Witam, Warsztat mechaniczny wymienił w moim aucie pompowtryskiwacze oraz wałek rozrządu ze szklankami oraz panewkami. Po wykonaniu jazdy testowej w dniu odbioru auta stwierdzono wadliwie zregenerowany jeden z pompowtryskiwaczy (silnik wibrował w pewnym zakresie obrotów). Po demontażu pompowtryskiwaczy dostałem wiadomość, że 7 z 10 szklanek (nowe elementy,...
Witam :!: Jako nowy na tym forum pozdrawiam wszystkich użytkowników :!: Kopalnia wiedzy :!: Mój zięć posiada dwa agregaty sprężarkowe właśnie z takimi silnikami jeden chłodzony powietrzem drugi olejem. Gdy w jednym pojawiły się niepokojące stuki spytał mnie czy przypadkiem nie podjął bym się usunięcia tych stuków . Już podczas rozbiórki zakręciło mi...
sprawdziłeś czy aby uszczelka pod głowicą jest taka sama jak poorzednia? nie pamiętam jak w tym silniku ale kiedyś udało mi się założyć odwrotnie i kanał olejowy zatkałem, całe szczęście że nie zdążyłem wyjechać autem tylko na wolnych obrotach ścieło klin na kole rozrządu.
Zatarty wałek rozrządu
Przyczyną stanu rzeczy okazał się zatarty wałek rozrządu w jednym z gniazd w głowicy. Stanął na amen i pasek zrzuciło całkowicie z kół zębatych. Pasek rozrządu zerwany nie był. Oczywiście pogięte zawory, prowadnice głowica na złom z uwagi na mocno zatarte gniazda mocowań wałka rozrządu.
Spróbować możesz(otworzyć go) zobaczyć te panewki - według mnie musisz sprawdzić wałek rozrządu czy nie jest fioletowy, turbo i koło zamachowe ze sprzeglem. Silnik stoi dlatego rozrusznik nie ma siły go poruszyć.
Miałem takie przypadki zatarty wałek i zawsze ten drugi lub urwane koło rozrządu a wada smarowanie które się rozchodzi właśnie w głowicy na pierwszej stopie mocowania wałka się zatyka na ten drugi wałek.
Całkiem nie dawno też się zgodziłem wymienić pasek późną porą, ale nic z tego nie wyszło bo się okazało że to przez zatarty wałek rozrządu go zerwało. :) co drugą wymianę paska zmienia się koła zębate Wystarczy samo dolne.
Wiem, że to jest awaryjny silnik, jeżdżę nią 3 lata, zrobiłem 70 tyś km jak dotąd nie sprawiała większych kłopotów. Oczywiście dbałem jak należy, wymiana podkładek pod wtryskami co 20 tyś km, wymiana oleju co 10 tyś km, sprawdzanie smoku w misce olejowej, wszystko gra, ciśnienie oleju 3.5 bara, kompresja ok. stukanie jest metaliczne jakby zawory stukały...
Jak już boksujemy się, to dopowiem, moim polskim samochodom ufałem, bo je sam serwisowałem, więc znałem ich stan - to jedno, a drugie - to z reguły, gdy coś ma nawalić, to wcześniej jest to mniej lub bardziej dyskretnie sygnalizowane, wystarczy tylko na to zwracać uwagę i w porę reagować. Owszem zdarzyły mi się dwie takie niespodzianki w Polonezie,...
Zapaliła się kontrolka ładowania. Sprawdziłem od strony elektrycznej i wszystko było ok. Wymontowałem dziada, sprawdziłem poza autem i wszystko było dobrze poza zatartym wolnym kołem. Juz go miałem montować do auta i okazało sie że napęd alternatora bez zadnego problemu mogę obracać ręką. Teraz moje pytanie jest takie. Czy wałek napędzający alternator...
ale to przecież słychać czy silnik pracuje z ciśnieniem oleju czy bez... bez ciśnienia oleju to silnik jak traktor chodzi kupuj dół albo jakikolwiek silnik Fire, one są o tyle fajne że wszystko pasuje, nawet od gaźnikowego Uno 1.0 bo niedawno taką kanapkę złożyliśmy z kolegą właśnie w Pandzie 2 i wszystko pasowało (dół uno 1.0 głowica panda 1.1) PS:...
Przeczytałem z ciekawości wszystko od początku i albo żyłem w innej Polsce, albo miałem taki fart, że nie miałem problemów z moimi samochodami. Miałem PF126 z 74 i 78 roku, miałem FSO1500 z 86 roku oraz Poloneza 90 roku. Jedynie w Polonezie po 1500 km był wymieniany wałek rozrządu na gwarancji. - W pierwszym PF126 wymieniłem obydwie zwrotnice, bo miały...
Ja z tak pięknie otwartym nowym tłumikiem spotkałem się tylko raz. Było to w poldku z zaworkiem do hamownia silnikiem w gaźniku. Stało się w czasie długiego hamowania silnikiem przy zjeździe z góry. Kłopotów z odpaleniem silnika po tym nie miałem. W drugim przypadku, silnik w trakcie jazdy strzelił w tłumik oraz zgasł i nie chciał odpalić. Stwierdziłem...
Mógł być luźny i przeskoczył. Mógł się zatrzeć wałek rozrządu. Mógł być stary miał słabe zęby. Efekt jest taki że masz pogięte zawory. Czyli remont głowicy albo inna sprawna. Przy okazji wymiana uszczelki pod głowicą.
Należy sprawdzić czy nie jest zatarty wałek rozrządu. Od tego należy zacząć, bo to dużo wyjaśni. Dodatkowo zdjecia przełomu śruby o ile jest i jej resztki w wale korbowym.
Jeżeli kontrolka zapala się po 2000 obr. to sprawdź ciśnienie na czujniku wysokiego ciśnienia bo znowu zatrzesz wałek rozrządu- silnik ma być gorący.
Witam Zatarł się wałek rozrządu ssący na panewce. Wałek się zblokował. Pękł pasek rozrządu. Panewka na której się zablokowł była całkiem sucha. Trzy pozostałe panewki również prawie suche. Tak jakby cały wałek nie dostawał oleju. Drugi wałek - smarowanie bez problemu. Tak logicznie rzecz biorąc nie ma możliwości by ten wałek był smarowany. Jest otwarty...
Dziękuje za odpowiedzi Jeżeli chodzi o sprawdzenie ciśnienia oleju to może być problem , zatarł się wałek rozrządu i ścieło klinek i śrubę od koła pasowego wałka rozrządu . Proszę opisać w jaki sposób zdjąć wałek i sprawdzić kanały smarownicze . Z góry dziękuje za pomoc pozdrawiam
Masz albo zatarty rozrusznik albo wytarty wałek rozrządu... objawy pasują idealnie (rozrusznik "nie ma siły" kręcić/ma duży opór na ciepłym silniku).
Ścięło klin kółka na wałku rozrządu. Kupiłem nowe kółko, ale jeszcze trzeba przejrzeć silnik, bo nadal nie ma kompresji.. Zatarta vacumpompa zablokowała wałek rozrządu, ścięło klin na kółku, rozrząd się przestawił i połamało dźwigienki zaworowe. Nie wiem co jeszcze jest nie tak. bo zawory wyglądały na OK
Wie pan o co mi chodzi, z tego auta Mercedesa nie zrobi. Sąsiad miał Golfa 4 kupił od gościa, który jeździł na mineralnym, chciał zrobić silnikowi dobrze i wlał syntetyka, nowy olej zaczął płukać silnik i zatkało kanał olejowy idący do głowicy, zatarło wałek rozrządu. Wolę pozostać przy 15w40 i nie robić jednak płukanki. Cerateca już zakupiłem i zastanawiam...
Wałek rozrządu się kręci? Może zatarty.
Jak nie może zakręcić silnikiem po rozgrzaniu to: - zatarty rozrusznik, - zatarty alternator, - skrajnie zużyty wałek rozrządu. Jedyny czujnik lub usterka elektryczna która może dawać taki efekt to uszkodzony czujnik położenia wału ale to mało prawdopodobne.
Zdejmuj pokrywę i zobacz czy wałek rozrządu nie zatarty. na tym na wale tam jest taki ala klinik minimalny luz i tak będzie Mylisz silniki, TDI ma "ścięcie" zamiast klina. W TD się tylko ciągle kółka i wał uszkadzają.
Jak już będziesz odpalał, to proponuję odpalić bez pokrywy zaworów (na chwilkę) i sprawdzić wizualnie czy faktycznie olej jest podawany na cały wałek. Może być ciśnienie oleju ok, ale jeśli będzie przytkany kanał olejowy to wiadomo, znów się zatrze i urwie. Silnik Ci zachlapie trochę, ale lepsze to, niż niepewność, czy smarowanie jest ok. Silnik da...
Witam. Taka sytuacja: w czasie jazdy samochodem pękł mi pasek rozrządu przez zatartą rolke. Dobrałem się do rozrządu. Wałek rozrządu stoi nie można nim ruszyć ani w jedną ani w drugą. Tak samo wał korbowy . Potrzebuję opinii czy jak te dwa wałki stoją to jest w ogóle sens rozbierać silnik i próbować go naprawiać czy kupować drugi silnik? Volvo v40 1.9...
Witam:) Mam problem z seatem leonem 1.6 16v 2000r. Auto kupiłem jakieś pół roku temu, wszystko było ok, wymieniłem rozrząd i olej. Przez jakieś 2 miesiące po wymianie sprawował się bez zarzutu. Jednak podczas ostatnich mrozów ( nie jest garażowany) odpaliłem go rano i za bramą mi zgasł. Okazało się, że zatarł się wałek rozrządu, bo prawdopodobnie nie...
Bez oleju możesz zatrzeć wszystko. Czyli pierścienie na tłokach, wałek rozrządu, pompa oleju, turbina, popychacze. A nie zaobserwowałeś aby temperatura znacznie przekraczała 90*C bo ten silnik taką przeważeni utrzymuje
W serwisie powiedzieli mi że jest kolizyjny. Zatarł się wałek rozrządu i nie jest to ani winą rozrządu, który wymieniony był przed sprzedażą, ani mojego zaniedbania, bo po kupnie tzw. pakiet startowy włożyłem, płyny filtry plus hamulce tył z dalszymi perspektywami doprowadzenia auta niemal do ideału. Oskarżanie mnie o zaniedbanie wymiany niema tu uzasadnienia...
Miałem podobną sytuację w seacie. Zatarł się wałek rozrządu.Zdejmij pokrywę zaworów i oglądnij wałek.
Witam. Zatarty silnik. Zdemontować pokrywę zaworów i zobaczyć w jakim stanie jest wałek rozrządu. Wymontować misę olejową po wcześniejszym spuszczeniu oleju i sprawdzić stan sita pompy olejowej.
Ale co kolega dziwnego tu widzi ? Poza tym że wałek jest już skończony [zatarty!?] to udziwnień nie widać. Jego skończenie również nie jest niczym dziwnym ;0 Poniekąd silnik pracuje normalnie - jeszcze. Za chwilę będzie po zaworach i Pan Bóg raczy wiedzieć czy nie czymś jeszcze... Zużycie wygląda jakby było spowodowane złym dobraniem oleju albo jego...
Problem wygląda tak: Padła turbina, okazało się że nie ma smarowania, mechanik wyremontował silnik, zmienił pompę na nową sprawdził drożność kanału olejowego, niby wszystko ok a olej na turbinę ledwo się sączy - to za mało na turbo. Wałek rozrządu nie jest zatarty, na wałku jest smarowanie. Co może być przyczyną ?
Nie nie nie...! Nic z tych rzeczy ! Ponieważ miałem kiedyś taki przypadek gdzie załatwiłem nową głowicę właśnie przez odwrotne założenie uszczelki, to mam już z tyłu głowy i zawsze kilka razy sprawdzam. Poza tym nie wiem czemu ale w tym 1,2 nie dało się tej uszczelki odwrotnie założyć. Uszczelka siedziała prawidłowo zatem jedyne co mi przychodzi do...
Przy braku smarowania wałek rozrządu stanie jako ostatni bo kręci się dwa razy wolniej od wału korbowego i przenosi w porównaniu do niego marne obciążenia. .
Witam kolegów, Staram się pomóc członkowi rodziny któremu padł samochód. Dokładnie wypaliło upg, pech chciał że pospiesznie składając założyłem odwrotnie upg w wyniku czego nie było smarowania i zatarły się wałki rozrządu. Kupilem pokrywę głowicy z walkami opisana kilkoma modelami, w tym moim, Dopiero przy montażu zauważyłem że brak miejsca na czujnik...
Jeżeli robił wałek rozrządu i szklanki to nie nie robił przy wale głównym /panewkach . Zatarło silnik czyli na panewce korbowodowej i korbowód bokiem wyszedł. Silnik raczej do wymiany sam blok . a dalej co z innymi częściami . Słabe ciśnienie oleju i ...
Panowie odgrzeje temat ale czy przyczyną takiego stanu rzeczy nie może być zużyty wałek rozrządu, bo z tego co pamiętam wałek i wał mają wspólne kanały smarowania w bloku , i tak jeśli wałek zużyty to nie ma ciśnienia na czopach wału bo całe ucieka na wałku rozrządu. Czy może źle kombinuję?
Wałek jak się nie zatrze czy nie wleci nad wymiar w blok to jest nie do zdarcia.
O jakim biciu piszesz, jak wałek aparatu płetwą wchodzi w nacięcie na wałku rozrządu?
Zanim założysz z powrotem głowicę wydłub z kanału olejowego zaworek jednokierunkowy z kulką, bo zrobił się z niego zaworek dwukierunkowy i dlatego wałek się zatarł
tylko jesli zatarł by się jeden albo drugi wałek to teoretycznie jak zagrzał dobrze silnik i popracował troche mogło chwycic którys wałek i rozrząd przeskoczył i sie zawory spotkały z tłokami a jak temperatura mu spadła auto juz nie chcialo zapalic bo zawory mial pokrzywione
No właśnie tego się obawiam.... Moim zdaniem jak aparat się zatarł to ta zębatka dostała w doopę strasznie. Gorzej jeśli wytarł się ślimak na wałku rozrządu. Tego nie przeskoczę bo takiego wałka nie dostanę nigdzie... Ten silnik jest lewoobrotowy i wałek jest lustrem wałka ze zwykłego 900cc...
Witam. Podepnę się pod temat. Moim strapieniem jest Audi A3 lecz z takowym silnikiem"BLS" i DPF. Problem tak na prawdę pojawił się po przekroczeniu magicznych 200k km, posypał się wałek rozrządu i szklanki. Został założony wałek FEBI, czarne szklanki Ina i oczywiście nowe panewki. Po jakimś czasie odezwała sie turbina która zatarła się opiłkami. Jak...
Insignia B16DTH. Trafil do mnie opelek z zatartym silnikiem. Pani przywiozla silnik po regeneracji. Lancuch rozrzadu wisial luzno gdyz nie bylo pompy wysokiego cisnienia wiec zostala zalozona ze starego silnika. I tutaj pytanie. Silnik odpala leniwie chodzi rowno nie ma mocy ale rzuca jedynym bledem P0016:00 czyli brak synchronizacji walka z walem....
Postaram się bardziej przystępnie. Jak zauważył poprzednik olej do sprawdzenia (poziom , ciśnienie, dobór) Co do samej usterki to takie objawy daje uszkodzony zawór zmieniający fazy rozrządu (zatarty) jednak zwykle widać to dość dobrze na diagnostyce, właśnie przez obserwację synchronizacji wał/wałek. sterowanie odbywa się za pośrednictwem oleju stąd...
Teoretycznie mógłby się zatkać kanał olejowy w głowicy i zacząć zacierać wałek rozrządu i szklanki, mógłby się zatrzeć zawór w prowadnicy, tłok w niego uderzył i rozwaliło popychacz. Piszę teoretycznie, dlatego, że nie spotkałem się z taką usterką w tych silnikach (w innych owszem), a uwierz, że przewija się ich sporo przez moje ręce Jeżeli możesz zrobić...
Przy składaniu zwróć uwagę na kolektor ssący od strony 1 cylindra. Nie robię tego sam, ale zaprzyjaźniony warsztat; właściciel dobry chłopina, ale straszny bałaganiarz. Ja mu miałem tylko spiąć elektrykę po wyciąganiu silnika. Była ściągana głowica (planowanie i docieranie zaworów) i wymieniał pierścienie zgarniające i simmering od strony zamachu....
To cień, nie ma przesunięcia na klinie. Mnie zastanawiają te przedmuchy w cyklu ssania. W jaki sposób mógł się przestawić rozrząd? Popychacze i zawory jeśli by się pokrzywiły wydaje mi się że zatarły by się a działają (widzę to po odkręceniu odmy) Wałek rozrządu jest na kole zębatym, gdyby połamały by się zęby raczej by się nie kręcił. Znalazłem zdjęcie...
zatarty wałek wałek rozrządu ursus stukanie wałek rozrządu
astra x20dtl bezpiecznik deska skoda prostownik tyrystorami
diagbox peugeot agregat prądotworczy
Brak głosu powitalnego w kamerze Mio MiVue 792 - przyczyny i rozwiązania Nie znaleziono pliku wykonywalnego w Arduino IDE