Archi_Voo, jest tego sporo - jeżeli bywałeś na zawodach to nie sposób nie zauważyć. Baza powinny być aku żelowe + ładowarka do nich. Są też zasilacze wysoko prądowe, najpopularniejsze to Caliber. Widziałem instalacje na zwykłym aku zasilanym Telvin'em.
Nie można. Regulator napięcia alternatora dostawałby nieprawdziwe dane.
No to moim zdaniem nie ma nawet co myśleć o użyciu 3 V. Może łatwiej byłoby wykrywać napięcie 13,5 V lub wyższe, kiedy pracuje alternator, żeby zasilić diody z linii klaksonu?
Jak działają takie małe wiatraki że wiatr tym chula bez oporu? Nawet te małe chińskie. Nie są do niczego podłączone. Ostatnio był wątek o tym i rok temu była też bardzo dluga dyskusja. Chiński wiatrak miał problem z zasileniem żarówki samochodowej.
Moim zdaniem to dodatkowy zacisk B+ (zasilenie).
I tu dochodzimy do korzyści ze stosowania niechętnie widzianych alternatorów, które bardzo korzystne własności mają przy obrotach powyżej 3000/minutę, a na dodatek - w przeciwieństwie do "neodymowców" - dają się łatwo regulować. Alternator świetnie wykorzystuje użyty materiał: 1kW waży mniej, niż 5 kilo! (tu link: http://darmowa-energia.eko.org.pl/pliki/...
No jak taki piec jest to alternator nie wyrabia. Zasil piec bezposrednio z alternatora
Moze sobie zasilić z dodatkowego alternatora na ten przykład. O co zasada zachowania energii przestanie wtedy obowiązywać?
Realnie o vawt to ja myślę ale tam obroty to są przy naszych wiatrach jakieś 30/min. Co tak jak pisałem wymagało by przekładni 100:1 żeby zasilić alternator nie widze tego wcale. Przekładnia ok przy takiej konfiguracji ale do pradnicy naszej i z silnika 3 faz albo mojego blcd - sprawniejszego, odporniejszego na obroty i przekładnia która rozpędzi nas...
A nie łatwiej pociągnąć dodatkowy przewód od akumulatora do bagażnika i z niego zasilić lodówkę. Moja lodówka dla 12V ma 48W więc alternator powinien sobie bez problemu z takim obciążeniem poradzić.
Jeśli wymieniałeś kable alternator-akumulator to możesz te 25 zostawić gdyż wystarczą. Jeśli uważasz że firmowe przewody tyle mają to chyba tylko w czołgu. Na razie wymień alternator, jeśli przewidujesz zmianę głośników i zasilenie ich z dodatkowego wzmacniacza to alternator 120 Amper może wtedy już nie starczyć i pomyślał bym o 150-160 A. Po założeniu...
Musisz zobaczyc czy kuca ci napiecie przy wzmacniaczach czy w calym aucie ogolnie. Jak w aucie to sprawdz polaczenia akumulatora do silnika, zarowno masa jak i + alternatora (czasem jeszcze idzie przez rozrusznik lub jakies bezpieczniki, to tez sprawdz gdzie wystepuja spadki). Jesli okaze sie ze wina lezy tam to oczysc wszystkie polaczenia, najlepiej...
Po zasileniu wzbudzenia alternator możesz z biedą potraktować jak silnik bldc. Potrzebny będzie sterownik. I mocny zasilacz. Szczerze? To strzelanie z armaty do wróbla, taniej kupić silnik 400V 1,1kW
Czyli jak audio będzie brało 30a to tyle samo będzie podawał alternator na aku by się nie rozładowal a przy tym zasilił wzmacniacze?
Zdaje się, że już nie masz problemu skoro usterka zdiagnozowana. Jednak montaż alternatora jest niezłym rozwiązaniem. Zważ, że musi to być taki z kołem na pasek klinowy (coraz rzadziej stosowany). Twój pomysł podłączenia jest prawie dobry. Z tym , że całkowicie odłączasz a nawet wymontowujesz regulator. Zacisk prądowy alternatora do zacisku prądowego...
Da tyle, że będzie to chodzić ciut dłużej. no i trochę mniej przygasać będzie. Wymieniając aku i alternator powinieneś wymienic też kable do ładowania. Pytanie: czy aku się zmieści, czy dopasujesz alternator? Jeśli to przezwyciężysz, wiedz, że stracisz na mocy silnika - który biedaczek to całe ustrojstwo będzie musiał zasilić.
Witam Prosze o pomoc w tym temacie (przeróbka obrotomierza z 24 na 12v) Mam obrotomierz pochodzący od ciężarówki Mercedes z instalacją 24v. Obrotomierz jest podłączany do złączki W na alternatorze (jest na obrotomierzu odpowiednie oznaczenie W). W silniku diesla (też od Mercedesa ale w115) jest alternator 12v. Jak to połączyć i co trzeba przerobić,...
Pamiętam jak zaczynałem zabawę w db drag w 2005 roku i PSX-D2 chciałem zasilić alternatorem 75A - to był kubeł zimnej wody - na włączonym silniku spadki były do 10v i wzmacniacz się wyłączał. Za miast wymienić alternator to na na forum się pytałem czy coś polepszy kondensator - teraz chce mi się z tego śmiać :)
Witam. W swojej gwieździe E 270 mam alternatorek 200A. I nie jest to za dużo w stosunku do systemów, które trzeba zasilić. Pozdrawiam
To są zakłócenia pochodzące z instalacji samochodowej, a nie spowodowane napięciem. Przydałby się chociażby dławik i może jakieś kondensatory elektrolityczne na zasilaniu. Wszystko zależy od poziomu zakłóceń, jakie generują elementy pod maską, chociażby szczotki alternatora, albo silnik wycieraczek.
Mam lepszy pomysł. Silnik pralki zasil napięciem produkowanym przez ten alternator. Silnik pobierze do 500 W czyli na grzałkę zostanie za darmo 1000 W, Wystarczy tylko taki mechanizm (silnik + przekładnia pasowa + alternator) rozpędzić na początku do odpowiednich obrotów. Dodano po 3 Czekam nadzieją i otwartym portfelem Ten otwarty portfel to mający...
Ja chcę zrobić podobnie. Na razie mam dwa silniki po 300W DC w kosiarce RC napędzane ze starych akumulatorów 60Ah i chodzi to około godziny. I chciałbym to może zasilić z alternatora 24V 55A podpiętego do silnika od kosiarki 6KM. Tylko jak to mniej więcej policzyć. Rozumię, że im większy pobór prądu przez te silniki elektryczne, to zwiększa się opór...
Metodą techniczną zmierzysz. Ale po co? Lepiej zasilić wirnik i zobaczyć ile jest generowane na poszczególnych fazach.
Dziwne Być może alternator jest za słaby aby w pełni wszystko zasilić (i odcina - szczególnie diesel) Jak zabronisz sterownikowi nadwozia sterować alternatorem, to wtedy przestaje być za słaby i wszystko jest normalne 😀. Skoro w bawarach trzeba płacić abonament za podgrzewane fotele, to może niedługo będzie abonament za alternator.
jak dam separator to raczej alternator nie będzie obciążony
czy mogę sam na nowo poprowadzić go od alternatora można przekaznik zasilić z pinu D+ (kontrolki) alteratora. Po rozruchu i włączeniu ładowania przekaznik zewrze i przekaże plus. To lepsze niz podpinanie bezpośrednio. Zabezpiecz obwody bezpiecznikami. pin 30 plus pin 87 wyjście pin 85 masa pin 86 alternator D+
Przy takich mocach musisz pomyśleć już od prądzie który będzie potrzebny do ich zasilenia. Zwykły alternator i akumulatorm mogą nie zdać tutaj egzaminu. Do tego wszystkiego przydałby się kondensator 2F jeszcze
Na zasilaniu przetwornic też masz stabilne napięcie? Jeśli nie jesteś pewny alternatora, podepnij szelki z innego prostego auta, bez elektroniki, aby w razie siania przetwornic nic nie ubić, odpal i zasil te bmw, zapal światła i sprawdź co się będzie działo.
W 100% submariner popieram, zresztą taką dyskusję z xdave'm mam już za sobą, tyle że na innym forum. Bardzo chętnie przyłączę się do grona wyważaczy otwartych drzwi, tyle że, jak wspomniałem, nie jestem elektronicznym orłem, musiał bym was więc czasem poprosić o poprowadzenie z rączkę. Jeśli oferta pomocy jest nadal aktualna skontaktuję się przez privę....
Jak jest możliwość to połącz te dwa wentylatory w szereg i zasil je 24V.
Witam! Wraz z kolegami robimy projekt edukacyjny z fizyki. Mamy zamiar używając alternatora zasilić pegazusa. Według moich obliczeń to wygląda tak: Pegazus 9V 500mA R= 12V-9V/0,5A R= 6 Ohm Nie mogę znaleść takiego rezystora, a gdyby podłączył dwa oporniki 3,3Ohm? Nie spalimy konsolki?
Witam. Nie ma nic prostszego od pierścieni ślizgowych i szczotek. Należy zastosować szczotki od alternatora i przy takich obrotach mamy żywotność około 20 lat. Pzdr.
Witam. Co robic gdy mamy sprzet o poborze mocy np. 90A a alternator 75A? Skad najlatwiej wziac prad?:) Pozrawiam
Witam. Intryguje mnie pytanie czy alternator samochodowy o łądowaniu 12v i 36A przy założonych obrotach zasili silnik elektryczny 12v oraz 19A. Z elektryki jestem zupełnie zielony:)
Wystarczy zacisk wyjściowy zasilić z przetwornicy podwyższającej o stałą wartość czyli ok 0,5V czy ile tam ci potrzeba.
Dzięki wielkie za pomoc. Kupiłem 500W - choć mogłem więcej w razie jak by nie było prądu coś już by można było zasilić w domu. Alternator ma napięcie 12V tak? Czyli na biegu jałowym mamy moc 12V*25A=300W tak?
Renault Modus 1,4 ma alternator 14V/120A czyli 1680 W mocy maksymalnej. Renault Modus 1,2 ma alternator 14V/90A czyli 1260W mocy maksymalnej. Dane te a także dla innych silników można znaleźć w internecie. Oczywiście dla ciągłej , długotrwałej pracy nie powinieneś pobierać pełnej mocy. W sytuacjach awaryjnych jak najbardziej mógłbyś z takiego źródła...
Czym zasilić układ A? Z instalacji elektrycznej (akumulator + prądnica/alternator) motocykla. i jak to podpiąć do transoptora który ma 4 wyprowadzenia Patrz na rysunek b) - tam masz ideę.
A jak założe alternator 100A to wystarczy na zasilenie tych dwóch wzmacniaczy?
Dobrze. A czy akumulator żelowy 7,2Ah nie zakłóci pracy alternatora?
Na schemacie masz błąd żarówka do +12V i do alternatora na zacisk wzbudzenia. Ale jak wyżej silnik trochę za słaby by uciągnąć ładowanie i pobór mocy na zasilenie sinika kosiska. Nie lepiej dać duży panel PV (lub dwa) na górę z dobrym regulatorem i przetwornica do ładowania akumulatorów. W słoneczny dzień byłoby to dodatkowe 300-450 W. Bo silnikiem...
A może silnik wykaszarki połączony z małym alternatorem?
(at)m2606 Przestań pisać bzdury. Alternator ma uzupełnić energię zużytą na rozruch silnika i zasilić instalację. To wszystko. Jeżeli nie jest w stanie uzupełnić w dużym, to nie zrobi tego i w małym.
Pamiętaj iż nie sztuką jest dać wzmacniacz co ma najwięcej RMS :) bądź ciągłej jeżeli go nie zasilisz zagra 5kw rms słabiej niż na wzmaku 3kw rms :) Obecnie ja się borykam z problemem zasilenia a6000gti (aku i alternatorki) 1. MA Audio HK4000D do 3 tyśków byś znalazł o ile byś znalazł ;p 2. Fusion 4000d Surfboard a ten jak się niemylę a ten może i do...
Jeżeli prąd obciążenia nie jest duży, nie przekracza 5A to zasil wszystkie odbiorniki bezpośrednio z akumulatora i dioda nie będzie potrzebna. Zasilenie bezpośrednio z alternatora ma tę zaletę, że prąd nie przepływa przez rezystancję 0,22Ω i tranzystor o podobnej rezystancji, ważne w przypadku większych prądów.
Przekaźnik(do załączania układu) + przełącznik(wybór auto lub manual) +dioda zenera(ustawienie progu zadziałania)+ podłączenie pod alternator(zasilenie układu) = bez zbędnych kombinacji
Jeśli ja miał bym to robić to obciążył bym to taką żarówką jak piszesz, natomiast co do prądu wzbudzenia to dobrze by było zrobić jakąś regulację np. na LM317 lub LM350 zobacz na google-grafika to są proste układy ale będziesz mógł regulować napięciem (prądem wzbudzenia). Na początek spróbuj jakiś zasilacz 5V - 1A i w szerg oporniki typu 4.7ohm (5W)...
Weź 2x 15! Co się będziesz ograniczał?! Tylko pomyśl czym to zasilisz, bo z tym alternatorem to kicha będzie ...
36W/12V=3A, dla akumulatora 12V/8Ah ( nie spotkałem takiego, typowe to 7Ah) da to ponad 2 godziny pracy(zależnie od stanu akumulatora). potrzebuję dobrać jakiś akumulator Nie prościej zasilić wentylator z prądnicy/alternatora motocykla?
Jak się wyładował akumulator to znaczy, że można wylądować, slaby akumulator słabe ładowanie a niektóre auta mają tak że radio gra jak się włączy stacyjkę i się świecą lampki na desce cała elektronika alternator itd zasilone.
jak jest troche pieniędzy to warto kupić baterie słoneczną, lub zrobić "agregat" z małego silnika spalinowego i alternatora :)
Co z tym alternatorem:(? Wszystko dobrze jak zasilisz wzbudzenie D+ to taki właśnie opór stawia alternator silnikowi. Zakręć szybciej , ps wiertarka 500W nawet jest za słaba do pewnego kręcenia.
Co mu da zapłon CDI jeśli on nie ma go skąd zasilić bo ma alternator obcowzbudzalny. Musiałbyś przerobić ten alternator na samo wzbudzalny ( to kwestia chyba podłączenia szczotek alternatora ) ale nie jestem tego pewien i mogły by nastąpić problemy z odpaleniem (początkowy brak prądu). Nie lepiej kupić jakiś mały AQ 12V i przyspawać jakąś półkę na niego...
Sprawdż poprawność pracy stacyjki.Po wciśnięciu kluczyka napięcie ze stacyjki powinno zasilić regulator napięcia i przez regulator zasilić poprzez szczotkę i pierścień wirnika jego uzwojenie wzbudzenia.
Nie wiem jaki koszt paneli. Na morzu inwerter mozesz zasilić z baterii podlaczonych do alternatora. Czy są dwiema banki domestic - start?
Szczerze mówiąc nie ma znaczenia biegunowość źródła zasilającego wzbudzenie bez regulatora. Oczywiście należy zastosować ogranicznik prądu. Ale chyba jednak najskuteczniejsza będzie metoda zasilenia alternatora przez żarówkę na napięcie 12 V. Jeśli na obudowie minus i świeci tzn, że spolaryzowany plusem na obudowę. Jeśli nie świeci to oznacza minus...
Chodziło mi o to że jak chce z samochodu dawcy zasilić bez konsekwencji drugi rozładowany samochód to alternator dawcy musi mieć zapas mocy. i myślałem że ten zapas wynosi w najgorszym razie 120W bo tyle daje to gniazdo. Ale pewnie jest tam bezpiecznik 10A a rzeczywisty zapas mocy może jest większy. Tu się pomyliłem i źle napisałem ale taki jest pewny...
Jak alternator nie jest buforowany akumulatorem regulator pracuje "niestabilnie".Oglądnij przebieg napięcia wyjściowego na oscyloskopie to bedziesz wiedział dlaczego.Moc nie jest 45VA.Taki alternator nie zasilił by ci nawet jednej żarówki reflektorowej.To 45 A to max.prąd jaki można z niego czerpać.
Zamontuj w samochodzie , zasil odpowiednio i wtedy mierz napięcia.
Alternator: trzeba zasilić uzwojenie wzbudzenia - może z baterii, czy akumulatora, D+ do +, DF do -. A w rozruszniku najczęściej uszkadza się komutator - robi się zwarcie sektorów, albo zużyta szczotka wpada gdzie nie trzeba i coś blokuje mechanicznie. Uzwojenie raczej trudno uszkodzić.
hotelowe aku Proszę o wyjaśnienie. Podczas jazdy lodówkę można zasilać z alternatora (gniazdo zapalniczki). Na postoju - z dodatkowego akumulatora, który może być ładowany w hotelu. W hotelu lodówkę zasilić można z sieci. To mi się wydaje proste i realne rozwiązanie.
W oryginalnym rozwiązaniu (światła z alternatora) regulator napięcia jest konieczny, tzn. potrzebny jest ogranicznik napięcia przemiennego aby nie dochodziło do przepalenia żarówek na wysokich obrotach. Regulator sprawia także że światła od pewnego zakresu obrotów świecą stałą jasnością. LEDów nie należy zasilać z prądu przemiennego. Możesz zrobić instalację...
A ja bym proponował szeregowo dławik tak ze 100mH i za nim równolegle do wyjścia zasilania 470nF/100V. Wszyscy zapomnieliście o kilkuset hercach tętnień w czasie pracy alternatora.
Słaby zasilacz jak na tą zabawę. Zasil od plusa aku przez żarówkę reflektorową H4, jedno włókno, żarzy się dosyć mocno? I nie zwieraj szczotek to tego broń Boże! Zamontuj regulator.
Czy ma ktoś pomysł jaki kontroler dobrać tak aby obsłużył 4 alternatory o łącznym prądzie 600A którym będzie ładować akumulatory połączone szeregowo do zasilenia silnika ?! https://obrazki.elektroda.pl/5962404300_...
Czy możliwe jest skonstruowanie dogrzewania przedniej szyby samochodu na zasadzie, że jakoś dobieram odpowiedni drut oporowy o mocy ok 120W, który przytwierdzam wzdłuż kratki nawiewu na przednią szybę. Podłączam to do gniazdka zapalniczki po odpaleniu silnika. Czy w ten sposób akumulator jest chroniony a prąd dla zasilenia drutu idzie jedynie z alternatora?...
Z tego co wiem to orion 2500D jest stabilny przy 0.7ohm. Miał by ponad 3kW przy takim obciążeniu i zasilił by FI spokojnie. Ano pewnie by miał... przy dwóch alternatorach po 250A. Inna sprawa, którą już poruszyłem na innym forum to IMPEDANCJA. Co z tego, że Fi ma Re=0.7Ω? To jest REZYSTANCJA podana dla prądu stałego. Polecam się zapoznać się z...
Dzięki za odpowiedzi Prądnice od malucha mają małą moc. Wiem, że alternator trzeba zasilić prądem zmiennym. Czy musi to być sinus czy mogę np. mikroprocesorem wygenerować sobie prostokąt? submariner: mógłbyś mi wyjaśnić jak działa układ z Twojego linka(jakie przebiegi generuje)? Jak widzę jest to układ Twojego autorstwa.
A alternator da rade to wszytko zasilić? 500W to nie tak mało i to jeszcze z przetwornicą.
Alternator zanim zacznie dawać prąd, wymaga zasilenia wirnika prądem z akumulatora. I pobiera 2-3A na wzbudzenie, czyli tyle co "ukręci pedałami" Silnik daje napięcie od razu.
Tez tak mysle, ale jaka dioda, czy zwykla taka jak do odseparowania wlacznikow w drzwiach wystarczy? A czy alternator nie bedzie dawal za duzo pradu jak na taka diode, moze trzeba jakas mocnijsza?
Dlaczego alternator z aparatem lłączysz? Raczej go zasil z zaplonu
45A to przy napięciu 14V i tak ponad 600W, a akumulator też nie pobiera cały czas maksymalnych prądów, gorzej z ciągnikami, które posiadają prądnice, a tych jest jeszcze trochę, więc jednak dobrze pomyśleć nad konkretnym rozwiązaniem, przynajmniej nad zasileniem pompy z WOM.
Alternator juz posiadam, jest on sprawny lecz nie ma regulatora, diód i zadnej innej "elektroniki", poprostu wystają kable z uzwojeń. Wiem jak działa alternator i tak wygląda mój plan: Napięcie wzbudzenia będzie regulowane z akumulatora poprzez tranzystorowy regulator napięcia. Z prądu który da mi alternator będzie zasilona ładowarka do akumulatora....
Tu masz stronę: https://www.camperteam.pl/forum/viewtopi... W tamtym temacie akumulator jest ładowany przez PV lub z sieci. Tutaj kolega chce zasilić 150 Ah z alternatora 80A, nie wiem czy to dobry pomysł. Ponadto chce łączyć dodatkowy akumulator za pomocą wyłącznika, różnica w stopniu naładowania akumulatorów mogłaby być problemem.
Licznik wzbudza alternator i stąd to miganie w rytm ikon temp. itd. Weź zasil ten przekaźnik po zapłonie i wszystko. Kombinacje z brakiem szyb bez silnika ???? po co to komu ???
Zasil regulator prądem z zacisku + alternatora i pomiar będzie prawidłowy, przejdzie test u Speca ( wiadomo, że nie może tak auto stać dłużej nieuruchomione) Pozdrawiam.
Domyślam się ze na zgaszonym samochodzie zbyt długo by nie pociaglo jednak na zapalonym powinno smigac a u mnie byłoby tak samo ładowane. Nie, Ty chcesz z akumulatora przez przetwornice zasilać silnik który za pomocą alternatora doładowywałby ten sam akumulator. Nawet jakby każde urządzenie miało 100% sprawności nie mógłbyś zasilić nic więcej bez utraty...
Moim zdaniem skodowska nagrzewnica + dodatkowy akumulator do jej zasilenia. Pytanie czy zwykły alternator da rade, jeżeli nie to wtedy jakiś dodatkowy, ale to zaś komplikuje całość konstrukcji. Ja bym unikał dogrzewania wykorzystującego spalanie jeżeli mam spokojnie spać.
Z wadliwego alternatora. Jeżeli dźwięk z innego źródła - mp3 jest prawidłowy, to nie koniecznie, jest wina alternatora. Zakłócenia z alternatora powinny "wchodzić" również na "inne źródła" dźwięku - radio powinno "gwizdać" przy dodawaniu gazu. Ja bym do testów odłączył +12V zasilania radia z instalacji samochodu i zasilił radio z dodatkowego akumulatora...
zadziwia mnie jak piszą niektórzy iż nawet 8 lat jeżdżą na jednym akumulatorze To jest kwestia egzemplarza, kultury technicznej związanej z obsługą oraz prawidłowego ładowania przez alternator. Podobnie jest z eksploatacją samych silników cześć odpala silnik i od razu jedzie inni odpalają i odczekują 1-2 minuty aż silnik zostanie dobrze nasmarowany....
Może niedokładnie się wyraziłem. Sorry. Chodziło mi o zostawienie regulatora, ale bez prostownika, to nie ma sensu. Jeszcze raz przepraszam. Zrób próbę z żarówkami na wyjściu 3f z alternatora, a wirnik zasil przez żarówkę i mierz napięcia AC między fazami. Uważaj na RPM, bo spalisz żarówki obciążające alternator. Przy okazji można pomierzyć napięcia...
Jeżeli podejrzewasz, że to alternator może powodować zakłócenia pracy obrotomierza, to spróbuj zasilić go poprzez filtr (taki sam jaki stosuje się do odbiorników radiowych). Przy alternatorze powinien być filtr przeciwzakłóceniowy. Może się oderwał?
witam, bardziej elegancki byłby rozruch za pomocą alternatora, tylko musiał byś prostownik i regulator wzbudzenia zastąpić falownikiem a wzbudnice zasilić obco :) prędkość obrotową alternatora mogłeś odczytać z fft napięcia fazowego ;) (jak się nie ma kasy na zabawki to trzeba kombinować) bardzo mnie interesuje sprawność takiej zabawki, cały czas zastanawiam...
jeśli alternator i prądnica to to samo = 110A
A więć tak... 1. Kabel który idzie do rozrusznika jest dobry 2. Szczotki na alternatorze są ok 3. Wymieniłem diody w mostku (równbież diody wzbudzenia) 4. Regulator założyłem nowy 5. Lampka z kontrolki nowa, kabel który ją zasila jest ok po odpaleniu malacza (bez problemu) świeci cały czas kontrolka braku ładowania, popimo dodania "gazu" dalej świeci,...
Już lepiej byłoby zamontować hertze hsk lub podobne głośniki tylko w przednich drzwiach niż esk we wszystkich. Koszt podobny a efekt byłby lepszy. Lub jeśli z przodu dasz esk to daj im lepszy jakościowo wzmacniacz a na tył np. helixy db zasilane z radia żeby coś z tyłu grało. Co do re to lepiej kupić porządny głośnik i zrobić do niego skrzynkę niż przeciętną...
Dzięki :D. Akurat mam parę L7805. Wg. tego wzoru: 12V*(5K/(10K+5K)) po dzielniku napięć wyjdzie 4V, czyli dobrze, że trochę mniej niż 5, bo jest jeszcze alternator.
tak zasilić bezpośrednio z akumulatorów poprzez stabilizator impulsowy i wtedy mozna wykorzystać zwykły (może z jakąś automatyką żeby akumulatora nie przeładować) prostownik doładowujący akumulator bez przełączania zasilania, a do ładowania "wiatrem" wiatrak i alternator samochodowy.
Mam buggy z silnikiem hondy VFR 750F i założyłem rozrusznik jako wsteczny. I mam teraz do was pytanie czy alternator motoru wyrobi zasilić ten rozrusznik który pochodzi od corsy 1.3 CDTI czy muszę zamocować gdzieś akumulator samochodowy i z niego zasilać rozrusznik? Moc alternatora to 375W tak podaje producent. Jest opcja to jakoś przerobić żeby dawał...
Co do skrzyn to wiem ze beda ogromne:) z bagaznika i tak nigdy nie korzystam i nie korzystalem,wiec moge sobie pozwolic na zabudowe na 2 x 15". Z zasileniem cos się wymysli mocniejszy alternator , kondensatory aku żelowy . Ale na to funduszy narazie nie bede mial z czasem rozbuduje CA o poządne zasilenie:)
Sprawdź zasilanie rozrusznika. Może naderwana masa (-), może (+). Wiem że w tym modelu wadliwy był też alternator; pękająca obudowa, zwarcie cewek, walnięta dioda. Miałem parę przypadków gdzie przy nowym aku auto nie paliło przy zerowych temp. .Powód złe zasil. rozrusznika, szczotki, komutator itp. Pzdr.
Przy zmianie regulatora z polskiego na oryginalny ,pamiętaj że jest inaczej sterowany.Polski daje (+)na DF czyli wzbudzenie,druga szczotka zmasowana,natomiast oryginalny podaje (-),więc druga szczotkę musisz zasilić(+). Dodano po 1 Jedynie czeskie regulatory 14V podawały (+)na wzbudzenie w Skodach .
Jeżeli chcesz uzyskać 220V do zasilania urządzeń powszechnego użytku to chyba lepiej zrobisz jak zostawisz alternator w spokoju a zasilisz nim akumulator 12V, z akumulatora zasilisz przetwornicę 12/220V AC - np UPS ze sprawną przetwornicą. Problem w tym, że z alternatora uzyskasz częstotliwość znacznie większą od 50 Hz oraz 3 fazy. Poza tym aku będzie...
A może zamiast generatora zastosować przetwornicę z 12V na 230V i zasilić ją z pracującego samochodu? Alternator na biegu jałowym silnika może dać przynajmniej 50% swojej mocy znamionowej. Przeciętna osobówka powinna dać radę. Spalanie pewnie około litra na godzinę.
Witam, Mam taki alternator https://obrazki.elektroda.pl/7963404600_... z wtyczką 5 - pin https://obrazki.elektroda.pl/6879126600_... Potrzebuję podłączyć ten alternator zamiast starego do którego dochodzą tylko dwa przewody - plus prądowy oraz kontrolka ładowania. Czy wystarczy tylko podpiąć przewód kontrolki...
Witam, zapomniałeś kolego ,że trzeba jeszcze zasilić + na wirnik{wzbudzenie}- no i jeszcze regulator bo chyba go brak w alternatorze?
Jeżeli ma to być tylko do kotła i ewentualnie LED-owe oświetlenie domu to proponuję zakup przetwornicy https://tooles.pl/volt-polska-przetworni... + akumulator samochodowy. Ja mam u siebie dokładnie taką samą przetwornicę + akumulator samochodowy 60 lub 65Ah. Zasila tylko kocioł i...
połączenie akumulatora z syreną i ładowarką (z kontrolą procesu ładowania) poprzez automatyczne przełączenie połączeń akumulator --> syrena akumulator --> ładowarka Jaki cel ma przełączanie akumulatora pomiędzy cyklem ładowania, a rozładowania? Czy w oryginalnej instalacji pojazdów po załączeniu np. świateł akumulator jest odłączany od alternatora?
Dziękuję za odpowiedź, Podsumowując. Moment na wyjściu M, który jest wytworzony na wale przez silnik hydrauliczny będzie pomniejszony o moment Me potrzebny do npędzenia alternatora, Me= U*I/obr [V*A*obr/min], czy mam racje? Dalsze pytania: 1. Czy jest możliwość zasilenie grzałki bezpośredni z alternatora, z pominęciem akumulatora? 2. Czy są alternatory,...
zasilenie sterownika zasilenie przodu zasilenie konta
ładowarka wallbox schemat wycieraczki szyby tylnej bateria wkrętarka naprawa
zmywarka hotpoint pompa spustowa zakup spawarki
Dostęp warsztatów do serwerów Mercedesa: aktualne informacje i regulacje Schemat zasilacza do darta Merkury Zarobkowy