Dobra panowie sprawdzę po kolei, jak na razie to rozmroziłem i normalnie pompuje powietrze i zawór odbija słychać tez to charakterystyczne tykanie jak ma zbiorniki napompowane na maksa. Zapomniałem dodać ze na wakacjach zmieniłem zawór czteroobwodowy czy tam czterodrozny a zawór pod osuszaczem (ten zbijak)...
Gdybym wymienił zawór czteroobwodowy, zakładając że zawór sterowania przyczepą jest dobry, to ciśnienie na tym czteroobwodowym jakoś się reguluje?
W krótkim czasie na postoju opada na poduszkach. Obsłuchany cały układ. Posprawdzane wodą z mydłem poduszki, zawory, wszelkie połączenia, nic nie widać. Wymieniona podstawa osuszacza i zawór czteroobwodowy i dalej wróżenie z fusów. Nie mam już siły do tego klamota. Po opadnięciu na poduszkach jak ma...
witam dziwne zachowanie ,dwa zegary to dwa niezależne obwody może to być zawór czteroobwodowy ,ale po spadku ciśnienie powoli wraca na zielone pole ?
Bije ponad 10 atm w dwóch układach i słychać że upuszcza limit, Nie mam nigdzie ubytku powietrza ani na ciągniku ani na naczepie, po prostu w ogóle powietrze nie idzie na naczepe, nacisne kilka razy pedał hamulca i gwałtowanie spada ciśnienie w układzie tak jakby nie było powietrza w zbiornikach. ten...
Napełnij układ pneumatyczny powietrzem odpal silnik i poczekaj aż osuszacz zbije , niczego nie zaślepiaj . Zmieszaj wodę z mydłem lub płynem do mycia naczyń , wlej miksturę do butelki np. po płynie do mycia szyb i spryskaj poduszki (powinny być w pozycji do jazdy) od góry do dołu. Możesz też poczekać...
Zapewne chodzi o zawór czteroobwodowy który znajdziesz obok skrzyni akumulatorów obok niego jest też filtr osuszacza.Ciśnienie przed dławikiem powinno wynosić ok. 8 bara , sprawdź też ciśnienie obwodu czwartego które też powinno wynosić ok. 8 bara.
Jeśli odkręcałeś przewód od zasilania pompki sprzęgłowej pod pedałem sprzęgła i było słabe ciśnienie to stawiam na zawór czteroobwodowy pod warunkiem że masz stan ciśnienia na zegarach hamulcowych i podstawa osuszacza zbija prawidłowo .
Może pomoże :) ale bez manometra to dużo nie zdziałasz.... Jesli podepniesz manometr pod drugi obwód i faktyczne będzie znaczna różnica ciśnienia między pierwszym obwodem to wymień zawór czteroobwodowy .
Zawór czteroobwodowy do wymiany , może trafił sie wadliwy lub przy wymianie wpadł jakiś brud
W siłownikach nawet podwójnych po zaciągnięciu ręcznego nie na powietrza, to nie naczepa nie wprowadzaj w błąd!!! w siłowniku dwustronnego działania powietrze jest albo z jednej albo z drugiej strony membrany. Jeżeli nie ma powietrza hamuje wyłącznie sprężyna. Po nabiciu powietrza do układu pneumatycznego...
Sprawdź ciśnienie na siłownikach po prawej i lewej stronie w momencie hamowania ale raczej zawór czteroobwodowy będzie do wymiany. Ciśnienie 8 bar jest zbyt niskie.
Witam Mam pytanie jak wyregulować zawór czteroobwodowy w volvo fl 612 97r dokładnie chodzi mi o wyrównanie ciśnienia na obwodach na jedną stronę idzie większe ciśnienie okładziny szybciej się zdzierają i tylko jedno koło hamuje
Posiadam jedynie schemat układu do l2000 1. Sprężarka, 2. osuszacz ze zintegrowanym regulatorem ciśnienia, 3. zawór bezpieczeństwa, 4. zbiornik regeneracyjny osuszacza, 5. króciec zasilania zewnętrznego, 6. filtr na przewodzie pneumatycznym, 7. złącze pneumatyczne zasilania, 8. złącze...
Witam, pytanie do Panów od pneumatyki. Jako że sam na firmie zajmuje sie raczej problemami natury elektrycznej i elektronicznej, a nasz fachman na firmie jest w tej chwili na urlopie zrzucono na mnie odpowiedzialnosc załozenia zaworu osuszacza do poczciwej Volvinki. Tym problemem zajmę się jutro i chciałbym...
Dokładnie poszedł silownik tył lewy , zawór ten czteroobwodowy i główny ten z regulacji cisnienia z osuszaczem potem poleciały dwa siłowniki na naczepie wszystko jest wymienione , 4-o obwodowy wymieniałem bez ruszania elektroniki . Całe powietrze mam ok ale nadal świeci komunikat " awaria pilota naczepy...
Nie wiem czy do końca dobrze widzę, ale zatkanie tego przewodu nie wchodzi w grę. Moim zdaniem nic nie zrobisz na szybko. To jest chyba przekaźnikowy czteroobwodowy zawór ale nie dam głowy.
Dlaczego pytałem o EBS? Bo sterownik skrzyni biegów korzysta z sygnałów czujników prędkości obrotowej koła, i często bywa tak ,że awaria tego systemu powoduje kłopoty ze skrzynią. Czteroobwodowy jest dość mocnym punktem w instalacji pneumatycznej i tak bez przyczyny zewnętrznej raczej się nie psuje.Sprawdź...
Jeśli na zegarach powietrze ma na maxa i podstawa osuszacza zbija to do wymiany zawór zabezpieczający (czteroobwodowy) . Natomiast jeśli nie dobija to na 100% przyczyną będzie wyciek na czwartym obwodzie.
Sprawdź czy we wszystkich zbiornikach powietrza jest ciśnienie , jeżeli w kturmś brakuje powietrza to ( do sprawdzenia lub do wymiany)zawór zabezpieczający czteroobwodowy ten przy osuszaczu.