Sprawdz zawór serwochamulców[ten od podciśnienia,do kolektora ssącego]
Schemat instalacji paliwowej: https://obrazki.elektroda.pl/1636829500_... Wygląda że oo podciśnienie bieże się z kolektora ssącego (króciec za gaźnikiem). Zawór powietrza wtórnego jest zapewne sterowany owym podciśnieniem. BTW - zacięcie owego zaworu powietrza wtórnego może być powodem braku podciśnienia, ale wtedy zapewne zaobserwowałbyś...
Zawór elektryczny ale steruje podciśnieniem z kolektora ssącego siłownikiem klap. Przy tym błędzie sprawdziłbym układ podciśnienia włącznie z siłownikiem pneumatycznym.Nie znam tego interfejsu, nie można sprawdzić działania przez wysterowanie?
Może pasować: 06B133619A lub 06B133619D. To jest siłownik podciśnienia a nie zawór. Do niego są zestawy naprawcze: 058198619A oraz membrana - Allegro, nr aukcji 8132904642 Siłowniki są podobne w silnikach: 1.6, 1.8, 2.0 Po usunięciu klapek możesz stracić na przyśpieszeniu i elastyczności. Na Aliexpress można to dostać za niespełna 30$. Sprawdź jaki...
Narazie próbuje się uporać z nierówną pracą silnika. Prawdopodobnie podczas zdejmowania kolektora ssącego uszkodziłem zawór podciśnienia bo wyrwało wtyczkę wraz z gniazdem. Ale pewności nie mam, że to jest przyczyną. Czy ten zawór jest odpowiedzialny za pracę na wolnych i średnich obrotach??? http://obrazki.elektroda.pl/6636184100_1...
nie wiem gdzie znajduje się ten elektrozawór,proszę o pomoc może jakieś foto? No to żeś popłynął ,idź po wężyku podciśnienia,on cie zaprowadzi :D
(at)Kaniu123 udało się rozwikłać zagadkę? Mam aktualnie podobny problem... Masz receptę? U mnie odpowiedź przyszła po zmierzeniu kompresji... Na pierwszym nie było - lekko podgięty środkowy zawór ssący. To przez niego nie było podciśnienia w kolektorze dolotowym. Tobie to info się pewnie już nie przyda, ale przynajmniej jeden powód niedomagań jest...
Łamigłówka rozwikłana winien był zawór podciśnienia przy kolektorze ssącym po zmostkowaniu wężyków przybyło mocy i spadło spalanie , zmieniłem zaworek na inny i autko śmiga.
Dmuchałeś gaźnik a dobrze go złożyłeś? Mam na myśli zawór w komorze pływakowej, jak go źle włożyłeś, to paliwo nie poleci ze zbiornika. Rurka podciśnienia od kolektora ssącego do kranika w zbiorniku jest cała?
Zmontowałem wszystko i przeprowadziłem kalibrację gazu. Niby wszystko działa ale zarówno na gazie jak i na benzynie silnik dziwnie drży i słabiej się wkręca na obroty. Dodam, że kolektor dolotowy zdejmowałem ponieważ astra szarpała przy ruszaniu z pierwszego biegu. Kanały rozdzielacza EGR faktycznie były zasklepione nagarem i miałem nadzieję, że auto...
Chyba nie potrzebnie zasugerowalem się zaworkiem z passata od kolegi.A u mnie standardowo delikatnie nierówne obroty na jałowym ale mi to raczej nie przeszkadza,czasem potrafi na skrzyżowaniu przy próbie ruszenia mocno spaść z obrotami a nawet zgasnąć to mi najbardziej przeszkadza.Dodam że nowe świece,kable,cewka,wyczyszczona i zaadaptowana przepustnica,wymienione...
Fajnie że ktoś tak szybko odpowiedział. :) To ja wykorzystam kolegę, dokładny błąd to: 17439 - Manifold Change-Over Valve (N136): Setpoint Not Reached Zawór N136 to ten co na kolektorze jest z dochodzacymi rurkami podciśnienia. Sprawdziłem zwrotny i sprawdziłem czy otwiera i zamyka pod wpływem impulsu, wszystko działa. Czyli to że "Setpoint Not Reached"...
Spróbuj odpalić bez tłumika lub bez katalizatora oczywiście nie za głośno. Zawór ciśnienia paliwa jest sterowany podciśnieniem z kolektora ssącego(gumowy wężyk}.Sprawdż inne wężyki czy są podłączone.
Elektro zawory sprawne, zamieniłem dla pewności nawet Turbo, jednak powyżej 3000 obr. wpada w tryb awaryjny, Gruszka od Turbo sprawna, vacum zasysa, teraz pytanie czy może to być wina tego czujnika ciśnienia który jest przykrecony do tej pokrywy kolektora ssącego ? Czy może jest tak że przy tych obrotach vacum nie domaga ?
Dobry pomysł ze strony autora wykorzystując turbosprężarkę ze zmienną geometrią. Dobrze wysterowana taka geometria zwiększa moment obrotowy w szerszym zakresie obrotów, niż w przypadku zwykłej turbosprężarki na wastegate. Lepszy przyrost około 8 km z ładna charakterystyką silnika niż 15 km, gdzie najwyższa wartość momentu będzie się zaczynała np od...
Hm. Hm. Inaczej bym napisał. Zawór z jednej strony ma: 1. Pompa podciśnienia, sterująca ilością powietrza dostarczanego do garów, 2. zawór kombinowany zasilany powietrzem z wtórnej pompy powietrza, 3. zbiornik podciśnienia. 4. 2 elektromagnetyczne zawory przełączające. a z drugiej strony; 1. regulator ciśnienia paliwa, 2. wejście do przedniej części...
Witam wszystkich . Jak mogę coś dodać, mam ten sam problem AFN . Testowo gdy zostało podpięte bezpośrednio podciśnienie z pompy podciśnienia do turbiny dymienie ustępuje i silnik pracuje równo na postoju przy 2500. Kolejna testowa sytuacja. Rura od kolektora ssącego zdjęta, sterowanie turbiną odbywa się przez zawór N75 , przy 1500 obr silnik pracuje...
Jak ściągne przewody podcisnienia z elektrozaworu i spotkam je ze sobą to zawór sie rusza, chciałem sie upewnić w którym położeniu zawór otwiera, a w którym zamyka spaliny, zauważyłem że normalnie przy pracującym silniku przy swobodnym przyspieszaniu obrotów, zawór nie rusza sie ani trochę czyli wniosek taki że zawór stale jest chyba zamknięty, co jest...
Kolego nie ma się co żołądkować, ja tylko staram się wyciągnąć sens z tego co piszesz, może to opacznie czasem wg Ciebie robię - trudno. A to ze masz prinsa pierwszej genaracji tyle lat to nie znaczy zeVSI 2 musi działać tak samo Tu masz rację i ja to też zaznaczyłem. i wszystko musi opierać się o reduktor . Ale niestety tak jest, że jak reduktor nie...
A co tam ma być trudnego? Podciśnienie do regulatora ciśnienia, do czujnika podciśnienia, serwo oraz zawór przełączający kolektor ssący. A przy przepustnicy wężyk jeden od pokrywy zaworów.
Witam! Mam problem z Laguną II 1.8/16v (F4P), silnik nie schodzi z obrotów, po odpaleniu wchodzi na 1400obr z czasem gdy się nagrzeje schodzi do 1000obr, gdy dodam gazu do 4000obrotów i puszę pedał gazu to schodzi do 1500obr. Pod czas jazdy wchodzi dobrze na obroty silnik jest dynamiczny dobrze ciągnie, przy zmianie biegów obroty spadają do 1500. Oczywiście...
witam, Chciałem się dowiedzieć jak ma działać zawór egr w opel frontera 2.2 DTI który siedzi w kolektorze ssącym. Czy działa on tak, że jak turbina pompuje powietrze do kolektora ssącego to powietrze przechodzi przez ten zawór i jak przechodzi szybko (na obr. np 3-4tys/min) to ten zawór się zamyka żeby nie było za dużego ciśnienia w kolektorze ssącym,...
zawór EGR słuzy głównie ekologii, zaraz po rozruchu silnika kieruje częśc spalin sopwrotem do spalenia, mieszanka jest cieplejsza, lepiej sie dopala, mniej syfu do atmosfery. Funkcja Gdy zawór magnetyczny sterujący zaworem recyrkulacji spalin uruchamia się, przewód powietrza między zaworem recyrkulacji spalin i kolektorem ssącym otwiera się. Zawór recyrkulacji...
Po co to wszystko? Ano po to żeby ograniczyc ilość tlenków azotu w spalinach. Dla nas oznacza to ni mniej ni więcej tyle że zamiast czystego powietrza silnik dostaje też spaliny co jak wiadomo nie wpłynie korzystnie na jego osiągi. Najlepszym wyjściem by było jakby do kolektora ssącego dostawał się czysty tlen i paliwo, normalnie dostaje się do niego...
Nie, turbo mogło by przeładowywać i sterownik wchodzić w tryb awaryjny gdyby zawór upustowy nie działał, ale bez wpływu na wolne obroty Weź płaskie szczypce i zaciskaj po kolei wszystkie wężyki dochodzące do kolektora ssącego na wolnych obrotach, zobaczysz czy zatkanie któregoś wpłynie na pracę silnika
Nie napisałeś jaki masz silnik - czy AWX czy AVF. W pierwszym można zaślepić EGR a w drugim nie - zależy to od wersji sterownika silnika. Stanem spoczynkowym dla zaworu EGR jest jego pełne zamknięcie i oznacza to, że do kolektora ssącego nie dostają się wtedy spaliny. Silnik dostaje najwięcej spalin na wolnych obrotach przez pierwsze 2 minuty od momentu...
Ponawiam swój post związany z zapytaniem o zawór dv, gdyż nikt nie udzielił mi odpowiedzi. Mianowicie mam założony już blow off na wężu od intercoolera do przepustnicy. Podciśnienie podłączyłem z kolektora ssącego. Chodzi o to, że nie wiem co zrobić ze starym zaworem dv jest na swoim miejscu ma tylko zablokowany przewód podciśnienia i potrzebuje informacji...
To ty nie wiesz o czym mówisz kolego. Albo nie rozumiesz, co ja do ciebie piszę. Trudno. To ty masz problem, nie ja. Wiem o czym piszę i w pierwszym poście dość dokładnie wszystko wyjaśniłem. Z zaworu wychodzi wężyk i jest podłączony do elektrozaworu, którym steruje ECM, dalej wężyk jest podłączony do kolektora ssącego. Zawór EGR będzie się otwierał...
Witam, w mojej Octavii od kiedy pamiętam pojawia się dziwny klekot. Obstawiałem już głowicę bo samochód ma 300 000 km przebiegu przy czym 270 000 na gazie, ale samochód jeździ normalnie, przyśpiesza, odpala, płynu nie ubywa, oleju wydaje mi się w granicach normy tym bardziej, że jeżdżę na 5w30. Wczoraj wsłuchałem się w ten klekot, słychać go wyraźnie...
Skorzystałem z Waszych rad, po kompleksowych badaniach wiem że do wymiany jest zawór podciśnienia w kolektorze ssącym ( chyba tak to się nazywa). I teraz pytanie czy we wszystkich 1,8 montowane są takie same zawory? Byłem w sklepie jednak cena jaką mi zaproponowano jest zbyt wysoka. Szukam czegoś na allegro jednak nie mogę znaleźć... może ktoś na forum...
Witam mam podobne problemy z moim poldkiem nie chce gasnąć po wyjęciu kluczyka strzela w kolektor ssący po gwałtownym dodaniu gazu auto jeździ tylko na benzynie wymieniłem przepustnice wtryskiwacz sterownik wyregolowalem zawory na ciasne 0.20 auto spala ogromne ilości paliwa 20zl jeździ 23 kilometry zostały przepatrzone wszystkie podciśnienia jak zdejmuje...
Problem z uruchomieniem silnika. Prośba o sugestie. Przedstawię historie problemu. [ 2015-04-10 ] Zauważam, że przez rurkę podciśnienia łączącą regulator ciśnienia paliwa na listwie zasilania wtryskiwaczy z kolektorem dolotowym dostaje się do kolektora ssącego benzyna, które zalewa cały kolektor, a dalej ścieka do kolektorów ssących na zawory ssące....
Daj zdjęcie które to wężyki. Ogólnie z tyłu kolektora ssącego powinieneś mieć 3 węże. 1. Do serwa hamulca 2. Do pokrywy zaworów (mała odma) 3. Do zaworu par paliwa (zawór przy filtrze powietrza) Zdarzały się wariacje gdzie przed przepustnicą był wpięty dodatkowy przewód łączący się z tym idącym do serwa hamulca. https://obrazki.elektroda.pl/9395841600_...
Auto jak w temacie, przyjechało z trzęsącym się silnikiem na jałowych, gasnące po wysprzęgleniu i z brakiem podciśnienia a w związku z tym z twardym pedałem hamulca. Obejrzany kolektor, cały dolot, podciśnienia i wsio ok, po zdjęciu pokrywy rozrządu stwierdziłem połamane prowadnice łańcucha, wyciągnięty łańcuch (tarł o zawór vanosa) i uszkodzony wariator...
Problem może nie w 100% elektryczny ale dotyczy układu wtrysku paliwa.Samochód to Audi 100 rok produkcji 1992 silnik 2,8 AAH. układ wtryskowy Hitachi. Problem z podłączeniem przewodów podciśnienia idących od dwóch zaworów po prawej stronie silnika. Samochód jest po pożarze silnika i przewody te uległy spaleniu. Jest ich cztery w kolorach brązowy, zielony,...
W moim golfie zauważyłem pewną rzecz i nie wiem co to jest..W prawym nadkolu jest jakieś urządzenie z którego wychodzą trzy przewody gumowe.Jeden do "baniaczka" przykręconego nad przepustnicą w gażniku i zakończonego 2-pinowym wtykiem.Drugi idzie przez coś w rodzaju zaworu zwrotnego (zawór też ma 2-pinowy wtyk) do kolektora ssącego,a trzeci znika gdzieś...
Wypadało by sprawdzić jeszcze zawór podciśnieniowy paliwa a zwłaszcza przewód (wężyk) podający podciśnienie na zawór. Zdjąć z kolektora ssącego i zassać ustami, paliwo powinno zacząć cieknąć z wężyka dolotowego do gaźnika. Przy złych luzach na zaworach są trudności przede wszystkim z odpaleniem ale jak już "zagada" to jakoś tam chodzi, ja ustawiam po...
JAk by tak mi ktoś przybliżył jego zasadę działania oraz konsekwencje przy uszkodzeniu będę wdzięćzny Zawór DV ma za zadanie ograniczenie efektu hamowania wirnika turbiny przez powietrze odbijające się od zamkniętej przepustnicy (przy przyspieszaniu) W momencie naciśnięcia pedału gazu podciśnienie w kolektorze ssącym maleje, pojawia się nadciśnienie...
Zdejmij górną osłonę silnika i spójrz za pokrywę zaworów. Przed kolektorem ssącym są dwa moduły : klapa dławiąca i zawór EGR. Obydwa elementy sterowane są elektrycznie i to na nie pada podejrzenie jeśli piszesz o tej niby przekładni resetującej swoje położenie. Jeśli natomiast chodzi o ten pierwszy odgłos skrzypienia/zacierania to najbardziej podejrzany...
Wydaje mi sie że jeśli regulator przepuszczałby przez membranę to paliwo dostaje sie do całego kolektora ssącego a nie tylko do kanału zasilającego 4 cylinder. Ja stosowałem prosty sposób aby sprawdzić membranę :Jeśli mamy długi przewód podciśnienia to przecinamy go i w miejsce przecięcia( pomiędzy regulator a kolektor ssący)wkładamy filtr paliwa z...
Dzisiaj 4h walczyłem za autem. http://obrazki.elektroda.pl/8955124000_1... Znalazłem wyciek oleju z węża od odmy pod tą ozdobną pokrywą silnika. Plastikowy wąż był struchlały i spękany. Jak go odłączyłem to się odłamał. Olej wyciekał w tym miejscu z niego i zalewał trochę silnik i gniazdko nr. 10 na dołączonym zdjęciu. Do niego podłączona...
Jeżeli masz dokładnie taki sam reduktor to to co zaznaczone w kółku powinno iść do kolektora ssącego - ma być tam podciśnienie podłączone. Ten króciec nad nim to zawór bezpieczeństwa - nakładasz wężyk i puszczasz gdzieś pod auto - jak będzie zbyt duże ciśnienie na reduktorze to wyleci przez ten króciec. Ten grubszy na środku parownika to wyjście fazy...
W kolektorze ssącym jest zawór z podciśnieniem czarny plastykowy dochodzi wężyk do niego, sztanga jego ciągnie klapę gaszącą
A więc tak ; To nie EGR tylko zawór od podciśnienia na kompresorze (jeśli dobrze to nazwałem) Jest taka klapka na kompresorze i jak się ją otworzy pomimo szczelnego układu autko nagle zaczyna chodzić normalnie. Więc już wiadomo gdzie tkwi problem. Tylko jest jedno ale... Do tej bańki co wywołuje otwieranie i zamykanie się zapadni w kompresorze pod wpływem...
Z tym EGR musisz sprawdzić czy membrana trzyma. Lekko wciskać zawór i przytrzymać palcem wlot podciśnienia. A i jeszcze warto sprawdzić stan klapek w kolektorze ssącym. Jeśli syf w EGR to i tam także.
Pisałem wszak , że autokalibracja przy idiotycznym ciśnieniu nie może się udać . Na szczęście zdjęcia wyjaśniają dlaczego : okazuje się że paprak , który próbował to zainstalować wcale nie podłączył podciśnienia do reduktora ! Wiele już rzeczy widziałem i zawsze się jeszcze znajdzie zadziwiający dureń.Omijaj proszę go z daleka jeśli Ci życie miłe !...
Kolego rob4028 w trafiłeś w 10. :D, bo jednak dało mi to do myślenia z powodowaniem błędu. A więc tak: Mając schemat instalacji zaobserwowałem na podstawie kolegi rob4028 jak w cytacie: Kod usterki może być również wtedy wprowadzony, gdy nieprawidłowe jest zasilanie napięciem na zacisku ECM: 49, 51, 53, 55 (X93). Te numery sterowane według schematu...
Witam. Samochód to audi a4 B6 silnik 130 Km.,ALT 2000 rok.Nie dawno zauważyłem w kolektorze ssącym, małą gruszkę i klapkę. Jak to Polak zainteresowałem się klapką i otwarłem ją. Podobno nazywa się to kierownicą powietrza lub gruszką podciśnienia kolektora ssącego. Problem polega na tym,że uszko wychodzące z gruszki jest ułamane i nie rusza klapkami...
Od kiedy to zawór EGR jest sterowany bezpośrednio podciśnieniem z kolektora ssącego? Szukaj elektrozaworu gdzie jest wtyczka z przewodami (zazwyczaj dwa przewody) i minimum jeden wężyk w którym jest podciśnienie na pracującym silniku. Zadanie trochę ułatwione bo ten element powinien być tylko w zasięgu wężyka który to jest podpięty do EGR.
Ta puszka po lewej stronie to jest filtr i zawór membranowy, który jest otwierany podciśnieniem z zaworu membranowego przy kolektorze ssącym. Dwie membrany muszą być dobre i wężyk od podciśnienia.
Może by tak sprawdzić czy w ogóle N18 działa? Czy zawór działa po podaniu podciśnienia? Jak wygląda kolektor ssący w środku? VAG to nie tylko kasowanie kodów błędów - można też go użyć do robienia logów. Można zrobić log statyczny dla EGRu.
Mam to samo :) prawdopodobnie wyświetla Ci błąd zaworu EGR jak jest zimno to jest ok ale jak jest już ciepło to wywala błąd i wyłącza turbosprężarkę. Jeszcze nie rozwiązałem tego problemu ale podejrzewam zaworki podciśnienia które regulują otwarcie zaworu EGR (bynajmniej u mnie). Pierwszą rzeczą jaką zrób to wyjmij zawór EGR i go po prostu przeczyść...
Szkoda, że nie napisałeś na jaki kolor kopci ale wygląda na to, że chyba elektrozawór N239 dostaje zwarcia i przymyka klapę gaszącą. Nie napisałeś czy zawór EGR wymieniłeś na nowy czy na jakiś używany a jeśli na używany to pewnie zasyfiony wewnątrz bo w przypadku zwarcia na N239 silnik (przy czystym EGR) by zwyczajnie gasł. Jeśli nie gaśnie a dławi...
Dzień dobry wszystkim. Jako ,że jestem nowym użytkownikiem forum , to proszę o wyrozumiałość , gdybym pytał nie tu gdzie trzeba lub cokolwiek pomieszał . a więc do sedna ... Mam problem Z MB CLK 2004r 270 CDI 170-konny. Sytuacja wygląda następująco : Na biegu jałowym nie falują obroty. Silnik chodzi równo. Odpala od strzała. Auto od samego dołu ma odpowiednią...
ten (niby filterek) to jest zawór jednokierunkowy i powinien przepuszczać powietrze tylko w jedną stronę, przewód od turbiny możesz zdjąć ale musisz mieć w zapasie cybant aby go mocno potem ściągnąć żeby nie spadał, ta czarna kula to akumulator podciśnienia, te przewody to ogólnie się nazywają "przewody podciśnienia", widzę, że chyba masz silnik 90...
Witam,jestem posiadaczem Audi A6 C6 2006r 2.0 Tdi 140 Km i mam problem (i dość tego auta) już od ponad roku mam problem z moim autem. Na początku świecił się check egru i auto nie jeździło jak powinno. Kupiłem drugi używany. Auto dostało mocy ale nadal palił się check nic z tym nie zrobiłem teraz stwierdziłem że należy zrobić z tym porządek. Okazało...
tzok - gdyby podciśnienie do EGR było brane bezpośrednio z kolektora ssącego, to raz włączonego EGR nie dałoby się wyłączyć inaczej niż wyłączenie silnika lub gaz w podłogę (utrata podciśnienia) pod warunkiem że elektrozawór będzie otwarty i umożliwi wyrównanie ciśnień. Dlaczego nie dałoby się go wyłączyć, od tego jest elektrozawór sterujący: w zaworze...
W tym silniku często obrywa sie przewód (wężyk) idący od kolektora ssącego do czujnika podciśnienia (jest poprostu za krótki (sprawdź czy nie popękał, jest on często powodem nierównych obrotów i wariacji silnika oraz świecącej kontrolki. Jeżeli jest iskra na każdym cylindrze to dobrze, powinno paliwo spalać się a nie wydobywać z wydechu. Koniecznie...
Problem w układzie odprowadzenia par paliwa. Zwykle jest on zrealizowany w ten sposób: opary paliwa z baku idą sobie rurką do zbiornika oparów. W zbiorniku oparów (czarna puszka sporawa, zwykle w nadkolu umieszczona) jest węgiel aktywny w którym się opary pochłaniają. jak silnik pracuje, to ten zbiornik oparów jest raz na jakiś czas na niezbyt długo...
Witam towarzyszy. Dane pacjenta: VW Touran 2007r 1.4TSI 103kW BMY Auto zakupione z rozebranym silnikiem w kartonach. Bliższa historia auta nie jest znana oprócz powodu rozebrania silnika, którym był rozrząd. Kolizja z zaworami. Po złożeniu silnika jest problem z jego odpaleniem. Zaskakuje na chwile obroty idą ~1200 obr/min (rozruch silnika) następnie...
Jak zdejmujesz nogę z gazu i przepustnica zamyka się, w kolektorze ssącym robi się podciśnienie, które otwiera zawór i wypuszcza nadmiar powietrza. Przy normalnej jeździe zawór blow off ma być zamknięty, otwiera się praktycznie tylko przy hamowaniu silnikiem.
Wtryskiwacze (kolejność - kolorowa taśma - nie sugerować się koszulkami na przewodach przelewowych, od lewej niebieski, czerwony, zielony, kremowy ): http://obrazki.elektroda.pl/5265629000_1... Przewody wtryskowe przy pompie (kolejność - kolorowa taśma): http://obrazki.elektroda.pl/2005482200_1... Wyjście na czubku pompy...
Mam problem z autkiem jak w temacie. Na luzie silnik chodzi równo, problem jest przy gwałtownym wciśnięciu gazu – niezależnie czy silnik jest zimny, czy ciepły. Odczuwa się to na początku jako taką "opóźnioną reakcję" po przyciśnięciu gazu z obrotów jałowych, potem chwilowe "przytkanie" w okolicach 2 tys., 3,5-4 tys. Silnik nie wkręca się "liniowo"....
Witam, opiszę moje doświadczenia z lpg. Może się przyda. Początek - w 2001 roku założyłem instalacje sekwencyjną BIGAS w renault Scenic 1,6 i przejeździłem na niej ok. 120tys km. Żadnych negatywnych zmian spowodowanych zasilaniem lpg nie stwierdziłem. Te wszystkie opowiesci o zaworach i głowicach można wlożyć między bajki. Fakt, że wymienilem kolektor...
witam proponuje sprawdic zawór pochłaniacza par paliwa może być cały czas otwarty wtedy podciśnienie z kolektora ssącego dostaje sie do zbiornika Pozdrawiam
Cześć, mam problem z e30 318 z silnikiem M40 z 1992 roku. Samochód wyposażony jest w sekwencyjną instalację gazową. Podczas pracy na gazie nie występują nigdy jakiekolwiek problemy. Pracując na zasilaniu benzynowym samochód pracuje bardzo nierówno, ma problem z wchodzeniem na obroty, dusi się. Czasami problem samoistnie ustępuje i silnik pracuje normalnie...
Zmierz podciśnienie w kolektorze ssącym. Zmierz ciśnienie oleju jeżeli są regulowane hydraulicznie zawory lub luzy zaworowe. Sprawdź drożność kolektora ssącego.
wskaż mi w tym silniku membranę odmy :) Zintegrowana z pokrywą zaworów. Patrz jednak jest. Jaką masz wartość podciśnienia w kolektorze ssącym?
Tego to ja nie wiem. Chodziło mi tylko o to, że jeśli paliwo miłoby pokazać się w przewodzie podciśnienia, to trafiłoby w końcu do kolektora ssącego razem z lpg, a w przypadku pracy tylko na benzynie, to jej dawka byłaby niekontrolowana ponieważ trafiałaby do cylindrów i wtryskiwaczami i razem z powietrzem. Na benzynie to chyba nie takie ważne, bo pewnie...
Sprawdź ciśnienie sprężania + podciśnienie w kolektorze ssącym być może masz wypalony zawór. Silnik 2.0?
Ten wężyk jest po to aby wyeliminować w tej komorze z której wychodzi ciśnienie powstające na wskutek ruchu metalowej membrany Tak, a jak ktoś ma tam, w tym króćcu podciśnienie z kolektora ssącego, to oznacza, że membrana pękła i egr jest zepsuty
Oczywiście, że nie oczekuje od Was, że będziecie znali się na wszystkim. Ja z elektroniki jestem raczkujący lecz sprawnie władam miernikami i lutownicą. Jeszcze bardziej zaciemniłeś tym wyjaśnieniem. Nie może być wspólny wtryskiwacz dla wszystkich cylindrów. Może być wspólny zawór, podający gaz na układ Common Rail. może, przykładem jest gaźnik bądź...
Jak na wolnych spada podciśnienie w kolektorze ssącym, to albo jest to nieszczelność ("lewe powietrze") albo zawory niedomknięte / nieszczelne. Inaczej być nie chce ;)
Chodzi o możliwości dostawania się "lewego powietrza" do kolektora wydechowego, a nie ssącego. Nie ma EGR, tylko zmienne fazy rozrządu, silnik musiałby mieć absurdalnie długi czas współotwarcia zaworów żeby dostarczać tlenu do spalin. Jeśli nie ma innej możliwości, to pozostaje konieczność wymiany sondy lambda. Odma w tym silniku tak nie działa, skrzynia...
Hej, jestem właścicielką Audi a3 8p z 2009r. Jeżdżę nim od roku i przyszedł czas na pojawienie się pierwszej usterki. Zaświecił się czek silnika a znim epc. Auto nie ma mocy, pedal gazu w podłodze a o... 1. Krótka odpowiedź W ponad 80 % podobnych przypadków w 2.0 TFSI (EA113) przy kodach „nieszczelność układu dolotowego” i „system pomiaru paliwa/jałowy”...
WITAM KOLEGÓW. Prosze o pomoc w rozwiązaniu problemu zalewania świec w madzi na zimnym silniku.Po zapaleniu pracuje normalnie do momentu pstryknięcia jakiegoś ustrojstwa przy silniku.Dzwięk wskazuje na jakiś przekażnik lub elektrozawór którego niemoge zlokalizować.Po tym pstryknięciu chodżi nierówno jagby nie na wszystkie cylindry,potrafi ją udusić.Przyczym...
tak to był kolektor ssący
EGR - Exhaust Gas Recirculator. Jest to zawór sterowany podciśnieniem a służy do skierowania części gazów wydechowych z powrotem do kolektora ssącego.
Korzystanie z forum zacznij od przeczytania regulaminu to nie jest szkółka niedzielna i zajęcia plastyczne. A co do pytanie jest to zawór dwuprogowy termiczny po przekroczeniu 15 st. C płynu chłodniczego powoduje on przeniesienie podciśnienie kolektora ssącego do drugiego stopnia siłownika urządzenia rozruchowego
Sprawdź wakuometrem podciśnienie w kolektorze ssącym. Po objawach wygląda mi to na podpalony zawór wydechowy.
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
dzięki za informację podejrzewam że nie ma pinu(widocznie ktoś wykręcił) bo tam jest tylko dziura. co do gazu jestam laikiem jeżdziłem do gazownika i go mordowałem wiem że sterownik jest w tej chwili na autokalibracji założył dodatkowy wężyk na podciśnieniu i rozkalibrował wtryskiwacze (ciśnienie turbosprężarki rozregulowało wtryski) wstawiam artykł...
Witam. Moje auto to Hyundai Tucson 2.0 CRDI 103KW (140KM) 2006r. Problem zaczął się kilka tygodni temu, kiedy to wyjechałem na autostradę żeby profilaktycznie przegonić trochę auto w celu udrożnienia DPF-a. Gdy rozpędziłem się do 160km/h tak jak by ktoś wyłączył zapłon, samochód przestał jechać. Tryb awaryjny, pedał w podłodze a auto nic , obroty spadają...
Mam prośbę, czy ktoś może doradzić, wskazać, w jaki sposób dobrać się do EGR /wyjąć go /. Znajduje się on pomiędzy grodzią a silnikiem, pod kolektorem ssącym. Jedną śrubę - gwiazdkę - może dam radę ale drugą, mam ściągać kolektor ssący? Nie mam z niego żadnych odczytów ze zwrotnej / potencjometru/, zawór podciśnienia i jego szczątkowe sterowanie jest!
WITAM! Sprawa wygląda ns. w starym silniku jtd korbowód rozwalił mi blok silnika.Nie opłacało się tego remontować więc okazyjnie kupiłem drugą rozwaloną bravkę, silnik chodzi igiełka. Zdemontowałem silniki i okazuje się żę są drobne różnice otóż wtyczki od komputera są troche inne, w kupionym silniku zawór EGR jest sterowany elektrycznie/elektromagnesem...
Witam wszystkich jestem nowy na forum i nie licze od razu na jakiś entuzjazm i grad odpowiedzi ale jak ktoś miał styczność z takim problemem to prosze o podpowiedz. Szukałem na forum ale nie do końca jestem nasycony informacją na ten temat. Kolega dał do naprawy Opla Vivaro 1.9dci. Oglnie nie zajmujemy się taką zaawansowaną naprawą jak w tym przypadku...
Witam, na początek chce zapytać czy ta przepustnica którą wymienili w serwisie jest elektroniczna ,czy mechaniczna sterowana podciśnieniem? Błędy podane mają opisy:1282 Zawór przełączeniowy klapy kolektora ssącego-N239 i 19559-Silnik klapy kolektora ssącego-V157 uszkodzony.Ten drugi mówi o klapie elektronicznej, czym zresztą sugerowali się mechanicy.Problem...
Witam Według mnie to zawór recyrkulacji spalin, który znajduję się na kolektorze ssącym. Sprawdzić go możne odłączając od niego przewód podciśnienia. A następnie sprawdzić obroty silnika przytrzymując gaz na biegu jałowym...
EGR (Exhaust Gas Recilculation) - zawór recyrkulacji spalin - spaliny są podawane do kolektora ssącego aby obniżyć ilość NO w spalinach - ekologia. Są zawory mechaniczne (sterowane zdaje się podciśnieniem) i elektryczne. Uszkodzony zawór może mulić silnik i powodować problemy z zapalaniem. Czasem pomaga oczyszczenie zaworu, innym razem jego zaślepienie,...
Witam, mam kilka pytań odnośnie mojej Astry G 2.0DTI 101KM z 2001roku. Do rzeczy. Wczoraj odpaliłem auto i zacząłem jechać, na prostym odcinku drogi wcisnąłem pedał gazu i auto strasznie mulasto zaczęło się zbierać. Początkowo myślałem, że mi się hamulce zapiekły, stanąłem i sprawdziłem ale tarcze były zimne. Po ujechaniu kilkunastu metrów zapaliła...
Każdy kibel z węglem ma 3 króćce: bak, powietrze i odsysanie oparów, połączone z kolektorem ssącym poprzez elektrozawór, lub zawór podciśnieniowy W momencie opróżniania baku podciśnienie w nim powstające jest kompensowane przez zasysanie powietrza przez zasobnik
Kolego miałem podobny problem ale 1,9tdi jeśli masz zawór na kolektorze ssącym, przepustnica jest sterowana zaworem na podciśnienie która zamyka dopływ powietrza po wyłączeniu silnika potrafi się zacinać i pozostać w pozycji zamkniętej co uniemożliwia w znacznym stopniu dopływ powietrza wyniku czego auto podczas rozruchu przez o.k 2 obroty wału zachowuje...
Silnik na wielopunkcie ? Sprawdź wszystkie podciśnienia w pierwszej kolejności. Jeśli dobrze pamiętam to pod kolektorem ssącym jest taki zawór z bimetalem zasilany elektrycznie, który po odpaleniu silnika podnosi wolne obroty. Może być uszkodzony albo nie ma zasilania.
Na rysunku z Etki - układ ssący recyrkulacji - jest jakiś zawór pod nrem 15 (opisany tylko jako "zawór"). Ten EGR też wydaje się wchodzi do kolektora za przepustnicą. Jest jeszcze jakiś zawór nr 46 przy zbiorniku podciśnienia. Ogólnie układ jest dość skomplikowany i rozbudowany. Wytłumacz mi jeszcze jak układ odpowietrzania skrzyni korbowej łączy się...
Witam. Do niektórych funkcji wymagane są dodatkowe czujniki np. do temp. oleju i powietrza wew. zew. Przebieg i prędkość średnia działają od razu. Spalanie jest obliczane na podstawie sygnału prędkości, obrotów silnika i podciśnienia w kolektorze ssącym. Wszystko to jest oprucz podciśnienia, które należy doprowadzić wężykiem z zaślepionego króćca w...
Na pewno d-cat? a nie czasami d4d? Dodano po 3 Egr albo wyczyść ori, albo nowy denso. Kolektor ssący na stół i wymyć na błysk zwłaszcza krócce od podciśnienia. Przy okazji zweryfikuj przewody podciśnieniowe oraz zawory zwrotne od nich.
Mała dygresja na temat padniętych uszczelniaczy zaworów. Przy padniętych uszczelniaczach zaworów ssących olej jest zasysany do kanałów ssących w czasie pracy silnika, a szczególnie intensywnie na wolnych obrotach, gdy podciśnienie w kolektorze ssącym jest największe (stąd błękitny dymek przy zmianie biegów). Przy zaworach wydechowych raczej spaliny...
przy gwałtownym domknięciu przepustnicy regulator biegu jałowego powinien nie dopuścić do zbyt nagłego wzrostu podciśnienia w kolektorze ssącym. Moim zdaniem problem w regulatorze lub kanałach do niego(jeżeli jest to zawór obejściowy) Pozdrawiam
Dalej , już na silniku jest regulacja poprzez zawór EHA oraz zawór membranowy połączony z kolektorem ssącym który reguluje ciśnienie paliwa w zależności od podciśnienia w kolektorze ssącym. To by się zgadzało, podciśnienie podłączone pod przewód pokrywa zaworów(przewietrzenie)-filtr powietrza.Co do sterowania wolnymi też na schemacie widzę oddzielny...
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
zawór podciśnienia ssącego zawór kolektora ssącego czujnik podciśnienia kolektora ssącego
magneto naprawa resetowanie onkyo słaby iskra honda
traktorek silnik briggs traktorek silnik briggs
Siłownik bramy dwuskrzydłowej Nice, FAAC, Beninca – który otwiera się pierwszy: P czy L? Zamiennik tranzystora Sanyo 2SD330 – 2SD313, BD243C, TIP31C, porównanie parametrów