silnika 3 - do środka gwiazdy na tabiczce. Silnik powinien być połączony w gwiazdę a punkt środkowy jest połączeniem wszystkich trzech uzwojeń silnika. (trzy zaciski połączone mostkami (będziesz miał wtedy zasilanie na mostku 230V) . Resztę przewodów łączysz tak jak na rysunku.
W Q4 widzę diodę, czy po podaniu stanu niskiego na START, prąd generowany z silnika nie popłynie do linii zasilającej? Pomijam rezystor Rs (można dać równolegle tak samo skierowaną diodę) oraz dołożony układ hamulca. Jak podłączysz silnik, wprost pod zasilanie, bez obciążenia osiągnie pewną prędkość obrotową, taką żę SEM silnika będzie prawie równa...
zasilać hamulec błąd zasilać hamulec silnik trójfazowy hamulec hamulec
bruns schemat touran odpalać jakiś włączyć zapłon
siłownik drzwi uchylnych kompresor bezolejowy
Dźwięk przestrzenny z dekodera HD 3000 Polsatu Silnik gaśnie po włączeniu świateł drogowych - przyczyny i rozwiązania