EVAP, zawór przewietrzania oparów paliwa. Normalne że pyka, powinien wisieć w gumie to by mniej było go słychać.
Ze styku 87 czerwonego przekaźnika nad sterownikiem wtrysku. Ten sam plus zasila pompę paliwa oraz zawór evap (pewnie nie posiadasz tego zaworu z pochłaniaczem oparów paliwa). Masz dwa przekaźniki w oryginalnej wiązce?
Tak jak pisze Motronic , zawór oparów paliwa z baku , tłumaczony nieprawidłowo "kanister".
EVAP to jest zawór oparów paliwa ???
Zawór oparów paliwa ,wysokie napięcie.
Mialem kiedys podobny przypadek, co prawda nie takim aucie jak Twoje (opel zafira 3, 1,6 turbo) Objaw był taki, ze auto sobie chodziło na postoju normalnie, wyciagales kluczyk a silnik dalej pracowal ale juz obroty mu spadalay tak dok ok 500 i jeszcze ok 30 sekund pracował i co sie okazało ... A to sie okazało, ze uszkodzony byl zawór odprowadzający...
Może ktoś zdolny zaślepił EGR już w tym króćcu. Obok jest drugi króciec i też nie zasysa. To może iść do zaworu opar paliwa? Wyczytałem, że zawór oparów paliwa jest w czarnej skrzynce koło tylnego kola. Czy wybuch gazu w dolocie mógł zepsuć podciśnienie na te wyprowadzenia?
Mam toyotę corolle verso z 2007r z silnikiem 1.8 vvti. Niedawno pojawił się problem który udało mi się naprawić samemu i chciałbym się nim podzielić. Zapaliły mi się lampeczki od czeka i kontroli trakcji. Pojechałem do mechanika podpiąć po kompa. Okazało się że uszkodzony zawór oparów paliwa błąd P 0443 jak dobrze pamiętam. Zamówiłem drugi zgodnie z...
Witam Mam problem z odpowietrzaniem baku . Dzieje się to jak jest ciepło w zimę nie było problemu . Gdy jest gorąco po odkręceniu korka wlewu paliwa nie ruszając auta nie odpalając go gromadzą się opary w dużej ilości . Nie ma falowania silnika nie ma żadnego błędu nawet zamieniłem na nowy zawór oparów paliwa na nowy i nic . Auto odpala normalnie brak...
Od bodaj '86 roku obowiązuje przepis, który zabrania odpowietrzania zbiornika paliwa bezpośrednio do atmosfery, dlatego producenci samochodów zaczęli montować układy evap. Układ taki składa się z pochłaniacza oparów paliwa zawierającego węgiel aktywny i zaworu (elektrycznego lub pneumatycznego) przez który opary są odprowadzane do kolektora ssącego....
Pod prawym błotnikiem. Zawór zespolony z filtrem - dość drogi gips.
Kiedyś podobnie miałem w Accencie. Winny był zawór EVAP, recyrkulacji oparów paliwa. Może w tym przypadku jest samo?
Zawór podciśnieniowy pochłaniacza oparów paliwa.
Wątpię aby na jakieś akcję przywoławcze się załapał. A jak tam zawór recyrkulacji oparów paliwa?
Najprawdopodobniej owo cykanie pochodzi z urządzenia wtrysku paliwa - zwykle bardziej je słychać porą zimową Czasami w "zimowych" temperaturach też stuka zawór pochłaniacza oparów paliwa, ale to pod lewym, przednim błotnikiem, ale właśnie wtedy gdy się doda więcej gazu...
W Punto mk.1 z silnikiem FIRE nie ma żadnego EGR. To o czym piszesz to jest zawór recyrkulacji oparów paliwa (EVAP), a nie żaden EGR. EGR to zawór łączący kolektor wydechowy z dolotowym (recyrkulacji spalin).
Dziękuję za podpowiedzi. Temat rozwiązany. W przepustnice jest wkomponowany zawór oparów paliwa. Był zablokowany w pozycji otwartej. Wymiana pomogła. Mam jeszcze problem z instalacją. Na uruchomionym silniku bardzo szybko (nieregularnie) mrugają światła pozycyjne, mijania, kierunkowskazy- oczywiście o ile są włączone. Opada wskaźnik paliwa. Słychać...
sprawdź katalizator, nie podałeś roku i przebiegu auta, ale to była częsta przyczyna z 18xe, oprócz tego sprawdź działanie egr, Czasem są przeciaki pod uszczelką egr, i ostatni jest do sprawdzenia zawór karnistra oparów paliwa na filtrze. ALE przedewszystkim podaj kod będu bo są dwa za bogaty albo za ubogi, p0130 ogólnie pokazuje złą emisję spalin
A tak poza tym to jak możesz coś mądrego odpowiedzieć to bardzo proszę. genek1000 Jest akurat mistrzem odnośnie marki Renault, także lepiej odpowiedz na wszystkie jego zagadnienia :) Ewidentnie coś jest nie tak z tym samochodem, każdy kto nim jedzie to czuję. Trzech speców od renówek też mówiło, że coś jest nie tak. Wydałem już trochę grosza i nic...
W moim przypadku nie pomogły mapy, wymiana świec, czyszczenie przepustnicy. Poza tym, mechanik psikał łatwopalnym sprayem we wszystkie miejsca, z których potencjalnie mogło dostawać się lewe powietrze. Komputer wyświetlał błędy p0106 i p0171. Sprawdziłem także zawór oparów paliwa poprzez odkręcenie wlewu paliwa na odpalonym silniku, co nie wpłynęło...
Przeszukałem cały dolot, wymieniłem wężyki i kolanka gumowe które już miały dość. Sprawdzony zawór od oparów paliwa który jest wpięty pod kolektor dolotowy i nic nie ruszyło w temacie. W zasadzie to odpalając go teraz na zimnym obroty są przez kilka sekund na poziomie 1600 i bardzo szybko spadają i dusi go. Po wypięciu czujnika temp płynu miga -40*C,...
Mam AII 2001r. (Z14XE) też się kiedyś zastanawiałem co to pyka pod kokpitem po stronie pasażera. Okazało się że to zawór (oparów)odpowietrzania zbiornika paliwa. Znajduje sie przy obudowie filtra powietrza.
Problem rozwiązany. Okazało się , że był spalony jeden z bezpieczników w komorze silnika. F115/7,5/10A zawór PCV, zawór VCV, czujnik obecności wody w paliwie, zawór odpowietrzający, zawór wirowy, zmienny zawór ssący, zawór EGR, zawór sterujący olejem IVVT (układ sterowania silnikiem) czujnik T.MAF, zmienne opóźnienie rozrządu zaworów wydechowych, aktywny...
Do odpowietrzania zbiornika służy system evap (zasobnik z węglem aktywnym) i zawór (elektryczny lub podciśnieniowy) umożliwiający zassanie oparów paliwa przez silnik
Przekaźnik pompy masę otrzymuje z ECM z pinu 65. Przekaźnik ten zasila jeszcze cewki wtrysków , grzałki sond lambda i zawór odpowietrzenia baku z oparów paliwa. Masę na ECM masz na pinach 1,2 i 108. Przypominam ,że na wale i wałku rozrządu masz czujnika halla , trudno je zmierzyć multimetrem!
Temperatura wrzenia rośnie wraz z ze wzrostem ciśnienia. Zawór przy pompie nie pozwoli cofnąć się paliwu, więc ze wzrostem temperatury będzie wzrastało ciśnienie paliwa w listwie zapobiegając wrzeniu paliwa. Prędzej nadmiar oparów przedostanie się przez wtryskiwacz niż paliwo cofnie się do zbiornika. Z drugiej strony pompa i regulator ciśnienia paliwa...
Renault Megane 1.6 16 V rok 2005 Mam problem z falowaniem obrotów, może ktoś pomoże. Została wymieniona przepustnica na nową oryginalną, jest zaadoptowana. Wymieniony kompletny rozrząd wraz z fazatorem i kołem pasowym. Wymieniony kanister oparów, zawór odpowietrzenia par paliwa, czujnik ciśnienia kolektora ssącego. Sody lambda obydwie też wymienione,...
Witajcie Mam problem z ECU ktoś programowo wyeliminował działanie pochłaniacza oparów paliwa ze zbiornika. Jednak poprzez VAG udało sie zrobić test i załączyć zawór pochłaniacza ale w trakcie normalnej pracy silnika ssanie oparów się nie załącza. Czy istnieje instrukcja z opisami do sterownika tego silnika?
1. Przekaźnik pompy paliwa, cewki, itp. 2. Zawór oparów benzyny.
2-kod nie ma zastosowania,coś poknocone 12-wejście 144,145-immobiliser problemy (nie zwracać uwagi na ten kod w samochodach z systemem Simtec 56.x które nie zostały zsynchronizowane z immo) 61-zawór EVAP (pochłaniacza oparów paliwa),zwarcie z masą 13-sonda lambda-brak sygnału 135-defekt sterowania lampki usterek 31-brak sygnału obrotów silnika (nie...
A więc prawy górny róg "Connexion moteur" to silnik, strzałka czerwona to wydech, niebieska to ssanie, spaliny przechodzą przez wymiennik ciepła, część ulatuje zaworem, reszta idzie do zbiornika paliwa z wodą, ulatniają się opary wody i paliwa, zawór dodaje powietrza, trafiają do wymiennika ciepła, są podgrzewane, i trafiają do cylindra.
Nie wiem jak jest w Poldku, ale w renówkach z wtryskiem jednopunktowym np. R-19 1,4 ;1,7 l - był zawór EGR - popłączony ze zbiornikiem oparów paliwa, a służył do recyrkulacji tych oparów (ochrona środowiska). Jeśli uszczelka była walnięta to auto zachowywało sie w taki sam sposób. :roll:
Witam!! Mam problem ze swoim paskiem : 1. Dzisiaj zobaczyłem że mam urwany kabelek od wtyczki do podobno jakiegoś czujnika znam num fab. 023906281 i nie wiem co to za czujnik. Chciałem jakoś połączyć kabelek z wtyczką ale ona jest zalana plastikiem. Co robić ?? czy jest jakiś sposób na usunięcie usterki no chyba że nie jest bardzo znacząca w pracy auta....
Tu chyba nie ma filtra tylko opary trafiają do dolotu. Zawór sprawdziłeś czy się otwiera i jest przepływ po podaniu napięcia?
Ja w swojej pandzie 1.1 2003 odłączyłem przewód z pochłaniacza oparów paliwa ( w tylnym prawym nadkolu) i problem zniknął a też to miałem , ciśnienie paliwa ponad 3 bary , paliwa też dotankowywałem bo poczytałem o poziomie powyżej pół baku i nic , dopiero ten przewód i na zimno paliła po pierwszym razie. Co dziwne nie działało to jak odpinałem wtyczkę...
Witam. To urządzenie pod nadkolem to filtr węglowy oparów paliwa. Wężyk od niego powinien być połączony z króćcem na korpusie przepustnicy. Za trudności z odpalaniem na zimno (rozumiem że rozrusznik kręci) może odpowiadać regulator ciśnienia paliwa-zawór zwrotny, albo czujnik temperatury cieczy. Spróbuj rano przed rozruchem kilka razy włączyć pompę...
Moim zdaniem mierzysz na przewodzie zasilający listwę wtryskową,sprawdź też czy na listwie wtrysk. jest zaworek do odpowietrzania,jeżeli jest włącz i wyłącz kilka razy zapłon jednocześnie wciskając zaworek,sprawdź czy jest w tym modelu zawór zwrotny paliwa(powinien być), może ono się cofać gdy zawór jest uszk. Jescze jeden szczegół: ile jest paliwa...
Siemka .Więc tak podciśnienia muszą być podłączone zdjęcie nr. 2 przedstawia ,zawór opróżniania kanistra,( opary ze zbiornika paliwa wcześniej przechodzą przez filtr węglowy który jest w zakolu) podciśnienie samo nie spadło ,prawdopodobnie zostało zdjęte gdyż nie działa silniczek krokowy( odpowiedzialny za wolne obroty silnika) proponuję na początek...
Jak pompę podpinasz na krótko , to z wpiętą wtyczką w instalacje? Jeżeli tak robisz i samochód pali to nie masz sterowania (zapina masę) z pinu7 ECU na podwójny przekaźnik lub nawalony jeden z przekaźników. Jeżeli jest inaczej (odpięta wtyczka pompy z instalacji) , to sprawdź przejście przewodu pomiędzy pinem 13 podwójnego przekaźnika a wyłącznikiem...
zawór wentylacji opar paliwa bym sprawdził może się zacioł. Odkręć korek wlewu jak zaciągnie powietrze to system evap nie sprawny.
Wymieniłem Zbiornik wegla filtr oparów paliwa z węglem aktywnym wymieniłem zawór odpowietrzania baku i po przejechaniu około 40 km znów błąd P0441 wymieniłem filtr i zbiornik wężyki dwa od filtra
Spróbujcie na próbę zaślepić zawór EGR , można też zaślepić przewód od zaworu oparów paliwa. powiedzcie co się dzieje po takich zabiegach, i nie przejmujcie się tym że zapali się wam kontrolka silnika. Obaj macie LPG , weźcie zakręćcie zawór na butli i pojeździjcie na samej benzynie , czy dalej samochód szarpie?
Układ pochłaniania oparów paliwa jest zamknięty. Filtr połączony jest ze zbiornikiem paliwa i wyrównuje w nim ciśnienie. Opary zasysane są z filtra do kolektora ssącego poprzez elektrozawór i spalane. Jak czujesz zapach paliwa na zewnątrz samochodu to pewnie gdzieś jest nieszczelność. Być może nie otwiera się zawór i nie następuje odsysanie pochłoniętych...
Zacznę od tego na przewodzie zwrotnym nie było paliwa mam corollę i akurat w tym grzebałem, bo miałem podobny problem i w corolli nie ma powrotu paliwa do baku. Ten drugi przewód idzie do pochłaniacza oparów paliwa i in jest zawsze pusty. U mnie powodem, że silnik nie chciał odpalać na benzynie (też mam gaz), był pęknięty wężyk karbowany w zespole pompowym....
Ja tak z czystej ciekawości, czym to może się zapychać się wkład z węgla aktywowanego w pochłaniaczu oparów paliwa? Nie daje mi to spokoju już od wielu lat a często słyszę takie powielane diagnozy.
Witam, od jakiegoś czasu mój silnik APT zaczął nierówno pracować, sprawdziłem błędy i wyszło"P-1593 adaptacja wysokości" , wymieniłem czujnik temp.,przepływomierz (zamiennik) i zawór doprowadzający opary z baku paliwa. Auto trochę lepiej chodzi ale na wolnych obrotach czasami faluje a czasami w ogóle na światłach zgaśnie, ogólnie trochę go muli i jak...
No wiec mam wydech ok 3 metry podłączony do komina i jest w nim dobry <<cug>> pozatym jak ją postawiłem bez wydechu to tez zaczeła kopcić a wcześniej ją wyczyściłem. Dodam ze wczoraj jak przy niej majstrowałem to zaczęło sie z niej kopcić zasysaniem powietrza i tą małą rurką obok wlotu powietrza po chwili pierdykneło i przez około godzine...
1- do sterownia obiegiem powietrza wewnetrzny zewnetrzny (przewód plastykowy do kabiny) 2- lewy pod regulator na listwie, prawy pod zawór par paliwa (przewód plastykowy wych pod zbiornikiem wody na nadkolu) 3- zasilanie zaworu oparów paliwa
Mogę ci podać pełną listę możliwych błędów dla tego sterownika i zapewniam, że takiego tam nie znajdziesz... swoją drogą w różnych urządzeniach diagnostycznych widziałem już różne durne tłumaczenia komunikatów na język polski. Może niech ten mechanik przełączy swoje urządzenie na język angielski albo poda sygnaturę błędu to będzie wiadomo o co chodzi....
Przemo, nikt na forum (również i Ty), nie ma monopolu na 100% pewność w rozwiązaniu usterki. Autor tematu wspomniał, że sprawdzał przewody paliwowe - fakt, ale nie wspominał, że sprawdzał przewód odprowadzający opary paliwa z baku (a właściwie z rury wlewu paliwa) do filtra węglowego i dalej do kolektora poprzez zawór EVAP. Przewody paliwowe a przewód...
Sprawdź czy ma przelot jak jest dołączony bądź zgaszony silnik. Jeżeli nie ma to jest sprawny ----------------------------------------... Nie bardzo rozumię.Są dwa krućce w elektozaworze.Jeden jest podłączony z kolektorem ssącym drugi z odpowietrzeniem oparów paliwa.Czy mam rozumieć że na biegu jałowym mam zdjąć węzyk od oparów i sprawdzić czy ciągnie...
Po pierwsze to na przewodach paliwowych nie wolno stosować skręcanych opasek... po drugie szukaj wycieku przy pompie, pod tylną kanapą oraz przy regulatorze ciśnienia paliwa pod maską. Odcięcie pompy jak najbardziej możesz założyć. Pochłaniacz oparów paliwa służy temu na co jego nazwa wskazuje - powinien być szczelny, chyba że puszcza zawór bezpieczeństwa....
Witam. Mam problem ze swoim samochodem. Poniżej opis auta i problemu. Samochód Mazda 626 GF 2.0 B + LPG Stag 300 plus. Objawy takie same dla benzyny jak i lpg, ale wszystkie "testy" wykonywałem na benzynie. Sterownik gazu był odcięty od zasilania. Sprawdzałem też jak zachowuje się z całkowicie odłączonym sterownikiem LPG (tzn. wtryskiwacze benzynowe...
Witam Kolegów. zwracam się do Was z zapytaniem dotyczącym Nissana Almery n16 1.5 72 kW z 2003 roku. Problem trudny, ale może tutaj uzyskam jakiś nowy trop. Co dotychczas zostało sprawdzone: -Wyczyszczona i zaadaptowana przepustnica. -Sprawdzony przepływomierz (auto diagnozowało już kilkoro ludzi, przekładali przepływomierze, nowe, używane, zamienniki...
Jeśli mą zawór EVP to normalka rzecz. Słychać takie cykanie przy zbiorniczku EVApu i opary paliwa ida do zbiorniczka. Tak się dzieje jak, zaczyna się rozgrzewać silnik lub jest gorąc na dworku. Jeśli cyka rytmicznie to dobrze jeśli cyka nie równo to niedobrze. W każdy razie Podłącz interfejs nawet smartfonowy. Sprawdź błędy ECU iEPC Czy wypadają zapłony...
witam Mam problem z zaworem "evap" w renault clio II ph2 2.0 172KM 2002r. (silnik F4R bodajże 732). zawór evap produkcji Sagem (normalnie otwarty). Wyrzuca oczywiście ciągle check engine co jest spowodowane obwodem zaworu oparów paliwa. Wiązka od ECU (simens sirius ) sprawdzona - pin8 ecu ma przejście z jednym ze styków wtyczki elektrozaworu, a drugi...
Witam Koledzy! Ostatnio w mojej Omedze B 2.0i 16v z 1997 roku brakuje mocy. Nie to żeby się nie "zbierała" jak należy ale jakoś osłabła. Przejrzałem wszystko łącznie z pomiarem wydatku pompy paliwa i nic. Za to stwierdzilem bardzo zaolejoną przepustnicę i zawór biegu jałowego. Po ich przeczyszczeniu Omega wróciła do formy ale po kilku dniach jazdy objawy...
Problem w układzie odprowadzenia par paliwa. Zwykle jest on zrealizowany w ten sposób: opary paliwa z baku idą sobie rurką do zbiornika oparów. W zbiorniku oparów (czarna puszka sporawa, zwykle w nadkolu umieszczona) jest węgiel aktywny w którym się opary pochłaniają. jak silnik pracuje, to ten zbiornik oparów jest raz na jakiś czas na niezbyt długo...
Przy odkręcaniu korka wlewu paliwa syczy. Sprawdziłem u siebie i rzeczywiście syczy i wciąga powietrze ( czyli podciśnienie ) Teraz nie dokręcam korka i błąd nie występuje . To dziwne, bo syczeć powinno ale powinny syczeć wylatujące pary paliwa (powinno wydmuchiwać korek a nie go zasysać). Zawór "EVAP" podaje te opary do kolektora dolotowego ("w sprzyjających...
Nie tyle filtr węglowy a jeśli już to jest w nim zawór jednokierunkowy który powinien pozwolić na wlot oparów a zabronić na wylot. Prędzej obadaj wielozawór przy wlewie do zbiornika ten który opary kieruje do filtra węglowego Diagnoza o złym przewietrzaniu ... a pompa paliwa jest sprawna? Jej wydatek itp.
16825P0441System kontroli emisji wydechu (EVAP) – niewłaściwy przepływ odpowietrzania. Przedewszystkim sprawdz czy zaworek odpowietrzajacy zbiornik paliwa jest sprawny . lub czy silnik nie zasysa lewego powietrza zaworek znajduje sie przewaznie w okolicach komory silnika lewe lub prawe nadkole w skodzie zdaje sie jest z prawej strony na przewodzie...
Nie przejmuj sie tym to normalne (oczywiście do pewnego stopnia),zbiornik jest szczelnie zamkniety i są w nim zawory które odpowietrzają zbiornik ale gdy panuje w nim pewne podciśnienie,zbiornik nie ma bezpośredniego połączenia z otoczeniem,żeby opary paliwa nie wydostawały sie do atmosfery,to normalka w samochodach z katalizatorem spalin,wyposażonych...
Do kolegi Bunny82. To nie było wydostające się powietrze ze zbiornika lecz po odkręceniu korka paliwa do zbiornika zostało z powodu obecności znacznego poziomu podciśnienia panującego w zbiorniku zassane powietrze w ilości proporcjonalnej do wielkości podciśnienia i objętości przestrzeni zbiornika ponad lustrem paliwa. Tak czy inaczej nie działa Ci...
Witam, czy ktoś może doradzić na temat Matiza,przy dodaniu gazu na każdym biegu lekko się dusi i nie można rozwinąć pełnej mocy silnika_- wymieniłem już popę paliwa filtry, wtryski,pochłaniacz oparów,sonde lambda,kopułkę z palcem,świece ,przewody,wyregulowałem zawory a silnik dalej robi mnie w konia podpięty pod koputer wskazał na samym początku awarii...
Ja miałem taki z jakiegoś VW i prąd był niewielki. A co do odporności na benzynę to normalnie taki zawór ma pracować z oparami benzyny więc powinien wytrzymać według mnie.
Powietrze do zbiornika może dostawać się swobodnie - nie może z niego uchodzi - jedyna droga prowadzi przez pochłaniacz par. Zawór pochłaniacza par (EVAP) jest sterowany elektrycznie i w określonych warunkach podaje opary wprost do kolektora dolotowego. W ciepłe dni w zbiorniku może się wytwarzać ciśnienie, ale ono nie przeszkadza pompie paliwa - wręcz...
Nic nie kombinuj bo masz wszystko OK! Filtr węglowy ma trzy króce: bak, powietrze i odsysanie oparów, połączone z kolektorem ssącym poprzez elektrozawór. Gdy ustali się wartośc podciśnienia (pomaga w tym także mały, biały zawór zwrotny) i nie pozwala kolektorowi pociągnąc z baku więcej oparów to wówczas dostaje czyste powietrze z dołu. To podciśnienie...
Posiadam taką kosiarke ale u mnie jest troche inny problem odpowietrzenie z głowicy tam gdzie zawory chodzą idzie wężyk do gaznika i olej który przedostaje się do ponownego spalania daje efekty kopcenia tworzy się nagar na zaworach i z tąd problemy z odpananiem po wyczyszczeniu i założeniu filtra paliwa na wężyk odpowietrzający olej cię osadza w nim...
No to jakiś beznadziejny przypadek :-(. Nie wiem czy już ktoś wrzucał schemat. Dla zafiry jest tutaj: https://pl.scribd.com/doc/29238228/Elect... astra to praktycznie to samo. U mnie (Zafira A Z16XE) korekty duuużo większe występują bo mam LPG. Zdarza sie że poszarpie ale tylko przy obciążeniu i tylko na gazie np ruszanie,...
Witam! Temat pewnie dosyć śmieszny, ale sprawa jest wałkowana już przez 5 serwis i nic to nie daje. W czasie jazdy czuć w środku zapach bęnzyny( nie da się normalnie dłużej jeździć). Wymieniony na nowy taki elektrozawór przy silniku, który niby zasysa opary, ale to nic nie dało. Jeden mechanik, mówi że ten zawór raz ssie, a raz nie -opary z baku. Kupiłem...
Ja kiedyś zajmowałem się naprawą głównie pistoletów ZVA i zasada jest prosta. We fuzji (wylewka) masz główną rurkę, którędy wylewa się paliwo, a w niej jest taka malutka, którędy musi zasysać powietrze. W momencie, kiedy zatkasz tą mniejszą rurkę membrana, która jest na wysokości rękojeści (w środku) zamknie przepływ paliwa i pistolet "odbija". W dielsach...
Logiczne ; zobacz , co w czasie kręcenia ginie na cewce przekaźnika "lewego" , plus czy masa z ECU , bo on PODAJE na cewkę "prawego" 12V. To jest zawór odprowadzania ze zbiornika opar paliwa do kolektora ssącego , nie ma nic wspólnego z tankowaniem paliwa.
Tak rzuciłem okiem, i odnoszę wrażenie że podobnie się zachowuje jak mój kangoor.. kiedyś miałem taki problem, okazało się, że silnik był zalewany nadmierną ilością paliwa, po zgaśnięciu trzeba kręcić aż sie wypali nadmiar paliwa i silnik sie wtedy uruchamia. u mnie był to zbiornik filtrowania par paliwa(po wymianie pompy źle podłączone rurki powrotu...
WITAM. Świeci mi się kontrolka silnika.Pojawiły się 2 błędy,P0499 (układu odprowadzania oparów paliwa EVAP -wysoki przepływ) i P0443 (obwód zaworu sterującego układu EVAP wadliwe działanie). Bardzo ważne,kiedy się pojawiły błędy przestała działać klimatyzacja i tempomat. Pewnego razu zgasła kontrolka i wszystko zaczęło działać. Wymieniłem zawór sterujący...
Witam, byłem wczoraj na kanale i prześledziłem dokąd idą przewody paliwowe ze zbiornika, oba ido aż do przedziału silnika, niestety nie mogłem ich dalej prześledzić bo wchodzą z tyłu silnika i tam znikają. Zawór recyrkulacji oparów znalazłem i jest faktycznie z lewej strony silnika tak jak zaznaczył kolega psooya, niestety zapinki przewodów przy tyn...
Jest taka możliwość! Zawór nazywa się trochę inaczej ; "odprowadzenia opar paliwa" do kolektora ssącego /już za przepustnicą/.
Samochód podczas przyspieszania okresowo słabnie "dołki mocy", jeden okres trwa około 3 sekundy. 2 sekundy przyśpiesza i jedną przestaje przyspieszać. Powyżej 4000 obrotów silnika zjawisko zanika. Poniżej trochę danych, które już zebrałem: •Silnik: MR20DE, 2.0 benzyna, 141 KM - Nissan Qashqai J10 2010rok, •Instalacja gazowa od 10 lat, obecnie odłączona,...
Jak to trudno Ci powiedzieć czy zasysa czy dmucha!?! Przecież czujesz czy korek Ci przyciąga Ci wydmuchuje, poza tym jakby zasysało powietrze nie śmierdziało by benzyną, a skoro czuć paliwem to wydmuchuje opary i to jest prawidłowe i normalne. Układ paliwowy jest szczelny, nie ma odpowietrzenia, bo nie może być (przepisy!) i powstaje w nim nadciśnienie...
Witam, sprawdźcie elektrozawór odpowietrzający zbiornik paliwa. Opary z baku wciągane są do cylindrów i silnik nie chce odpalić - nie po fachowemu napisane ale nie jestem mechanikiem, wpadłem na to przypadkiem. U siebie nie wypróbowałem bo jest zima i czekam, aż zrobi się ciepło - jak jest zimno to pali jak marzenie, najgorzej jest w letnie upały. Z...
Witam Seicento napawione :D przyczyną podniesionych wolnych obrotów był uszkodzony zawór, który znajduje się przy pochłaniaczu opar paliwa z lewej strony pod przednim nadkolem. Był non-stop otwarty i silnik zasysał sobie (lewe) powietrze poprzez pochłaniacz. Szukają usterki zacisnąłem gumowe kolanko które biegnie od tego własnie pochłaniacza do urządzenia...
Wszystko jest możliwe. Niedowierzając sobie nikomu i niczemu ustawiłem tłoki w 1 i 4 cylindrze w GMP i na wtedy na 4 cylindrze zawory się "mijają" . Chyba że się mylę. Podgląd krzywek wałka rozrządu jest prawie niemożliwy bo jest dość dobrze zasłonięty "klawiaturą". Co do paliwa to były "opary" w zbiorniku i dolałem 10l ze stacji więc raczej ta opcja...
Witam, mam pytanie na temat podłączenia okapu kominowego z wiatraczkiem w kuchni. W mieszkaniu nie mam gazu, zrezygnowałam i mam zawór odcięty i zabezpieczony przez gazowników? Mam plytę indukcyjną i piekarnik elektryczny. Chcę ńad indukcją powiesić okap kominowy przyścienny z wiatraczkiem. Czy jak go zamontuję to przy kontroli kominów nie będę miała...
Miałem identycznie w escorcie '96 z silnikiem 1,4 pełny wtrysk. Walczyłem chyba 3 tygodnie i w końcu zaprowadziłem do fachowca który pracował w Fordzie. Zrobił, choć już miałem wszystko sprawdzone i inne warsztaty poległy. Sprawa jest prosta - wymiana świec i przewodów oraz zaworu odpowietrzającego skrzynię korbową. To takie coś na wierzchu przy kolektorze...
Instalacja znów działa. Po podpięciu komputera okazało się, że problem (na szczęście) nie był z pompą w zbiorniku LPG ale z pompą boost (czyli dodatkową pompą benzyny używaną w fazie przełączania z LPG na benzynę). Pompa ta jest testowana w trakcie przełączenia z benzyny na LPG oraz na postoju i nie przechodziła tego testu (działała ale nie osiągała...
W cinkusiu problem tez stanowia (w tych starszych) regulatory podcisnienia i nadcisnienia oparow paliwa. Sa dwa jeden duzy na gorze w baku :wypuszcza opary jezeli jast ich cisnienie za wysokie (najczesciej sie psuje) a drugi kolo korka wlewu (trzeba sie tam dostac dokrecajac nadkole) na wezyku mniejszy dzila w druga strone. To ze we filtrze jest mniej...
Jak w tytule dotyczy samochodu marki Opel typ omega caravan silnik 2,5 TD taki jak w BMW 2,5 tds . Autko pracuje można powiedzieć że idealnie odpala bez problemu (wcześniej rano były kłopoty ale wymieniłem spękane przewody przelewowe filtr paliwa problem odpalania znikł) pozostał problem mocy silnika . Znajomy posiada taki sam model i dla porównania...
Witam!Trzy lata temu kupiłem wnukowi malucha rocznik 86,chcę go zainteresować motoryzacją.Auto stało w garażu aż przyszedł moment w którym chciałem po raz pierwszt posadzić go za kierownicą.Niestety nie udało się.Zapala na ssaniu bez problemu i po kilkudziesięciu sek. gaśnie.Zacząłem od gażnika,przeczyściłem dysze,wymieniłem pływak i uszczelki nie pomogło.Wymieniłem...
http://obrazki.elektroda.net/71_12545101... 1. Korpus gaźnika 2. Elementy na ośce przepustnicy dolnej 3. Elementy z drugiej strony ośki przepustnicy dolnej 4. Wkręt regulacyjny uchylający przepustnicę II stopnia 5. Wkręt regulacyjny uchylający przepustnicę I stopnia 6. Wkręt regulacyjny składu mieszanki 7. Układ wzbogacania mieszanki. 8. Uchwyt...
Skoro silnik cały czas pracował na otwartym zaworze przewietrzania zbiornika to po zaślepieniu zanim na wolnych złapie nowe adaptacje to trochę zejdzie.Proponuje odpiąć klemy na godzinkę będzie szybciej.Te odgłosy przy kolektorze ssącym to może być luzna klapa zaworu DISA,pierwsza fota na samym dole kolektora.Ale skoro ma moc,nie słychać tam odgłosów...
Z zewnątrz nic nie zobaczysz. On jest w samej konstrukcji wlewu. Ja przy nim grzebałem gdy miałem wszystko zdemontowane. Gdy samochód kupiłem to go chciałem odpowiednio zabezpieczyć i dlatego wyjąłem zbionik paliwa i wszystko co z nim związane, żeby nie mieć niespodzianek w przyszłości. Gdy kupiłem poldka i nalałem do pelna to zaczął ciec. Podobnie...
Ja po założeniu instalacji sekwencyjnej do Accenta II 1.5 12v 19 razy byłem u gazownika żeby korygował mapę; trwało to jakieś 3 tysiące km. Efekt: od 10 tys km nie mam ŻADNYCH problemów; nie wiem co to check engine, nie wiem co to dolewanie oleju. Notuję spalanie na poziomie 7,5 - 8,5 litra (trasa/miasto 50/50). Kolego doman76 zwróć swoją uwagę (lub...
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
Witam. Opiszę problem z jakim borykam się od dwóch dni. Ford mondeo MK3 2.0 Duratec skrzynia automatyczna. LPG sekwencja. Silnik samochodu nagle przestał wchodzić na obroty powyżej 3 tysięcy. Na wolnych obrotach chodzi równo na gazie i na benzynie. Odpala z dotknięcia. obroty nie falują. Do 3 tysięcy wchodzi płynnie lecz im bardziej uchylę przepustnicę...
Witam! Ostatnio w moim lanosie pojawił się problem, podczas jazdy na gazie auto po prostu zgasło, nie chciało w ogóle odpalić (paliwa były opary, więc na paliwie też nie odpaliło). Zauważyłem, że nie otwierają się elektrozawory, więc na krótko sprawdziłem je czy działają i były OK. Po odholowaniu samochodu do domu zacząłem przeglądać instalacje w poszukiwaniu...
Zakupiłem Citroena Berlingo 1,4 8V z wadą którą chciałbym usunąć . Samochód kiedyś posiadał instalacje gazową . Silnik nierówno pracuje, ma spore różnice w kompresji ( 11/11/9/12), ma wysokie spalanie i czuć wyraźnie opary nie spalanej benzyny . Aby go przeprowadzić wlałem 10 litrów benzyny które zniknęło po przejechaniu 40 km, za samochodem ciągnęła...
Witam Wszystkich. Postanowiłem kupić Żonie Passata, żeby było bezpiecznie i bez zawracania głowy, że coś nie tak. W okolicy stał taki fajny B5 przed FL z 1.8t ANB 150km. Rzekomo 198tys., Tiptronic, ale fajnie działa, obejrzany, niewielkie pieniądze, no to "biere". Do domu około 80km, to na spokojnie posprawdzałem wszystko, po prostu lalka. Nic nie stuka,...
Witam panowie jako że ten temat dalej mi nie daje spokoju liczę na następne rady. Otóż mam kilka problemów z golfikiem : 1. Od dwóch miesięcy jeżdze bez podpiętej wtyczki od krokowca tak mi się wydaje bo przy podpiętej wtyczce jak staje na światłach czy odpalam auto to mi niechce odpalić muszę gazować tu zamieszczam wam króki filmik co się dzieje jak...
witam wygląda mi to wężyki od oparów par paliwa ale nie daje sobie głowy uciąć :) pozdro Sorki nie zauważyłem, że to diesel :)
Zdemontować zawór na pustym zbiorniku gazu i przewietrzyć butlę a z baku wężykiem po staremu zlać paliwo i odessać pompką na wiertarce na biegu jałowym same opary na podwórko.
Wracam do tematu. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. (Dz. U. z dnia 15 czerwca 2002 r.) Rozdział 7 Instalacja gazowa na paliwa gazowe § 164. 3. Przewody instalacji gazowej, w stosunku do przewodów innych instalacji stanowiących wyposażenie...
zawór oparów paliwa zbiorniku zawór oparów oparów paliwa
budowa subwoofera pasywnego predom łucznik suzuki vitara silnik diesla
kopiowanie plików zabezpieczonych rezystor pullup atmega
Białe kopcenie pilarki Faworyt RG 5300 18 w niskich temperaturach Tonsil Altus 300 vs Voyager 350: Które kolumny są głośniejsze?