To ściągnij na próbę rurę od filtra (przepływomierza) i próbuj odpalić, jak również zapali bez problemu to wskazywało by na przepływomierz, jak nie będzie chciał zagadać to zatkany intercooler
Szybciej zatkany wydech, no chyba ze ktoś szmatę wcisnął Tobie do intercoolera.
W tym silniku są 2 intercoolery i trudno jest uruchomić silnik bez nich. W takich przypadkach zawsze warto mieć przygotowany zestaw zatkania dolotu, ale mądry Polak...
Błąd wygląda tak EDC 3925-11 Added after 5 Czy możecie mi powiedzieć, czy mały intercooler po prawej stronie silnika jest zatkany? A powietrze nie ochładza się. I czy można go umyć, czy po prostu wymienić?
Witam! Mam spory problem. Tak jak przedmówcom pękła u mnie rura intercoolera. Wymieniłem, ale świst spod auta dalej dochodzi. Mechanik stwierdził, że W TYM SAMYM CZASIE uszkodziła się turbina i zatkał się intercooler. Mi wydaje się to science fiction, że wszystko poszło w cholerę. Możliwe jest, że źle zakładam rurę?;) kurcze, 2 opaski nie wydawały się...
Sprawdź dolot bo takie wartości i czarny dym to możliwe jest przy dziurawym intercoolerze i zatkanym dalej dolocie lub niedomknietym egr. Bo ciśnienie jest przepływ jest a czarny dym jakby powietrze nie trafiało do cylindra.
Którą wreście zgniata , od czy do turbo. W tytule co innego w tekście co innego. Pomiędzy turbina a intercoolerem , to turbinka , a gdy od intercoolera do przepustnicy , zatkane chłodniczka.
Ściska wąż między turbosprężarką Masz zatkany dolot, pochwal się czym jak wyciągniesz.
Witam, naprawiłem auto nikt nie zgadł, wymiana sondy dała to slze auto nie wchodzi w tryb awaryjny, wymieniłem wtryski dalej to samo okazało się że ktoś kiedyś wsadził szmate do intercoolera i zatkało przepływ, po tym zatkaniu rozerwało jedną z rur w takim miejscu że nie było w ogóle widać dziury, masakra jakaś pół auta rozebrałem a tu takie coś :)...
ja do diagnostyki używam jaltesta więc kodów błędów nie mogę porównywać, ale jeśli chodzi o ciśnienie doładowania w tym aucie to najczęściej turbina zaczyna żucać olejem i zatyka intercooler, u ciebie ciśnienie doładowania jest ale za małe. sprawdź czy intercooler nie jest dziurawy, lub zatkany
Spróbowałbym jeszcze dać mu trochę plaka w kolektor. Może dolot zatkany. Widać, że nawet nie próbuje zagadać.
Witam, jedyna skuteczną metodą jest odciecie powietrza przy kolektorze, ostanio robiłem takowy silnik 3,0 w signum na automacie , silnik śmieć, jak odciąć ,zwalić rure z intercoolera i zatkać , a kalkulator wtrysku zapamietał 15krpm obrotów :D mocno się pokrecił zostało 100kg aluminium,pozdrawiam.
Od końca, :) radiatory-żeberka chłodnicy i intercoolera, czy nie są pozatykane brudem. Przedmuchaj sprężonym powietrzem, tak by tych blaszek między kanałami nie rozwalić. Sprawdziłbym termostat czy się nie zablokował, czy pompa wodna jest sprawna. Po uruchomieniu silnika powinien być widoczny wyraźny przepływ płynu w zbiorniczku przy sprawnej pompie....
Wymontowałem intercooler ,wyczyściłem benzyną ,przedmuchując go pod ciśnieniem pistoletem do ropowania,zewnątrz i wewnątrz .Zatkałem dwoma zaślepkami fi 50(gumowe)od kanalizacji w jednej zrobiłem dziurkę i sprawdziłem zanurzając w wodzie gdzie jest nieszczelność .Oczywiście małym ciśnieniem sprężarki .Zakleiłem klejem do aluminium ARALDITE F 300 + UTWARDZACZ...
Błędów w Lagunie ciąg dalszy... Najpierw po paru dniach znów zapaliło się "Sprawdź układ wtryskowy" teraz znów combo czyli do tego jeszcze "Sprawdź układ wydechowy" podłączyłem przed chwilą komputer i takie oto błędy się pokazują (zdjęcie w załączniku) tylko że tym razem nie da się ich już skasować komputerem, cały czas powracają... Ponieważ już ustaliliśmy...
Ciśnienie jest rzędu 2000bar. Smok starego typu ma przyłącza na zatrzaski a nowego typu przyłącza wkręcane. Wewnątrz rurki jest też zawór zwrotny aby paliwo nie cofało się, ponieważ pompowtryskiwacze HPI nie posiadają konwencjonalnych końcówek wtryskiwacza i są przeważnie otwarte [url=http://www.cableprice.co.nz/trucks-...
Witam. Wymiana czujnika nie pomoże, sprawdzić drożność przewodu od czujnika do kolektora wydechowego ( na 100% zatkany). 2. Odkręcić przewód od intercoolera lewa strona ,odłączyć kostkę od przepustnicy,sprawdzić czy po naciśnięciu (flapa) powróci do pozycji otwartej. 3 . Nauczyć się szukać usterki ,nie wymieniać podzespołów na zasadzie ( może to )....
Być może w niektórych warsztatach (mod22) wycieki z intercoolera są na porządku dziennym ale na moim warsztacie układy dolotowe powietrza w turbo dieselach są szczelne.Tak więc ponawiam pytanie co to znaczy że się z intercoolera leje.Czy kolega piotrek1917 ten intercooler demontował?Na tym etapie bez tej wiedzy nie możemy trafnie zdiagnozować usterki.Fakt...
Czyli masz to auto dłużej i wcześniej tak nie było? Jeśli tak to albo zacznij od diagnostyki + logi, albo szukaj "objawowo" - sprawdź pompę podciśnienia, zmienną geometrię turbiny, czujnik ciśnienia doładowania (czy nie jest zatkany sadzą), szczelność dolotu (u mnie np. przerdzewiała rura od intercoolera pod zderzakiem).
jesli niema podwyższonego zuzycia paliwa to podejrzewałbym jednak zbyt mało powietrza dla silnika. Czyli: turbo, egr, zatkany kolektor dolotowy, zalepiony czujnik cisnienia w kolektorze, nieszczelny dolot: intercooler przewody. Oczywiscie byłoby łatwiej gdyby była jakas diagnostyka komputerowa, Nie chce wykluczac wtrysków, bo ja ich nie badałem, ale...
Dorobiłem końcówkę do rur dolotu i napompowałem cześć od turbo, przez intercooler, do wejścia do kolektora ssącego (tuż przed nim zatkałem). Wszystko idealnie szczelne. Potem odetkałem wlot do kolektora i tu już nie dało się napompować, powietrze gdzieś uciekało. Zauważyłem że ucieka przez rurę wydechową, więc chwilowo zaślepiłem egr i przestało. Egr...
Miałem podobny problem w WV transporterze nomen omen T5, 2.5 TDI. Zasysało przewód między intercoolerem a kolektorem ssącym w zakresie 1500 - 2000 obrotów. Z tym, że po zejściu na wolne obroty, wąż wracał do normalności. Przyczyną była przytarta turbina. Po zdjęciu przewodu i włożeniu paluchów wyczułem wyraźny opór gdy pokręciłem sprężarką, czego u...
Szczerze to nie doczytalem wszystkiego co napisales bo mi sie nie chcialo. Kazda diagnostyka powinna opierac sie na odczycie defektow i parametrow i na tej podstawie najczesciej mozna juz cos wskazac. W tym przypadku wszyscy bawimy sie we wrozenie. Wiec napisze to co mi przychodzi do glowy. Elektrozawor regulacji doladowania (tutaj pomocna obserwacja...
Czujnik ciśnienia doładowania masz na rurze plastikowej, ale szambem z rury raczej nie będzie zawalony a jak nie ma błędu to nie ma potrzeby wymieniać, mówisz że cięgno się rusza a w parametrach nie ma ciśnienia odpowiedniego, czy masz podciśnienie na zaworku sterowania turbiną? Podłącz na krótko podciśnienie żeby turbo kręciło się na ful i zobacz może...
U mnie puszczał niebieskie chmury podczas przyspieszania. I notorycznie podwyższone obroty miałem bo co chwilę go odpalał. Żadnych kontrolek nie zgłaszał o zapchanym filtrze. Ale pod kompem było że poziom sadzy w filtrze był już sporo przekroczony. Rurkę od odmy tez miałem mokra. A ona idzie od razu prawie do turbiny. Musisz podjechać do kogoś kumatego....
Witam. Mam notulauf i nie mogę sobie z tym poradzić. Zdjąłem gumową rurę z EGR od intercoolera i tam ta patka jest cały czas otwarta. Czy tak ma być? Gdy zatkałem ręką te otwór to auto zgasło. Słyszałem, że można zaślepić EGR ale jak? Tamten przewód co idzie od turbiny do EGR? A moze jest jakiś szybszy i łatwiejszy sposób na zaślepienie tego tak do...
Wtedy po naprawie głowicy było wszystko OK. Mineło pare miesięcy i autko znowu trafiło do naprawy. Teraz objawem jest (nie biały, lecz czarny typowo dym) które po uszczelnieniu układu tj. kompresor filtr powietrza i intercooler. Aż dusi autko i nie może wejść na obroty ponad 2000, po odłączeniu węża od kompresora autko ma wszystko w najlepszym porządku......
I teraz widzisz jak przydatna jest diagnoza Vagiem : Moj kod to dokladnie 17964, czyli masz tryb awaryjny związany z niedoładowaniem turbosprężarki a tutaj trzeba zacząć od sprawdzenia czy wężyk podciśnienia idący od N75 do siłownika podciśnienia przy turbo nie jest pęknięty lub nie spadł z króćca siłownika lub też czy N75 nie ma przerwy w zasilaniu...
Egr rozbieralem i czyscilem pracuję bez oporu zobacz na cisnienie czujnika spalin za wysokie ,dpf nie ma ,wydech nie jest zatkany może ten czujnik zawala Dodano po 1 Z samochodem było tak jazda po mieście wyjazd na trasę no i brak mocy skrzynia automat przelaczyłem na manual i do 4000 tyś odpuscilo auto śmigalo Jeszcze dwa dni potem to samo podejrzana...
czy na załączonym zdjęciu zaznaczony na czerwono obszar to jest ta odma? Czy też jest ona na drugim zdjęciu zaznaczona na zielono? I czy jest możliwe, że takie ubytki oleju mogą być rzeczywiście spowodowane jej zatkaniem? To co zaznaczyłeś na czerwono to przewód/wąż od intercoolera ... a na zielono to część rury łączącej z odmą na silniku (nie obyty...
Podczas wymiany cieknącej rury intercoolera zauważyłem na skrzyni biegów coś jakby odpowietrzenie. Wystająca część nie zakończona żadną rurką. Co to jest i czy tak powinno zostać nie zatkane. Do środka można włożyć śrubokręt, czyli otwór jest połączony ze skrzynią biegów. https://obrazki.elektroda.pl/8274730700_... https://obrazki.elektroda.pl/1664581700_...
W nowszych modelach uszkodzona uszczelka dekla puszala olej do kolektora ssacego. To jedna czesc. W twoim przypadku moze masz odme zatkana? Odkrec wlew oleju i zobacz czy przestanie kopcic lub zrzuc przewód z ssácego i potrzymaj go na obrotach. Zobaczysz czy wyrzuca olej.
(...) regenerowane turbo oraz intercooler. Zmieniony został również rozrząd. Czy ktoś wie, jakie mogą być tego problemy, jakie urządzenie może się psuć? Ostatnio wymieniłem olej i dodałem do niego crylomizer. Samochód ma przejechane 178 tysięcy kilometrów. Proszę o pomoc, bo już nie wiem, co się z nim dzieje. Cześć! Pierwsze, co mi przychodzi do głowy,...
EGR w dieslu... hmm, pewnie dopalanie sadzy... generalnie z EGR nie jest tak źle, jest otwarty tylko wtedy gdy się nie używa pełnej mocy silnika.. bardzo łatwo jest też zatkać a robi się to tak: -odkręcasz rurkę łączącą kolektory (przy wydechowym -wkładasz tam monete pasującą średnicą -zakręcasz rurke z powrotem zysk: lepszy przebieg momentu obrotowego,...
Dzisiaj walczyłem z nią pół dnia i okazało się że zatkał się katalizator.Przez to przepływka nie wykazywała sygnału tzn pomiarowo miernikiem niby wzrost napięcia był do 3,8V ale dopiero jak na pracujacym silniku ją wyjąłem i dmuchnąłem ustami w przepływkę to na wykresie rzeczywistym z KTS "skoczyło".Po poluzowaniu wydechu parametry się pokazały. Po...
Widzę że temat jest typowy dla tego silnika Z17DTH. Ja jestem chyba bardziej uparty niż średnia statystyczna użytkowników bo własnie mija rok jak szukam przyczyny i auto dalej się tak zachowuje. Ja póki co sprawdziłem/zrobilem: - sprawdzony układ podciśnienia sterownania turbem (zaworek i ciśnienia) - wymieniona turbina na nówke sztuke + wyczyszczony...
Cholercia. Znowu mam problem. Auto zrobiło się mułowate, ale nie tak jak wtedy, powyżej pewnych obrotów, ale jest od początku słabo. Nie wiem teraz czy to przepływka, bo porównywałem wskazania na VAGu ze Skodą Octavią 1.9TDI z tym samym silnikiem AHF i wyglądało to podczas jazdy niemalże tak samo, a tamto auto było sprawne. Dziś rozebrałem parę rzeczy:...
Sprawdź szczelność węża do intercoolera, tego pod pokrywą. Często się przecierał. Co intercooler ma wspólnego z wypalaniem DPf ? Skoro piszesz, że nie jesteś mechanikiem to mógłbyś choć sprawdzić a nie zadawać niemądre pytania.. Nie pisałem o intercoolerze tylko o wężu do niego prowadzącym. Skoro jesteś mechanikiem to możesz mi napisać co wąż prowadzący...
Oleju ubywa, ostatnio ściągałem rurę od intercoolera i wylało się dość sporo, z 200ml. Auto muli, jest trochę brak mocy w porównaniu z tym co było wcześniej, nieszczelności szukałem dymem i nic a nic nie widać. Jest możliwe, że turbo zaczęło czesciowo dmuchać w skrzynie korbowa? Co ciekawe jak zajrzałem do tipa to też jest tam trochę oleju a kiedy wsadziłem...
(...) ort tranzit 2.0 ecoblue 2017 ,brak mocy ,auto wchodzi w tryb awaryiny ,po podlaczeniu do kompa blad p0299 not boost turbo ,Turbo zostalo wymienione na nowe ,auto po przejechaniu 200 kilometrow znowu zaczelo szalec ,ponownie brak mocy i tryb awaryiny ponownie wyskoczyl ten sam blad p0299. . Prosze o pomoc Witaj na forum elektroda.pl! Błąd P0299,...
Hej, program jakiś jest, prawdopodobnie poprzedni właściciel coś grzebał przy ECU, przeplywka pokazuje max 147 g/s na płaskim, ale przy obciazeniu, pod górkę lub wiatr wtryski pętla, więc program przelany. Wymieniłem dziś to kolanko, znalazlem pęknięcie na wężyku wychodzącym z zaworka odpowietrzacego do kolektora, zaizolowalem je taśma uszczelniajaca....
Na razie wstępnie ogarnąłem trochę to przerwane połączenie, nieco je poprawiłem. Załączam zdjęcia wnętrza kolektora, oraz jedna rzecz mnie martwi na turbinie jest osad sadzy? Nie bardzo wiem czy to normalne, czy jest się czym przejmować (niestety nie byłem w stanie zdjąć tej osłony termicznej więc całego turbo nie byłem w stanie z fotografować). Oraz...
Mialem kiedfys w VW podobny problem , a w zasadzie taki sam . W Twoim wypadku sprawdzilbym jeszcze jedna rzecz , z reguly po takiej awarii jak opisujesz oprocz pogietych zaworow i wybicia ich "szklanek" (hydropopychaczy) , najczesciej ulega jeszcze uszkodzeniu w mniejszym lub wiekszym stopniu korbowod tloka ktory dostal "strzala" , za ta teza przemawia...
Intercooler to raczej ci się nie zatka. Może być nieszczelny lub na dole zbierać się olej. Nawierć dziurę od dołu, później wkręć tam wkręt z uszczelką do dachów. Do sprawdzenie doładowania weź samochód z załadowaną naczepą. Podłącz komputer w czasie jazdy i sprawdzaj doładowanie. Najlepiej 12 bieg i obroty na zielonym polu obrotomierza. Czyli od 1000...
Nie ma tu najwazniejszego parametru - cisnienia doladowania. Wejdz pod auto i zobacz, czy gumowa rura na wejsciu do intercooler'a nie jest miekka na kolanku. Czesto rozwarstwienie tej rury powoduje zatkanie przelotu i niedostateczne zasilanie w powietrze. Nie widac tego z zewnatrz, ale byloby widac na pomiarze cisnienia doladowania.
Szanowny kolego driVer010 niebieskie spaliny w każdym aucie oznaczają spalanie za dużo oleju a czarne w dieslu nie dopalanie paliwa każdy mechanik o tym wie i bez VAG'u się obejdzie :-) natomiast jeśli były by spaliny białe to oznacza że dostaje się woda z układu chłodzenia to podstawowa diagnostyka lecz do tego dochodzi jeszcze zapach spalin ale to...
Sprawa rozwiązana, dzięki jednemu z uzytkowników forum który wysłał do mnie prywatną wiadomość i dał mi do myślenia na przykłądzie innych samochodów, co prawda problemem nie było to co pisał ale rzecz podobna, do rzeczy: Jeden z użytkowników forum b*******2 napisał do mnie że naprawiał 2 samochody oparte na podobnej pompie do mojej mianowicie typ VP...
(-) mam problem mianowicie z dymem z rury wydechowej, wydobywa sie czarny na obciążonym silniku (-). Ogólnie można powiedzieć, że masz zakłócenie w spalaniu typu: albo za mało powietrza, albo za dużo paliwa . Natomiast w szczegółach powinien na to pytanie odpowiedzieć najbliższy mechanik/diagnosta, a nie forum, które jednostki napędowej nie widzi i...
EGR i DPF zostały wyłączone w sterowniku (EGR niezatkany, DPF fizycznie usunięty). Kopci na szaro/niebiesko - zapach spalin jest gryzący, po postoju na jałowym, gdy przepędzę go to podymi chwile intensywniej po czym podczas jazdy dymienie jest niewidoczne... (filmik 1 - pokazuje intensywność dymienia). Rano gdy jest zimny musi dłużą chwilę pokręcić...
Coś nie tak z EGR wygląda na przytkany bo za dużo świeżego powietrza dostaje albo dziura w dolocie za turbo (intercoler). Mam zatkane powtórne spalanie. Czyli winy jest zatkany egr?
Dzięki wielkie właśnie problem jest z wężami od tego zaworu - ułamane tuż przy samym zaworze - jak wymienię to dam znać czy było to to. EGR nie wymieniałem tylko czyściłem - czytałem na jednym z zagranicznych forum wypowiedź mechanika u dealera że problemem może był chłodnica intercolera, zatkany zawór egr itd. wymieniał tam parę przyczyn. Przepustnice...
Witam. Mam problem z moim Busikiem. Otóż w przedziale między 1,5 tys-2 tysięcy auto szarpie podczas jazdy jak i na postoju na biegu jałowym. Wywala błąd DF645 Przepustnica zablokowana /zamknięta. Po odłożeniu węża od interculera i podglądzie przepustnicy faktycznie zamyka się dokładnie w rytm przerywania silnika. Po odłączeniu przepustnicy problem znika...
w samochodzie brakuje mocy tak jakby filtry były zatkane , bardzo powoli się rozpędza przy raptownym dodaniu gazu podczas jazdy praktycznie nie reaguje przy powolnym rozpędzaniu ledwo dobija do 80 km/h na wolnych obrotach silnik się normalnie wkreca, dodam tylko ze jest po diagnostyce w aso mana żadnych błędów wedle serwisu wszystko jest ok , w ostatnim...
He, byłem u magika który mi to tak wytłumaczył. Ja przyjąłem że regulator (sztanga) rusza kierownicą - pręt fi 6 - ale byłem w błędzie. Zrobiłem taką próbę - zdjąłem wężyk który idzie z turbo do intercolera, zatkałem ręką wylot turbiny, pominąłem N75 (czyli wylot turbiny zmostkowałem z gruchą), po przegazowaniu nic się nie rusza. Ręcznie sztanga (pręt...
tak wiem o tym ale chcieliśmy również sprawdzić sterownik VECU czy pracuje poprawnie i trzeba było imoo zamienic niestety ciągle mało mocy, Pompowtryski i wtryski wymieniał nam servis i je kalibrował. Ciśnienie paliwa mierzę manometrem przykręcam do filtrów paliwa ma idealne ciśnienie jak nówka bo pompa wstępnego ciśnienia też nowa ma 3,8-4 bar na filtrach...
Witam. Panowie zauwazylem jeszcze jedna dziwnie wygladajaca sprawe (nie wiem jak bylo wczesniej), ale po wyczyszczeniu przeplywomierza tak zapobiegawczo dziala idealnie pokrywa sie przeplyw powietrza zadany z aktualnym, ale do wartosci ok. 5000 i to przy delikatnym przyspieszaniu natomiast wcisniecie gazu do dechy pod obciazeniem w jezdzie zadane mam...
nieszczelność intercooler intercooler peugeot uszkodzony intercooler
prowadnica piła stołowy triak saeco wskaznik spalania
pralka indesit cieknie pralka indesit cieknie
Jak ustawić parametr P00 w piecu Termet Silver? Wahania palnika w piecu gazowym Termet Silver Pro