sprawdziłeś czy aby uszczelka pod głowicą jest taka sama jak poorzednia? nie pamiętam jak w tym silniku ale kiedyś udało mi się założyć odwrotnie i kanał olejowy zatkałem, całe szczęście że nie zdążyłem wyjechać autem tylko na wolnych obrotach ścieło klin na kole rozrządu.
Popychacze na nowe to nie wygladają - w silnikach PD przy naprawie vw od dobrych kilku lat zaleca montaż wzmacnianych popychaczy (zastąpiiły wcześniejszy model który już nie jest dostępny ) np INA 420020910 - dla odróżnienia że są utwardzane mają czarny kolor - twoje są srebrne i o ile od czoła jeszcze mógłbym przyjąć że się tak wytarły to boki i środek?...
Zatarty wałek rozrządu
Należy sprawdzić czy nie jest zatarty wałek rozrządu. Od tego należy zacząć, bo to dużo wyjaśni. Dodatkowo zdjecia przełomu śruby o ile jest i jej resztki w wale korbowym.
Przyczyną stanu rzeczy okazał się zatarty wałek rozrządu w jednym z gniazd w głowicy. Stanął na amen i pasek zrzuciło całkowicie z kół zębatych. Pasek rozrządu zerwany nie był. Oczywiście pogięte zawory, prowadnice głowica na złom z uwagi na mocno zatarte gniazda mocowań wałka rozrządu.
Całkiem nie dawno też się zgodziłem wymienić pasek późną porą, ale nic z tego nie wyszło bo się okazało że to przez zatarty wałek rozrządu go zerwało. :) co drugą wymianę paska zmienia się koła zębate Wystarczy samo dolne.
Ścięło klin kółka na wałku rozrządu. Kupiłem nowe kółko, ale jeszcze trzeba przejrzeć silnik, bo nadal nie ma kompresji.. Zatarta vacumpompa zablokowała wałek rozrządu, ścięło klin na kółku, rozrząd się przestawił i połamało dźwigienki zaworowe. Nie wiem co jeszcze jest nie tak. bo zawory wyglądały na OK
Masz albo zatarty rozrusznik albo wytarty wałek rozrządu... objawy pasują idealnie (rozrusznik "nie ma siły" kręcić/ma duży opór na ciepłym silniku).
Jak nie może zakręcić silnikiem po rozgrzaniu to: - zatarty rozrusznik, - zatarty alternator, - skrajnie zużyty wałek rozrządu. Jedyny czujnik lub usterka elektryczna która może dawać taki efekt to uszkodzony czujnik położenia wału ale to mało prawdopodobne.
Wałek rozrządu się kręci? Może zatarty.
Miałem takie przypadki zatarty wałek i zawsze ten drugi lub urwane koło rozrządu a wada smarowanie które się rozchodzi właśnie w głowicy na pierwszej stopie mocowania wałka się zatyka na ten drugi wałek.
Witam. Taka sytuacja: w czasie jazdy samochodem pękł mi pasek rozrządu przez zatartą rolke. Dobrałem się do rozrządu. Wałek rozrządu stoi nie można nim ruszyć ani w jedną ani w drugą. Tak samo wał korbowy . Potrzebuję opinii czy jak te dwa wałki stoją to jest w ogóle sens rozbierać silnik i próbować go naprawiać czy kupować drugi silnik? Volvo v40 1.9...
Zdejmuj pokrywę i zobacz czy wałek rozrządu nie zatarty. na tym na wale tam jest taki ala klinik minimalny luz i tak będzie Mylisz silniki, TDI ma "ścięcie" zamiast klina. W TD się tylko ciągle kółka i wał uszkadzają.
Witam Zatarł się wałek rozrządu ssący na panewce. Wałek się zblokował. Pękł pasek rozrządu. Panewka na której się zablokowł była całkiem sucha. Trzy pozostałe panewki również prawie suche. Tak jakby cały wałek nie dostawał oleju. Drugi wałek - smarowanie bez problemu. Tak logicznie rzecz biorąc nie ma możliwości by ten wałek był smarowany. Jest otwarty...
Mógł być luźny i przeskoczył. Mógł się zatrzeć wałek rozrządu. Mógł być stary miał słabe zęby. Efekt jest taki że masz pogięte zawory. Czyli remont głowicy albo inna sprawna. Przy okazji wymiana uszczelki pod głowicą.
Z tej sprężarki silnik wyciąga się łatwo i prosto. To jest silnik F3M1011F jeśli nie będzie potrzeby to nie będę go wyciągał wymontowałem tylko chłodnicę olejową . Po zdjęciu plastykowych osłon okazało się że jest urwany pasek :( http://obrazki.elektroda.pl/7289703500_1... Ze wstępnego rozpoznania jedna laska popychacza zaworów zgięta...
Jeżeli kontrolka zapala się po 2000 obr. to sprawdź ciśnienie na czujniku wysokiego ciśnienia bo znowu zatrzesz wałek rozrządu- silnik ma być gorący.
Żaden z tych błędow nie wskazuje jednoznacznie na przyczynę : 1354-brak synchronizacji sygnału obr.wału korbowego z wałkiem rozrządu często rejestrowany jest po długo trwałej probie rozruchu 1622-może oznaczać zablokowany zawor stop albo zatarty zawor bezpieczeństwa na zasilaniu pompy wysokiego ciśnienia Reasumując zanim zaczniesz wymieniać czujniki,sprawdzać...
Problem wygląda tak: Padła turbina, okazało się że nie ma smarowania, mechanik wyremontował silnik, zmienił pompę na nową sprawdził drożność kanału olejowego, niby wszystko ok a olej na turbinę ledwo się sączy - to za mało na turbo. Wałek rozrządu nie jest zatarty, na wałku jest smarowanie. Co może być przyczyną ?
Spróbować możesz(otworzyć go) zobaczyć te panewki - według mnie musisz sprawdzić wałek rozrządu czy nie jest fioletowy, turbo i koło zamachowe ze sprzeglem. Silnik stoi dlatego rozrusznik nie ma siły go poruszyć.
Witam. Zatarty silnik. Zdemontować pokrywę zaworów i zobaczyć w jakim stanie jest wałek rozrządu. Wymontować misę olejową po wcześniejszym spuszczeniu oleju i sprawdzić stan sita pompy olejowej.
Wiem, że to jest awaryjny silnik, jeżdżę nią 3 lata, zrobiłem 70 tyś km jak dotąd nie sprawiała większych kłopotów. Oczywiście dbałem jak należy, wymiana podkładek pod wtryskami co 20 tyś km, wymiana oleju co 10 tyś km, sprawdzanie smoku w misce olejowej, wszystko gra, ciśnienie oleju 3.5 bara, kompresja ok. stukanie jest metaliczne jakby zawory stukały...
Ale co kolega dziwnego tu widzi ? Poza tym że wałek jest już skończony [zatarty!?] to udziwnień nie widać. Jego skończenie również nie jest niczym dziwnym ;0 Poniekąd silnik pracuje normalnie - jeszcze. Za chwilę będzie po zaworach i Pan Bóg raczy wiedzieć czy nie czymś jeszcze... Zużycie wygląda jakby było spowodowane złym dobraniem oleju albo jego...
Wie pan o co mi chodzi, z tego auta Mercedesa nie zrobi. Sąsiad miał Golfa 4 kupił od gościa, który jeździł na mineralnym, chciał zrobić silnikowi dobrze i wlał syntetyka, nowy olej zaczął płukać silnik i zatkało kanał olejowy idący do głowicy, zatarło wałek rozrządu. Wolę pozostać przy 15w40 i nie robić jednak płukanki. Cerateca już zakupiłem i zastanawiam...
Dziękuje za odpowiedzi Jeżeli chodzi o sprawdzenie ciśnienia oleju to może być problem , zatarł się wałek rozrządu i ścieło klinek i śrubę od koła pasowego wałka rozrządu . Proszę opisać w jaki sposób zdjąć wałek i sprawdzić kanały smarownicze . Z góry dziękuje za pomoc pozdrawiam
Postaram się bardziej przystępnie. Jak zauważył poprzednik olej do sprawdzenia (poziom , ciśnienie, dobór) Co do samej usterki to takie objawy daje uszkodzony zawór zmieniający fazy rozrządu (zatarty) jednak zwykle widać to dość dobrze na diagnostyce, właśnie przez obserwację synchronizacji wał/wałek. sterowanie odbywa się za pośrednictwem oleju stąd...
Prawdopodobnie masz zatarte panewki wałka rozrządu .Zdejmij boczne dekle ,rolki popychaczy i kręcąc za koło zamachowe zobacz czy panewki nie obracają się z wałkiem.
ok w małej Zastawce to digiplex wygląda dziwnie, ale w Pandzie to już nic nietypowego :) ślady po zaworach ssących są na tłokach widać że świeże, można by w sumie dremelkiem podfrezować tłoki w tych miejscach albo wyfrezować głębiej gniazda zaworowe żeby zawory ssące się głębiej chowały. Głowica pewnie przez tyle lat była już ze 20 razy planowana i...
Zapaliła się kontrolka ładowania. Sprawdziłem od strony elektrycznej i wszystko było ok. Wymontowałem dziada, sprawdziłem poza autem i wszystko było dobrze poza zatartym wolnym kołem. Juz go miałem montować do auta i okazało sie że napęd alternatora bez zadnego problemu mogę obracać ręką. Teraz moje pytanie jest takie. Czy wałek napędzający alternator...
Już pytałem na szrotach i generalnie to nie sprzedają poszczególnych części silnikowych. Historia jest taka że kupiłem a-klasę z łańcuchem do wymiany. Po odkręceniu pokrywy odkryłem że wałek rozrządu jest zmasakrowany bo ktoś przykręcił jedną z panewek tego wałka na odwrót. 2 miesiące szukałem po ogłoszeniach aż udało mi się kupić właśnie ładną klawiaturę...
Ja z tak pięknie otwartym nowym tłumikiem spotkałem się tylko raz. Było to w poldku z zaworkiem do hamownia silnikiem w gaźniku. Stało się w czasie długiego hamowania silnikiem przy zjeździe z góry. Kłopotów z odpaleniem silnika po tym nie miałem. W drugim przypadku, silnik w trakcie jazdy strzelił w tłumik oraz zgasł i nie chciał odpalić. Stwierdziłem...
Temat długi jak rzeka .Rano zamarzł mi smok od pompy oleju zaświeciła się kontrolka oleju (i tu głupota nie miała końca)pojechałem dalej ze 3 km stojąc w korku silnik się zatrzymał (szczęście w nieszczęściu ,że nie jechałem tylko stałem) Miał problemy z zakręceniem rozrusznikiem aż przygasały kontrolki .Postałem z godzinkę czasem próbując go uruchomić...
Jak już boksujemy się, to dopowiem, moim polskim samochodom ufałem, bo je sam serwisowałem, więc znałem ich stan - to jedno, a drugie - to z reguły, gdy coś ma nawalić, to wcześniej jest to mniej lub bardziej dyskretnie sygnalizowane, wystarczy tylko na to zwracać uwagę i w porę reagować. Owszem zdarzyły mi się dwie takie niespodzianki w Polonezie,...
Witam. Problem z Peugeot Boxer 2,2 TDCI 2009 r. Stukanie w silniku, wydaje mi się, że góra. Rok temu miał generalny remont, bo zakupiłem go z zatartą panewką. Cały dół był robiony, szlif i td. Nowy łańcuch też był. Teraz to stukanie jest bardziej po lewej stronie, patrząc na silnik. Wtryski zostały stare. Co to może być? Dołączę film. Dodam jeszcze,...
Witam:) Mam problem z seatem leonem 1.6 16v 2000r. Auto kupiłem jakieś pół roku temu, wszystko było ok, wymieniłem rozrząd i olej. Przez jakieś 2 miesiące po wymianie sprawował się bez zarzutu. Jednak podczas ostatnich mrozów ( nie jest garażowany) odpaliłem go rano i za bramą mi zgasł. Okazało się, że zatarł się wałek rozrządu, bo prawdopodobnie nie...
Wałek "chodzi" w panewkach ? Jak wygląda wałek? Jak panewki są ustalane - zabezpieczone przed obrotem? W zasadzie zatarta jest jedna obsada (mocno), ostatnia lekko. Spróbować zrobić "skrobankę" i dać nowe panewki? Mam takiego "pomysła". Co Koledzy na to? Nie znam tego silnika. Dlatego pytam i nie udzielam porad. (zwłaszcza szkodliwych).
ale to przecież słychać czy silnik pracuje z ciśnieniem oleju czy bez... bez ciśnienia oleju to silnik jak traktor chodzi kupuj dół albo jakikolwiek silnik Fire, one są o tyle fajne że wszystko pasuje, nawet od gaźnikowego Uno 1.0 bo niedawno taką kanapkę złożyliśmy z kolegą właśnie w Pandzie 2 i wszystko pasowało (dół uno 1.0 głowica panda 1.1) PS:...
Przeczytałem z ciekawości wszystko od początku i albo żyłem w innej Polsce, albo miałem taki fart, że nie miałem problemów z moimi samochodami. Miałem PF126 z 74 i 78 roku, miałem FSO1500 z 86 roku oraz Poloneza 90 roku. Jedynie w Polonezie po 1500 km był wymieniany wałek rozrządu na gwarancji. - W pierwszym PF126 wymieniłem obydwie zwrotnice, bo miały...
Nie nie nie...! Nic z tych rzeczy ! Ponieważ miałem kiedyś taki przypadek gdzie załatwiłem nową głowicę właśnie przez odwrotne założenie uszczelki, to mam już z tyłu głowy i zawsze kilka razy sprawdzam. Poza tym nie wiem czemu ale w tym 1,2 nie dało się tej uszczelki odwrotnie założyć. Uszczelka siedziała prawidłowo zatem jedyne co mi przychodzi do...
W serwisie powiedzieli mi że jest kolizyjny. Zatarł się wałek rozrządu i nie jest to ani winą rozrządu, który wymieniony był przed sprzedażą, ani mojego zaniedbania, bo po kupnie tzw. pakiet startowy włożyłem, płyny filtry plus hamulce tył z dalszymi perspektywami doprowadzenia auta niemal do ideału. Oskarżanie mnie o zaniedbanie wymiany niema tu uzasadnienia...
To zmień instalację gazową na taką co błędy kasuje. W rozsądnej cenie NIE MA. Stag gen 6 kasuje , ale EOBD po linni K ,L i po CAN. Nie po amerykańskim i fordowskim ISO1860PWM. Zresztą wcześniej napisałem, że na razie nie mam weny ani siły na kolejną permanentną zmianę instalacji z wiązkami. - albo fizycznie odciąć kontrolkę, Nie o to idzie, czasem...
Bez oleju możesz zatrzeć wszystko. Czyli pierścienie na tłokach, wałek rozrządu, pompa oleju, turbina, popychacze. A nie zaobserwowałeś aby temperatura znacznie przekraczała 90*C bo ten silnik taką przeważeni utrzymuje
Jestem po wymianei pompy wys ciś na inna bo tamta okazała się być zatarta. ALe to nei pomogło. Mam jeszcze parę pytań. Co steruje ciśnieniem na przelew na wejściu do pompy. Wychodzi na to że cłe ciśnienie puszczane jest w przelew. Jest stanowczo za dużo. Czy nie zajmuje się tym regulator ciśnienai w pompie ? Założony nówka sztuka. I dlaczego synchronizacja...
Zanim założysz z powrotem głowicę wydłub z kanału olejowego zaworek jednokierunkowy z kulką, bo zrobił się z niego zaworek dwukierunkowy i dlatego wałek się zatarł
Przy składaniu zwróć uwagę na kolektor ssący od strony 1 cylindra. Nie robię tego sam, ale zaprzyjaźniony warsztat; właściciel dobry chłopina, ale straszny bałaganiarz. Ja mu miałem tylko spiąć elektrykę po wyciąganiu silnika. Była ściągana głowica (planowanie i docieranie zaworów) i wymieniał pierścienie zgarniające i simmering od strony zamachu....
Miałem podobną sytuację w seacie. Zatarł się wałek rozrządu.Zdejmij pokrywę zaworów i oglądnij wałek.
O jakim biciu piszesz, jak wałek aparatu płetwą wchodzi w nacięcie na wałku rozrządu?
Jeżeli robił wałek rozrządu i szklanki to nie nie robił przy wale głównym /panewkach . Zatarło silnik czyli na panewce korbowodowej i korbowód bokiem wyszedł. Silnik raczej do wymiany sam blok . a dalej co z innymi częściami . Słabe ciśnienie oleju i ...
Teoretycznie mógłby się zatkać kanał olejowy w głowicy i zacząć zacierać wałek rozrządu i szklanki, mógłby się zatrzeć zawór w prowadnicy, tłok w niego uderzył i rozwaliło popychacz. Piszę teoretycznie, dlatego, że nie spotkałem się z taką usterką w tych silnikach (w innych owszem), a uwierz, że przewija się ich sporo przez moje ręce Jeżeli możesz zrobić...
To cień, nie ma przesunięcia na klinie. Mnie zastanawiają te przedmuchy w cyklu ssania. W jaki sposób mógł się przestawić rozrząd? Popychacze i zawory jeśli by się pokrzywiły wydaje mi się że zatarły by się a działają (widzę to po odkręceniu odmy) Wałek rozrządu jest na kole zębatym, gdyby połamały by się zęby raczej by się nie kręcił. Znalazłem zdjęcie...
Witam kolegów, Staram się pomóc członkowi rodziny któremu padł samochód. Dokładnie wypaliło upg, pech chciał że pospiesznie składając założyłem odwrotnie upg w wyniku czego nie było smarowania i zatarły się wałki rozrządu. Kupilem pokrywę głowicy z walkami opisana kilkoma modelami, w tym moim, Dopiero przy montażu zauważyłem że brak miejsca na czujnik...
Wałek jak się nie zatrze czy nie wleci nad wymiar w blok to jest nie do zdarcia.
Silnik rozebrany przez firme rege, przy rozbiórce pompa olejowa była CZARNA w oleju, jak to możliwe? Nowy olej nie ma takiego koloru, a pompa olejowa była w srodku dosłownie cała czarna, wszystkie podzespoły były normalne tylko pompa cała czarna w jakimś starym oleju, wg firmy rege mechanik musiał założyć nieumytą stara chłodniczke oleju bo to z niej...
Przy braku smarowania wałek rozrządu stanie jako ostatni bo kręci się dwa razy wolniej od wału korbowego i przenosi w porównaniu do niego marne obciążenia. .
tylko jesli zatarł by się jeden albo drugi wałek to teoretycznie jak zagrzał dobrze silnik i popracował troche mogło chwycic którys wałek i rozrząd przeskoczył i sie zawory spotkały z tłokami a jak temperatura mu spadła auto juz nie chcialo zapalic bo zawory mial pokrzywione
Panowie odgrzeje temat ale czy przyczyną takiego stanu rzeczy nie może być zużyty wałek rozrządu, bo z tego co pamiętam wałek i wał mają wspólne kanały smarowania w bloku , i tak jeśli wałek zużyty to nie ma ciśnienia na czopach wału bo całe ucieka na wałku rozrządu. Czy może źle kombinuję?
dokładnie! jak mechanik twierdzi ,że wałek pompy sie zatarł bo co jakis czas stawia opór to znaczy ,że pompe widzi pierwszy raz! więc jak wierzyć ,że sprawdził rozrząd. Może też diesla vw widzi pierwszy raz!
No właśnie tego się obawiam.... Moim zdaniem jak aparat się zatarł to ta zębatka dostała w doopę strasznie. Gorzej jeśli wytarł się ślimak na wałku rozrządu. Tego nie przeskoczę bo takiego wałka nie dostanę nigdzie... Ten silnik jest lewoobrotowy i wałek jest lustrem wałka ze zwykłego 900cc...
Śmiem twierdzić że w tym przypadku prapszyczyna było zatrzymanie się jednego wałka rozrządu. Widziałem parę razy w tych motorach. Niezakoniecznie, wałek ot tak sobie nie staje, musi się zatrzeć w łożysku. Prędzej źle napięty, albo pasek do d..., tudzież pompa wody się przytarła.
Jeżeli silnik chodził i zapaliła się kontrolka oleju to już świadczy raczej o awarii pompy oleju (może tylko smok zatkał się jakimś większym farfoclem) lub sporym luzie na którejś/którychś panewkach ewentualnie wtrysk się zawiesił/zawieszał i masz paliwo w oleju. stąd mocno rozrzedzony olej ,ale raczej ciśnienie oleju było biskie zeru i zatarło pewnie...
Witam. Podepnę się pod temat. Moim strapieniem jest Audi A3 lecz z takowym silnikiem"BLS" i DPF. Problem tak na prawdę pojawił się po przekroczeniu magicznych 200k km, posypał się wałek rozrządu i szklanki. Został założony wałek FEBI, czarne szklanki Ina i oczywiście nowe panewki. Po jakimś czasie odezwała sie turbina która zatarła się opiłkami. Jak...
Kod usterek: MID 128 - PSID96 - FMI1 Informacje ogólne o kodzie usterki: MID128 A14 - Komputer zarządzający pracą silnika PSID96 Czujnik wysokiego ciśnienia paliwa FMI-1 Dane istniejące, lecz poniżej zakresu normalnego działania Urządzenie(a) objęte kontrolą: A14 Moduł elektroniczny sterowania pracą silnika B139 Czujnik wysokiego ciśnienia paliwa B51...
Autoas - było zlecone wymiana rozrządu, później wymiana wałka rozrządu bo mechanik stwierdził zatarcie krzywek( nie wiem co było powodem). Była przy tym tylko ciotka. Czy naprawdę była dokonana wymiana ,nie wiadomo. Ciotka widziała tylko stary wałek. Nie byłem u tego mechanika więc napisałem "podobno" Ociz - zgadzam się z Tobą , ale przecież na łbach...
Wzdłużny i poprzeczny blok jest ten sam. Ostatnio z takiego cglc montowałem wał do cfca w T5 i po założeniu napędu pompy na pasek wszystko pasowało. Układ olejowy i jego elementy są takie same w obu typach silnika, różnice są w osprzęcie. Problemy z ciśnieniem oleju mogą mieć wiele źródeł zaczynając od dołu martwa pompę, przetarte walki wyważające,...
Witam! Samochód Opel Omega 2.0 na jednym wałku (GAZ i BENZYNA). Gość zatarł silnik, kupiliśmy silnik od vectry i zrobiliśmy przekładkę, z vectry został blok, wał i głowica (+zawory i wałek) reszta od omegi w tym rozrząd. Silnik odpalił, lecz nie pali na jeden cylinder (na pierwszy), benzyna jest na wtrysku, a gaz drugiej generacji (mixer przed kolektorem...
silnik 1,4 8V a tym bardziej 16V (nie napisałeś jaki masz) jest kolizyjny a, jeśli jak twierdzisz, dało się obracać wałkiem to zapewne zszedł olej z hydraulicznych kasowników luzów zaworowych i dlatego zawory nie otwierały się do końca (nie wiem jak ci to inaczej wytłumaczyć) na jednym łożysku wałka rozrządu wystąpił naciek srebrnej mazi z bardzo delikatnymi...
Witam. Autko to Zafira 1.9 CDTI 2005r 120KM Zatarła się pompa wody i oczywiście pasek poszedł w drobny mak. Wymiana zaworów, ogólnie zrobienie głowicy, wszystkie elementy uszkodzone wymienione na nowe m.in pompa vaku, kolo walka rozrządu i czujnik położenia walka rozrządu, nie wymieniając tak oczywistych rzeczy jak wszystkie rolki i uszczelki. Autko...
Witam Samochód jak w temacie. Zatarła się pompa podciśnienia. Po odkręceniu uwalone noski miedzy pompą a wałkiem rozrządu. Po odpaleniu auta brak ciśnienia oleju z wałka. Przedmuchałem kompresorem otwór w wałku rozrządu i o dziwo coś puściło. Teraz olej leci na wolnych obrotach tak 100ml na pół minuty. Czy to wystarczy?? Czy tam ma być takie samo ciśnienie...
zatarty wałek wałek rozrządu ursus stukanie wałek rozrządu
kodowanie drzwi pacifica czujnik technics potencjometr balans
autocom delphi aktualizacja dekodera
Ładowanie Nokii 6310i, 6610i, 8910i przez USB bez oryginalnej ładowarki Beko FSE 1072 X - czerwona lampka, brak działania