sprawdziłeś czy aby uszczelka pod głowicą jest taka sama jak poorzednia? nie pamiętam jak w tym silniku ale kiedyś udało mi się założyć odwrotnie i kanał olejowy zatkałem, całe szczęście że nie zdążyłem wyjechać autem tylko na wolnych obrotach ścieło klin na kole rozrządu.
Popychacze na nowe to nie wygladają - w silnikach PD przy naprawie vw od dobrych kilku lat zaleca montaż wzmacnianych popychaczy (zastąpiiły wcześniejszy model który już nie jest dostępny ) np INA 420020910 - dla odróżnienia że są utwardzane mają czarny kolor - twoje są srebrne i o ile od czoła jeszcze mógłbym przyjąć że się tak wytarły to boki i środek?...
Skrzynie z silnikiem wywal,(będzie szybciej)Jak nie rozbierzesz to się nie dowiesz.Napęd alternatora idzie z koła zębatego.
Zatarty wałek rozrządu
Miałem takie przypadki zatarty wałek i zawsze ten drugi lub urwane koło rozrządu a wada smarowanie które się rozchodzi właśnie w głowicy na pierwszej stopie mocowania wałka się zatyka na ten drugi wałek.
Tak, masz zatarty wałek. Nie pamiętam dokładnie ale łożyska tam są chyba ślizgowe. Tak czy inaczej musisz całość rozebrać, wyczyścić i ocenić czy samo nasmarowanie wystarczy czy potrzebna wymiana. Przy rozbieraniu uważaj na te kulki żeby potem wiedzieć jak to poskładać. Obejrzyj zdjęcia z początku tematu.
a może masz zatarty wałek na karetce ? albo nie cofa ci sie blokada od głowicy ?
Należy sprawdzić czy nie jest zatarty wałek rozrządu. Od tego należy zacząć, bo to dużo wyjaśni. Dodatkowo zdjecia przełomu śruby o ile jest i jej resztki w wale korbowym.
popierwsze sprawdz weze dopływ i odpływ .po drugie czxy czasami nie zatarty wałek pompki i czy nie ma zadnych smieci na wirniku (śmieci tzn. sznurków obkreconych)bo i takie cuda sie zdarzają.po trzecie sprawdz droznosc całego odpływu>A z tymi amortyzatorami to sie ten ktos nie popisał.POZDRAWIAM
Witam.Miałem zatarty wałek w tylnej wycieratczce.Mechanizm rozebrałem przesmarowałem i po złożeniu pióro wycieraczki nie schodzi do punktu zerowego tylko zostaje się na szybie.Podejrzewam że przestawiłem mechanizm i nie wiem jaka jest pozycia wyjściowa.Poszę o pomoc.
Przyczyną stanu rzeczy okazał się zatarty wałek rozrządu w jednym z gniazd w głowicy. Stanął na amen i pasek zrzuciło całkowicie z kół zębatych. Pasek rozrządu zerwany nie był. Oczywiście pogięte zawory, prowadnice głowica na złom z uwagi na mocno zatarte gniazda mocowań wałka rozrządu.
1.Albo pobrudziłeś dekoder - mało prawdopodobne 2.Albo źle skręciłeś i teraz karetka opiera się za mocno o kartkę - penie to właśnie. 3.Albo masz zatarty wałek prowadzący karetkę - kilka kropel oleju do maszyn 4. Albo wiele innych :-)
Całkiem nie dawno też się zgodziłem wymienić pasek późną porą, ale nic z tego nie wyszło bo się okazało że to przez zatarty wałek rozrządu go zerwało. :) co drugą wymianę paska zmienia się koła zębate Wystarczy samo dolne.
Jak już boksujemy się, to dopowiem, moim polskim samochodom ufałem, bo je sam serwisowałem, więc znałem ich stan - to jedno, a drugie - to z reguły, gdy coś ma nawalić, to wcześniej jest to mniej lub bardziej dyskretnie sygnalizowane, wystarczy tylko na to zwracać uwagę i w porę reagować. Owszem zdarzyły mi się dwie takie niespodzianki w Polonezie,...
Filtr oleju tez sprawdz moze byc stary i blokuje przeplyw. Teraz jak się już ciśnienie świeciło i silnik tak pracował a potem rozrusznik nie ma siły kręcić to gwarantuję, że wałek zatarty a panewki poobracane.
dziękuje wszystkim za pomoc--problem usunięty. Usterka baaardzo prozaiczna choć usuniecie jej zajęło mi mnóstwo czasu i przemyśleń Montrres dzięki za podpowiedz -choć w tym czasie gdy dopisałeś odpowiedź --do sprawdzenia pozostał tylko piec. wymontowywałem poszczególne moduły drukarki i uruchamiałem drukowanie -- okazało się że po prostu silnik nie...
Masz najpewniej uwalony moduł tonera. Podejrzewam zatarte mieszadło lub wałek podający toner. Podmień na początek kasetę z tonerem. C.
Ja z tak pięknie otwartym nowym tłumikiem spotkałem się tylko raz. Było to w poldku z zaworkiem do hamownia silnikiem w gaźniku. Stało się w czasie długiego hamowania silnikiem przy zjeździe z góry. Kłopotów z odpaleniem silnika po tym nie miałem. W drugim przypadku, silnik w trakcie jazdy strzelił w tłumik oraz zgasł i nie chciał odpalić. Stwierdziłem...
Witam. Regenerację tego węzła proponuję zaczynać od zdjęcia wymiarów z uszkodzonej pokrywy. Technologicznie pokrywa jest bardziej prosta, posiada wewnątrz od zatarcia tylko rowki smarne. Przy demontażu pokrywy nie można uszkodzić wałka wewnętrznego. Zatarty wałek należy przeszlifować na taki wymiar, aby zminimalizować plamy po zatarciu. Następnie należy...
Bardzo interesująco się temat rozwinął :) Podsumowując: - w większości firm w dziale UR automatyk jest połączeniem elektryka, elektronika, mechanika i pokrewnych zawodów - znam to niestety z autopsji. - kierownik UR to najczęściej mechanik nie mający o programowaniu zielonego pojęcia ale uważający, (w wielkim uproszczeniu) że każdą usterkę najprościej...
Ok, rozumiem Cię, spoko. Decyzja na dziś zapadła taka że zamówiłem zestaw uszczelek i będę uszczelniał tą kupioną pompę. Ryzyk-fizyk głównie ze względu na to że nie mogę trafić na kolejną pompę z "moim" numerem. W ramach ćwiczeń zacząłem dziś demontować tą zatartą pompę, faktycznie wałek jest ukręcony i zatarta głowiczką. Nie mam pojęcia jak ją ruszyć...
Ale co kolega dziwnego tu widzi ? Poza tym że wałek jest już skończony [zatarty!?] to udziwnień nie widać. Jego skończenie również nie jest niczym dziwnym ;0 Poniekąd silnik pracuje normalnie - jeszcze. Za chwilę będzie po zaworach i Pan Bóg raczy wiedzieć czy nie czymś jeszcze... Zużycie wygląda jakby było spowodowane złym dobraniem oleju albo jego...
Masz albo zatarty rozrusznik albo wytarty wałek rozrządu... objawy pasują idealnie (rozrusznik "nie ma siły" kręcić/ma duży opór na ciepłym silniku).
Skoro wałek ucierpiał z braku oleju to pewnie panewki też. Generalnie silnik należało by rozebrać i obejrzeć i pomierzyć bo nie wierze że tylko wałek jest zatarty.
Ścięło klin kółka na wałku rozrządu. Kupiłem nowe kółko, ale jeszcze trzeba przejrzeć silnik, bo nadal nie ma kompresji.. Zatarta vacumpompa zablokowała wałek rozrządu, ścięło klin na kółku, rozrząd się przestawił i połamało dźwigienki zaworowe. Nie wiem co jeszcze jest nie tak. bo zawory wyglądały na OK
Czy tekst możesz zmazać ręką? czy przy wymianie teflonu wymieniono łożyska? jaki jest docisk(zatrzymaj kartkę w piecu zostaw na chwilę i sprawdź szerokość grzania) wyjmij wałek dociskowy(czerwony) zdejmij łożyska i sprawdź osie jak zatarte to do wymiany wałek czy była regulowana elektroda ładująca? Mało informacji
Może być zatarty ale nie musi wałek ppo zdjęciu koła obracał się paluszkiem,tu gdzie jestem wszystko mi chcieli wymienić łącznie z kompresorem Dodano po 2 A cena taka za usługę że mało z butów nie wyskoczyłem 😂🤣
Jak nie może zakręcić silnikiem po rozgrzaniu to: - zatarty rozrusznik, - zatarty alternator, - skrajnie zużyty wałek rozrządu. Jedyny czujnik lub usterka elektryczna która może dawać taki efekt to uszkodzony czujnik położenia wału ale to mało prawdopodobne.
Wałek się kręci?
Wałek rozrządu się kręci? Może zatarty.
Wałek kompletnie wytarty, brak smarowania - syf.... Ostatnio z astry wyjąłem 1,6 8V to tam aż wałek ukręciło, tak zatarty... Czego to wina??
Szukam wałka (patrz zdjęcia) do hamulca postojowego Renault Grand Scenic 2005 1.9 dci . Ważne - gwint nie może być zatarty
Pompki włożone, wszystko ustawione ale nie odpala.. nie daje rady przewalić. Wałek kręci się cholernie ciężko. Zatarta?
jezdze od 60 tys km na lotosie 10w40 w brawie 1,4 i zadnych problemow a podobno ten silnik wymaga bardzo dobvrego oleju zeby nie zatrzec walka
Witam i proszę o pomoc. Mam nadzieję że podpowiedzi i rady udzieli mi T5. A to krótki opis problemu. Samochód Mitsubishi Space Star 1.6 Familii kupiłem od kolegi z przebiegiem 270000km. Po przejechaniu około 300 km zaczęły się problemy z szybkościomierzem i licznikiem kilometrów które przestały jednocześnie działać. Podczas jazdy strzałka szybkościomierza...
Witam. Jak w tytule. Szukam sprawnej wywoływaczki do IR2018. W obecnej wałek magnetyczny zjechany przez zatarte łożysko, pęknięte rolki dystansowe. Na fakturę.
Gdybyś chciał to zamontować i jeździć to rozbiórka w drobny pył umyte do białej kości .Wymyte kanały smarujące ropownikiem i składamy wszystko na czysty olej silnikowy.Jeżeli wymyjesz panewki wałka ekstrakcyjną benzyną ona wysusza a nie złożysz na oliwkę to nim dojdzie tam ciśnienie oleju to wałek jest zatarty.
Witam Zatarł się wałek rozrządu ssący na panewce. Wałek się zblokował. Pękł pasek rozrządu. Panewka na której się zablokowł była całkiem sucha. Trzy pozostałe panewki również prawie suche. Tak jakby cały wałek nie dostawał oleju. Drugi wałek - smarowanie bez problemu. Tak logicznie rzecz biorąc nie ma możliwości by ten wałek był smarowany. Jest otwarty...
Zdejmuj pokrywę i zobacz czy wałek rozrządu nie zatarty. na tym na wale tam jest taki ala klinik minimalny luz i tak będzie Mylisz silniki, TDI ma "ścięcie" zamiast klina. W TD się tylko ciągle kółka i wał uszkadzają.
Witam ponownie, mam skuter Coliber Rhon (Koyot) kupiłem na zatartym sprzęgle i pasku 723,zmieniłem na nowe i normalny pasek 729 lecz sprzęgło trze talerzami o karter mimo że nie ma luzu na wałku,kupiłem drugie kąpletne bez rantu to samo jak by łożyska były za duże. Wjęc może są inne sprzęgła lub jak był zatarty ktoś tak wytarł ten wałek bo nie widaćwgłębień...
Wałek strugarki - pasek na napinacze od strony obudowy - wałek frezarki . Jak zauważył trojan12 nie jest to bezpieczne rozwiązanie , ponieważ pracują obydwa wałki na raz . No i łożyska na napinaczach najlepsze lata mają za sobą (zapewne zatarte ) nie wspominając o samym pasku
Jeszcze jedna kwestia. Co nakłoniło Cię do zbudowania tak zaawansowanego projektu ? P.S Wałek turbiny na 2 filmie wygląda na zatarty ;]
Wyglada jakby toner nie docierał do wywoływaczki . Musiałbyś zdemontować bęben , wyjąc wywoływaczkę i zobaczyć czy wałek magnetyczny jest pokryty równomiernie tonerem. Jeżeli nie , upewnij sie że toner wylatuje z kasety i mieszadło nie jest zatarte i naped kasety z tonerem działa . Potem pozostaje wejść w kody i wykonać U130 . Trwa to Ok. 10 min. Wywoływaczka...
Jeśli to nie łapa i nie łożysko i nie jest to sprawa ustawienia linki to zostaje tylko wałek sprzęgłowy oparty o koło zamachowe albo zatarte łożysko prowadzące wałka jeśli występuje, tylko że w takim przypadku raczej wałek obróci się w łożysku. Faktycznie masz problem. Ja już nie mam pomysłów - musiałbym zobaczyć.
W zatartej sprężarce nie da się ręcznie obrócić wałkiem. Trzeba zwrócić uwagę bo sprężarki stosowane w grupie VAG mają sprzęgło przeciążeniowe i może, być taka sytuacja, że kołem można obrócić ale napęd nie jest przekazywany na wałek kompresora. Ja proponuję kupić nową lub regenerowaną - obyś omijał z daleka chińskie ścierwa. Możesz kupić SANDENA lub...
Mógł być luźny i przeskoczył. Mógł się zatrzeć wałek rozrządu. Mógł być stary miał słabe zęby. Efekt jest taki że masz pogięte zawory. Czyli remont głowicy albo inna sprawna. Przy okazji wymiana uszczelki pod głowicą.
Witam! Jeżeli wszystkie zębatki napędu są całe to faktycznie może być wina zespołu bębna. Ewentualnie sprawdziłbym jeszcze wałek grzejny , czy nie jest zatarty.
Jeżeli kontrolka zapala się po 2000 obr. to sprawdź ciśnienie na czujniku wysokiego ciśnienia bo znowu zatrzesz wałek rozrządu- silnik ma być gorący.
Witam! Jan już pracuje, przyczyną uszkodzenia był zatarty rozdzielacz który przy okazji uszkodził wałek główny. Wymieniono wałek główny, rozdzielacz, elektrozawór (profilaktycznie) i śmiga, nauczka na przyszłość nie próbować odpalać jeżeli nie ma pewności że w pompie jest paliwo. Dziękuje wszystkim za pomoc pozdrawiam
Dzięki bc_107, serwis manual przydał się w tym przypadku i pewnie się przyda jeszcze nie raz. Kwestia błędu zacięcia została rozwiązana. Powód był banalny - kaseta znanego ogólnopolskiego dostawcy zamienników blokowała tor papieru, w zasadzie w ogóle nie obracał się wałek podający toner (zatarty??). Klient dostarczył "nowy" toner i wszystko poszło jak...
Opiszę dwa przypadki. Może naprowadzą cię na trop. 1. zatarte łożysko wałka sprzęgłowego - to w kole zamachowym. Efekt - sprzęgło ciągnie. 2. to przypadek z władimirca. Nie ustawili tarczy w osi a skręcili sprzęgło i w trakcie "zjeżdzania " wałek nie wskoczył w tarczę. Została szczelina pomiędzy silnikiem a skrzynią. Zaczęli go skręcać na siłę. Wałek...
Kolego rys57 kombinujesz dobrze ale nie do końca przez prawie calą dlugość kartki A4 pcha ją walek registra dopiero przy samym końcu kiedy kartka już opuszcza register zaczyna ja pchać walek bębna współpracując z wałkiem transferowym i tu jest " pies pogrzebany" zatarta rolka elektrody transferowej działa jak hamulec zwlaszcza na kopiach z duzą ilością...
Kupuje cały zestaw ( popychacze + łożyska oraz te aluminiowe w kształcie litery "u" ). Jeszcze sprawdzi mi oringi na wtryskach, aby ewentualnie je zmienić. /edit Czy zatarty ( nie do końca, na niektórych popychaczach ) wałek może robić problem z odpalaniem samochodu ?.
Problem wygląda tak: Padła turbina, okazało się że nie ma smarowania, mechanik wyremontował silnik, zmienił pompę na nową sprawdził drożność kanału olejowego, niby wszystko ok a olej na turbinę ledwo się sączy - to za mało na turbo. Wałek rozrządu nie jest zatarty, na wałku jest smarowanie. Co może być przyczyną ?
Najlepszy sposób na sprawdzenie rozrusznika czy kręci, to podpięcie go na krótko, pomijając elektromagnes. Trzeba wcześniej odkręcić od niego przewody zasilające idące z samochodu. Jeśli nie obróci, to trup. Najprawdopodobniej zatarte łożysko ślizgowe (wałek wirnika zardzewiał pod łożyskiem ślizgowym i je rozepchało, a to się zaklinowało), to może być...
Zacierają się w korpusie czy trzymaje je uszczelki? Najprawdopodobniej problem jest w wirniku, od strony pompy wyrobił się wałek w łożysku i wirnik się źle obracał. Dzisiaj założę nowe łożysko i wkleję wałek na klej i zobaczę jaki będzie tego efekt.
Żaden z tych błędow nie wskazuje jednoznacznie na przyczynę : 1354-brak synchronizacji sygnału obr.wału korbowego z wałkiem rozrządu często rejestrowany jest po długo trwałej probie rozruchu 1622-może oznaczać zablokowany zawor stop albo zatarty zawor bezpieczeństwa na zasilaniu pompy wysokiego ciśnienia Reasumując zanim zaczniesz wymieniać czujniki,sprawdzać...
Spróbować możesz(otworzyć go) zobaczyć te panewki - według mnie musisz sprawdzić wałek rozrządu czy nie jest fioletowy, turbo i koło zamachowe ze sprzeglem. Silnik stoi dlatego rozrusznik nie ma siły go poruszyć.
witam a nie miales czasami zatartego walka w glowicy!! moze dlatedo stracil cisnienie i walek stanol w miejscu i przeskoczyl pasek rozrzadu!! pzdr no i zawory poszly mialem taki przypadek u kumpla w aucie ale to byla 16 no iktos walki pomylil
Z tej sprężarki silnik wyciąga się łatwo i prosto. To jest silnik F3M1011F jeśli nie będzie potrzeby to nie będę go wyciągał wymontowałem tylko chłodnicę olejową . Po zdjęciu plastykowych osłon okazało się że jest urwany pasek :( http://obrazki.elektroda.pl/7289703500_1... Ze wstępnego rozpoznania jedna laska popychacza zaworów zgięta...
Pewnie do wnętrza dostał się developer i wałek się zatarł.
spróbuj uruchomić Przystawkę bez użycia włącznika na desce, tzn. uruchom ją zewnętrznie- np.poprzez podanie sprężonego powietrza do silownika załączającego.jeśli silnik gaśnie, to znaczy, że pompa jest zatarta i nie chce się obracać - po prostu ona dusi silnik. możesz również sprawdzić w inny sposób- to znaczy odłączyć rurkę ze sprężonym powietrzem...
Sprzęgło tak czy inaczej do wymiany/regeneracji.Pokręć wałkiem sprężarki i będzie wiadomo czy zatarta.
Witam, mam problem dojściem jak zamontować tą czarną "osłonę" wałka balansowego od strony kolektora wydechowego. Mianowicie według ELSY ten plastik ma taki "czop", który ma się tam zablokować na końcu. W moim przypadku nic takiego nie widzę co ciekawe miejsce to wygląda jakby było oderwane i teraz moje pytanie jak ważna rolę spełnia ta "osłona" czy...
Odkopię temat, ponieważ dokładnie takie same objawy miałem w swoim Polonezie 1,6GLI. Hałas powodowało (tak jak sugerowali dwaj koledzy wcześniej) zatarte łożysko (małe , kulkowe, o ile dobrze pamiętam to chyba 6203) podtrzymujące wałek sprzęgłowy umieszczone w wale korbowym. W czasie jazdy wałek sprzęgłowy obraca się z prędkością wału korbowego i wymienione...
Witam. Taka sytuacja: w czasie jazdy samochodem pękł mi pasek rozrządu przez zatartą rolke. Dobrałem się do rozrządu. Wałek rozrządu stoi nie można nim ruszyć ani w jedną ani w drugą. Tak samo wał korbowy . Potrzebuję opinii czy jak te dwa wałki stoją to jest w ogóle sens rozbierać silnik i próbować go naprawiać czy kupować drugi silnik? Volvo v40 1.9...
Witam. Zatarty silnik. Zdemontować pokrywę zaworów i zobaczyć w jakim stanie jest wałek rozrządu. Wymontować misę olejową po wcześniejszym spuszczeniu oleju i sprawdzić stan sita pompy olejowej.
Witam Jak już wspomniałem miałe dzisiaj otrzymać łożyska. Było zatarte łożysko w dolnym wałku dociskowym i w górnym smarującym wałek teflonowy. Dziękuję bardzo koledze krisb1. KSERO DZIAŁA.
Cześć Panowie ! Po rozblokowaniu zatartego mechanizmu wszystko zrobiło mi się na tyle luźne, że teraz środkowy wałek napędowy opada mi w dół i spada pasek zębaty. Czy możliwe że fabrycznie jest on sprasowany / wklejony w dolną kulkową tuleję ? Sprawdziłem i nie ma tam żadnej blokady np na seger... chyba że coś jeszcze przeoczyłem ? https://obrazki.elektroda.pl/6854248100_...
Wałek główny to wałek po którym przesuwa się bendix, tam idzie biały smar. Sprawdź jeszcze czy przypadkiem nie masz zatartego sprzęgła jednokierunkowego.
Zatarta turbina, brak smarowania turbo itp...
W jaki sposob moglo dojsc do takiego uszkodzenia?Michal Wszyscy jak usłyszą tdci 2000-2006 to mówią "Delphi!" i kiwają głowami. Tylko że mój kolega po rozebraniu układu wtryskowego miał poparzone ręce kwasem... Jeżeli ja czytam, że w trakcie kontroli na stacji znanej sieci na literkę "S" wykryto opał chrzczony kwasem, to ja wymiękam... Tego nie wytrzyma...
Nie zdradza bo to żadna innowacja. Nic co by nie było wymienione w tym poście. Nie wierzysz? Jedz do niego i niech Ci naprawi. Ja też mam 100% skuteczności na autach które robiłem. Pompę miałem padnięta tylko raz, walki zatarte 2 razy ale to w cfhc a tam przyczyną jest aluminium w oleju. Popychacze zmieniałem już w 6 autach.
Możliwe że zatarte lub uszkodzone łożyskowanie lub uzębienie. Bez rozbiórki nie obejdzie. Dźwignią biegów daje się operować?
Wałek "chodzi" w panewkach ? Jak wygląda wałek? Jak panewki są ustalane - zabezpieczone przed obrotem? W zasadzie zatarta jest jedna obsada (mocno), ostatnia lekko. Spróbować zrobić "skrobankę" i dać nowe panewki? Mam takiego "pomysła". Co Koledzy na to? Nie znam tego silnika. Dlatego pytam i nie udzielam porad. (zwłaszcza szkodliwych).
Witam Nie wiem jak jest w Saabinie ale jeśli jest tam podparty wałek sprzęgłowy to może być zatarte łożysko lub tulejka diabeł wie co tam jest jeśli jest, Sprawdź pompę , wysprzęglik na dzień dobry , potem ewentualnie skrzynia do wyjęcia i wymiana sprzęgła, no i zasada zawsze po zdjęciu skrzyni wymieniamy łożysko bez względu czy wymieniamy sprzęgło...
Miałem podobną sytuację w seacie. Zatarł się wałek rozrządu.Zdejmij pokrywę zaworów i oglądnij wałek.
Witam Zaczne od tego ze zakupiłem a4 z silnikiem avj z uszkodzona głowica ,a dokładnie zatartym wałkiem ssącym oraz pogiętymi 4 zaworami ssącymi . Kupilem głowice uzywana z Aeb-a poskładałem górę ściągnąłem miskę oleju (oczywiście zapchany smok ) wyczyściłem smok i wymienilem pompe oleju na toprana ,zalałem mobilem 5w30 s2000 czy jakoś tak i chodzi...
Wiem, że to jest awaryjny silnik, jeżdżę nią 3 lata, zrobiłem 70 tyś km jak dotąd nie sprawiała większych kłopotów. Oczywiście dbałem jak należy, wymiana podkładek pod wtryskami co 20 tyś km, wymiana oleju co 10 tyś km, sprawdzanie smoku w misce olejowej, wszystko gra, ciśnienie oleju 3.5 bara, kompresja ok. stukanie jest metaliczne jakby zawory stukały...
Horse mylisz się kasuje się błąd c-7 a nie błąd c-41. Ale co do przebicia możesz mieć rację. Józek wyjmij jeszcze cały zespół rejestracji i sprawdź czy przewody zasilające sprzęgło rejestracji nie są zwarte. Zobacz też tak jak sugerował horse dolna elektrodę i terminal do którego jest podłączana nazywa się to T-BASE czasem powstaje tam przebicie. Sprawdź...
Wygląda jakby był problem z przepływem. Sprawdź filtr czy jest czysty. Jeżeli filtr czysty to należy sprawdzić pompę. Najpierw trzeba wyłączyć kocioł, spuścić wodę, odłączyć wtyczki od pompy, zabezpieczyć elektronikę jakąś folią aby jej nie zalać, odkręcić korpus pompy (4 śruby imbusowe), zdjąć korpus pompy, sprawdzić czy wirnik swobodnie się kręci....
Po prostu sprawdź każdy toner , czy się lekko obraca wałek dozujący toner . Raczej niemożliwe jest by padły wszystkie tonery , więc napewno poczujesz , który toner jest zatarty. Pozdrawiam !
Sprawdź czy jak zamykasz pokrywę maszyny to czy zazębia się mechanizm napędzający wałek bębna z drukarki do kasety bezpośrednie w bęben , miałem takie przypadki było zatarte i nie wykrywana była kaseta z tonerem , tam jest punkt przewodzący
No. To się pochwalę swoją zmianą silnika w TZ4. Kupiłem złom z zatartym silnikiem uszkodzonymi skrzyniami biegów i w ogóle w stanie... Miałem rozbitego Opla Corsę z 1,5D i postanowiłem to ożenić ze sobą. Do dorobienia: flansza łącząca, wałek sprzęgłowy, prowadzenie łożyska, podparcie przodu i cała "infrastruktura". Jak coś nie tak ze zdjęciami to proszę...
Wie pan o co mi chodzi, z tego auta Mercedesa nie zrobi. Sąsiad miał Golfa 4 kupił od gościa, który jeździł na mineralnym, chciał zrobić silnikowi dobrze i wlał syntetyka, nowy olej zaczął płukać silnik i zatkało kanał olejowy idący do głowicy, zatarło wałek rozrządu. Wolę pozostać przy 15w40 i nie robić jednak płukanki. Cerateca już zakupiłem i zastanawiam...
Postaram się bardziej przystępnie. Jak zauważył poprzednik olej do sprawdzenia (poziom , ciśnienie, dobór) Co do samej usterki to takie objawy daje uszkodzony zawór zmieniający fazy rozrządu (zatarty) jednak zwykle widać to dość dobrze na diagnostyce, właśnie przez obserwację synchronizacji wał/wałek. sterowanie odbywa się za pośrednictwem oleju stąd...
I co w związku z tym zatrze mimośród wałek , nie wiem co to za pompa ,ale w środku za pewne ma mimośród, przynajmniej dowiedziałbym się co jest grane, sprawdzić tylko. Nawet nie włączać tylko sprawdzić czy nie przecieka. O jakich więcej szkodach mówisz. :?: :D
A jesteś pewny, że łozysko do wymiany. Miałem wiele zatartych. WD40 i po rozruszaniu śmiga dłuuugo. Wydaje mi się, że to co pisałem wyżej - wytarty wałek magnetyczny w miejscu łożyska - coś na niego nałóż(koszulkę termokurczliwą, niektórzy stosują poxylinę czy poxipol itp potem się to szlifuje aby nie było śladu uskoku(wytarcia) i zakłada łożysko to...
Powinienem zmierzyć U,V,W z obudową i uzwojenia między sobą czy każdą końcówkę z każdą ? Powtórka z teorii. http://bezel.com.pl/index.php/pomiary-el... Wykonaj też pomiary rezystancji uzwojenia silnika dla połączań Y i YY. Jeszcze jedno sprawdź czy wałek się swobodnie obraca. Jeśli nie, to łożyska zatarte.
Już wiem co jest nie tak - widełki nie potrafią odciągnąć pierścienia z zębami, który blokuje koło zębate, dlatego napęd jest cały czas zapięty (wałek atakujący z zębatką). I teraz moje pytanie co może być przyczyną takiego stanu rzeczy: za słaba sprężyna (?) przy mocowaniu linki od napędu czy może zabrudzony (zatarty) pierścień, a może wytarte widełki....
U mojej siostry w 206 zatarł się wałek ramienia wycieraczki, dziwiło mnie to że silnik się nie spalił bo było tak zapieczone że młotkiem nie mogłem wybić. Mechanizm na zewnątrz i sam ocenisz co się sypło.
to wychodzi na to że zadziałało prawo o rzeczach martwych z tym zatarciem co do klekotu myślę że zatarta panewka ma duży luz i wałek się po prostu na niej podnosi do góry i stąd większy luz na zaworach a kasowniki nie zdążą się napełnić aby go skasować tak czy owak nie możesz tak jeździć bo istnieje ryzyko pęknięcia wałka więc musisz wykombinować drugą...
Prawdopodobnie zatarty któryś toner powoduje przestawienie karuzeli. Wyciągnij wszystkie tonery na zewnątrz i pokręć wałkiem każdego z nich. Powinny kręcić się lekko. Pozdrawiam !
Witam i dziękuję za zainteresowanie. Próbowałem.Od strony silnika przyłożyłem wałek aluminiowy i uderzyłem parę razy młotkiem,ale nie wiem na ile mogę sobie pozwolić.Dlatego postanowiłem zapytać? Pozdrawiam.Andrzej
Już pytałem na szrotach i generalnie to nie sprzedają poszczególnych części silnikowych. Historia jest taka że kupiłem a-klasę z łańcuchem do wymiany. Po odkręceniu pokrywy odkryłem że wałek rozrządu jest zmasakrowany bo ktoś przykręcił jedną z panewek tego wałka na odwrót. 2 miesiące szukałem po ogłoszeniach aż udało mi się kupić właśnie ładną klawiaturę...
Prawdopodobnie masz zatarte panewki wałka rozrządu .Zdejmij boczne dekle ,rolki popychaczy i kręcąc za koło zamachowe zobacz czy panewki nie obracają się z wałkiem.
Przewiń ten silnik i po problemie, przewinięcie 50zł może 100zł dwa nowe łożyska 10zł. To silnik z łożyskowaniem ślizgowym. Przezwajanie jest nieopłacalne a co zrobisz z wałem silnika, który jest na 100%. zatarty. Do autora tematu. Tego typu wentylatory nie są już dawno produkowane. Znam temat bo mam 5 takich witryn na podorędziu. We wszystkich były...
No ale nie zrozumiałeś co miałem na myśli. Zablokować tę wskazaną prze ze mnie zębatkę i samemu obrócić tymi rolkami przy wyłączonej drukarce. Skoro mówisz że masz wyjęty ten wałek to sprawdź jeszcze mechanizm poboru zaraz przy stacji serwisowej. możliwe że masz tam coś zatarte dlatego masz takie opory.
W moim przypadku po dokonaniu pomiarów oporności okazało się, że występuje problem z pompą myjącą, po jej demontażu okazało się, że wirnik zgrzał się (skleił, połączył trwale w wyniku tarcia) z korpusem. Chciałbym dorzucić od siebie tzw. "trzy grosze". W moim przypadku "Błąd C" wystąpił po długim postoju zmywarki. Po wykonaniu dodatkowej diagnostyki...
Nie wiem czy wszystko powiem Ci w kolejności, bo robiłem to w zeszłym roku, po raz pierwszy z życiu, nie mając o tym zielonego pojęcia. Może nie będzie to zgodne ze sztuką, ale może pomoże: 1. Płyn częściowo sam mi wyciekł, bo wałek w pompie się wyrobił, resztę płynu spuściłem. 2. Zdemontowałem maskę, bo nie było dojścia do wszystkich śrub. 3. Poluzowałem...
zatarty wałek rozrządu zatarty alternator zatarty wtrysk
alpine kostka wygłuszanie pomieszczeń sterowanie dwoma obwodami
Cyfral SMART-5P: Connecting External Buzzer or Doorbell – Methods, Wiring, and Limitations Massey Ferguson 6180 – lokalizacja bezpiecznika rewersu, skrzynia Dynashift, F12, liniowy 25A