nie wiem gdzie znajduje się ten elektrozawór,proszę o pomoc może jakieś foto? ten elektrozawór czyli N239 jest z tyłu kolektora ssącego i dobrze Ci kolega napisał, że masz wyjąć przewody z peszli i sprawdzić czy nie są przetarte (ten zaznaczony fioletową strzałką) : http://obrazki.elektroda.net/76_12910056... objawy tego błędu to nieprzyjemne...
Może pasować: 06B133619A lub 06B133619D. To jest siłownik podciśnienia a nie zawór. Do niego są zestawy naprawcze: 058198619A oraz membrana - Allegro, nr aukcji 8132904642 Siłowniki są podobne w silnikach: 1.6, 1.8, 2.0 Po usunięciu klapek możesz stracić na przyśpieszeniu i elastyczności. Na Aliexpress można to dostać za niespełna 30$. Sprawdź jaki...
Ale gdzie jest zaworek i jak wyglada?
Spróbuj zaślepić zawór EGR żeby spaliny z powrotem nie cofały się do kolektora ssącego.
Spróbuj odpalić bez tłumika lub bez katalizatora oczywiście nie za głośno. Zawór ciśnienia paliwa jest sterowany podciśnieniem z kolektora ssącego(gumowy wężyk}.Sprawdż inne wężyki czy są podłączone.
Tester-Tech Marelli daje odczyt bez podania kodu błędu. -Zawór kolektora ssącego lub Intake manifold valve. Dodano po 29 Już jest- kolektor od ściany grodziowej pod mocowaniem sterownika Dodano po 39 Już jest- kolektor od ściany grodziowej pod mocowaniem sterownika
A od czego jest ten błąd: 1282 zawór klapy kolektora ssącego przerwa lub zwarcie do masy Czy ma coś on wspólnego z mocą ???
O matko a może tylko słyszysz jak zasysa powietrze? Jeśli głowice są po regeneracji a z jakiegoś powodu spaliny wracają się do kolektora ssącego to albo nie ma luzów na zaworach albo skopany jest remont. Żeby się upewnić czy zawory są szczelne trzeba by sprawdzić ciśnienie sprężania. Możesz odkręcić kolektor ssący i zakręcić ręcznie silnikiem. Będzie...
W skrzyni korbowej jak nie będą wysysane opary to zacznie się pojawiać wszędzie olej. Więc lepiej założyć oryginał niech działa jak należy, przy okazji to wiedz, że każdy jeden zawór będzie minimalną ilość oleju przedostawał do kolektora ssącego. Jeżeli niema widocznego ubytku oleju to ja bym nie szukał problemu.
Może być czujnik położenia wału, ale może być też wyciek gazu do kolektora ssącego i zalewanie silnika przez 2 paliwa naraz. Dla testu zakręć zawór na butli, pojeździj żeby wypalić gaz z przewodów i wtedy zgaś na benzynie, po czym spróbuj odpalić
Ciśnienie kolektora ssącego na biegu jałowym Wyreguluj zawory. , to też może być przyczyną, ale nie pojawia się w jednym momencie tylko stopniowo. pozdrawiam
Witam może mi ktoś pomóc w diagnozie wyskakuje mi błąd 17928 "Zawór 2 przełączający długość kolektora ssącego n261" Ten drugi błąd wiem że od sondy https://obrazki.elektroda.pl/1537933600_...
Jest zawór upusczajacu do kolektora ssącego. Wymień parownik nie jest specjalnie droszy od zestawu naprawczego, a masz nowy.
W tych silnikach często padają zawory sterujące kolektorem ssącym koło cewki po prawej stronie silnika. Ipc chyba?
Też wydaje się że nie. Spaliny idą z kolektora wydechowego przez zawór EGR chłodnice EGR przewodami metalowymi do kolektora ssącego. Ssący był dość zawalony ale nie na tyle aby blokować przepływ. Poza ssącym wszystko wyczyściłem.
Witam, posiadam Chryslera Voyager 2.5 TD 2000r. przebieg 190000 km. Po odpaleniu silnika słychać stuki. Zdjąłem gumę z kolektora ssącego. Według mnie zawór ssący się nie domyka i powietrze jest pchane w stronę kolektora ssącego - co powoduje charakterystyczne membranowe stuki. Na laskach popychaczy są widoczne ślady zużycia. Co możecie mi doradzić w...
Schemat instalacji paliwowej: https://obrazki.elektroda.pl/1636829500_... Wygląda że oo podciśnienie bieże się z kolektora ssącego (króciec za gaźnikiem). Zawór powietrza wtórnego jest zapewne sterowany owym podciśnieniem. BTW - zacięcie owego zaworu powietrza wtórnego może być powodem braku podciśnienia, ale wtedy zapewne zaobserwowałbyś...
Teraz czytam i widzę (z opisu), że kolektor ssący zawalony nagarem przez zawór EGR - demontaż i czyszczenie kolektora ssącego oraz wnętrza obudowy EGR - kopci bo brakuje mu powietrza.
fajna sprawa,ale gdzie się tam (w poldku) zmieścisz z taką swiecą?Świece są tam w zagłębieniach. Co do gwintowania-obracamy wałem tak aby zawór ssący na tym cylindrze co gwintujemy był otwarty i następnie wdmuchujemy powietrze to kolektora ssącego. Albo smaruje się gwintownik silikonem-opiłki sie łapią silikonu.
do kolektora ssącego
Ciszej stuka- i nie dymi z kolektora ssącego? Zawór nie zacina się czasem w prowadnicy?
N156 jest to zawór odpowiadający za przełączanie kolektora ssącego, nie jestem na 100% pewien czy na postoju zadziała. diagnostyka coś wykazała czy to tylko Twoje spostrzeżenie. Masz jakieś błędy w sterowniku?
zawór EGR słuzy głównie ekologii, zaraz po rozruchu silnika kieruje częśc spalin sopwrotem do spalenia, mieszanka jest cieplejsza, lepiej sie dopala, mniej syfu do atmosfery. Funkcja Gdy zawór magnetyczny sterujący zaworem recyrkulacji spalin uruchamia się, przewód powietrza między zaworem recyrkulacji spalin i kolektorem ssącym otwiera się. Zawór recyrkulacji...
Tak, tylko nie zamień rurek miejscami !!! (oznacz przed zdjęciem). Do filtra dochodzą trzy węże gumowe: jeden ze zbiornika, drugi z kolektora ssącego i trzeci ...z atmosfery. Przy kolektorze jest zawór pneumatyczny lub elektromagnetyczny, który opróżnia zbiornik par przez co następuje odpowietrzenie zbiornika. Powietrze w drugą stronę przepływa poprzez...
Zmierz podciśnienie w kolektorze ssącym. Zmierz ciśnienie oleju jeżeli są regulowane hydraulicznie zawory lub luzy zaworowe. Sprawdź drożność kolektora ssącego.
Kodów migowych tam nie znajdziesz - tam jest komunikacja PWM - najprościej to jakimś fejsem na ELM'ie się połączysz. Tylko że ten silnik nie jest za bardzo diagnozowalny. Jeżeli pompa jest OK, ciśnienie sprężania również - sprawdź czy zawór nadciśnieniowy turbiny nie jest cały czas otwarty - jest on sterowany ciśnieniem z kolektora ssącego, często się...
Zewnetrzny zawór WG sterowany nadciśnieniem z kolektora ssącego.
błędy po podłączeniu VAG: 01243. Zawór elektromagnetyczny przełączników długości kolektora ssącego -N156 01252. Zawór/dysza wtryskowa 4-N30 01251. Zawór/dysza wtryskowa 3-N30 01250. Zawór/dysza wtryskowa 2-N30 01249. Zawór/dysza wtryskowa 1-N30
Napięcie na TPS max na na zamkniętej przepustnicy 0,85V, ale lepiej zrobić mniej. Zawór w dolnej części kolektora ssącego. Trudno go sprawdzić, czasami nawet test COER nie wykrywał.
Tak byłam na diagnostyce wyskoczył błąd ciśnienia paliwa w magistrali. Nie wiem co to oznacza. W środę mają sprawdzać. Znajomy zauważył że zawór"Gruszka" od kolektora ssącego jest odłączona. Nie wiem kto to zrobił i dlaczego.
Zawór zwrotny od serwa do kolektora ssącego.
Witam Tak jak w opisie poszukuję rozwiązania błedów które pokazał mi vag Najbardziej interesuje mnie 2 bład. gdzie znajduje sie taki zawór jak wygląda . Prosze o pomoc Auto : Audi a4 b5 1998r. 1.6 kod silnika AHL 520 Przepływomierz/Masomierz powietrza - g70/g19 przerwa lub zwarcie do masy 1243 zawór przełączający kolektora ssącego -N156 zwarcie do masy
Jeżeli masz dokładnie taki sam reduktor to to co zaznaczone w kółku powinno iść do kolektora ssącego - ma być tam podciśnienie podłączone. Ten króciec nad nim to zawór bezpieczeństwa - nakładasz wężyk i puszczasz gdzieś pod auto - jak będzie zbyt duże ciśnienie na reduktorze to wyleci przez ten króciec. Ten grubszy na środku parownika to wyjście fazy...
Witam! dlaczego wyciągałeś wtryski, do zdjęcia głowicy nie trzeba, głowice daj do wyrównania, sprawdź szczelność zaworów lejesz paliwo przez kanały ssące i wydechowe i patrzysz czy się nie przesącza przez zawory, przy zakładaniu kolektora ssącego uważaj na uszczelkę bo tam jest kanał wodny, osobiście przy montażu głowicy kolektory przykręcam na stole...
kolega ma schemat wiem jak jest sterowany. zrobiłem nawet symulację awarii sterowania tym przekaźnikiem. jak odłączy się sterowanie przekaźnika to pojawia się więcej błędów niż tylko te wtryski np. od pompy i kilka innych ale jakich już nie pamiętam. a wyskakują tylko od wtrysków więc sterowanie przekaźnika raczej bym wykluczył. wiem, że już wcześniej...
Zawór elektryczny ale steruje podciśnieniem z kolektora ssącego siłownikiem klap. Przy tym błędzie sprawdziłbym układ podciśnienia włącznie z siłownikiem pneumatycznym.Nie znam tego interfejsu, nie można sprawdzić działania przez wysterowanie?
Jeśli to jest ten model silnika co myślę a z opisu usterki wynika , że tak to w pokrywie zaworów jest zawór który upuszcza ciśnienie ze skrzyni korbowej do kolektora ssącego . U ciebie ten zawór jest uszkodzony , niestety żadnej reperaturki tego zaworu nie spotkałem , więc jedyne wyjście to wymiana całej pokrywy (może być używka byle sprawna) .
Sprawdz zawór serwochamulców[ten od podciśnienia,do kolektora ssącego]
Hybrydy potrafią gwizdać, lecz to jest zależne od człowieka, który robił tą turbosprężarkę. Próby powietrzem odradzam, gdyż możesz nie utrzymać ciśnienia tego jednego bara, bo zawsze masz otwarte któreś zawory ssące. Jeżeli już chcesz zrobić to możesz zrobić próbę szczelności od turbosprężarki poprzez intercooler aż do kolektora ssącego. Nigdzie pod...
No i co to wtedy da ?? W przypadku kiedy puści zawór, gaz wleci do komory kolektora ssącego, zaburzając normalną pracę. Przynajmniej tak mi się wydaje.
Niestety rurka to nie jest wychodzi na to że to wypalone zawory .Jak odkręciłem początek kolektora ssącego i zaświeciłem do środka koło szustego garu widać trochę zgorzeli i tak jakby mokro było .Decyzja pada za tydzień zciągamy głowicę i do remontu.
Opel Insignia A, silnik benzynowy 1.4 Turbo B14NET z 2015 roku Podczas zaparkowania na stacji i ponownym odpaleniu samochodu pojawił się Check-in. Spadek mocy (tak jakby turbina weszła w tryb awaryjny) i po zeskanowaniu odczytałem kody błędu "P0236, P00C7" - załącznik. 10 dni wcześniej samochód miał podobny problem i stwierdzono brak grzybka - zawór...
Witam mam problem z moim Audi a4 2.0 ALT po podłączeniu pod komputer wyskoczyły mi następujące błędy: 17833Zawór przewietrzania zbiornika zwarcie do masy nie zidentyfikowany rodzaj uszkodzenia 17525Podgrzewana sonda lambda 2 strona 1 - zwarcie na masę nie zidentyfikowany rodzaj uszkodzenia 17700Termostat - przerwa obwód przerwany 17923Zawór przełączający...
Wypadało by sprawdzić jeszcze zawór podciśnieniowy paliwa a zwłaszcza przewód (wężyk) podający podciśnienie na zawór. Zdjąć z kolektora ssącego i zassać ustami, paliwo powinno zacząć cieknąć z wężyka dolotowego do gaźnika. Przy złych luzach na zaworach są trudności przede wszystkim z odpaleniem ale jak już "zagada" to jakoś tam chodzi, ja ustawiam po...
Czy na zimnym silniku jak odpalisz też tak się dzieje? czy jest normalnie? u mnie w C4 dziś zdiagnozowałem problem bo miałem bardzo podobne objawy. Po rozgrzaniu silnika obroty falują, dławi się przy ruszaniu i przy zmianie biegów od niskich obrotów. Jak przekraczał ok 1200 obr idzie normalnie do odcięcia. U mnie winny jest zawór odpowietrzający zbiornik...
Witam, na początek chce zapytać czy ta przepustnica którą wymienili w serwisie jest elektroniczna ,czy mechaniczna sterowana podciśnieniem? Błędy podane mają opisy:1282 Zawór przełączeniowy klapy kolektora ssącego-N239 i 19559-Silnik klapy kolektora ssącego-V157 uszkodzony.Ten drugi mówi o klapie elektronicznej, czym zresztą sugerowali się mechanicy.Problem...
Ze schematu wynika, że po włączeniu zapłonu zasila przekaźnik i elementy 16, 17. 16 - to zawór (możliwe, że paliwowy - odcina dopływ paliwa po wyłączeniu zapłonu) 17 - to jakiś podgrzewacz paliwa. Oba elementy muszą się znajdować w układzie paliwowym. 16 może to być zawór A1040700046
Wyłącz instalacje gazową, a najlepiej zakręć zawór na butli, i przejedz kilka dni na samej benzynie. Parowniki BRC są znane z tego że z czasem pękają w nich membrany i po dłuższym postoju gaz dostaje sie do kolektora ssącego i zalewa silnik przy odpaleniu.
Kompresję sprawdź lub odpal silnik bez kolektora ssącego. Może być wypalone zawór, pęknięta sprężyna, zaciera się w prowadnicy. Dobrze było by zlokalizować cylinder.
1282 Zawór rozdzielczy klapy kolektora ssącego przerwa lub zwarcie do masy - BŁĄD SPORADYCZNY No i w czym problem? Sprawdź tą klapę (w kolektorze ssącym) i resztę z nią współpracującą, jak i okablowanie (pewnie przewody poprzecierane) i po kłopocie. Dodatkowo do sprawdzenia okablowanie pozostałych dwóch podzespołów, o których wspomina tester.
witam podłączam się do tematu.Mam problem z immo może pomożecie Audi A4 1.8 se 2000 rok, został zgubiony kluczyk z pilotem,problem polega na tym że auto odpala ale włączają się światła awaryjne i nie można ich wyłączyć.Ratuje tylko odłączenie akumulatora. błędy 01370 Załączenie alarmu przez czujnik ruchu wewnątrz pojazdu 01374 Załączenie alarmu przez...
Gumowo/aluminiowa uszczelka wpadła do zaworu ssącego Zawór ssący stanowi jednoelementową odkuwkę. Nie ma żadnej możliwości, aby coś do niego wpadło! Odkręcić kolektor. Dobrym światłem i haczykiem z cienkiego mocnego drutu zlokalizować ciało obce i starać się je wyjąć w całości! Gdyby przy próbach wyjęcia doszło do rozerwania uszczelki , wyjąć wszystkie...
omiń wejście do kolektora ssącego poprostu go zaślepiając. Odpal samochód, przejedz troche km - jak nie będzie żadnych błędów - to nie ma sie co zastanawiać :) Można zostawić zawór na kolektorze wydechowym - ale musisz dobrze zaślepić wąż/rurke prowadzącą spaliny do kolektora ssącego. Jak będzie wszystko OK, to wywal ten zawór z kolektora wydechowego,...
Postanowiłem skierować spaliny przelatujące przez zawór EGR do kolektora wydechowego zamiast do kolektora ssącego jak pierwotnie było. Czy to dobry pomysł? Nie chcę demontować całego EGR, albowiem chyba nie jest prawdą, że da się go wyprogramować z ECU. Oczyszczony i sprawny EGR zostanie na miejscu a jego rurkę dolotową do kolektora ssącego chcę ukształtować...
A jeżeli zaworek nie działa poprawnie , jest ustawienie w parametrach a rzeczywiste zostaje tak jak było, Zawór działa czy nie, jak działa , to jest problem w szczelności kolektora ssącego, ale to by by były za wysokie obroty, ale jak nie ma zmiany podczas obciążenia to bym szukał w parametrach przychodzących do kompa, tp jest jakiś tam sirius i wszystkie...
Ten wężyk jest po to aby wyeliminować w tej komorze z której wychodzi ciśnienie powstające na wskutek ruchu metalowej membrany Tak, a jak ktoś ma tam, w tym króćcu podciśnienie z kolektora ssącego, to oznacza, że membrana pękła i egr jest zepsuty
]ciekawe... wszystkich ktorych pytalem mowili ze mam cos z zaworami.Mechanik podłaczyl go pod kompa i nic nie pokazało. Teraz to juz nie wiem czy grzebac cos w silniku czy posprawdzac te rzeczy o ktorych pisales. Wogole szczela mi cos w silniku, mechanik mowil ze przez zawór powietrze wpada do kolektora ssącego
Jak odłączysz wąż z gazem od parownika gazu do silnika, to zapali ? Podejrzewałbym że parownik się s/kończy/ł, jest brudny, zacięty zawór gazu. Śmierdzi gazem z kolektora ssącego, filtra powietrza ?
Koledzy ratujcie w moim audiku padł motor 1.8 ADR po przekładce nowy motor nie chce pracować. Odpala ale bardzo ciężko i brakuje mu mocy , po zbadaniu vag wyskakują następujące błędy 17924Zawór przełączający kolektora ssącego 1 przerwa brak osprzętu / nie związany ze sprzętem 16496Czujnik temperatury zasysanego powietrza niskie napięcie brak osprzętu...
Już to widziałem i wiele osób podmieniało te zawory i nie było problemu to raczej nie ma wpływu ale poszukam u kogoś sprawnego n18 i sprawdzę ale nie wydaje mi się że on jest problemem Dodano po 4 Dzisiaj podłączyłem zawór n18 od kolegi bez zmian czekam na gościa z kompem może on coś powie po sprawdzam go i dam znać Dodano po 1 Temat chyba rozwiązany...
to tak nie bardzo jak kolega pisze, bodajze od 89 VW benzyny mają zamknięty układ odpowietrzający zbiornik. Od zbiornikia do silnika idzie oprocz węzykow z paliwem i powrotnym jeszcze wężyk odpowietrzający. przy samym zbiorniku powinien byc jeszcze taki zaworek kulkowy-ważne żeby stał pionowo a nie był pochylony, bo wtedy faktycznie moze się zbiornik...
Coś się dostało pod zawór jeśli nikt nie grzebał wcześniej przy silniku to prawdopodobnie oderwany kawałek nagaru (albo z obudowy zaworu EGR albo kolektora ssącego) przyblokował zawór, proponuję wypiąć odmę z dolotu i zaślepić zawór EGR (po uprzednim czyszczeniu dolotu z nagaru, czyszczenie kanałów ssących w głowicy bez jej zdejmowania pozostawiam...
Jest podłączony pod zawór membramowy odmy do kolektora ssącego. Jeżeli jest nie podłączony, to tak właśnie będzie się działo- silnik zasysa niekontrolowane ilości powietrza z pominięciem przepływomierza i kaszle i dusi się. Czasem ten wężyk jest uszkodzony wewnątrz polwinitowej osłony, biegnie tam jeszcze jeden wąż chyba do ogrzewania kabiny. Dla próby...
Spójrz na zawory w silniku np. FSI, tam zawory są na grubo zalepione, ale nie przez uszkodzone uszczelniacze, ale przez to co niesie ze sobą powietrze z kolektora ssącego (EGR + olej). W dieslach na ten przykład to co odkłada się na kolektorze ssącym odkłada się także na zaworach ssących.
Co prawda nie jestem specem (ani mechanikiem), a na silnikach znam się "jako tako" (jestem samoukiem). Twoja przeróbka zwiększa tylko ilość powietrza dostarczanego do głowicy. No może ilość paliwa też się zwiększy bo wnioskuje że chcesz zastosować 4 gaźniki, ale nie wiele ci to da bez przeróbki głowicy. Jeżeli reszta zostanie bez zmian to przypuszczam,...
Problem może nie w 100% elektryczny ale dotyczy układu wtrysku paliwa.Samochód to Audi 100 rok produkcji 1992 silnik 2,8 AAH. układ wtryskowy Hitachi. Problem z podłączeniem przewodów podciśnienia idących od dwóch zaworów po prawej stronie silnika. Samochód jest po pożarze silnika i przewody te uległy spaleniu. Jest ich cztery w kolorach brązowy, zielony,...
Czy to błąd P0170? sprawdz jeszcze 100%szczelność dolotu i zawór by-pass kolektora ssącego(przy odmie)sprawdz naciąg linki na przepustnicy musi miec około 5mm luzu Ruszałeś śrube regulacyjna? zagrzej silnik do temp roboczej potem wykonaj adaptacje i reset nastawnika przepustnicy zgodnie z zaleceniem programu ktorym bedziesz to robil czyli RESET-zaplon-OFF...
Możesz mieć nieszczelne zawory
Z tego jak opisujesz to "psiukanie" to tak jakby zapłon w nieodpowiednim momencie Kiedy zawory ssące są jeszcze otwarte, wtedy cofa zapaloną mieszankę do kolektora ssącego. Tak jak Kolega SkylineR91 pisze sprawdź ciśnienie sprężania. Zawory dobrze dotarte? kąt na przylgni odpowiedni? Jak najbardziej może być wina źle ustawionego rozrządu.
Czy uchodzi powietrze z kolektora ssącego na stojącej sprężarce- płytki zaworowe, zawór zwrotny. Czy dmucha odpowietrzeniem z skrzyni korbowej jak sprężarka chodzi- zużyte pierścienie. Sam silnik najprościej odkręcić puszkę z przewodami i powąchać- przegrzany ma specyficzny zapach. Nie namawiam do robienia tego przy podłączonej maszynie do sieci, może...
witam dołącze sie do tematu miałem taki problem z audi A4 1.9 TDI strasznie był zamulony maksymalnie wchodził na 3000 rpm i w moim przypadku była następująca usterka: uszkodzony zawór EGR co podawał cały czas spaliny do kolektora ssącego zaślepiłem blaszką, 2 usterka powstała prawdopodobnie przez uszkodzony zawór EGR - popękał ceramiczny wkład w filtrze...
Po lewej stronie nad silnikiem masz tzw. zawór trójdrożny , od spodu z zaworku do kolektora ssącego jest przewód powietrzny. Na zapiętym przepływomierzu , przy pomocy nawet kombinerek , zduś ten wężyk. Jeżeli nastąpi poprawa masz winowajcę. Podaj jeszcze kod silnika!
Trzeba do kompa podłączyć bo to jakiś tryb awaryjny, któryś czujnik wysyła złe dane np. ciśnienie paliwa, albo doładowania.
Witam. Mam dość dziwną sytuację z autem Audi A3 2.0 FSI AXW. Mianowicie nagle przestał odpalać i nie pojawia się ciśnienie na listwie wtryskowej. Wcześniej wszystko działało i auto miało moc. Auto raz na tysiąc prób odpali, ale kompletnie nie ma mocy. Pierwszym błędem, który się pojawił, to P0193 - czujnik ciśnienia paliwa G247 (zwarcie z plusem)....
Wyczyść zawór EGR i klapki w kolektorze ssącym.
Panowie temat jest taki wczoraj jak już miałem dobry sterownik posprawdzałem co jest zasilane przekaźnikiem. Obwód jest zwarty na konkretnych pinach. Czyli poniższe "odbiorniki" czerpią prąd bezpośrednio z tego przekaźnika. Lista wygląda tak: - Zawory wtryskowe - Czujnik kąta obrotu wału korbowego - Miernik przepływu powietrza - Czujnik położenia wałka...
Od bodaj '86 roku obowiązuje przepis, który zabrania odpowietrzania zbiornika paliwa bezpośrednio do atmosfery, dlatego producenci samochodów zaczęli montować układy evap. Układ taki składa się z pochłaniacza oparów paliwa zawierającego węgiel aktywny i zaworu (elektrycznego lub pneumatycznego) przez który opary są odprowadzane do kolektora ssącego....
EGR (Exhaust Gas Recilculation) - zawór recyrkulacji spalin - spaliny są podawane do kolektora ssącego aby obniżyć ilość NO w spalinach - ekologia. Są zawory mechaniczne (sterowane zdaje się podciśnieniem) i elektryczne. Uszkodzony zawór może mulić silnik i powodować problemy z zapalaniem. Czasem pomaga oczyszczenie zaworu, innym razem jego zaślepienie,...
W instalacji 1 generacji zaraz za parownikiem powinieneś mieć zawór którym reguluje się dopływ gazu do kolektora ssącego, jeżeli się go dokręca to zmiejsza się dopływ zasysanego gazu(miejsze spalanie)- silnik traci na mocy, regulację należy przeprowadzać stopniowo dokręcając ten zawór.
Jest taka możliwość! Zawór nazywa się trochę inaczej ; "odprowadzenia opar paliwa" do kolektora ssącego /już za przepustnicą/.
witam, Chciałem się dowiedzieć jak ma działać zawór egr w opel frontera 2.2 DTI który siedzi w kolektorze ssącym. Czy działa on tak, że jak turbina pompuje powietrze do kolektora ssącego to powietrze przechodzi przez ten zawór i jak przechodzi szybko (na obr. np 3-4tys/min) to ten zawór się zamyka żeby nie było za dużego ciśnienia w kolektorze ssącym,...
Najpierw robiłem sam z mechanikiem u mnie później oddałem do mechanika (znawca w dieslach i komputerach) Stwierdził nastawnik (pokazywał inną wartość jednego dnia a inną po kilku godzinach) to wymienił, objawy nie przeszły więc stwierdził że coś z dołem pompy - wymienił, jak to nic nie dało wymienił sterownik silnika i dalej to samo. Jeździłem do innych...
Witam Silnik 9A ma zawór stabilizacji biegu jałowego w pobliżu kolektora ssącego, po przeciwnej stronie niż wlot powietrza. Po włączeniu zapłonu dotknij go ręką, powinno być wyczuwalne drżenie tzn, że pracuje. System sterowania KE-Motronic Pozdrawiam
Renault Megane 1.6 16 V rok 2005 Mam problem z falowaniem obrotów, może ktoś pomoże. Została wymieniona przepustnica na nową oryginalną, jest zaadoptowana. Wymieniony kompletny rozrząd wraz z fazatorem i kołem pasowym. Wymieniony kanister oparów, zawór odpowietrzenia par paliwa, czujnik ciśnienia kolektora ssącego. Sody lambda obydwie też wymienione,...
A to są HDI benzynowe?? Gdybyśmy znali pojemnośc to już dawno byśmy zaglądali w Autodate, a tak co... Jeśli jednak są benzynówk,i to w dieslu mnie się wydaje że EGR będzie gdzieś szedł od kolektora wydechowego do ssącego. I gdzieś tam będzie zawór. Ale po czym autor rozpoznał że EGR zanieczyszczony. Hmnn ....
Może być zabrudzony i zacinać się zawór iacv, dostęp jest trudny, ale da się go wyciągnąć i wyczyścić, jest w środku kolektora ssącego
Drugiej generacji ma "komputer" do gazu podłączony pod sondę Lambda. Ma też silnik krokowy na wężu do kolektora ssącego. Z Twojego opisu (zawór a nie silnik krokowy) wynika że masz chyba I generacji.
Od kiedy to zawór EGR jest sterowany bezpośrednio podciśnieniem z kolektora ssącego? Szukaj elektrozaworu gdzie jest wtyczka z przewodami (zazwyczaj dwa przewody) i minimum jeden wężyk w którym jest podciśnienie na pracującym silniku. Zadanie trochę ułatwione bo ten element powinien być tylko w zasięgu wężyka który to jest podpięty do EGR.
Wywala mi błędem ciągłym z zaworem P2425 - Zawór chłodzenia w ukł. recyrkulacji spalin:: przerwa Napięcie na wtyczce 0.8 V - 1.4 V Poratujcie schematem lub chociaż dajcie znać na jakie piny wchodzą do kompa. Może zasilanie jest jeszcze do innego zaworu z tego przewodu Wywala jeszcze błąd P2015 od klapek kolektora ssącego.
Pęka mębrama i paliwo idzie do kolektora ssącego tak u mnie było dziś zmieniłem zawór i jest ok passat PB
Zmontowałem wszystko i przeprowadziłem kalibrację gazu. Niby wszystko działa ale zarówno na gazie jak i na benzynie silnik dziwnie drży i słabiej się wkręca na obroty. Dodam, że kolektor dolotowy zdejmowałem ponieważ astra szarpała przy ruszaniu z pierwszego biegu. Kanały rozdzielacza EGR faktycznie były zasklepione nagarem i miałem nadzieję, że auto...
To ZAWÓR evap ,odpowietrzenie zbiornika paliwa, wężyk idzie do zaworu i potem do kolektora ssącego.
Fajnie że ktoś tak szybko odpowiedział. :) To ja wykorzystam kolegę, dokładny błąd to: 17439 - Manifold Change-Over Valve (N136): Setpoint Not Reached Zawór N136 to ten co na kolektorze jest z dochodzacymi rurkami podciśnienia. Sprawdziłem zwrotny i sprawdziłem czy otwiera i zamyka pod wpływem impulsu, wszystko działa. Czyli to że "Setpoint Not Reached"...
http://obrazki.elektroda.pl/8988466400_1... O ten zawór mi chodziło. Nazywają go "zaworem odpowietrzenia skrzyni korbowej". W diagnostyce tzw. wolnych obrotów w/w silnika to podstawowy element do sprawdzenia, a najczęściej do wymiany. Jest sprawcą 75% problemów. Jeżeli masz wątpliwości to go wymień bez zastanowienia. jego nieszczelność...
Skrótowo jest to zawór dozujący spaliny do kolektora ssącego. Nie pamiętam jak to wygląda w VM, ale szukaj właśnie na kolektorze ssącym. Tam jest chyba siłowniczek podciśnieniowy, a pod nim stalowa rurka łącząca się z kol. wydechowym. Ten zaworek często zapycha się nagarem/olejem. Mógł paść też elektrozaworek sterujący nim. Jutro będę w pracy to spojrzę...
witam, w zeszłym tyg kupiłem golfa IV 1.9TDI 110km 1999r. w którym nie działał ABS. Wymieniłem tarcze i klocki po czym podjechałem do mechanika bo gdy sam sprawdziłem vagiem usb pokazało mi błąd: 1276Pompa hydrauliczna ABS-V64 sygnał poza wartościami granicznymi mechanik skasował 150zł i powiedział że instalacja była uszkodzona, przerwana. wczoraj naprawił...
Narazie próbuje się uporać z nierówną pracą silnika. Prawdopodobnie podczas zdejmowania kolektora ssącego uszkodziłem zawór podciśnienia bo wyrwało wtyczkę wraz z gniazdem. Ale pewności nie mam, że to jest przyczyną. Czy ten zawór jest odpowiedzialny za pracę na wolnych i średnich obrotach??? http://obrazki.elektroda.pl/6636184100_1...
Logiczne ; zobacz , co w czasie kręcenia ginie na cewce przekaźnika "lewego" , plus czy masa z ECU , bo on PODAJE na cewkę "prawego" 12V. To jest zawór odprowadzania ze zbiornika opar paliwa do kolektora ssącego , nie ma nic wspólnego z tankowaniem paliwa.
Przeważnie te zawory są montowane w kolektorach ssących lub wydechowych,dostęp do niego powieniś mieć z góry,co do błędów to zdejmij lkeme z akumulatora na kilka godzin i komputer powinien się zresetować.
A co tam ma być trudnego? Podciśnienie do regulatora ciśnienia, do czujnika podciśnienia, serwo oraz zawór przełączający kolektor ssący. A przy przepustnicy wężyk jeden od pokrywy zaworów.
zawór kolektora ssącego astra zawór przełączający kolektora ssącego zawór podciśnienia kolektora ssącego
ładowarka wkrętarki black grzałka prostownica wyrwane miejsca lutownicze
stary klimatyzator laguna świecić wtrysk
Toshiba 55UA2063DG Firmware: Official Sources, Main Board 17MB170/17MB180, Panel VES550QNDB-N2-N43 Schemat instalacji elektrycznej Techlife X7 – gdzie znaleźć dokumentację skutera elektrycznego