Witam, toć to proste jak drut :D ,turbo zdechło, zapchało mu dolot świeżego powietrza i by silnik się nie udusił zasysa co może a że ma po drodze gumowe węże to jest z nich ssie :D , kol T5 sprawdż dolot swieżego powietrza może tam jest chochlik w postaci zasłonki niewidki bo po stronie cisnieniowej to to dawno juz by było spalone, opcja z katalizatorem...
trzeba sprawdzić jaka jest emulacja sondy lambda w urzadzeniu viola trzeba ustawić otwartą. sprawdzić należy dolot gazu czy nie zasysa powietrza
Może.ktoś sobie ubzdurał że gaz jako paliwo suche nie będzie w stanie odpowiednio smarować silnika i postanowił podać olej. Jeśli usunąłeś olej to zaślep rurkę bo może tamtedy zasysa powietrza.
Karter to tam gdzie zasysa powietrze. Jak przepustnice się nie zamkną to tak cofnie.
Kolego przez ten otwór nic nie może zasysać to jest tylko odprężenie membrany odmy ... Ta pokrywa jest niestety wadliwa i będzie generować błąd nieszczelnego dolotu ...
Jak przeslona (kryza) przyslania dolot to jest wtedy ssanie czyli rosnie podcisnienie w gazniku i silnik zasysa wtedy wiecej paliwa a jak przeslona jest z boku czyli dolot otwarty na ful to podcisnienie w gazniku spada i wtedy silnik ma juz normalna mieszanke czyli ssanie wylaczone
Czyli słabe ciśnienie oleju idzie na turbo. Albo zasysa brud z dolotu, klei się do wirnika, ten wpada w wibracje i gotowe... :D
Może nieszczelność w dolocie, zasysa "lewe" powietrze. Zrób kasowanie wartości adaptacyjnych.
Proste jak odkręciłes dolot i dozujesz prosto na zawory to musi palic na plaku nawet na konkretne obroty wejdzie, ale to niezbyt bezpieczne wysoko kręcić na plaku. Jak nie pali to silnik uwalony. Plak prawde powie. Pozatym sprężanie też by cos powiedziało albo przyłóż ręke i zobacz czy zasysa konkretnie dolot.
Takie coś znalazłem w sieci: P0113 Kod MITSUBISHI możliwe przyczyny Wadliwy czujnik temperatury powietrza dolotowego (IAT) Brudny filtr powietrza Wiązka czujnika temperatury powietrza dolotowego (IAT) jest przerwana lub zwarta Słabe połączenie elektryczne obwodu czujnika temperatury powietrza dolotowego (IAT) No to dobrze znalazłeś .Sprawdź jeszcze...
Przez to skrócenie dolotu silnik zasysa ciepłe powietrze, a to wyraźnie zamula przy zasilaniu gazem. Może uda się dosztukować kawałek dolotu tak, żeby silnik zasysał zimne powietrze, ale żeby uniknąć dmuchania w dolot podczas jazdy, np z wnętrza zderzaka, z wnętrza nadkola itp.
Wszystkie uszczelnienia w typowych siłownikach pneumatycznych tłokowych doszczelniają się dzięki nadciśnieniu. Podciśnienie będzie powodować zasysanie powietrza przez uszczelnienia, głównie dławicę. Dla tego do vacu stosuje się zwykle siłowniki przeponowe/ miechowe (vide siłowniki od pneumatycznych tempomatów lub serwo hamulców).
Emeryt 2 - jak nie masz pojęcia o tym problemie to nie ubliżaj innym :) Bo sprawa wyglada tak : kolega ma silnik K9K wyznacznik 728 i teraz dokumentacja renault wyraznie podaje PR059 Temperatura Powietrza w układzie dolotowym Zalecenia : Cechy szczególne Ten Parametr jest nie istotny i jest ustawiony na - 50 C dla silników K9K 728 Wiec jak wcześniej...
No jest kłopot, po wyminie czujnika bez zmian odkręcili dolot i nie zasysa powietrza. Będę pisał o dalszych postępach. Wiadomo już że przeskoczył pasek rozrządu o 2 zęby. Zapowiada się nieźle.
wydech odpada bo samochod kreci szybko a z rury smierdzi, iskra jest na WSZYSTKICH wiec cewka tez odpada, dolot hmmm, ssie powietrze, reke dokladasz do dolotu i zasysa podczas krecenia
Prawdopodobnie masz jakieś problemy z dolotem. Sprawdź czy motorek nie zasysa gdzieś lewego powietrza. Na drodze z gaźnika do cylindra. Sprawdź czy nie sączy się mieszanka pod cylindrem i pomiędzy głowicą i cylindrem. Sprawdż też czy wężyk od podciśnienia nie spadł (wężyk łączacy króciec dolotowy z kranikiem podciśnieniowym lub gaźnik z kranikiem))...
wygląda mi to na nieszczelny dolot powietrza. auto zasysa "lewe" powietrze i właśnie takie objawy występują
A takie buty :) Ale muszę mocniej naciskać by hamować niż tydzien temu przed awarią. Czyli jeśli mi płynu nie ubywa to zostaje tylko przeciek wewnętrzny w pompie hamulcowej ? Czy regułą jest że jeśli jest nieszczelność w dolocie i silnik zasysa lewe powietrze to zawsze obroty będą podwyższone ? Potem falowanie obrotów itp.
Przyznam że nie mam wielkiego doświadczenia z instalacjami II generacji. Sam miałem I gen, a teraz blosa. Mulenie na niskich obrotach i niskich obciążeniach może być spowodowane zbyt słabym zasysaniem gazu. Czy w trakcie tego mulenia odczyt z sondy lambda normalnie oscyluje? Ciekawi mnie twój mikser 36mm. Dla silnika 1,4 na wielopunkcie to dość spory...
Może zasysa lewe powietrze gdzieś na dolocie , rozpylacz np bezyną ekstrakcyjną , psikać na cały układ dolotowy i zwróć uwage czy znienia sie praca silnika
Dolot już sprawdzony i nie zasysa lewego powietrza. Ten czujnik da się jakoś sprawdzić czy tylko podmianka na sprawny coś wyjaśni?
A masz przepływomierz? Bo w nich jest czujnik tem powietrza zasysanego
Mam tak zbudowaną sprężarkę. Wymagane są pewne przeróbki. Po pierwsze trzeba zbudować dolot powietrza tak, by nie było ono zasysane ze skrzyni korbowej a z zewnątrz przez odpowiedni filtr. Po drugie wymuszone chłodzenie i to solidne. Ja akurat zrobiłem dlatego, że potrzebowałem ponad 15 bar. Przy klasycznych ciśnieniach lepiej jednak kupić normalną...
IAT(intake air temperatur) nie odpowiada za temperaturę na desce i nie ma nic do klimatyzacji IaT to czujnik temperatury powietrza zasysanego przez silnik, ty masz problem z czujnikiem temperatury zewnętrznej. Nie wiem gdzie pn jest w Volvo, najczęściej siedzi w lusterku zewnętrznym lub w zderzaku
Czy nie można by było zastosować gdzieś na dolocie lub przy wentylatorze jakiegoś filtra powietrza? Stosuje się takie coś w kotłach? A problem w tym, że mam wspólny komin- monolit (nie przewód kominowy!) z sąsiadem, który pali węglem a mój kocioł ten syf ze spalania zasysa. Jakieś rady? System rozdzielny z zasysaniem powietrza zza ściany.
Tak trudno znaleźć miejsce w którym dolot nie ma przejścia??? Twierdzisz, że zamiast przepływki masz wsadzony mikser od gazowni??? Krokowy żeby się uwalił to najpierw musi tam być :D
Już nawet nie chodzi o same osiągi. Nie wiem czy ten silnik ma czujnik spalania detonacyjnego, ale jeśli ma to grzanie powietrza dolotowego ma bezpośredni wpływ na zużycie paliwa. Nie przyglądałem się temu dokładnie i nie wiem do końca, ale najstarsze jednostki posiadały go głównie do tego, żeby dostosować się do zmiany liczby oktanowej paliwa. Zmiany...
Na odkręconym gaźniku przyłóż palec na dolot i zobacz czy zasysa mocno. Jeśli słabo to simeringi, kompresja, a jeśli jest ok to 1 bieg i pchanie. Jak świeca będzie sucha to brak paliwa z gaźnika, jak mokra - coś z iskrą. Na platynkach najważniejsza jest cewka WN. Nawet nowe chińskie są do bani. Polecam PLITZ.
Doloty to ciekawy temat. Zapraszam do lektury http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthr...
Witam kolegów. Moja 307-ka 1.4 hdi kombi po wymianie motoru nareszcie odpaliła i jeżdzi. Pali raczej normalnie, wchodzi w obroty ale...Kiedy dodaję gazu to słychać wyrażnie, że zasysa jakieś powietrze. Po zdjęciu filtra powietrza i odpięciu rury sprzed przepływomierza kiedy przykładam rękę do przepływomierza na wolnych obrotach słychać wyrażnie to zasysanie....
Jak bieg jałowy zatkam to raczej normalne że nie odpali no chyba że przepustnicę otworzę... Jeśli myślisz o nieszczelnościach w dolocie to mogę je spokojnie wykluczyć... jak na pracującym silniku zatkam dolot ręką to zasysa rurę do środka. Nie znam pochodzenia wiązki jednak silnik chodzi na sterowniku boscha przepływka też jest boscha więc powinno działać
Nawazniejsze pytanie. Czy zimne i cieple powietrze ma znaczenie co do ilosci spalanego LPG? Skoro silnik i tak zasysa powietrze, to jaki sens ma jego dlawienie?
Skuter Zipp toxic 50 4t W skuterze wymieniany był zestaw cylinder tłok pierścienie i po zamontowaniu silnik nie odpalał. Po wykręceniu świecy i zobaczeniu że jest sucha stwierdziłem że gaźnik nie podaje paliwa. Przeczyściłem gaźnik i nadal nic.powtorzylem czyszczenie jeszcze parę razy i nadal nic się nie działo więc kupiłem nowy i na nowym nadal nie...
Co chcesz osiągnąć tym stożkiem? Mocy za bardzo to on nie doda. Jeśli chcesz wywalic całą pokrywę to stożek gdzieś przy lampie żeby ciągnal zimne powietrze. Odmę warto podpiąć do tego też żeby podciśnienie zasysalo opary z silnika i druga ważniejsza fundacja żeby nie zamarzła w zimie jak będzie luźno wisiec, powinna być krótka i leżeć "na silniku żeby...
Dolot w tym samochodzie jest zrobiony tak ze zasysa tylko i wyłacznie zimne powietrze . to nie polonez ze zasysa zimne / cieple powietrze
Kolego Siwy12345 czy znasz się na logach? Dodałem je wcześniej może z nich coś wywnioskujesz. Bo szczerze to w moim aucie jakieś cuda się dzieją. Wiem że nie jestem mechanikiem ale to wszystko dziwne. Podciśnienie na gruszcze turbiny jest i przesuwa sztangę bez problemu. Jedynie na zaworze egr na postoju wogóle nie czuć żeby coś zasysało. Po odpaleniu...
Zacznijmy od sprawdzenia czy w gaźniku znajduje się paliwo. Jeśli by tylko dmuchało z dolotu a nie zasysało to by gaźnik 'pluł' paliwem.
No tak. Trochę się obawiałem takich rad. Sprawa jest trochę bardziej skomplikowana, ale opisałem ją w taki sposób żeby nie komplikować opisu i skupić się na rozwiązaniu na którym mi zależy. Śpieszę wobec tego z wyjaśnieniem. Zawór z silownikiem ma być zamontowany w dodatkowym przewodzie dolotowym do pomieszczenia. Ten dolot jest poprowadzony z zewnątrz...
No więc tak: silnik w mojej Hondzie to B20Z1, ale chyba nie jest to orginalny silnik Miałem takie podejrzenie i właśnie po VIN chciałem sprawdzić :-D problem braku regulacji wolnych obrotów nadal nie rozwiązany.... Zakładając, że od strony elektryki, mechaniki i układu paliwowego jest wszytko sprawdzone i sprawne, pozostaje jedna sekcja - dolot i układy...
Zastanawiam sie czy czasami rzeczywiście ktoś nie ingerował w sterowanie tej maszyny, wg dtr kol. Banana brakowało by kilka elementów regulacyjnych min, w układzie odciążania: zawory zwrotne + dławiki. http://obrazki.elektroda.pl/1774488800_1... gdzie: 1. zawór zwrotny z dławikiem - powietrze startowe zassysane przez dolot 2. układ odciążający...
nie ucieka woda na dolocie do pompy suche rury, ale skoro zasysa to dlatego woda nie wycieka a pobiera powietrze ?
Tego nie ruszaj niepotrzebnie- zdejm filtr powietrza i tam wtryśnij benzynę (ja robię zwykłą strzykawką z igłą- tylko uważaj żeby igła nie wpadła). Ja czasem po dłuższym postoju odpalam psikając w dolot WD40. Dodano po 3 Gdy zdejmiesz filtr powietrza zobaczysz wlot do gardzieli gaźnika- jeśli masz pomoc drugiej osoby to zatykając dłonią wlot przy odpalaniu...
Sprawdź kompresję, może pokrzywiło zawory, a jak nie ma kompresji to na pewno nie zapali tylko będzie lekko kręcił.
Nie wiem, czy rozwiązaliście wasze problemy, ale P1103 to od zatkanego EGR, albo nie łączącego się problem a przewodachm. Może też sensor map mieć wywalonal membranę, wsadź kawałek zapałki do środka na probe I potem możesz kupować ewentualnie nowy sensor map. P1103 pokazuje że problem jest z maf, ale cisnienie w dolocie mierzy map. A low boost to sprawdź...
Czy turbina która trzyma ciśnienie i osiąga zadane ciśnienie może brać duze ilości oleju ? Jedno z drugim nie ma nic wspólnego. Jeśli tyrbina ma uszkodzony wirnik, to nie będzie ładować ciśnienia ale nie zawsze w parze idzie uszkodzenie uszczelniaczy, ale odwrotnie zdarza się to często, że turbina pracuje jak trzeba ale uszczelniacz pomiędzy smarowaniem...
Każdy sądzi że skoro silnik tą stroną zasysa powietrze,to nic się nie powinno wydostać. Niestety tak nie jest. Przepływ powietrza nie jest tam jak w odkurzaczu.Pulsacje w dolocie są dość znaczne,szczególnie jak naciśniesz gaz.Wykorzystuje się je nawet do doładowania dynamicznego.Wyrzucanie paliwa przez nieszczelności jest normalną rzeczą. Jeśli nie...
Może nie ma przepływomierza ? Co Cię naprowadziło na ten przepływomierz ? Masz w rurze dolotu jakiś czujnik ? Czujnik IAT sensor, temperatury zasysanego powietrza, ten jest dostępny ?
Zatkanie dolotu to nie to samo co normalna praca silnika, jeśli zatkasz mu dolot to turbina napompuje ciśnienie, ale dodaj do tego ssanie silnika, turbina musi napompować 2 bary + to co zasysa silnik więc podczas jazdy nie daje rady. Sprawdź EGR może pcha spaliny w dolot, najlepiej profilaktycznie zaślep. Sprawdź dokładnie gruszkę, załóż wężyk i zassij...
Tzn. tryb awaryjny jest na załączonej rurze. Wtedy turbina sie wgl nie odzywa. Na rozłączonej rurze slychać turbine, ale nie mialem zamiaru jezdzić tak 😂 Rura którą rozpiąłem zasysa powietrze, nic nie pompuje :P Chce żeby bylo sprawne
Filtry przez które silnik samochodu zasysa powietrze są o wiele bardziej zgrubne A skąd, z dolotu można jeść i robić test białej rękawiczki. Oczywiście filtr powietrza silnika używam , z fiata 126p idealnie nasadzam sobie na sprzęt.
Proste wyjaśnienie. Benzynę silnik ma wtryskiwaną, natomiast gaz sam zasysa - wszelkie nieszczelności w układzie dolotu powodują zmianę ilości "wyssanego" z parownika gazu, a co za tym idzie,zmianę składu mieszanki,któremu sterownik silnika nie jest w stanie przeciwdziałać. Czaisz różnicę? A strzały w tłumik to najczęściej nieszczelności układu wydechowego....
Wpisz pompka ssania w google i zobacz czy coś podpasuje. Jak chcesz tutaj więcej podpowiedzi, to przynajmniej zdjęcia tego wstaw, najlepiej żeby było widać przyłącze do reszty, podaj wymiary. Możesz na próbę psiknąć coś palnego w dolot lub nakapać paliwa ze strzykawki w gardziel gaźnika i zobaczyć czy pójdzie. Uważaj na pożar przy takiej zabawie.
Dokładnie jak kolega Carrot napisał. Dodam tylko, że chodzi o ECO, nic więcej. W przypadku EGR mydlono oczy dodatkowym obniżeniem temperatury spalin. Wyrównanie ciśnienia w zbiorniku nie ma nic wspólnego z poprawnym działaniem tego układu, wystarczy tylko drożny zbiornik z węglem i drożne przewody. Układ tylko odsysa opary skupione w samym wkładzie,...
przyczyna falowania okazała się banalna i śmieszna do sprawdzenia, po zatkaniu dolotu powietrza silnik lekko zdławiło ale nie zgasiło i słychać było jak zasysa lewe z okolic przepustnicy a kolektora dolotowego :)
Hahaha Masz na myśli ten słynny katalizator zasysany w dolot ? no daj ludziom czegoś się nauczyć, w niemieckich EGR stosują od 30 lat, w KIA to absolutna nowość, nikomu do głowy nie przyszło że przez niego kata do silnika zassie Ciekawe ile zdążył im nalatać, legendarna jakość KIA zobowiązuje, stawiam że co najmniej 5 tys mil
Nie przejmuj sie odrobina oleju. Tak ma byc dzieki ekolorzystom. Silnik odsysa opary oleju ze skrzyni korbowej. Gorace pary zasysane do zimnego dolotu skraplaja sie i stad obecnosc oleju.
Napisal że sprawdził Jakie wyniki pomiaru luzów? Wyklepanie powierzchni zaworu-dźwigienki ? Nie szczelność przylgni zaworu i gniazda? Przestawiony rozrząd? Podciśnienie za wysokie, więc w cylinder jest zasysane za mało powietrza , albo ma nieszczelny dolot.
Znalazłem też stwierdzenie że komputer bierze pod uwagę 2 wskazania czujnika temperatury zasysanej w dolocie i zewnętrznej pod lusterkiem Zgadza się, taka jest strategia pomiaru w tych samochodach, ale awaria tego pierwszego czujnika wpłynęłaby również na pracę silnika. Możesz też się podpiąć jakimś testerem i sprawdzić co pokazuje czujnik IAT. Jeśli...
Sprawdź sobie szczelność dolotu pomiędzy przepływką a turbosprężarką (ze szczególnym zwróceniem uwagi na szczelność wejścia odmy do dolotu) skoro są tak niskie jej wskazania nawet po podmianie na nową. Gasnąć jednak nie powinien z powodu nieszczelności więc nie jest wykluczone, że będzie tego jeszcze inna dodatkowa przyczyna. Po odpięciu przepływki...
Zapomniałem dodać że mam w samochodzie LPG. Wczoraj w trakcie jazdy samochód strzelił podczas jazdy na gazie. Obroty wzrosły na 1500 i tak się już utrzymały. Po odpaleniu rano kolejnego dnia, silnik zaczął nierówno pracować (obroty 900). Po zagrzaniu obroty na benzynie 1200 a na gazie 1400 - 1500, silnik pracuje w normie. Podejrzewam że mogło nastąpić...
Cylinder nie zasysa ilości powietrza określonej jego pojemnością ze względu na to że dolot powietrza jest znacznie zwężony i określony wymiarami i ilością zaworów. Także przy wysokich obrotach w cylindrze względem otoczenia będzie istniało podciśnienie, czyli powietrze będzie rozrzedzone. Dlatego tego typu obliczenia mają się nijak do rzeczywistości.
Diagnosta zaślepił wężyk idący do zaworu egr ale błąd nadal wyskakiwał. Żałosny ten diagnosta. Nawet biedak nie ma pojęcia, że układ EGR jest sterowny podciśnieniem i nie ma nic wspólnego z układem sterowania ciśnieniem doładowania. Jeśli zostały sprawdzone trzy wężyki wychodzące z elektrozaworu N75 na ich drożność (ten wychodzący do rury dolotu powietrza...
ECU jest o strony silnika na podszybiu. małe sprostowanie MAF mierzy masę powietrza a nie ciśnienie. czasem używany jest również do pomiaru temperatury powietrza ZASYSANEGO a nie w kolektorze. U ciebie temperaturę w kolektorze mierzy czujnik temperatury zintegrowany z MAP sensorem. sprawdź elektrycznie ten MAP sensor wedle opisu może któryś styk zanieczyścił...
Jeżeli chodzi o czujnik powietrza w kolektorze dolotowym to sądzę, że trzeba go aktywowac za pomocą StarDiagnozy, a w drugim przypadku to na podstawie tego co po kolei wykonałeś wydaje mi się , że ponownie musisz otworzyć sterownik świec żarowych i ponownie połączyc zabezpieczenie przeciwzwarciowe.Pozdrawiam
Czy sie zmniejszy ?powinno bo zimne powietrze daje lepsze napelnienie cylindrow przy rownoczesnym mniejszym otwarciu przepustnicy, a to sie przelozy na spalanie.Termostat musisz sam oblookac jak jest polozona klapka gdy zasysa zimne powietrze i w taki polozeniu go zablokowac np. dlugim wkretem
Ok dzięki. To wiemy. Im powietrze zimniejsze tym gęstsze czyli więcej jest tlenu w danej objętości. A jak to ma się do spalania? Czy to prawda że ECU zwiększa dawkę paliwa w oparciu o temperaturę powietrza zasysanego przez silnik?
Najbardziej zaciekawił mnie ten elektrozawór. Czyżby ssanie wyłączne prądem jak w skuterach? Dlatego pytałem o rodzaj ssania. Na razie nie ma odpowiedzi. Można na próbę zrobić ssanie "ręczne". Czyli przytkać dolot dłonią... i próbować zapalić. Pewnie potrzebna by była druga osoba do pomocy.
Przez odmę raczej nie zasysa tego oleju, w przeciwieństwie do starego silnika przy tym dolot mam czysty. Chodziło mi o podłączenie odmy do dolotu, ale za przepustnicą gdzie jest pełne podciśnienie. Jak uszczelniacze lub pierścienie są słabe, to przy sporym podciśnieniu w skrzyni korbowej nie powinno tak mocno wciągać oleju. Tylko czy się nie zatrze...
A może ma ktoś wersję peugeota 106 z czujnikiem w kolektorze? Najlepiej byłoby założyć oryginalny dolot niż wiercić dziurę na czujnik.
Czy taki zawór na dolocie jest w Wan AW? To pytania techniczne: trzy tłoki, ale o jakiej średnicy? I jaką średnicę ma dolot (zawór dolotowy), że nie powoduje strat przy zasysaniu powietrza?
Witam. Mam pytanie czy w silniku (jak w temacie) znajduje się czujnik temperatury powietrza dolotowego? pytam ponieważ ostatnio sprawdzałem parametry (powód - nieco zawyżone spalanie) i odczytałem wartość: temperatura powietrza zasysanego - 31 stopni. Wartość była stała a temp na dworze 24 st. Jaki element silnika podał taką wartość? (reszta parametrów...
Witam mam problem passat 1.8 20v adr 99r. instalacja gazowa brg rano ma nie równe i gaśnie jak juz załapie to są stałe obroty ale długo trzyma ssanie do czasu przełączenia na gaz ( ponadto zaznaczę że przy odłączeniu przepływomierza jest ok ) poźniej już jest wszystko ok na benzynie i na gazie podłączony pod kts komp boscha (może pomyliłem sie w nazwie...
Proponuje przeczyscic Cały gażnik.Jest sposob aby odetkac dysze glowna bez rozbierania ale czasem nie skutkuje.Musisz wkrecic silnika na obroty zatkac reka dolot gaznika(troche zasysa) az silnik zgasnie.Czesto pomaga ,ale jesli bardzie zasyfione to niestety rozbiurka cie czeka.Dodatkowo odrazu ustaw sobie zaplon i zawory to chwila a bedzie pewnosc....
dolot jest szczelny na 99%, odma jest nowa i wątpię aby wpływała na zalewanie rzędu cylindrów, siłowniki klap sprawne (zasysa po odpaleniu).
No tak, bo napór wody w beczce jest większy i pcha ją w dół do ujścia. Proponuję taki eksperyment. Napełniamy butelkę i odwracamy ją szyjką do dołu. Jak wypływa woda? Powoli bo każda porcja, która wypłynie, powoduje powstanie podciśnienia, które zatrzymuje wodę w butelce. Woda wypływa "porcjami". To dlatego na filmie otwiera się zawór dolotowy by woda...
Witam ! Czy czujnik temperatury powietrza zasysanego to ten sam co czujnik powietrza dolotowego? Bo auto mi muli strasznie i przygotowuje się do wymiany przepływomierza i przy okazji na kompie pokazuje mi błąd tego czujnika temperatury powietrza zasysanego i chciałbym go również przy okazji wymienić tylko nie wiem gdzie on się znajduje a słyszałem że...
Na plaka zero reakcji - wogóle jakby nie zasysał. A może pokusić się o sprawdzenie ciśnienia w cylindrach?? Skoro silnik nie zasysa powietrza może brak ciśnienia.. Masz podejrzenie, że problem lezy po stronie "elektroniki" czy mechaniki w silniku?
Ukaniu rzeczywiście wie co w trawie piszczy ale wątpię szczerze, by pisał o występującym w "kaloszu"(najczęstsza nazwa potoczna) ciśnieniu. Szczerze powiedziawszy to występuje tam coś podobnego acz przewrotnie....odwrotnego, bo zamiast ciśnienia -podciśnienie i bankowo Ukaniu o tym wie. Jest ono skutkiem pragnienia silnika i jego apetytu na mieszankę...
Jak jest czujnik odpięty to pokazuje -39 st. Poza tym od kiedy temperatura zasysanego powietrza 100 st. jest odpowiednia dla silnika? Fajnie byś się ty czuł w takiej saunie?
sebolm Witam. Temat dość stary ale mam pytanko. Czy ta sprężynka jest w samym zespole odmy, czyli tym elemencie z tworzywa z okrągłym "talerzem", który jest przykręcony do pokrywy zaworów?. Od niego odchodzi przewód do kolektora wlotowego. U mnie jest taki sam przypadek z silnikiem BZB. Prawdopodobnie zasysa lewe powietrze przez ten przewód z odmy...
Szkoda że jak miałeś rozebrane nie sprawdziłeś szczelności. Zatykasz dolot powietrza w przepustnicy i ktoś musi gazować i nasłuchujesz świstów itp. lewego powietrza zasysanego przez przepustnice.
Witam tak jak w temacie kolega posiada IHT 724 który miał zatarty wał po naprawie ma dziwny problem z jego uruchomieniem A mianowicie gdy próbuje to zapalić to zasysa powietrze przez tłumik A wydała go przez dolot dodam ze rozrusznik nie jest oryginalny gdyż ktoś zastosował tam zwykły R11 znany z Ursusa C-360 itp. Czy może być tak ze tę ciągniki kręcą...
Przecież do kolektora dolotowego cały czas jest zasysane zimne powietrze to jaka ma być jego temp?? Dla pewności można wyjąć czujnik i ogrzać go gorącym powietrzem i zobaczyć co pokaże.
Dzisiaj wymieniłem czujnik temperatury powietrza zasysanego.. ale zrobiłem to tak, kupiłem w sklepie elektronicznym termistor NTC o wartości 2.2 kOhm przy 20 °C i podmieniłem w miejsce starego czujnika. Zobaczę jak się teraz będzie auto zachowywało.
W normalnych warunkach turbo zasysa opary odmy wraz z drobinami oleju przez zawór w pokrywie klawiatury i pcha je do dolotu. Jeśli po odłączeniu turbo i wywaleniu odmy w butelkę lub airckonditions nadal wywala olej z odmy to jest coś nie tak. Przy takim podłączeniu butelka nie powinna zawierać nawet śladowych ilości oleju bo nic ich nie zasysa. Zatem...
witam mam zamiar kupić jak w temacie, silnik 2.5v6 ecot.+stag300 cena auta jest okazyjna ponieważ jest problem z pracą silnika. silnik po gwałtownym dodaniu gazu wogóle nie wkręca się na obroty prycha, strzela itp. jest tak również przy normalnej jeździe, ciężko fo rozpędzić do 80km/h wrażenie jakby nie chodził na wszystkie gary.dziurawy jest gumowy...
sprawdź czy nie zasysa fałszywego powietrza: na odpalonym silniku popryskaj naokoło rury dolotowej jakimś preparatem do łatwiejszego rozruchu, jeśli coś się zmieni w pracy silnika, to trzeba zacząć od uszczelnienia dolotu a potem się zobaczy
Witam, mam Honde X8rs 2t, gdy podciśnienie zasam ustami paliwo dochodzi normalnie, lecz gdy podciśnienie jest, wsadzonę do gaznika i kręcę paliwo nie idzie, więc nie zaciąga. Jak przyłożę ręke do dolotu powietrza i zase to paliwo dojdzie, pomocy, nie wiem co zrobic, pozdrawiam.
Było to sprawdzane. Auto we wrześniu miało wymianę silnika, na poprzednim silniku było to samo. Dodano po 1 Jednak co ciekawe. Sprawdziłem pracę po odłączeniu czujnika temperatury powietrza zasysanego w dolocie i o dziwo silnik pracuje prawidłowo. Czujnik sprawny, map sensor sprawny, wskazania prawidłowe. Po odłączeniu w/w temperatura powietrza zasysanego...
Jeśli z 2 przeciwległych otworków znajdujących się pod widocznym na fotce grzybkiem (siłownikiem podciśnieniowym uchylającym zawór EGR) wycieka olej i dodatkowo słyszysz efekty dźwiękowe uciekającego powietrza to oznacza to, że jest nieszczelność pomiędzy trzonkiem zaworu a obudową, w której się porusza i tamtędy przeciska się olej będący w dolocie...
Sprawdzałeś szczelność zbiornika. Dwa błędy od EVAP to może być wyciek, lub też silnik zasysa "lewe powietrze" przez ten układ wtedy kiedy nie powinien. Prowizorycznie można zaślepić dolot EVAP do silnika, błędu to nie usunie ale może wpłynąć na spalanie. Sondy nie powinny mieć podobnych wykresów. Jak wyglądają świece?
Tak diesel zasysa cały czas taka sama ilosc powietrza... Tylko musi miec jeszcze co zasysac a patrzac po malym kolektorze niekoniecznie w górnej granicy obrotów ma co. Co do sprężarki zawsze mozna system wzbogacić o intercooler. Kolejna sprawą jest to ze nie chce go doładowywac o niewiadomo jakie wartośći ( 2-2,5 bara). Wydaje mi sie ze wystarczy doładowanie...
Czy ktoś kto posiada taką samą pilarkę Harder z dawnych lat produkcji (2006) i wykonany bez primera, może sprawdzić jakiej marki był fabrycznie montowany gaźnik? Wydaje mi się że w mojej ktoś wymieniał na jakąś tanią podróbę (Wangbo), przez co mam problemy z pracą na pełnym obciążeniu (nie dostaje paliwa), chyba że to problem teflonowej membrany pompującej...
Wyslij mi maila na matador(at)poczta.fm z adresem email to wysle Ci ksiazke "Sam naprawiam Ford Escort" tam jest wszystko opisane. A tobie zapewne jest chodzi o czujnik zasysanego powietrza ktory jest wkrecony w kolektor dolotowy. "Czujnik ciśnienia zasysanego powietrza jest umieszczony w przedziale silnika przy gnieździe mocowania prawej kolumny zawieszenia...
Tem powietrza zasysanego z reguły w przepływomierzu a doładowania w kolektorze dolotowym
witam Forumowiczów. mam spory problem z calibrą. Jest to model z silnikiem ośmiozaworowym, niby prosty silnik - ale nie do końca. Problem jest taki, że auto pracuje poprawnie tylko do momentu osiągnięcia temperatury roboczej - potem zaczyna się dusić i w końcu gaśnie. Wymieniłem już czujnik temperatury silnika (ten dla ecu), czujnik prędkości obrotowej...
Ostatnio walcząc z Honda Accord (podobne problemy), ktoś polecił mi spryskać silnik PLAKiem, aby sprawdzić, czy ciągnie lewe powietrze. PLAK nie pomógł, więc kupiłem spray rozruchowy do diesl'a StartPilot. Na włączonym silniku spryskiwałem wszelkie miejsca dolotu, podciśnień itp. W końcu usłyszałem zmianę pracy silnika i zlokalizowałem gdzie zasysa...
czujnik podcisnienia w kolektorze dolotowym sprawdz a czujnik temperatury zasysanego powietrza mozesz sprawdzic na suszarke . wyciagnij go fizycznie podepnij miernik i ogrzej go powi płynnienn rezystancja zmieniac sie
W innych samochodach starszych generacji następstwem zatkania rury była zmiana obrotów lub nawet przygasanie samochodu. Samochodach starszych generacji czy może chodzi o instalację LPG? Z mikserem zatykając dolot znacznie wzbogaca się mieszanka dlatego reakcja silnika była zauważalna.
Witam, wprowadziłem Was w błąd. Sprawa wygląda teraz tak, myliłem się nie jest to sekwencja. Byłem dzisiaj u gazownika, powiedział mi że takim czymś się nie zajmie bo to nie jest legalna instalacja i ktoś to podbił na lewo (mam papiery itp.). Mianowicie mówił że w tym 1.4 jest plastikowy kolektor ssący i czasami gdy silnik kichnie albo coś to powstaje...
zasysa węża karcher zasysa zasysa korek
router uderzenie piorun oświetlenie przez bluetooth esp8266 flashowanie
Programowanie pilota IBOX IRC01 dla Panasonic TX-P42ST50 Smażalnik Lotus błąd E13 - jak naprawić?