Może wentylator ma zatarte panewki? Myślę że kropelka oleju powinna na jakiś czas pomóc.
Witam.Nie napisałeś nic o zasilaniu-może elki? Jeszcze jedna rzecz scalaczek capstan może przegrzany od zatartej panewki?. Powodzenia.
odp typu ,,oddaj do mechanika" w niczym mi nie pomogą. Z dociekania "czemu to tak się zrobiło" po lakonicznym opisie, też nic nie będzie. Generalnie przyczyna wyjściowa jest jedna - z jakiegoś powodu dochodzi do tarcia pomiędzy czopem wału, a materiałem ślizgowym panewki. Ten się uplastycznia i wręcz przylepia do czopu - na skutek zwiększonego tarcia,...
Dostanie się płynu do oleju to nie jest błachostka. W tym czasie olej traci swoje własności smarne i powoduje zacieranie się panewek, wału korbowego i innych rzeczy. Tak myśle czy po szlifie i wymianie części mechanicy wyczyścili wszystkie kanały olejowe, może w czasie pracy silnika któryś kanał był zatkany i to spowodowało zatarcie panewki. Jest też...
Prawdopodobnie masz zatarte panewki wałka rozrządu .Zdejmij boczne dekle ,rolki popychaczy i kręcąc za koło zamachowe zobacz czy panewki nie obracają się z wałkiem.
Przy takiej ilości nagaru na bank stanęły pierścienie a więc brak kompresji i i w wyniku tego strata mocy. Pozaklejane pierścienie to również brak smarowania i zużycie gładzi cylindra. Brak smarowania to też zatarte panewki.
Moim zdaniem są zatarte panewki w silniku pompy dzieje się tak ponieważ uszkodzona jest uszczelka pompy.Powodzenia
Kawałki metalu z którejś zatartej panewki przedostały się przez smok i blokują zawór przelewowy pompy oleju
Objawy o których piszesz sugerują raczej uszkodzenie silnika nap.płyty(zanieczyszczony komutator, wytarte szczotki, zatarte panewki).
Masz emulsję wody w oleju. Zamarzła w smoku pompy pozbawiając silnik smarowania. Po kilku minutach jazdy masz już dużą szansę na trwałe uszkodzenie silnika (zatarte panewki).
wiekszy kondensatoe nic nie da >>> może masz zatarte panewki silnika i stąd ten ciężki rozruch lub sam silnik jest uszkodzony
rozumiesz czemu się panewki chciały się zatrzeć Panewki nie są istotami żywymi, więc nie mogły "chcieć" się zatrzeć. Autor pisze, że po zgaśnięciu silnika mógł go obrócić kluczem, więc nie był zatarty. Panewki pewnie były fioletowe od dawna, ważne czy były na nic ślady przytarcia. Ja raczej obstawiam zbieg okoliczności bez związku z płukanką i usterkę...
Sprawdź czy wirnik leciutko się obraca, czy nie są zatarte panewki. Sprawdź czy na panewkach nie ma zbyt dużego luzu i wirnik nie "klei" się do stojana.
Pompę podłączyć na t/z szelki - kabel z wtyczką zakończony wtykami konektorowymi. Podłączyć kabel do pompy, wtyczkę do gniazda i słuchać jak pracuje pompa pod obciążeniem (woda). Jeśli tylko słychać buczenie - może być zablokowana (usunąć przedmiot blokujący pompę), warczenie, terkotanie pompy - wytarte sprzęgło na pompie lub zatarte panewki - wymiana...
przyjrzę się rozrusznikowi który najwidoczniej będzie świrował Jest takie coś jak cęgowy miernik prądu. Pomierz na głównym kablu rozrusznika prąd pobierany w czasie rozruchu i może dużo się wyjaśni. Sto lat temu miałem podobny problem w "kancioku"/"kredensie" - starsi wiedzą o czym piszę :) i się okazało, że rozrusznik miał zatarte panewki i pobierał...
Silnik diabli wzieli. Albo zatarty, albo panewki ? Zbyt duże opory rozruchu. Nie znam tej maszyny, czy ,,na zaciąg" zapala normalnie ?
Witam . Radio jak w temacie , odczytuje płyty do piero po lekkim rozkręceniu płyty ręka . Zdaza sie ze samo zastartuje ale bardzo zadko i zupełnie przypadkowo , po ręcznym rozruchu płytki odtwazacz pracuje bez zazutu , nie stwierdziłem tez obciązen mechanicznych na napędzie płyty( zatarte panewki, luzy) Czy to kwestia lasera?
Prawdopodobnie zaciera się panewka na pompie wylewowej i stąd problem (wyciek wody- zatarcie panewki). Zobacz od spodu, czy turbinka wentylacyjna od pompy obraca się swobodnie (masz to zrobić ręcznie).
Sprawdz silnik obracajacy plyte, zatarte panewki badz szczotki. kiedys mialem podobny problem z odtwarzaczem CD Technics SLPG 420A , poprostu nagromadzilo sie kurzu na szczotkach i dopiero po recznym pokreceniu plyta wyczytal jej zawartosc a przy odtwarzaniu dawal o sobie znac zakloceniami z silnika. Tez podtawialem ten sterownik silnika ale nie to...
Filtr oleju tez sprawdz moze byc stary i blokuje przeplyw. Teraz jak się już ciśnienie świeciło i silnik tak pracował a potem rozrusznik nie ma siły kręcić to gwarantuję, że wałek zatarty a panewki poobracane.
Zdemontuj koła zębate, sprawdź, czy wirnik bez kół zębatych obraca się luźno i włącz silnik. Jeżeli dalej będzie brak mocy i iskrzenie, prawdopodobnie spalony wirnik. Inna opcja to zatarcie panewek wirnika bądź kół zębatych stąd napisałem o ich zdemontowaniu Uzwojeń wirnika sam nie sprawdzisz.
Trzeba sprawdzić silnik czy w nim realnie było coś wymienione na nowe czy jedynie wypłukali silnik ropą? Urwana śruba oraz zatarte łożysko raczej w świeżo remontowanym silniku dziwna sprawa. Panewki zatarte więc trzeba spojrzeć na uszczelniacze/uszczelki oraz pierścienie tłokowe.
Sprawdzałeś uzwojenia czy nie są uszkodzone lub zwarte między sobą lub do odbudowy? Pompa ta prawdopodobnie posiada trzy uzwojenia podobnie jak silnik trójfazowy lub BLDC. Sprawdzenie rezystancji uzwojeń w przypadku ich niskiej rezystancji może błędnie sugerować ich zwarcie. Trzeba też sprawdzić czy wirnik pompy lekko się obraca. Mogą faktycznie być...
Jeż sprawny, tylko trochę przygrzany. Oczyścić ze starej cyny, polutować od nowa. Wymienić wtyczkę wraz z pinami w jeżu. Osobiście bym zamiast konektorów dolutował przewody, uciął wtyczkę i zastąpił ją typową z konektorami 6.3 mm. Problemem może być kończący się silnik wentylatora. Zatarte panewki, które powodują zbyt duże opory. Przyjrzałbym się też...
Wygląda to że zatarł się wirnik wentylatora ale przyczyn może być kilka np wilgoć. Takie rzeczy się zdarzają na wskutek uszkodzenia izolacji uzwojeń lub przepięcia np burze. Trudno określić ale w twoim przypadku stawiam na wilgoć i też zatarcie panewek wirnika. Widać to po rdzeniu że jest na nim korozja co sugeruje właśnie zwiększoną wilgotność a tym...
Witam! Cos mi sie wydaje ze masz zatarte panewki w tym motorze a odnosnie mechanizmu to zdejmujac gore to nie przypominam sobie zebys tam mogl cos powaznie nabroic. Jezeli po wybraniu danej funkcji (play rew ff) magnetowid laduje mechanizm i konczy sie to sukcesem bez problemow a nastepnie jest podejmowana proba uruchomienia silnika (z powodzeniem czy...
Silnika Perkinsa nie da się w stodole wyremontować tak jak z capka. Typowe zniszczenia po takim "remoncie" to: tuleje cylindrowe i tłoki zatarte, obrócone panewki, zerwane gwinty w bloku od śrub głowicy i na wale korbowym.
Oczywiście że picador ma rację bo panewki wymienia się na nowe ale w przypadu kiedy nie ma pewności dlaczego silnik staje, czy ma to związek z panewkami można nasmarować lekko oś w miejscu gdzie są panewki i po włączeniu sprawdzić jak się zachowuje silnik. Prawie zawsze taki eksperyment może wykluczyć zatarte panewki i zatrzymanie się silnika. Można...
Kolego masz opory na silniku i tyle w temacie, pewnie panewki zatarte a może i coś bardziej!
Jeśli jest to układ nawiewny podobny do Polo.tzn.Jest tylko opornica z odczepami i silnik,bez żadnej elektroniki to moim zdaniem musisz odnaleźć ten opornik.Najczęściej znajduje się on w tej samej wspólnej obudowie wentylatora.Jeśli jakaś część tego oprnika będzie przepalona a zdarza sie tak np.wtedy,gdy panewki silnika nie mają smaru,to silnik będzie...
No to dokładam świeży przypadek ze swojego podwórka :) Rocznik 2016, ten sam motor, przebieg 400 tys. , (po wymianie uszczelki 1750 km) zatarta panewka pierwszego cylindra. Może teraz sprawa się ruszy, bo w ten przypadek został zaangażowany producent. Jak coś będę wiedział to skrobnę.
Miałeś wątpliwości co do dostania silnika to pokazałem że się mylisz. Gdzie kupisz to już twoja sprawa. Silniki można kupić chyba w wielu miastach. Możesz też skorzystać z pomocy jakiegoś znajomego jeżdżącego w Polskę. Regeneracja jest tymczasowa. Silniki mają zużyte lub zatarte nie tylko panewki ślizgowe. Rozbierałem wiele silników i w większości miały...
Trzy panewki były zatarte, " przyspawane do wału ", wymieniliśmy panewki i niby chodzi. Od razu nowy filtr, ok godziny docierania na oleju spuszczonym wcześniej ( w sumie nowy bo tylko dwa dni pochodził na nim kombajn ) i od razu wymiana oleju. Prawie cały dzień stracony jeszcze na prostowanie hedera, ale wieczorem spróbowaliśmy i niby po ok godzinie...
Trzeba wyjąc zasilacz z obudowy i dostać się do wentylatora możliwe ze zaciera się wentylator i wymienić go zanim będzie za późno i spali zasilacz. Te wentylatory w chieftecach zacierały sie i trzeba było wymienić miałem dwa takie przypadki że wentylator był tak zatarty aż panewki wyrobiło w nim.Po wymianie na inny wentylator zasilacz działa do dzisiaj.
Odpowiem na to co aktualnie wiem: Przebarwienia na wale korbowym w obrębie wykorbień czopów panewek to normalne zjawisko po fabrycznej obróbce powierzchni pod panewki. Nadmierne przebarwienie w stosunku do pozostałych w tym miejscu może świadczyć o zatartej panewce. Powinno się sprawdzić stan panewek po jakiejkolwiek poważniejszej awarii silnika. Zaniedbanie...
Jeżeli jest to typowa pompa stosowana w większości pralek to jedynymi parametrami będzie średnica doprowadzenia i odprowadzenia wody i kąt pod jakimi są te wyprowadzenia. Pompa jest bardzo prostym urządzeniem i uszkodzenie jej(jako kompletu z silnikiem) może mieć kilka przyczyn przeciek na uszczelnieniu pompy na wale silnika(uszkodzenie nieopłacalne...
dziś ściągnąłem miskę, zatarta panewka korbowodowa na trzecim cylindrze - to wyjaśnia stuki, wał ok. czekam na panewki i montuję... zobaczymy co dalej
Dziękuję romuald-f za fachową poradę opis idealny. Teraz mam mały dylemat czy wymieniać całą pompę czy tylko panewkę pompy. Pompę i panewkę w przystępnych cenach znalazłem tu http://midparts.com.pl/pl/p/5HP19-Panewk... http://midparts.com.pl/pl/p/5HP19-Pompa-... może ktoś przerabiał ten temat i ma jakieś doświadczenie w tym temacie...
Taki dźwięk może powstać, gdy unieruchomiona na wale (zatarta) panewka obraca się w gnieździe.
Witam. Kolego możesz mieć zatarte mechanizmy bądź silniczki. Albo jedno i drugie. Skoro dochodzi 12V to przełączniki sa w porządku. Miałem u siebie w fordzie taki sam przypadek, ale tylko z jedną szybą. Winny okazał się silniczek, zatarta panewka. Rozebrałem, nasmarowałem i działa. Może być też uszkodzona plastikowa prowadnica, ta która ślizga się po...
Podkreślam, jeśli masz taki zawór upustowy to tak. Wkręcasz zaślepkę, a zawór do woreczka z wtyczką mocujesz trytką:). Proces sterowania tymi zaworami jednym i drugim jest dość skomplikowany. Inżynierowie w MB stosując w silniku OM651 ale i nie tylko, zawory upustowe przy pompie obniżające ciśnienie w układzie i sterowania szyną spryskiwaczy, chcieli...
Ale co smarowałeś? Bo wałka po którym chodzi karetka nie smaruje się. Wyczyść go, wyczyść panewki karetki, sprawdź czy rolka dociskowa nie jest jeszcze przypadkiem plastikowa. Czy bez taśmy też tak chodzi? Uszkodzony może być też napęd taśmy, jak i zatarte łożysko silnika.
No właśnie niekoniecznie bo w takich starych "gruzach" łatwiej naciągnąć na jakieś zatarcie panewki łożyska wału... Naciągać łatwiej ale ewentualny zysk naciągacza niewielki. Zawodowiec nie gra o niską stawkę a drobnych cwaniaczków nie stać na dobrego adwokata i założenie sprawy. Zazwyczaj odpuszczają gdy na żądanie obniżenia ceny lub przyjęcia auta...
Witam oddałem zmywarkę do serwisu w którym powiedzieli mi, że do wymiany jest pompa zintegrowana razem z grzałką Zatarły się panewki na osiach pompy a ze producent nie przewiduje naprawy pomp tylko wymianę taż że nie ma do niej żadnego zestawu naprawczego.
Już mam silnik w małych kawałkach. Diagnoza - zatarte + obrócone panewki korbowodowe na 2-3-4 cylindrze. Dodatkowo tłoki uderzały w głowicę.... są ślady na tłokach- więc nie wiem czy zawory są ok. Są ślady,ze 2-3 tłok uderzał w głowicę więc podejrzewam i potwierdzam możliwość ich spotkania z głowicą. Szkoda kasy na ponowny remont - tzn. szlif korb na...
Z tym silnikiem był trochę inny problem, wcześniej pękła tuleja w dolnej części i woda dostała sie do oleju. Po wymianie tuleji i oleju to przy zimnym silniku ciśnienie było dobre a jak sie zagrzał to spadało. Ale tak sie jeździło aż zatarło panewki, dobrze że nie uszkodziło wału, tak że jak wymieniłem panewki ciśnienie jest bardzo dobre na wolnych...
Witam,czyli teorie o przymarznietym wale odrzucacie-powinien moim zdaniem olej masłowaty.Ja też stawiam na zatarty silnik(panewki-tłoki).Jak były te pierwsze duże mrozy to sie stało.Brak możliwosci uruchomienia od tamtej pory samochód nie próbowane odpalanie.A z tym rozrusznikiem jak stał na kanale zawsze było cieplej niż na dworzu i byc może zawsze...
No bo nie ma wówczas regulacji i dostaje (prawie) pełne 12V zasilania. Możesz spróbować, otworzyć delikatnie ten dekielek z tyłu, tak żeby nie uszkodzić płytki drukowanej i dostać się do stabilizatora, ale nie wróżę sukcesu. Raczej jest mechaniczny problem (zużyte panewki lub komutator silniczka). Natomiast pytanie, czy na pewno w czasie normalnej pracy...
Skoro ten bezpiecznik zasila alternator i rozrusznik to coś ma zwarcie. Osobiście stawiam na to że rozrusznik nie ma siły przekręcić zatartego silnika. Bardzo typowa usterka, czyli panewki wału.
gdyby był lany olej do skutera/ motocykla prawdopodobnie byś nabijał kilometry na tym zestawie nadal....możliwe że zatarły sie panewki i korbowód,oględziny wystarczą,luz na zaworach odpowiedni???
Oczywiście że się zatrze pierwsza panewka od strony koła pasowego .Można to opóżnić dając mały naciąg paska albo montujac sprężakę w jednej osi z silnikiem i napedzając ją poprzez sztywne połączenie albo złącze elastyczne jak w hydroforze.
No zatarta panewka.
Zatarta panewka i wał zabrany.
Zatarta panewka.
A co tam powoduje takie opory. Odświeżam bo u mnie pompa idzie z rozrządu. Zamontowałem taką co ciężko chodzi i zatarła się panewka koła pośredniego (przez to koło idzie napęd). Teraz nie wiem czy montować ją czy szukać innej.
Ciśnienie czego, oleju czy sprężania? Opiłki mogły właśnie być z zatartej turbiny bądź z panewki. Dodano po 4 Od strony rozrządu jest pierwszy Nie w tym silniku. Rzeczywiście w Renault musi być zawsze coś dziwnego, chociaż u mnie w Megane najpardziej wywalona była panewka od strony sprzęgła.
Jest sztywne , helmud7543 - Czyli mogł sie zatrzeć ? , panewki sa dobre ?
Panowie zazwyczaj koniec szczotek to i koniec komutatora ,silnik położony poziomo powodował lekkie przesunięcie wirnika i kontakt bokiem szczotki. Jeżeli chodzi o panewki to to jest mocny silnik potrafi nawet z zatartą panewką obracać się w obudowie z dużymi obrotami ale to musi już sprawdzić kolega piszący post.P http://obrazki.elektroda.pl/6184847500_1...
W tym roku znów to samo tylko musiałem już kupić nowe kostki i kolejny rezystor. Po wymisnie cisza. Dalej nie działa. Na włączonym silniku gdy włączę nawiew czuć że silnik dostaje obciążenie, ale nic nie dmucha. Jak mogę sprawdzić na krótko czy to wina nowego rezystora czy może sam wentylator się spalił. Zdemontuj wycieraczki i podszybie ustaw nawiew...
Mój kolega przerabiał ten temat. Poczytaj : http://motoryzacyjnyblog.pl/porady/czy-1...
Założyłeś nie odpowiedni pasek pomijam ewentualne uszkodzenia z zatartymi panewkami lub łożyskami w zależności co zastosował producent.
Jest dokładnie odwrotnie. Końcówka 1.9 TDI to najgorsze silniki VW, jakością, albo raczej jej brakiem biją na głowę nawet 2.0 TDI. Jeden i drugi silnik należy omijać szerokim łukiem. Święta prawda, ja miałem służbowego Caddy z silnikiem 1.9 TDi 105 km już nowszym bo BLS z 2008, 172 kkm zaczęlo coś stukać w silniku przejchałem jeszcze ok 4km. Diagnoza...
Wałek grzejny masz do wymiany i termistor jeśli widać aluminium. rolka grzejna - AE010061 termistor - AW100088 beben - pcu type 1515 Gdybyś chciał robić to na tip-top to jeszcze odrywacze,panewki wałka dociskowego,wałek dociskowy jednak przy tym przebiegu nie widzę takiej potrzeby. Po wymianie pcu jest przeznaczone na 45k ,piec na 90k W regenerację...
Pewnie brzęczy pompa, jak wcześniej napisano może być zablokowana, ale również może być uszkodzona. (Zatarcie panewek.)
Wałek "chodzi" w panewkach ? Jak wygląda wałek? Jak panewki są ustalane - zabezpieczone przed obrotem? W zasadzie zatarta jest jedna obsada (mocno), ostatnia lekko. Spróbować zrobić "skrobankę" i dać nowe panewki? Mam takiego "pomysła". Co Koledzy na to? Nie znam tego silnika. Dlatego pytam i nie udzielam porad. (zwłaszcza szkodliwych).
Ja widzę cenę 336,27 zł za nową pompę. Ja bym się dla klienta nie podjął naprawy łożyskowania - czas na szukanie majstra i dorabianie odpowiednich tulejek z właściwego materiału, szlifowanie osi wirnika (czego nikt nie chce roić) oraz zbyt duże ryzyko, że mimo takiego nakładu pracy zmywarka wróci... Bez szlifu nowe tulejki kompletnie nic nie dadzą,...
tak jest to kod od wywoływaczki. Zatarta panewka. Często podmieniano wywoływaczki na inną i było ok. Ja zdjąłem zawleczke znajdującą się przy dużej zębatce, wyjąłem zaślepkę . kilka razy spryskałem WD i śmiga.
Witam po dłuższej przerwie. Diagnoza postawiona dopiero teraz bo czasu niestety brak. Zatarta na dwóch panewkach. Góra rozebrana również i niby jest wszystko dobrze. Mam pytanie czy ten wał można szlifować? Wał i panewki nominał (tak mówił inny mechanik który robił wcześniej górę) jak do tego się zabrać? Zmieniać wszystkie panewki czy tylko na tych...
Spotkałem się z sytuacją gdzie dźwig był zamontowany w silosie gdzie przy dużym zapyleniu zatarły się panewki :/ Konserwacja nic nie dała :D dźwig w ogóle jeździł elegancko ale tylko do pewnego piętra po czym stawał i buczał. Wyczyściliśmy panewki i zmieniliśmy olej i pikabello nic się nie dzieje, bynajmniej mi nic nie wiadomo.
Ta dyskusja to klasyczny przypadek braku znajomości terminologii stosowanej w technice VCR. Powoduje to w skrajnym przypadku brak zrozumienia o jakie elementy mechanizmu chodzi. Używane nazwy są najczęściej "tworem własnym": rolka główna napędu, rolka dowijania :?: Z treści opisu usterki jednoznacznie wynika, że chodzi o napęd CAPSTAN, a konkretnie...
Witam. Problem z Peugeot Boxer 2,2 TDCI 2009 r. Stukanie w silniku, wydaje mi się, że góra. Rok temu miał generalny remont, bo zakupiłem go z zatartą panewką. Cały dół był robiony, szlif i td. Nowy łańcuch też był. Teraz to stukanie jest bardziej po lewej stronie, patrząc na silnik. Wtryski zostały stare. Co to może być? Dołączę film. Dodam jeszcze,...
który to element https://obrazki.elektroda.pl/4466860500_...
Kolego doprowadź zdjęcia do ładu albo kosz. Pozatym jest prawdopodobne że z powodu małego ciśnienia oleju zatarłeś panewki dolne lub górne.
Sprawdzał mechanik ośkę dźwigni sprzęgła, może być zatarta(zardzewiała) w panewkach. Na to mi wygląda, że trzyma na dźwigni. Powinien rozebrać, wyczyścić i nasmarować panewki. To podstawa przy okazji wymiany sprzęgła, trzeba zrobić nawet gdy wydaje się, że dźwignia chodzi dobrze.
No właśnie problem w tym że nie ubywa. A mleko bierze się z wody tak mi się przynajmniej wydaje bo znajomemu też w golfie III z tym że on ma 1,8 bez LPG zamarzł mu smok i zatarł panewkę na wale
Rozmrożenie nie uratuje zatartych panewek, puścić puszczą ale uruchomienie tego silnika teraz spowoduje uszkodzenie wału który w tej chwili pewnie jest jest nienaruszony i wystarczyło by z niego usunąć resztki panewek i spolerować.
Masz panie zatartą trzecia panewkę, był taki przypadek.
A wymienili wałek w ogóle? Pierwsze przy braku oleju zaciera się na panewkach wałka. Pytanie jak wyglądają panewki wałka oraz sam wałek. Jak dla mnie albo wałek i szklanki z ryżlolitu (totalnie nie utwardzone). Albo założony stary wałek po polerce (ze zjechaną warstwą utwardzoną).
Kolego, przy braku ciśnienia zatrze panewki wału korbowego a nie złożenie tłok-gładź. Nie będę ci tłumaczyl czemu, bo widze, że na silnikach znasz się jak wilk na gwiazdach.
Dzień dobry, Czy dysponuje ktoś z forumowiczów wiedzą n.t. ewentualnego zamiennika korbowodu do sprężarki z tematu? Na chwilę obecną do wykonania mam szlif wału na sekcji wysokiego ciśnienia w wymianę korbowodu (zatarta panewka i czop wału korbowego) więc na wymiar średnicy stopy korbowodu mam jeszcze wpływ. Oryginalny korbowód ma następujące wymiary:...
Ja bym się skłaniał bardziej na mechaniczną część silnika -utarte wałki -luźny łańcuch. Tą co mam wymieniałem słupek zatarte oba wałki na panewkach. Dodano po 25 A jaki masz przebieg ?
jak chcesz koniecznie zrobić sprężarkę to rozejrzyj się za innym kompresorem - ten jak pisali koledzy nie nadaje się MUSI BYC CISNIENIE ! kiedys mialem taki kompresor i zamontowalem pompe olejowa od junaka ale i tak po roku sie zatarły panewki -widać spore musi byc cisnienie oleju wtlaczanego w wał na allegro niedawno widzialem kompresorek od stara...
I gdzie dać tą oliwę? Bo nie rozumiem. Na panewki koła zamachowego, oś silnika. Nie wiem co jest zatarte, musisz to sam sprawdzić.
Nie bardzo wiem, jak Ci w takim razie pomóc. Gdybyś sama ten silnik naprawiała, to można by uzyskać jakieś informacje z pierwszej ręki i coś doradzić. A tak można tylko współczuć i polecić zmianę mechanika. Jeśli te wymienione panewki faktycznie były zatarte, a teraz znów klepie wariator, to prawdopodobnie jest problem z ciśnieniem oleju i od tego trzeba...
dziwny ten twoj mechanik bo jesli to panewka to nie pomoze nawet delikatna jazda tam panują takie siły że zatarty będzie jak nic. A jaki to problem zwalic miskę i oblukac panewki pomieżyć czopy.
Witam. Podoba mi się twój pomysł Zbyszku, tym bardziej że tej nocy spaliłem silnik napędzający samochodową pompę wspomagania napełniającą zbiorniczek palnika. Silnik od pralki "frani" pracował dosłownie dwie sekundy aby uzupełnić poziom oleju. Jak się zatarł na panewkach, zrobił stop i już po nim. Teraz myślę o zmianie silnika lub może coś z Twojego...
Cylinder ma rysę, widać to na drugim zdjęciu. Korbowód jest pewnie zatarty w panewce.
Załóż mu porządną pewną masę na silnik i oczywiście plusowy do rozrusznika nie jest zaśniedziały w miejscu zaprasowanej końcówki z oczkiem.Jak rozrusznik sprawny i aku ok musi zagadać.Wałek i panewki nie mają nic do rozruchu-chyba że zatarty na amem.
To nie zawory slychac tylko panewki. Silnik na zlom raczej.
Jeżeli robił wałek rozrządu i szklanki to nie nie robił przy wale głównym /panewkach . Zatarło silnik czyli na panewce korbowodowej i korbowód bokiem wyszedł. Silnik raczej do wymiany sam blok . a dalej co z innymi częściami . Słabe ciśnienie oleju i ...
Witam mam sprawę gdyż nie mam już sił ze swoim silnikiem chyba panewki mam zatarte i blok pęknięty, a nigdzie nie mogę znaleźć silnika 1.8 na gaźniku.W mojej okolicy mam na wtrysku w bdb stanie, tylko czy korektor ssący jak przełożę to już będzie na gaźniku i wszystko będzie działało - będzie silnik na gaźniku, czy mi się to nie uda? Co mi potrzebne...
u mnie po remoncie na zimnym przy 600 2atm na wysokich 5 po zmianie srubki mocujacej przewod do pompy bez dziorki na zimnym 5,5 stoi na wolnych na wysokich 6,5 na rozgrzanym na mini obrotach 3 a na wysokich 6 czy to dobrze jest czy nie bardzo dodam ze po pierwszym zlozeniu zatarta panewka za ciasny korbowod zrobiona polerka i korby
Ja nie pisałem o warunkach pracy ale o czasie. A co powiesz o warunkach w maszynach budowlanych? A różnica jest taka, że maszyna budowlana może pracować ponad 2000 godzin w roku a kombajn może 200. Ponadto jeśli chłodzenie sprawne i olej w normie to silnik jest przystosowany do takich warunków. Takie silniki pracują także w tropiku i to bez żadnej ulgowej...
nie, bo przy 1,5 tys obr pompa oleju nie daje takiego ciśnienia jak powinna i mozesz zatrzeć panewki. Jeśli już chcesz jeździć na 1,5 tyś to jeździj bez przyspieszannia, jak chcesz przyspieszac to przynajmniej te 2 tys obr musi być, teraz zaoszczędzisz np 0,5-1 litra na 100km to jest 4 zł a czasem niewarto przedkłądac tyle nad np. robote wału
Rozbierz ten cholerny CAPSTAN i zobacz w jakim stanie są panewki. O ile sobie przypominam to jest tam łożysko kulkowe, może bruździć, wtedy trzeba wymienić na panewkę(żółta 3,5x9x4). Jeżeli górna jest zatarta to należy oś oszlifować(na błysk) a panewkę wymyć benzyną apteczną i nasycić olejem do capstanów.
Zamykam temat - uszkodzony był silnik krokowy napedu czytnika (zatarty w panewce rotora).Klient zrezygnował z naprawy.
Chcesz oddać niedźwiedzią przysługę silnikowi?. Ponieważ kolega sobie chce podyskutować- dlaczego robić silnik który jest trochę lepiej dotarty i ma przed sobą jakieś 600 tyś kilometrów. No ale jak nie było oleju i kolega go zatarł to jak najbardziej wymienić panewki chociaż wyjdzie taniej cały silnik. Nie jest i raczej nie był zatarty, chciałem przy...
mój DW8 też jeździ niestety na 10w40... ale to dla tego, że po prostu nie stać mnie na 5w30 do moich wszystkich aut (a jest ich łącznie coś koło 6-7) dla tego leję tam wszędzie 10w40 :( ale przynajmniej Mobila a nie jakiś syf Kosiarka ma 5w30, bo miałem go ze 3l więc do kosiarki wystarczy na długo, a do żadnego samochodu nie starczy na 1 raz Każdy nie...
Witam, Np przykładowa aukcje z allegro na alledrogo nie kupuje się łożysk 😂 To po pierwsze. Po drugie - łożysko wahliwe nie ma wchodzić ciasno na wałek, tylko lekko pobijasz dookoła i samo ma wchodzić. Po to są te wkręty na imbus, które nie tylko ustalają położenie łożyska na wałku, ale zapobiegają jego przesuwaniu się. Po trzecie - luz wahliwy po to...
Uwaga konstrukcyjna- u kolegi potrzeba przekładni pasowej. Koła pasowego nie daje się bezpośrednio na wale bo się zatrze ostatnią panewkę. Dotyczy to każdego silnika. Dodano po 6 Co do postu kolegi (at)paweł#G Moc prądnicy podawana jest w kW a silnika w kM i każdy się dziwi że taka duża moc potrzebna do agregatu.
zatarte oznaczenia zatarte zawiasy zatarte końcówki
volvo silnika aceton nitro makro otwiera lokalizacje
pralka indesit automatyka crawford
Regulacja głośności jednym potencjometrem w audio Wymiana łożyska w pralce Electrolux EWF167320W - krok po kroku