http://obrazki.elektroda.pl/3974474800_1... OPIS: 1. Gniazdo wtykowe diagnostyczne, Sterowanie silnikiem (benzynowy, Diesla), Zasilanie prądowe zacisk 30, Pompa paliwowa, 10 A 2. ABS z EDS, Włącznik świateł hamowania, 5 A 3. Sterownik poduszek powietrznych, Lampka kontrolna, poduszk powietrzna po stronie kierowcy, 5 A 4. Regulator ogrzewania,...
kolego xxl24h zawory możesz dać po 2 na poduszkę ale czujniki muszą być 3 (2 na jednej osi do poziomowania i utrzymania wysokości i jeden na drugiej osi do tylko do utrzymania wysokości) oś poziomująca - każdy czujnik ma swoją poduszkę i nią steruje (tzn każdemu jest przypisany jeden zawór do opuszczania i jeden do podnoszenia) druga oś - z jednego...
W ramie, a co ci sie zgina, to prowadzi do niego.
1 - zasilanie miechów 2 - miechy 3 (jeśli jest) wypowietrzanie Powinieneś mieć zawór który z naciśniętym grzybkiem ma przelot między 1 a 2 Zwolniony ma zamknięte 1, a 2 połączone z 3 czyli odpowietrzeniem Dodano po 2 https://obrazki.elektroda.pl/1621898500_... Coś takiego mniej więcej
Poszperałem trochę w notatkach i podpytałem ludzi i wiedza którą zdobyłem jest następująca: Jak już napisał kolega kaczy2214 dolny przełącznik ECASu służy do "pomocy w ruszaniu" - odpowietrza poduszki nośne osi wleczonej lub poprzedzającej w celu zwiększenia nacisku na oś napędową w przypadku ruszania na śliskiej nawierzchni. (funkcja ta działa przez...
Witam, mam problem z moim Mercedesem Atego MP1 1828 (to większe Atego) 2004 r. Wymieniłem zawór sterujący wysokością poduszek i po wymianie zaworu, po włączeniu zapłonu zawieszenie opada całkowicie, dopiero trzeba kliknąć poziomowanie na pilocie i się poziomuje. Podnoszenie i opuszczanie też działa na pilocie. Na starym zaworze takiego problemu nie...
Witam, proszę Państwa, mam mianowicie taki problem. Podczas jazdy autem, załadowane czy pusto, nie robi różnicy, auto opuszcza się na poduszkach aż trze nadkola, nie reaguje na pilot, mimo że zasilanie jest i kontrolka na desce również się świeci po wciśnięciu guzika, opuszcza siedzenie i nie można wbić biegu. Trzeba chwilę odczekać, by sprężarka dobiła...
Koledzy ogarnięci. Zawór redukcji ciśnienia w ramię był utleniony, nie dawał prawidłowego ciśnienia do poduszek kabiny, blokady poziomu kierownicy i siedzenia. Po wymianie tego zaworu hamulce też się naprawiły i błąd znikł.
mam Scanie 124 L 1998 rok i mam problem z powietrzem nie dochodzi mi do drugiego baku i nie podnosi mi poduszek kabiny Padł Ci zawór 4-drożny (na schemacie 60). Nie podaje ciśnienia na pozostałe obwody. Jest zlokalizowany przed "bańką " osuszacza z czterema "cyckami" :D Nie regeneruj bo przy jego cenie to się nie opłaca. Jest to najtańszy z zaworów...
Bo wymieniałem czujnik ciśnienia z prawej strony a czytałem ze trzeba go kalibrować właśnie a właśnie jak jadę po prostej to samochód obciążony kładzie się bardzo na prawą stronę nie mogę dojść czemu tak się dzieje wymieniłem już zawór od poduszek bo uciekało tam powietrze myślałem ze to jego wina ale jest to samo
Dziękuję za odpowiedź, a czy da się to zrobić bez zbędnej elektroniki? Myślałem jeszcze, żeby wykorzystać ten schemat https://obrazki.elektroda.pl/6733162000_... tylko nie wiem jak to podłączyć, żeby zawór poziomujący sterował jednocześnie napełnieniem poduszek pneumatycznych i siłą hamowania siłowników pneumatycznych: https://obrazki.elektroda.pl/3397542400_...
Witajcie. Aktualizacja tematu. Nowe opony i tulejki siłownika podnoszenia kabiny. Bez zmian. Teraz mam pytanie z innej beczki, czy ktoś wie który zawór i gdzie go znajdę steruje poziomowaniem i ciśnieniem w poduszkach kabiny? Znajomy mi wspominał o zaworze z dzwignią ktory powinnien być za kabiną koło prawej poduszki lecz u mnie nic takiego nie występuje....
Wg mnie problem tkwi w zaworze od przeładowania , dziś przeglądałem no i tak ; po włączeniu zapłonu słychać klaknięcie na zaworze od poduszek i gdy ramiona od ustawiania wysokości są ustawione na max to na ułamek sekundy opuszcza ,jak na min to trochę podnosi i się wyłącza . Nie bardzo wiem gdzie ten zawór przeciążeniowy jest przypuszczam że nad tylnym...
Naczepa dopiero zjechała jutro sprawdzę na jakim osprzęcie ona jest. Naczepa firanka póki idzie zasilanie od strony ciągnika jest ok jak się wyłączy zasilanie ze stacyjki wszystkie poduszki w naczepie opadają, ale w baniakach dalej w naczepie jest powietrze. Jak znów się włączy stacyjkę to nic nie rusza dopiero jak w naczepie zawór rampowy na chwilę...
To zależy od sposobu sterowania ciśnieniem w poduszkach. Czy jest jeden zawór dla wszystkich osi, czy dwa - lewa/prawa strona, czy przy każdej poduszce. Dodatkowe zawory muszą zablokować ciśnienie zasilające i wypuścić powietrze z poduszek. Jeżeli zawór skl4213 (ten z drugiego zdjęcia) umożliwia przepływ między gniazdem 1-1 i 2, a w drugim położeniu...
Temat rozwiązany winy elektro zawór do poduszek taki aluminiowy przykręcony do ramy.
Możesz np. zastosować zawór sterowania poduszek od naczepy.
Witam, chcę odbudować rozebrany układ hamulcowy i elektryczny w naczepie. Nie wiem jak było połączone wszystko bo nie ja to rozbierałem, wiem co mam do wykorzystania z pozostałych części. Układ Wabco Compact Abs z oddzielnymi modulatorami na przekaźnikach, zawór poziomujący poduszek 5 wyjść wersja WABCO SORL 29080010070, regulator siły hamowania, jakiś...
U mnie zaciski są jeszcze nie regenerowane, nie mają luzów, na sworzniach pracują bardzo lekko (po wyjęciu klocków można je przesuwać jedną ręką), cofają się również błyskawicznie i oba tak samo (lewy z prawym), a koła kręcą się bez problemu. Dzieje się to od czasu do czasu w trasie pod pełnym załadunkiem, wystarczy chwilę postać, żeby hamulce ostygły...
Tak jak wyżej koledzy opisywali; przednie poduszki ( każda z osobna) mają indywidualny zawór regulacji zintegrowany z poduszką więc wymień tę "starą" i powinno wszystko wrócić do normy.
Eco-trans napisał: Kaliny dochodzące do poduszek też Co to? Te kaliny a właściwie tekalany, tak mi się zdaje :D Primo: roczny zawór i poduszka to nie jest już nowe. secundo, szukałbym wszelkich możliwych połączeń na szybkozłączki., przetarcia w miejscach przechodzenia przewodów przez ramę. Najlepiej pod ładunkiem w deszczową pogodę wsadzić głowę pod...
Witam wszystkich. Mam pytanie: Gdzie znajduje się zawór czterodrożny od poduszek tylnich?. Do 1 godziny zejdzie powietrzę z 4 poduszek i nigdzie nic nie słychać
Jeśli zawór główny elektryczny pracuje, to jest jeszcze jeden zawór przez który musi zejść powietrze z poduszek bocznych. Wygląda on jak reduktor od butli (taka gruszka). Zadaniem jego jest pozostawienie niewielkiego ciśnienia w tych poduszkach aby się nie deformowały.
Witam , mamy problem z Manem tgx , po rozładunku dźwignął się na poduszkach i nie idzie go obniżyć , pilot nie działa . Wymieniliśmy na nowy czujnik poziomowania , i na chwile wrócił pilot do żywych, ale po chwili znów zgasł, i zero reakcji . Pilot sprawdzany pod innym autem i chodzi . Zawór ecas na „krótko” opuszcza , klaskon tez działa...
Czy wymontowanie pływaka z zaworem magnetycznym to dobry pomysł Tak samo dobry jak wymontowanie z auta poduszek powietrznych. Był serwisant ponieważ jest już po gwarancji dawno i wyczyścił tylko twierdząc ze jak się tak dzieje to trzeba ja kilkakrotnie podnieść i błąd ustąpi. Niech odda kase i spada na drzewo, bo nic nie zrobił. W maszynie jest wyciek...
Witam. Borykam się z problemem zaworów elektropneumatycznych. Posiadam 4 szt zaworów Hafnera 5/3 o nr MH 531 121 G. Zawory służą do pneumatyki auta tzw. "air ride". Każdy zawór odpowiada za pracę poduszki na każdym kole. Zawory podłączone są do "wyspy", do której zasilanie jest doprowadzone z butli powietrza. Cały problem polega na tym, iż zawory przepuszczają...
Witam, Problem dotyczy modulatora Wabco TEBS C&D w naczepie Koegel z osiami SAF. Kiedy zawór regulacji poduszek jest ustawiony w pozycji do jazdy to słychać jak schodzi powietrze u dołu modulatora (z jednego z dwóch plastikowych tłumików). Jeżeli chociaż minimalnie podniosę lub opuszczę naczepę na poduszkach to jest cisza. Po wypoziomowaniu do jazdy...
Witam, zbudowałem wózek Dolly, czy mógłby mi ktoś pomóc w tematyce pneumatyki, dokładnie poduszki zawieszenia mam zamontowane. Zamontowany jest zbiornik powietrza, zawór rampowy i zawór poziomujący lecz nie wiem jak to wszystko razem połączyć, żeby poprawnie działało. Poniżej zamieszczam skromny rysunek jak to wygląda, będę wdzięczny za pomoc https://obrazki.elektroda.pl/5941836500_...
Problem rozwiązany problem był z pilotem wyrobione przełączniki sterowanie cewkami przetestowałem zgodnie ze schematem i wszystko chodziło więc dwa przełączniki montowane w dechę i już jest pilot poduszek tylnych w przednich zgniły zawór i odpuściłem ale po za tym tył chodzi poprawnie Wszystkim dzięki za zainteresowanie
Dokładnie ten. U siebie mam kilka zbiorników (Econic) z poduszek i takie zawory są 2, najpierw przez 1 jest nabijany pierwszy zbiornik, a jak się napełni to przez 2 zawór nabijane są kolejne 2 zbiorniki. Czy aby nie zmieniałeś ostatnio osuszacza? Miałem ostatnio podobny problem i okazało się, że osuszacz odbija przy niecałych 10 barach, a zawór otwierał...
Zawór na chwile obecną nie klika,odezwał się tuż po stukaniu w kostki - efektem nabił powietrza w obie poduchy i wypoziomował (kilka razy klikał aż się uspokoił). Kontrolka od poduszek nie informowała o awarii i pilot nie działał, po tym jak kostki zostały "lekko obite" pilot zaczął działać i zaświeciła się kontrolka. Po ponownym uruchomieniu silnika...
Witam. Od pewnego czasu mam problem z ciągłymi spadkami powietrza w układzie pneumatycznym. Pacjent to daf lf 45 euro 5 220km, (solówka 2 osiowa) zaczęło się od tego że auto pojechało w trasę i nagle ni stąd ni z owąd zaczęło uciekac z niego powietrze, fotel spadł pedały sprzęgła zrobił się twardy a hamulce zablokowały. Jakimś cudem udało się zjechać...
Witam, Mam problem z podniesieniem/wypoziomowaniem volva na tylnych poduszkach. Autko opadło całkowicie na dół. Przy próbie podniesienia/ wypoziomowania zawieszenia z filterka zaworu głównego od poduszek słychać uchodzące powietrze, a sam zawór pyka. Odpinałem poziomak-bez zmian. Brak błędów w diagnostyce z poziomu deski rozdzielczej. Czy jest coś co...
Wymiana czujników to nie wszystko. Jeśli są dwa czujniki na jednej osi to przeważnie trzeba przeprowadzić kalibrację czynników. Musisz mieć urządzenie diagnostyczne aby sprawdzić zawór ecasu i wykluczyć jego uszkodzenie. Czasem zdarza się że rezystancja wszystkich cewek jest poprawna ale jeden elektrozawór jest zacięty i nie puszcza powietrza na poduszki....
Witam dzieki za schemat ,przepraszam że sie nie odzywałem ale byłem w podróży.Nie mam pojazdu pod reka jest w trasie,zawór do tylnich i chyba przednich poduszek znajduje sie na wysokosci skrzyni.Ze schematu wynika ze cewka jest podwójna a ja znalazłem opór cewki po przekatnej nie pamietam oznaczen .Kabel z poziomowania idzie do zlaczaX05.....i gdzie...
Tak na szybko dzisiaj sprawdziłem kostkach komputerowych silnika i abs zielono nie jest , bezpieczniki z grubsza sprawdzone ,masa na silniku i w komp silnika jest . Ostatnio rygiel słyszałem , nawet jak nie kręcił ,dzisiaj już nie .Zwarcie jakieś czy co .? Jutro może na stole spróbuje połączyć się z sterownikami silnika . ----------------------------------------...
Podłączyłbym komputer i zaobserwował w czasie jak auto opada czy wysterowuje się zawór i jak wyglądają odczyty z czujników poziomu. Również do sprawdzenia czy wskazania czujników poziomu równo narastają i opadają przy wysterowaniu poduszek w górę i w dół. Oprócz tego powtórzyłbym kalibrację. I kolejny raz: PODAWAJCIE DO CHO…..Y DANE AUTA! Actros...
No dobrze. W takim razie co któryś elektro zawór do wymiany ?
Doskonałe wskazówki, dziekuję bardzo za zainteresowanie i pomoc. Po poprawnym wpięciu poduszek w zawór, zaczęły działać, os się podnosi i pompuje stronami, a nie jak wcześniej jedną na sześć. Prawa strona jest napełniona a lewa pusta, ale to chyba kwestia kalibracji? Zmieniłem zawór razem z czujnikiem ciśnienia( coś sobie ubzdurałem z tą drugą osią...
Od początku chyba był taki problem raz padł zawór cewka się spaliła i nie podnosił na jedną stronę po wymianie tego zaworu i tak krzywo stał Dodano po 13 Też jest jakiś problem bo jak wciskam aby podnieść tylną oś to podnoś ale nie spuszcza powietrza z poduszek jeszcze spróbuję może podmienić kasetę ecas do drugiego auta zobaczę czy to samo będzie
Sprawdż koniecznie szczelność poduszek oraz ten duży zawór prostokątny sterujący- uwaga: tanie podróbki lubią nie działać, nawet nowe. Dziura w poduszce czasem jest trudna do wykrycia, bo w różnych położeniach potrafi się sama uszczelniać, woda z ludwikiem i pryskaj przy różnych wysokościach miechów.
Witam! W moim ATI też nie działa ECAS miga czerwona kontrolka od poduszek na wyświetlaczu "nad popielniczką" i pilot po naciśnięciu poziomowania wogóle nie reaguje. Zawór ECAS-u jest ok ponieważ jak odpiołem wtyki przy elektrozaworach i podałem im jednocześnie napięcie to podnosi. Czy ktoś może mi coś podpowiedzieć???
Witam. Mam spory problem związany z zakupem Volvo s40. W skrócie. Mieszkam w Holandii i kupilem auto na export. Zarejestrwalem je na swoje nazwisko ponieważ planuje wrócić nim na żółtych tablicach. Po kupieniu Volvo i dojechaniu do domu gasząc silnik zauważyłem ze strasznie trzęsie samochodem. Szukając po forach trafiłem na wiele teorii. Od poduszek...
Ok pokazuje błąd 3206 z symbolem uszkodzonego poziomowania. Zawór elektromagnetyczny cały rozebrany przeczyszczony. Teraz reaguje na opuszczanie, ale nie podnosi. Nawet nie tyka przy próbie podnoszenia. Gdzie jest ten czujnik ciśnienia o którym mówisz?
Witam mam mam problem z regulacja poduszek w dafie xf z 2001r . Problem polega na tym, że z pilota reguluje poduszki dół/ góra, kiedy wciskam przycisk do automatycznej regulacji nie ma żadnej reakcji . Wymieniłem zawór regulacji ciśnienia i nie pomogło .Na ekranie deski jest błąd poduszek. Proszę o podpowiedź i z góry dziękuje
EBS 03293 00; ochrona przed wysoką częstotliwością impulsów, zawór wylotowy aktywny,ciśnienie < 4 bar.FFR 03179-08; kontrola danych CAN, komunikat EBS ; ciężar pojazdu bajt 1-2, błędny sygnał.Może się trafić felerny modulator ale najczęściej to wina wiązki. Wykasuj błędy i zrób jazdę próbną. Mówisz o wiązce od czujnika ciśnienia poduszek do modulatora?...
Naczepa zrobiona, padł zawór ten z boku co ma 2 przyciski od poduszek i spuszczania i włączania hamulca postojowego :)
Witam, problem jak w temacie. SD nie pokazuje żadnego błędu NR. Pozycje poduszek ustawione na: L-45, N- 85, H - 150, wskazania położenia prawidłowe. Po wyłączeniu zapłonu i napompowaniu poduszki z obcego zasilania (przez zawór kontrolny) zawór ECAS trzyma, żadnych objawów nieszczelności. Po włączeniu zapłonu cały czas spuszcza powietrze z prawej poduszki...
Przewody sprawdzone żarówką 70w, na wszystkich ładnie świeci.Zawór na krótko podnosi i opuszcza. Układ raz działa w pełni nawet poziomowanie, a czasem w ogóle tzn. idzie maks w góre. Sterownik daje wspólną mase na 3 zawory wbudowane w cały zawór ECAS. ECAS ma 4 piny. 2 piny są odpowiednio dla lewej i dla prawej poduszki- tutaj napiecie pojawia się zarówno...
zawor jest kontrolowany przez jednostke sterujaca a nie bezposrednio z pilota podlaczenie wtyczki na zaworze pin 1 0.75 szary (masa) pin 2 0.75 pomaranczowy (lewa strona) pin 3 0.75 niebieski (prawa strona) pin 4 0.75 zolty/czerwony (opcja) numery pinow masz na przodzie wtyczki powodzenia
Głównie na zewnątrz. Żarząca się kontrolka aku to przeważnie padnięty regulator napięcia. Posprawdzaj bezpieczniki, regulacja poduszek to często zacięty zawór od ich regulacji. Trzeba po kolei sprawdzać instalacje od tego co nie działa. Zobacz dodatkowe przewody które masz spięte z + przy aku.
a dlaczego tak, nie prościej założyć zawór h-s, który będzie tylko spuszczał powietrze z poduszek? Wepne go na wyjściach przewodów z zaworu od samopoziomowania do poduszek. Mam chyba wyjście z zaworu na lewą i prawą strone. Przerwe obydwa i wepne do zaworu h-s obydwa końce (co daje w sumie 4 przewody do zaworu). A zawór działa tak że z przewodów które...
Witaj tomku sprawdz najpierw poziomice tzn.czy dobrze łacza i nie sa zalane woda albo czy zaciski w nich nie sa zasniedziałe .i druga sprawa to zawór regulacji który to dopuszcza lub wypuszcza powietrze z poduszek sa tam takie trzy kostki a do nich sa podłaczone przewody jesli którys nie łaczy robia sie cuda wyslij meila to sie zdzwonimy bedzie łatwiej...
Mapa była sprawdzana, nawet serwis ściągał mapę od producenta układu i wgrywał ponownie dla pewności więc to raczej nie program. Postaram się sprawdzić zawór luzująco-parkujący. Zapomniałem dodać że dwie opony mam lekko shamowane (nalepy na całym obwodzie) na środkowej lewej i ostatniej prawej. Dodano po 3 Zawór luzująco-parkujący do sprawdzenia. Sprawdź...
Nadal nic nie wiemy. Skoro opuszcza to musi podnieść. Po jakim czasie, czy napełnia wszystkie poduszki czy tylko jedna stronę? Czy cały układ pneumatyczny napełnia się bez problemów, czy musisz pogazować? Zgaduj zgadula. Ze wszystkim tak trzeba ciągnąć Cię za język? :) Jak przy naciśnięciu sterowania w pilocie usłyszysz kliknięcie zaworów to szukaj...
Każde Atego podaje numery kodów błędów na wyświetlaczu licznika. Podejrzewam że dochodzi do przekroczenia ciśnienia zasilającego. Nie powinno być w czasie testu więcej jak 7 barów, a w czasie eksploatacji to nie pamiętam. Ale na pewno jest na tyle ograniczone, że przy puszczeniu na poduszki pełnego dostępnego ciśnienia nie zerwie amortyzatorów. Nie...
Zawór bezpieczeństwa wymieniłem, okazało się to nie potrzebne, nic nie pomogło. Zbiornik przeponowy miałem ustawiony na 4 bar. W tym czasie nie miałem reduktora / założyłem go dopiero teraz/ ciśnienie w sieci wodociągowej było 4,5 bar. Jak pisałem ciągłe kłopoty dlatego chciałem zrezygnować z tej opcji a tym samym uprościć instalację. Zadam pytanie...
Jeżeli masz samochód 4x2 i pneumatykę tylko z tylu to masz 1 zawór kontrolujący zawieszenie 5 portów na zaworze, port 11 zasilanie, port 21 strona lewa, port 22 strona prawa, port 23 zaślepiony (dodatkowa opcja) port 4 wydech (najczęściej z sitkiem plastykowym) Czujnik poziomu powinien być 1 na os (przynajmniej w starszej wersji) lub 2 po każdej stronie....
Tak błąd raz się świeci a czasem nie. Nawet na postoju nie ruszając auta raz działa raz nie. Jeszcze jedno, gdy błąd się świeci naciskając podnoszenie poduszek słychać cewke że cyka ale auto się nie unosi, natomiast w dół nic się nie dzieje. Wtyczka ma 3 bądź 4 piny. Wydaje mi się że jak będzie przerwany kabel to całkiem by przestał działać. Muszę załatwić...
Witam, Zakupiłem naczepę Carnehl wywrotka ma system WABCO. Naczepa nie ma zaworu do spuszczania powietrza z poduszek przy kiprowaniu. Problem polega na tym że sterowanie poduszek jest z zaworu Wabco (jak dobrze pamiętam końcówka numeru zaworu 1140) poziomowanie jest przez elektrycznego "bociana" (tradycyjnie podłączone są do tego przewody powietrzne...
Witam. A może zasilanie poduszek podłączone pod zbiornik I-II układu zamiast pod pomocniczy? Właśnie tu coś nie halo ,zasilanie powietrzem ECAS-u powinno być połączone przez zawór przepływowy,przeważnie ustawiony na ok. 6 bar po to by w razie np.wystrzału poduszki układ musi zapewnić normalne hamowanie pojazdem.Dlatego powietrze powinno np. z tych 10...
witam. Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Przedstawie swój pomysł . Mi chodzi po głowie zrobienie tego na zasadzie zawieszenia w camperach tylko rozbudowany układ o zbiornik ze sprężonym powietrzem. Ze zbiornika gdzie jest powiedzmy cieśnienie na poziomie 5 atmosfer dzielę zaworem ( rozdzielaczem) powietrze na 2 osie. Każda z poduszek ma swój manometr...
Po co wymieniałeś oba sensory poziomu i zawór sterujący? Sensor ciśnienia w poduszkach cały? Te ciśnienie 10 - 11 bar, to w układzie , czy na poduszkach? Bo ma to znaczenie. Jaki to Midlum? Z osią wleczoną?
Pytanie do fachowców. Od pewnego czasu układ nie reaguje na pilota i mruga kontrolka poduszek w kolorze czerwonym na wyświetlaczu. Przy wciskaniu przycisków pilota kontrolka zdaje się jakby reagować na to ale nic więcej się nie dzieje. Zawór z tylu ramy rozebrany przeczyszczony, elektromagnesy działają prawidłowo. W tej chwili dzięki dodatkowej instalacji...
Witam ,jestem nowicjuszem na forum, mam pytanie w moim nie dawno nabytym autku grzeje się mocno ,jest mocno gorący, zaworek sterujący podciśnieniem poduszek silnika, stwierdziłem to podczas pomiaru podciśnienia , czy ktoś mógł by mi podpowiedzieć czy coś nie tak z tym zaworkiem czy to norma? nigdy wcześniej go nie dotykałem w czasie pracy silnika i...
W VW 1,9 tdi (94 r.) kontrolka ABS i poduszek zapala się na chwilę i jeśli te układy są sprawne to po chwili gasną. Prawdą jest jednak, że aby te układy właściwie działały musi być sprawny zarówno akumulator jak alternator. Miałem przypadek awarii alternatora. Z braku ładowania akumulatora i jazdy z obowiązującymi światłami mijania akumulator rozładowywał...
Klapa ma w sobie sprężynę która utrzymuje ją w pozycji otwartej (często te sprężyny pękały i klapa zamykała się samoistnie, można to było poznać po tym, ze auto nie miało ,,buta,, i nie wkręcało się odpowiednio w obroty. Klapa działa w ten sposób, że z chwilą wyłączenia zapłonu zawór podaje podciśnienie, zamyka klapę i po zatrzymaniu silnika klapa jest...
Witam wszystkich, Chciałbym przedstawić swój problem, może ktoś mi pomoże. Volvo FH12 98rok 380KM, jakies pół roku temu przestały całkowicie podnosic i opuszczac w nim poduszki. W skrzynce z bezpiecznikami są dwa przekaźniki od poduszek - jakimś trafem zauważyłem że po wyjęciu tego lewego i ponownym go włożeniu podnoszenie i opuszczenie zaczyna działać....
Witam ! mój problem to słaby hamulec na tylną oś, zawsze na pusto był słaby , pod ładunkiem lepszy, ale ostatnio i z ładunkiem był słaby i do tego zauważyłem , że wciskając mocniej hamował bardzo ostro, jednocześnie zauważyłem że po wyłączeniu silnika syczy mi powietrze z zaworu hamulcowego więc oddałem go do regeneracji po zamontowaniu do auta pedał...
Możliwe, że jest to zawór do uzupełniania poduszki powietrznej, ale nie jestem do końca pewien. Ja bym na twoim miejscu dokupił wskaźnik poziomu wody oraz normalny zawór z wentylem dedykowany do hydroforów. Jak uzupełnić ? Polecam tutoriale tego Pana. Świetnie i łopatologicznie wyjaśnia problemy związane z hydroforami i pompami wody. https://www.youtube.com/watch?v=k4YEdff8...
Witam kolegów Szykuję się do kolejnego zadania związanego z Peugeot’em 206+. Samochód został sprzedany mojej mamie z „prawie” sprawną klimatyzacją. Według sprzedawcy miało brakować jedynie rurki od skraplacza do wymiennika. Rzeczywistość okazała się o wiele bardziej brutalna. Dane auta: Peugeot 206+, rocznik 2009 VIN VF32M8HZA9Y129998...
Wklejam wiadomość otrzymaną od wieloletniego posiadacza E36 compact. ... [/quote] Ale przecież to standardowe rzeczy które dotyczą wszystki 3er i e36 i e46. Poza tym auto mija się z prawdą w kilku kwestiach: Ad 1. nie łatwo kupić żadnego auta które kosztuje gorsze w stosunku do nowej sztuki. Bo to miny finansowe z opóźnionym zapłonem. Ad 2. Bzdura...
Właśnie ten zawór nr.23 ma po drodze bezpiecznik. Lejkovski , patrzyłeś na cały schemat i mówisz , że nie ma sterownika? Tak, patrzyłem i napisałem co napisałem. To co jest w TD do 95 roku (nie wiem jak w późniejszych latach, myślę że podobnie) ciężko nazwać sterownikiem... można to nazwać kontrolerem, bo sprawdza parametry temperatury i ciśnienie...
'mind' jeśli chodzi o czyszczenie silniczka krokowego jak napisałes w punkcie 2 to zrobiłem to juz wszystko misiąc temu (specjalny środkiem do przepustnic). Odkręciłem rónież silniczek i oczyściłem a także przepustnice przy włączonym silniku wypsikałem i nic. Jesli chodzi o Auto to było kupione w salonie i połowa usterek zrobiła sie tuz po gwarancji....
Za wodomierzem proponuje wstawić zawór zwrotny. Efekt poduszki powietrznej powinien zniknąć
wszystko robie w PolskimVagu . Przedewszystkim w trakcie i po polaczeniu ze sterownikiem ABS zaczynaja mi mrugac kontrolki wykrzyknik i abs. W sterowniku nie ma bledow. Jak chce wykonac test wyjsc w sterowniku abs to pokazuje mi: [b]aktywne wyjscie 512: czujnik halla - brak znacznika odniesienia[/b] ...a jak klikne next to: [b]uszkodzony...
Hm. Ale przecież mam obrotomierz :) Obroty regulowałem już na wiele sposobów. Jak na razie najmniej trzęsie się, gdy zakręcę śrubę całkiem i odkręcę ją o pół obrotu. Regulacja według manuala technicznego, tyle że na obrotomierz na desce rozdzielczej a nie poprzez komputer, nic nie daje - lepsze efekty daje to odkręcenie o pół obrotu. Działa to tak,...
Witam daf xf 95 przednie poduszki kabiny pompuje na full z prawej strony jest pozycjoner z lewej zarór,,poproszono mnie przy okazji wykonywania innej usługi o wymiane poduszki.Potrzebuje informacji jak maja isc przewody i jaka role ma w tym zawór pod lewa lampa
A ja bym stawiał na poduszki zawieszenia, zawory są zamontowane na samych poduszkach, a na zawieszeniu jest tylko rozdzielacz z jednego przewodu na dwa do poduszek.
Prawdopodobnie masz ubytek powietrza na zaworze lub poduszka h i dlatego co jakiś czas się podnosi
Warto sprawdzić ciśnienie w naczyniu przeponowym oraz czy aby nie wywala przez zawór bezpieczeństwa w kotle. Przy pracy z ciśnieniem 4 bary mógł podejść jakiś syf pod zawór i delikatnie wypuszczać. Zaś brak poduszki powietrznej w przeponie powoduje, że minimalny ubytek wody/ odpowietrzanie dają spadek ciśnienia do 0.
Mam problem z poduszkami w Volvie z 2003r na BDF . Podczas jazdy jak i na postoju auto pompuje samoczynnie powietrze w poduchy. po przyhamowaniu jest chwilę ok ale zaraz zaczyna ponownie wariować. tydzień temu wymieniłem jeden zawór z którego leciało powietrze , po wymianie było ok ale tylko na tydzień. Czy ktoś ma pojęcie na ten temat?
Jeśli piszesz o zaworze poduszki silnika, to niestety tak.
zawór poduszki mocowania silnika
Prostszego rozwiązania niż stosowane fabrycznie nie znam, jeden zawór, jeden przewód el. i kilka metrów tekelana. Bo poduszki lub siłowniki do podnoszenia osi i tak musisz założyć. Za parametryzację dołożonego podnoszenia też majątku nie zapłacisz.
Jeśli poduszka jest wymienna, to nie ma znaczenia czy wymienisz samą poduszkę czy cały kokpit. Montaż używanych poduszek powietrznych w istocie jest nielegalny. Nie wiem co ustawodawca miał na myśli, ale tak jest, tylko nikt tego nie egzekwuje, bo nie ma jak tego sprawdzić. Teoretycznie, można sobie wyobrazić, że taka poduszka z demontażu mogła być...
Nie. Interesuje mnie ciśnienie w poduszka hej. Czyli podpiąć się między poduszkę a zawór, która poduszka to już chyba nie robi różnicy?
Jeżeli nie ma na pewno wycieku, to jest gdzieś poduszka powietrzna. Pomoże na to zawór zwrotny.
Witam, nie dochodzi powietrze do lewego zbiornika i brak powietrza w poduszkach. Wymieniony zawór poziomujący, zawór czterodzielny i nadal nic. Może ktoś miał taki problem i może mi pomóc?
Może coś takiego: w podeszwach gumowe "poduszki" w plecaku zbiornik ciśnieniowy + oczywiście zawory zwrotne. Jak nabije kilka paskali, to może zamienić np. na energię elektryczną, albo użyć bezpośrednio np. do malowania tzw. pistoletem.
ktoś mi podpowiedział że trzeba dobić powietrze w poduszce Prawdopodobnie tak , ale patrząc na zdjęcie proponowałbym wezwać serwis do konserwacji i kontroli kotła.
Po pierwsze zlokalizuj wycieki i uszczelnij a po drugie jeśli zawór jest szczelny i działa prawidłowo powinien utrzymać ciśnienie w poduszkach . Więc albo zawór nie trzyma lub masz uszkodzoną poduszkę.
Tak jak napisał kolega (at)klika60 : Złącze 1 - główne zasilanie Złącze 11 - zasilanie zawieszenia pneumatycznego (przewód powinien być wpięty w obwód poduszek Złącze od góry podłączone do modulatora EBS ( złącze P28) Złącze 22 - poduszki 1 osi (podnoszonej) Złącze 23 - Poduszka podnosząca oś (sądząc po zaślepce w zaworze masz tylko jedną). W załączniku...
W tym silniku sa tylko dwa zawory podcisnienia . Jeden steruje turbina, drugi klapa gaszaca. Od turbiny jest przy poduszce silnika, od klapy jest pod kolektorem. Weze do tego zaworu musza isc przez akumulator podcisnienia. O to cala filozofia podcisnienia w lagunie.
Instalację mam bardzo prostą, od pompy mam podłączona niebieską rurę PE32 zakończoną mosiężną przelotką na wąż ogrodowy 3/4". Jak wpiąć w to zawór przelewowy? To zależy na jaki zawór się zdecydujesz. Jak przelotowy, to przed mosiężną przelotką wstawiasz zawór. Jak nie przelotowy, to przed mosiężną przelotką wstawiasz trójnik i do wolnego wylotu trójnika...
(at)andrzej42 Gdzie ta poduszka powietrzna jest w bojlerze? Według twojej koncepcji? U góry, na dole bojlera, czy po środku? Powietrze leci w górę - dlatego np. w instalacjach CO odpowietrznik jest w miarę najwyższym punkcie instalacji. Ale to nie jest wina poduszki powietrznej. Wystarczy zrobić eksperyment w sprawnej instalacji, gdy mamy np. bojler:...
Podłącz komputer .Sprawdź rezystancje cewek w zaworze ecas ,czujnik poduszek powinien być w poduszce najczęściej prawej tylnej.
Zaworu bezpieczeństwa się nie naprawia - tylko wymienia na nowy. Żeby go wymienić, to trzeba spuścić wodę z kotła, wypiąć spinkę metalową, która go trzyma, wyjąć zawór, przeczyścić trochę miejsce gdzie był zamontowany szmatką i włożyć nowy zawór i zapiąć spinkę, napuścić wody do kotła i odpowietrzyć. Przy okazji należy sprawdzić naczynie przeponowe...
tylko nie pompuje do środkowej poduszki żeby ją podnieść Witam.Sprawdź drożność przewodu od tej poduszki do elektrozaworu (czy nie zgięte przewody,oraz po drodze mogą być jeszcze zawory ciśnienia resztkowego oraz ograniczający ciśnienie-mogą być niedrożne,niesprawne) i zasilanie powietrzem samego elektrozaworu .
Raczej nie ma takiej technicznej możliwości. Układ Ecas w pozycji opuszczonej osi wleczonej po prostu łaczy, w zaworze wyloty poduszek mostu i osi wleczonej
zawór poduszek volvo pilot poduszek podnoszenie poduszek
renault megane bagażnik odkurzacz śmierdzieć szczotka falownik sterowanie momentem
sterowanie napięciem sieciowym
Skoda Fabia - Kod błędu P1093: Problemy z ciśnieniem paliwa Mercedes W213: Czujnik ochrony pieszych - czy błąd zniknie po wymianie?