odp typu ,,oddaj do mechanika" w niczym mi nie pomogą. Z dociekania "czemu to tak się zrobiło" po lakonicznym opisie, też nic nie będzie. Generalnie przyczyna wyjściowa jest jedna - z jakiegoś powodu dochodzi do tarcia pomiędzy czopem wału, a materiałem ślizgowym panewki. Ten się uplastycznia i wręcz przylepia do czopu - na skutek zwiększonego tarcia,...
Obawiam sie, ze ten okap niema zadnego kondesatora rozruchowego. Prawdopodobnie jest zatarty na panewkach.
Może wentylator ma zatarte panewki? Myślę że kropelka oleju powinna na jakiś czas pomóc.
Witam.Nie napisałeś nic o zasilaniu-może elki? Jeszcze jedna rzecz scalaczek capstan może przegrzany od zatartej panewki?. Powodzenia.
Dostanie się płynu do oleju to nie jest błachostka. W tym czasie olej traci swoje własności smarne i powoduje zacieranie się panewek, wału korbowego i innych rzeczy. Tak myśle czy po szlifie i wymianie części mechanicy wyczyścili wszystkie kanały olejowe, może w czasie pracy silnika któryś kanał był zatkany i to spowodowało zatarcie panewki. Jest też...
Prawdopodobnie zaciera się panewka na pompie wylewowej i stąd problem (wyciek wody- zatarcie panewki). Zobacz od spodu, czy turbinka wentylacyjna od pompy obraca się swobodnie (masz to zrobić ręcznie).
Panie... toż to żywy trup... remont kapitalny, ciesz się, że w ogóle to jedzie. Taki syf na tłoku, to tam pierścieni w tym silniku niema daaaaawno Tak skrzywiony korbowód to albo panewka przytarła się i złapała, na szczęście nie na tyle, że urwało korbowód, albo nie wiem, wjechał ktoś do stawu albo lał wodę w dolot na pracującym silniku?? pokaż jeszcze...
Zdemontuj koła zębate, sprawdź, czy wirnik bez kół zębatych obraca się luźno i włącz silnik. Jeżeli dalej będzie brak mocy i iskrzenie, prawdopodobnie spalony wirnik. Inna opcja to zatarcie panewek wirnika bądź kół zębatych stąd napisałem o ich zdemontowaniu Uzwojeń wirnika sam nie sprawdzisz.
Wygląda to że zatarł się wirnik wentylatora ale przyczyn może być kilka np wilgoć. Takie rzeczy się zdarzają na wskutek uszkodzenia izolacji uzwojeń lub przepięcia np burze. Trudno określić ale w twoim przypadku stawiam na wilgoć i też zatarcie panewek wirnika. Widać to po rdzeniu że jest na nim korozja co sugeruje właśnie zwiększoną wilgotność a tym...
No to dokładam świeży przypadek ze swojego podwórka :) Rocznik 2016, ten sam motor, przebieg 400 tys. , (po wymianie uszczelki 1750 km) zatarta panewka pierwszego cylindra. Może teraz sprawa się ruszy, bo w ten przypadek został zaangażowany producent. Jak coś będę wiedział to skrobnę.
Witam. Kolego możesz mieć zatarte mechanizmy bądź silniczki. Albo jedno i drugie. Skoro dochodzi 12V to przełączniki sa w porządku. Miałem u siebie w fordzie taki sam przypadek, ale tylko z jedną szybą. Winny okazał się silniczek, zatarta panewka. Rozebrałem, nasmarowałem i działa. Może być też uszkodzona plastikowa prowadnica, ta która ślizga się po...
Witam oddałem zmywarkę do serwisu w którym powiedzieli mi, że do wymiany jest pompa zintegrowana razem z grzałką Zatarły się panewki na osiach pompy a ze producent nie przewiduje naprawy pomp tylko wymianę taż że nie ma do niej żadnego zestawu naprawczego.
Jeżeli jest to typowa pompa stosowana w większości pralek to jedynymi parametrami będzie średnica doprowadzenia i odprowadzenia wody i kąt pod jakimi są te wyprowadzenia. Pompa jest bardzo prostym urządzeniem i uszkodzenie jej(jako kompletu z silnikiem) może mieć kilka przyczyn przeciek na uszczelnieniu pompy na wale silnika(uszkodzenie nieopłacalne...
Taki dźwięk może powstać, gdy unieruchomiona na wale (zatarta) panewka obraca się w gnieździe.
Z tym silnikiem był trochę inny problem, wcześniej pękła tuleja w dolnej części i woda dostała sie do oleju. Po wymianie tuleji i oleju to przy zimnym silniku ciśnienie było dobre a jak sie zagrzał to spadało. Ale tak sie jeździło aż zatarło panewki, dobrze że nie uszkodziło wału, tak że jak wymieniłem panewki ciśnienie jest bardzo dobre na wolnych...
Jeśli jest to układ nawiewny podobny do Polo.tzn.Jest tylko opornica z odczepami i silnik,bez żadnej elektroniki to moim zdaniem musisz odnaleźć ten opornik.Najczęściej znajduje się on w tej samej wspólnej obudowie wentylatora.Jeśli jakaś część tego oprnika będzie przepalona a zdarza sie tak np.wtedy,gdy panewki silnika nie mają smaru,to silnik będzie...
Oczywiście że się zatrze pierwsza panewka od strony koła pasowego .Można to opóżnić dając mały naciąg paska albo montujac sprężakę w jednej osi z silnikiem i napedzając ją poprzez sztywne połączenie albo złącze elastyczne jak w hydroforze.
No właśnie niekoniecznie bo w takich starych "gruzach" łatwiej naciągnąć na jakieś zatarcie panewki łożyska wału... Naciągać łatwiej ale ewentualny zysk naciągacza niewielki. Zawodowiec nie gra o niską stawkę a drobnych cwaniaczków nie stać na dobrego adwokata i założenie sprawy. Zazwyczaj odpuszczają gdy na żądanie obniżenia ceny lub przyjęcia auta...
W tym roku znów to samo tylko musiałem już kupić nowe kostki i kolejny rezystor. Po wymisnie cisza. Dalej nie działa. Na włączonym silniku gdy włączę nawiew czuć że silnik dostaje obciążenie, ale nic nie dmucha. Jak mogę sprawdzić na krótko czy to wina nowego rezystora czy może sam wentylator się spalił. Zdemontuj wycieraczki i podszybie ustaw nawiew...
A co tam powoduje takie opory. Odświeżam bo u mnie pompa idzie z rozrządu. Zamontowałem taką co ciężko chodzi i zatarła się panewka koła pośredniego (przez to koło idzie napęd). Teraz nie wiem czy montować ją czy szukać innej.
rozumiesz czemu się panewki chciały się zatrzeć Panewki nie są istotami żywymi, więc nie mogły "chcieć" się zatrzeć. Autor pisze, że po zgaśnięciu silnika mógł go obrócić kluczem, więc nie był zatarty. Panewki pewnie były fioletowe od dawna, ważne czy były na nic ślady przytarcia. Ja raczej obstawiam zbieg okoliczności bez związku z płukanką i usterkę...
Ja bym się skłaniał bardziej na mechaniczną część silnika -utarte wałki -luźny łańcuch. Tą co mam wymieniałem słupek zatarte oba wałki na panewkach. Dodano po 25 A jaki masz przebieg ?
No zatarta panewka.
Spotkałem się z sytuacją gdzie dźwig był zamontowany w silosie gdzie przy dużym zapyleniu zatarły się panewki :/ Konserwacja nic nie dała :D dźwig w ogóle jeździł elegancko ale tylko do pewnego piętra po czym stawał i buczał. Wyczyściliśmy panewki i zmieniliśmy olej i pikabello nic się nie dzieje, bynajmniej mi nic nie wiadomo.
Jest sztywne , helmud7543 - Czyli mogł sie zatrzeć ? , panewki sa dobre ?
Prawdopodobnie masz zatarte panewki wałka rozrządu .Zdejmij boczne dekle ,rolki popychaczy i kręcąc za koło zamachowe zobacz czy panewki nie obracają się z wałkiem.
Zatarta panewka.
Zatarta panewka i wał zabrany.
który to element https://obrazki.elektroda.pl/4466860500_...
Odpowiem na to co aktualnie wiem: Przebarwienia na wale korbowym w obrębie wykorbień czopów panewek to normalne zjawisko po fabrycznej obróbce powierzchni pod panewki. Nadmierne przebarwienie w stosunku do pozostałych w tym miejscu może świadczyć o zatartej panewce. Powinno się sprawdzić stan panewek po jakiejkolwiek poważniejszej awarii silnika. Zaniedbanie...
Przy takiej ilości nagaru na bank stanęły pierścienie a więc brak kompresji i i w wyniku tego strata mocy. Pozaklejane pierścienie to również brak smarowania i zużycie gładzi cylindra. Brak smarowania to też zatarte panewki.
Pewnie brzęczy pompa, jak wcześniej napisano może być zablokowana, ale również może być uszkodzona. (Zatarcie panewek.)
Założyłeś nie odpowiedni pasek pomijam ewentualne uszkodzenia z zatartymi panewkami lub łożyskami w zależności co zastosował producent.
ładnie jest :) teraz wykręć świece, miskę oleju ściągaj i poluzowuj stopki korbowodów po jednej i kręć wałem, kiedy zacznie się luźno kręcić bez większego oporu to tą panewkę złapało, odkręć stopkę i zobacz jak to wygląda, może bardzo wału jeszcze nie zatarło i wystarczy papierkiem ściernym przelecieć czop i założyć nowe panewki i może jeszcze będzie...
Masz emulsję wody w oleju. Zamarzła w smoku pompy pozbawiając silnik smarowania. Po kilku minutach jazdy masz już dużą szansę na trwałe uszkodzenie silnika (zatarte panewki).
tak jest to kod od wywoływaczki. Zatarta panewka. Często podmieniano wywoływaczki na inną i było ok. Ja zdjąłem zawleczke znajdującą się przy dużej zębatce, wyjąłem zaślepkę . kilka razy spryskałem WD i śmiga.
Objawy o których piszesz sugerują raczej uszkodzenie silnika nap.płyty(zanieczyszczony komutator, wytarte szczotki, zatarte panewki).
Moim zdaniem są zatarte panewki w silniku pompy dzieje się tak ponieważ uszkodzona jest uszczelka pompy.Powodzenia
Masz panie zatartą trzecia panewkę, był taki przypadek.
Kawałki metalu z którejś zatartej panewki przedostały się przez smok i blokują zawór przelewowy pompy oleju
Sprawdź czy wirnik leciutko się obraca, czy nie są zatarte panewki. Sprawdź czy na panewkach nie ma zbyt dużego luzu i wirnik nie "klei" się do stojana.
wiekszy kondensatoe nic nie da >>> może masz zatarte panewki silnika i stąd ten ciężki rozruch lub sam silnik jest uszkodzony
dziś ściągnąłem miskę, zatarta panewka korbowodowa na trzecim cylindrze - to wyjaśnia stuki, wał ok. czekam na panewki i montuję... zobaczymy co dalej
Rozmrożenie nie uratuje zatartych panewek, puścić puszczą ale uruchomienie tego silnika teraz spowoduje uszkodzenie wału który w tej chwili pewnie jest jest nienaruszony i wystarczyło by z niego usunąć resztki panewek i spolerować.
Witam. Podoba mi się twój pomysł Zbyszku, tym bardziej że tej nocy spaliłem silnik napędzający samochodową pompę wspomagania napełniającą zbiorniczek palnika. Silnik od pralki "frani" pracował dosłownie dwie sekundy aby uzupełnić poziom oleju. Jak się zatarł na panewkach, zrobił stop i już po nim. Teraz myślę o zmianie silnika lub może coś z Twojego...
Kolego doprowadź zdjęcia do ładu albo kosz. Pozatym jest prawdopodobne że z powodu małego ciśnienia oleju zatarłeś panewki dolne lub górne.
Ten korbowód się już zatarł, wał pewnie w takim samym stanie więc zakładanie tego nie ma sensu. Wrzuć zdjęcie wału
No właśnie problem w tym że nie ubywa. A mleko bierze się z wody tak mi się przynajmniej wydaje bo znajomemu też w golfie III z tym że on ma 1,8 bez LPG zamarzł mu smok i zatarł panewkę na wale
Witam. Problem z Peugeot Boxer 2,2 TDCI 2009 r. Stukanie w silniku, wydaje mi się, że góra. Rok temu miał generalny remont, bo zakupiłem go z zatartą panewką. Cały dół był robiony, szlif i td. Nowy łańcuch też był. Teraz to stukanie jest bardziej po lewej stronie, patrząc na silnik. Wtryski zostały stare. Co to może być? Dołączę film. Dodam jeszcze,...
Jeżeli robił wałek rozrządu i szklanki to nie nie robił przy wale głównym /panewkach . Zatarło silnik czyli na panewce korbowodowej i korbowód bokiem wyszedł. Silnik raczej do wymiany sam blok . a dalej co z innymi częściami . Słabe ciśnienie oleju i ...
zatrzeć skuter zatrzeć wałek zatrzeć skrzynia
liczyć pakiet deska berlingo sterownik tornado
Volvo V50 2.0D – komunikat „Wymagany serwis silnika”, DPF, EGR, diagnostyka VIDA Drukarka HP, Canon, Brother nie widoczna na liście instalacyjnej Windows 10/11 – brak sterownika, ręczne dodawanie