Może pasować: 06B133619A lub 06B133619D. To jest siłownik podciśnienia a nie zawór. Do niego są zestawy naprawcze: 058198619A oraz membrana - Allegro, nr aukcji 8132904642 Siłowniki są podobne w silnikach: 1.6, 1.8, 2.0 Po usunięciu klapek możesz stracić na przyśpieszeniu i elastyczności. Na Aliexpress można to dostać za niespełna 30$. Sprawdź jaki...
nie wiem gdzie znajduje się ten elektrozawór,proszę o pomoc może jakieś foto? ten elektrozawór czyli N239 jest z tyłu kolektora ssącego i dobrze Ci kolega napisał, że masz wyjąć przewody z peszli i sprawdzić czy nie są przetarte (ten zaznaczony fioletową strzałką) : http://obrazki.elektroda.net/76_12910056... objawy tego błędu to nieprzyjemne...
Ale gdzie jest zaworek i jak wyglada?
Może być czujnik położenia wału, ale może być też wyciek gazu do kolektora ssącego i zalewanie silnika przez 2 paliwa naraz. Dla testu zakręć zawór na butli, pojeździj żeby wypalić gaz z przewodów i wtedy zgaś na benzynie, po czym spróbuj odpalić
Wyłącz instalacje gazową, a najlepiej zakręć zawór na butli, i przejedz kilka dni na samej benzynie. Parowniki BRC są znane z tego że z czasem pękają w nich membrany i po dłuższym postoju gaz dostaje sie do kolektora ssącego i zalewa silnik przy odpaleniu.
Schemat instalacji paliwowej: https://obrazki.elektroda.pl/1636829500_... Wygląda że oo podciśnienie bieże się z kolektora ssącego (króciec za gaźnikiem). Zawór powietrza wtórnego jest zapewne sterowany owym podciśnieniem. BTW - zacięcie owego zaworu powietrza wtórnego może być powodem braku podciśnienia, ale wtedy zapewne zaobserwowałbyś...
Jeżeli masz dokładnie taki sam reduktor to to co zaznaczone w kółku powinno iść do kolektora ssącego - ma być tam podciśnienie podłączone. Ten króciec nad nim to zawór bezpieczeństwa - nakładasz wężyk i puszczasz gdzieś pod auto - jak będzie zbyt duże ciśnienie na reduktorze to wyleci przez ten króciec. Ten grubszy na środku parownika to wyjście fazy...
Tak, tylko nie zamień rurek miejscami !!! (oznacz przed zdjęciem). Do filtra dochodzą trzy węże gumowe: jeden ze zbiornika, drugi z kolektora ssącego i trzeci ...z atmosfery. Przy kolektorze jest zawór pneumatyczny lub elektromagnetyczny, który opróżnia zbiornik par przez co następuje odpowietrzenie zbiornika. Powietrze w drugą stronę przepływa poprzez...
Witam serdecznie. Potrzebuje waszej pomocy. A mianowicie potrzebuje nowy kolektor ssacy pacjent to passat b5 1.8 125km silnik ADR. Jedna śruba się zerwała i została w kolektorze, ponadto gruszka i klapy sterujące nie pracują. Szukałem w internecie jest tego sporo ale każdy jest inny. Obecnie posiadam aluminiowy z tą gruszka podciśnienia i ciągle problemy....
Potrzebuje zregenerować sobie kolektor spalin pieca olejowego. Rozebrałem ów kolektor z którego sypało się pełno czarnej sadzy. Sadza ta osadzała się na materiale sprasowanym którym wyłożony był środek tegoż kolektora. Czy tym materiałem czasem nie jest wata szklana - tak przynajmniej mi się wydawało jak ten materiał oglądałem i dotykałem ?
Hej Mam pytanie czy użycie silikonu wokół zewnętrznej strony uszczelki pod kolektorem ssącym aby dodatkowo uszczelnić kolektor jest praktykowane? Jeśli tak to jaki uszczelniacz najlepszy i jak to poprawnie wykonać? Problem jest z taką uszczelką a zamiennik jest wątpliwej jakości. P,S. wymieniałem świece i po złożeniu wszystko było ok (uszczelka rzekomo...
Dobry pomysł ze strony autora wykorzystując turbosprężarkę ze zmienną geometrią. Dobrze wysterowana taka geometria zwiększa moment obrotowy w szerszym zakresie obrotów, niż w przypadku zwykłej turbosprężarki na wastegate. Lepszy przyrost około 8 km z ładna charakterystyką silnika niż 15 km, gdzie najwyższa wartość momentu będzie się zaczynała np od...
Opel Insignia A, silnik benzynowy 1.4 Turbo B14NET z 2015 roku Podczas zaparkowania na stacji i ponownym odpaleniu samochodu pojawił się Check-in. Spadek mocy (tak jakby turbina weszła w tryb awaryjny) i po zeskanowaniu odczytałem kody błędu "P0236, P00C7" - załącznik. 10 dni wcześniej samochód miał podobny problem i stwierdzono brak grzybka - zawór...
Jest kilka pytań, które istotnie potwierdzą, czy to ma sens, gdy w sytuacji zdjęcia nogi z pedału gazu i teoretycznie zamkniętej przepustnicy, że spaliny/"powietrze" są ponownie zaciągane z kolektora wydechowego do cylindra przy ruchu tłoka w dół (suw ssania) i wydłużonym otwarciu zaworu wydechowego oraz, że spaliny/"powietrze" jest wtłaczane (suw wydech)...
Postanowiłem skierować spaliny przelatujące przez zawór EGR do kolektora wydechowego zamiast do kolektora ssącego jak pierwotnie było. Czy to dobry pomysł? Nie chcę demontować całego EGR, albowiem chyba nie jest prawdą, że da się go wyprogramować z ECU. Oczyszczony i sprawny EGR zostanie na miejscu a jego rurkę dolotową do kolektora ssącego chcę ukształtować...
Witam wszystkich . Jak mogę coś dodać, mam ten sam problem AFN . Testowo gdy zostało podpięte bezpośrednio podciśnienie z pompy podciśnienia do turbiny dymienie ustępuje i silnik pracuje równo na postoju przy 2500. Kolejna testowa sytuacja. Rura od kolektora ssącego zdjęta, sterowanie turbiną odbywa się przez zawór N75 , przy 1500 obr silnik pracuje...
Witaj kolego, witajcie. (Golf 4 1,6 sr – 1999, 220tyś za sobą - falujące obroty i 13l\100km i inne tam...) Chrzaniłem się z kilkoma mechanikami i radykalnie żaden mi nie pomógł. :cry: Natomiast cudownie wyczyścili kieszeń. Ci „fachowcy” zaczęli wymieniać: kolektor ssący, świece, jeden z wtrysków (uznali, że zawór wtrysku zacina się...
Bloki pomiarowe na vag 5053 Ogólne:1 1-a)RPM,b)temperatura płynu chłodzącego silnik,c)wartość kontroli lambda (%) (regulacja wtrysku),d)wartość osiągnięta(10110011) 2 i 3 Systemy z czujnika ciśnienia kolektora ssącego: 2-a)RPM,b)obciążenie (%),c)Średni czas wtrysku (ms),d)ciśnienie na kolektorze wlotowym (Mbar) 3-a)RPM,b)ciśnienie na kol.wlotowym (Mbar),c)kąt...
Hej, jestem właścicielką Audi a3 8p z 2009r. Jeżdżę nim od roku i przyszedł czas na pojawienie się pierwszej usterki. Zaświecił się czek silnika a znim epc. Auto nie ma mocy, pedal gazu w podłodze a o... 1. Krótka odpowiedź W ponad 80 % podobnych przypadków w 2.0 TFSI (EA113) przy kodach „nieszczelność układu dolotowego” i „system pomiaru paliwa/jałowy”...
Witam, posiadam Chryslera Voyager 2.5 TD 2000r. przebieg 190000 km. Po odpaleniu silnika słychać stuki. Zdjąłem gumę z kolektora ssącego. Według mnie zawór ssący się nie domyka i powietrze jest pchane w stronę kolektora ssącego - co powoduje charakterystyczne membranowe stuki. Na laskach popychaczy są widoczne ślady zużycia. Co możecie mi doradzić w...
Witam. Jestem od 2014r. posiadaczem Peugeota 3008 z silnikiem 1.6 THP który jest okrzyknięty średnią opinią i posiada parę słabych punktów. Postanowiłem w tym temacie opisać sposób w jaki sobie poradziłem z odmą / separatorem w tym silniku. Przy przebiegu 180 tyś. postanowiłem zrobić przegląd silnika ponieważ miałem znaczny spadek mocy i delikatne szarpanie...
http://obrazki.elektroda.pl/8988466400_1... O ten zawór mi chodziło. Nazywają go "zaworem odpowietrzenia skrzyni korbowej". W diagnostyce tzw. wolnych obrotów w/w silnika to podstawowy element do sprawdzenia, a najczęściej do wymiany. Jest sprawcą 75% problemów. Jeżeli masz wątpliwości to go wymień bez zastanowienia. jego nieszczelność...
Witam. Mam dość dziwną sytuację z autem Audi A3 2.0 FSI AXW. Mianowicie nagle przestał odpalać i nie pojawia się ciśnienie na listwie wtryskowej. Wcześniej wszystko działało i auto miało moc. Auto raz na tysiąc prób odpali, ale kompletnie nie ma mocy. Pierwszym błędem, który się pojawił, to P0193 - czujnik ciśnienia paliwa G247 (zwarcie z plusem)....
. Nie wiem czemu służą zawory zwrotne 21, Y i dławik X. 21, Y i X wg. mnie to właśnie układ odciążania a dławik do regulacji tegoż. Z to dławik na linii scaveningowej ma go każda sprężarka śrubowa. Musi być ma parę zadań do spełnienia. Zawór zwrotny 21 zapobiega cofaniu się oleju do separatora po zatrzymaniu sprężarki. Mo go prawie każda sprężarka....
Witam, opiszę moje doświadczenia z lpg. Może się przyda. Początek - w 2001 roku założyłem instalacje sekwencyjną BIGAS w renault Scenic 1,6 i przejeździłem na niej ok. 120tys km. Żadnych negatywnych zmian spowodowanych zasilaniem lpg nie stwierdziłem. Te wszystkie opowiesci o zaworach i głowicach można wlożyć między bajki. Fakt, że wymienilem kolektor...
Czy uchodzi powietrze z kolektora ssącego na stojącej sprężarce- płytki zaworowe, zawór zwrotny. Czy dmucha odpowietrzeniem z skrzyni korbowej jak sprężarka chodzi- zużyte pierścienie. Sam silnik najprościej odkręcić puszkę z przewodami i powąchać- przegrzany ma specyficzny zapach. Nie namawiam do robienia tego przy podłączonej maszynie do sieci, może...
Turbina nie da większego ciśnienia w trybie awaryjnym dopiero jak wzrośnie dawka paliwa ciśnienie wzrośnie a tryb awaryjny może być wywołany złym wskazaniem przez czujnik ciśnienia lub uszkodzonym wtrysku sterującym ,czujnik położenia wału gdyby był uszkodzony to nie odpali i czujnik temperatury powietrza bo gdy ma przerwany obwód pokarze wysoką temperaturę...
A od czego jest ten błąd: 1282 zawór klapy kolektora ssącego przerwa lub zwarcie do masy Czy ma coś on wspólnego z mocą ???
Z błędów wychodzi że EGR się zacina i może powodować szarpanie i gaśniecie. Najłatwiej zablokować przepływ z EGR do kolektora ssącego na górze silnika - metalowa rura łączy się z czarnym plastikiem za pomocą np. szpachelki. Jak będzie ok trzeba demontować zawór EGR.
Teraz czytam i widzę (z opisu), że kolektor ssący zawalony nagarem przez zawór EGR - demontaż i czyszczenie kolektora ssącego oraz wnętrza obudowy EGR - kopci bo brakuje mu powietrza.
Od jakiegoś czasu świecił mi check. Sprawdzając w vag pl wyświetla 17439 czyli (czujnik zmiany geometrii kolektora ssącego - poza wartościami brak osprzętu/nie związany ze sprzętem) inne tłumaczenie to (czujnik pozycji zaworu powietrza N212 nie osiąga wartości). Kasując bład pojawia się on spowrotem po przegazowaniu albo po krutkiej jeździe, zauwazyłem...
Jak odma jest podłączona do kolektora ssącego to sprawdził bym drożność, czy nie jest zakitowany nagarem. Pompa wyjątkowo wrażliwa na paliwo, Na wejściu paliwa do pompy jest zawór regulujący wewnętrzne ciśnienie w pompie i sitko. Czy zatkany powrót paliwa z pompy mógłby być powodem dużego dawkowania, warto to sprawdzić. Angielskie silniki Perkinsa robione...
Już to widziałem i wiele osób podmieniało te zawory i nie było problemu to raczej nie ma wpływu ale poszukam u kogoś sprawnego n18 i sprawdzę ale nie wydaje mi się że on jest problemem Dodano po 4 Dzisiaj podłączyłem zawór n18 od kolegi bez zmian czekam na gościa z kompem może on coś powie po sprawdzam go i dam znać Dodano po 1 Temat chyba rozwiązany...
Zawór elektryczny ale steruje podciśnieniem z kolektora ssącego siłownikiem klap. Przy tym błędzie sprawdziłbym układ podciśnienia włącznie z siłownikiem pneumatycznym.Nie znam tego interfejsu, nie można sprawdzić działania przez wysterowanie?
Może być zabrudzony i zacinać się zawór iacv, dostęp jest trudny, ale da się go wyciągnąć i wyczyścić, jest w środku kolektora ssącego
Witam mam problem z moim Audi a4 2.0 ALT po podłączeniu pod komputer wyskoczyły mi następujące błędy: 17833Zawór przewietrzania zbiornika zwarcie do masy nie zidentyfikowany rodzaj uszkodzenia 17525Podgrzewana sonda lambda 2 strona 1 - zwarcie na masę nie zidentyfikowany rodzaj uszkodzenia 17700Termostat - przerwa obwód przerwany 17923Zawór przełączający...
witam dołącze sie do tematu miałem taki problem z audi A4 1.9 TDI strasznie był zamulony maksymalnie wchodził na 3000 rpm i w moim przypadku była następująca usterka: uszkodzony zawór EGR co podawał cały czas spaliny do kolektora ssącego zaślepiłem blaszką, 2 usterka powstała prawdopodobnie przez uszkodzony zawór EGR - popękał ceramiczny wkład w filtrze...
Zazwyczaj najgorzej jest rano po dłuższym postoju dlatego sprawdzałem dziś szczelność i niby jest ok. Szczelność instalacji gazowej? A kolektora ssącego już nie? Przez 8 lat na tych ustawieniach nic się nie działo. Bo układ dolotowy był szczelny. Przepustnica czysta, adaptacja była robiona? Świece w jakiej kondycji? Może w nich leży problem? Dziś wyczyściłem...
Jeśli to jest ten model silnika co myślę a z opisu usterki wynika , że tak to w pokrywie zaworów jest zawór który upuszcza ciśnienie ze skrzyni korbowej do kolektora ssącego . U ciebie ten zawór jest uszkodzony , niestety żadnej reperaturki tego zaworu nie spotkałem , więc jedyne wyjście to wymiana całej pokrywy (może być używka byle sprawna) .
Nie napisałeś jaki masz silnik - czy AWX czy AVF. W pierwszym można zaślepić EGR a w drugim nie - zależy to od wersji sterownika silnika. Stanem spoczynkowym dla zaworu EGR jest jego pełne zamknięcie i oznacza to, że do kolektora ssącego nie dostają się wtedy spaliny. Silnik dostaje najwięcej spalin na wolnych obrotach przez pierwsze 2 minuty od momentu...
Witam. Proszę o podpowiedź czym może być spowodowane dławienie się silnika na zimnym. Muszę przejechać kilka kilometrów żeby się uspokoiło. Zanim się rozgrzeje to strasznie faluje i dławi się a towarzyszą temu ogromne wibracje przenoszone do kabiny a zwłaszcza na kierownicę i lewą stronę kierowcy. Drzwi się trzęsą najbardziej. W aucie wymieniony kolektor...
Witam , mam podobny problem w MB 203 2.7 CDI tyle że u mnie auto jak jest zimne to chodzi jak burza gdy jednak rozgrzeje się zaczyna tracić moc, po zatrzymaniu i zgaszeniu i ponownym odpaleniu auto chwilkę chodzi normalnie a potem ledwie jedzie i zmienia biegi przy ok 2000 obrotów, tak jakby turbina wcale nie załączała się. Podłączenie kompa zakańcza...
kolega ma schemat wiem jak jest sterowany. zrobiłem nawet symulację awarii sterowania tym przekaźnikiem. jak odłączy się sterowanie przekaźnika to pojawia się więcej błędów niż tylko te wtryski np. od pompy i kilka innych ale jakich już nie pamiętam. a wyskakują tylko od wtrysków więc sterowanie przekaźnika raczej bym wykluczył. wiem, że już wcześniej...
Jeżeli wiesz gdzie jest zawór PCV .. ? To jest odpowietrzanie skrzyni korbowej .. przez zaworek (dławik ze sprężynką ) opary ze skrzyni korbowej są wysysane do kolektora ssącego ... Za pomoca np. szczypiec zaciśnij wąż powietrzny pomiędzy tym zaworkiem a kolektorem ssącym . Czy wolne obroty spadły ?
do kolektora ssącego
witam, Chciałem się dowiedzieć jak ma działać zawór egr w opel frontera 2.2 DTI który siedzi w kolektorze ssącym. Czy działa on tak, że jak turbina pompuje powietrze do kolektora ssącego to powietrze przechodzi przez ten zawór i jak przechodzi szybko (na obr. np 3-4tys/min) to ten zawór się zamyka żeby nie było za dużego ciśnienia w kolektorze ssącym,...
Dzień dobry wszystkim. Jako ,że jestem nowym użytkownikiem forum , to proszę o wyrozumiałość , gdybym pytał nie tu gdzie trzeba lub cokolwiek pomieszał . a więc do sedna ... Mam problem Z MB CLK 2004r 270 CDI 170-konny. Sytuacja wygląda następująco : Na biegu jałowym nie falują obroty. Silnik chodzi równo. Odpala od strzała. Auto od samego dołu ma odpowiednią...
W tym silniku kanały egra idą do podstawy kolektora ssącego (tego z klapkami ) i mają cztery osobne kanały (do każdego cylindra osobno ) które się zatykają i wtedy zawór egr nie ma co robić :) ... Konieczny demontaż kolektora ssacego + podstawy kolektora z klapkami wirowymi (kanały egra widać na foto)..
Ze schematu wynika, że po włączeniu zapłonu zasila przekaźnik i elementy 16, 17. 16 - to zawór (możliwe, że paliwowy - odcina dopływ paliwa po wyłączeniu zapłonu) 17 - to jakiś podgrzewacz paliwa. Oba elementy muszą się znajdować w układzie paliwowym. 16 może to być zawór A1040700046
Odp: Check zapala się tak jak powinien po przekręceniu stacyjki a później gaśnie, więc teoretycznie jest ok. Zamówiłem interfejs do odczytywania błędów, najdalej we wtorek już bd mógł zrobić odczyt. Ładowałem akumulator, czy po odłączeniu błędy wcześniejsze zachowane są gdzieś w komputerze? Gdzieś czytałem, że odrazu nie pokazuje błędów, trzeba troszkę...
Witam. Posiadam Vectrę B 2.0 DTI po lifcie, 101 KM. Z samochodem tym było dużo różnych przygód (usterek), ale do rzeczy. Samochód był u mechanika na wymianie turbosprężarki po regeneracji (650zł za turbo), samochód sobie jeździł i jeździł, w międzyczasie były wymieniane wtryskiwacze, przegląd rozrządu i oględziny pompy wtryskowej. Przy odbiorze samochodu...
Układ pochłaniania oparów paliwa jest zamknięty. Filtr połączony jest ze zbiornikiem paliwa i wyrównuje w nim ciśnienie. Opary zasysane są z filtra do kolektora ssącego poprzez elektrozawór i spalane. Jak czujesz zapach paliwa na zewnątrz samochodu to pewnie gdzieś jest nieszczelność. Być może nie otwiera się zawór i nie następuje odsysanie pochłoniętych...
błędy po podłączeniu VAG: 01243. Zawór elektromagnetyczny przełączników długości kolektora ssącego -N156 01252. Zawór/dysza wtryskowa 4-N30 01251. Zawór/dysza wtryskowa 3-N30 01250. Zawór/dysza wtryskowa 2-N30 01249. Zawór/dysza wtryskowa 1-N30
zawór przełączający kolektora ssącego zawór podciśnienia kolektora ssącego wymiana kolektora ssącego
gasnąć silnik voyager kalkulator liczba zespolić bęben drukarka ricoh
Migająca dioda na dekoderze - przyczyny i rozwiązania Hotpoint LTF 11H132 O EU – nie pobiera wody po wypompowaniu, diagnostyka presostatu i elektrozaworu