Życie mi ratujesz bo by mi mechanik młotkiem mógł uszkodzić wal czy łożyska! Dzięki :) przy okazji zaględziłby się na śmierć... a ja bym doła złapał a już i tak mam doła przez ten szmelc :( (wada tłoka - rysy). Czyli nie ma potrzeby rozbierać? Tak rozumiem i wystarczy nowy cylinder i tłok? I będzie OK? Tylko żeby ustalić skąd zatarcie (uboga mieszanka...
W chińczykach są fabrycznie montowane łożyska z luzem normalnym. Nie ma to wpływu na zacieranie się silnika Łożyska mogą mieć wpływ na zatarcie silnika jeśli zastosowano łożyska o zbyt małym/dużym luzie, inne niż fabrycznie. Niewłaściwe łożyska będą się przegrzewać (występuje większe tarcie) co może prowadzić do ich zatarcia i rozpadu, nawet niewielki...
Witam Posiadam kosę spalinową Husqvarna 345FR - tak jest napisane na obudowach, jest to rocznik 2004. Po numerze PCM - 968091101 wychodzi, że moja kosa to 345RX. Tu jest schemat cylindra dokładnie mojej kosy: https://obrazki.elektroda.pl/1924377100_... Moja kosa oryginalnie ma jeden pierścień i automatyczny zawór dekompresyjny. Numer...
Iskra jest. aparatu zapłonowego w ogóle nie ruszałem, nawet nie wiem jak się za to zabrać, a kompresje sprawdziłem prymitywnym sposobem zatykając kciukiem głowice a drugą ręką starter nożny i moim zdaniem jest dużo lepsza od tej która była na starym cylindrze (ile barów? nie mam pojęcia) Tłok i cylinder jest nowy dzisiaj go zakładałem. Tłok ładnie chodzi...
najpewniej kupić olej w sklepie firmowym np. Husqvarna. Husqvarna bierze olej od Shell- a ale robiony specjalnie dla niej więc nie dostanie się takiego oleju na stacji. Oleje ze stacji zacierają maszyny. Więc robić słynną mieszankę 1:50 z tendencją że trochę mniej oleju a nie więcej - bestboy ma rację. Więc lepiej stosować olej z salonu a nie ze stacji...
Cylinder może się porysować albo zatrzeć przez taki tłok? Dodano po 7 Na znanym portalu aukcyjnym do silnika 12F807 znalazłem tłok kompletny za ponad 300 zł i jest bez tych boków czyli raczej powinno pasować.
Golf 90 ma rację. Dwusuwa smarowanego mieszankowo nie należy docierać przy hamowaniu silnikiem. Siły tarcia duże, smarowanie żadne. Ja dwusuwy chłodzone powietrzem (simson, mz etz) docierałem tak: - montaż zespołu tłok-cylinder dość obficie na olej - mieszanka 1:30 - po pierwszym odpaleniu i lekkim nagrzaniu na postoju krótkie przejazdy (kilkaset m)...
Witam wszystkich forumowiczów. To moja pierwsza naprawa piły spalinowej, więc proszę o wyrozumiałość. Piłę dostałem w spadku. Coś jednak nie mogłem ustawić wolnych obrotów. Przebierała - raz niskie, raz wysokie. Myślę sobie co tam, rozbiorę. Okazało się, że tłok i cylinder podtarty. Zmieniłem cały komplet. Zakupiłem w komplecie również łożyska i uszczelniacze....
Tłok sie pracuje góra dół,iskra też jest słaba ale jest. Przy kilku próbach zalało mi ją to przeczysciłem cylinder z paliwa oraz swięce ale rezultatów dalej niema.
Podejrzewam słabą kompresję. Odkreć tłumik i zajrzyj przez wylot jak wygląda tłok i cylinder w środku, jak są rysy to przytarta (a może się pierścień zakleszczył i niewielkim nakładem pracy uratujesz) Ważne aby jej teraz bez sprawdzenia nie używać bo możesz zatrzeć do końca, a wtedy tylko wymiana zestawu naprawczego (mam 3 za sobą to mogę Ci powiedzieć...
Witam Nie wiem czy w dobrym dziale zamieszczam mój post. Mam kose spalinową silnik 2t i zdarzyło mi się jego przegrzać na tyle że pierścienie wytarły cylinder spadła kompresja i nie mozna było jej zapalić. Serwis naprawi to na gwarancji ale zastanowiło mnie jak można zabezpieczyć silnik 2t przed takimi sytuacjami. Najpierw wymysliłem miernik temperatury...
Póki jeszcze temat nie został zamknięty: Jak wyglądał zatarty tłok i cylinder? Wał korbowy i łożyska nie nosiły śladów uszkodzeń po niewłaściwej mieszance? Wiadomo jaka była przyczyna takiego zatarcia? Jaki olej był użyty do mieszanki?
Może się ktoś wypowiedzieć jak wygląda sprawa regeneracji główki korbowodu przy hs 11? Sprężarka która miała przejść szybki remont okazało się ze jet przytarta tłok-cylinder a i sworzeń tłokowy zatarty w korbowodzie Tłok, cylinder, uszczelki, pierścienie czekają Co dokupić prócz sworznia? Dodano po 6 Póki co lezy w częściach w pudełku i czeka
Witam, trzeba sprobowac zdjac cylinder z glowica - bo takie zablokowanie 'na beton', to moze byc : zatarcie tloka w cylindrze lub pekniety pierscien, ktory zablokowal sie w oknie wylotowym, niestety. Pozdrawiam.
Nie element tnący, lecz prawdopodobnie zatarł się tłok w cylindrze, oraz korbowód na wale.
Przyczyn może być wiele a teraz można tylko gdybać. Może to być nawet nadmierny luz na tłoku w cylindrze. Tak silnik będzie trzymać kompresje. Tłok z za dużym luzem może się klinować i cylindrze i zacierać w miejscach podparcia. Dlatego np. w wysilonych silnikach 2T motocyklów krosowych trzeba często wymieniać tłoki jeśli nie chce się uszkodzić cylindra...
Zgadzam się że szkoda wkładać jakiegoś chinola za 100 zł. Z tego co wiem to Stihl nie produkuje sam cylindrów czy tłoków tylko zaopatruje się u takich producentów jak: MAHLE, KOLBEN SCHMIDTi ostatnio GILARDONI (Italy), którzy dodatkowo nabijają logo STIHL. W związku z powyższym czy ktoś wie gdzie mogę kupić cylinder + resztę cześci jednego z w/w producentów...
Chodzi o rozszerzalność cieplną i dlatego jest "beczkowaty", u góry jest ciut węższy bo tam następuje spalanie i jest bardziej "gorąco" przez co więcej się rozszerza od ciepła, po rozszerzeniu mógłby się zatrzeć, zablokować w cylindrze gdyby był idealnie cylindryczny.
Zatarłeś silnik:( Chociaż, może to i lepiej... Jeśli nie wiesz co zrobiłeś, to znaczy że jeździsz od niedawna i to bardzo szybko jak na takiego bzyka. Czeka cię remont, web69 odpowiedział ci co masz zrobić aby zdiagnozować usterkę. W najlepszym wypadku tłok i cylinder, w gorszym również wał może być lekko zatarty. To pukające to albo połamane pierścienie...
Płaskie sprężyny mają tę zaletę, że skracają długość silnika. Ta prądnica pewno 2 kw ma. Chciałem wykonać dzisiaj próbę i tłok się zatarł. Widocznie z gaśnicy jakiś pyłek stalowy wpadł pomiędzy tłok i cylinder.
Zbyt mocno i nie w/g istrukcji dociągnięta głowica, bądź bardzo mocno przegrzany silnik. Tuleja ma kołnierz który pękł i tłok wciągnął ją do karteru.
Wiem że szybciej, ale nie chce się pchać w koszty. Ponawiam pytanie
Skoro była zatarta wymieniłeś tłok i cylinder?
witam, zdjąłem cylinder i okazuje się że pierścień jest zapieczony i tłok zatarty, cylinder nie jest porysowany więc spróbuję wymienić tłok i pierścienie.
Witam Kolejny raz spotykam się z przypadkiem gdzie w kompresorze Wan AW jest zatarty/ przytarty tłok na cylindrze (pierwszy)od strony silnika. Czy to jest Pięta Achillesa tegoż kompresora? Jakieś sugestie by tego uniknąć? Pozdrawiam Darek
Moja pilarka była zatarta tłok i cylinder miał rysy. nie pomogły nowe pierścienie. Było wlane stare paliwo "olej w paliwie" co się dowiedziałem w późniejszym terminie. Piła stara wiec wystarczyła chwila żeby zatrzeć. A oddawać tłok do szlifu to się raczej nie opłaca. Przeczyść w swojej gaźnik i wyreguluj sprawdź świece. Pozdrawiam
Trochę to trwało - silniczek do wymiany, tłok w cylindrze się zatarł, - maszynka kaput - jeszcze raz dzięki z pomoc. Pozdrawiam - temat do zamknięcia.
Zatarta. Tłok do wyrzucenia. Cylinder w nie najlepszym stanie.
Klin sprawdzałeś? Rozrząd jest na pewno dobrze ustawiony, na znakach? Jeżeli tłok jest w górnym położeniu i zawory są zamknięte, to obróć wałem o jeden obrót, ustaw tłok w górze i sprawdź zawory, powinny być oba lekko uchylone. Możesz zrobić zdjęcie tych sprężynek, w tych silnikach są montowane różne gaźniki. Zatarcie, na pewno, nie pozostawiło żadnych...
Rozkręć z ciekawości zobacz wał korbowód tłok pierscienie cylinder.
Witam. Pragnę podjąć temat na nowo. Syn przytargał do mnie pilarkę Husqvarna 435. Była zatarta. Wymieniłem cylinder+ tłok, łożyska , pierścienie uszczelniające, membrany w gaźniku. Po takim remoncie nie chce odpalić. Gaźnik jest 2-gardzielowy ZAMA C1T. nie mogę nigdzie trafić na jakąś podpowiedź jak go wyregulować.
Rozruszać zardzewiały?! Porysujesz/zatrzesz cylinder i tłok. Cylinder do wymiany albo do szlifu, tłok wymiana i ciekawe jeszcze co się dzieje w komorze korbowej. Tak a propos to jak tam się ta rdza dostała?? Spróbuj jeszcze zalać go naftą na 2-3 dni.
Jak był zapieczony tłok to silnik był zatarty pokaż zdjęcie jak wygląda gładź cylindra (w dobrej rozdzielczości), cylinder i tłok pewnie do wymiany.
Stosuj mieszankę w takiej proporcji jaka jest podana w instrukcji, inaczej szybko ja zatrzesz. Przez cały czas eksploatacji taka mieszanka czyli 1:25. Materiały, z których wykonano tłok i cylinder są marnej jakości z reszta cała wykaszarka jest wykonana w ten sposób. Nie można porównywać tej chińszczyzny do pilarek Stihla czy Husqvarny.
Opisz szerzej, czy zatarł się tłok w cylindrze, wał na łożyskach itp. Napisz czy tłok i cylinder to po wymianie, czy oryginały itd. Bez tych informacji to nikt Ci nic konkretnego nie odpowie.
Gdyby był problem ze smarowaniem, to zatarły by się koniki klawiatury a nie zawór, po to są uszczelniacze na trzonkach żeby olej się do nich nie dostawał. Tak naprawdę widzę dwie opcje: Pierwsza, to nie dokładnie umyta głowica po docieraniu zaworów i pasta ścierna dostała się do prowadnicy, druga to uszkodzona, żle rozwiercona prowadnica. W tym silniku...
Zależy co się zatrze, ale podejrzewam, że autorowi chodziło właśnie o to, że silnik się zablokował. Nie rozbierał go, więc jak miałby stwierdzić zatarcie w miejscu innym niż tłok-cylinder?
Zatarty cylinder/tłok. Jak kolega wyżej, ciśnienie do zmierzenia, chociaż raczej nie ma już czego mierzyć i głowica do zdjęcia. Potem remoncik i nadzieja, że nie dojdzie do powtórki (patrząc na obecną jakość części)...
Cała do rozebrania ewidentnie coś poleciało (zabezpieczenie tłoka,koszyk łożyska,łożysko igiełkowe). Takie uszkodzenia są od za dużej ilości oleju. Tworzy się nagar odrywa i czasem złapie go w oknie wydechowym. To samo masz w cylindrze wokół otworu świecy. Odrap kawałek i sprawdź jaki jest twardy. Uszkodzenie takie jak na obrazkach to albo zagęszczony...
Witam Lewa głowica zdjęta, okazało się zatarty tłok na ostatnim cylindrze lewej głowicy, trzeba silnik wyjmować, tulejować.
Gdy wymieniłeś cylinder z tłokiem pisałeś, że był zatarty więc normalny efekt, że miałeś dużo mieszanki w skrzynce. Zatarty tłok, tak jak pisałem na początku, nie daje sprężania, tym samym w ruchu tłoka w dół nie wypycha mieszanki benzyny z powietrzem ku górze, nie jest szczelny tłok z cylindrem. Zostaje nadmiar mieszanki z olejem na dole. Po remoncie,...
Trzy dni temu wyciągnąłem z zatartej kosy tłok, może nie ten model co w temacie. - Ale tłok wyszedł z cylindra z wielkim trudem, nie było szans nim ruszyć. - Po wyjęciu wyglądał tak: https://obrazki.elektroda.pl/4677610300_... https://obrazki.elektroda.pl/4470943700_... https://obrazki.elektroda.pl/8739210100_...
Badanie temperatury cylindra nie ma dużego sensu. Silniki chłodzone powietrzem mogą osiągnąć 200°C na cylindrze i jeszcze więcej na głowicy. Badania w tym zakresie były robione jeszcze przed II wojną światową. Jeżeli silnik jest prawidłowo zaprojektowany z odpowiednimi luzami to musi wytrzymać. W praktyce, problem stanowi jakość tłoków i ich kształt...
Witam, ewidentnie na gladzi cylindra - sa resztki zatartego aluminium z tloka, najprawdopodobniej tlok w tym silniku nie jest 'zowalizowany' - tylko jest idealnie 'okragly', czasem tak sie zdarza w 'tanich silnikach' - chociaz nigdy nie mialem takiego przypadku w silniczkach 'ruskich K-O', z ktorych sa skopiowane silniczki 'chinskie / rowerowe'. Najlepiej,...
Cześć Ja też mam ciągniczek MF-70 ale wał się zatarł i jest do remontu. Czy ktoś wie gdzie można kupić do tego części takie jak wał tłok i niekoniecznie cylinder.
Odkręć tłumik i sprawdź, w jakim stanie jest tłok i cylinder. Dlaczego, sadzisz że jest zatarta?
Nie jestem mechanikiem ale po obejrzeniu zdjęcia bym kupił komplet czyli - tłok + nowy cylinder,Cylinder też masz chyba porysowany.
Ciekawe. Możesz podesłać zdjęcia zatartego tłoka i cylindra? Nie pisałem nigdzie, że zatarł się tłok! W obu przypadkach zatarło się łożysko igiełkowe na wale korbowym i korbowodzie. Działo się to zazwyczaj po ok. 50 godzinach eksploatacji. Jeżeli znajdę gdzieś ten korbowód to zdjęcie oczywiście podeślę.
Wygląda to na dziurę w tłoku lub zatarty tłok i uszkodzone pierścienie to i cylinder będzie zjechany . rzeczywiście naprawa będzie droga ale można najpierw zdjąć głowicę i ocenić sytuację.
Jak wyżej. Pomiar luzu na rowkach pierścieni. Średnica tłoka w na dole i górze płaszcza. Czy sworzeń nie lata luźno. Pytanie też o wymiary samego cylindra. Bo to że tłok trzyma wymiary nie znaczy że cylinder też , a to musi pasować jedno do drugiego z niewielkim luzem. Za mały luz spowoduje zatarcie bo jak tłok troszkę "spuchnie " to zacznie się blokować...
Czyli to, że tłok się porusza nie oznacza, że nie jest zatarty No teoretycznie nie jest zatarty skoro się porusza ,tylko że zatarcie nie kończy się tym że silnik ostygnie i tlok się bedzie poruszał i wszystko wróci do normy. Zatarcie silnika to uszkodzenie powierzchni cylindra i tłoka oraz pierścieni tłoka. Wiec prawdopodobnie cylinder. tłok i pierścienie...
zatrzeć tłok zatrzeć cylinder zatrzeć tłok pompa
lm317 napięcie wejściowe samsung uszkodzone przyciski kondensator panel
buderus czyszczenie czujnika naprawa ipada
Radiolink R6FG a nadajnik T4EU – kompatybilność, protokoły FHSS, modele odbiorników Depollution system faulty w Peugeot 207 1.6 16V